Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Проблем с BSOD (dxgkrnl.sys)


Препоръчан отговор

Здравейте, имам проблем ОТНОВО с компютъра. Докато игрех League of Legends, изведнъж компютъра заби и ми изкара bsod-a с грешка:

Stop code: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

What failed: dxgkrnl.sys

Не съм ъпдейтвал нищо по системата.

https://dox.abv.bg/download?id=fe99b6ddb2 dump

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Отново? Какви са били предишните ти проблеми с компютъра ти? И решени ли са те напълно?

Поне кажи от какви части се състои компютъра ти - детайлно ги опиши подробно.

За синия екран пробвай да видиш програмата Blue Screen View за него каква информация показва и я сподели тук да я видят всички.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно проблеми с видеокартата. Без точна информация за хардуера, дали си с последните драйвери и температури по време на игра, няма как да се разбере проблема.

https://windowsreport.com/dxgkrnl-sys-windows-10/

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 39 минути, grizly написа:

Отново? Какви са били предишните ти проблеми с компютъра ти? И решени ли са те напълно?

Поне кажи от какви части се състои компютъра ти - детайлно ги опиши подробно.

За синия екран пробвай да видиш програмата Blue Screen View за него каква информация показва и я сподели тук да я видят всички.

Имах проблеми с рам паметта, като беше сменена с чисто нова и вече няма проблем с нея.

Процесора е ryzen 7 2700

Видео картата е: Nvidia GTX 1650 Super

Дъното е: Asrock B450 Steel Legend

За сега го няма проблема и няма как да предоставя нищо от Blue Screen View

преди 34 минути, Raze написа:

Вероятно проблеми с видеокартата. Без точна информация за хардуера, дали си с последните драйвери и температури по време на игра, няма как да се разбере проблема.

https://windowsreport.com/dxgkrnl-sys-windows-10/

 

Обновени са драйвърите на видео картата с последните от GeForce Experience, температурата на процесора по време на игра е 30-35 градуса, на видео картата е между 40-50, не вдига по-висока температура от 50 градуса.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът с файла dxgkrnl.sys означава проблем с DirectX, който може да е причинен от драйвера или липсващ системен файл. Може да пробваш като преинсталираш драйвера като е хубаво при инсталирането да дадеш custom и perform clean installation. Относно системния файл може да пуснеш проверка в cmd като администратор със следните команди:

sfc /scannow
DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Пиши в търсачката dxdiag и там в различните табове отдолу има бележки / notes (зависимост от езика) и виж какво пише. Трябва да пише, че няма проблеми

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Сини екрани не са причинени от липсващи файлове. BSOD се причинява от "corrupted" драйвери, регистратура и системни файлове. До тук софтуер. Откъм хардуера BSOD е по-склонен и се причинява от т.н. "hardware malfunction", рядко но не е изключено да е и от несъвместимост, но това е вече много рядко явление в XXI век. 

От подадената от теб информация
"Stop code: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

What failed: dxgkrnl.sys"

"PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA" казва, че вероятно става дума за памет, дали видеопамет или оперативна памет става ясно по-долу. Като цяло грешката означава, че е направена т.н. "невалидна" заявка към регистър от паметта. Дали заявката наистина е невалидна или просто регистъра не е върнал подадената информация поради повреда или някаква друга причина, не може да се каже точно.

От dxgkrnl.sys разбирам, че става дума за софтуерен проблем и по-точно видео паметта. BSOD е така да го наречем "ударил" dxgkrnl.sys който е част от ядрото на DirectX, който пък е част от драйвера на видеокартата. 

Това е по-анализ на предоставената от теб информация. Съответно преинсталация на видео драйвера с най-новия "stable" драйвер би трябвало да реши проблема. Като драйвера се изтегля от официалния сайт на прозводителя на видеопроцесора. Видеодрайвера е особен за преинсталация, не е като другите драйвери. Изтегляш този инструмент на GURU3D. Влизаш в Safe Mode и стартираш инструмента и деинсталираш драйвера през него. След това инсталираш новия драйвер за видеокартата. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, tepmu написа:

Проблемът с файла dxgkrnl.sys означава проблем с DirectX, който може да е причинен от драйвера или липсващ системен файл. Може да пробваш като преинсталираш драйвера като е хубаво при инсталирането да дадеш custom и perform clean installation. Относно системния файл може да пуснеш проверка в cmd като администратор със следните команди:

sfc /scannow
DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Пиши в търсачката dxdiag и там в различните табове отдолу има бележки / notes (зависимост от езика) и виж какво пише. Трябва да пише, че няма проблеми

Благодаря за отделеното време!

C:\Windows\system32>sfc /scannow

Beginning system scan.  This process will take some time.

Beginning verification phase of system scan.
Verification 100% complete.

Windows Resource Protection did not find any integrity violations.

C:\Windows\system32>

 

На другите 3 реда, намери някакви проблеми, но изписа, че са поправени грешките.

В dxdiag - No problems found.

преди 1 час, Stoyannnov написа:

Сини екрани не са причинени от липсващи файлове. BSOD се причинява от "corrupted" драйвери, регистратура и системни файлове. До тук софтуер. Откъм хардуера BSOD е по-склонен и се причинява от т.н. "hardware malfunction", рядко но не е изключено да е и от несъвместимост, но това е вече много рядко явление в XXI век. 

От подадената от теб информация
"Stop code: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

What failed: dxgkrnl.sys"

"PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA" казва, че вероятно става дума за памет, дали видеопамет или оперативна памет става ясно по-долу. Като цяло грешката означава, че е направена т.н. "невалидна" заявка към регистър от паметта. Дали заявката наистина е невалидна или просто регистъра не е върнал подадената информация поради повреда или някаква друга причина, не може да се каже точно.

От dxgkrnl.sys разбирам, че става дума за софтуерен проблем и по-точно видео паметта. BSOD е така да го наречем "ударил" dxgkrnl.sys който е част от ядрото на DirectX, който пък е част от драйвера на видеокартата. 

Това е по-анализ на предоставената от теб информация. Съответно преинсталация на видео драйвера с най-новия "stable" драйвер би трябвало да реши проблема. Като драйвера се изтегля от официалния сайт на прозводителя на видеопроцесора. Видеодрайвера е особен за преинсталация, не е като другите драйвери. Изтегляш този инструмент на GURU3D. Влизаш в Safe Mode и стартираш инструмента и деинсталираш драйвера през него. След това инсталираш новия драйвер за видеокартата. 

Благодаря за отделеното време!

Направих това което ми каза, ако има проблем ще пиша пак.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 часа, dimitur2911 написа:

Нов син екран с друг файл:

Отвори програмата Blue Screen View тя ще си го разчете автоматично и покажи тук подробности.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 43 минути, grizly написа:

Отвори програмата Blue Screen View тя ще си го разчете автоматично и покажи тук подробности.

Ами те подробностите са ясни! Имаш код на грешката, имаш и името на файла, който я е причинил. Каква повече информация ще ти даде BlueScreenView?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Този път е друг драйвер и грешката е по-различна. Лошото е че така може да изкара всичките драйвери.... Обикновенно така става когато Windows Update ги сложи тези драйвери. 

 

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL - Ядрото на драйвер, който се опитва да достъпи виртуалната или кешираната оперативна памет, обаче  Interrupt Request Level (IRQL) е с твърде висок приоритет и процесора не може да обработи заявката......

What failed: rt640x64.sys - това ми прилича на драйвер за LAN. Според мен деинсталация и инсталация с нов изтеглен от сайта на Realtek ще реши проблема.

Допълнение: от дъмп файла се разбира по-подробно информация и се виждат всички засегнати файлове от BSOD.

Така: 

213.PNG.5d3decc1614649976c80cecfb75a8e23.PNG

 

Понеже стоп кода завършва на 1 това означава, че става дума за препратка към паметта. Тоест BSOD се е получил повреме на достъпа до паметта. Което може да е знак за проблемна RAM памет. От засегнатите фалове се вижда, че има файлове от ядрото(kernel) на Windows, освен засегнатия Realtek драйвер.

 

Това, което бих направил аз е да се преинсталира драйвера както вече казах, а следващата стъпка е да се провери RAM паметта за грешки.

Тегли се memtest86+ и се записва буутваща флашка. Ако имаш повече от 1 плочки памет се свалят и се оставя 1.  Рестартира се системата и се буутва от флашката. За 8 гигабайтова плочка трябва теста да мине минимум 10 pass-а. След като се види, че няма грешки в нея, сваля се и се слага другата плочка и така докато не ги изтествате всичките. Ако програмата намери грешка дори 1 в плочката. Тя се сваля и се отстранява, заменя се с нова, не може да бъде поправена!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, по паметта няма никакви грешки, поне не и според memtest-a. Не знам как да постъпя в случая, сините екрани продължават и всеки път ми вади различни грешки в драйвърите..

 Има ли вариант проблема да е от видео картата?

Untitled.png

Untitled1.png

Untitled3.png

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Windows-a е свален с tool-a на Microsoft, с оригинален ключ. Драйвърите са свалени от сайта на производителя, не съм правил нищо друго по компютъра.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно има проблемен драйвер. Пратих ти тема. Там е написано как да пуснеш Driver Verifier, за да провери всички драйвери инсталирани на системата. Не е изключен варианта и видеокартата да е проблемна, но нека тръгнем от софутера. Провери всички драйвери с Verifier. Ако има проблемни ще ги преинсталираш и ще видим след това как се държи Windows.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

От както пуснах този Driver Verifier, не ми е излизал син екран, не знам дали е поправил някакъв драйвър. Нужно ли е да го спра, понеже, прочетох, че не трябва да работи повече от 48 часа.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Driver Verifier не поправя, а само проверява. И да, трябва да се спре сле до 48 часа работа.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Паметта нещо бавна ми се вижда, каква и е честотата, активирал ли си XMP профила? Ето при мен какви са скоростите @3000 MHz:

Zno81Yf.jpg

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

@dimitur2911, пусни профилактично една проверка на системни файлове - от command prompt as admin стартирай
sfc /scannow
findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log >"%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt"

Като завърши проверката качи файла sfcdetails.txt от десктопа.

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 часа, Raze написа:

Паметта нещо бавна ми се вижда, каква и е честотата, активирал ли си XMP профила? Ето при мен какви са скоростите @3000 MHz:

Zno81Yf.jpg

 

Намалена е на 2400 mhz, не съм пускал XMP профила. 

 

преди 6 часа, DarkEdge написа:

@dimitur2911, пусни профилактично една проверка на системни файлове - от command prompt as admin стартирай
sfc /scannow
findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log >"%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt"

Като завърши проверката качи файла sfcdetails.txt от десктопа.

 

sfcdetails.txt

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ами добре:
 

Цитат

Verify and Repair Transaction completed. All files and registry keys listed in this transaction  have been successfully repaired

Направен е ремонт.
Има ли промяна в системата след рестарта?

От папка C:\Windows\System32\winevt\Logs копирай файловете application.evtx и system.evtx
Направи архив с тях и го качи на https://dox.abv.bg/
В следващия пост дай линк към архива.

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 часа, DarkEdge написа:

Ами добре:
 

Направен е ремонт.
Има ли промяна в системата след рестарта?

От папка C:\Windows\System32\winevt\Logs копирай файловете application.evtx и system.evtx
Направи архив с тях и го качи на https://dox.abv.bg/
В следващия пост дай линк към архива.

Промяна има, след като паметта я свалих на 2400MHz, не знам дали ОТНОВО в паметта е проблема, както първия път.
https://dox.abv.bg/download?id=2603beba1e

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване