Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

svetlio2009

За вредата от внезапното гаснене при потегляне

Препоръчан отговор


Здравейте! Обръщам се към хора - техници на автомобили, защото отдавна съм чувал че това вреди, но незнам какво точно се износва. Случая е следния: мой братовчед понякога се учи да кара и особено ни е важно потеглянето. Проблема е, че не винаги, но понякога при потегляне и на равно, така и на леко стръмно колата изгасва. Колата е ДЕУ такума 1.6. Има ли това риск за някоя част и коя по-точно се износва, ако изобщо има рискове или да не се притеснявам? Казвам, че гасненето става рядко, но си се случва. Благодаря Ви!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако пуска по-рязко съединителя, най-много да го износи по-бързо.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Нищо няма да ѝ стане. Ще се научи. Всеки е бил така в началото. Тресе, придърпва, гасне... Няма страшно. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не казваш автоматична или ръчна трансмисия е. За колата принципно няма проблем. Най- му е зле на акумулатора от многото стартирания на двигателя.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Нищо и няма на колата, няма какво да и стане ако изгасне "внезапно" (т.е. имам предвид, че не съм виждал кола да изгасне "плавно").

На мен пък са ми странни хората, които като запалят и чакат по 10 мин. колата да "загреела" щото иначе щяла да се развали.... е, до сега никога не съм я чакал да загрее - паля, и тръгвам. И нищо и няма на колата, още не се е развалила. Ако има някакво значение - BMW 320 автомат. (не, не съм състезател или дрифтаджия).

 


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 56 минути, Филипов написа:

Не казваш автоматична или ръчна трансмисия е. За колата принципно няма проблем. Най- му е зле на акумулатора от многото стартирания на двигателя.

Ти сюрозно ли? :)

Ще влезеш в Гинес ако изгасиш автоматик! Не че съвсем не може, ама........

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

При изгасването на мотора на скорост се получава механичен удар в:

- единият е в предавката /ремъчна или верижна/ между колянов вал и разпределителен вал - при амортизация може и да не издържат

- голямо  натоварване понася диференциала, полуоски и съединителя

- тампоните на двигателя и скоростната кутия е възможно да се скъсат ако са амортизирани

С две думи, не е никак безобидно да се прави често, особено на амортизиран автомобил.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 часа, Филипов написа:

Не казваш автоматична или ръчна трансмисия е. За колата принципно няма проблем. Най- му е зле на акумулатора от многото стартирания на двигателя.

С ръчни скорости е колата. Това ме успокоява, че няма страшно за колата, пък той не кара  винаги, а само понякога.

преди 13 часа, Joss Bomon написа:

При изгасването на мотора на скорост се получава механичен удар в:

- единият е в предавката /ремъчна или верижна/ между колянов вал и разпределителен вал - при амортизация може и да не издържат

- голямо  натоварване понася диференциала, полуоски и съединителя

- тампоните на двигателя и скоростната кутия е възможно да се скъсат ако са амортизирани

С две думи, не е никак безобидно да се прави често, особено на амортизиран автомобил.

Благодаря! Колата не е износена, всичко си е много наред, въпреки че е от 2002 г, но както казвате има натоварване, за което трябва да се внимава. Опитите за каране ще бъдат редуцирани от моя страна. А само да попитам кое е най-скъпо като ремонт - съединител или диференциал? За валовете знам, че ако стигне до там, по-добре да я махна, но да чукна на дърво да е всичко наред. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ще се научите много по-бързо (20 - 30 часа) да управлявате отколкото някои от тези неща да се развали (5 години). 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 24.02.2020 г. в 14:38, svetlio2009 написа:

Колата е ДЕУ такума 1.6. 

Колега, тя тая кола е угаснала отдавна. Няма кво да я мислиш.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Никоя кола не е направена да се кара така. Един пример. Палиш студена зимата, тръгваш, форсираш още в началото до 5000 оборота. Караш 2 километра, гасиш мотора и след час същата процедура Това е десетки пъти по-голямо износване от нормалното подгряване и продължителност на маршрута.  Смятай, колата така се износва десетки пъти повече, какво остава да изгасяш мотора и да натоварваш ударно и трансмисия и мотор. Лично мен ме заболява сърцето ако колата ми изгасне така. Отделно, че почвам да се потя, какво мислят другите около мен за качествата ми на шофьор. Само втортото трявба да те откаже от тия навици. Ако не те откаже, значи не ставаш за шофьор и е по-добре навреме да се откажеш от шофьорлъка. С една кола доказано се свиква, след като минеш 10-20 километра. Ти явно си ги минал отдавна и щом още я гасиш често, значи нещо не е наред. Или ти не ставаш за шофьор или трябва сериозно да седнеш и да си припомниш или разбереш, как се шофира и защо изобщо се шофира! Щото заради такива като теб слагат ограничения 50  на места, дето някой некадърник е утрепал още 2-3-ма със себе си! Като карате толкова безразсърдно, поне карайте сами в колите си, че само вас да боли!

Сега точно за ударното натоварване. Навремето карах Запорожец като млад шофьор. Понеже имаше криза за бензин, заплатите бяха ниски, аз имах една тубичка със себе си, пълна с бензин. Когато бензина ми свърши, доливах.  Колата я взех за 300 лева сегашни пари. Наливах 5-10 литра, карах докато свърши и после наливах от тубата. Но... Два пъти ми се наложи да сменям ангренажно колело, което е текстолитово при Запорожеца. Това е аналог на ангренажния ремък или верига, но чрез това колело се зацепват директно колянов и разпределителен вал.   От ударите при гасненето на мотора, два пъти счупих зъбите на това колело и оставах на пътя. Първия път това гаснене не бе предизвикано от липсата на гориво, а от недобре работещ карбуратор, който преливаше на кръстовище и колата се давеше.  Но това е все едно да изгасиш колата. Втория път се случи извън града, щото исках да ми свърши бензина и тогава да налея в резервоара от тубата. Просто си засичах разхода, а нямах дори и работещ километраж. Засичах си разхода по карта и записвах всичко в един халваджийски тефтер.  Но тоагва така се случи, колата придърпа 2-3 пъти и после не поиска да запали, защото се изрониха зъбите на това ангренажно колело!  За щастие, само след 5 минути един комшия мина край мен и ме издърпа до града.  Но тия глупости, дето се пишат тук, че проблеми нямало, не мога да приема! Проблеми има, особено при цивилни автомобили, дето частите са изчислени за точно определено натоварване. проблеми има и при автомобили на почти 20 години, щото и моя вече гони девета година, ама си го купих от магазина на 13 километра и съм минал 69 000 досега. Не е като повечето нов внос на 123 000 км, дето най-вероятно гонят 300 000.  Ако си го взел тоя автомобил 2002-ра от магазина и си го карал смислено, да, да кажеш, че е добър. Но повярвай ми, всички производители правят отделните агрегати да издържат 150 до 200 000 км. Дори едни амортисьори имат живот само около 150 000 км!  

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 25.02.2020 г. в 19:34, Кико написа:

 Ако не те откаже, значи не ставаш за шофьор и е по-добре навреме да се откажеш от шофьорлъка. С една кола доказано се свиква, след като минеш 10-20 километра. Ти явно си ги минал отдавна и щом още я гасиш често, значи нещо не е наред. 

 

Благодаря за мнението, но тук не става въпрос за самия мен, аз говоря за братовчед ми на 18 години, който сега сяда в колата да се учи :)

На всички благодаря за мненията! Разбрах, че в общи линии няма сериозни проблеми ако колата се кара само понякога като за учене. Точно това имах предвид, че аз си я карам съвсем нормално и си я пазя, и тя е в много добро състояние, да не кажа, че е като нова. Но разбирам, че два-три пъти в месеца ако се случи да изгасне така, когато се учим с братовчедчето ми няма да има никакъв проблем. Сега съм малко по-спокоен.😄

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, svetlio2009 написа:

Благодаря за мнението, но тук не става въпрос за самия мен, аз говоря за братовчед ми на 18 години, който сега сяда в колата да се учи :)

На всички благодаря за мненията! Разбрах, че в общи линии няма сериозни проблеми ако колата се кара само понякога като за учене. Точно това имах предвид, че аз си я карам съвсем нормално и си я пазя, и тя е в много добро състояние, да не кажа, че е като нова. Но разбирам, че два-три пъти в месеца ако се случи да изгасне така, когато се учим с братовчедчето ми няма да има никакъв проблем. Сега съм малко по-спокоен.😄

За 2-3 гаснения не си заслужаваше темата ;)  Аз говоря за постоянно каране така. Кола винаги може да угасне, примерно си надул музиката при потегляне, не чуваш мотора, не гледаш оборотомера или просто си забравил, че си налял калпав бензин. И между другото, наливайте хубав бензин за да не гасне ;)  Ще се учидите колко по-добри шофьори сте станали с хубав бензин :P

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 17 часа, Кико написа:

 И между другото, наливайте хубав бензин за да не гасне ;)  Ще се учидите колко по-добри шофьори сте станали с хубав бензин :P

 

И аз налях веднъж кофти бензин, добре че сипах малко - 10 литра. А принципно пълня колкото събере.... карам докато светне резерва, и пак пълня, ама тоя път на една селска бензиностанция имах някакво предчувствие.... и докато се прибера няма и 10км. ми светна половината табло.... диагностиката се побърка - даде ми дефект в 4-те ламбда сонди, в дебитомера, в дроселова клапа, прекъсвания на цилиндри и кво ли не :) Палеше и гаснеше когато си поиска, прекъсва, тропа - ужас.... Отидох на друга бензиностанция (известна верига), напълних догоре 100 октанов, да поразреди малко боклука и всички проблеми изчезнаха

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, dkt написа:

И аз налях веднъж кофти бензин, добре че сипах малко - 10 литра. А принципно пълня колкото събере.... карам докато светне резерва, и пак пълня, ама тоя път на една селска бензиностанция имах някакво предчувствие.... и докато се прибера няма и 10км. ми светна половината табло.... диагностиката се побърка - даде ми дефект в 4-те ламбда сонди, в дебитомера, в дроселова клапа, прекъсвания на цилиндри и кво ли не :) Палеше и гаснеше когато си поиска, прекъсва, тропа - ужас.... Отидох на друга бензиностанция (известна верига), напълних догоре 100 октанов, да поразреди малко боклука и всички проблеми изчезнаха

Аз съм го писал в други теми. по принцип си наливам от известни бензинистанции, ама нали работя с колеги, дето цепят стотинката, реших и аз да зареждам на известни бензиностанции, ама известни за тия, дето като си отворят портмонето, има няколко по 5 лева и стотинки за кафе евентуално. Доста месеци миналата и по-миналата година наливах бензин от бензиностанция, дето уж наливали таксиджии и известни икономисти. Цяла минала зима колата прекъсва 10 минути след като я запаля зимата. За потегляне нали се сещаш, че чакам няколко минути да загрее сутрин, след това с 3000 оборота поне потеглям и помпам педала, като навремето учебната ГаЗ-ка и ЗиЛ-а в казармата.  И сега като пиша това се питам, а какво ли би било, ако налея добър бензин на ЗиЛ-а...  Вярно, беше изчислен за почти най-клапавия бензин, ама опита ме научи, че дори да е калпав бензина, наливам още по-калпав.  Е, имаше го и обратното. Отидох в тоя ред на мисли на Шел, тмЪн бяха навлезли в БГ, Заредих V-Power, който рекламираха мисля като 100 октана. Да ти кажа честно, Запорожеца, дето бе изчислен и настроено делкото за калпав бензинм, почна да загрява, не вървеше...абе разбрах тогава, че тоя бензин не е за мен. Запорожеца загряваше яко, а той е с въздушно охлаждане. Някъде там се срещнаха Изтока и Запада и никой не победи, щото колите ни бяха източни, бензина западен :)  Всъщност, победи изтока, щото продължих да наливам евтин бензин, та да върви колата.  Анатемосах рекламирания V-Power,  но сега се оказва обратното - наливаш едновремешнмия бензин и имаш огромни проблеми със Западните автомобили.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

То и бенза на късмет - от години се знае, че най- калпавия бенз в нашта община е баш на Лукойл. Страшна мизерия просто.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, insec написа:

То и бенза на късмет - от години се знае, че най- калпавия бенз в нашта община е баш на Лукойл. Страшна мизерия просто.

А в нашата е най-качествен! Говоря за Русе. По-качествен бензин не съм наливал. Всичко останало е боклук...поне това, което съм пробвал. Не обобщавай! 

 

От една година точно се върнах на Лукойл и мога да кажа, че колата винаги работи равномерно след запалване и не се опитва да гасне при потегляне с малко обороти!  Не ми говори глупости.  Мога да кажа и точната бензоколонка, ако някой го интересува.  ПО-добър от руския бензин няма, в това съм се убедил във времето ;) Просто винаги караме коли, близки до техния бензин. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...