Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Деян Д. Костов

Какъв усилвател да си сложа в колата

Препоръчан отговор


Добър дене искам да попитам какъв усилвател да си сложа в колата защото изобщо не разбирам от усилватели .

Искам да си захраня тонколоните на макс ако ще се чува добре де 

Предните ми тонколони са елипси 5х7: пикова мощност : 50W ; максимална мощност :250W

А задните ми са елипси 6х9: пикoва мощност :90W ; максимална мощност :550W

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А номиналната мощност каква е? Импеданса? Инсталация имаш ли? Сигнални кабели? С какво разполагаш? Бюджет? Чисто нов или втора ръка искаш?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Всеки автомобилен приемник има добър усилвател, чиято мощност е 50вт на канал, за ограничения обем на купето на автомобила това е предостатъчно. Да искаш нещо повече означава, че или си глух, или не си даваш сметка какви последици за здравето ще има подобна инициатива.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Трябва ти допълнително само един активен субуфер,защото ниските честоти са това,което липсва в озвучаването на колите.Тогава ще усетиш повече обща мощност ,също и по истински звук.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, B3M2W0 написа:

Всеки автомобилен приемник има добър усилвател, чиято мощност е 50вт на канал

50W за канал от усилвател на 12V не може да постигнеш, но около 15-20W да, коити са напълно достатъчни. 


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

....От джантите зависи ! Да е достатъчно малък , че да не ти изкриви джантите ....:lol6:

А бе ! Ти кола ли ще караш или концерт в квартала ще правиш ? :angry:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, by_chechi написа:

....От джантите зависи ! Да е достатъчно малък , че да не ти изкриви джантите ....:lol6:А бе ! Ти кола ли ще караш или концерт в квартала ще правиш ? :angry:

В такива теми,винаги се появява един като теб,който да не го интересува качественото озвучаване.Да твърдиш,че това се прави само за вдига аларма,означава че си слушал досега само разни пикливи стерео системки,с по едно говорителче или просто ти харесва звука от смартфона.Теб ако те задоволява да слушаш само част от звуковия спектър,то има хора които искат да усетят цялият диапазон от звуци.Съвсем друго е звученето с един субуфер,дори без да е усилена ситемата до края,защото той допълва липсващите ниски честоти на стереоуредбата.Който има субуфер знае какво става,когато го изключи за момент.Получава се,че все едно му е отрязана  значителна част от спектъра на звуците,които реално има във всяка музика.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, АUX написа:

50W за канал от усилвател на 12V не може да постигнеш

Може, може, става с трансвертор в захранването, който с висока честота преобразува 12 в в колкото искаш, отвори данните на който искаш автомобилен апарат и ще видиш- има и специални крайни стъпала с мостови схеми, прочети мотото на DarkEdge-няма начин да няма начин...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, B3M2W0 написа:

Може, може, става с трансвертор в захранването, който с висока честота преобразува 12 в в колкото искаш, отвори данните на който искаш автомобилен апарат и ще видиш- има и специални крайни стъпала с мостови схеми, прочети мотото на DarkEdge-няма начин да няма начин...

В колко автокасетофона си видял с инвертор на захранването, аз в нито един? 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, Димитър 59 написа:

В такива теми,винаги се появява един като теб,който да не го интересува качественото озвучаване.Да твърдиш,че това се прави само за вдига аларма,означава че си слушал досега само разни пикливи стерео системки,с по едно говорителче или просто ти харесва звука от смартфона.Теб ако те задоволява да слушаш само част от звуковия спектър,то има хора които искат да усетят цялият диапазон от звуци.Съвсем друго е звученето с един субуфер,дори без да е усилена ситемата до края,защото той допълва липсващите ниски честоти на стереоуредбата.Който има субуфер знае какво става,когато го изключи за момент.Получава се,че все едно му е отрязана  значителна част от спектъра на звуците,които реално има във всяка музика.

Не си разбрал въпроса .....:nono:

Е , па и голЕм пич ша станеш - кифлите сами ша са натискат да влязат.....:lol6:

Ама карай ! Волумето на мах и педаля у ламарината - ще стигнеш ! :lol6:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, Димитър 59 написа:

Теб ако те задоволява да слушаш само част от звуковия спектър,то има хора които искат да усетят цялият диапазон от звуци.Съвсем друго е звученето с един субуфер,дори без да е усилена ситемата до края,защото той допълва липсващите ниски честоти на стереоуредбата.Който има субуфер знае какво става,когато го изключи за момент.Получава се,че все едно му е отрязана  значителна част от спектъра на звуците,които реално има във всяка музика.

Честотната лента 20-20000Hz може да бъде просвирена и без наличие на субуфер. Аз също не слушам субуфери, не ми допадат чак толова наситени ниски честоти, субуфера е добро допълнение в домашните кина при гледане  на филм, но когато говорим за стерео музика не съм на мнение, че е нужен субуфер. Слушал съм субуфер и това за което говориш е домашно кино или 2.1 система, тоест фронталните тонколони са отрязани да просвирват от 150-160Hz нагоре, а субуфера просвирва от 160Hz надолу. Това което се прави в автомобилите да свърже колкото се може повече говорители и в багажника субуфер, без да е ясно кой високоговорител в какъв честотен диапазон свири е нищо повече от шумотевица. 

преди 33 минути, by_chechi написа:

 

Престани да спамиш темата има тема за общи приказки където това може да правиш! Ако има което да споделиш в полза на темата го напиши в противен случай се сдържай със спама ! 

преди 17 часа, Деян Д. Костов написа:

Добър дене искам да попитам какъв усилвател да си сложа в колата защото изобщо не разбирам от усилватели .

Искам да си захраня тонколоните на макс ако ще се чува добре де 

Предните ми тонколони са елипси 5х7: пикова мощност : 50W ; максимална мощност :250W

А задните ми са елипси 6х9: пикoва мощност :90W ; максимална мощност :550W

Без никакви данни се започва гадаене, предните при 50W пикова мощност ще изсвирят не повече от 20W дълготрайно. Задните с пикова 90W ще изсвирят не повече от 40W което ще рече че усилвател 4х20W е достатъчен или по друг начин казано всеки авто CD ще ги захрани достатъчно добре тези високоговорители и няма нужда от допълнителен усилвател в случая. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако си близко до Габрово или от Габрово, пиши ми на ЛС имам гараж в който озвучавам автомобили и ще ти обясня кое как и защо. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, АUX написа:

Честотната лента 20-20000Hz може да бъде просвирена и без наличие на субуфер. Аз също не слушам субуфери, не ми допадат чак толова наситени ниски честоти, субуфера е добро допълнение в домашните кина при гледане  на филм, но когато говорим за стерео музика не съм на мнение, че е нужен субуфер.

20-20000hz е трудно да бъде просвирено като диапазон,дори от професионални колони!Не съм видял още такива,които да могат да възпроизвеждат 20-те херца!Може да има такива,които започват от 25,но те на космически цени.В случая говорим за кола,където се използва стандартен стерео усилвател,който няма добри ниски честоти.Колоните му са елипси,от които звучи повече среда и високи,а ниските са скръб.В леките коли това е практика да се прави,с цел икономия на захраване,но пък слаб бас.Затова се слага субуфер,който оправя положението.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, Димитър 59 написа:

20-20000hz е трудно да бъде просвирено като диапазон,дори от професионални колони!

Професионални тонколони повечето не могат да слизат по - ниско от 60Hz защото се счита че трявба да издържат голяма мощност при озвучаване на открито зареди което се ползват субуфери като допълнение. Не говоря за професионални тонколони, а за домашно аудио HI FI. 

преди 3 минути, Димитър 59 написа:

Не съм видял още такива,които да могат да възпроизвеждат 20-те херца!

И да ги видиш няма да ги чуеш, по - ниско от 35Hz няма да се чуе, както няма да се намери студиен запис с толкова ниски честоти, тоест  няма смисъл. 

преди 5 минути, Димитър 59 написа:

Може да има такива,които започват от 25,но те на космически цени.В случая говорим за кола,където се използва стандартен стерео усилвател,който няма добри ниски честоти.Колоните му са елипси,от които звучи повече среда и високи,а ниските са скръб.В леките коли това е практика да се прави,с цел икономия на захраване,но пък слаб бас.Затова се слага субуфер,който оправя положението.

В автомобил да се направи добро аудио звучене си е наука не е никак лесно и евтино начинание, субуфер в багажника не допринася с нищо по отношение на по- доброто звучене, още по - малко дрънкащите ламарини от ниските честоти. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, АUX написа:

И да ги видиш няма да ги чуеш, по - ниско от 35Hz няма да се чуе, както няма да се намери студиен запис с толкова ниски честоти, тоест  няма смисъл

Ако свалиш на 25 херца,съм съгласен с това.Те се чуват по-трудно,но се усещат от тялото.А това си е тръпката...

 

преди 8 минути, АUX написа:

субуфер в багажника не допринася с нищо по отношение на по-доброто звучене, още по - малко дрънкащите ламарини от ниските честоти. 

Не си слушал,затова те оправдавам.Но е съвсем друго със субуфера.Когато е настроен правилно,не трябва дрънкат тенекии.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Димитър 59 написа:

Ако свалиш на 25 херца,съм съгласен с това.Те се чуват по-трудно,но се усещат от тялото.А това си е тръпката...

Не знам дали си пускал тон-генератор, но аз съм и по- ниско от 35Hz не чувам, но виждам движението на високоговорителя, та музика ли ще слушаме или ще я усещаме с тялото. 

преди 5 минути, Димитър 59 написа:

 

Не си слушал,затова те оправдавам.Но е съвсем друго със субуфера.Когато е настроен правилно,не трябва дрънкат тенекии.

Ооо слушал съм и още как, та всеки втори младеж е със субуфер в багажника, какво значи правилно да се настрои, имаш опция от 50Hz до 160Hz граница, при каква честота няма да резинират ламарините според теб ? 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 55 минути, АUX написа:

Не знам дали си пускал тон-генератор, но аз съм и по- ниско от 35Hz не чувам, но виждам движението на високоговорителя, та музика ли ще слушаме или ще я усещаме с тялото. 

Правил съм проби с генератор,само че на качествени колони.Няколко човека бяхме и чувахме макар и по слабо 25-те херца.На 20 наистина само клати мембраната.

 

преди 1 час, АUX написа:

какво значи правилно да се настрои, имаш опция от 50Hz до 160Hz граница, при каква честота няма да резинират ламарините според теб ? 

Обикновено субуферите резонират неприятно на честоти от 80 до 160 херца.Тези честоти вдигат голямата аларма и правят да дрънчат тенекии.Аз предпочитам да бъдат отрязани честотите над 50 херца.Така звучи по чисто,не дразни и е по ясен баса.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, Димитър 59 написа:

 

Обикновено субуферите резонират неприятно на честоти от 80 до 160 херца.Тези честоти вдигат голямата аларма и правят да дрънчат тенекии.Аз предпочитам да бъдат отрязани честотите над 50 херца.Така звучи по чисто,не дразни и е по ясен баса.

Тук имаш право, но това може да се случи в домашни условия на домашна аудио система, при автомобилни говорители трудо ще просвирят под 70-80Hz и ще се получи дупка между тях и субуфера. И при 50Hz си дрънчат ламарините достатъчно, звуковото налягане е високо и е неизбежно. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, АUX написа:

автомобилни говорители трудо ще просвирят под 70-80Hz и ще се получиш дупка.

Субуфер за кола,ако не възпроизвежда поне 40-50 херца е просто боклук.И не се получава дупка,защото дори и ограничен за диапазон над 50 херца,филтъра пак пропуска част от отрязаните по нагоре честоти.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Димитър 59 написа:

Субуфер за кола,ако не възпроизвежда поне 40-50 херца е просто боклук.И не се получава дупка,защото дори и ограничен за диапазон над 50 херца,филтъра пак пропуска част от отрязаните по нагоре честоти. 

Филтъра ги пропуска със затихване от 6, 9, 12db и повече което си е дупка, не че има значение когато се говори за авто аудио, но говорим чисто теоритично. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, АUX написа:

Филтъра ги пропуска със затихване от 6, 9, 12db и повече което си е дупка

Противоречиш си.Филтъра наистина пропуска по слабо тези честоти от 50 до 160 херца,затова те се чуват макар и по слабо.А аудио системата му започва от около 80 херца долна граница.Затова не може да се каже че има дупка.Това е просто допълване на ниската част от звука,която реално я няма без субуфер.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За музика ли говорим, щото музика се слуша с ушите и трябва да носи удоволствие и наслада, не да разбърква съдържимото на стомаха, ако ще усещаме вибрациите с тялото то и ученията на танковата бригада са музика тогава.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, bulljo написа:

За музика ли говорим, щото музика се слуша с ушите и трябва да носи удоволствие и наслада, не да разбърква съдържимото на стомаха, ако ще усещаме вибрациите с тялото то и ученията на танковата бригада са музика тогава.

 Още един,който не е слушал истинска музикална система.Ти сигурно не знаеш как реално звучи бас китара,барабани или други нискочестотни инструменти.Те присъстват в почти всеки стил музика.За съжаление повечето аудио системи в коли не могат да ги възпроизведат качествено.Затова се прибавя допълнителният субуфер.А съдържанието в стомаха,ще се разбърка ако застанеш на живо, пред бас колоната на някой състав,по време на концерт.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Още един си мисли, че ние сме паднали от марс и не сме слушали истинска музикална система, не съм съгласен, че една музикална система в автомобил, колкото и качествена, маркова и скъпа да е ще успееш да и се насладиш, освен може би на дълъг и не натоварващ път, самото и присъствие в автомобила е компромис-залъгалка в повечето време я игнорирам и даже изключвам в натоварения трафик, много по-добро място да се насладиш на музиката е на живо или вкъщи пред домашната уредба, а не в трафика. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Хайде стига философстване. Въпросът е за 

на 26.09.2019 г. в 0:10, Деян Д. Костов написа:

в колата

А там качество няма, защото има много ламарини и автоконструкторите не са акустици. - преследват се други цели като безопасност, аеродинамика и т.н.

На въпроса - нищо повече от фабричното озвучаване на автомобила. Вече съм писам в няколко теми, ползвай търсачката.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...