Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


ако мислите че не сте от онези мързели по протестите дет искат само пари наготово

ето пример на една идея на едни ваши съфорумци

https://eurica.me/2019/11/28/изцяло-електрически-ферибот-пести-80-от/?fbclid=IwAR0v0NZTd5NvmKReIBmUBfm9hpGf6-tgp82IlJyllz_DM7Kn5_fb7I0vBa4

 

Цитат

 

Инициативата „Бургас блус“ подкрепя развитието на Синята икономика и намирането на устойчиви, прагматични решения, интегриращи икономически, социални и екологични градски теми.

 

 

Състезанието е насочено към бизнес идеи, свързани с морската икономика, и се организира от Община Бургас, с подкрепата на членовете на местната група URBACT със спонсори на инициативата Регионална организация на конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ Бургас) и Пристанище Бургас ЕАД.

 

 

 

 

 

Конкурсът, наречен „Burgas BlueS“, се провежда в рамките на проект „BLUACT – Градове в действие за син растеж“, финансиран по програма URBACT III. В проекта участват общо 7 европейски пристанищни града, които имат за цел да споделят добри практики в предприемачеството на „Синята икономика“. Освен Бургас, това са Пирея (Гърция), Матаро (Испания), Матосиньос (Португалия), Салерно (Италия), Остенд (Белгия) и Галац (Румъния). 

В състезанието за предприемачески идеи могат да се включат както физически, така и юридически лица. В случай, че са юридически лица, те трябва да бъдат стартиращи предприятия, регистрирани в Търговския регистър максимум до 3 години преди датата на кандидатстване. Задължително изискване е кандидатите да има бизнес идея, в рамките на която ще извършват предприемаческата дейност на територията на община Бургас. Проектите, с които кандидатстват, могат да бъдат бизнес идеи в ранен етап на разработване или изпълнение. Условието към кандидатите е също така да съставляват екипи от минимум двама членове във всеки екип.

Регистрацията за участие става чрез попълване на формуляр, достъпен в платформата https://bluactburgas.bg/. Организаторите уточняват, че ще бъдат приемани само заявки, получени чрез платформата, като не се допуска изпращането им по е-mail или по пощата.

Краен срок за подаване на заявления за участие в Конкурса – на 20 март 2020 г. – 23:59 часа

Кандидатите, които отговарят на условията и чиято бизнес идея е приложима в областта на Синята икономика на територията на община Бургас, ще продължат участието си в следващите фази на конкурса – Кампус и Demo Day. На 10 и 11 април 2020 г. ще бъде организиран двудневен кампус, в рамките на който участниците ще имат възможността да разработят и доразвият своята бизнес идея, да се консултират с ментори и наставници, както и да се подготвят за презентирането на бизнес идеите си пред журито.

За следващия ден – 12 април 2020 г., е насрочен т. нар. Demo Day – представяне от участниците на бизнес идеите и оценяването им от независимо жури, съставено от експерти в тази област. В същия ден ще се състои и церемония по награждаването на победителите, класирани на първите три места в конкурса.

Във фаза „Кампус“ получават правото да се включат директно, без да подават специален апликационен формуляр, избраните участниците от Хакатон Бургас, проведен на 14 октомври 2019 г., чиято тема беше „Създаване на приложения за Синя икономика“.

Критериите, по които ще оценява журито, включват самото представяне на идеята на Демо-деня (яснота на предложения бизнес модел, съществуването на логична връзка между идентифицираните нужди, дейностите и предложените цели), както и иновативния характер на решението. Високи оценки са предвидени за добро идентифициране на потребността на пазара, както и за осъществимостта на бизнес идеята. Журито ще вземе предвид и структурата и експертния опит на екипа на кандидата – способността, опита и ангажираността на всеки участник във връзка с предложената бизнес идея. Допълнителни точки ще получат предложенията, включващи екологична отговорност – грижа за по-чиста околна среда, социална отговорност – добавена стойност за хората и включване на маргинализирани групи, както и потенциала на идеята за генериране на работни места. 

Трите предложения, получили най-много точки, ще получат парични награди – съответно 5000 лева, 1500 лева и 1000 лева, осигурени от КРИБ-Бургас. Победителят ще получи към голямата награда и инкубационен пакет. Останалите две отличени идеи също ще бъдат „инкубирани“, за да бъдат доразвити през следващите месеци – от май до септември 2020 г., след което трите отбора ще трябва да представят бизнес плановете си.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз не искам електрически ферибот, който да намалява емисиите CO2, които вече наричат "вредни емисии". Предстои Ледникова епоха и искам по-навреме да се приготвя, доколкото изобщо могат да имат ефект парниковите газове в такива скромни количества.

А и стана ясно, че производството на електрически машини замърсява повече природата от конвенционалните.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ферибот с гребла ли искаш?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Екологично чист транспотъ:

post-1-1253893343.jpg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

От една страна 5 бона са си 5 бона. От друга страна, явно тия от флота нямат акъл за 5 стинки и не могат със свои сили да се справят с зададената цел и търсят някой друг да им запали искрицата, като им я подаде наготово, че да се хвалят пред началниците после. Обаче ако идеята е успешна, тя може да донесе адски много пари и да направи началниците мултимилиардери. В този случай петте бона са твърде просяшка награда за човека използвал своят изобретателски ум, за да помогне на недоносчетата от флотата.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

преди 31 минути, ined написа:

Ферибот с гребла ли искаш?

Електромобилите са по-вредни и опасни за природата от дизеловите

"Батерията на Тесла Модел 3 (Tesla Model 3) произвежда 11 до 15 тона въглероден диоксид"

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, Myanmar написа:

 

Електромобилите са по-вредни и опасни за природата от дизеловите

"Батерията на Тесла Модел 3 (Tesla Model 3) произвежда 11 до 15 тона въглероден диоксид"

Така е!Но по-голямата част от вредните емисии са изнесени в Африка.Там се добиват лития и кобалта и то с преобладаващо участи на детски труд!

Подобно е ситуацията при дизелите.Имат ДПФ филтри които събират мизерията.И тази мизерия се изхвърля от тези филтри(регенерация) когато колата се движи извън града над 3000 оборота!Нищо ново!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, Myanmar написа:

Електромобилите са по-вредни и опасни за природата от дизеловите

"Батерията на Тесла Модел 3 (Tesla Model 3) произвежда 11 до 15 тона въглероден диоксид"

Начи, като почнат да ги пишат такива глупости и падам... Батерията на Тесла е херметична... Или поне всеки от елементите и... Следователно, тя не произвежда CO2, а дори и да го отделя - не го емитира... Евентуално при производството и може да се отделят тези количества CO2... Или пък при генерацията на електричеството необходимо да я зарежда по време на живота и, може да се отделят такива количества... Или при рециклирането и... А най-вероятно става въпрос за трите накуп... Електромобилите обаче печелят по един друг параметър. КПД-то на електродвигателите е огромно, в сравнение с КПД-то на ДВГ. И това без да се вземе предвид възможността за рекуперация/генерация по време на спиране и при спускане по надолнище. Отделно, при достатъчно търсене, могат да се запуснат CO2 фрии технологии за генерация на електричество. Което би снижило, първо глобално енергийните разходи по производството и експлоатацията на електромобилите, второ CO2 футпринта им, трето би довело до запазването на ценни стратегически ресурси като нефт, въглища и т.н. Естествено, това би станало за сметка на други ресурси, но повечето от тях могат да се рециклират.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, darkterminal написа:

при производството и може да се отделят тези количества CO2

Да. Сам си отговори.

преди 9 минути, ivan_pop написа:

Но по-голямата част от вредните емисии са изнесени в Африка.Там се добиват лития и кобалта и то с преобладаващо участи на детски труд!

83603726_2726922380758676_647388387690414080_n.jpg.c55d5e7d57ca8b14d0631f00b990471f.jpg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, darkterminal написа:

Батерията на Тесла е херметична... Или поне всеки от елементите и... Следователно, тя не произвежда CO2, а дори и да го отделя - не го емитира... Евентуално при производството и може да се отделят тези количества CO2...

до колкото разбрах в линка, не се говори за батерии произвеждащи СО2,
а за всичкия двуокис от производството на батерията, разпределен върху изминатия път, което си е стряскащо
 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, darkterminal написа:

Начи, като почнат да ги пишат такива глупости и падам... Батерията на Тесла е херметична... Или поне всеки от елементите и... Следователно, тя не произвежда CO2, а дори и да го отделя - не го емитира...

Аз това дето съм чел в нета.....

Батерията на електромобила при производството си още отдела вредни гадини които са толкова, колкото един бензинов автомобил ще отдели за 8-10 години експлоатация!

Освен това докато се зарежда тази батерия по време на експлоатацията и също отделя вредни емисии!Тези емисии са от електроцентралите които произвеждат тока за тази батерия!

Не са толкова прости нещата, колкото някои си мислят!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, Myanmar написа:

Да. Сам си отговори.

...

Аз не съм си задавал въпроси... Аз мрънкам срещу неграмотно и подвеждащо написаната статия. Както виждаш анализът ми относно ЦО2 футпринта на батерията е пълен и безпристрастен! Ако пропускам стадий от ЦО2 футпринта на батерията, моля допълни ме.

преди 16 минути, дръндю написа:

до колкото разбрах в линка, не се говори за батерии произвеждащи СО2,
а за всичкия двуокис от производството на батерията, разпределен върху изминатия път, което си е стряскащо

Не знам ти какво си разбрал Дрънди, но е написано, че батерията произвежда ЦО2, а не че при производството и се отделя такъв газ... Това ме подразни...

преди 14 минути, ivan_pop написа:

Аз това дето съм чел в нета.....

Батерията на електромобила при производството си още отдела вредни гадини които са толкова, колкото един бензинов автомобил ще отдели за 8-10 години експлоатация!

Освен това докато се зарежда тази батерия по време на експлоатацията и също отделя вредни емисии!Тези емисии са от електроцентралите които произвеждат тока за тази батерия!

Не са толкова прости нещата, колкото някои си мислят!

Така! Щом ще правим такива сметки, редно е в такъв случай да се сметне и ЦО2 футпринта при добива на нефта, преработването на нефта и транспортирането на горивото, както и Ц02 футприна от превозването на горивото в самия автомобил (аз примерно за месец сипвам средно около 60 литра бензин и ги разкарвам на над 500 километра). А тази сметка е удобно пропусната в анализа журналиста. И въобще, такива анали и сметки е редно да се правят от инженери, а не от драскачи винаги гонещи сензации и често изпълняващи поръчки.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 42 минути, Myanmar написа:

Да. Сам си отговори.

83603726_2726922380758676_647388387690414080_n.jpg.c55d5e7d57ca8b14d0631f00b990471f.jpg

днес в света на богатите, децата са по-алчни от родителите си
питам се, алчността има ли граница 
не знам дали надписите в колажа ги има на други езици, но определено трябва да го има на английски и да се разпространи в нета

пп

видях го
https://www.google.com/search?tbs=simg:CAESsgIJH2lQkgDoX7EapgILELCMpwgaYgpgCAMSKJId6xzkHNoX7hyTFJIU1Ru4BeAcgTiJLbEihSeSLvsk5y3wJOMtgjgaMJVaq3ll8Qd7AjJ1QI0UhxvPHXtPWMacw7I_1Ec80WuzEHnY0FbV9hkok3PQrq01kiCAEDAsQjq7-CBoKCggIARIE70ZWfAwLEJ3twQkangEKIQoNcGhvdG8gY2FwdGlvbtqliPYDDAoKL20vMGI3NXdnNAofCg1rb21vZG8gZHJhZ29u2qWI9gMKCggvbS8wNGY3OQoeCgxnaWxhIG1vbnN0ZXLapYj2AwoKCC9tLzAzZnN3Ch8KDGdyZWVuIGlndWFuYdqliPYDCwoJL20vMDEzcl9sChcKBWFnYW1h2qWI9gMKCggvbS8wbTh6eQw&q=greta+thunberg+memes&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiw0MSu3pXoAhULXpoKHToFANIQsw56BAgBEAE&biw=1280&bih=657

Редактирано от дръндю (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, darkterminal написа:

Ако пропускам стадий от ЦО2 футпринта на батерията, моля допълни ме.

Чел съм статии, където се прави анализ. Не се опирам на конкретно тази, която дадох заради заглавието. Може и на английски да съм чел доста. Покрай Тесла-та на Мъск ми беше много интересно.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, darkterminal написа:

Не знам ти какво си разбрал Дрънди, но е написано, че батерията произвежда ЦО2, а не че при производството и се отделя такъв газ... Това ме подразни...

не се дразни де, просто обсъждаме това:
 

Цитат

Електрическите автомобили се движат на батерии. Тези батерии се произвеждат в големи предприятия, а енергията, необходима за създаването им, е много по-голяма. Използва се и много повече енергия за добива и преработката на литий, кобалт и манган, които се използват от батериите.

Това означава, че и количеството въглероден диоксид, което се отделя при производството им, също е значително по-високо от производството на една обикновена батерия. С една дума - електрическият автомобил е замърсил много повече околната среда още преди да стъпи на пътя.

Батерията на Тесла Модел 3 (Tesla Model 3) произвежда 11 до 15 тона въглероден диоксид, сочи проучването. Животът на батерията е 10 години, а за година има капацитет да измине 15 000 километра. Това означава 73 до 98 грама въглероден диоксид на километър, според авторите на изследването.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Батерията не произвежда директно въглероден диоксид, но през нея минава електричество, при чието производство е отделен такъв. Така че условно може да се каже, че електромобилите са отговорни за  отделен въглероден диоксид(макар и в електроцентралите, а не от самият електромобил) и при експлоатацията си, а не само при производството на частите и сглобяването им.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, дръндю написа:

не се дразни де, просто обсъждаме това:
 

Трогнат съм от опитът ти да ме успокоиш Дрънди... Ама аз не ви се дразня на вас, а на определен стил на писане... Такъв израз, освен всичко друго е и показател за компетентността на оценката дадена от журналиста. А явните пропуски в анализа, ме навеждат на мисълта че статията е или написана просто за хонорара или е поръчкова... Шашкат хората с очевидно неверни неща. Други са проблемите с елетромобилите. Най-вече, че няма инфраструктура за тях! Няма къде да се заредиш ако тръгнеш на дълъг път (тук не става въпрос за една кола, а за голям поток от коли тръгнали кой на където му видят очите). Освен това понеже са малко, са скъпи. Не се радват на голяма популярност и доходите от тях не са сигурни, за това и технологията не е отработена. Когато станат достъпна ширпотреба, нещата ще се променят. Особено когато един ден измислят, с какво да заменят батерията...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, darkterminal написа:

ме навеждат на мисълта че статията е или написана просто за хонорара или е поръчкова...

ами не ми се вярва някой да си е дал труда да напише такава статия от кеф, определено си е поръчкова
най-екологичните централи - ЯЕЦ, заради некадърността по подръжката им, конкурентите се възползваха за да ги оплюят и да спечелят от това
въпрос на бизнес, нищо лично
 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, дръндю написа:

ами не ми се вярва някой да си е дал труда да напише такава статия от кеф, определено си е поръчкова
...

За кеф не знам, но журналистите от редакцията им плащат на дума ли беше, на изречение ли... Абе накратко, плащат им на кило... И колкото повече има в статията, толкова по-голям е хонорара от редакцията... За това често пълнят статиите с много талаш, стига да е поне малко свързан с проблематиката, която статията засяга... Така, че може и да не е поръчкова, но определено не е писана за кеф и не е технически грамотно написана...

току-що, дръндю написа:

...
най-екологичните централи - ЯЕЦ, заради некадърността по подръжката им, конкурентите се възползваха за да ги оплюят и да спечелят от това
...

Умишлена PR акция си беше Дрънди... Умишлена! Инак съм съгласен с теб, че в ЯЕЦ-овете има много хляб и че всъщност там е бъдещето или ЯЕЦ на бавен разпад или на синтез (когато един ден догодят технологията).

току-що, дръндю написа:

...
въпрос на бизнес, нищо лично

От мен да знайш Дрънди! Няма нищо по-лично от бизнеса!

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, darkterminal написа:

От мен да знайш Дрънди! Няма нищо по-лично от бизнеса!

 

в света на богатите, така се оправдават жертвите в името на парите
тая картинка, дето я постна ам-ам,...кърти
 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, дръндю написа:

в света на богатите, така се оправдават жертвите в името на парите
тая картинка, дето я постна ам-ам,...кърти
 

Определено играе по емоциите... Но не знам кой я е пуснал и с каква цел... Също като речта на Грета... Кой я е инспирирал и с каква цел...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, darkterminal написа:

Така! Щом ще правим такива сметки, редно е в такъв случай да се сметне и ЦО2 футпринта при добива на нефта, преработването на нефта и транспортирането на горивото, както и Ц02 футприна от превозването на горивото в самия автомобил 

Аз не правя сметки защото не съм специалист в тази област.Исках само да покажа, че електромобилите и те замърсяват!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 12 часа, darkterminal написа:

Не се радват на голяма популярност и доходите от тях не са сигурни, за това и технологията не е отработена. Когато станат достъпна ширпотреба, нещата ще се променят.

Всички големи вече представят свои модели. Дали ако не са переспективно перо ще наливат милиарди в разработки...
Братята китайци уверено настъпват на този пазар, а това е индикатор за предстоящи промени в цените.

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 часа, DarkEdge написа:

Всички големи вече представят свои модели. Дали ако не са переспективно перо ще наливат милиарди в разработки...
Братята китайци уверено настъпват на този пазар, а това е индикатор за предстоящи промени в цените.

Адаш, спор няма... Нещата се променят... Засега по-скоро бавно... Но според мен стабилно в посока електрически коли... Към текущия момент, според мен липсата на популярност е обусловена от високите пазарни цени и липсата на инфраструктура - зарядни станции по пътищата, сервизи и резервни части, а също и инерцията на пазара. Лично мен, много ме блазни да си взема такава машина, пак - липсата на инфраструктура...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...