Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Здравейте,

Бих желал да попитам законът за младите шофьори, който забранява карането на кола над 67 к.с. и под 6 месеца без придружител, дали е влезнал в сила.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Мисля, че не. Това е супер глупаво предложение и май не се прие.

Ако беше прието щеше да се говори и пише повече по темата.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Все още има само един Закон за движението по пътищата

Толкова ли е трудно сам да провериш какво пише в него или питаш някоя търсачка?

Канеха се да го разцепват на 3 отделни закона, но и в предложенията за тях няма такива неща.

https://hardwarebg.com/forum/showthread.php/283658

Редактирано от Филипов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако се приеме това ще е поевдната безмислица.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, Емил Костов написа:

Ако се приеме това ще е поевдната безмислица.

Абсолютно точно! Пример - миналата седмица взех една Микра - фабрично се води 88 к.с.. От вчера е със около 110 - едно малко охлювче и друг map na ECU - мотора си е същия, със оригиналните серийни номера и т.н...


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, street racer написа:

Абсолютно точно! Пример - миналата седмица взех една Микра - фабрично се води 88 к.с.. От вчера е със около 110 - едно малко охлювче и друг map na ECU - мотора си е същия, със оригиналните серийни номера и т.н...

Ще дам за пример град Плевен. Предполагам, че и на другите места е така. Ограниченията и знаците не се спазват от над 90% от водачите независимо ма каква възраст са.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

То само ограниченията за скоростта да бяха.Никакви знаци вече не се спазват.Кой как иска си кара и паркира.А относно скоростта в населено място,мисля,че я свалиха от 60 на 50км/ч само заради по-големите глоби.Според мен 60 си беше нормално.А относно закона,нужно е да има промяна за младите шофьори.Преди години най-мощния беше 12ка с 80к.с.,а и движението не беше толкова наситено.А сега колите на тати започват от 100к.с. нагоре,а движението е ужас.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, bojoviki написа:

То само ограниченията за скоростта да бяха.Никакви знаци вече не се спазват.Кой как иска си кара и паркира.А относно скоростта в населено място,мисля,че я свалиха от 60 на 50км/ч само заради по-големите глоби.Според мен 60 си беше нормално.А относно закона,нужно е да има промяна за младите шофьори.Преди години най-мощния беше 12ка с 80к.с.,а и движението не беше толкова наситено.А сега колите на тати започват от 100к.с. нагоре,а движението е ужас.

Какво трябва да променим за младите водачи, след като уж опитните не спазват знаците??? Онзи ден един ТИР просто едва не ме избута в шанеца. Празен с ремърке, караше над 100 километра при ограничени 80 и аз просто го пуснах.

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Емил Костов написа:

Какво трябва да променим за младите водачи, след като уж опитните не спазват знаците??? Онзи ден един ТИР просто едва не ме избута в шанеца. Празен с ремърке, караше над 100 километра при ограничени 80 и аз просто го пуснах.

Не ми е работа да кова закони,но от опит знам,докато не се бръкне в джоба на българина,няма оправия.Солени глоби и отнемане на книжки,ако не друго,то поне ще се върне баланса по улиците.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, bojoviki написа:

Не ми е работа да кова закони,но от опит знам,докато не се бръкне в джоба на българина,няма оправия.Солени глоби и отнемане на книжки,ако не друго,то поне ще се върне баланса по улиците.

И аз така мислех, но май сме в грешка и двамата. Във ФБ вече е модерно да си публикуваш фишовете и актовете за глоба и да се радваш на внимание. Даже аз вече се плаша!!

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, Емил Костов написа:

Ще дам за пример град Плевен. Предполагам, че и на другите места е така. Ограниченията и знаците не се спазват от над 90% от водачите независимо ма каква възраст са.

Да, те и знаците обикновено не знаят що са там.  Моите наблюдения са, че има три типа водачи, два от които ме дразнят. Първия тип винаги превишава с много скоростта. Втория тип макс с 10 км/ч, третия тип винаги кара с 10-20 км/ч по-ниска скорост от ограничението. Първия и третия тип много ме дразнят, щото като пусна темпомата си на ограничената скорост, винаги се намират такива, дето летят покрай мен и такива, дето ги застигам за нула време и се чудя какво да правя - да дам газ да ги изпреваря, преди летящия зад мен да ме е настигнал или да настъпя спирачките и да изчакам тоя зад мен. Много се дразня всеки ден от такива водачи.  И едните и другите ме дразнят. Не мога да разбера обаче, след като ограничението е 80 км/ч , защо много хора карат с 60-70 км/ч. Отделно, че и не мога да разбера как някой би карал със 120 или 140 при ограничение 80. Първо, че това е опасно и ограничението не е сложено случайно. Второ, че при тая скорост рискуваш и книжката си. Третото е ясно - застрашаваш животи, но знам, че обикновено на такива водачи не им пука за нищо. Разбирам някой да бърза за момента и да превиши скоростта, но не това да е всекидневие. Не разбирам обаче тия, дето всеки ден карат със 120 и то не по магистрала или междуселищни пътища или тия, дето карат с 20 км/ч по-малко от разрешеното. 

преди 5 часа, bojoviki написа:

Не ми е работа да кова закони,но от опит знам,докато не се бръкне в джоба на българина,няма оправия.Солени глоби и отнемане на книжки,ако не друго,то поне ще се върне баланса по улиците.

Аз не съм глобяван вече около 10 години, но винаги имам страх. Не е до това, дали ще получиш фиш или акт. Всичко е до човека.  Преди около месец имаше една новина, че в България за тая година има издадени над 600 000 фиша или акта за превишена скорост. Реално това са около 20-25% от водачите.  Много малко виждаме тия фишове. Проблемът тук е и това, че органите на реда действат твърде бавно и може година или повече да не си получиш глобата. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, Кико написа:

Не мога да разбера обаче, след като ограничението е 80 км/ч , защо много хора карат с 60-70 км/ч

Тази дискусия съм я водил с няколко човека, само на един успях да повлияя. Аз мога да ти дам повече варианти: хора които не бързат, млад шофьор, неуверен в себе си, много стар шофьор, шофьор с дете на задната седалка, шофьор с новичка за него кола... Това са само част от многообразието шофьори. А ти искаш всички да са точно като теб. Всеки има различни предпочитания и когато човека пред теб кара по правилата не би трябвало да му се нервираш. Ядосвай се на пенделчетата които не знаят мигачите за какво служат, знаците и т.н.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 часа, bojoviki написа:

А относно скоростта в населено място,мисля,че я свалиха от 60 на 50км/ч само заради по-големите глоби.Според мен 60 си беше нормално.

Винаги е била 50.

преди 12 часа, bojoviki написа:

Солени глоби и отнемане на книжки,

Да. Взимане на контролни точки за шофиране без колан, ама няма контролни точки за минаване на червено или вина в ПТП. Евала. Солените глоби хранят държавата, а не пазят гражданите.
Защото солените глоби са за най-честите, не за най-сериозните нарушения.

преди 2 часа, rostislaf написа:

Всеки има различни предпочитания и когато човека пред теб кара по правилата не би трябвало да му се нервираш.

В закона за движение по пътищата пише, че водач не трябва да се движи неоправдано бавно, защото създава предпоставки за ПТП и ако все пак се движи бавно поради техническа повреда, трябва да пропуска създалата се зад него колона при всяка възможност.  С други думи в закона пише, че трябва да се движиш със средната скорост на трафика, стига да не е над ограничението. Принципно и за шофиране бавно пак могат да те глобят.
Така че тези, които карат извънградско с 60 при ограничение 90 са в нарушение. Ако "не бързат", да хванат автобуса. Шофьори, които карат бавно задръстват пътя, изнервят останалите и създават предпоставки за ПТП, защото изнервени шофьори започват рискови маневри. При натоварени пътища е много трудно да изпревариш, ако пътят е двулентов. Един бавно движещ се автомобил те бави тогава с километри и зад него се образуват километрични колони. Не е правилно да караш неоправдано бавно.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 часа, Кико написа:

Не мога да разбера обаче, след като ограничението е 80 км/ч , защо много хора карат с 60-70 км/ч.

Ти да не караш линейка, че да бързаш толкова?

Тези знаци значат ДО 80. Ако някой се движи със 60/70 не е в нарушение. Спазва си ограничението, а и разликата ок 10км/ч не е толкова голяма, че да прави колони отзад.

Нямаш право да се ядосваш и да псуваш чакайки възможност да изпревариш със 100 и да те снима някоя камера точно в този момент.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, GTI написа:

В закона за движение по пътищата пише, че водач не трябва да се движи неоправдано бавно,

Дефинирай неоправдано бавно, понеже в закона пише, че бавнодвижещи се превозни средства са тези със скорост по-ниска от 30 кмч

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, rostislaf написа:

Дефинирай неоправдано бавно, понеже в закона пише, че бавнодвижещи се превозни средства са тези със скорост по-ниска от 30 кмч

Няма дефиниция. Трябва да се движиш със скорост не по ниска от средната на трафика. Бавнодвижещи се транспортни средства е друго.
Извадки от ЗАКОНА

Цитат

Чл. 22

  1. (1) Водачът на пътно превозно средство не трябва да се движи без основателни причини с твърде ниска скорост, когато по този начин пречи на движението на другите пътни превозни средства.
  2. (2) Водач на пътно превозно средство, което се движи с ниска скорост и поради това причинява създаването на колона от пътни превозни средства, трябва да ги пропусне при първа възможност.
  3. (3) На водача на моторно превозно средство е забранено да се движи с ниска скорост без включени аварийни светлини.
Цитат

Чл. 24

  1. (1) Водачът на пътно превозно средство не трябва да намалява скоростта рязко, освен ако това е необходимо за предотвратяване на пътно-транспортно произшествие. (2) Преди да намали значително скоростта на движение на управляваното от него пътно превозно средство, водачът е длъжен да се убеди, че няма да създаде опасност за останалите участници в движението и че няма да затрудни излишно тяхното движение. В този случай водачът на пътното превозно средство, което няма стоп-светлини или те са повредени, подава своевременно сигнал с ръка.

ТОЕСТ, не можеш да караш с 60 при ограничение 90 и средна скорост на трафика 80-90. Не просто си смотан кретен, ами нарушаваш и закона. Жалко, че не съм чувал да глобяват за това често.
Не може "аз не бързам, затва ще карам с 50 при ограничение 90"

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пак стигаме до дефиниция за твърде ниска скорост, в закона имаш дадена максимална скорост и само за магистрала имаш минимална.

Твърде ниска за теб е 10 кмч под ограничението, това го разбрахме, но те питам законово как е.

преди 21 минути, GTI написа:

Трябва да се движиш със скорост не по ниска от средната на трафика.

И това не го виждам в закона.

Също така, дискусията започна при скорост 60-70 при разрешена 80, ти вече мина 50 при разрешена 90. има разлика

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз съм забелязал, че при ограничение 90 км/ч с 60км/ч се движат най-често тирове и най-често на места като Кресненското дефиле, изкачването и спускането за/от Предел(посока Симитли - Банско и обратно). Причината се сещате каква е. В такива случаи това е максималната скорост с която тези тирове могат да се движат безопасно. Ако трябва да спазват средната за трафика скорост(80-90 км/ч), която е напълно постижима и за Кресненското дефиле и от Симитли до Банско, ще влязат в черната статистика, заедно с някой невинен и ще ги гледаме по телевизията.

Обаче често виждам и случаи, когато колона е образувана от тир, пред който се движи кола с размери метър на два, в която седи пенсионер. Е, под-добре да се движи с 60 и да не е опасен за останалите, отколкото с 90 и да стане някоя беля.

Аз лично винаги се движа със скорост 5-10 км/ч под разрешената. Ако пък приемат за всякакво превишение на максимално допустимата скорост(дори и с 1 км/ч) да се наказва по-добре да карате с 10 км/ч под разрешената отколкото точно с разрешената(@Кико) скорост, защото полицаите гледат собствените си часовници, а не нашите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 часа, Кико написа:

 

Аз не съм глобяван вече около 10 години, но винаги имам страх. Не е до това, дали ще получиш фиш или акт. Всичко е до човека.  Преди около месец имаше една новина, че в България за тая година има издадени над 600 000 фиша или акта за превишена скорост. Реално това са около 20-25% от водачите.  Много малко виждаме тия фишове. Проблемът тук е и това, че органите на реда действат твърде бавно и може година или повече да не си получиш глобата. 

Говоря за ефективни и много по-солени глоби,както отнемане на книжки.А не да ти напишат фиш и да чакаш 5г да му мине давността

преди 8 часа, GTI написа:

Винаги е била 50.

 

Как ще е била винаги 50.Беше 60 и я намалиха на 50км/ч.Поне аз си изкарах курсовете на 60км/ч в населено място

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, A.com написа:

. Е, под-добре да се движи с 60 и да не е опасен за останалите, отколкото с 90 и да стане някоя беля.

Като не е годен да управлява МПС да хваща автобуса. Той с 60 не е опасен, но създава опасност. Някой ще направи рисково изпреварване, което не би направил, ако пенсията не се влачеше като охлюв. Хората пътуват предимно за да свършат работа, не заради кеф.  И искат да стигнат където са тръгнали освен безопасно и за адекватно време. 

преди 7 часа, rostislaf написа:

Твърде ниска за теб е 10 кмч под ограничението, това го разбрахме, но те питам законово как е

В закона няма и дефиниция за "несъобразена скорост" Та ниска скорост е всяка скорост, с която пречиш на движението, стига да не превишава максимално позволената. 

преди 7 часа, rostislaf написа:

Твърде ниска за теб е 10 кмч под ограничението, това го разбрахме, но те питам законово как

Не, не е. Дразнят ме тези, които карат с 60 при ограничение 90, а не с 85 при ограничение 90.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, GTI написа:

 

Дразнят ме тези, които карат с 60 при ограничение 90, а не с 85 при ограничение 90.

Е защо да те дразнят?С колко да карат?Ако са две ленти не виждам проблеми,в ляво е за хвърчащите,а в дясно с колкото искат да карат.Вече ако е една лента,виж там е малко проблемно.Но би трябвало всички да са със скоростта на водача отпред.Иначе има опасност от катастрофи.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, bojoviki написа:

Е защо да те дразнят?С колко да карат?Ако са две ленти не виждам проблеми,в ляво е за хвърчащите,а в дясно с колкото искат да карат.В

По голямата част от пътищата са двулентови, голяма част са натоварени. Дразни когато някаква пенсия прави колона, а няма мегдан да изпревариш защото е натоварен път и има насрещно движение. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, GTI написа:

Дразни когато някаква пенсия прави колона, а няма мегдан да изпревариш защото е натоварен път и има насрещно движение. 

Тук съм съгласен с теб.Когато е една лента в една посока,скоростта е определя първия от колоната.Но тук вече става въпрос за извън града.Ами няма оправия.Също е и минус,че на почти всеки километър има знак 60км/ч заради някакъв петокласен черен път,който излиза на пътя с предимство.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, bojoviki написа:

Също е и минус,че на почти всеки километър има знак 60км/ч заради някакъв петокласен черен път....

Не е заради това - е наскоро в нашия град правиха един главен път, ма така го направиха, че и децата се досетиха, че ще падат фишчета, актове и каквито други форми на глоби се изнамерят.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 часа, ice_lion__01 написа:

Ти да не караш линейка, че да бързаш толкова?

Тези знаци значат ДО 80. Ако някой се движи със 60/70 не е в нарушение. Спазва си ограничението, а и разликата ок 10км/ч не е толкова голяма, че да прави колони отзад.

Нямаш право да се ядосваш и да псуваш чакайки възможност да изпревариш със 100 и да те снима някоя камера точно в този момент.

Аз почти никога не псувам на пътя. Да ти кажа честно, в тоя форум съм псувал повече, отколкото през 29 годишния ми опит като шофьор. Но ето, днес същата ситуация. Аз карам с 80, колкото е ограничението, отпред някакъв, може би с 65-70, отзад в лявата лента един циганин с Голф 4 с около 100. Наложи се пак да забавя, за да го пропусна циганина. Много се дразня и от такива, дето без нужда карат в лявата лента и притесняват тия пред тях. А още повече от ония, дето карат вляво и не дават път. Тогава ако минеш отдясно, си в нарушение на закона. Но дори и да не си, винаги има риск тоя да свие вдясно и да стане беля.  Толкова ли е сложно човек да спазва ограниченията, да кара в дясната лента  и да изпреварва само като се наложи? Мисля че не е, но културата ни е такава. Някой на Запад да е виждал бавни превозни средства в лявата лента или такива, дето да не свиват вдясно като те видят отзад?

преди 4 часа, bojoviki написа:

Говоря за ефективни и много по-солени глоби,както отнемане на книжки.А не да ти напишат фиш и да чакаш 5г да му мине давността

Как ще е била винаги 50.Беше 60 и я намалиха на 50км/ч.Поне аз си изкарах курсовете на 60км/ч в населено място

Ако тръгнем да си вземаме книжките, 99% трябва да останем без книжки. Останалия 1% ще са тия, дето си плащат, за да не ги закачат. 

 

Иначе си прав. 60 км/ч беше в града, но за леки автомобили. За камиони, на какъвто карах курса, беше пак 50 км/ч. Извън града бе 80 км/ч за автомобили и 70 км/ч за камиони и автобуси. Имаше участъци от първокласните пътища, дето разрешената скорост бе 100 км/ч.  Но това стана чак в края на осемдесетте години. 

преди 3 часа, bojoviki написа:

Е защо да те дразнят?С колко да карат?Ако са две ленти не виждам проблеми,в ляво е за хвърчащите,а в дясно с колкото искат да карат.Вече ако е една лента,виж там е малко проблемно.Но би трябвало всички да са със скоростта на водача отпред.Иначе има опасност от катастрофи.

Изобщо не си прав.  Кара се с толкова, колкото пише. И без това скоростомерите на всички лъжат с 3-5 км/ч. Значи ако ти показва 80, ти реално караш със 75-77 км/ч. А ако тръгнеш със 70, тио дори падаш на 65 км/ч, което е ужасно за движението. 

 

 

Между другото, според изследвания на Запад и по-точно в Германия, 80 км/ч  е скоростта, която най-малко предизвиква задръствания. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...