Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Смяна гарнитура на главата (сам ?)


Препоръчан отговор


Здравейте,

реших, че не ми отърва да нося колата на сервиз а да пробвам, да я оправя сам, а ако не стане, отива към моргата.

Ще купя само гарнитура. 

На шлайф няма да нося главата.

Ще ползвам старите болтове.

Моля, ако някой, може да ми даде повече информация, или да ме насочи, към видео, книга или статия, с подробно обяснение, на цялата процедура, от отварянето, до затварянето на главата! Ще съм благодарен!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Защо ще я сменяш, прегрявана ли е колата? Динамометричен ключ имаш ли? Ще можеш ли да си зацепиш ангренажа при сглобяването?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 51 минути, lupis написа:

Пенчеви как искаш някой да ти помогне, като не си казал каква ти е колата?

Пежо 306, 1.9 дизел, 69 коня, комби, 1999г.

преди 40 минути, halek написа:

Защо ще я сменяш, прегрявана ли е колата? Динамометричен ключ имаш ли? Ще можеш ли да си зацепиш ангренажа при сглобяването?

Влиза, яко масло, при антифриза. 

Изолирах масления охладител (радиатор,топлообменник).

Не е от него.

Дошло и е времето на гарнитурата явно, тече външно от есента. Може и да съм я прегрял. Ще видя, като отворя главата. Динамометричен ще търся назаем. Друг специфичен инструмент ? Ангренаж не съм зацепвал, ще потърся инфо из мрежата. А може о братовчеда да свърши нещата. Скоро ще идва от чужбина и уж бил в час със доста неща.

 

преди 58 минути, RudeBoy написа:

 

Този клип, излиза в челните позиции в гугъл. Бях го гледал набързо вчера. Но много така, бегло е показано. Едва ли ще се справя, само по няколко снимки.


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

О, аз не съм се и надявал, че с гледането на клип ще се научиш. По-скоро исках да ти дам обща представа с какво се захващаш, да проявиш здрав разум, и да се откажеш навреме. 

Ама явно твърдо си го решил. Е - тя колата и без това е за боклука ... :D

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Щом няма да шлайфаш главата, упражнението по смяна на гарнитура е напълно излишно.

Също така, ако влиза масло при антифриза (а не обратното), причината няма да е тази гарнитура. Другаде е проблема.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Шлайфа и нови болтове са задължителни.

Карай я направо за скраб, в противен случай пак там ще отиде но ще се набуташ с пари!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Има едни специални шпилки с които се засича агреанажа, поне това си спомням от смяната на моя преди 20г - разликата беше 1.4 бензин.

Определено щом меси вода с масло трябва шлайф, проблема може да е и в шупла по охладителните канали?

Успех с ремонта

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, Пенчев написа:

Пежо 306, 1.9 дизел, 69 коня, комби, 1999г.

Влиза, яко масло, при антифриза. 

 

Този клип, излиза в челните позиции в гугъл. Бях го гледал набързо вчера. Но много така, бегло е показано. Едва ли ще се справя, само по няколко снимки.

Ето как действат братята в САЩ - с равна дъсчица, шкурка и линийка, и до сега не са имали рекламации с този метод.:)

Ако ще сменяш гарнитурата ще ти трябва динамометричен ключ със специална вложка(на френските двигатели болтовете май са звезда), а болтовете ако са здрави не е необходимо да се сменят, може и със старите. 

 

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Поредния, който нищо не разбира, но затова пък ще реализирва кочина.

Със същия успех може и да не ходиш в болницарта на операция. Опъваш масата у вас и се почваш с ножа и сатъра. Можеш да ползваш помощта на селския касапин, който е професионалист в държането на тези инструменти.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, gagodrago написа:

, а болтовете ако са здрави не е необходимо да се сменят, може и със старите. 

 

Старите болтове са се разтегнали, станали са по-дълги!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Динамометричен ключ се използваше през комунизма за руските автомобили. Сега главите се затягат ъглово, разхлабват ъглово и отново затягат ъглово. На опаковката на гарнитурата би трябвало да има инструкция за ъгъл на затягане.

Покрай гарнитурата на главата има още една камара други оплътнения + ново малсо и цената пак няма да ти отърва. Ако ще я правиш прави я както го пише по книгите, че само ще се набуташ с време и пари.

Ако не си заслужава да се прави, можеш да опиташ със добавки за спиране на течове. Има вече добавки за всичко. Щом не работи на по малко цилинди, вероятно ще се оправи с добавка за спиране на течности. Ръгай две в маслото и антифриза и карай. Нещо такова можеш да опиташ.

https://www.emag.bg/dobavka-za-spirane-na-techove-ot-garnituri-i-uplytnenija-na-dvigatelja-zollex-325ml-2000048091/pd/DN1NJFBBM/?ref=graph_profiled_similar_1_6&provider=rec&recid=rec_49_7eb5b59374370e6f189c8d95b58ac2afde4adf579293a80aa0af45bb64349acb_1581261760&scenario_ID=49

 

Бардал не е марка излагация.

https://www.emag.bg/avtomobilna-dobavka-bardahl-stop-tech-dvigatel-stop-fuite-moteur-300-ml-444/pd/D70WS0BBM/

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 39 минути, nikolela написа:

Динамометричен ключ се използваше през комунизма за руските автомобили. Сега главите се затягат ъглово, разхлабват ъглово и отново затягат ъглово. На опаковката на гарнитурата би трябвало да има инструкция за ъгъл на затягане.

 

Виж долната картинка и ако може обясни как се преобразуват Nm(Нютонметри) в ъгъл(градуси)?

 

peugeot.jpg

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, nikolela написа:

Динамометричен ключ се използваше през комунизма за руските автомобили. Сега главите се затягат ъглово, разхлабват ъглово и отново затягат ъглово. На опаковката на гарнитурата би трябвало да има инструкция за ъгъл на затягане.

 

Я не дрънкай глупости! Всяко болтче в един автомобил се затяга с точно определено усилие. Както е показал и колегата с шота от аутодата. Не само болтовете на главата, а и всички болтове по двигател, скорости, окачване и т.н. Динамометричния ключ не е пожелателен, а задължителен при такива ремонти.

преди 2 часа, ivan_pop написа:

Старите болтове са се разтегнали, станали са по-дълги!

Чак пък да се разтегнат. Резбите им вече са деформирани, но ако завиеш обратно всеки болт точно от мястото откъдето е свален, може би е дори по- добре от нови болтове.Защото е деформирана резбата не само на болта, но и на блока. Тоест, ако върнеш стария болт на същото място, неговата резба и резбата на блока ще са еднакво деформирани. КОето е по- добре отколкото едната резба да е деформирана, а другата нова- тоест недеформирана. Голяма глупост е да се пренарязват резбите на блока- на практика ги унищожаваш.

преди 3 часа, Ivelin _ написа:

Болтовете се сменят задължително! 

Не задължително. Обяснил съм защо.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 22 часа, _Belial_ написа:

Я не дрънкай глупости! Всяко болтче в един автомобил се затяга с точно определено усилие. Както е показал и колегата с шота от аутодата. Не само болтовете на главата, а и всички болтове по двигател, скорости, окачване и т.н. Динамометричния ключ не е пожелателен, а задължителен при такива ремонти.

Чак пък да се разтегнат. Резбите им вече са деформирани, но ако завиеш обратно всеки болт точно от мястото откъдето е свален, може би е дори по- добре от нови болтове.Защото е деформирана резбата не само на болта, но и на блока. Тоест, ако върнеш стария болт на същото място, неговата резба и резбата на блока ще са еднакво деформирани. КОето е по- добре отколкото едната резба да е деформирана, а другата нова- тоест недеформирана. Голяма глупост е да се пренарязват резбите на блока- на практика ги унищожаваш.

Не задължително. Обяснил съм защо.

1. Вижда се че последната стъпка е затягане на 180 градуса

2. Май не си чувал за TTY болтове

Вземи потърси в гугъл "torque to yield bolts" и не се излагай

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 43 минути, Ivelin _ написа:

1. Вижда се че последната стъпка е затягане на 180 градуса

2. Май не си чувал за TTY болтове

Вземи потърси в гугъл "torque to yield bolts" и не се излагай

А предишните две стъпки на око или по слух? Като каже "цък" и връщаш с четвърт. :)

Мерси за предложението да чета в гугъл, но аз предпочитам да чета какво казва производителя.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Автора, знаеш ли от какъв материал е изработена главата и от какъв блока под нея? И само една глава ли е? редови?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, JKirilov написа:

Автора, знаеш ли от какъв материал е изработена главата и от какъв блока под нея? И само една глава ли е? редови?

Цитат

Пежо 306, 1.9 дизел, 69 коня, комби, 1999г.

Koлко ли глави да има тоо пежак?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 9.02.2020 г. в 18:27, _Belial_ написа:

Резбите им вече са деформирани, но ако завиеш обратно всеки болт точно от мястото откъдето е свален, може би е дори по- добре от нови болтове.Защото е деформирана резбата не само на болта, но и на блока. Тоест, ако върнеш стария болт на същото място, неговата резба и резбата на блока ще са еднакво деформирани. КОето е по- добре отколкото едната резба да е деформирана, а другата нова- тоест недеформирана. Голяма глупост е да се пренарязват резбите на блока- на практика ги унищожаваш.

И баш на 20 годишно пижо - нови болтове и пренарязване на резбите, идеалка. 😆  Метода, който погреба най- много пежа от 90- те.

Ама тей или инак пича го засилил към моргата - нека се забавлява.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, JKirilov написа:

Бъли мааму? :notme:

Но матряла гледам и белите не знаят, ако и вече да е ясен...

четирицилиндров дизел, глава- алуминий, блок- чугун. Що питаш, да не си купуваш такъв? Имай предвид че вече са на 20 + години. :)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Горещи теми в момента

  • Подобни теми

    • от Поля Георгиева
      Здравейте! Имам Honda Civic 2006, мотор 2.2. Пиша ви с молба да окажете съдействие за причината, поради която колата започна рязко да загрява. Първоначално загряването беше само на стръмни участъци, впоследствие започна много рязко и на равни терени. Температурата от средата на циферблата достигна до 120 градуса, като единствената причина заради колата още не е прегряла е защитната система, при задействането на която колата спира да се движи. Термостатът на колата е сменен, а техническата неизправност не се отстранява. В момента се шлайфа главата. След посещение при майстор се оказа, че при главата и гарнитурата няма никакви проблеми.  Предстои смяна на гарнитурата. Моля да споделите мнение каква би могла да бъде причината за загряването на колата.  
    • от Пецко Ил
      Няколко съвета как да НЕ СЕ прецакате много, купувайки употребяван автомобил от България.
      Не купувайте автомобили от София и Перник. Там са възможно най - повредените автомобили имайки предвид как се шофира там. Автомобилите над 90 процента са блъскани от всяка страна, имат повреди по двигателите, там ръждите не се кърпят, а се дегизират по всевъзможни начини и отгоре с кит. Срещали сме какви ли не изработки, от прагове с мрежички, вежди с мрежички и други дупки по купето покрити с мрежи и парцали, като върху тях има кит. Виждали сме кърпежи с кит като старата ламарина продължава да ерозира и надува боята отвътре, като напуква и кита. Всичко това влияе върху икономията и стабилността на автомобила. Освен това влияе и върху вашият джоб. Добре е да се доверите на качествен майстор търсейки такъв, за да не давате всяка година пари за ремонти. Трябва да знаете и че материалите са от огромно значение освен качествената работа. Най-евтините материали (боя, кит, лак) изкарват средно от 1 до 4 месеца, след това следва пропукване на кита, лющене на лака и боята; малко по-скъпите от тези издържат около 2 години максимум, след това същото. Качествените материали които оскъпяват цялата работа според зависи, частично или цялостно е боядисването с не повече от 100-200 лв. Но ефектът е траен и издръжливостта им е средно около 8 до 15 години.

       Масово българите очакват работата да им е за без пари, да но проблемът, е че ако отидете при евтин майстор той ще ви дегизира колата срещу малка сума пари, ще ви сложи евтин лак, който след няколко месеца ще излющи до боя, след което боята започва да се бели,

       кита се пука и до година пак трябва да търсите майстор. Много малко хора осъзнават че ако потърсят качествен майстор и отделят нужните средства, автомобила може да бъде употребяван още дълги години заради качествените материали и работата от професионалисти а не селски майстори. Избягвайте купуването на автомобили дори и от автокъщи. Положението е същото, като масово хората от автокъщите вкарват автомобили от чужбина с огромни повреди, като се маскират без да се оправят....., които повреди могат да се окажат и опасни за живота ви.
      Не разчитайте че евтиният автомобил ще е здрав... Това е абсурдно, въпреки че рядко се намират и хубави коли на супер цени, като е добре да имате понятие какво да гледате за да уцелите такъв и да не закупите автомобил за който0 трябва да влагате пари....
      Много от вас не осъзнават че закупуването на автомобил втора употреба е рисковано и без минимални знания обикновенно хората купуват коли и за под 1000 лв, но след като започнат да излизат нещата наяве, след 200 км движение, влагат ли не влагат и обикновено предплащат автомобила поне още три пъти за да се вкара в ред за безопасно и безпроблемно до колкото е възможно шофиране...
      Бягайте от маскирани таксита, от където и да ги купувате... просто заемете ли се да купите такси си пригответе и солидна пачка за ремонти. Оглеждайте се за пребоядисване на автомобила, местата където обикновено не се пребоядисват са багажниците, под капаците за резервните гуми, под кората на вратите, вратата на багажника, около лайстните и гумените уплатнения. Обикновено пребоядисаните таксита са правени с възможно най-евтини материали. Оглеждайте се за шупнала боя или лак, за дълги драскотини от шкурки.
      Добре е да огледате външият вид и да се огледате за кръгли или спираловидни драскотини, огромен знак за некачествено пребоядисване с некачествени материали и лош майстор, което е предпоставка за скрити гнилочи и прочие. Огледайте много добре подкалниците и дъното, някои коли не им се виждат гредите, но по ремонта на дъното и почукванията на различни места при установен различен звук, означава че е ремонтирано и е възможно да има проблеми. Освен това повечето минават ''кръпките'' като маскират и боядисат с черна течна гума или черен течен каучик или само с Антикор, за да не се вижда прикритото.
      Оглеждайте добре коша на двигателя за кривини и ражда.
      Гледайте за масло на амортисьорите, може да са изтървали въпреки че това не е фатален и скъп ремонт, според зависи марката на автомобила.
      Проверете гумените уплатнения, гумените маншони, шарнири, щанги, тампони на двигателя. Проверете за луфт на волана, възможно е рейката да е за смяна.
      Проверете съединителя, като направите тест драйв, вижте отделянето и дали има тресене при тръгване, ако има тресене е възможно да е износен, при някои автомобили се износва автоматичния регулатор, което дава същият симптом, но това е рядък случай.
      Много важният етап е на свой ред, не е толкова лошо ако има някоя друга ръждички, чукнато, драснато, някоя гума тампон или др, износени или повредени. Ваните два етапа са наличието на спирачки и мотора.
      Спирачките са важни, не само за минаването на годишният преглед, а и за избягване на много опасни ситуации, всеки го знае и не на последно място за спиране  . Някои сменят накладките, дисковете и барабаните с фалшиви изработки, които могат да се окажат фалшиви, някои евтини накладки например при нормално загряване се изпичат и вместо да спират, те започват да се хлъзгат и стават лъскави, при което ефективността на спирачките намалява до 30 процента.  Евтините барабани или дискове пък се чупят, могат да предизвикат опасни катастрофи и дори да потрошат колелото.... знаете възможните сценарии на подобна повреда. ВАЖНО е да проверявате ако ви кажат че са били сменяни, дали са поставили държащите болтове, има ли липсващи и дали са затегнати колкото е необходимо. Ние наскоро имахме подобен случай с един автомобил, но всичко завърши добре, без трагедии благодарение на годините опит в шофирането на колегата и нашите съвети.
      Моторът..... даа болната тема на всеки един българин. Имайки предвид как шофираме
      Ето няколко прости неща които можете да проверите и са от изключителна важност.
      Ходете рано на оглед, стартирайте автомобила на студено и отидете веднага отпред за да се ослушвате за шум в двигателя. Вижте нивото на маслото, ако то е над максимума означава че някой прикрива нещо и то обикновено се прави за прикриване на тракане и други шумове в мотора, страничният ефект е че след няколко стотин километра, то все избива някъде и започва да капи, както и да го гори. Проверете отзад ауспуха и си сложете ръката, вижте дали остават мазни следи по дланта ви и миризмата. Ако мирише доста на масло и остават мазни следи, означава че гри доста масло. Както е запален двигателя намерете нещо с което да се предпазите от пръскащо масло и отворете капачката от която се влива масло за двигателя и вижте дали излиза голямо количество въздух, ако е така компресията на двигателя или маслото се губи, което озвучава че е бил прегряван и сегмент или сегментите най вероятно се е отлепил/отлепили. Ако само леко пуши не е фатално. Освен това при стартиране на студено би следвало да прекъсва, ако има загуба на компресия, също е важно да чуете. Проверете свещите за зацапване, ако имате възможност, това е в следствие на изгаряното масло от двигателя. Или некачествени свещи, които ако не изгарят добре бензина, се получава зацапване, което е рядко. Вижте добре ли са поставени свещите, огледайте кабелите и състоянието им, защото могат да направят големи повреди и опасни. Ако има газово ПРЕГЛЕДАЙТЕ маркучите и дали са свързани, за да не се запалите. Огледайте кабелите. Можете да проверите и състава на маслото по много прост начин, като се вгледате в цвета му, ако има добавки, обикновено са малко по-тъмни и би следвало да е малко по-тъмно оранжево, в никакъв случай не черно, освен това има и различен мириз, но това е за по опитните вече.
      Ако купувате автомобил от автокъща, търсете по автокъщите в Бургас, Варна, някои къщи в Пловдив и Дупница. Оглеждайте се за същите неща
      Най-добре е да напипвате пристигащи автовози, да си платите колата и разходите плюс някой друг лев печалба, така ще сте доста по уверени за това което купувате.
      Това са съветите които мога да ви дам за да спестите пари и излишни нерви при купуване на автомобили втора употреба в Бългаия.
    • от Soviet Soldier
      Здравейте! От известно време обмислям един проект за монтаж на авто неон. Имам доста въпроси ,за които не намерих достатъчно добра информация из интернет. Примерно ,какви видове са ,какъв е разхода им на енергия ,какъв е работния им ресурс ,къде е най-удачно да бъдат свързани и как да бъдат прикрепени надеждно без дупчене по автомобила. Възможни ли са проблеми с полицията? 

      Идеята като цяло е на черна Е38-ца да се поставят отдолу подобни неони ,подмяна на ангелските очи с червени такива ,и черни джанти с червен катн. Обмислял съм и за в салона под таблото от двете страни да се поставят подобни ,но не толкова ярки шнурове ,пак в червен цвят ,но все още за тях не съм твърдо решен. Като цяло не смятам ,че е сложно и бих могъл да се справя сам. 
  • Дарение

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване