Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


преди 17 часа, halek написа:

Вакуумирането се прави при монтажа. С помпа се изтегля въздуха от вътрешното тяло и тръбите, преди да се пусне фреона.

На 90%сън сигурен, че не са правили такова нещо

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Вакуумиране и защо се прави.

За да работи по-шумно компресора (аз поне него чувам на записа) и да се товари повече машината една от причините е да е позагубил част от фреона. Установява се с манометри вързани към външното тяло от техниците. Прави ли са такова нещо като са идвали?

Косвени  признаци за липса на фреон са - повишена консумация, омазняване при някоя от сглобките (може да висиш само при външното тяло другите са скрити зад вътрешното), да изровиш сервизното меню за модела и при тестов режим на работа да замериш  изходящата температура на вътрешното тяло и да я сравниш със стойностите посочени в сервизното. Или да сравниш температурите на струите на тихия и шумния климатик при максимално натоварване щом са еднакви.

Друго не се сещам какво може да направиш сам.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 часа, bobivg написа:

Вакуумиране и защо се прави.

За да работи по-шумно компресора (аз поне него чувам на записа) и да се товари повече машината една от причините е да е позагубил част от фреона. Установява се с манометри вързани към външното тяло от техниците. Прави ли са такова нещо като са идвали?

Косвени  признаци за липса на фреон са - повишена консумация, омазняване при някоя от сглобките (може да висиш само при външното тяло другите са скрити зад вътрешното), да изровиш сервизното меню за модела и при тестов режим на работа да замериш  изходящата температура на вътрешното тяло и да я сравниш със стойностите посочени в сервизното. Или да сравниш температурите на струите на тихия и шумния климатик при максимално натоварване щом са еднакви.

Друго не се сещам какво може да направиш сам.

Като идваха, нито за сакачали нещо на климатика, нито нищо, само го слушаха и казаха че си е супер и си тръгнаха, днес пак ще идват, какво да ги накарам да правят ?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, benz93 написа:

Като идваха, нито за сакачали нещо на климатика, нито нищо, само го слушаха и казаха че си е супер и си тръгнаха, днес пак ще идват, какво да ги накарам да правят ?

Да направят някакъв документ в който описват защо е супер, т.е. протокол за посещение и на какво основание смятат, че въпросния шум е нормален.

Не спорете с тях. Просто ги попитайте дали могат да го ремонтират или не, ако не могат, да го опишат и направят официален документ, защо.

Успех!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, benz93 написа:

Като идваха, нито за сакачали нещо на климатика, нито нищо, само го слушаха и казаха че си е супер и си тръгнаха, днес пак ще идват, какво да ги накарам да правят ?

Ами тези неща дето ти казвах в предните постове.

Да пуснат тестов режим и да замерят наляганията дали са в норма, докарва ли достатъчно топла струята.

Покажи им нагледно като набримчиш и двата климатика на максимум да чуят разликата в шума.

И както ти какзва колегата искай протокол.

То днес е топло и ако пак я карат само по слух ефект никакъв от идването.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, ДИоNД написа:

да го опишат и направят официален документ, защо.

 

преди 2 часа, bobivg написа:

И както ти какзва колегата искай протокол.

И като ти отговорят, че са прости техници, които не са квалифицирани да издават писмени протоколи, тогава к'во? Да не ги пуска да си ходят ли?

Ти би ли написал/подписал нещо с ясното съзнание, че ще се използва срещу фирмата ти? Щото така било редно?

Само експертна оценка от трета страна може да е писмена, но ще струва пари без сериозен шанс за разрешение на проблема, който може и да не е в климатика, а в стената, акустиката, или въображението на потребителя.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, zemonti написа:

Ти би ли написал/подписал нещо с ясното съзнание, че ще се използва срещу фирмата ти? Щото така било редно?

Фирмите с компетенция, ценз и т.н. знаят какво се изисква в такива случаи и де факто сами изготвят протоколи, за доказателство, че причината не е в монтажа, а в изделието, ако ли пък е оторизирана фирма за гаранционна поддръжка, то се съставя протокол за смяна на изделието, защото не може да се ремонтира.

Навремето по една гаранция ми съставиха протокол и цялото изделие бе подменено, без да се страхуват от това, че ще засегнат фирмата вносител.

Всяка фирма вносител на такива изделия би следвало да подържа резервни части за възможни дефекти в самото изделие, ако ли не, то се подменя цялото изделие.

Все пак до колкото разбрах става въпрос за изделие в гаранция. Друг е въпроса, ако си викнал независим лицензиран експерт, който да докаже, че въпросното изделие не отговаря на определени нормативни документи в ЕС.

Всеки техник трябва да носи отговорност за своята експертна оценка. Ако е инструктиран от Шефа си, то тогава се изисква Шефа на фирмата да подпише въпросния протокол, където техниците са в комисията за изготвяне на въпросния протокол.

Някъде по-горе казах, монтажниците и търговеца трябва да съдействат, ако не съдействат се подава жалба в агенцията за правата на потребителя. Тя трябва да отговори какво трябва да се направи, за да се удовлетворят претенциите на клиента. Крайна мярка!

п.п. При смяна на изделието не се удължава гаранционния срок. Странно, но такава е практиката, т.е. спрямо изделието което при меня подмениха с чисто ново.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, ДИоNД написа:

Някъде по-горе казах, монтажниците и търговеца трябва да съдействат, ако не съдействат се подава жалба в агенцията за правата на потребителя. Тя трябва да отговори какво трябва да се направи, за да се удовлетворят претенциите на клиента. Крайна мярка!

А ако се абстрахираме от случая описан в темата, и претенциите на клиента са неоснователни, как същите ще бъдат удовлетворени?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Какво точно му предлагате да пие една студена вода ли?

Може да се обърне и към представителя на марката, ако не получи съдействие от монтажниците. Марки които си държат на името изпращат и техни екипи ако преценят, че оплакването е основателно.

Ясно е, че ако фирмата е смотана ще е ходене по мъките.

Ето един тракащ .......

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, halek написа:

А ако се абстрахираме от случая описан в темата, и претенциите на клиента са неоснователни, как същите ще бъдат удовлетворени?

С въпросния констативен протокол. Със същия той спокойно може да настоява пред агенцията за защита на потребителите, че вносителя не внася качествена стока.

Абстрахирам се и от марката, т.е. тя е друга тема. Това е крайния вариант. След него вече е правен въпрос.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, bobivg написа:

Какво точно му предлагате да пие една студена вода ли?

Може да се обърне и към представителя на марката, ако не получи съдействие от монтажниците.

Тъй като вносителят, продавачът и монтажникът са от един консорциум му остава да звънне в Китай на +852 3965 3333 и да каже, че има 3 климатика РАЗЛИЧНИ МОДЕЛИ и единият изглежда да е по-шумен, като иначе си работят добре и фирмара инсталатор твърди, че звукът е нормален за модела.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, ДИоNД написа:

С въпросния констативен протокол. Със същия той спокойно може да настоява пред агенцията за защита на потребителите, че вносителя не внася качествена стока.

И кой закон забранява да се внася некачествена стока?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Когато фреона на един климатик намалее пада и консумацията му, и компресора не се товари.Шума издаван от компресора също намалява.

Тестови режим при климатиците няма. Човек без солиден опит няма как да измери температура на изх.въздух и да сравнява с таблици.И то трябва да се мери външна/ вътрешна температура, температура на изх.въздух и консумацията.

Човек притежаващ подобен опит въобще няма да пише във форум.С тази задача няма да се справят и монтажниците.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, halek написа:

И кой закон забранява да се внася некачествена стока?

:offtopic_s:

Може да пречи на комшията му, и тогава какво прави?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, ДИоNД написа:

:offtopic_s:

Може да пречи на комшията му, и тогава какво прави?

Тогава се обръща към търговеца ,който му е продал уреда и изисква от него да се преведе уреда в съответствие с нормите. Нека търговеца писмено да откаже гаранционно обслужване.Да, при климатиците гаранционното обслужване е от фирмата, която е монтирала климатика, но и това не снема отговорността на търговеца.Потребителя обикновенно няма особени шансове в спор с монтажниците.

В конкретната ситуация това е единствения реален шанс.Нека търговеца да изисква от фирмата извършила монтажа.Позицията и възможностите му на него са други.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, badr написа:

Когато фреона на един климатик намалее пада и консумацията му, и компресора не се товари.Шума издаван от компресора също намалява.

"3.1.Недостиг на хладилен агент Недостатъчното количество хладилен агент води до липса на достатъчен обем течност в кондензатора. Поради това не се осигурява необходимото подохлаждане на входа на регулиращия вентил. Състоянието на входа на вентила се измества на дясно в двуфазната област. Намалява специфичната студопроизводителност на системата. Наличието на пáри на входа на вентила води до рязко редуциране на масовия дебит на хладилен агент през него,както и до възникване на неустойчивост в регулирането –хънтинг. Рязко се понижава температурата на изпарение. Като резултат, съществено се редуцира хладилната мощност, увеличава се работното време и енергопотреблението и съответно значително намалява ефективността на хладилната система."

Лесно може да се намери от къде е взет цитата.

Освен това се сещам и за реален пример на потребител от сеткома с климатик Панасоник, който се оплакваше от висока консумацията и в последствие монтажниците установиха именно липса на фреон. Допълниха го и нещата с енергопотреблението се оправиха.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, bobivg написа:

Освен това се сещам и за реален пример на потребител от сеткома с климатик Панасоник, който се оплакваше от висока консумацията и в последствие монтажниците установиха именно липса на фреон. Допълниха го и нещата с енергопотреблението се оправиха.

Заблуждаваш се.Това което пиша е потвърдено милион пъти.Източи фреона на един климатик и му измери консумацията.

Да, пада ефективността, повишава се потреблението на ел.енергия.Но се повишава количеството енергия необходимо за достигане на температурното задание, а не моментната консумация.Последната пада.

Например фреона е свършил нацяло. компресора се форсира, консумира половината мощност, но нищо не се получава на изхода.

Няма нужда да ми цитираш сетком.Климатичният форум сетком го съдадох и развих аз.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, badr написа:

Климатичният форум сетком го съдадох и развих аз

Не мисля да си губя времето в спорове. От уважение към труда ти ще кача една картинка не по темата!!!

039202411-big.jpg?r=0

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, bobivg написа:

Не мисля да си губя времето в спорове.

Тя идеята, разбира се не е тази.Просто причината тук не е липса на фреон.Монтажниците са си измили ръцете, спокойно могат да демонстрират наличие на фреон и ще има дрънкане да не се доверява човек на интернет специалисти.

Няма конфликт м/у двете твърдения.изказани от нас.Те са съвсем различни.

преди 40 минути, bobivg написа:

съществено се редуцира хладилната мощност, увеличава се работното време и енергопотреблението и съответно значително намалява ефективността на хладилната система."

Съществено се намалява хладилната мощност(специфичното, а дори и обемното студопроизвоство) съответно се увеличава работното време, оттам и електропотреблението и разбира се ефективността.

Момента консумацията обаче ще е по-малка.По-малка, но много по неефективна.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 57 минути, badr написа:

Нека търговеца писмено да откаже гаранционно обслужване.

Да, но монтажника трябва да му издаде писмен протокол от посещението в който да опише състоянието на машината към момента на посещението.

Повечето търговци директно препращат клиента към фирмата за гаранционно обслужване. Тя е този който може да вземе отношение дали изделието подлежи или не на гаранционно обслужване.

Може ли да гадаем какво е записано в гаранционната карта, а?!

Няма смисъл да изпадаме в спорове, но определено някой обича да спори и т.н.

Автора на темата може да направи запитване и към официалния представител на фирмата за съответното изделие, как и т.н. стоят нещата по отношение на гаранционното обслужване.

п.п. Аз лично не мисля да се занимавам в някакъв вид разследване по отношение на поставената тема. Примерно има ли приемно-предавателен протокол и т.н., и прочие ...

Успех!

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, badr написа:

Нека търговеца писмено да откаже гаранционно обслужване.

Ти като го предлагаш това, вярваш, ли, че всъщност ще стане? Слез малко на земята, а?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...