Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Viz Eymal

Колата ми загрява, какво може да е?

Препоръчан отговор


От скоро съм собственик на Honda Civic  1.5 мотор бензин /Газ, 90 к.с   1995 година. Economy. Колата си върви добре, лесно пали, има тяга, мотора работи тихо, обаче след като я запаля, до 10-15 минути, или след 5-6 км си върви нормално и държи нормални градуси, след това обаче стрелката за градусите се вдига и качва градуси на макс, и това е когато е на скорост или давам газ, 40+ км, или когато давам газ на баир, иначе на равен път или на надолнище като е свободна не вдига, или поне ги вдига по бавно. След като вдигне градусите, и я оставя на свободна или спра на място, градусите падат на моменти, а по някога докато карам пада и под 90, а после качва пак на макс. Объркваща ситуация, а като изгася мотора бързо охлажда. Перката се включва и изключва. Антифриза кипи, а отзад няма пушек какъвто и да било цвят, а маслото на щеката е с нормален цвят, не е светло. Някакви препоръки?

Интересното е че първите 5 минути, както и да я карам надувам или режа, не вдига, това се случва в по късен етап, иначе като е на свободна и съм с 70-80 км, охлажда леко, но после си вдига пак.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Водна помпа, термостат. Има ли антифриз? А губи ли го? Пуши ли - гарнитура на глава.
Не я карай така - ще я съсипеш от простотия. Водната помпа е 60лв, термостатът 20.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, lightshadowmaker написа:

Водна помпа, термостат. Има ли антифриз? А губи ли го? Пуши ли - гарнитура на глава.
Не я карай така - ще я съсипеш от простотия. Водната помпа е 60лв, термостатът 20.

Антифриз има, не виждам да го губи, поне за втори ден от както имам проблема. Отзад не пуши

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Viz Eymal написа:

Антифриз има, не виждам да го губи, поне за втори ден от както имам проблема. Отзад не пуши

Термостат, водна помпа. Казах ти.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Така звучи като да не включва вторичен кръг, предполагам че има такъв.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, rostislaf написа:

Така звучи като да не включва вторичен кръг, предполагам че има такъв.

Първичният е парното. Вторичният е големият радиатор отпред. Няма коли без кръгове и без термостат или ако има такива, аз не знам за тях.
Освен тези, на които парното се пуска с кранче.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, rostislaf написа:

Така звучи като да не включва вторичен кръг, предполагам че има такъв.

Ако не отваря големия кръг, няма да пусне перката, а уж я включвало.

Пипни маркучите до радиатора дали са топли. Може водната помпа да няма дебит, може термостат да не отваря достатъчно. може радиатора да е запушен.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ти кво искаш от стара японска бангия,тя почти ми е набор...хаха.Най-вероятно гарнитурата или японските водни кръгове с по 2 термостата...и хиляди малки по калибър тръбички и водни съединения.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Мисля, всеки квартален майстор би се справил с тоя проблем, колкото и да ги оплюват ;)  Форумите едва ли. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Обезвъздушаване. В съдчето с антифриза излизат ли мехурчета?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, JKirilov написа:

Обезвъздушаване. В съдчето с антифриза излизат ли мехурчета?

Не съм забелязал, обаче кипи.

Как се обезвъздушава?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

На този модел не знам. Намери описание - книжка. Може да я дръпнем от руснаците.

Но може да е скъсана гарнитура на главата, така че спирай веднага! Огледай се за сервиз. Тъкмо ще измерят налягането в цилиндрите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Занеси я в най-близкият сервиз тука акъл всеки може да дава.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добре де да  речем, че е термостат или водна помпа - ти ли ще ги смениш? И, ако си ти, как аджеба ще ги смениш, като сам не можеш да откриеш, че проблема е в тях? Сиреч - иди на сервиз, не е някакъв сериозен проблем, какво разпитваш из форумите за нещо, от което нито си имаш представа, нито пък можеш да ремонтираш.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, insec написа:

не е някакъв сериозен проблем

Точно обратното, ама карай...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Термостат сто процента.Върви да ти го сменят в някой сервиз, да я обезадушат и приключваш въпроса.Не си прави повече експерименти, и не карай така.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 2.07.2020 г. в 0:46, adersa написа:

Занеси я в най-близкият сервиз тука акъл всеки може да дава.

Малко е тежичка, ама опитай...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 1.07.2020 г. в 19:16, rostislaf написа:

Така звучи като да не включва вторичен кръг, предполагам че има такъв.

Точно така. Термостата остава затворен или отваря съвсем малко.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, Радул написа:

Точно така. Термостата остава затворен или отваря съвсем малко.

Не, термостата е сменен, проблема продължава! Помислих радиатора, ама той си работи и перката се включва, а даже и надух парното на макс, градусите не падат, вече не знам какво да си мисля. Остана да е двигателя, гарнитура, но два майстора отричат това, маслото има хубав кафяв цвят, мъркучите не се надуват, а отзад няма пушек, а мотора работи спокойно, тихо и лесно пали.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 47 минути, Viz Eymal написа:

Не, термостата е сменен, проблема продължава! Помислих радиатора, ама той си работи и перката се включва, а даже и надух парното на макс, градусите не падат, вече не знам какво да си мисля. Остана да е двигателя, гарнитура, но два майстора отричат това, маслото има хубав кафяв цвят, мъркучите не се надуват, а отзад няма пушек, а мотора работи спокойно, тихо и лесно пали.

Каза че автомобила е на газ. Я виж подгряването на изпарителя да не е хванато от маркуча дето излиза зад термостата. те са два маркуча един до друг.

7cd4058s-960.jpg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сменен ти е термостата, ама с какъв? Оригинален или някой марка куче ,, ау-бау,, какъвто са има ли под ръка.И те карат от днес до утре.Интересувай се тоя модел Хонда с  какъв термостат излизат фабрично.Примерно бмв излизат с Whaler или Behr.

Другия вариянт е на тая кочина да и се направи промивка на охладителната система, и след това да се обезадуши.Кой знае, колко жмел се е насъбрало по маркучи и в радиатора.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Прегоряла е гарнитурата на главата, горещ въздух влиза във водата, а и вода обратно докъдето стигне. Това преди го пропуснах:

преди 5 часа, Viz Eymal написа:

маслото има хубав кафяв цвят

Мнееее, маслото е светло, освен ако не е мангалгаражпръдакшън!

Ако съм прав за гарнитурата, което се разбира и с измерване налягането в цилиндрите, то с продължаване на карането двигателят отива на боклука! Няма как главата да се смъкне с 5 мм!!! Особено ако и блока е алуминиев.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не е от газта, на бензин прави същия проблем. Стария собственик ми каза че не я е карал от повече от година. Викам си че има нещо запушено. След смяната на термостата, по трудно вдига градуси, и вдига над 90, но не отива чак на червената зона, абе един вид, по добре, ама не е решен проблема напълно! Днес се случи следното, карам си колата, вдига градуси и спирам да изтива, после изключвам двигателя, и след около 5-6 минути отварям капачката на радиатора и водата изригна като фонтан на половин метър и окъпа всичо под капака, викам се че това не е никак нормално. После долях вода и следващите 10-12 км не е загрявала, или вдига градуси, ама много малко над 90 и после бързо ги смъква. Дали е възможно някакъв тип налягане, въздух или подобно да има в системата?  Не знам за колко дълго е решен проблема, може пак да влезе въздух и да загрява.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, Viz Eymal написа:

Не е от газта, на бензин прави същия проблем. Стария собственик ми каза че не я е карал от повече от година. Викам си че има нещо запушено. След смяната на термостата, по трудно вдига градуси, и вдига над 90, но не отива чак на червената зона, абе един вид, по добре, ама не е решен проблема напълно! Днес се случи следното, карам си колата, вдига градуси и спирам да изтива, после изключвам двигателя, и след около 5-6 минути отварям капачката на радиатора и водата изригна като фонтан на половин метър и окъпа всичо под капака, викам се че това не е никак нормално. После долях вода и следващите 10-12 км не е загрявала, или вдига градуси, ама много малко над 90 и после бързо ги смъква. Дали е възможно някакъв тип налягане, въздух или подобно да има в системата?  Не знам за колко дълго е решен проблема, може пак да влезе въздух и да загрява.

Много ясно че на загряла кола, над 90 градуса, като и отвориш капачката на радиатора след 5- 6 минути ще изригне гейзер.  Ти видя ли все пак откъде са хванати водите на газовата. Това че е същото и на бензин няма значение. Ако водата на изпарителя е хваната от там, това прави байпас на термостата и смущава работата му. Има го само при тия Хонди. Виж ги, ако можеш ги снимай и тогава ще се обсъжда нататък. Така може да смениш и 20 термостата и да се чудиш какво става. И да си обезвъздушаваш до лекарска забрана.

преди 20 часа, JKirilov написа:

Прегоряла е гарнитурата на главата, горещ въздух влиза във водата, а и вода обратно докъдето стигне.

В този случай, маслото задължително става на боза.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...