Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Петър Ангелов

Търся мнение за малка, градска кола - коя от изредените

Препоръчан отговор


преди 10 часа, andreygg написа:

Какви предходни покупки. Разкачам я и си взимам друга, която ще ми служи още 3 години.

Значи не си за съвети :) Щом 3 години караш автомобила си, няма как  да даваш съвети за автомобил.  Не ме разбирай грешно. Може и на добри покупки да си попадал, но издръжливостта се вижда през годините. Ти нямаш възможност да видиш какво става с колата ти, но даваш съвети. Така не става. Съвет се дава от човек, дето много години кара дадена кола. Не от такива, дето сменят автомобилите си почти всяка годинина. А 3 години каране си е почти всяка година, откъдето и да го погледнеш. даже може да не ти се наложи и ангренажен ремък да смениш ;)  Моята си я взех нова, но и ангренажен смених, макар да го препоръчват на около 200 000 км.  Ти си я вземаш, може да е поремонтирана и обслуцвана и за 3 годни може и да не минеш 60 000 км, за да смениш и ангренажен ремък. ТЪова, че някой ти обслужил колата преди теб не означава, че тая кола става.  И аз навремето карах така - абе какво ли ми пука, че примерно ламарините ръждясват? Нали 5 години ще изкарат? 

преди 12 часа, Mapuku написа:

280px-2007_Ford_KA_Studio_1.3_Front.jpg

Това го забрави. Особено за тия пари. Аз ти поакзах за какъв Ка иде реч. И за 3000 съм сигурен, че може да се намери, стига да се внесе в БГ.  Това нещо ръждясва още след напускането на завода. Жените си купуват такива или купуваха, щото нещо им харесва колата да е ококорена. И въпреки пластмасовите калници, това нещо не може да избяга от ръждата. За мен това е най-слабата кола на Форд. Мисля се произвеждаше в Испания, но в Испания няма сол по пътищата.  Отделно че и моторчето не издържа много. Почва да яде масло.

преди 14 часа, jhoro написа:

Ти говориш за купен нов автомобил и сервизна история от оторизираната поддръжка (термина „service / сервиз“, от английски - означава обслужване). Но какво да кажем за другите - дето са еН-та ръка (даже не втора) - и не се знае, кой и какво е правил?

Ами може да не съм разбрал правилно въпроса в темата, но ми се стори, че се пита за кола, купена в България, не нов внос. Ако става въпрос за кола трета ръка, значи съм в грешка. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Цитат

Ами може да не съм разбрал правилно въпроса в темата, но ми се стори, че се пита за кола, купена в България, не нов внос. Ако става въпрос за кола трета ръка, значи съм в грешка. 

Напротив, правилно си го разбрал - става въпрос за вече регистрирана кола в БГ (дали купена от тук или нов внос, това вече е до късмет), поради споменатите някъде в началото финансови съображения.

Тю, язък за КА-то - толкова симпатично ми се вижда...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, Ъндъртейкър написа:

Значи не си за съвети :) Щом 3 години караш автомобила си, няма как  да даваш съвети за автомобил.

 

Това са 20 годишни коли.Колко очакваш да я кара, или ти да я караш? Още 10 ли? То пак хубаво, че и 3 години го е изкарала.За 3000 лв кола караш 2 макс 3 години и я хвърляш и next.Освен, което малолитражките са със занижен ресурс на двигатела.На фантазия изкарват до 300 000км.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, Петър Ангелов написа:

Тю, язък за КА-то - толкова симпатично ми се вижда...

Ако я намериш без грам ръжда и имаш гараж, спри с тюхкането! ;)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Ако я намериш без грам ръжда и имаш гараж, спри с тюхкането!
Имам, ама голямата е в него. Градската ще е уличница. Така че - тюх. ;)

А инак некой нещо да каже за Дайхатсу Куоре?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове



… става въпрос за вече регистрирана кола в БГ (дали купена от тук или нов внос, това ...

… това вече са две различни ситуации!
Когато колата е нова - варианта в един. Чусто нова.
Но когато е „втора ръка” - вариантите са много. Може да е върната от лизинг (даже с гаранция), може да е купена и карана само в България, може да е „нов внос”, но регисрирана (не е продавана), може да е внесена, но нерегистрирана …
Ако я намериш без грам ръжда и имаш гараж, спри с тюхкането!

Без грам ръжда ми беше само Еспейса! Щото беше … пластмасов!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тоя форд фиеста е такъв ръжделник и лиген. А и малко женска ми се вижда с тия толкова заоблени форми.Тая кола би отивала на някое финно джобно гадже.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 часа, franchesko написа:

 

Това са 20 годишни коли.Колко очакваш да я кара, или ти да я караш? Още 10 ли? То пак хубаво, че и 3 години го е изкарала.За 3000 лв кола караш 2 макс 3 години и я хвърляш и next.Освен, което малолитражките са със занижен ресурс на двигатела.На фантазия изкарват до 300 000км.

Едва ли кара 20 годишни коли тоя, дето цитирах. Но мисълта ми бе друга - няма как човек, дето кара боклуци, ако ти си прав или кара по-нови коли 3 години, да дава мнение кое става и кое не. Това е простичката ми мъсъл и простичкият извод на всеки, дето що годе разбира от каране на автомобили и поддръжка.  Аз в поста му съзрях нещо от сорта - карам до дупка колкото мога и хвърлям.   А дали малолитражките са със занижен ресурс на двигателя...едва ли. 1.4 литра мотор за 1000-1100 килограма кола не е като 2 литров за 2 тонна кола.  300 000 км както казваш, няма как да се минат и за 10 години, камо ли за 3. Средният пробег на малолитражки от сорта на Поло и Фиеста е 55-60 000 км в Германия според TUV  и това за 5 години. Смятай кога ще изкараш 300 000, та да недоволстваш от малолитражката. Простата сметка показва  25 години. Честно да ти кажа, аз след по-малко от 20 смятам да се пенсионирам и със събраните пари да си купя може би Мерцедес. Тогава Фиестата ми ще е на около 30 години. При положение, че в момента минавам около 8000 км на година, макар навремето да минавах повече, за 25 години тая кола ще е минала  не повече от 200 000 км. Не знам за какви 300 000 км ми говориш. 300 000 минаваш с някоя служебна за 8-15 години ( примерно служебните Ауди А6 имат пробег  100-110 000 км за 5 години средно.  Но тук говорим за малка кола, дето за служебна може да се ползва само в България и то най-често покриваща клас N1, каквито никой нормален частен купувач не купува.  Не бъркай 300 000 пробег на Мерцедес, БМВ или Ауди с 300 000 км на Фиеста. Това няма как да стане по простата причина, че тоя, дето иска да минава 300 000 км за няколко години, няма да го направи с Фиеста или Поло, камо ли с Айго и Лупо.  Но си прав за едно - моторите на малките коли издържат по-малко, щото се карат и на по-къси разстояния. Само че ако с едно Ауди минеш 300 000 за 10 години, с една Фиеста според статистиката ще го направиш за 20 и то на по-къси разстояния, не по магистрали. Ей и затова моторите им издържат по-малко, а не защото са изчислени за малка кола. Малката кола както казах има и предимството, че е лека и износва мотора по-малко спрямо голямата, която товари мотора повече. Да, тук се намессва и късия пробег на градските коли, но аз примерно работя на 14 километра от вкъщи, карам всеки ден и това е главно пробега ми. Тоест, карам много години, но минавам по-малко километри спрямо тоя, дето си е купил голяма кола за изминаване на дълги разстояния, поддържайки мотора и в оптимален режим на работа. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, Ъндъртейкър написа:

 

Остави тия глупости статистики на TUV.Точно малолитражките в Германия ги спукват от каране заради ниския данък, както и в Холандия по същата причина.В Холандия почти всички коли са на реални километри.Като отвора сайтовете повечето такива кошници малолитрашки до 1500 евро са над 200 000км.Аз самия с малолитражка лична въртях по 20 000км на година.Освен, което техния ресурс не се скъсява от кратките разстояния в града, а от извънградското.Понеже си представи един мотор 1.4 75 к.с. максимална скорост 175км/ч по каталог.Ти караш 140км/ч разрешеното за магистрала.На това моторче му се взима душата, спрямо 1.8 с максимална скорост 210км/ч.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, franchesko написа:

Остави тия глупости статистики на TUV.Точно малолитражките в Германия ги спукват от каране заради ниския данък, както и в Холандия по същата причина.В Холандия почти всички коли са на реални километри.Като отвора сайтовете повечето такива кошници малолитрашки до 1500 евро са над 200 000км.Аз самия с малолитражка лична въртях по 20 000км на година.Освен, което техния ресурс не се скъсява от кратките разстояния в града, а от извънградското.Понеже си представи един мотор 1.4 75 к.с. максимална скорост 175км/ч по каталог.Ти караш 140км/ч разрешеното за магистрала.На това моторче му се взима душата, спрямо 1.8 с максимална скорост 210км/ч.

Моля те, дори в България вече се записва пробега на автомобила, когато минаваш преглед.  Ти си мазохист, щом си си взел малолитражка за магистралата. Не че не може да се кара, но никой, дори в БГ не прави това. Нещо си в грешка.  Но дори и със 140 да караш на магистралата, ти го правиш на пета предавка, която е разчетена при максимални обороти да вдигне 210. Тоест, ти нищо не товариш. Моторът си работи в оптимален режим, който е доста по-добър от режима в града за всяка кола. И точно там е разликата. Градската или малка кола издържа по-малко, щото се кара на къси разстояния с по-студен мотор, когато особено зимните месеци, износването е в пъти повече. За да влезе в оптимален режим един мотор зимата, а и не само, му трябват поне 15 километра. Ти нямаш толкова в града и го износваш доста повече спрямо нормалното. Това важи и за много по-големи мотори, но ти не караш тия автомобили в града. Затова и те се износват по-малко по принцип.  Да обобщя - много по-добре е за мотора да го караш със 140, бил той и 75 к.с, отколкото да минаваш същото разстояние в градски условия. Затова не си изобщо прав, че му се взема душата. Не, не се взема, така автомобил с малък мотор, каран много за кратък период от време, се оказва доста по-добра покупка от автомобил, каран само в града, та бил той и с 2 литров мотор без турбина. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, Ъндъртейкър написа:

За да влезе в оптимален режим един мотор зимата, а и не само, му трявбат поне 15 километра. Ти нямаш толкова в града и го износваш доста повече спрямо нормалното.

Не се изказвай неподготвен.Дизела след 7 км е в работна температура.А пък бензиновите рендета на втория километър.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, franchesko написа:

Не се изказвай неподготвен.Дизела след 7 км е в работна температура.А пък бензиновите рендета на втория километър.

Само това, дето написа показва, колко трябва да ти се вярва. Даваш определение за работна температура, без да се съобразяваш с външната температура. Не се съобразяваш и как тормозиш мотора докато загрее достатъчно.  Защото ако по някаква причина моторът е готов след 2 километра, нали се сещаш, че за да го подготвиш, ще си го амортизирал многократно повече, отколкото ако го подготвиш за 15.  Освен това при -10 градуса, да не говорим за -20, няма как да подготвиш моторът и за 15 километра.  Та той постоянно ще изстива при всеки наклон надолу и ти дори няма да може да стоплиш купето достатъчно, че да се отпуснеш.  А ако наистина искаш да пробваш, дали моторът загрява след 2 километра, най-лесният начин е да заредиш калпав бензин , дето напоследък го продават на 30-40 стотинки по-ниска цена от реномирани бензиностанции. Тогава не след 2, а и след 5 километра малолитражката ти ще прекъсва при подаване на повечко газ. Лично аз имах случаи миналата зима, когато зареждах доста евтин бензин, от който и таксиджии зареждаха. Само че моторът не го изстиват, аз трябва всеки ден да подгрявам. Ама с тоя евтин бензин и след 5 километра не можеше да загрее достатъчно, че да не прекъсва мотора примерно на трета, като настъпя педала на газта повече.  Всичко това се оправя с добър бензин, но показва едно - колата не загрява след 2 километра както твърдиш. Ако си с голям мотор, няма да усетиш тия неща поради по-високия въртящ момент, но това не означава, че всичко е наред. Ти дори и няма да се замислиш над тия неща. Повечето хора и понятие си нямат, кога колата им върви добре с дадено гориво и кога не.  Кола може да загрее след 2 километра само лятото. през останалото време винаги може да си направиш експеримент, пускайки парното, кога точно почва да ти духа достатъчно топло.  Това за 15-те километра не съм го измислил аз, а много по-умни глави, които се занимават само с това - да наливат акъл на неграмотни шофьори. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Къде точно го пише за тия 15 км?  При дизела има една подробност, която незнаеш.Че при по- малките мотори двигателя не отделя достатъчно топлина зимата.И ако го галиш градско като  ,,цици в банята,,  може и да се наложи да си купиш ушанка.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

старите КА са красота. и е просторно вътре.

 

Ford Fusion

Ford  Focus

Colt

i10, i20

?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За сам или повече човека е градското? 2 или 4 врати? Деца, примерно детска градина, училище или само до работа? Защото ако ги има трябва да се мисли и за повече безопасност. И евентуално багажник за количка.

Автоматични или ръчни скорости? Като е на бензин газ ще слагаш ли?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

@Филипов - ще си бръмча с нея от и до работа основно (и от време на време из града по работа). Сам човек. Мануални скорости (не съм сигурен, ако са автоматични, дали шанса да се набоцкам не скача драстично), към горивото нямам претенции (ако е бензин, газ няма да слагам).

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Петър Ангелов написа:

@Филипов - ще си бръмча с нея от и до работа основно (и от време на време из града по работа). Сам човек. Мануални скорости (не съм сигурен, ако са автоматични, дали шанса да се набоцкам не скача драстично), към горивото нямам претенции (ако е бензин, газ няма да слагам).

Честито!

Само да добавя - разхода на гориво зависи от „тежестта на крака“, а не от вида на скоростната кутия! Ако покараш „автомат“ - може да ти хареса.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, jhoro написа:

Честито!

Само да добавя - разхода на гориво зависи от „тежестта на крака“, а не от вида на скоростната кутия! Ако покараш „автомат“ - може да ти хареса.

А кой говори за разход на гориво? Под набоцкване имах предвид, че може да имам проблеми със автомата (понеже, очевидно колата ще е стара). А иначе автомат съм карал - за града е екстра, за извън него - по-скоро бих предпочел ръчни скорости.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Петър Ангелов написа:

А кой говори за разход на гориво? Под набоцкване имах предвид, че може да имам проблеми със автомата (понеже, очевидно колата ще е стара). А иначе автомат съм карал - за града е екстра, за извън него - по-скоро бих предпочел ръчни скорости.

Ами ... в първия момент се сетих за горивото. Повечето хора основно там гледат.
А при стара кола - проблеми може да излязат отвсякъде. Затова съм резервиран към тези, дето са били повечко в България.
Най-хубавата кола е новата!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, jhoro написа:

Ами ... в първия момент се сетих за горивото. Повечето хора основно там гледат.
А при стара кола - проблеми може да излязат отвсякъде. Затова съм резервиран към тези, дето са били повечко в България.
Най-хубавата кола е новата!

За новата не го отричам. Но...някак си не мога да си го позволя (особено за втора кола). Ако можех, пък нямаше да питам. :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 49 минути, Петър Ангелов написа:

нямаше да питам

Електричка, нали? ;)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, JKirilov написа:

Електричка, нали? ;)

Тц! Удължителите са много скъпи!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Подобни теми

    • от Галя_91
      Здравейте! Дойде и моето време. Аз съм Галя, от Пловдив, и си търся кола втора ръка. Ще притежавам автомобил за пръв път в живота си, заделила съм 5000лв. за самият автомобил и 5000 за разходи по него и АГУ. Питам за помощ, тук, защото ми се вие свят от всичките форуми и всичките мнения и претенции и вече не зная на кой свят се намирам и какво да търся. Трябва ми нещо здраво, защото освен в града и по магистралите, ще пътувам много и по нашите странични български пътища и по планините. Няма да мъкна колата по върховете, но определено ще има някоя друга релса, която трябва да преодолея. Освен да е здрава, трябва да може да и се сложи АГУ. Също така да харчи сравнително малко/бензин/ и да е евтина за поддръжка и такси. Външният вид го оставям на последно място, като ако имам късмет, бих желала д аима приветлив вид/все пак съм жена/ но и едно Поло става, стига да зная, че харчи добре/бензин!/ иначе зная, че Полото е здрава кола, една година съм се возила с такава из планините. Всяка помощ, всеки съвет, всяка капчица информация ще я попия, ще се вслушам в съветите ви, просто имам истинска нужда от помощ. Бях се спряла на Дачия Сандеро, но освен, че е хубава таратайка, харчи много и не е издръжлива. Добре дошла ми е всяка помощ!
    • от Василена Тодорова
      Карам Peugeot 206. Със стария CD player имах проблем - изключваше се, загряваше, не тръгваха някои дискове и го сменх с нов - Alpine. Сега, когато увелича музиката не се изключва, но прекъсва. Четох по форуми, че може би не достига достатъчно ток до колоните (тънки жици) или че акумулатора е твърде слаб. Та, мисълта ми е дали трябва да сменя колоните или проблемът идва отдругаде.
       

    • от Валентин Кънчев
      Здравейте!
      Настроих се вече да си купя първата кола, обаче не съм запознат изобщо и не знам как стават нещата. Допитах се до няколко човека и получих все различни отговори, за това реших да се допитам и до вас.
      Случая е следния:
      Да речем, че аз съм от град "А"
      Харесал съм си кола, нов внос в някоя авто къща в град "Б"
      Какво следва оттук нататък?
      Моля, ако някой изяви желание, да ми обясни стъпка по стъпка :)
      Благодаря!
    • от ostavime
      Търся такъв тип детска електрическа количка. От къде може да се купи такав модел/вид? Газ се подава от ръкохватката. 
      Снимал съм я през витрината. За съжаление магазина не работеше, иначе щеше да питам направо вътре. 
       

       

    • от Божидар Б.
      Здравейте! Набелязал съм си няколко модела коли, бюджетът ми е 6000. Търся нещо малко по "спортно" колкото може да се кажа за кола с толкова малък бюджет.
      Не търся икономия чак толкова много нещо до 150-160 коня е екстра, относно поддръжката, знам че алфа мазда тойота не са евтини за поддръжка и съм подготвен за по-сериозни ремонти ако се налага.
      1) Тойота Селика -> https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11525286722183727
      2) Алфа Ромео ГТ -> https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11522848759800714
      3) Алфа Ромео 159 -> https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11526411649930274
      4) Мазда 6 -> https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11526029658355431&slink=7cbl2z
      Най-много ми допада тойотата но гледам че стоят от 1-2 месеца повечето от тези и се замислям ? Какви са вашите мнения.
  • Дарение

×
×
  • Добави ново...