Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Здравейте,

приятел си търси кола до 3000лв(общо бюджет)

Иска нещо с добро управление и да е що годе икономично(газ или дизел, попринцип не е фен на дизела, ама са имали инцидент с кола на метан, та ддз).

Аз му викам Е39(523, има и една 528 с газ за малко над 2000, тамън за ремонти да има), ама го притеснява разхода и цените на частите.

Някакви предложения?

Само в София, но може и близо до София ако офертата е добра.
Забранени марки - Мазда, Рено, Форд, всичко италианско, всичко от ГМ и всякакви китайски боклуци.

 

Мнение за определени марки и модели:
Ауди - А4/A6 - Алумин носачи, НЕ.

А3 - не им е фен, грознеят му.

БМВ - карал е Е39 ТДС - бива.

Е34 - дърто

Е36 - не е зле, ама не намерихме нормални из София.

Е46 - за 3000 ще е няква морга, БМВ с по-малко от 6 цилиндъра не е БМВ, това е общо мнение, 316,318 и 320д отпадат.

Волво - частите били уж като на мерцедес, аз му харесах едно Ц70 и едно В70, и двете 2.0Т 163, няма отговор

ФВ - Може Голф, Бора му била скучна, Пасат Б5 не иска заради алумина, а и от познати е научил че 1.8Т бил калпав, Помпа-Дюза я има за сложна и скъпа за ремонт система, ама може и да си помисли. Засега 1.9 ALH/AGR (90коня).

Хонда - няма впечатления, ама си се вижда че гният много

Тойота - хареса си Т200 Селиките, отиде да гледа една, тя се оказа гнилоч крепящ се на кит и боя, отказа се. Други модели не му харесват на външен вид.

Мицубиши - то освен галант друго няма какво, колтове няма почти, иначе галанта е готин, ама много ръждив, 2.0 му идва малък, 2.4 е директна инжекция и не може газ, 2.5 много харчи и има ядове с повдигачите, ако има някой свестен може.

Руско - би си взел за проект ама сега гледа за ежедневка, 112 му е грозна, ама ако се намери някоя Приора магически, би я взел.

Дачия - карал е, дърво, ама здраво.

Пежо - може само мощен бензин или 90 коня дизел(XUD или HDi, имат 307 1.6 хди, доволни са, 1.9 ще мине на олио най-вероятно)

Ситроен - Кекаво окачване, иначе може, обаче ксантия не иска.

Корейско - меко или кекаво окачване, иначе им е фен, ще трябва да сменя окачването ако си вземе.

П.П - споилер как се слага?

Редактирано от Ivelin _
допълване на инфо и предпочитания (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Абе ти изреди повечето боклуци, дето могат да се купят, а уж изискванията са за добро управление. Добро управление има само Форд Фиеста за тия пари, модел след 2002-ра или фейслифта 2006-та.   Разход на гориво под 7 л/100 км бензин.  Разбира се, има и дизелчета и такива на газ, лично на мен ми харесва дизела с 90 коня - доста пъргав. В съчетание с доброто управление,  човек няма какво повече да иска, освен може би малко по-високопрофилни гуми :) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

BMW и икономично - ма моля ви се. Изобщо за тези пари, ако въобще намери нещо прилично, инак бая капризи срещу два лефа насреща.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, insec написа:

BMW и икономично - ма моля ви се. Изобщо за тези пари, ако въобще намери нещо прилично, инак бая капризи срещу два лефа насреща.

Е, 15/100 газ не е проблем

преди 14 часа, Кико написа:

Абе ти изреди повечето боклуци, дето могат да се купят, а уж изискванията са за добро управление. Добро управление има само Форд Фиеста за тия пари, модел след 2002-ра или фейслифта 2006-та.   Разход на гориво под 7 л/100 км бензин.  Разбира се, има и дизелчета и такива на газ, лично на мен ми харесва дизела с 90 коня - доста пъргав. В съчетание с доброто управление,  човек няма какво повече да иска, освен може би малко по-високопрофилни гуми :) 

Два форда е карал, изградил си е мнение че са дървета и не стават, пък и аз няма да спра да го бъзикам :D

Ако ще е от тоя клас, ще е поло, 1.4 16в или гти

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, Ivelin _ написа:

Е, 15/100 газ не е проблем

Два форда е карал, изградил си е мнение че са дървета и не стават, пък и аз няма да спра да го бъзикам :D

Ако ще е от тоя клас, ще е поло, 1.4 16в или гти

Не знам какво е карал, но и аз карам два Форда. Вярно, нови ги взех, но втория вече кара девета година.  Първия го продадох на братовчедка ми и още го кара, вече 13-та година. Все Фиести, за каквито говоря. Или поне за първата, че моята е по-новия модел.  Прав си,  че преди Фиеста 2002 и Фокус 1, Фордовете се чупеха доста, ръждясваха. След това  ги оправиха. От парите които дава разбирам, че е карал доста стари Фордове и като модели и като години. А да караш стар автомобил и да си правиш кардинални заключения за марката или модела, е меко казано смешно. Защото първото правило при покупка на  стар автомобил е, че трябва да имаш късмета, да попаднеш на добър екземпляр. Второто правило е, че дори тоя автомобил да не е в ред, поправиш ли го, да го караш дълго време, а не след 1-2 месеца пак да правиш същите ремонти. И третото правило, което си е лично мое е, че винаги е по-добре да вземеш по-малък автомобил на старо, стига разбира се да ти върши работа, отколкото за същите пари да вземеш по-висок клас автомобил, но доста по-каран и амортизиран. Ако се спазват тия правила, няма да има големи проблеми при покупка на стар автомобил. Но ако искаш Мерцедес S класа за 3000 лева, просто не си си направл добре сметката, защото още първите ремонти ще струват повече от самия автомобил.  И едно четвърто правило имам - никога не купувай марка, която се смята за извънземна. Имам предвид нещо от сорта на Голф. Причината е същата - даваш същите пари за доста по-потрошена кола. 


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 часа, Ivelin _ написа:

Е, 15/100 газ не е проблем

To и да е проблем, при бмв за 3 бона ще е най- малкия такъв.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Защо пък бмв с по-малко от 6 цилиндъра да не е бмв?По-скоро бмв на газ не е бмв. Като нямаш пари за бензин, налягаш си парцалите и си взимаш Форд на газ.Имал съм Е36 4 цил. 143 к.с. вървеше си прилично, разликата в ускорението със 150 к.с. 6   цилиндъра е 3 стотни тоест нищожна.Но според мен да си оправи първо съотношението бюджет-желания, че нещо жестоко се разминават и скоро няма да се сдобие с кола.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 часа, insec написа:

To и да е проблем, при бмв за 3 бона ще е най- малкия такъв.

Е, на Е39 проблемите са им никасила, водната помпа и хидравликата. 

На една 523-ка са ѝ решени - ТУ мотор с чугунени ризи, сменени помпа, виско и хидравлика, 3хил иска, ама се продава от 3-4 месеца та ще свали на 2500-2750

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, franchesko написа:

...скоро няма да се сдобие с кола.

А бе ще се сдобие той, ала както е тръгнал ...... 20 годишни бмв- та на газ, щателно минали през ръцете на безчет знайни и незнайни бг майстори, къде нямат продаване - ма пък за туй е речено, че за всеки влак си има пътници. Аз такъв барутник без пари да ми го дадат, още на другия ден съм го продал, па ако ще да е на скрап. Хората се чудят за 4-5 хилки от де да намерят просто позапазена кола, която да им върши работа, а пича дири шест цилиндрови беемвета ..........

 

п.п. инак не, че няма и стари баварци, които ги бива, ала парите им минимум по три.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 часа, franchesko написа:

Защо пък бмв с по-малко от 6 цилиндъра да не е бмв?По-скоро бмв на газ не е бмв. Като нямаш пари за бензин, налягаш си парцалите и си взимаш Форд на газ.Имал съм Е36 4 цил. 143 к.с. вървеше си прилично, разликата в ускорението със 150 к.с. 6   цилиндъра е 3 стотни тоест нищожна.Но според мен да си оправи първо съотношението бюджет-желания, че нещо жестоко се разминават и скоро няма да се сдобие с кола.

Много си прав, най-култовото E30 М3  e 4 цилиндрово и всеки го иска в колекцията си ;)  Включително аз. По принцип това е мечтата ми за стара кола от доста време. 

 

Но ако се сравняват 6 и 4 цилиндрови БМВ-та, разлиакта е главно в плавния ход на 6 цилиндровия мотор, по-големия въртящ момент по принцип и по-различния звук, на който пък много хора обръщат внимание. Аз с напредване на годиниките вече определям един автомобил по звука, не по мощност или ускорение. Има ли звук, все тая с колко десети по-бавно ускорява или колко километра в час е по-бавно в слалома заради тежкия мотор отпред. 

 

Не знам за вас, но аз много се кефя да управлявам колата си с газ, а не със спирачка или волан.  И точно Фиеста има учудващото качество да се управлява с газ много добре в завоите.  Стига човек да знае как де, щото много хора се плашат, когато задницата им поднесе при отнемане на газта. А не бива, макар че при Фиеста задницата бяга точно толкова, колкото трябва. Не да се завърти колата, макар че и това е възможно при безразсъдно каране и провокиране смяната центъра на тежестта.  И да, разбира се, трявба да се избере правилното налягане в гумите, иначе говорим за невежество и неточни сравнения и преценки. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, Belhor написа:

Чугунени ризи...🤣 Ебати хумора майна.

Е кво е? 
"Once the Nikasil coating was determined to be the cause of the problem, steel cylinder liners were used instead of the Nikasil coating.[14] Therefore, the M52TU engine was not affected by the Nikasil problem.[15]"
 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Ivelin _ написа:

Е кво е? 
"Once the Nikasil coating was determined to be the cause of the problem, steel cylinder liners were used instead of the Nikasil coating.[14] Therefore, the M52TU engine was not affected by the Nikasil problem.[15]"
 

Nilasil не е чугун. Виждаш ли колко си невеж? А си тръгнал акъл да даваш. Ризи от чугун изобщо не могат да се направят! Чугуна е твърд и крехък! И много трудно се обработва. Чугунените блокове са ОТЛИВКИ! Само цилиндрите се ШЛАЙФАТ!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, Belhor написа:

Nilasil не е чугун. Виждаш ли колко си невеж? А си тръгнал акъл да даваш. Ризи от чугун изобщо не могат да се направят! Чугуна е твърд и крехък! И много трудно се обработва. Чугунените блокове са ОТЛИВКИ! Само цилиндрите се ШЛАЙФАТ!

Абе идиот, това какво е? Айде, това е от 412, ама са ЧУГУНЕНИ РИЗИ!
Картинки по запросу гильзы блока 412

БМВ се усещат че никасила не става И ГО СМЕНЯТ С ЧУГУНЕНИ РИЗИ(набити в блока) 1998Г!
Тъпанар!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Нека аз съм тъпанара, а ти си направи чугунени ризи. Успех! :emoji_smiley-23:

А... забравих. Ризите на 412 са бронзови, нищо че тези чернеят.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 37 минути, Belhor написа:

Нека аз съм тъпанара, а ти си направи чугунени ризи. Успех! :emoji_smiley-23:

А... забравих. Ризите на 412 са бронзови, нищо че тези чернеят.

Бронз да ръждяса?
Ти в ред ли си бе?

Бронз може да е външната част, самия цилиндър където се движи буталото е лигиран чугун

И аз съм тръгнал такива да питам, ужас.

Голф 4 1.9 90 ще е ако не е бмв, ай чао

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 29.10.2019 г. в 21:51, Ivelin _ написа:

Голф 4 1.9 90 ще е ако не е бмв, ай чао

Майко мила...ако е това :) Моя помощник в работата ми има точно такъв и може да ти го продаде, ако искаш :) Само чака някое агне да го даде за 3000, макар че и за по-малко ще го даде.  Не знам. Просто това е кола, тотално умряла отвсякъде. Досега да я е продал, но първо, че е фен на Фолксваген, второ, че постоянно влага някакви пари в нея и от устата му излиза само едно - толкова пари съм вложил, няма да я продавам. Обаче всеки месец влага и влага. Кофтито е, че няма пари всеки месец да влага, че е и на съдия изпълнител 7-8 години вече. А като не влагаш апри всеки месец в тоя 1.9 TDI,  проблемите се натрупват. Хубаво е, че има познати, дето му правят отстъпки и при ремонтие и при частите. Лошото е, че и тия негови познати не са съвсем в час и оправят нещо, появява се друго.  Но и да са в час, това е кола на 20 години  и няма как нещата да се оправят и да тръгнат по мед и масло при положение, че не влагаш по няколко стотака средно всеки месец за ремонти. Но то като караш такава кола, нямаш тия пари и цялата работа е напълно безсмислена. 

Пак казвам. Една от малкото читави стари коли за около 3000 лева е Фиеста. Дори да има нещо гнило в нея, оправяшщ го и нямаш проблеми дълго време. Е, с изключение на светлините, че те си горят бързо. Друга читава е примерно Хонда Джаз или Тойота Ярис. Все  малки коли споменавам, щото по-големите за тия пари са по-големи трошляци. Вче ако имаш автосервиз и не те бърка средно една седмица на 2-3 месеца да си в сервиза, вземай каквото ти падне. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...