Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

nedev_

Въпрос за чистият дизел коли след 1996 г.

Препоръчан отговор


Здравейте, тъй като много от по-старите коли, които са чисти дизелаци могат да се карат на олио, масло и какво ли още не,

искам да попитам по-новичките (след 1996, например 2000, 2001, 2002 моделите и т.н)

чисти дизели, а именно колите със SDI  (естествено аспириран дизелов двигател с директно впръскване),

могат ли да се карат на масло, олио и т.н ?

Пример за подобни коли са :

1.GOLF 4 1.9 (2000) 68 конски сили

2.Skoda Fabia 1.9 SDI (2005) - 64 конски сили

3.VW Caddy 1.9 SDI (2000) 65 к.с.

Става въпрос и за мн други модели, тези 3-те са просто пример.

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А нафтата за какво ще я ползваш - да си пържиш яйца в нея?!?... :D 

  • Ха-ха 5

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, RudeBoy написа:

А нафтата за какво ще я ползваш - да си пържиш яйца в нея?!?... :D 

Ако иска - и за „маска за лице“ (или други части на тялото).

преди 1 час, nedev_ написа:

Здравейте, тъй като много от по-старите коли, които са чисти дизелаци могат да се карат на олио, масло и какво ли още не,

искам да попитам по-новичките (след 1996, например 2000, 2001, 2002 моделите и т.н)

Точно на „олио“ - от магазина е зор. Ама ако говориш за „биодизел“ (чист или смесен с петродизел) - може за почти всички автомобили.

  • Харесване 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И каква е целта на занятието? Кифлите да се наслаждават на миризмата на мекици?

Колко олио имаш? Да не би да имаш верига ресторанти с пържено? Картофите са на почит оттатък океана. Ту дори и десет такива да имаш "суровината" няма да ти стигне и за един двигател и той ще е за камионетката, която ще ги зарежда с продукти. А ако имаш толкова кръчми няма да се напъваш с такива "кочини", а ще искаш нещо много по-лъскаво.

И в продаваното по бензиностанциите има 6 - 10% "био" компонента напълно законно. Уж евродиректива.

  • Харесване 1
  • Еха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 35 минути, jhoro написа:

Точно на „олио“ - от магазина е зор

Абе, баш с такова си карат мого хора. Някои с добавка на бензин зимата.


  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 55 минути, DarkEdge написа:

Абе, баш с такова си карат мого хора. Някои с добавка на бензин зимата.

Всеки има глава и правото - да си я чупи, както намери за добре!

Слънчогледовото олио (най-масовото) много често е с добавка на палмово. Сети се, какъв е ефекта!

  • Харесване 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Те затова му добавят бинзин

Забравих - добавят и LT2T

  • Харесване 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тук турбото няма никакво значение дали го има или го няма, то няма отношение към горивната система, а просто нагнетява въздух в двигателя. Съвременните турбодизел комънрейл двигатели по динамика доста се доближават до съвременните бензинови, но при тях дюзите са капризни, както и разни ЕГР и ДПФ филтри отговарящи за екологията се запушват. По тази причина на олио и други алтернативни горива се карат старите и прости дизелови двигатели, но те дори и с турбо звучат като трактори и дават малко коне, или иначе казано имат ниско КПД. 

Можете да карате на кажи-речи всичко, дето гори, даже във военната техника дизелите специално са пригодени да вървят, на каквото им се сипе, нафта ,бензин, керосин, спирт, олио и ги водят всегоривни, но те са замислени да са, прости, надеждни и да работят в условия на дефицит. Ако имате големи количества безплатно или на много ниска цена олио може и да си заслужава да пробвате, но трябва да е отлично филтрирано. Иначе съвременен автомобил на газ може да е доста икономичен и по-динамичен от дърт атмо дизел, за какъвто говорите. Едва ли на олио двигателят би развил максималната си мощност, каквато развива с дизел. Имам познати с Голф 4 1,6 бензин 106 коня ли се водеше, и е супер умрял с тях, много неудобен за изпреварване. Представям си какви мъки ще са с под 68 коня. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 4 минути, Soviet Soldier написа:

даже във военната техника дизелите

Ама горят нафта, кавато никога не си виждал - бяла като вода и с температура на замръзване -30/-45С - ДСЗ -30/ДСЗ -45

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)
  • Харесване 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, DarkEdge написа:

Ама горят нафта, кавато никога не си виждал - бяла като вода и с температура на замръзване -30/-45С

В условията на дефицит не може да се разчита на качествена нафта, иначе и в по-студените части на Русия ползват такава, която замръзва трудно. При някои образци дизелова техника самите резервоари имат система за подгрев на горивото, по този начин не се позволява да стане гъсто при много ниски температури. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 7 минути, Soviet Soldier написа:

В условията на дефицит не може да се разчита на качествена нафта

Говорим за военна техника и военновременни запаси. (На които леко им еб@ха мамата и някой прибра едни пари за десетки хиляди кубици горива)
А как гори в печката тая нафта - не е истина. Като доменна пещ...бз грам сажди.

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, DarkEdge написа:

Говорим за военна техника и военновременни запаси. (На които леко им еб@ха мамата и някой прибра едни пари за десетки хиляди кубици горива)
А как гори в печката тая нафта - не е истина. Като доменна пещ...бз грам сажди.

Практиката показва, че на запаси не винаги може да се разчита. Пък и за доставка във всяка част се иска сериозна логистика, докато всегоривния двигател могат да го ползват, с каквото намерят в градски условия. Ето примерно двигател В-46, който се поставя на разпространените Т-72 е един от тях. Даже в авиацията, примерно легендарния газотурбинен двигател ТВ2-117 поставян на Ми-8 е многогоривен. 

  • Харесване 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 15 минути, Soviet Soldier написа:

Пък и за доставка във всяка част се иска сериозна логистик

Затова и в цяла България имаше 7-8 петролни бази

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тези простотии с олиото е малко сложна, като е спестена малка подробност. Олиото работи само лятно време или на много топъл мотор.  По настоятелните тестери им се наложи да си сложат втори резервоар и с ел. клапан затварят дизеловия и прехвърлят на чисто олио като е подгрято алтернативното гориво и на добре загрят мотор.  Онези, които не им се занимава с втори резервоар стигнаха до едно оптимално мешене на малък процент олио към дизела.

Всичко друго е провал или е работило временно и е водело до скъпи ремонти.

Всеки дизелов мотор носи на добавка към дизела, било то бензин, спирачна течност или олио. Дори в много случаи е полезно.

  • Харесване 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, nikolela написа:

Тези простотии с олиото е малко сложна, като е спестена малка подробност. Олиото работи само лятно време или на много топъл мотор.  По настоятелните тестери им се наложи да си сложат втори резервоар и с ел. клапан затварят дизеловия и прехвърлят на чисто олио като е подгрято алтернативното гориво и на добре загрят мотор.  Онези, които не им се занимава с втори резервоар стигнаха до едно оптимално мешене на малък процент олио към дизела.

Всичко друго е провал или е работило временно и е водело до скъпи ремонти.

Вярно е, че готварските мазнини, като слънчогледово олио и зехтин доста бързо се сгъстяват, като падне температурата под нулата. Има автомобили заводски с 2 резервоара, но това едва ли ще помогне, защото олиото може да замръзне в тръбичките отвеждащи горивото от резервоара към двигателя. Реално човек като се замисли подобен тип гориво носи със себе си доста проблеми за решаване. Иначе ако се направи добър горивен подгрев би трябвало да може и през зимата да се движи на олио и подобни. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Хората са решили проблема със смесване с бензин

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, DarkEdge написа:

Хората са решили проблема със смесване с бензин

То става и с уиски ... :) или водка ... :) 

С олио и т.н. (отпадък от ресторанти и т.н. след пържене) става, но задължително се филтрира и смесва с нафта.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За да не откривам тема - чули ли сте за добавка в нафтата на съвременните дизели по малко масло за резачки - Хускварна или Щил? Примерно на един резервоар 60 л по 100 грама масло, било полезно за дюзите, че нашата нафта била с много примеси...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Soviet Soldier написа:

В условията на дефицит

Армия и дефицит в едно изречение не се употребяват. За тези цели се ползва военновременния резерв.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, DarkEdge написа:

Армия и дефицит в едно изречение не се употребяват. За тези цели се ползва военновременния резерв.

В СССР през ВСВ загиват много хора от глад, защото поради човешка грешка не е наредено хранителните резерви да се пренесат под земята и немската авиация ги унищожава. В днешно време има боеприпаси, които се забиват на над 60 метра под земята, а при детонация могат да пробият 20-тина метра железобетон. И пак казвам, друг по-важен фактор е логистиката, ако няма възможност до дадена отдалечена точка да се достави гориво, то трябва да се набави на място. Същото е и с боеприпасите, даже американците разработиха щурмовата карабина ACR с възможност за подмяна на 5,56мм цев на 7,62мм специално за спец частите им в отдалечени местности, където им се налага да работят със стоката на клиента така да се изразя. 7,62х39 може да се набави в цял свят, докато 5,56х45, даже в някои натовски страни не е лесно да се набави. 

  • Харесване 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, Soviet Soldier написа:

В СССР през ВСВ

Що не се върнеш до Кандийската война?...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, DarkEdge написа:

Що не се върнеш до Кандийската война?...

Защо не вземеш до прочетеш целия пост, който продължава с:

преди 23 минути, Soviet Soldier написа:

 В днешно време има боеприпаси, които . . . .

...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И отиваме в раздел Лазерни оръжия...
А случайно да усещаш колко встрани от темата теглиш?
Хайде да спрем!

  • Харесване 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Никъв смисъл от готварски подправки, като искаш евтинко, газчица. А като искате добавки за дизел, ми има си произведени такива, а не масло за резачки.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 8.06.2020 г. в 15:48, Soviet Soldier написа:

Можете да карате на кажи-речи всичко, дето гори, даже във военната техника дизелите специално са пригодени да вървят, на каквото им се сипе, нафта ,бензин, керосин, спирт, олио и ги водят всегоривни, но те са замислени да са, прости, надеждни и да работят в условия на дефицит.

Навремето, по-точно 1991-ва година, се наложи март месец да запаля един зачислен ЗиЛ в казармата. Но понеже резервоарът му бе полупразен от кражби и продажби, се наложи да долея нещо като нафта, дето ползвахме в кухнята за печката. Та 60 литра бензин и 110 л. нафта ( доста некачествена, тя пък примесена с керосин), запалих камиона. Запали, което много ме учуди. Пушилка като най-дългия автомобил - миризливия Ханс ( Вартбург му викаха на времето, 100 метра дълъг с пушилката). Пита ме фатмака, що така, казвам му, нещо е разцентровано запалването на камиона :P Обаче го подкарах и на канал качих.  Сега такова чудо едва ли е възможно.  да, преди годинки имах едни колеги, дето крадяха масло от работа за Голфовете си. Само че маслото от Приста ойл, дето опандизиха братя Бобокови. Имах там един бивш колега, дето като напусна почна да работи и в една кръчма си разяснихме нещата. Реално маслото, дето ползваме за промишлени нужди, е нафта с някои приставки. Ама по технология трябвало да бъдат над 20, ония слагали по 5. Така не може да различиш нафта ли е, масло ли е, ама за Голф 3 ставаше :P

 

 

  • Харесване 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
Тази тема е заключена за нови отговори.

×
×
  • Добави ново...