Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Здравейте. Старият ми Форд Фокус започна да сдава багажа и се замислям за нещо по-новичко. За момента съм си харесал две коли на приблизително еднаква цена и проучвам мнения. Става въпрос за Opel Astra 1.7 cdti 2011 година, 110 к.с., хечбек, и Ford Focus 1.6 tdci 2010 година, 110 к.с. хечбек. Втора ръка, разбира се, не са от автокъщи, частни лица са, регистрирани и т.н. За Форда горе-долу знам какви са му слабите места, 6 години карам Фокус и съм много доволен, надеждна кола е, затова и клоня повече към нея. Обаче и Астрата ми харесва, но никога не съм карал такава и нямам преки наблюдения. Бих бил благодарен, ако някой драсне два реда и сподели кой е по-добрият вариант. То всичко е относително,разбира се, но все пак.

 

Изпратено от моят LM-G710 с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Точно върху двата модела нямам наблюдения.Но като марки съм за опела.Поне по-старите бяха железни(то кое ли не беше).Поддръжката е евтина.Нисък разход.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Съвременните Опел и Форд са в общи линии едно и също. Предполагам става дума за Фокус 2-ро поколение и Астра Н. Нормално е астрата да изглежда по-добре, тя започва да се произвежда 4-5 години след Фокус 2, иначе би трябвало да са на една база двата автомобила. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Много е вероятно астрата да е с "Еcotec" двигател и да си гори масло повече от нормалното.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

На такъв Опел,за около четири години години,му правиха 3 основни ремонта на двигателя,плюс смяна на скъпия му съединител.После сменяха двигател с втора употреба 2 пъти.Така се получи,че все едно е платен няколко пъти.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Димитър 59 написа:

На такъв Опел,за около четири години години,му правиха 3 основни ремонта на двигателя,плюс смяна на скъпия му съединител.После сменяха двигател с втора употреба 2 пъти.Така се получи,че все едно е платен няколко пъти.

Моля???Или майсторите са супер зле или са върнали старите части обратно в двигателя.Няма начин на година да се прави ремонт.Иначе ги разглеждах като марки.И съм против дизелите,поне втора ръка.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да, за такъв опел и аз знам случай къде излезна двоен като пари след ремонтите. 

Но знам и такъв, където колата си движеше с години без сериозни проблеми. 

В общи линии зависи от състоянието на конкретните бройки.  Ако имаш възможност за обстоен преглед в Сервиз ще е чудесно. Преглеждаш и вземаш по малко караната.

  

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 38 минути, bojoviki написа:

Моля???Или майсторите са супер зле или са върнали старите части обратно в двигателя.

Всеки път в различни голями сервизи в Испания.Единият път дори беше в официален сервиз на Опел!Караше до една година,но яко каране и двигателя се скапваше.Оправдаваха се,че двигателя на този модел бил проблемен на всички астри.Не било единичен случай.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А за Мазда 3 дизел, 2008 - 2009 какво мислите? Че и по нея се заглеждам... Мотор или 1.6, или 2.0

Изпратено от моят LM-G710 с помощта на Tapatalk

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, WhiteHart написа:

А за Мазда 3 дизел, 2008 - 2009 какво мислите? Че и по нея се заглеждам... Мотор или 1.6, или 2.0
 

Тези старите дизели обикновено са смачкани от каране. Хубави иначе, динамични, пъргави,  но масово са удушени.  Човек който кара около 10к годишно обикновено си взема бензинова кола,  дизел се взема за каране. Ако нямаш гаранция,  че вземаш запазена машина вероятността да имаш ядове не е малка.  

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, WhiteHart написа:

А за Мазда 3 дизел, 2008 - 2009 какво мислите? Че и по нея се заглеждам... 

От тези,за които питаш,е по добър вариант.Но всичко зависи от състоянието на конкретния избор.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не мога да си разбера, с какъв акъл ще купиш 10 годишна кола??? Това е морално остаряла машина още в момента на купуването!!! От там нататък да не говорим за разходи, ремонти и т.н. и т.н.
Автомобилите които са внасяни в Българистан са масово блъскани и с въртени километражи и много сериозни аварии/капитални ремонти, които държат до едно време.
Лично съм ставал свидетел как такава фирма която се занимава с ремонт и тенекеджийство им носят автовоз със СМЛЕНИ коли и те ги правят като нови.
(Тук ключовата думичка е "като")
Като цяло вече масово не се купуват стари коли, не само в България ами и в други страни от Източна европа.
моят съвет е вземи си една хубава нова кола на изплащане за 400 лева на месец, карай си я прави си кефа, и след 4-5 години я върни на дилъра и вземи нова......така винаги ще караш нова кола, а използваната ще я кара някой по беден от теб (и вече той ще и сърба попарата, а не ти).

Ако не ми вярваш влез в западните сайтове от рода на "мобиле" и виж за какво става дума: на запад всички коли са СДУХАНИ от каране със километраж над 150к и нагоре.
Там хората купуват кола да карат, а не като при нас, пред блока с гащеризоня да я барат.

Отделно, сега почти всички дилъри имат оферта да си върнеш старата кола, за която получаваш няколко хиляди лева отстъпка.
Мой приятел върна 20 годишна кола, чиято стойност беше по малко от хиляда лева, и му направиха отстъпка за 5 хиляди лева за нова кола.

Ако все пак си решил задължително да купуваш стара кола, е най добре лично да отидеш да си я вземеш от частен продавач в Германия и да си я видиш. А не от някоя арабска или турска автокъща.....частните продавачи ще ти дадат VIN номер и ще можеш в официалният оторизиран сервиз да си провериш кога е обслужвана, какво се е чупило, какво е сменяно и т.н. При този вариант се купува кола не по стара от 4 години, максимум 5.

Освен това дизел не се купува, защото първо че ги крадат много заради скъпите части (помпи дюзи, комън рейл горивни помпи и т.н) и второ че разходите за ремонт са чудовищни, а такъв ще има, като се вземе предвид нискокачественото гориво у нас. И не на последно място, дизеловите автомобили ще бъдат масово забранени следващите няколко години в цяла Европа, така че да инвестираш събраните си парички с кръв и пот на челото за дизелов автомобил е върха на глупостта.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 49 минути, PCPartsPicker написа:

Не мога да си разбера, с какъв акъл ще купиш 10 годишна кола??? Това е морално остаряла машина още в момента на купуването!!! От там нататък да не говорим за разходи, ремонти и т.н. и т.н.
Автомобилите които са внасяни в Българистан са масово блъскани и с въртени километражи и много сериозни аварии/капитални ремонти, които държат до едно време.
Лично съм ставал свидетел как такава фирма която се занимава с ремонт и тенекеджийство им носят автовоз със СМЛЕНИ коли и те ги правят като нови.
(Тук ключовата думичка е "като")
Като цяло вече масово не се купуват стари коли, не само в България ами и в други страни от Източна европа.
моят съвет е вземи си една хубава нова кола на изплащане за 400 лева на месец, карай си я прави си кефа, и след 4-5 години я върни на дилъра и вземи нова......така винаги ще караш нова кола, а използваната ще я кара някой по беден от теб (и вече той ще и сърба попарата, а не ти).

Ако не ми вярваш влез в западните сайтове от рода на "мобиле" и виж за какво става дума: на запад всички коли са СДУХАНИ от каране със километраж над 150к и нагоре.
Там хората купуват кола да карат, а не като при нас, пред блока с гащеризоня да я барат.

Отделно, сега почти всички дилъри имат оферта да си върнеш старата кола, за която получаваш няколко хиляди лева отстъпка.
Мой приятел върна 20 годишна кола, чиято стойност беше по малко от хиляда лева, и му направиха отстъпка за 5 хиляди лева за нова кола.

Ако все пак си решил задължително да купуваш стара кола, е най добре лично да отидеш да си я вземеш от частен продавач в Германия и да си я видиш. А не от някоя арабска или турска автокъща.....частните продавачи ще ти дадат VIN номер и ще можеш в официалният оторизиран сервиз да си провериш кога е обслужвана, какво се е чупило, какво е сменяно и т.н. При този вариант се купува кола не по стара от 4 години, максимум 5.

Освен това дизел не се купува, защото първо че ги крадат много заради скъпите части (помпи дюзи, комън рейл горивни помпи и т.н) и второ че разходите за ремонт са чудовищни, а такъв ще има, като се вземе предвид нискокачественото гориво у нас. И не на последно място, дизеловите автомобили ще бъдат масово забранени следващите няколко години в цяла Европа, така че да инвестираш събраните си парички с кръв и пот на челото за дизелов автомобил е върха на глупостта.

Я ни снимай и покажи новичката кола дето ти я караш!Запознат ли си въобще с лизинговите схеми и какво голямо набутване са!Наясно ли си,че освен тези 400 лв има още едни 150-200 лв месечно за задължителното пълно каско?За 5 години са едни 10к оскъпяване!Въобще като сравняваш на запад и у нас, защо не сравниш и доходите и стандарта?Толкова глупости,митове и легенди на едно място рядко се срещат!Ако имаш бюджет 25-30к и можеш да си го позволиш,да, новата кола е за предпочитане естествено.Тези лизинги хич и не ги споменавай!Другият вариант е с твоя акъл(понеже ти е в излишък гледам)да купиш на човека нова кола(не 10 годишна) с бюджет 6-7-8 к!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, PCPartsPicker написа:

Мой приятел върна 20 годишна кола, чиято стойност беше по малко от хиляда лева, и му направиха отстъпка за 5 хиляди лева за нова кола.

Тука май послъга?

преди 7 часа, WhiteHart написа:

Бих бил благодарен, ако някой драсне два реда и сподели кой е по-добрият вариант.

В този клас няма кой знае каква разлика от марка до марка, тъй че спираш се на каквото ти харесва, като концепция и дизайн, а сетне избираш най- запазения екземпляр, който намериш.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Първо, да поясня. Не купувам от автокъщи, номерата им са ми известни. Немската баба,дето я карала веднъж в месеца и т.н. Купувам от частно лице,и то не кола, внос от някъде си, а закупена от официалното представителство за България, карам я в сервиз за преглед и така. Не съм съвсем будала. Просто искам да знам какви са им слабите места, някой да сподели личен опит и т.н. Примерно за маздите съм чувал, че имат сериозни проблеми с ръждата, но иначе 2 и 3 сериите ги хвалят като много надеждни и нечупливи коли.

Изпратено от моят LM-G710 с помощта на Tapatalk

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Забравих да спомена и максимата: "Кола и жена са на късмет".Която и да избереш,дано двигателя да е читав.Но съм скептичен,понеже толкова много добавки и уплътнители има,че ще ти изкара завидна компресия.Това го казвам от личен опит.Все още ближа рани от покупката на Аудито ми.Късмет

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, WhiteHart написа:

Примерно за маздите съм чувал, че имат сериозни проблеми с ръждата

 

Тук там и за опелите съм чувал да се говорят такива неща. 

За мен колите са германски и японски,  от тези трите Маздата е кола. Но наистина гледай добре,  мизериите далеч не ги правят само джамбазите. 

И на сервизна история попълвана веднъж годишно не се доверявай.  

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Моят съвет е. Отиди, виж колите на живо. Щом са регистрирани, качи се и ги покарай. Сам ще разбереш коя е твоята кола. Не робувай на марки и разсъждения от типа това не става и скъпа поддръжка.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 13.10.2019 г. в 15:34, PCPartsPicker написа:

Не мога да си разбера, с какъв акъл ще купиш 10 годишна кола??? Това е морално остаряла машина още в момента на купуването!!! От там нататък да не говорим за разходи, ремонти и т.н. и т.н.
Автомобилите които са внасяни в Българистан са масово блъскани и с въртени километражи и много сериозни аварии/капитални ремонти, които държат до едно време.
Лично съм ставал свидетел как такава фирма която се занимава с ремонт и тенекеджийство им носят автовоз със СМЛЕНИ коли и те ги правят като нови.
(Тук ключовата думичка е "като")
Като цяло вече масово не се купуват стари коли, не само в България ами и в други страни от Източна европа.
моят съвет е вземи си една хубава нова кола на изплащане за 400 лева на месец, карай си я прави си кефа, и след 4-5 години я върни на дилъра и вземи нова......така винаги ще караш нова кола, а използваната ще я кара някой по беден от теб (и вече той ще и сърба попарата, а не ти).

Ако не ми вярваш влез в западните сайтове от рода на "мобиле" и виж за какво става дума: на запад всички коли са СДУХАНИ от каране със километраж над 150к и нагоре.
Там хората купуват кола да карат, а не като при нас, пред блока с гащеризоня да я барат.

Отделно, сега почти всички дилъри имат оферта да си върнеш старата кола, за която получаваш няколко хиляди лева отстъпка.
Мой приятел върна 20 годишна кола, чиято стойност беше по малко от хиляда лева, и му направиха отстъпка за 5 хиляди лева за нова кола.

Ако все пак си решил задължително да купуваш стара кола, е най добре лично да отидеш да си я вземеш от частен продавач в Германия и да си я видиш. А не от някоя арабска или турска автокъща.....частните продавачи ще ти дадат VIN номер и ще можеш в официалният оторизиран сервиз да си провериш кога е обслужвана, какво се е чупило, какво е сменяно и т.н. При този вариант се купува кола не по стара от 4 години, максимум 5.

Освен това дизел не се купува, защото първо че ги крадат много заради скъпите части (помпи дюзи, комън рейл горивни помпи и т.н) и второ че разходите за ремонт са чудовищни, а такъв ще има, като се вземе предвид нискокачественото гориво у нас. И не на последно място, дизеловите автомобили ще бъдат масово забранени следващите няколко години в цяла Европа, така че да инвестираш събраните си парички с кръв и пот на челото за дизелов автомобил е върха на глупостта.

Никой не е навит само на половин еване...  ама някои хора само толкова си могат...     В договора за лизинг имаш само задължения без никакви права.Тия оферти за са шарамуняци, които нямат пари за нова кола, а искат да карат нова кола.Далеч не всички 10-15 годишни коли са гробници, стига да си готов да платиш реалната цена за нея.А не да искаш да купиш нещо за пет, което реално струва десет.На запад си има автокъщи, които продават 10-15 годишни коли на по 120-150 000 реални км и то с гаранция.Преди 3г. гледах в една такава автокъща в Холандия, Тойота Челика 2002г. на 150 000 км реални с пълна сервизна история, в перфектно техническо и оптично състояния.4500 евро.За тия пари ти се дава една година гаранция и обслужване пред теб  на ремъци масла и филтри.Да за много хора тази цена за тази кола вероятно ще е скъпа, особенно за българските стандарти.Но този легендарен доказано здрав автомобил е за предпочитане  пред всеки месец да пълниш гушите на лизинговите компании за някой дарак там форд, опел и там масовите пластмаси които се взимат на лизинг.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Малко Ъп на темата. В крайна сметка си харесах Мазда 3. Днес ходих на оглед, колата я покарах малко, закарах я в сервиз, доста е запазена и без сериозни проблеми, до няколко дни ще я платя и прехвърлим. 1.6 дизел е, 2007 година, в сравнение със стария ми Фокус вози като космически кораб, хахах...

Изпратено от моят LM-G710 с помощта на Tapatalk

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...