Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Здравейте,

Лаптопа е  Asus VivoBook15 X540UB-GQ041,

Inter Core i3-6006U (2.0GHz,3MB)

4096GB DDR4 2133Mhz

1TB HDD

NVIDIA GeFirce MZ110 2GB GDDR5

OS: Win10

 

Лаптопа е закупен преди 6 месеца, като се използва предимно на бюро. Въпреки това не се използва само на ток, а се използва батерията и след като даде индикация за намалял заряд се включва да се зареди. Така го правя 3-4 пъти на ден, да не е само на ток. Батерията издържа 3-4 часа в зависимост от натоварването. Иползва се за браузване, филми, музика и единствената игра, която играя е cs 1.6. 

Вчера след като се използваше на батерия и нейният заряд намаля, включих зарядното и се появи странен проблем. Лаптопа започва да зарежда батерията и след около 10-20 секунди (различно е всеки път) процеса прекъсва. След това отново захапва да зарежда и пак прекъсва като отчита, че няма поставено зарядно устройство. Пробвах да рестартирам компютъра, актуализирах драйверите за батерията, но резултата бе все същия.  Даже иконата за състоянието на батерията ми изчезна (вижда се на едното клипче). Изключвам да е проблем с буксата на лаптопа, защото тя е махана 2-3 пъти досега. Винаги си стои кабела на зарядното в буксата, а когато приключи зареждането на батерията премахвам зареждането от контакта. Накрая батерията ми падна до 1% и изключих лаптопа. Лаптопа е с вградена батерия.

Днес реших да звънна на фирмата, от която съм го закупил, за да може да се сервизира, защото има още  18 месеца гаранция. След цял ден ходене по мъките, защото е закупуван онлайн и ме препращат от една фирма на друга, защото нямали оторизирън сервиз, а трябвало само в София. От оторизирания сервиз искали пък само чрез специална куриерска фирма да им се прати, иначе транспорта е за сметка на купувача. Както и да е, примирих се със всичко и бях готов да го изпращам, но реших като за последно да видя дали ще тръгне лаптопа... (защото имам опит с един GSM  не вървеше, отивам в сервиз и взе, че тръгна и ми се скараха, че няма проблем, а им го нося). И след като е престоял цяла вечер, включвам и сега го няма този проблем. Лаптопа се зареди напълно и даже сега пиша от него.

 

Знаете ли какъв може да е проблемът и признак на какво може да е този временен "бъг"?  Не ми е проблем да го пратя в София, но като знам, че винаги има някакви забавяния и ще отнеме 2-3 седмици, а и лаптопа в момента не издава признаци на проблем. Главно пиша за информация, защото смятам да заминавам в чужбина и да използвам лаптопа там, а ако се случи да направи проблема там ще е доста неприятно. 

Успях да направя клипчета, за да може да се разбере по-добре проблемът.

https://www.youtube.com/watch?v=_rGeOu_KPPw&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=3FqWT7Q7g9w

Поздрави

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А е толкова просто! И няма значение дали е асус или масус. Трябва да знаеш какъв тип е акумулатора и вероятно в упътването пише как да се работи конкретно.

1. Литиево-полимерен - зареждане по всяко време. Моят съвет - при този начин на работа да е постоянно включен в мрежата 230V.

2. Никел-метал хидрид - изчаква се да се разреди напълно или до тоя 1% примерно и се зарежда отново. Моят съвет - при този начин на работа да е постоянно включен в мрежата 230V, защото в противен случай акумулаторът си заминава!!!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 39 минути, CitySL написа:

 

Знаете ли какъв може да е проблемът и признак на какво може да е този временен "бъг"?  

Батерията има около 600 цикъла зареждане и разреждане, ако се продължава по този начин да се зарежда по 3 пъти на ден след още 6 месеца и ще е за смяна батерията. Проблема мисля идва от това че не се изключва зарядното от лаптопа докато работи на батерия. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако пак се появи проблема, пробвай при изключен лаптоп дали зарежда батерия и дали светва индикацията за зареждане. За нея нищо не видях да си писал. А иначе при проблем се праща към търговеца - тоест сайта, от който е купуван, трябва да има описана процедура как става. Те трябва да ти изпратят заявка за куриер или да ти кажат с кой куриер, къде и как да го пратиш за тяхна сметка. Ако се правят на луди - КЗП. Не е ясно и защо разреждаш/зареждаш батерията толкова често?!?

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, Raze написа:

Ако пак се появи проблема, пробвай при изключен лаптоп дали зарежда батерия и дали светва индикацията за зареждане. За нея нищо не видях да си писал. А иначе при проблем се праща към търговеца - тоест сайта, от който е купуван, трябва да има описана процедура как става. Те трябва да ти изпратят заявка за куриер или да ти кажат с кой куриер, къде и как да го пратиш за тяхна сметка. Ако се правят на луди - КЗП. Не е ясно и защо разреждаш/зареждаш батерията толкова често?!?

 

За индикацията не съм обърнал внимание. Иначе за търговеца ми стана ясно, но е толкова завъртяна работата, че никога няма вече да си купя по този начин техника. И преди съм имал проблеми с лаптоп, но отивам до търговеца и му го давам и той да се спасява. А не аз сега да минавам през хиляда фирми и с определени куриери и т.н. 

За зареждането - защото съм чел, че не е добре за батерията да се държи само на ток. То в интернет вече толкова информация, че не знаеш кое е вярно.

 

Благодаря за отделеното време на всики.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Продължава да не е ясен типа на акумулатора ти и дали си чел Упътването? И дали понякога се налага да го ползваш само на вградения аку, примерно в парка?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Батерията е литиево-йонна. Упътване не съм чел. Лаптопа го използвам само в помещения.

Имал съм и други лаптопи, но подобен проблем не съм имал, затова и се допитвам до по-разбиращи хора.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тогава не е проблем, че го ползваш с различно зареден аку, но все пак недей. Възниква обаче друг въпрос, понеже съм почти сигурен, че не го гасиш със Shut down?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Всеки път го гася с Shut Down. Не използвам задържане на копчето за включване.

Благодаря за отделеното време. Ще го държа на ток. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 часа, CitySL написа:

...

На дъното имаш мултиконтролер за зареждане. Ролята му е да дава приоритет на захранване от акумулатора или от изправителя. И последното е с предимство. В самия отсек на акумулатора има микроконтролер. Той следи заряда на секциите и тяхната температура. Брои циклите и запомня нивата на заряд. Ако температурата достига критични нива +45'С  забавя заряда или го прекъсва. Двата контролера общуват по шина SMBus.

Когато си на бюро работи от изправителя. Навън от акумулатора, но се въздържай от нива под 20% разряд. Микроконтролерът запомня това ниво, прави запис в своя spi-флаш и изчислява, че завършва жизнения цикъл общо казано. 

Li-Ion акум има вътрешно съпротивление, за жалост което разрежда заряда дори в покой. Форумните легенди предлагат акума да се сваля и държи на хладно място. Тъпня. Добрата новина е, че Li-Ion акума може винаги да бъде под заряд и това е роля на микроконтролера. Никой не е по силен от времето и рано или късно идва замяна. Приеми, че това е консуматив, както бе споменото с брой цикли заряд-разряд 500~650 на брой.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателната информация!

Лаптопа беше леко топъл, когато възникна въпросният проблем. Може и от това да се е случило, макар да не беше натоварван. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...