Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Reptilcho

Помощ и съвети в избор на автомобил

Препоръчан отговор


Здравейте на всички,

От няколко месеца умувам да си взема кола (първа собствена) и реших, че искам кола със следните характеристики- икономична, да е газ/бензин (газова на мястото на резервната гума), да има мощност, да е достатъчно широка (комби), да ми харесва, да е след 2008 г. и да е до 7000 лева. Ще се ползва и за градско и извънградско, като все още не знам дали ще я ползвам градско за работа или основно за пазаруване и т.н., но определено мисля всякакви излизания извън столицата да са свързани с употребата ѝ.

Стеснявайки избора си и гледайки какво има като предложения, съм се спрял на следните модели:
Kia Ceed 1.4 109 hp (комби) и Ford Focus 1.6 115 hp ( пак комби).

Сравнителните характеристики горе-долу по мое мнение изглеждат така:
Аеродинамика- Киа е една идея по- мъничка и съответно икономична;
Разход на гориво- комбинирано идентичен разход, в градски условия Киа е по- щадяща и бих избрал нея;
Визия- отпред Форда, отзад Киа- та, интериорно също Киа ми изглежда по- добре (за някои може да е маловажно, но мисля е хубаво колата да ти радва окото);
Данък- идентичен (ще я регистрирам в Габрово най- вероятно) и при двата избора (~120-130 лв) имайки предвид коя година ще е най- вероятно (2008-2010) и това, че ще е Евро 4.
Части и обслужване- тъй като много таксиджии карат Киа се допитах и до такива, споделиха ми, че частите и ремонтите са евтини и да не се притеснявам за това. За Форд не съм запознат детайлно.
Мощност- тук мисля е ясно, че Фордът ще е една идея по- бърз.

За ръждите не съм запознат. 

Искам колата да е комби, тъй като често ще ми се налага превоз на багаж, в скоро време може би и детска количка (затова да е и като семеен автомобил, мина ми времето за хеджбеци), затова и ми се ще газовата да е 'фабрична', на мястото на резервната гума и да мога да преценя кога ми трябва резервна и кога не, сиреч да си я местя в багажника.

Всякакви мнения и съвети са добре дошли 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Между тези двете по-добре форда. По масов модел е. Части 2 ръка бол.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Абе тя по принцип и Kia не е лоша но поддръжката и е много по скъпа.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Уж да има мощност идкаш пък за пример даваш някакви малолитражки под 120 коня. 

Нормалните комбита за 7хил лв са 2004-5г.

Корейско не бих си взел, форд още повече. Немско или японско, па може и руско, някоя 16 клапанова приора... 


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Всички искат такива.

Киа страдат от катализатора и като следствие задрал двигател. Затова и се продават. Справка https://www.youtube.com/user/KPOWERtuning Правят ги на конвейр и обясняват подробно.

Форда става, но като го караш на газ трябва да се регулират хлабини на клапаните на 20 - 30000 км. Защото е с чашки, а не хидрокомпенсатори.

Забрави за фабрична газова, ще е скъсана от каране. Слагаш си газов инжекцион с бутилка на резерван гума. Която при междуградско ще ти заема багажника. Като си мислиш за данъка мисля че до 100 коня / 74KW е наполовина. Другия вариант е до 160 коня и въобще да не плащаш с регистрация на инвалид. Я родители, я баба/дядо.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Днес возих един колега, още 5-6 години до пенсия. Спомена ми, че ще маха газовата, щото няма газови бутилки по сервизите. а и аз четох преди седмица това, че заради масовите проверки, няма налични вече по сервизите газови бутилки и всичко е със записване. Човека ми каза - ще си махам газовата бутилка. Така, че внимавай с газта. Дори да е икономичен тоя автомобил, то май вече ще трявба да си плащаш яко. И не знам де ще ти е икономията, ако караш до 10 0000 км годишно, както повечето българи. В БГ средния годишен пробег е окооло 8-9000 километра и автомобил на газ изобщо не е оправдан, особено ако трябва и да плащаш за прегледи.  Бензина му е майката, даже тия дни поевтинява. За пробег под 10 000 км само бензин и не се занимнавай с глупости - газ и дизел!

А относно Форд или Киа...поне  сравнението да бе Форд  - Хюндай, макар че Хюндай дефакто си е малко по-зализана КИА. 

Откъдето и да го погледнеш, КИА си е Южна Корея, Форд си е САЩ, Англия и Германия. Не знам какво би предпочел. И ако си мислиш, че в Южна Корея се правят телевизорите, по-добре си вземи телевизор, не автомобил ;)  Да, като нови стават.  На дърти години имаш една изостанала технология! Това към тоя момент. КИА за мен си е на ниво едва отпреди 4-5 години, а при теб говорим за нещо извънземно, дето аз никога не бих рискувал да купя, камо ли да се надявам на ниски разходи. Ето, една корона ти слагат и Южна Корея е в гъбите вече! Нищо не може да внасяш от там в момента, камо ли части. Нищо, че Киа се прави и в Словакия, както и Хюндай. Замисли се. Говорим за марки, дето едната е почти масова, другата на десетина хиляди километра. И като някой каже КИА, винаги се сещам за деветдесетте и ония псевдоавтомобили, дето се опитваха да продават в Германия. Нещата се промениха, вярно, но аз все още не мога да се навия да мина ни на КИА, ни на Хюндай. Това е риск, дето не си заслужава. И така ще е дълги години!

 

И ако още се чудиш КИА или Форд, то имай предвид, че последните петнайстина годнини Хюндай-КИА копират всичко от ФОРД! Дори дизайн.  И това е обяснимо с оглед на това, че искаха да се намърдат на американския пазар. Копират Форд, правят колите си да изглеждат като модели на Форд и това е печалбата им. Аз и до днес като видя в огледалата КИА или Хюндай, първата ми асоциация е с ФОРД.  А дали са по-добри на пътя? Не. Това са глупости. Копи пейста никога не е бил успешен! Особено в случая за стари модели. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Всеки си е научил неква мантра и си я пее на триглас? :angry:

Корейците отдавна заеха хамерканския пазар, а Genesis (луксозната марка на Хюндай) оня ден беше обявена за най-здравата кола до 3 години!

Човекът да грабва каквото му харесва и да се учи да кара.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, JKirilov написа:

Всеки си е научил неква мантра и си я пее на триглас? :angry:

Корейците отдавна заеха хамерканския пазар, а Genesis (луксозната марка на Хюндай) оня ден беше обявена за най-здравата кола до 3 години!

Човекът да грабва каквото му харесва и да се учи да кара.

И както ги обявиха, така месец по-късно почнаха да отзовават. 

https://m.fakti.bg/technozone/451031-izteglat-nai-kachestvenite-koli-barkali-predavkite

А търсене в гугъл показва че не е за първи път... 

Та корейско - най-много микровълнова, и то на LG, телефон, телевизор и принтер на самсунг знам какво е, затова тая марка съм я зачеркнал с червено. Ако ще е електроника да е японско, ако ще е механика немско, ако ще е евтино - руско. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, Кико написа:

годишен пробег е окооло 8-9000 километра и автомобил на газ изобщо не е оправдан

И аз защото слушах такива глупости и не мислих за 6 години на бензин издухах повече  пари колкото за една кола. На газ ти излиза наполовина спрямо на бензин. Газов инжекцион с бутилка на резервна гума ми излезе 840 лв. и общо взето се изплаща за 9000 км - примерно една година. А за преглед е 5 лв отгоре към ГТП - 30 вместо 25 лв. В мое село това е цената. За 7 години на газ съм дал за обслужване 25 ле за смяна на филтри и проверка на компютъра след смяна на свещи - не се наложи донастройка. Виж в оня YT канал в бензиновите двигатели каква гняс се събира и колко са чисти на газ.  Из руско явно карат къс същите алхимични творения по бензиностанциите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пичове, радвам се, че темата ми предизвика интерес, надявам се да продължи така.
Да отбележа, че няма да се женя за тая кола и ако в един момент реша, а и имам възможността за нещо по- добро и по- ново - бих си взел. Като същото важи и при дадени евентуални проблеми, които биха се появили и ме дразнят и ми бъркат твърде много в джоба. За нагласата за каране на газ не мисля да си променям мнението, запознат съм с поддръжката, евентуални ремонти и чисто и просто тук трудно ще бъда разубеден :)
За корейското качество- във форума на Киа прочетох и разпитах доста хора, за честите проблеми и ремонти, къде колата има слабости и т.н. Все решими и дребни проблеми,  нормално обслужване, не се ръсят много пари за ремонти. За Форд още разучавам, да, споменахте за регулирането на клапаните, 1.6 двигателят също спада в тази категория, за прогнозни около 10-12 000 километра годишен пробег не мисля, че нещо подобно, в някакви разумни ценови рамки и правещо се на 2 години, би ме отказало от възможността да стана и собственик на форд.
 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Примерно всичкото корейско с двигатели 1.4 - 1.6 с катализатор на изпускателния колектор на една педя от двигателя. Те това са проблемните. Виж какъв е двигателя и търси по него из клипчетата, които ти дадох. Особено тези от годината която търсиш нямат "маслофорсунки" и хората им слагат допълнително за да изкарат. На новата кола катализаторът се скапва на под 50000. Разрушава се на нещо бяло като прах за пране и след това двигателят задира. Ако е гаранционна гледат да не го оправят и се мъчат да те изкарат виновен че си карал с неподходящо гориво. А и ако го сменят гаранционно то новият катализатор е с 1000 (хиляда) километра гаранция.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 часа, Филипов написа:

И аз защото слушах такива глупости и не мислих за 6 години на бензин издухах повече  пари колкото за една кола. На газ ти излиза наполовина спрямо на бензин. Газов инжекцион с бутилка на резервна гума ми излезе 840 лв. и общо взето се изплаща за 9000 км - примерно една година. А за преглед е 5 лв отгоре към ГТП - 30 вместо 25 лв. В мое село това е цената. За 7 години на газ съм дал за обслужване 25 ле за смяна на филтри и проверка на компютъра след смяна на свещи - не се наложи донастройка. Виж в оня YT канал в бензиновите двигатели каква гняс се събира и колко са чисти на газ.  Из руско явно карат къс същите алхимични творения по бензиностанциите.

90% от тия, дето карат на газ са в огромен преразход, заради недобре работещата ситема. Те не слагат разходите, които ги няма при един бензинов мотор. Не слагат и неизбежния разход за бензин, който трявба да поддържат в резервоара си. Не слагат и невключващата система зимата при студ, когато си карат доста на бензин. Като цяло Пропан-бутана или метана са на далавера, но при добре работеща машина. Най-добре заводска, не самоделки. В момента няма налични нови газови бутилки никъде и това е също един голям проблем за тия, дето карат на газ и трябва да се впишат в новите закони. Газта има много недостатъци и те не са един или два. Дори да говорим за метан, то говорим за едно много високо тегло на автомобила, което убива динамичните качества - и при ускорение и в завои най-вече. При пропан бутам имаме почти винаги недобре работеща инсталация, от там и гаден мирис на газ.   Говоря за самоделки. Щото ако един производител ти направи машина с пропан-бутан или метан, той я прави като хората. Ама гаражните копелета в 99% от случите си нямат понятие от газ!

преди 9 часа, Reptilcho написа:

Пичове, радвам се, че темата ми предизвика интерес, надявам се да продължи така.
Да отбележа, че няма да се женя за тая кола и ако в един момент реша, а и имам възможността за нещо по- добро и по- ново - бих си взел. Като същото важи и при дадени евентуални проблеми, които биха се появили и ме дразнят и ми бъркат твърде много в джоба. За нагласата за каране на газ не мисля да си променям мнението, запознат съм с поддръжката, евентуални ремонти и чисто и просто тук трудно ще бъда разубеден :)
За корейското качество- във форума на Киа прочетох и разпитах доста хора, за честите проблеми и ремонти, къде колата има слабости и т.н. Все решими и дребни проблеми,  нормално обслужване, не се ръсят много пари за ремонти. За Форд още разучавам, да, споменахте за регулирането на клапаните, 1.6 двигателят също спада в тази категория, за прогнозни около 10-12 000 километра годишен пробег не мисля, че нещо подобно, в някакви разумни ценови рамки и правещо се на 2 години, би ме отказало от възможността да стана и собственик на форд.
 

Вземай си нова кола като отлети тая корона и ако отлети безпроблемо и това е! Караш си новата, кеф ти и газ да и сложиш ако ти стиска.   Човек без поне една нова кола в живота си, за мен е куц и сакат.  Аз две нови купих от магазина, втората вече девета година я карам без проблемно, минал съм малко под 70 000км! И 15 години да я карам, все ще е тая, щото си избираш кола според вкуса, а не според това, кво ще те излъжи търгаша. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Кико написа:

Дори да говорим за метан, то говорим за едно много високо тегло на автомобила, което убива динамичните качества - и при ускорение и в завои най-вече.

В темата за усилватели Бушончев разправя как един усилвател бил нямал динамика, без да знае какво е това, разбира се. Сега се оказва, че 200 коня кола нямала динамика. Да не сте се побъркали нещо? :angry:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, JKirilov написа:

В темата за усилватели Бушончев разправя как един усилвател бил нямал динамика, без да знае какво е това, разбира се. Сега се оказва, че 200 коня кола нямала динамика. Да не сте се побъркали нещо? :angry:

Динамиката не е само коне. По принцип под "динамика" се разбира надлъжно и напречно ускорение. Надлъжното зависи от мощността на мотора, скоростната кутия, теглото, спирачките...напречната динамика зависи най вече от гуми, тегло и разпределение на масите.  навремето карах 150 коня ЗиЛ 130, дето бе тунингован до 170 коня чрез премахване на вакуум регулатора. Но да, имаше ускорение на Трабант, макар че Трабантът си бе доста пъргава машинка, особено в завоите.  ЗиЛ-се сещаш, че не познава завоите, въпреки 7 пъти по-мощния мотор, V8 :)  Не всичко, което хвърчи, се яде. Дано пусналия темата се замисли какво му говоря, а не да слуша на сляпо глупави клошарски съвети. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Кико написа:

90% от тия, дето карат на газ са в огромен преразход, заради недобре работещата ситема. Те не слагат разходите, които ги няма при един бензинов мотор. Не слагат и неизбежния разход за бензин, който трявба да поддържат в резервоара си

Престани да се напъваш за неща които не са ти ясни и да търкаш клавиатурата. Питащият си има мнение. Моята газова са я слагали специалисти и нямам проблеми с узаконяване, мирис и документи. Платил съм си. Написах разходите. Дали ще дондуркам бензин за 10 - 20 лв в резервоара не ме бърка, резерва не е излишна. Всичко е настроено, няма спадане на мощността. На газ излиза наполовина, на метан е 1/3 като цена на пробег спрямо бензин. Да не казвам че като горива са доста по-екологични. Маслото също може да изкара повече. Ако нямаше смисъл "бакшишите" . които цепят стотинката първи щяха да се сетят.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Филипов написа:

Престани да се напъваш за неща които не са ти ясни и да търкаш клавиатурата. Питащият си има мнение. Моята газова са я слагали специалисти и нямам проблеми с узаконяване, мирис и документи. Платил съм си. Написах разходите. Дали ще дондуркам бензин за 10 - 20 лв в резервоара не ме бърка, резерва не е излишна. Всичко е настроено, няма спадане на мощността. На газ излиза наполовина, на метан е 1/3 като цена на пробег спрямо бензин. Да не казвам че като горива са доста по-екологични. Маслото също може да изкара повече. Ако нямаше смисъл "бакшишите" . които цепят стотинката първи щяха да се сетят.

Пак не изчисляваш всички разходи. Или викаш, аз карам колата две години, други да си чупят главата. Пропан-бутанът няма смазващи свойства, а това не е никак добре в бъдещ план. А ако и тая кола е карана с газова уредба, както на брат ми, нещата стават много страшни. Обиколи всички разбирачи на газови уредби тук и пак си останаха ония 15 на сто разход газ зимата, както и доста честото каране на бензин. И не, не е ходил при квартални майстори, а уж в добри сервизи. Всеки гледа да ти вземе парите и нищо не прави. Разходи след разходи, включително за бензинова помпа и резервоар. да не говорим за акумулаторите и неудобството зимата да търсиш как да запалиш, когато бързаш за някъде. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, Кико написа:

Дано пусналия темата се замисли какво му говоря, а не да слуша на сляпо глупави клошарски съвети. 

Кики, човекът иска

на 12.03.2020 г. в 14:17, Reptilcho написа:

да си взема кола (първа собствена)

Характеристиките ги чете по тъпи форуми и нищо не му е ясно.

За първа кола - Голф 3 или 4, по-голяма - А80. Когато се отрака и останем живи след тоа чалма бацил - вече ще е излязла 4-та генерация Макан или Кайен купе...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 часа, JKirilov написа:

За първа кола - Голф 3 или 4, по-голяма - А80

А 80, да, ама преди 10 години. Голф 3 гнилоч, ако е произведен първите години. Ако бе казал Голф 2, да, но дори и тия двойки имат модификации без серво, а с газова съм карал и 10 минути се налагаше да паркирам, щото постоянно гаснеше.   Отделно, че няма място за мъже в тая кола. Главата опира в тавана най-малкото. Но пък има антикорозионна защита, както и А80. За Голф 4 не ми се говори, защото това е кола, която изисква много от собственика си и най-вече, да е маниак на тема "Голф". Да, четворката става за бивши собственици на двойки, но не и за други, дето търсят наистина кола, а не касичка-прасенце. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А бе аз наблягам на думата ПЪРВА (кола, не жена ;) )!

А Гоуф 2 ме досрамя да спомена.

Колкото до ръждата, нали има очи? Нали ще вземе един приятел - разбирач? :wink12:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, JKirilov написа:

А бе аз наблягам на думата ПЪРВА (кола, не жена ;) )!

А Гоуф 2 ме досрамя да спомена.

Колкото до ръждата, нали има очи? Нали ще вземе един приятел - разбирач? :wink12:

Ни тройка, ни четворка. едната си гние, другата е с безбройни проблеми, само защото разни голфаджии са я карали, а после искат да я продадат на 2 пъти по-висока цена от реалната. Не, Голф трябва да се избягва като кола на старо, единствено заради цената. Дори да е надеждна колкото други коли и дори по-надеждна, то парите, дето се искат за тая надеждност, са доста повече. Съжалявам ги тия, дето си купуват голф заради това, че имало части и била с добра надеждност. Да, добра е четворката на някакви години и километри, но след това плащаш много за тая кола на старо, почваш с непрекъснатите ремонти, които често са по минимум един на месец!  И дори да сравняваш тая кола, как била на нивото на друга, то парите дето си дал за нея и парите, които даваш след това, са доста повече.   Аз никога няма да престана да се опитвам да отказвам хората от покупка на какъв да е Голф, освен на нов :) Новия да, надеждна машинка, караш си я, пазиш си я...но на старо никога в България! Щото в Германия един добър Голф наистина струва два пъти повече, отколкото в България и това си има причина. Но в България никога Голф на старо. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 13.03.2020 г. в 19:36, Кико написа:

90% от тия, дето карат на газ са в огромен преразход, заради недобре работещата ситема. Те не слагат разходите, които ги няма при един бензинов мотор. Не слагат и неизбежния разход за бензин, който трявба да поддържат в резервоара си. Не слагат и невключващата система зимата при студ, когато си карат доста на бензин. Като цяло Пропан-бутана или метана са на далавера, но при добре работеща машина. Най-добре заводска, не самоделки. В момента няма налични нови газови бутилки никъде и това е също един голям проблем за тия, дето карат на газ и трябва да се впишат в новите закони. Газта има много недостатъци и те не са един или два. Дори да говорим за метан, то говорим за едно много високо тегло на автомобила, което убива динамичните качества - и при ускорение и в завои най-вече. При пропан бутам имаме почти винаги недобре работеща инсталация, от там и гаден мирис на газ.   Говоря за самоделки. Щото ако един производител ти направи машина с пропан-бутан или метан, той я прави като хората. Ама гаражните копелета в 99% от случите си нямат понятие от газ!

Вземай си нова кола като отлети тая корона и ако отлети безпроблемо и това е! Караш си новата, кеф ти и газ да и сложиш ако ти стиска.   Човек без поне една нова кола в живота си, за мен е куц и сакат.  Аз две нови купих от магазина, втората вече девета година я карам без проблемно, минал съм малко под 70 000км! И 15 години да я карам, все ще е тая, щото си избираш кола според вкуса, а не според това, кво ще те излъжи търгаша. 

оффтопик

Билдерче, уважавам те, ама нали не се опитваш да ни убедиш, че на бензин на финала е по-евтино от колкото на газ?! (примерно, за изминати 100 000 хил. км.)

/оффтопик

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...