Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Проблем с нов вътрешен HDD Toshiba X300 Desktop


Препоръчан отговор

преди 2 минути, teglicha написа:

и при желание на клиента, още в офиса преди да го изпратят, да се извърши под видеоконтрол тест на чарка... примерно.

Това сериозно ли?...

Човек, за бога, не си поръчвай по интернет тоалетна чиния :D . Да не вземеш да я получиш с видео, как ѝ правят тест в офиса, преди да ти я пратят :lol6: 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ся, много ясно беше какво имам предвид. Говорим най-вече за компютърни и електронни части. Тоалетната чиния може да се огледа и на място при куриера без да се пробва, там почти няма как да има скрити дефекти, които да се проявят само при включване в ток, компютър и т.н. Всъщност човек може да си занесе лаптоп и USB3 кутия да го включи и пробва на място диска.

Всичко останало или е достатъчно евтино или просто предпочитам да отида до магазин да си го купя, защото най-често е въпрос и на личен избор на вкус и др. фактори.
При желание, може да се направят различни мерки да се намалят недоразуменията и прецаквациите.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, teglicha написа:

 

При желание, може да се направят различни мерки да се намалят недоразуменията и прецаквациите.

Би могло, но такива проблеми са сравнитело редки, а мерките са свързани с още време и пари, затова и никой не ги въвежда.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

В момента в който ти даде диска някой каза ли ти, че е ударен пред теб?

Ако не е, защо не са ти обърнали внимание още тогава? И ако те са го пропуснали е логично да го пропуснеш и ти, нали?

Ако удъра е по корпуса не виждам как диска няма да се разпознае на ниво биос, да сътресение може да повреди механичната част, но там също има допустими сътресения в неработещо състояние - кой ще направи окспертизата дали са надвишени?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 часа, plamen_petrov_80 написа:

В момента в който ти даде диска някой каза ли ти, че е ударен пред теб?

Ако не е, защо не са ти обърнали внимание още тогава? И ако те са го пропуснали е логично да го пропуснеш и ти, нали?

Ако удъра е по корпуса не виждам как диска няма да се разпознае на ниво биос, да сътресение може да повреди механичната част, но там също има допустими сътресения в неработещо състояние - кой ще направи окспертизата дали са надвишени?

Не взе го от пликчето в което беше и замина след 5 сек се върна и каза ами има забележка... което за мен е крайно несериозно защото съм почти на 100% че му нямаше нищо.

@RudeBoy Относно закона също съм запознат защото и аз работя в сферата на продажбите в конкурентен магазин на Ардес, и също обслужвам рекламации. Действията които куриерската фирма не позволи да бъдат извършени при изрично посочен преглед + тест също нарушават закона с техния отказ от тяхна страна. Друго нарушение от страна на ардес е в пратката не бяха посочени изрично параметрите на дадения компонент както се споменава в закона. Нямаше лист с данни на покупката дата на извършване на поръчката както и номер на поръчката. Нямаше написана/напечатана гаранционен карта. Единствено което имаше е една касова бележка на която пишеше Toshiba x300 - 419лв дата и адрес на фирмата и бланка за връщане на продукт и номер на бележката. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 36 минути, LxD написа:

@RudeBoy Относно закона също съм запознат защото и аз работя в сферата на продажбите в конкурентен магазин на Ардес,

И поради що реши баш от ардес да си го поръчаш, след като по други магазини го има с 20-30 та дори и 40лв по-евтин?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, LxD написа:

Действията които куриерската фирма не позволи да бъдат извършени при изрично посочен преглед + тест също нарушават закона с техния отказ от тяхна страна. Друго нарушение от страна на ардес е в пратката не бяха посочени изрично параметрите на дадения компонент както се споменава в закона. Нямаше лист с данни на покупката дата на извършване на поръчката както и номер на поръчката. Нямаше написана/напечатана гаранционен карта. Единствено което имаше е една касова бележка на която пишеше Toshiba x300 - 419лв дата и адрес на фирмата и бланка за връщане на продукт и номер на бележката. 

Значи, ти си "много запознат", ама след всичко това, което си изброил по-горе, си приел диска?!? :doh: 

Няма смисъл да ти пиша повече.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

@baitexpo Поръчах го защото в магазина който работя не предлагаме дискове с толкова пространство. Магазина не е само за комютърни части и аксесоари ами и още хиляди други неща. Поръчах го от там по препоръка от колега който до сега не е имал проблем с тях и предимно от тях поръчва иначе аз използвам Vario, но когато се чух с тях не го предлагаха в момента и казаха че скоро не очакват доставка за този модел.

@RudeBoy Не казвам че съм "много запознат". Приех поръчката с доверие след отказа да я разпечатам от оригиналната опаковка, защото до сега не съм се парил по такъв начин. Единствените които са отказвали за момента да ми сменят стока закупена онлайн са Ардес.(не са отказали все още защото не е излезнало становището на сервиза, но съдейки по нарочно направената драскотина може да откажат защото как ще върнат 419лв. нали фирмата ще им обеднее) Налагало ми се е да връщам техника и електроника и всичко е ставало в рамките на деня, макс на следващия ден навсякъде особено като артикула е закупуван онлайн. Във веригата която работя нещата се случват по следния начин. Когато човек предяви претенция за замяна/връщане на пари чрез онлайн покупка повечето пъти стоката не е в перфектен вид защото куриерите всеки знае че не ги интересува какво е вътре съдържанието и хвърлят кашони, тъпчат ги по баничарки и т.н. всеки го знае това и щом и ти си в тази сфера би трябвало и ти да си имал такива случай. По закон (съгласувано с адвокат) търговеца е задължен да приеме рекламацията независимо от техническото състояние на продукта. По вътрешен канален ред след като клиента е удовлетворен по един или друг начин, дефектната стока се изписва към доставчик/сервиз за замяна/ремонт дори понякога се е налагало стоката да се бракува. 90% от сериозните фирми не могат да си позволят да губят клиенти за да могат да запазят доброто си реноме и имидж, правят компромиси за някои стоки, просто няма как иначе да оцелеят и да спазват високия стандарт които пазара налага. Не може да ми кажеш че ти никога не си взимал стока от куриер без да ти позволят да я видиш или въобще да не я погледнеш. Всеки го е правил един или повече пъти.   

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 29 минути, LxD написа:

@baitexpo Поръчах го защото в магазина който работя не предлагаме дискове с толкова пространство. Магазина не е само за комютърни части и аксесоари ами и още хиляди други неща. Поръчах го от там по препоръка от колега който до сега не е имал проблем с тях и предимно от тях поръчва иначе аз използвам Vario, но когато се чух с тях не го предлагаха в момента и казаха че скоро не очакват доставка за този модел.

@RudeBoy Не казвам че съм "много запознат". Приех поръчката с доверие след отказа да я разпечатам от оригиналната опаковка, защото до сега не съм се парил по такъв начин. Единствените които са отказвали за момента да ми сменят стока закупена онлайн са Ардес.(не са отказали все още защото не е излезнало становището на сервиза, но съдейки по нарочно направената драскотина може да откажат защото как ще върнат 419лв. нали фирмата ще им обеднее) Налагало ми се е да връщам техника и електроника и всичко е ставало в рамките на деня, макс на следващия ден навсякъде особено като артикула е закупуван онлайн. Във веригата която работя нещата се случват по следния начин. Когато човек предяви претенция за замяна/връщане на пари чрез онлайн покупка повечето пъти стоката не е в перфектен вид защото куриерите всеки знае че не ги интересува какво е вътре съдържанието и хвърлят кашони, тъпчат ги по баничарки и т.н. всеки го знае това и щом и ти си в тази сфера би трябвало и ти да си имал такива случай. По закон (съгласувано с адвокат) търговеца е задължен да приеме рекламацията независимо от техническото състояние на продукта. По вътрешен канален ред след като клиента е удовлетворен по един или друг начин, дефектната стока се изписва към доставчик/сервиз за замяна/ремонт дори понякога се е налагало стоката да се бракува. 90% от сериозните фирми не могат да си позволят да губят клиенти за да могат да запазят доброто си реноме и имидж, правят компромиси за някои стоки, просто няма как иначе да оцелеят и да спазват високия стандарт които пазара налага. Не може да ми кажеш че ти никога не си взимал стока от куриер без да ти позволят да я видиш или въобще да не я погледнеш. Всеки го е правил един или повече пъти.   

Живееш си в някакъв измислен свят, в който клиентите могат да купуват, да трошат и да връщат стока... 😄

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

В днешно време търговците не само за електроника и части, трябва много да внимават ако искат да задЪржат клиенти. Днес на пазара (и не само днес) редовно от продавачите излизат саркастични вметки и забележки дори само да барнеш един домат. Ако бях малко по-тънкообиден нали повече от тая сергия няма да взема нищо... и ще избягвам. От една друга сергия вече не поглеждам, защото тулупа там веднъж обиди майка ми без никаква причина, че имал работа и бързал, а тя оглеждала стоката. Като взе домати, оня седна на стола отзад да си рови в смартфона.

Та ако не всички клиенти са им важни на тия, спокойно могат да правят каквото искат. Аз след това тук, ако не му подменят диска, винаги ще имам едно наум, предполагам не само аз. Особено аз като по-"далечен" техен потенциален клиент, т.е. по принцип слабо ме интересува ардес, не са ми и градски, но сега още по-малко.
Ясно е на всички как големи вериги правят мръсно на клиенти, почти всеки се е опарвал, предимно за гаранционно обслужване, а не толкова за връщането в 14 дневен срок.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 часа, baitexpo написа:

Живееш си в някакъв измислен свят, в който клиентите могат да купуват, да трошат и да връщат стока... 😄

Клиентите обикновенно купуват защото имат нужда от пределен продукт, а не просто ей така. Няма логика да си купят нещо което не им им трябва и да го счупят нарочно и после да се разправят с търговеца просто защото им е кеф...

Съгласен съм с @teglicha точно така си е. Уж потребителя винаги има право, ама не е точно така, защото търговеца може да си прави каквото иска общо взето...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 часа, LxD написа:

Клиентите обикновенно купуват защото имат нужда от пределен продукт, а не просто ей така. Няма логика да си купят нещо което не им им трябва и да го счупят нарочно и после да се разправят с търговеца просто защото им е кеф...

Съгласен съм с @teglicha точно така си е. Уж потребителя винаги има право, ама не е точно така, защото търговеца може да си прави каквото иска общо взето...

Ами стани търговец, отвори си магазин за техника и наложи твоя модел на отношения между търговец и клиент. Така ще си новатор и ще смачкаш конкуренцията, освен ако не фалираш преди това.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ами какво да ти кажа, не че нещо, но до сега все още си работим и сме една от веригите класирани в топ 3 за черна и бяла техника в България прави си изводите... компанията няма да я споменавам.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Включване отново, в крайна сметка становището на сервиза беше, че отказва замяна/възстановяване на сума поради причинен удар на хард диска. След което отново отидох до офиса им обясних им отново ситуацията и пак категорично отказаха особенно след като имат становище от "сервиза им". Тогава се обадих на адвоката ми, дадох му да разговаря по телефона с управителя и след 5 мин говорене, така наречения управител изведнъж каза че диска ще ми бъде заменен, независимо че е имал удар и че има становище от сервиза за замяна. Така че мога да кажа на всички единствено - търсете си правата винаги, особенно когато нямате вина че продуктът ви който сте си поръчали не работи или че така е пристигнал. Наздраве и лека вечер, да чукна на дърво новия диск работи и е в отлично състояние и здраве.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 часа, JKirilov написа:

Но пак нямаш гаранционна карта със серийния номер?

Този път ми дадоха напечатана ГК лист с параметрите на хард диска, както и приемо предавателен протокол че диска е разопакован и тестван пред мен и е в отлично здраве и състояние.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване