Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Проблем с нов вътрешен HDD Toshiba X300 Desktop


Препоръчан отговор

Здравейте, днес ми пристигна новата Toshiba-та 8TB и се сблъсках с проблем. След като я монтирах пуснах компютъра завъртя и почна да си цъка по нейния начих, но толкова бавно зареди операционната система за около 6-7 мин въпреки че операционната система е на nvme SSD и зарежда за секунди и ми се стори странно. Викам си може би първия път е по-бавно. Влизам в Device Managera да видя дали се е появил новия хард. Уви не се беше появил.

Казах си явно трябва да го локализирам и влязох в Control Panel-a › Административни Инструменти › Управление на компютъра › Управление на дискове › и там се появи Unknown Unlocated 0b пространство. Натиснах го с дясно копче и избрах Initialize Disk след което избрах с човка Disk 0 и за стил на партишъна GPT натиснах OK и се появи следната грешка. "A device which not exist was specified!" след това опитах и на MBR и пак същото, зачудих се дали не го е засякло и реших да рестартирам и да видя настроиките на биос-а.

След известно чакане да се буутне отновно (много бавно) успях да вляза в биоса и там не го открива въобще като устройство. Прегледах настроиките и всичко беше наред, двете SSD-та си бяха там, но него го нямаше.

Рестартирах системата и отново чаках 5-6 мин да зареди до Windowsa. Опитах пак нямаше го в Device Managera и пак не ми позволи да го инициализирам.

Реших да опитам през шелла на Windows. Влязох в него и написах: diskpart после list disk и пише Disk 0 0b 0b после написах select disk 0 и после clean и после exit. Опитах пак да инициализирам диска през управлението на дисковете и пак същата грешка. Рестартирах компютъра и пак го чаках 6-7мин да зареди и реших да пробвам да го локализирам с програмата Aomei Partition Assistant и пак без успех. Опитах и със EaseUS Partition Master отново без успех.

Изключих компютъра и смених всички кабели с които го бях свързал с чисто нови. Пуснах го и пак същото и не дава и не дава. Вие имате ли някакви идеи как мога да го свържа и да го локализирам или направо да го връщам за замяна?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

А в BIOS вижда ли се като модел и като размер?
В devmgmt.msc под Disk drives вижда ли се дискът?

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

 

@plamen_petrov_80 Не намерих друга тема за този проблем. Извинявам се ако не съм я видял.

@DarkEdge, не не се вижда нито във BIOS-a нито в devmgmt.msc.

@JKirilov Видях кой е новия - Disk 0 е. На Disk1 ми е ОС + програмите на Disk 2 ми е всичко останало.

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

:offtopic_s:

  

преди 12 минути, plamen_petrov_80 написа:

пробваш диска на още една система и ако отново е така, го връщаш.

Той сигурно е дейта център...
 

току-що, LxD написа:

@DarkEdge, не не се вижда нито във Bios

Щом не се вижда в BIOS направо им се обади на търговците и го приготви за връщане. Ако си сигурен, че проблемът не е в твоята машина.
Стар SATA диск имаш ли? Закачи го за проба за разпознаване, за да се увериш, че не е от контролера на дъното.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, DarkEdge написа:

:offtopic_s:

  

Той сигурно е дейта център...
 

Щом не се вижда в BIOS направо им се обади на търговците и го приготви за връщане. Ако си сигурен, че проблемът не е в твоята машина.
Стар SATA диск имаш ли? Закачи го за проба за разпознаване, за да се увериш, че не е от контролера на дъното.

Имам сега ще го закача да видя дали се разпознава. След малко ще кажа.

EDIT: Всичко си тръгна от първия път още като я закачих старата баракуда. Зареди си супер бързо компа и всичко си се отваряше каквото беше останало на нея като информация.

Другото което забелязах е че тошибата сега като я свалих от компа за да закача другия хард беше бая топличка.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, LxD написа:

Здравейте, днес ми пристигна новата Toshiba-та 8TB и се сблъсках с проблем. След като я монтирах пуснах компютъра завъртя и почна да си цъка по нейния начих, но толкова бавно зареди операционната система за около 6-7 мин въпреки че операционната система е на nvme SSD и зарежда за секунди и ми се стори странно. Викам си може би първия път е по-бавно. Влизам в Device Managera да видя дали се е появил новия хард. Уви не се беше появил.

Казах си явно трябва да го локализирам и влязох в Control Panel-a › Административни Инструменти › Управление на компютъра › Управление на дискове › и там се появи Unknown Unlocated 0b пространство. Натиснах го с дясно копче и избрах Initialize Disk след което избрах с човка Disk 0 и за стил на партишъна GPT натиснах OK и се появи следната грешка. "A device which not exist was specified!" след това опитах и на MBR и пак същото, зачудих се дали не го е засякло и реших да рестартирам и да видя настроиките на биос-а.

След известно чакане да се буутне отновно (много бавно) успях да вляза в биоса и там не го открива въобще като устройство. Прегледах настроиките и всичко беше наред, двете SSD-та си бяха там, но него го нямаше.

Рестартирах системата и отново чаках 5-6 мин да зареди до Windowsa. Опитах пак нямаше го в Device Managera и пак не ми позволи да го инициализирам.

Реших да опитам през шелла на Windows. Влязох в него и написах: diskpart после list disk и пише Disk 0 0b 0b после написах select disk 0 и после clean и после exit. Опитах пак да инициализирам диска през управлението на дисковете и пак същата грешка. Рестартирах компютъра и пак го чаках 6-7мин да зареди и реших да пробвам да го локализирам с програмата Aomei Partition Assistant и пак без успех. Опитах и със EaseUS Partition Master отново без успех.

Изключих компютъра и смених всички кабели с които го бях свързал с чисто нови. Пуснах го и пак същото и не дава и не дава. Вие имате ли някакви идеи как мога да го свържа и да го локализирам или направо да го връщам за замяна?

Повреден хард диск. Възползваш се от гаранцията да ти го сменят с нов или си искаш парите.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, JKirilov написа:

Как хем е

хем не се вижда дори в BIOS? Нещо Гинес? :)

Няма и да се види. Повреден диск. И 50 теми да се пуснат все тая. Вече няколко пъти имах подобен проблем с една green серия така, че няма смисъл.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

:offtopic_s:

преди 4 часа, JKirilov написа:

Според мен е здрав...

Да ти го подари да си го ползваш така?!:offtopic_s:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Взех го от Ардес модела е този. Беше опакован в антистатично пликче, което беше фабрично капсоловано.

Ето как изглежда: https://imgur.com/ylrwc1x (UZSVA е и е от по-евтините ако не си обърнал внимание това е партидата което е PA51)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Раздвижването по случая бе следното. Отидох до Офиса на Ардес в София и обясних проблема съвсем човешки какъв е и изведнъж дойде управителя им с когото разговарях. Той пожела да види диска и го взе от масата нс която го бях поставил с предтекст да го видят колегите за външни забележки и изведнъж видиш ли някак му се появи изневиделица някаква забележка в долния ляв ъгъл като ударено! Казах им че това не е от мен в никакъв случай и диска го връщам както съм го получил. След известно разправяне се стигна и до куриерската фирма и отговорът беше: "вие не сте ли го видял преди да го платите", ами видял съм го до степен в която самата куриерска фирма ми позволи да го видя тоест до фабрично капсолованото пликче което е непрозрачно. Поразправяхме се още 20 мин кой крив и кой прав и ми приеха рекламацията като описаха в листа че съм запознат с забелязания от тях дефект и го взеха за да го изпратят към сервиза им за окончателно становище. Според закона за защита на потребителите пише че стока която е закупена онлайн може да бъде върната в срок от 14 дни от получаването и без клиента да е длъжен да дава каквито и да е обяснения и тя да бъде заменена със същата нова или парите да му бъдат възстановени в пълен размер! Същото пише и в сайта им, но има едни малко скрити текстове помеждудругото където ако не се разровите няма как да го видите "всички върнати продукти подлежат на преглед и диагностика, преди да се вземе решение за замяна/възстановяване на сума. Законовият срок за това е 14 дни, но в повечето случаи отреагираме по-бързо." което е в разрез със закона който е определен за такива случай. Няма да споменавам името на "управителя" който се държа малко незаинтересовано към случая(беше му все тая какво му говоря), но могат ли да ми откажат замяна или възтановяване на сумата точно поради тази създадена от тях забележка, въпреки че диска е дошъл при мен неработещ? Имам снимки на диска, но точно този ъгъл не се вижда добре, а преди да вляза в офиса го огледах много внимателно на слънчева светлина точно за такива забележки и гарантирам, че НЯМАШЕ! Също така ако откажат замяна/възтановяване мога ли да се обърна към КЗП за разрешаване на случая, защото моята вина е нулева - не ми позволяват да му наруша опаковката във куриерската фирма и изведнъж му се появява дефект точно когато трябва да се огледа от "специалистите". Казаха че няма как да ми дадът нов без да е минал през констатация от сервиз! Оставих им го и чакам да се обадят.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, LxD написа:

Същото пише и в сайта им, но има едни малко скрити текстове помеждудругото където ако не се разровите няма как да го видите "всички върнати продукти подлежат на преглед и диагностика, преди да се вземе решение за замяна/възстановяване на сума. Законовият срок за това е 14 дни, но в повечето случаи отреагираме по-бързо." което е в разрез със закона който е определен за такива случай.

Това не е в противоречие със закона. Всички правят тестове преди да възстановят парите.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, ще чакам становище от сервиза, но ако се окаже че е заради създадения измислен дефект от тях в което съм 100% сигурен може ли да се предприемат някакви действия?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 35 минути, LxD написа:

Според закона за защита на потребителите пише че стока която е закупена онлайн може да бъде върната в срок от 14 дни от получаването и без клиента да е длъжен да дава каквито и да е обяснения и тя да бъде заменена със същата нова или парите да му бъдат възстановени в пълен размер! 

Сигурен ли си? Я отвори закона, и прочети какво точно пише! :mad: 

преди 23 минути, LxD написа:

Ясно, ще чакам становище от сервиза, но ако се окаже че е заради създадения измислен дефект от тях в което съм 100% сигурен може ли да се предприемат някакви действия?

Да, можеш да се оплачеш в КЗП. Но тогава ще е твоята дума срещу тяхната.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ако решат да те прецакат - ще те прецакат. След това вече няма да купуваш от тях, както и ние прочелите темата. КЗП няма какво да направи по въпроса, а пък сумата е твърде малка за по-сериозни действия като съд и подобни. Все пак можеш да им се обадиш, да опишеш ситуацията и да ги попиташ как да постъпиш.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, RudeBoy написа:

Сигурен ли си? Я отвори закона, и прочети какво точно пише! :mad: 

Да, можеш да се оплачеш в КЗП. Но тогава ще е твоята дума срещу тяхната.

Да сигурен съм на 100%. Ето ви линк да се запознаете вие по-добре, че явно много хора не си знаят правата и вие сте един от тях! (нищо лично)

Цитат

 

Чл. 54. Доставчикът потвърждава в писмена форма или на друг траен носител информацията по чл. 52, ал. 1 не по-късно от доставянето на стоката или изпълнението на договора.

Чл. 55. (1) Потребителят има право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения договор от разстояние в срок 7 работни дни, считано от датата на:

1. получаване на стоката от потребителя, когато са изпълнени изискванията на чл. 54 - за стоки;

2. сключване на договора, а когато задълженията по чл. 54 са изпълнени след сключването на договора - от деня на тяхното изпълнение, но не по-късно от срока по ал. 3 - за услуги.

...

алинея (3) Потребителят може да упражни правото си на отказ от сключен договор от разстояние за финансови услуги в срок 14 дни.

алинея (6) Доставчикът е длъжен да възстанови на потребителя в пълен размер заплатените от него суми не по-късно от 30 дни, считано от датата, на която потребителят е упражнил правото си на отказ от сключения договор.

 

@baitexpo Дано да не решат. Ще си търся правата и повярвайте имат доста пропуски според закона какво трябва да изпълнят те към мен чрез сключване на договор от разстояние!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

А, добре. Поне си прочел закона :) .

Хайде сега, прочети внимателно фразата "да се откаже от сключения договор от разстояние", и помисли върху нея! Тя означава, че можеш да се откажеш от сключен договор, който обаче още не е осъществен/изпълнен/реализиран ! Тоест, примерно:

- поръчал си диска, но когато са ти се обадили от продавача за потвърждение, си казал "Не, благодаря, отказах се";

- поръчал си диска, доставили са ти го, но в офиса на куриера си отказал пратката;

- дори и когато си го взел от куриера, занесъл си го в къщи, но не си го разопаковал, използвал или евентуално повредил! Това също се приема от търговците, че запазва правото ти на отказ, и те биха ти приели диска обратно.

Обаче, приятелю, ти си разопакова диска, и си го използвал! Сложил си го в компютър, опитвал си да го форматираш, и т.н. Освен това по диска, според търговеца, има следи от удар. Това автоматично отменя правата ти, и вече е въпрос на добра воля от страна на търговеца да ти уважи рекламацията. Сигурен съм, че ако сервизът издаде един протокол, че уредът е повреден по твоя вина, и КЗП няма да може да направи нищо. И така е правилно. Защото иначе, както България се е напълнила с тъпи злобни тарикати, масова практика ще стане някой да си купи нещо, да излезе пред магазина, да го удари в земята, да се върне, и да каже: "Това е счупено, сменете ми го!" :mad:   Ей така, просто да им направи мръсно.

И ти "благодаря", че ме светна какви са ми правата по ЗЗП :) . Само дето аз с години се занимавам с рекламации в големи магазини за техника, разправял съм се с много случаи, знам закона почти наизуст, и което е по-важно - имам преки наблюдения как се прилага. Срещал съм сума ти хора като теб, които прочели-недопрочели, разбрали-недоразбрали, дочули по нещо оттук-оттам, и тълкуват всичко в своя полза. "Аз ще си купя нещо, пък ако не ми хареса, трябва да ми го сменят или да ми върнат парите". Ами - не са точно така нещата.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Само малко коментар по някои точки, без да заемам страна.

Цитат

- поръчал си диска, но когато са ти се обадили от продавача за потвърждение, си казал "Не, благодаря, отказах се";

Това според мен няма нищо общо. Аз може да съм поръчал каквото и да е, без да съм платил, без да съм подписвал нищо, спокойно като ми го докара куриера мога да кажа сори, някой друг от другия край на света го е поръчал, нямам нищо общо, никакви договори не са сключвани. Думата "договор" и сключен, означава, че вече най-малкото съм приел нещо, подписал съм се най-малкото на бележката в куриерската служба и съм платил.

Подобно е и отказването на пратката в куриерския офис. Преди да съм платил или подписал каквото и да е, няма никакъв договор, има някакви приказки по телефона или в офиса.

За разопаковането, щом е "проверена" пратката при куриера и е приета, значи най-малкото съм видял, че това което съм взел, е това което съм поръчал. Абсурдно е да се предполага, че няма да разопаковам вкъщи стоката поне да я огледам и включа, след като вече знам, че е това което съм поръчал. Това е вменено и в закона, защото иначе щеше да е абсурдно. Иначе щях просто да откажа пратката.

И какво правим ако пък търговеца отзад в стаичката го хвърли отвисоко и после каже, че клиента го е чупил.... то така много лесно всички ще прецакват потребителя.

За мен лично трябва да има задължителни мерки от сорта на отваряне пред клиента на място, снимане ако трябва на видео и снимки, и при желание на клиента, още в офиса преди да го изпратят, да се извърши под видеоконтрол тест на чарка... примерно.
Иначе цялата работа е наистина мъглява и на доверие и на добра воля от двете страни кой кого ще прецака!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Сподели

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване