Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Здравейте, преди няколко дена си закупих нов лаптоп без операционна система - Lenovo Ideapad S145-15IGM. Инсталирах Windows 10 но впоследствие се сблъсках с доста неприятен проблем, а именно че се оказа, че тъчпадът не работи. Въобще не го засича самия лаптоп. Инсталирах всички необходими драйвъри, включително от официалния сайт на Леново Synaptics и Elan, не се показват никакви грешки, когато отворя Device Manager-a, но липсват всякакви настройки що се отнася до тъчпада. Все едно го няма просто. Свързала съм отделна мишка, с която няма проблеми. Освен че липсва настройка в Device Manager-a за тъчпада, липсва и в BIOS, и в Control Panel. Прикачвам съм скрийншоти, от които е видна ситуацията. Опитах с натискането на Fn + F6, отново без резултат. Отделно сканирах за евентуални липсващи драйвъри, но не показва такива. 😔Уиндоусът е 10, х64. 

1.png

2.png

3.png

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

https://download.lenovo.com/consumer/mobiles/6yst0baf09mc.exe

Теглиш, стартираш с администраторски права, инсталираш, рестартираш.
Winkey+R >main.cpl

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В BIOS и Safe Mode touchpad-а работи ли? Windows-a последна версия ли е - 1909?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Да не би да има закачена мишка?
Покажи диспечера на устройства с изглед Устройства по свързване. Разгърни всички USB хъбове така, че да се виждат всички дъщерни устройства. Покажи картинка.

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Уиндоусът е Windows 10 Pro, 1703. Тъчпадът никак не работи, въобще не е работил. Свързала съм мишка в момента, тъй като без нея въобще няма движение на курсора. На Mice and other pointing devices само тя излиза, а като я изключа нищо не излиза, изчезва цялото Mice and other pointing devices. Пробвах със стартирането като администратор и рестартирането, но пак няма резултат. Последният скрийншот е от Dеvice Manager-a без включена мишка. Просто целият таб е изчезнал.

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.png

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Изключи мишката и пробвай да активираш с клавишна комбинация.
В BIOS тъчът активен ли е?

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз бих пробвал с Live Linux от флашка. Ако там работи - знае се, че проблемът е софтуерен и е във Windows. 

Ако не - нося лаптопа на продавача, да го праща в сервиз или да ми го сменя.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 3 минути, RudeBoy написа:

Аз бих пробвал с Live Linux от флашка.

Със същия успех проба може да се направи и с инсталатора на Windows. Ако тъчът е ОК и там ще работи.
В BIOS в раздел Integrated Peripheria виж да не е забранен тъчът.

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пробвах активацията с клавишна комбинация и без мишката, но нищо. И в BIOS не е активен тъча, а липсват какво и да е настройки за него там. Иначе за втори път го преинсталирам уиндоуса, първият път инсталирах версия, която пак беше 10-ка, х64, но не про и пак не работеше тъча. 

Прегледах абсолютно целия BIOS, но няма нищо свързано с тъча, нито pointing device, нищо.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А по време на инсталациите тъчът беше ли активен или пак с мишка протече?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 3 минути, iva98 написа:

И в BIOS не е активен тъча

връщай го обратно в магазина

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И по време на инсталацията не беше активен. Въобще не е бил активен, откакто съм включила лаптопа за първи път.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Значи с лаптопа в магазина.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ясна работа, това се надявах да избегна, ама явно няма как 😁 Благодаря за бързите отговори 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

BIOS-а на Lenovo е много орязан от към настройки, така че нормално да нямаш настройки там. Обнови Windows-a до 1909 https://www.microsoft.com/bg-bg/software-download/windows10 или от Windows Update. Също така обнови BIOS https://pcsupport.lenovo.com/us/en/products/laptops-and-netbooks/ideapad-s-series-netbooks/s145-15igm/downloads/driver-list/component?name=BIOS%2FUEFI За да го обновиш батерията и зарядното трябва да са включени и стартирай инсталотора като администратор.

Щом не работи и в BIOS-а има вероятност да е хардуерен проблем, ако тези 2 неща не проработят, го давай на сервиз и те да се оправят.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 часа, tepmu написа:

Обнови Windows-a до 1909 https://www.microsoft.com/bg-bg/software-download/windows10 или от Windows Update.

 

Актуализацията на уиндоуса с линка проработи за мен. Много благодаря за помощта и съдействието 🙂

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 9 часа, tepmu написа:

давай на сервиз и те да се оправят.

Що? Хайде първо да четем:

преди 10 часа, iva98 написа:

преди няколко дена си закупих нов лаптоп 

 

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 10 часа, iva98 написа:

в BIOS не е активен тъча,

 

преди 39 минути, DarkEdge написа:

Що? Хайде първо да четем:

уш съм научил буквите и мога да чета
ама си нямам никаква идея, как аджеба в BIOS, тъча не работи, а с надграждане на ОС, тръгнал да работи
тук някой здраво нъ лъготи
темата, определено е подвеждаща и дано не се случи на някой нуждаещ се, да попадне на нея

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, дръндю написа:

уш съм научил буквите

Абе, ей! Ти вземи чети с разбиране - к'ъф сервиз за машина на 5 дни от магазин....

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако не е купен през Интернет - в сервиза му е мястото. Даже и да направи рекламация в магазина, оттам пак ще го пратят в сервиз. И ако не подлежи на ремонт, тогава вече говорим за смяна или разваляне на сделката.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 1 минута, DarkEdge написа:

Абе, ей! Ти вземи чети с разбиране - к'ъф сервиз за машина на 5 дни от магазин.

ясно ни беше написано, че тъча не работи в BIOS
за това казах, че си нямам на идея, какво стана

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 13 минути, RudeBoy написа:

Ако не е купен през Интернет - в сервиза му е мястото.

И как ще регистрират в магазина рекламацията в дневника за целта? Само питам.
Да времеемко е магазин-сервиз-магазин...

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 15 минути, RudeBoy написа:

Ако не е купен през Интернет - в сервиза му е мястото.

всъщност ако магазина е продал дефектна стока, трябва да се върне
сервиза поддържа гаранцията само на закупена изправна стока
няма как да се докаже, при покупката дали стоката е била изправна, но мисля, че има някакъв срок за връщане в магазина

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, DarkEdge написа:

И как ще регистрират в магазина рекламацията в дневника за целта? Само питам.

Ами никак :) - след като не е направена там ... Регистрира се в сервиза.

преди 5 минути, дръндю написа:

всъщност ако магазина е продал дефектна стока, трябва да се върне
сервиза поддържа гаранцията само на закупена изправна стока
няма как да се докаже, при покупката дали стоката е била изправна, но мисля, че има някакъв срок за връщане в магазина

Момчета, нищо лично, но доста години съм се занимавал точно с това - разнасяне на дефектни стоки по сервизи. Мисля, че знам процедурите по-добре от вас. Ако не вярвате на мен - правете си справки в ЗЗП.

Има някои търговци, които предлагат срок, в който закупена стока от физически (не онлайн) магазин може да се върне, без да се изтъква причина. Но не всички са длъжни да го правят. И след като в темата не се казва откъде е купен лаптопът - пиша по принцип как стоят нещата.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...