Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Връщане на нова дефектна пералня


Препоръчан отговор


Здравейте!

Бих искала да попитам дали някой знае: има ли законов срок, в който да мога да върна новозакупена пералня, която според мен има дефект (при една от програмите прескача центрофугирането). Ползвала съм я 4 дни. От търговската верига, от която я закупих, ми отговориха, че не можело току-така да връщам стоки безпричинно. Ако съм настоявала, те щели да ми изпратят техник, който да я погледне, но ако не откриел проблем, трябвало да заплатя за диагностиката. Аз не намирам никаква логика пералнята да се държи по различен начин, само заради градуса на пране - при 30°C и 60°C прави едно, а при 40 °C - друго, но естествено, че той ще ми каже, че просто самата програма е такава. По принцип имам право уж да я върна в срок от 14 дни, тъй като е закупена онлайн, но на практика, май че ще се окаже друго.

Благодаря предварително!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е модела ? Логика само една програма да е "дефектна" е още по-несъществуваща. Старата ми пералня също прескачаше центрофуга на програма за пердета.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

При онлайн покупка си попълвате формуляра за връщане, поемате си транспорта и я връщате, ако е в 14-дневния срок.

https://www.kzp.bg/kampanii/onlayn-pokupki

Цитат

Как да упражня правото си на отказ от онлайн покупка в 14-дневния срок?

  • уведомете търговеца за намерението си да развалите договора, за предпочитане е да използвате т.нар. Стандартен формуляр за упражняване правото на отказ от онлайн покупки
  • направете го преди изтичане на 14-дневния срок
  • търговецът е длъжен незабавно да Ви изпрати потвърждение, че е получил заявлението за отказ
  • Вие трябва да върнете стоката на търговеца в рамките на 14 дни от заявеното желание за отказ
  • търговецът е длъжен да Ви възстанови заплатените суми до 14 дни от датата, на която сте го е уведомили за желанието си да се откажете от договора (предстоят промени, след които този срок ще тече от получаването на стоката обратно от търговеца)  
  • възстановяването на сумите следва да стане по начина, по който са платени, освен ако страните не се договорят за друго.
Цитат

От търговската верига, от която я закупих, ми отговориха, че не можело току-така да връщам стоки безпричинно

Свържи се с мениджър от веригата и го посъветвай служителите им да минат опреснителен курс по права на клиентите.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 36 минути, medunka_7 написа:

От търговската верига, от която я закупих, ми отговориха, че не можело току-така да връщам стоки безпричинно.

Препоръчайте на веригата (техния юрисконсулт) пак да прочете Закона за защита на потребителите и най-вече „Раздел I. Договори извън търговския обект и договори от разстояние“

Също и

Цитат
Приложение № 7 към чл. 47, ал. 4
(Ново - ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.)
Информация относно упражняване правото на отказ от договора
Стандартни указания за отказ:
I. Право на отказ от договора от разстояние или извън търговския обект.
II. Имате право да се откажете от настоящия договор, без да посочвате причини за това, в срок 14 дни.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 58 минути, medunka_7 написа:

Здравейте!

Бих искала да попитам дали някой знае: има ли законов срок, в който да мога да върна новозакупена пералня, която според мен има дефект (при една от програмите прескача центрофугирането). Ползвала съм я 4 дни. От търговската верига, от която я закупих, ми отговориха, че не можело току-така да връщам стоки безпричинно. Ако съм настоявала, те щели да ми изпратят техник, който да я погледне, но ако не откриел проблем, трябвало да заплатя за диагностиката. Аз не намирам никаква логика пералнята да се държи по различен начин, само заради градуса на пране - при 30°C и 60°C прави едно, а при 40 °C - друго, но естествено, че той ще ми каже, че просто самата програма е такава. По принцип имам право уж да я върна в срок от 14 дни, тъй като е закупена онлайн, но на практика, май че ще се окаже друго.

Благодаря предварително!

Ако е избрана програма за пране на вълнени тъкани там няма центрофугиране. Вземете упътването и проверете добре.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, Емил Костов написа:

Ако е избрана програма за пране на вълнени тъкани там няма центрофугиране. Вземете упътването и проверете добре.

Емо - не се говори да различни програми (памук, вълна, бързо-бавно), а за

преди 1 час, medunka_7 написа:

...пералнята се държи по различен начин, само заради градуса на пране ...

Хайде, да разделим техническата страна (предполагаем дефект) от юридическата - „Право на отказ от договора от разстояние или извън търговския обект“.

Например - поръчвам си онлайн маратонки, но ... не ме кефят! Връщам ги директно.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, jhoro написа:

Емо - не се говори да различни програми (памук, вълна, бързо-бавно), а за

Хайде, да разделим техническата страна (предполагаем дефект) от юридическата - „Право на отказ от договора от разстояние или извън търговския обект“.

Например - поръчвам си онлайн маратонки, но ... не ме кефят! Връщам ги директно.

Да прегледа първо програмите. После вече няма какво да се притеснява от диагностига и посещение.

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, цър-вул написа:

При онлайн покупка

Това е условието. Ако е закупена на място от търговски обект, това не важи. Прави се рекламация в магазина и се чака 30 дни, както е по закон.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

:offtopic_s:
 

преди 1 минута, Raze написа:

Това е условието. Ако е закупена на място от търговски обект, това не важи. Прави се рекламация в магазина и се чака 30 дни, както е по закон.

Верно ли? Ти да видиЖ! Добре, че уточни, иначе 'се си бехме оснале непросветени.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, цър-вул написа:

:offtopic_s:
 

Верно ли? Ти да видиЖ! Добре, че уточни, иначе 'се си бехме оснале непросветени.

Да, понеже авторката не е уточнила за какво става въпрос. Всичко останало е спам.

Това ми беше работата преди 4-5 години "само" 5 години към голяма търговска верига.

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

 

преди 4 минути, Raze написа:
преди 5 минути, цър-вул написа:

:offtopic_s:
 

Верно ли? Ти да видиЖ! Добре, че уточни, иначе 'се си бехме оснале непросветени.

Да, понеже авторката не е уточнила за какво става въпрос. Всичко останало е спам.

Верно ли?
 

преди 2 часа, medunka_7 написа:

По принцип имам право уж да я върна в срок от 14 дни, тъй като е закупена онлайн

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, цър-вул написа:

Верно ли?

Не му се връзвай - той си е казал:

преди 8 минути, Raze написа:

Всичко останало е спам.

вкл. - неговото участие!

преди 1 минута, Raze написа:

Прав си, не съм видял добре (пак) :)

КЗП и това е.

Ама пък е пич - признава си!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

току-що, Raze написа:

Или е от ракията, или от уискито след това :P

Охо-о-о ... сърфираш пил??? Бан ли си просиш?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

току-що, Raze написа:

Или е от ракията, или от уискито след това :P

А ти омешай ракия с уиски и после ................ :):beer:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Имате право да я върнете до 14 дни без причина от датата на покупката и да ви върнат парите (без тия за пътните разходи). Но доставката за връщането на стоката може да ви излезе към 40-45 лева. Явно е по добре да викате техник 😐

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, jhoro написа:

Охо-о-о ... сърфираш пил??? Бан ли си просиш?

Даваш ли банани, да се наредя на опашката? Това в кой закон го пише

току-що, Емил Костов написа:

А ти омешай ракия с уиски и после ................ :):beer:

А сефте :D :beer: :beer11:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

току-що, Raze написа:

Даваш ли банани, да се наредя на опашката? Това в кой закон го пише

Имам само един и го давам по ред- ще почакаш!

Докато чакаш - ще напишем и закона.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, Blue_Hulk написа:

Имате право да я върнете до 14 дни без причина от датата на покупката и да ви върнат парите (без тия за пътните разходи). Доставката за връщането на стоката може да ви излезе към 40-45 лева. Явно е по добре да викате техник 😐

Няма такова нещо. Може да се върне при условие, че не отговаря на някое от условията изброени от продавача.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

току-що, jhoro написа:

Имам само един и го давам по ред- ще почакаш!

Докато чакаш - ще напишем и закона.

Този банан си го пази за себе си. Такъв и аз си имам :D

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, Raze написа:

Даваш ли банани, да се наредя на опашката? Това в кой закон го пише

А сефте :D :beer: :beer11:

Е аз откъде да знам. Виж как заради една пералня разбрах, че наш човек от нашата черга! :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, Емил Костов написа:

Няма такова нещо. Може да се върне при условие, че не отговаря на някое от условията изброени от продавача.

Ей, ама си упорит!

Няма „ако не отговаря“ - по-рано цитирах

преди 1 час, jhoro написа:
Имате право да се откажете от настоящия договор, без да посочвате причини за това, в срок 14 дни.

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, jhoro написа:

Ей, ама си упорит!

Няма „ако не отговаря“ - по-рано цитирах

 

Е нека аз съм упоритият и незнаещят. Нека постващият темата да каже от кой онлайн магазин е купил стоката и там има съответно при какви условия ще се върне стоката. И ще видим дали е днес ми е вирнат и ми е еве апа утре гоня жената.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване