Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Петър Ангелов

Търся мнение за малка, градска кола - коя от изредените

Препоръчан отговор


Добър ден,

Тъй, искам да си купя малка кола за града (голяма си имам, ама за града ми е некоНфортна - за в и извън страната е перфектна). Поради таз причина се целя в нещо до 3000 лв (и туй и е много), категорично не нов внос (че много солено излиза докато го докараш до годен за каране вариант), т.е. регистрирана и колебанията ми са между следните коли. Ясно ми е, че са маломощни и повечето са консерви (т.е. при катастрофа се мачкат драматично). И също така да уточня - ще се ползва само в града. Та, моята молба е да изкажете слаби страни на въпросните коли (аз клипове с ревюта много изгледах, но за техническата част сякаш не намирам достатъчно информация по форумите на съответните марки).

Иде реч за бензиновите варианти на: Seat Arosa/VW Lupo, FordKa, Chevrolet Spark, Fiat Seicento, Nissan Micra, Hyunday Atos. Разбира се, бих предпочел някое Aygo или Yaris, но са ми извън бюджета.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За 3 бона по-добре си вземи колело.
Не се научихте в тая глупава България да купувате коли...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Микарата за добри но моделите до тия пари лесно гният ,форда също .От всички изброени само Лупо вдъхва респект

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове



За 3 бона по-добре си вземи колело.
Не се научихте в тая глупава България да купувате коли...


Глупости!

… категорично не нов внос (че много солено излиза докато го докараш до годен за каране вариант), т.е. регистрирана и

Що пък да е „солено”?
На мен ми ги карат с транзитни номера и едностранно попълнен договор. Регистрацията в КАТ няма как да,се избегне, да - плаща се и ЕКО такса, ама иначе ше е включена в цената.

Хората са казали - „Жена и кола на старо - всичко е въпрос на късмет!”

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

@Bubbles - коментара ти би имал смисъл за човек, който се занимава от дълго време с покупко-продажба на коли втора употреба, но продължава да задава глупави въпроси. Аз в живота си до тук съм карал три коли - първите две бяха фирмени (семейна фирма) и не съм ги купувал аз. Третата (настоящата) я купих от човек (купена от представителство в България и все още гаранционна). Т.е. не купувам кола всеки месец, че да се ги знам нещата! А колело си имам. 

@Ивайло Димов - да, че гният е ясно (т.е. на 20 годишна кола, да очаквам да е перфектна е наивно). Бих го преглътнал, стига да не е толкова изгнила, че да се разпадне в процеса на каране. :)

@jhoro - простите сметки до тук сочат, че за кола нов внос следват следните разходи (разбира се, приблизително): екотакса - около 300 лв., регистрация в КАТ и номера - 54 лв. Аптечка, триъгълник и т.н. - 50 лв., ГО (ако предположим, че е на вноски) - 70 лв., ГТП: 40 лв., нотариус  и общинска такса - 100-150 лв., данъчна оценка - 30 лв. Финална сметка: ~ 670 лв. отгоре. Има го и евентуалния допълнителен разход (не знам колко пари е) при огледа, ако колата няма номера и искам да я влача от мястото до сервиза и обратно (за репатрака). От друга страна, регистрираната вече кола (пак съвсем грубо) като разходи я виждам така: Смяна на талоните в КАТ: 23 лв, Данъчна оценка - 30 лв. Нотариус  и общинска такса - 100-150 лв. И това е (~ 200 лв.) - останалите неща ги има. В моя случай към разходите се добавят и такива за човек, който ще извърши огледа (понеже грама не разбирам от коли). Но това го има и в двата случая, тъй че не го смятам.

 


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 54 минути, jhoro написа:

Глупости!

Кое са глупости?
За 3 бона какво ще купиш?
Някоя 20 годишна трошка.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Toyota Aygo 1.0 КЛИМАТИК

https://www.cars.bg/offer/5e4e82f5016bbd1297241f54

и аз от известно време оглеждам за малка кола. И не е като да няма предложения.  

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

От списъка - Микра!

Не знам защо

преди 3 часа, Петър Ангелов написа:

Yaris, но са ми извън бюджета

???

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове



@jhoro - простите сметки до тук сочат, че за кола нов внос следват следните разходи (разбира се, приблизително): екотакса - около 300 лв., регистрация в КАТ и номера - 54 лв. Аптечка, триъгълник и т.н. - 50 лв., ГО (ако предположим, че е на вноски) - 70 лв., ГТП: 40 лв., нотариус  и общинска такса - 100-150 лв., данъчна оценка - 30 лв. Финална сметка: ~ 670 лв. отгоре. Има го и евентуалния допълнителен разход (не знам колко пари е) при огледа, ако колата няма номера и искам да я влача от мястото до сервиза и обратно (за репатрака). От друга страна, регистрираната вече кола (пак съвсем грубо) като разходи я виждам така: Смяна на талоните в КАТ: 23 лв, Данъчна оценка - 30 лв. Нотариус  и общинска такса - 100-150 лв. И това е (~ 200 лв.) - останалите неща ги има. В моя случай към разходите се добавят и такива за човек, който ще извърши огледа (понеже грама не разбирам от коли). Но това го има и в двата случая, тъй че не го смятам.

Като цяло сметките са ти верни,математически, но …
Много зависи кой е продавача!
Аз също не разбирам от коли, но имам приятели - точно с това се занимават. Автомобила го докарва на собствен ход от … примерно Германия, и вижда в какво състояние е.

Кое са глупости?
За 3 бона какво ще купиш?
Някоя 20 годишна трошка.

Има бе, пич - просто трябва да знаеш как да търсиш!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

@jhoro - сам го каза - имаш приятели, които разбират от мат'ряла (и на които очевидно вярваш (или познаваш добре), ако купуваш от тях), това е подробността. Аз го гледам от каНбанарията на човек, който няма познати автоджамбази (и то на такива, на които да имам вяра).

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Микра, КА, Клио, Фиеста, C3. Кот доди.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, Петър Ангелов написа:

Иде реч за бензиновите варианти на: Seat Arosa/VW Lupo, FordKa, Chevrolet Spark, Fiat Seicento, Nissan Micra, Hyunday Atos. Разбира се, бих предпочел някое Aygo или Yaris, но са ми извън бюджета.

За кои модели иде реч...ако е за старият Ка, бягай далеч от него( оня, дето прилича на костенурка, ококорен и го карат 99% жени без да знаят какво карат). По-новият е една платформа с Фиат 500 и се правеше в Полша. На един конвейр. Разликата е в настройките на окачването и естествено в дизайна. Ка е по-спортният. Айго и Ярис навремето, не толкова отдавна, имаха проблеми с педала на газта и  един пластмасов детайл, дето караше колата сама да ускорява при износването му. Имаше сервизна акция, за БГ не знам дали всичко мина под ножа, но имай едно на ум. Лупо за 3000...това не бе ли почти миналия век? Избягвай бензиновите, дори немците навремето имаха карикатури, как моторът замръзва в буквалния смисъл и тотална щета.  То май няма и други де. Но тия моторчета бая критики отнесоха заради това, че буквално се прецакват в студа.  Дай поне някакви линкове към модели, да не се хвърлят бомби в пространството. Относно Шевролет...тая марка от доста годни престана да се предлага в Европа и си нямам понятие как стои въпросът с частите. Навремето до 10 години се гарантираха части, днес не знам. Аз не бих рискувал в никакъв случай. 

 

ПП: Относно Ка, ако е тоя модел, аз не бих се отказал, стига да бях 15 сантиметра по-нисък:

 

https://www.ams.bg/upotrebyavani/ford/ka

И естествено бензинов мотор. 

преди 1 час, Mapuku написа:

Микра, КА, Клио, Фиеста, C3. Кот доди.

Не намесвай Фиеста в кюпа, щото няма нищо общо с другите изброени. Ка е недоносче. Ка 1 имам предвид. Ка II  е Фиат 500, кооперация, произвеждан в Полша известно време и спрян от производство. няма нищо общо с Фиеста, произвеждана в Кьолн и поне два класа нагоре, макар да се води един клас. 9-та година карам Фиеста, която си купих 2011-та нова и изобщо не си и помислих да я сменям с друг или по-нов модел. Комфортна, безпроблемна...особено последните години. 1-2 производствени дефекта и това бе. По-точно отлепящи се уплътнения на вратите заради скапано лепило, което бе коригирано на третата година мисля и недобра смазка на кормилното карданче в купето. След второто смазване уцелиха смазката в сервиза и вече 5 години няма проблеми. Малко е и конструктивен дефект, че смазката изтича от шлиците, понеже отворът при първите Фиести от 2008-ма до 2013-та някъде  бе надолу, а след това бе променен и е нагоре така, че смазката да не изтича с времето. Два конструктивни дефекта = още един - минимално количество смазка  и на други места, което води до скърцане. Оправя се с течен силикон за дестина лева. Напръскваш примерно участъка между арматурното табло и вратите и скърцането изчезва. Или пръскаш задната врата в мястото, където е ключалката. Това за качеството на изработка. От там нататък нямаш нмикакви проблеми с каквото и да е, освен с някакви временни дефекти в ел.стъклата или чистачките, заради доста ниските температури. Размрази ли се, проблемът изчезва на момента. А, да, има и някакви проблеми със замръзващи ел.стъкла, дори да не е валяло сняг или дъжд. Затова и там трябва да се внимава, макар това да не води до дефекти, освен да изключи някой прекъсвач и да се наложи да се оправя системата със задържане на бутона за ел.стъклото. Зимата е кофти, да, особено ако се кара на разстояния под 20 км. Но не сравнявай Фиеста с Ка. Разликата е огромна. Дори най-последният Ка е на базата на по-стария модел Фиеста. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

що да не се намесва. човека едва ли е против фиеста. и имат бензинови двигатили и малки габарити.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, jhoro написа:

Хората са казали - „Жена и кола на старо - всичко е въпрос на късмет!”

По твоята логика жените днес остаряват на 10 ;) 

Кола на старо не е толкова до късмет, а до глупост. 

Така е, Жорка, кола на старо е до глупост. Жена на старо  е всичко, което е на пазара, щото днес има отварачки всякакви.  Казваш, че кола е до късмет, щото грам не вдявааш от ситуацията. Най-лесно е да кажеш, че е до късмет. 

 

Наздраве! Макар да не искаш да си спомняш. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Ъндъртейкър написа:

По твоята логика жените днес остаеяват на 10 ;)

Я пак?

преди 2 минути, Ъндъртейкър написа:

Кола на старо не е толкова до късмет, а до глупост. 

Глупостите са едно на ръка, ама на стара кола - нищо не може да си сигурен. Освен някой марки - с калкулиран ресурс!
Особено - ако няма сервизна история (в България на практика никоя няма) и е поддържана от пишман майстори. Дето сами си сменят гумите, правят центровки и купуват от най-евтините консумативи!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Карам VW Polo 6n2 от 3 години. Бензинка 1.4 75 коня. Досега само накладки и акумулатор съм сменил. Градско в Кюстендил дава 7-7.5. В София 9-10 литра на 100. Много пъргав автомобил. Бих те посъветвал да потърсиш нещо от рода на Поло/Ибиза/Кордоба, Фиеста или Пунто, че другите са много малки. Не взимай най-слабите двигатели /например 1000 кубика/. Градско харчат колкото 1.2 или 1.4, а ускорението куца. Дизелите са друга бира. За Шевролет, Нисан и Хюндай нямам наблюдения. Успех с покупката.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, jhoro написа:

Я пак?

Глупостите са едно на ръка, ама на стара кола - нищо не може да си сигурен. Освен някой марки - с калкулиран ресурс!
Особено - ако няма сервизна история (в България на практика никоя няма) и е поддържана от пишман майстори. Дето сами си сменят гумите, правят центровки и купуват от най-евтините консумативи!

Ти гледаш крайния резултат. Реално една стара кола може да е добра, стига конструктивно да е добра. Сменяш това-онова и си ОК. Разбира се, не с китайски части, а с нещо, което си струва и трудно се намира в БГ. Но като цяло всяка кола е зависима от конструкторите, които са я създали. Ако са я проектирали калпаво, каквито и части да и подменяш, то пак ще си ОК месеци или дори дни. Ако е проектирана добре и китайско да сложиш, пак може да си добре. 

 

А за сервизната история...в България има такава.  да, някои дребни неща не ги пишат, като например да си купя бушон за левче и после да изгори пак :)  Това ми се случи 2006-та, когато на 2 месечната ми кола и изгоря запалката. Накрая се оказа, че трябвало да сменят целия долен механизъм за запалката, чаках 2 месеца, уж го поръчаха и изведнъж се оказа, че изгоряла само горната част на запалката :)  Ама си го отчетоха като разход в сервиза, аз пари не платих и ми бе все едно.  Но всичко друго е записано в сервизната книжка. Аз 8 години все там ходех и скоро пак ще ходя за деветата година. Всичко си пише, но честно казано, то и няма какво да се пише за Фиестата ми, щото си работи перфектно от първия ден на покупката. Вече 9 годни :)

 

преди 32 минути, andreygg написа:

Карам VW Polo 6n2 от 3 години.

Щом от 3 годни го караш, няма да е добре работата ти с предходните покупки. А тая не си заслужава и споменаването и.  Не сме 2000 година, когато всеки лъже на поразия. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

@Ъндъртейкър - много съм ти задължен за пространното обяснение за различните марки! Доста неща не ги знам и това определено ми беше полезно. Но, след като очевидно (от това което си написал) повечето изредени не струват (по една или друга причина), то тогава какво би препоръчал (отново да кажа - става въпрос, за малка кола, само за града)? И друго - за останалите модели ми стана ясно, но какво му има на старото КА (около 2000 модела, не знам коя версия КА е това)?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Много коментари за кола за 3000лв.За тия пари се гледа фасон и да е сравнително здрава.От всички малолитражки бих взел vw polo IV генерация 1.2i 64 к.с.

или 1.4i к.с. 75 к.с. имат доста екстри, климатроник, подгрее, подлакътник на задните седалки.Доказано здрави и са доста широки вътре за малолитражка и евтина подръжка.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, Ъндъртейкър написа:

Ти гледаш крайния резултат. Реално една стара кола може да е добра, стига конструктивно да е добра. Сменяш това-онова и си ОК. Разбира се, не с китайски части, а с нещо, което си струва и трудно се намира в БГ. Но като цяло всяка кола е зависима от конструкторите, които са я създали. Ако са я проектирали калпаво, каквито и части да и подменяш, то пак ще си ОК месеци или дори дни. Ако е проектирана добре и китайско да сложиш, пак може да си добре.

Естествено, че се гледа крайния резултат - другото звучи, като доклад на патоанатом „Всичко си е наред, ама ... човека е умрял!“

Колкото до китайското - препоръката е „Купувайте китайски стоки - така резервните части ще са гарантирано оригинални!“ Щото и без друго - почти всичко се прави в PRC (People's Republic of China) - да не се бърка с другия Китай (Тайван).

преди 9 часа, Ъндъртейкър написа:

А за сервизната история...в България има такава.  да, някои дребни неща не ги пишат, като например да си купя бушон за левче и после да изгори пак :)  Това ми се случи 2006-та, когато на 2 месечната ми кола и изгоря запалката. Накрая се оказа, че трябвало да сменят целия долен механизъм за запалката, чаках 2 месеца, уж го поръчаха и изведнъж се оказа, че изгоряла само горната част на запалката :)  Ама си го отчетоха като разход в сервиза, аз пари не платих и ми бе все едно.  Но всичко друго е записано в сервизната книжка. Аз 8 години все там ходех и скоро пак ще ходя за деветата година. Всичко си пише, но честно казано, то и няма какво да се пише за Фиестата ми, щото си работи перфектно от първия ден на покупката. Вече 9 годни :)

Ти говориш за купен нов автомобил и сервизна история от оторизираната поддръжка (термина „service / сервиз“, от английски - означава обслужване). Но какво да кажем за другите - дето са еН-та ръка (даже не втора) - и не се знае, кой и какво е правил?

 

Петър Ангелов - щом имаш „първа“, голяма и удобна кола - купуваш си тази, която ти „хване окото“ и караш докато може. Пълно щастие няма!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 часа, Ъндъртейкър написа:

Щом от 3 годни го караш, няма да е добре работата ти с предходните покупки. А тая не си заслужава и споменаването и.  Не сме 2000 година, когато всеки лъже на поразия. 

Какви предходни покупки. Разкачам я и си взимам друга, която ще ми служи още 3 години.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

VAG групата са доказани здрави в ниския клас.Части втора употреба бол.Елементарни за ремонт.Ако и са сложи и газ, ще се отвозиш.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Polo 6N

Audi A2 ако ти е в бюджета

Puno 188 1.2 16v

Peugeot 106

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, Mapuku написа:

280px-2007_Ford_KA_Studio_1.3_Front.jpg

Не!
3 врати ... стани, да седна! 4 или 5!
И поне 1,4 двигател - малкия на практика изобщо не е икономичен!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Подобни теми

    • от Галя_91
      Здравейте! Дойде и моето време. Аз съм Галя, от Пловдив, и си търся кола втора ръка. Ще притежавам автомобил за пръв път в живота си, заделила съм 5000лв. за самият автомобил и 5000 за разходи по него и АГУ. Питам за помощ, тук, защото ми се вие свят от всичките форуми и всичките мнения и претенции и вече не зная на кой свят се намирам и какво да търся. Трябва ми нещо здраво, защото освен в града и по магистралите, ще пътувам много и по нашите странични български пътища и по планините. Няма да мъкна колата по върховете, но определено ще има някоя друга релса, която трябва да преодолея. Освен да е здрава, трябва да може да и се сложи АГУ. Също така да харчи сравнително малко/бензин/ и да е евтина за поддръжка и такси. Външният вид го оставям на последно място, като ако имам късмет, бих желала д аима приветлив вид/все пак съм жена/ но и едно Поло става, стига да зная, че харчи добре/бензин!/ иначе зная, че Полото е здрава кола, една година съм се возила с такава из планините. Всяка помощ, всеки съвет, всяка капчица информация ще я попия, ще се вслушам в съветите ви, просто имам истинска нужда от помощ. Бях се спряла на Дачия Сандеро, но освен, че е хубава таратайка, харчи много и не е издръжлива. Добре дошла ми е всяка помощ!
    • от Василена Тодорова
      Карам Peugeot 206. Със стария CD player имах проблем - изключваше се, загряваше, не тръгваха някои дискове и го сменх с нов - Alpine. Сега, когато увелича музиката не се изключва, но прекъсва. Четох по форуми, че може би не достига достатъчно ток до колоните (тънки жици) или че акумулатора е твърде слаб. Та, мисълта ми е дали трябва да сменя колоните или проблемът идва отдругаде.
       

    • от Валентин Кънчев
      Здравейте!
      Настроих се вече да си купя първата кола, обаче не съм запознат изобщо и не знам как стават нещата. Допитах се до няколко човека и получих все различни отговори, за това реших да се допитам и до вас.
      Случая е следния:
      Да речем, че аз съм от град "А"
      Харесал съм си кола, нов внос в някоя авто къща в град "Б"
      Какво следва оттук нататък?
      Моля, ако някой изяви желание, да ми обясни стъпка по стъпка :)
      Благодаря!
    • от ostavime
      Търся такъв тип детска електрическа количка. От къде може да се купи такав модел/вид? Газ се подава от ръкохватката. 
      Снимал съм я през витрината. За съжаление магазина не работеше, иначе щеше да питам направо вътре. 
       

       

    • от Божидар Б.
      Здравейте! Набелязал съм си няколко модела коли, бюджетът ми е 6000. Търся нещо малко по "спортно" колкото може да се кажа за кола с толкова малък бюджет.
      Не търся икономия чак толкова много нещо до 150-160 коня е екстра, относно поддръжката, знам че алфа мазда тойота не са евтини за поддръжка и съм подготвен за по-сериозни ремонти ако се налага.
      1) Тойота Селика -> https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11525286722183727
      2) Алфа Ромео ГТ -> https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11522848759800714
      3) Алфа Ромео 159 -> https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11526411649930274
      4) Мазда 6 -> https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11526029658355431&slink=7cbl2z
      Най-много ми допада тойотата но гледам че стоят от 1-2 месеца повечето от тези и се замислям ? Какви са вашите мнения.
  • Дарение

×
×
  • Добави ново...