Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Купих един продукт и си търся правата да го върна, защото има разминаване с рекламата. От фирмата ме убеждават, че по баркода мога да проследя продукта и фирмата производител. Чудя се - тези баркодове надеждни ли са, не се ли фалшифицират лесно?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

те холограмни лепенки фалшифицират , на някакви чертички ще разчиташ че няма да могат

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Какво общо има баркодът с правото ти да върнеш продукта, ако не отговаря на описанието?... Май нещо те мотаят.

Я опиши по-подробно какъв е случаят.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами случая е, че подадох оплакване, че продукта не излежда като оригиналния, и те ме убеждават, че по баркода може да се проследи дали е оригинален и коя е фирмата производител.


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Какъв е продуктът, по какво реши, че не е оригинален?  Всъщност - това няма значение, има значение дали си получил това, което е описано в офертата на търговеца. 

Пак да кажа - баркодът няма никакво значение. Той е просто помощно средство за работа със складови и тъговски системи, използващи баркод четци. Позволява ти бързо да въведеш код на продукта (число) в някакъв софтуер.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Баркодът не цели да скрие информация, а само да я направи лесна за четене от скенер.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А спрете с тези „бар кодове“! Човека пита...

преди 58 минути, The_Nomad написа:

Купих един продукт и си търся правата да го върна, защото има разминаване с рекламата. 

Отговора (един от възможните) е тук - Връщането на стока без дефект е въпрос на добра търговска практика, до 14 дни може да бъде върната единствено покупка от разстояние

Купил си нещо онлайн, размислил си и го връщаш! Точка!
Даже няма нужда от обяснения „защото ...“!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, jhoro написа:

Купил си нещо онлайн, размислил си и го връщаш! Точка!
Даже няма нужда от обяснения „защото ...“!

Някои търгоци пишат за връщането в непокътната опаковка...И ако са станали с ГЗ нагоре, може и да не ти одобрят връщането заради опаковка. Нищо, че нята това право

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, killchain написа:

Баркодът не цели да скрие информация, а само да я направи лесна за четене от скенер.

Само да добавя - баркодът не е сертификат за произход! Всеки може да си слои какъвто иска баркод на опаковката/етикета.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, цър-вул написа:

Само да добавя - баркодът не е сертификат за произход! Всеки може да си слои какъвто иска баркод на опаковката/етикета.

Да. Много търговци си слагат „вътрешни етикети“ - за тяхна употреба.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, цър-вул написа:

Само да добавя - баркодът не е сертификат за произход! Всеки може да си слои какъвто иска баркод на опаковката/етикета.

Ако служеше като сертификат за произход, щеше да е поне малко трудно да се подправи - а то е реално не по-трудно от това да напечаташ обикновен текст на опаковката.

По темата - не би трябвало продавачът да се опитва да те убеди в каквото и да е - не трябва да имаш проблеми да върнеш купеното в рамките на 14 дни дори без да ти търсят причина за това. Според мен увъртат, за да си спестят занимавката и разходите. Ако все още се дърпат, спомени КЗП, и ще се вразумят бързо-бързо.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, killchain написа:

Ако служеше като сертификат за произход

Аз да съм казал нещо по-различно? Хората холограми и защити на банкноти правят, та какво остана за едни черни прави линийки да не направят. Те и затова бар кодът не е доказателство.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Значи те отказват да бъде върнат, заради свален целофан на кутията. Продуктът парфюм уж на Келвин Клайн, но ... същия съм го купувал от ЦУМ за 160лв и траеше два дни като се напръскам. Този го пробвах само на китката и трайността беше няколко минути! Допускайки, че може да има промени, не мога да повярвам, че Келвин Клайн ще прави парфюм траещ 5 мин - по-малко и от ментетата по 5лв. Иначе на кутията теглото се различава с 1/10 унция от снимката на сайта им, струва ми се че грамажа на снимката е тъкмо на оригиналния продукт и аз получих различна кутия.

на 11.09.2020 г. в 1:16, jhoro написа:

А спрете с тези „бар кодове“! Човека пита...

Отговора (един от възможните) е тук - Връщането на стока без дефект е въпрос на добра търговска практика, до 14 дни може да бъде върната единствено покупка от разстояние

Купил си нещо онлайн, размислил си и го връщаш! Точка!
Даже няма нужда от обяснения „защото ...“!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сега вече са малко по-ясни нещата. Не си написал само дали си поръчал продукта по интернет, но предполагаме, че е така, иначе просто няма какво да обсъждаме.

След като отказват да приемат обратно стоката, която си купил - обръщаш се към Комисията за защита на потребителите. Те ще проучат случая, и ще се произнесат. Но мисля, че нямаш големи шансове, освен по някакъв начин да докажеш, че е менте. Това колко време издържал на китката ти нищо не значи. А и идеята на връщането на стоката не е "пробвах и не ми хареса", а "отказ от договора за покупка от разстояние". Тоест - ти би трябвало да върнеш покупката във вида, в който си я получил, а не разопакована и използвана.

Иначе конкретно на въпроса ти в темата - баркодът нищо не значи. Всеки може да погледне баркод на парфюм на КК, и след това да си напечата абсолютно същия.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ясно е че го е купил от щанда и не през интернет. Ясно е че е отворил опаковката и я е ползвал. Оплакването му е че не мирише според спомените му. Де да знам, може и обонянието му де е засегнато от модерната "инфекция" - има такива случаи.

Може и да се жалва пред КЗП, вероятно отсреща ще имат документи за вноса или покупката от вносител.

Ето ти една голяма тема по въпроса с парфюмите https://hardwarebg.com/forum/showthread.php/47289

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 11.09.2020 г. в 8:29, цър-вул написа:

Някои търгоци пишат за връщането в непокътната опаковка...И ако са станали с ГЗ нагоре, може и да не ти одобрят връщането заради опаковка. Нищо, че нята това право

Всеки търговец пише каквото му скимне. По принцип по важно е какво пише в закона, ако ще и с ХЯ нагоре да е станал,  ако потребителя е в правото си, ще си свърши работата. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове



Ясно е че го е купил от щанда и не през интернет …

Щом е купен „на място” - всичко приключва.
Правото за безусловно връщане е само за онлайн поръчки, точно защото - може да поръчаш едно, а да ти докарат друго.
На място се гледа. Кьорав карти не играе.
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

https://fragrances.bg/blog/kak-da-izberem-dobar-online-magazin-za-originalni-markovi-parfumi/

Цитат

Сам по себе си баркодът на продукта не е достатъчен да отсъдим дали парфюмът е оригинален или не, защото е най-лесен за фалшифициране, но също е важен момент. Баркодът на опаковката указва къде и кога е произведен съответния парфюм, като е важно да се има предвид, че един и същи парфюм може да бъде произведен на различни места и, съответно, да има различен баркод. Парфюмите, произведени във Франция, например, имат баркод, който започва с 30-37, тези от Англия започват с 50, немските с 400-440, испанските с 84, италианските с 80-83, а тези от САЩ и Канада с 00-09.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 33 минути, RudeBoy написа:

А на картонените опаковки, произведени в Китай, може да има какъвто си поръчаш баркод :cool:  .

Верно ли?
:cool:

на 11.09.2020 г. в 10:36, цър-вул написа:

Само да добавя - баркодът не е сертификат за произход! Всеки може да си слои какъвто иска баркод на опаковката/етикета.

 

на 11.09.2020 г. в 14:33, цър-вул написа:

Хората холограми и защити на банкноти правят, та какво остана за едни черни прави линийки да не направят.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

^

Ако беше от повече време във форума, щеше да знаеш, че на тъпи заяждания не отговарям.

Ама ти си новорегистриран. Простено ти е.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Нов-стар - какво значение има - всички трябва да четат, нали? И тогава да пишат...Иначе звучи така - абе, м@йната им на ония по-горе писалита. Виж, сега аз да ти кажа.
Това тъпо заяждане ли е?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
^
А на картонените опаковки, произведени в Китай, може да има какъвто си поръчаш баркод :cool:  .
Що пък - чак в PRC?
Преди време, във фирмата, в която работех - за една партида клиента беше казал изрично - „Без брандиране! Ние ще си сложим етикетите!”
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

ЕСтествено, че става въпрос за покупка онлайн иначе нямаше да има такава тема. Не знам в закона пише ли, че не трябва да се нарушава опаковката - в случая целофана, опаковката си е цяла. При парфюм естествено, че всеки ще отвори целофана да помирише как ухае.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване