Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Здравейте,от няколко дни лаптопа не се зарежда докрай.Тоест индикатора за батерията спира на около 80% или изписва оставащи 13 до 16 минути.Ето какво направих досега.Пробвах в друг контакт,смених кабела на зарядното,изтрих и наново сложих драйвъра за индикатора.Всичко това е без резултат.Лаптопа е Asus G752VY:Intel Core i7-6700HQ Skylake Quad-Core на 3г.Предполагам проблема не е софтуерен,понеже паднаха и часовете на употреба.Мога ли да извърша някакъв вид калибрация или нещо друго,или батерията е тръгнала да си заминава?Благодаря

П.П.Нямам под ръка друго зарядно за да изключа и него като проблемно.

 

 

Untitled.png

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Батерията е за смяна. Виж ниво на износване - 57%.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това не става за един ден! Кога последно проверихте колко е капацитета й?

Кога последно е правен пълен, бавен разряд на батерията и последващо непрекъснато зареждане за поне 12-16 часа, по-възможност при спряна машина?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Батерията може да се отвори и да се смени някоя от батерийките вътре и ще започне да работи пак, но в сервизите това нещо не се прави. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, Raze написа:

Батерията е за смяна. Виж ниво на износване - 57%.

 

Да,видях го.Но това е много ли?Само,че не съм сигурен дали е сменяема батерията.Мисля,че полимерната не се сменяше.

 

преди 3 минути, plamen_petrov_80 написа:

Това не става за един ден! Кога последно проверихте колко е капацитета й?

Кога последно е правен пълен, бавен разряд на батерията и последващо непрекъснато зареждане за поне 12-16 часа, по-възможност при спряна машина?

Не съм проверявал капацитета.През няколко месеца,ако не се лъжа е бил разряда.Но не съм го зареждал до 12 часа на изключен лаптоп.Зареждането е стигало до около 5-6 часа

преди 1 минута, Емил Костов написа:

Батерията може да се отвори и да се смени някоя от батерийките вътре и ще започне да работи пак, но в сервизите това нещо не се прави. 

Говорим за някоя от клетките ли?Моята мисля,че е 8


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Няма батерия, която да не се сменя. Виж си пълния модел и си намери батерия:

http://ssitbg.com/батерия/лаптоп/asus/rog/g752/g752vy

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 13 минути, bojoviki написа:

Да,видях го.Но това е много ли?Само,че не съм сигурен дали е сменяема батерията.Мисля,че полимерната не се сменяше.

 

Не съм проверявал капацитета.През няколко месеца,ако не се лъжа е бил разряда.Но не съм го зареждал до 12 часа на изключен лаптоп.Зареждането е стигало до около 5-6 часа

Говорим за някоя от клетките ли?Моята мисля,че е 8

Значи вътре са 8 зареждащи се батерии. Щом все още държи заряд предполагам, че само една от тях е проблемна. Това обаче трябва да се провери като се извадят всичките и се измерят колко ампера държат. Трябва да са над 3,5 ампера. Ако са под тези ампери се зареждат и ако след зареждането няма ефект се подменят. Може да се спаси в момента тази батерия почти за без пари, но в сервиз не правят това нещо. Нямат далавера.

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

155 лева???Леле,не очаквах.Ще пробвам варианта на Емо.Само да видя какво представляват тези малки батерии.И да намеря уред да ги замеря.Благодаря ви

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В олх бях намерил обява за рециклиране на батерии, беше някакъв от Варна. Мислех да му пращам моята батерия от лаптопа, каза, че ще я оправи за 30 лева, дава и гаранция, но още не съм се наканил.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, bojoviki написа:

155 лева???Леле,не очаквах.Ще пробвам варианта на Емо.Само да видя какво представляват тези малки батерии.И да намеря уред да ги замеря.Благодаря ви

Ето примерно видео.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, Емил Костов написа:

Благодаря,а откъде се закупуват батериите?Има ли ги по магазините за компютри или нещо специализирано ли трябва?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, bojoviki написа:

Благодаря,а откъде се закупуват батериите?Има ли ги по магазините за компютри или нещо специализирано ли трябва?

От китайците или събираш стари изхвърлени батерии от лаптопи.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, bojoviki написа:

Благодаря,а откъде се закупуват батериите?Има ли ги по магазините за компютри или нещо специализирано ли трябва?

Има по магазините за електронни компоненти но трябва са си наясно, че голяма част от тях не стават за нищо от дългото им стоене на склад. На всяка "батерия" е изписан капацитета и и работното и напрежение. Най често са зелен цвят целите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, Колев60 написа:

Има по магазините за електронни компоненти но трябва са си наясно, че голяма част от тях не стават за нищо от дългото им стоене на склад. На всяка "батерия" е изписан капацитета и и работното и напрежение. Най често са зелен цвят целите.

Благодаря,това ми го разясниха преди малко.Ще го подкарам като стационарен,когато напълно умре батерията.И без това е със 17 монитор а и е метален.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, bojoviki написа:

155 лева???Леле,не очаквах.Ще пробвам варианта на Емо.Само да видя какво представляват тези малки батерии.И да намеря уред да ги замеря.Благодаря ви

Варианта на Емо умря преди 10г и повече. Вътре има контролер, който следи баланса между отделните звена. В мига, когато направиш разрив нa веригата, напрежението пада и контролера слага катинар. Слагай каквото искаш след тази интервенция, батерията няма да изгрее.

155.00 лв е пресилелена цена за три звена ( 11.25V / 3 = 3.75V ). Цената на хубав Li-ion акумулатор започва от 2 евро, но е желателно да се замени с високотов акумулатор, а цената там е вече към 6$.

Има два начина това упражнение да стане успешно. Като се снабдиш с фирмения код и префлашнеш  чипа след замяна. Две неизвестни, откъде код и как става флашването.
Втория начин е лайфхак. Мери се напрежението върху акума. И от лабораторен източник се закача паралелно. Внимателно се отпоява. Всъщност тук поялника се смята за варващина и трябва устройство за точкова сварка. И така един по един. Като предварително се подготвят нивата на  новите акуми спрямо износените.

Подобен ход оправдава само радиолюбител, който го прави за себе си. Вложеното време, труд, опит, знание и ето ти отговора на сервиза.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 6 минути, Profruit написа:

Варианта на Емо умря преди 10г и повече. Вътре има контролер, който следи баланса между отделните звена. В мига, когато направиш разрив нa веригата, напрежението пада и контролера слага катинар. Слагай каквото искаш след тази интервенция, батерията няма да изгрее.

155.00 лв е пресилелена цена за три звена ( 11.25V / 3 = 3.75V ). Цената на хубав Li-ion акумулатор започва от 2 евро, но е желателно да се замени с високотов акумулатор, а цената там е вече към 6$.

Има два начина това упражнение да стане успешно. Като се снабдиш с фирмения код и префлашнеш  чипа след замяна. Две неизвестни, откъде код и как става флашването.
Втория начин е лайфхак. Мери се напрежението върху акума. И от лабораторен източник се закача паралелно. Внимателно се отпоява. Всъщност тук поялника се смята за варващина и трябва устройство за точкова сварка. И така един по един. Като предварително се подготвят нивата на  новите акуми спрямо износените.

Подобен ход оправдава само радиолюбител, който го прави за себе си. Вложеното време, труд, опит, знание и ето ти отговора на сервиза.

Не, не е умрял. Става и си работи. И се прави постоянно. Миналата седмица на един колега му оправихме батерията.Проблемът е в намирането на зареждащи се батерии. Маолумниците не разрешават да се купуват много батерии от Китай щото те смятат за терорист. А поради малоумнщината с измисления корона вирус в Плевен забраниха така нареченият " пазар на колите" където се продаваха подобни неща. Контролерът спира веригата, когато някоя от батерийте и падне волтажът. В момента в който го оправиш и всичко си тръгва. В сервиз няма да го направят поради причината, че една зарядна батерия струва от 2 до 5 долара. 

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И за какъв модел конкретно пишеш. Марка, гоина модел?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, Profruit написа:

И за какъв модел конкретно пишеш. Марка, гоина модел?

Без значение марка, година и модел. Нещата си тръгват. Проблемите са първо как ще разцепиш батерията, че новите са направени като кихнеш и да се разпаднат. Контролерът няма нужда да го ресетваш или конфигурираш. Той просто си тръгва в момента в който зарядните батерии са наред.Ако вече контролерът е изперкал, което се случва много рядко вече нищо не може да направиш. Но това ми се е случвало на 200 батерии примерно десетина пъти.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Само да попитам още нещо.Как е по-добре да ползвам в момента лаптопа,трябва ли да махна батерията и да карам само със зарядното или да я оставя в лаптопа?Благодаря

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 10 минути, bojoviki написа:

Само да попитам още нещо.Как е по-добре да ползвам в момента лаптопа,трябва ли да махна батерията и да карам само със зарядното или да я оставя в лаптопа?Благодаря

Остави я, но използвай винаги машината на зарядно. Батерията е сложена в случаите, когато няма ток или няма източник на ток. Даже в настройките за power managment избери опцията за запазване по-дълго живота на батерията. За подмяната или рециклирането и вече разбра какви са вариантите.

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...