Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

petie1

Калдатски факултет по история

Препоръчан отговор


преди 15 часа, nikssi написа:

:D  При удар двигателя минава под купето и застава отзад на мястото на багажника. И не спира да работи. 

Mирчо ептен на фантастика го е ударил напоследък.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 17 часа, nikssi написа:

:D  При удар двигателя минава под купето и застава отзад на мястото на багажника. И не спира да работи. 

 

преди 1 час, _Belial_ написа:

Mирчо ептен на фантастика го е ударил напоследък.

Боже, какви сте ми кухи философченца сте били ...

Цитат

Oт пo-cлaби мaтeриaли ce изрaбoтвaт oнeзи cпeциaлни зoни oт кoнcтрукциятa, чиятo дeфoрмaция "гacи" cкoрocттa - мoтoрния oceк и бaгaжникa. Aвтoмoбили, прoeктирaни пo тaкaвa cхeмa, ce прoизвeждaт oт oтнocитeлнo oтcкoрo. Прeди тoвa никoй нe ce зaмиcля зa тoзи вaриaнт и нa здрaвинaтa нa кaрoceриятa ce глeдa в oбщ плaн. Ceриoзeн прoблeм и при чeлeн удaр мoжe дa cъздaдe двигaтeлят. Зa дa нe влизa в caлoнa (тoвa нe вeщae нищo дoбрo), oпoритe и нaпрeчният щит ce прoeктирaт тaкa, чe дa гo нacoчвaт мaкcимaлнo нaдoлу и пo възмoжнocт пoд aвтoмoбилa.

https://fakti.bg/avto/4829-pasivnata-bezopasnost

Айде дори да не притежавате автомобили, но тези неща и децата ги знаят... Не гледате ли научнопопулярни канали по кабеларките ??

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, miro20 написа:

 

Боже, какви сте ми кухи философченца сте били ...

https://fakti.bg/avto/4829-pasivnata-bezopasnost

Кво ми даваш некви журналисти бе? При челен удар това, при челен онова. Как изчисляват колко точно челен би бил евентуален удар? И това при челен удар в стена или при челен удар в стълб? Идиоти!!!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Абе това за двигателя наистина е така.  Вярно е, че много се направи за безопасността на пътниците в новите коли. Но и това,  че вече масово се влагат евтини и некачествени материали също е вярно и мен лично ме отблъсква.  За това харесвам старите Мерцедеси  :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, _Belial_ написа:

Кво ми даваш некви журналисти бе? При челен удар това, при челен онова. Как изчисляват колко точно челен би бил евентуален удар? И това при челен удар в стена или при челен удар в стълб? Идиоти!!!

Добре де... кеф ли ти прави да се излагаш толкова ?

:) :)  

Ясно е че хал хабер си нямаш за активна и пасивна защита в автомобилите.

Дори нямаш желание да се образоваш.

Кухота......  Това винаги лъха от теб.

Да репликираш във форума постоянно на някой не означава че си опонент .  По лошо .. в ролята на комедиант си .

 


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, miro20 написа:

 

Ясно е че хал хабер си нямаш за активна и пасивна защита в автомобилите.

 

 

Неграмотните сте не само лесни за облъчване, но и още по- лесни за убеждаване, че това е образование.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, _Belial_ написа:

Неграмотните сте не само лесни за облъчване, но и още по- лесни за убеждаване, че това е образование.

Титан на мисълта си . И на нищонеказването. Ей така... тролиш си , чешеш си езика..

Само че това по никакъв начин не променя факта че се изложи тотално  по този въпрос за автомобилите. :) 

Както винаги . :)  

Слаба ракия си е слаба ракия....

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, Michigan111 написа:

Абе това за двигателя наистина е така.  Вярно е, че много се направи за безопасността на пътниците в новите коли. Но и това,  че вече масово се влагат евтини и некачествени материали също е вярно и мен лично ме отблъсква.  За това харесвам старите Мерцедеси  :)

Дай конкретен пример за двигателя, че с оня неграмотния не ми се разговаря. Ауди ако не ме лъже паметта, но дефакто това се оказа нещо с което не бива да се хвалят много.

преди 1 час, miro20 написа:

 Не гледате ли научнопопулярни канали по кабеларките ??

 

Научнопопулярните канали са повече научно фантастични и това е така, защото иначе няма да са интересни за балъците, дето си мислят че се образоват, гледайки телевизия. Във всички медии много отдавна се пише и показва само това, за което се плаща.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Леле история на автомобилостроенето:)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 43 минути, _Belial_ написа:

Дай конкретен пример за двигателя, че с оня неграмотния не ми се разговаря. Ауди ако не ме лъже паметта, но дефакто това се оказа нещо с което не бива да се хвалят много.

Научнопопулярните канали са повече научно фантастични и това е така, защото иначе няма да са интересни за балъците, дето си мислят че се образоват, гледайки телевизия. Във всички медии много отдавна се пише и показва само това, за което се плаща.

Да, не можеш да разговаряш сам със себе си .

:)

 

преди 8 минути, petie1 написа:

Леле история на автомобилостроенето:)

Всичко започна с един фейк на един неграмотен трол дето не знае дори какво цитира  :

на 20.02.2020 г. в 18:32, _Belial_ написа:

Среща между ново капиталистическо и 50 годишно комунистическо.

И накрая пак смачкан и  унизен.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, petie1 написа:

Леле история на автомобилостроенето:)

Хитлер и в нея има сериозно влияние. :)

 

преди 5 минути, miro20 написа:

 

Всичко започна с един фейк на един неграмотен трол дето не знае дори какво цитира  :

И накрая пак смачкан и  унизен.

Научи ли как се пише "порасна" бе, грамотния...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, _Belial_ написа:

Хитлер и в нея има сериозно влияние. :)

Знам споко все пак съм основател на КФИ 😂

преди 7 минути, miro20 написа:

Среща между ново капиталистическо и 50 годишно комунистическо.

Ъ не мисля че е конкретно сравнението

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 42 минути, _Belial_ написа:

Дай конкретен пример за двигателя

Ами конкретен пример не мога да дам, щото не съм толкова навътре в материята.  Но от това което съм чел,  от определена година (забравих от коя) двигателите се поставят така, че при удар се откачат и падат надолу, а не като таран да влизат в купето. Не че двигателя е единствената опасност в такива случаи,  и не че като падне е безопасен, но вероятно е по добрият вариант.

Естествено има я и опцията цялата тая информация да е кьорфишек, но съм склонен да я приема, защото ако не друго то на безопасността се обръща внимание при по съвременните автомобили.  

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, petie1 написа:

Знам споко все пак съм основател на КФИ 😂

Извън майтапа, точно в тази индустрия влиянието му е колосално. Преобръщащо хода и целите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 45 минути, Michigan111 написа:

Ами конкретен пример не мога да дам, щото не съм толкова навътре в материята.  Но от това което съм чел,  от определена година (забравих от коя) двигателите се поставят така, че при удар се откачат и падат надолу, а не като таран да влизат в купето. Не че двигателя е единствената опасност в такива случаи,  и не че като падне е безопасен, но вероятно е по добрият вариант.

Естествено има я и опцията цялата тая информация да е кьорфишек, но съм склонен да я приема, защото ако не друго то на безопасността се обръща внимание при по съвременните автомобили.  

Обръща се внимание на рекламата за безопасност. Тъпчат се автомобилите с разни системи (предимно електронни асистенти), за да се замажат очите, снимат се краш- тестове, които по същество също са реклама. Дефакто се търси скорост (въпреки че ограничения има навсякъде) и все по- голяма автономност в управлението на автомобила. Тоест, все по- малко зависимост от водача. Ето защо е и тенденцията дори в средния клас, автомобилите да станат алуминиеви- огромно олекотяване на конструкцията. Но и огромно отслабване на същата.

Това "потъване" на двигателя надолу при челен удар (което все още си мисля, че Ауди го измислиха), даде зелена улица на корейците да правят глупости, и те започнаха да произвеждат автомобили от средно висок клас (като Соната примерно), без преден мост! Ужасен ужас е, да се шибнеш челно с подобно творение на корейската инженерна мисъл, при що- годе висока скорост.Без значение дали изобщо има двигател там!  Германци и японци, също правят колици без преден мост, но това са моделчета за които скорости над 150 км ч са непостижими, а и като цяло се предполага, че конструкцията няма да понася сериозни натоварвания.

Не знам защо го написах това. Всъщност знам! Защото сега, гугълските експертчета ще могат да разцепят поста ми на срички и да докажат с цитати и линкове, колко съм тъп и некомпетентен. :)  Добрините ми край нямат...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 38 минути, _Belial_ написа:

Извън майтапа, точно в тази индустрия влиянието му е колосално. Преобръщащо хода и целите.

Да знам затова винаги съм казвал че немските постижения поне до 1939 трябва да се признаят а не като някои личности опитваши се да ги отрекат

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, _Belial_ написа:

Обръща се внимание на рекламата за безопасност. Тъпчат се автомобилите с разни системи (предимно електронни асистенти), за да се замажат очите, снимат се краш- тестове, които по същество също са реклама. Дефакто се търси скорост (въпреки че ограничения има навсякъде) и все по- голяма автономност в управлението на автомобила. Тоест, все по- малко зависимост от водача. Ето защо е и тенденцията дори в средния клас, автомобилите да станат алуминиеви- огромно олекотяване на конструкцията. Но и огромно отслабване на същата.

Абе като цяло е така. Но за това, че безопасността е само за рекламата не съм съгласен.  И не става въпрос само за въздушните възглавници,  разположението на чаркалаците и т.н.

Аз например, една зима останах втрещен от ефективността на ЕСП на един шведски автомобил. Пътната поддръжка в България я знаем,  оказа се че съм си карал километри наред върху заледен път, осъзнах го като видях как свети лампата на всеки завой.  Пък си мислех, че от вятъра се полюшва.  

Иронията е, че същия автомобил, като изпушеше някой датчик буквално спираше. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, petie1 написа:

Леле история на автомобилостроенето:)

Невероятен е "Факултету" ... :) Евала, Браво за темата ... :) 

Не нам ... :) ... до де стигнем до историята на ИИ ... какви ли не истории няма да се съвокоплетирът в една доста стройна историческа забележителност, която след време ще се разглежда като артефакт ... :) т.е. арт е факто ... творчество от миналото ... :) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, _Belial_ написа:

Защото сега, гугълските експертчета ще могат да разцепят поста ми на срички и да докажат с цитати и линкове, колко съм тъп и некомпетентен.

Ти вече си се доказал. Щом не бяхте чували / не само ти / и се подигравахте за тези пасивни системи които цирирах.... кво да говорим повече...

Парадокса е че такив акато теб дето се кефят на "Железните съветски возила" , ако ги сложиш в една Лада ще има да гледат като теле в железница... :)  :)  

И даж еняма да могат да я подкарат, камо ли да завой да направят :) :)  

 

преди 8 часа, Michigan111 написа:

Аз например, една зима останах втрещен от ефективността на ЕСП на един шведски автомобил. Пътната поддръжка в България я знаем,  оказа се че съм си карал километри наред върху заледен път, осъзнах го като видях как свети лампата на всеки завой.  Пък си мислех, че от вятъра се полюшва.  

Така е. Съвременния автомобил има в пъти по добри системи отколкото "вечните соц класики" .

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 44 минути, miro20 написа:

Ти вече си се доказал. Щом не бяхте чували / не само ти / и се подигравахте за тези пасивни системи които цирирах.... кво да говорим повече...

Парадокса е че такив акато теб дето се кефят на "Железните съветски возила" , ако ги сложиш в една Лада ще има да гледат като теле в железница... :)  :)  

И даж еняма да могат да я подкарат, камо ли да завой да направят :) :)  

 

Спри да съдиш за другите по себе си. В този форум едва ли има някой друг, който да НЕ може повече от теб. Ето ти списък с руските возила, които съм карал:

Лада 1200 (Жигули), 1500, 1600, Самара (Спутник). Наскоро имах и удоволствието да покарам една Лада Веста Крос, и мога да кажа че по нищо не отстъпва на западните си събратя, а ако я сравниш с една Дачия от същия клас, ладата е като извънземна.

Москвич: от 403 нататък- всичките!

Газ 469

Газ 66 (виетнамка)

Та, ладата не само ще я подкарам, ами може и да се покефя даже. Примерно да се врежа в некоя тойотка седан отзад, да видиш бърз начин за преправяне от седан на хечбек. И придобиване на по- спортна визия. :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз така аз онака...кефя...врежа...да видиш... бла бла...  Типичен детски акъл.... :lol6:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, miro20 написа:

Аз така аз онака...кефя...врежа...да видиш... бла бла...  Типичен детски акъл.... :lol6:

Дрън дрън чи пляс. Кажи пак за псивната безопасност (внимание, тук има нещо като ново знание за теб. Пише се "безопасност", а не "безопасТност") и как двигателя минава отдолу, и отива при задния, а ти получаваш двигателя на камиона отпред.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, _Belial_ написа:

Дрън дрън чи пляс. Кажи пак за псивната безопасност (внимание, тук има нещо като ново знание за теб. Пише се "безопасност", а не "безопасТност") и как двигателя минава отдолу, и отива при задния, а ти получаваш двигателя на камиона отпред.

А къде отива задника му в такъв случай да не поясняваме викаш :)) Визирам на професора по автомобилна сигурност ....

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За страданията на българите в териториите на Россия и СССР
https://www.blgari.eu/ArchivPDF/1402/www/1402-23-29.pdf

Българите им е писнало от постоянните грабежи, палежи, убийства  от руснаците и се местят в Бесарабия и в Крим.

https://bg.m.wikiquote.org/wiki/Константин_Иречек

Българите са много мили с чуждите и бързо ги приемат за свои. Бедата обаче е там, че те много лошо се отнасят към своите си.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, acnekt написа:

Стига с тази кирилица и стига с тези славяни. Руска пропаганда.
Азбуката е българска, държавата е и е била и още си е България. Ний сме българи. Никакви славяни, никакви кирилици, глаголици. Поръчана е от български владетел Симеон, използвана е от България и е за България.
 
Много е трудно да се каже. Ето аз го казах. 

Извън протокола във "Факултету" ще те репликирам

Трудно ще убориш човек с дар слово, слова, слава господни. ;) т.е. славянописещи ... ;) 

Табу е от къде идва това българи. То не ги размятаха от Азия до тука и обратно ... :) 

Де се вика балканджии или хора които са бългори или бля как може да се увърти един български и да значи много неща включително хора без слова, без слава, вулгарни и някъде там сред балкана дебнат и убива, ако не им дадеш златото си ... :) 

А вижте и тази дума Βασίλειον ... хм бъг... та нищо чудно да са бил от род който е царствал ту преди ... прочие години ... де му се вика Одриско царство

Въобще ... хм ... по документи по тези земи не е имало българи, хм ... а преди 7525 години, а?! Де мо се вика през 6363 година след създаване на света ... ба идва някакъв Кирил и измисля някаква азбука подобна на гръцката, но с 38 букви ... хм ... де пъ да видиш ... а и бил с дар слово, за да наддума и Евреи и Гърци и да убеди Латини, че трябва със собствени слава на местните да им се преподава  божията промисъл ... До колко е верен превода от глаголица на български даден текст, а?!

Да, със словата да достигат до вулгарните хора божественото слово, за да го разберат.

Де факто не сме ли ние завърналите се синове или прав внуци на царския род по тези земи, а?! И де факто не сме завоеватели, а законни собственици на прочие територия, която е доста орязана заради Турция и Гърция.

Де ве тез политици как са прекроили една древна история, защото нямало документи ...  

Както и да е ... т.е. дали ще ме наричат славян, т.е. славен човек в името на Бог, то аз съм си българин!

Остави хората да си говорят ... аркадаше айше де берлино гутен зик хайне цвайне трайце бе гя ур ги ба сън ... :) 

Та, историята как му се вика е един доста хлъзгав балък, който всеки се опитва да улови, за да докаже, че той е знаеш миналото.

В основата на повечето професионални историци са някакви арт е факти, повечето които са някакви истории написани от някой с дар слово. Други пък, арх ео лози пък са врачки в миналото ... :), т.е. върхови въздушни привърженици на лозите ... :cheers:

Няма руска пропаганда ... просто руски прочит ... де факто как може да кажеш на един руснак, че е потомък на тракийски царе изгонени от едни елини на североизток и северозапад от Балкана нагоре ...

Както и да е, братя сме!!! Т.е. ние и руснаците сме потомци на братя в миналото.

Та, драги ми Дойче де берлино ... ил анне ми братчед ил фортумобили де се фъртиш упашка ...

Де, че трудност изпитваш да го изкажеш ... :) 

Думите са нищо, но словата са нещо, т.е. ти ползваш български думи, но словата не ти са български. Anladın mı? Do you understand? Verstehst du?  

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...