Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Разлика между усилватели


Виж решението Разрешен от Михайлов,

Препоръчан отговор

  • Отговори 110
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

преди 1 час, RandomRainbow9390 написа:

При дизайн като този ... кой може да ги вини. Или само аз виждам ковчези?

 

 

 

При добра система (не обезателно скъпа!!!) и особено при добри ОТ, всичко визуално изчезва и музиката просто изпълва цялата стая, не се виждат източниците...

От темата остана само да видим как и къде са монтирани KEF-четата?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Всеки се е мъчил със субове и глупости докато не е открил истинския звук от подовостоящи с 30 см. баси и нагоре. Източници на сигнал и усилватели дал господ мното, но нямаш ли си колони е умряла работа, еле пък тези микро кефчета. 

преди 5 часа, RandomRainbow9390 написа:

Въпрос на вкус.

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

"Но определено усещам предубеденост в коментарите. "

 

 

Няма никаква предубеденост от страна на коментиращите тези въпроси. По скоро, тя си личи от вашите коментари и то в няколко ваши поста.

"...Или само аз виждам ковчези?" Твърде е вероятно това.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен дали точно тук е мястото, но тъй като стана дума за DAC, позволете ми да споделя някои впечатления за разликите между различните видове цифрово-аналогови преобразователи - ЦАП, на английски DAC. Общо ДАКовете се делят на две основни групи:

1. На базата на Сигма-Делта чип, който извършва преобразуването на цифровия сигнал в аналогов. Това е огромната част от ДАКовете, като разликите са според използвания чип или двойка чип и останалата част от схемата. Главно се използват чипове на Sabre - ESS, Asahi Kasey - AKM, Burr Brown, Philips, Wolfson и т.н.

2. R-2R DAC-ове, при които преобразуването се извършва от схема със стотици точни резистори - така наречените R-2R ladder DAC.

Имам няколко ДАКа - с чипове на АКМ, Sabre, Burr Brown, Wolfson, както и R-2R ДАК. 

Всички свирят чудесно, но нищо не може да се сравни със звученето на истински R-2R DAC.  Той просто звучи извънредно "аналогово". Страхотен кадифен звук с плътен стегнат бас. Или казано на жаргон - с много "месо" в звученето.

 

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Този Кембридж ДАК Меджик 200 изглежда чудесен като параметри, но аз съм малко предубеден към звука на чипове ESS Sabre, с каквито е той.

Поне за мен всички ДАКове с чипове на Сейбър звучат малко прекалено остро и ярко. В никакъв случай не казвам, че това е лошо. Напротив, за любителите на хардрока, метъла и т.н. това дори е предимство. Но аз обичам по-кадифеното и по-"мазно" звучене. То е по-подходящо за джаз, соул, фънк, и особено за класика и опера. За такива случаи според мен по-добре звучат ДАКовете с чипове на АКМ и БърБраун. Да не говорим за ДАКовете на Корд - като онзи Хюго2 от първото ревю. Те са съвсем друга категория и класа и със съвсем друго звучене, но и парите им са съвсем други. Те не са със СигмаДелта чип, а със специално програмиран FPGA чип, какъвто всъщност има и в R-2R ДАКовете.

На ДАКовете на Корд не харесвам само шантавия дизайн с тези шарени "топки", които светят в синьо, червено, бяло и т.н. и всъщност са органи за управление чрез докосване.

Приятелят ми с големите колони Таной имаше ДАК Chord Qutest, но аз му повлиях "зле" и той го продаде и си взе R-2R DAC като моя - Denafrips Pontus.😀

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Звученето на даковете/DACs,  не зависи само от чипа (да му познаеш саунда без да го преслушаш) използван в него (например дали ще е Burr Brown или ESS и т.н )

А, доста други неща във него: като захранването, изхода, също и чипа за USB-то.

Относно музиката, по-голямо значение има един албум как е мастериран, отколкото формата му: CD, Hi-Res, DSD  и пр.

Да не говорим, че много малко неща излизат на DSD native, т.е. са истински DSD-та.

Например DSD ли Hi-Res (нямам нищо против тях) трябва да за записват, с помощта на подходящата техника и разбира се hi-res микрофони.

Ако, не са се получава oversampling, изкуствено увеличаване на сеплирането.

Причината, да звучат по-добре от обикновеното CD , e по-високата резолюция, т.е. по малката стъпка при цифрово-аналоговото конвертиране.

Това се наблюдава и в кино индустрията. Не всички нови филми, (повечето филми се ефекти се рендират на 2.5К резолюция) които излизат или старите се трансферират са реално UHD (4K).

Има сайтове, в които може да се проверят тези неща.

Заключение: маркетинг с цел купуването на нова техника, на която не се използва максимума.

И това, не е само в тази сфера.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Mr. ?? написа:

Звученето на даковете/DACs,  не зависи само от чипа (да му познаеш саунда без да го преслушаш) използван в него (например дали ще е Burr Brown или ESS и т.н )

А, доста други неща във него: като захранването, изхода, също и чипа за USB-то.

Абсолютно вярно, в голяма степен крайното звучене се дължи на аналоговата част ОУ.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Имах два ДАКа с  ES9038 Pro, един с ES90382QM и в момента имам един с ES9018. Всичките ДАК-ове от различни производители. С най-различни схеми, с най-разнообразна обвръзка на чипа с останалата част от схемата. Единият ДАК беше с два броя ES9038 Pro, двоен моно дизайн, с два тороидални трансформатора, с вграден транзисторен предусилвател клас А и т.н.
Ето този:

spacer.png

Интересно, защо ли нито един от тях не се задържа при мене за дълго време? Точно заради звученето. Общото между всичките беше само, че използват чипове на ESS Sabre.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Малко онтопик.

ако усиля усилвателя на максимум и използвам дигиталният контрол от източника, същото ли ако усиля източника на 100% и използвам копчето на усилвателя?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Основно правило - никога, ама никога не усилвай усилвателя на максимум. Ще получиш големи нелинейни изкривявания. Второ - усилвателят ти е прекалено мощен за тия малки колонки. Ще ги опукаш за нула време. Ще изгорят.
Ти имаш интегриран усилвател с вграден предусилвател. В такъв случай трябва да използваш източник с фиксиран изходен линеен сигнал, или ако източникът има собствен предусилвател, трябва да усилиш източника до дупка.
Ако под източник разбираш компютър със софтуерен плейър, от саунд миксера на Уиндоус даваш плъзгача за усилване на макс. Усилването на софтуерния плейър или на приложението за стрийминг също го даваш на макс.
Ако новият ти ДАК има вграден предусилвател, го даваш на макс. Усилването го регулираш само от усилвателя.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, RandomRainbow9390 написа:

Малко онтопик.

ако усиля усилвателя на максимум и използвам дигиталният контрол от източника, същото ли ако усиля източника на 100% и използвам копчето на усилвателя?

Това не може да бъде никакъв офтопик, а изключително добър въпрос от ваша страна. А обяснението на Михайлов е хубаво да се направи в цвят, който ще  покаже на много хора посещаващи секцията, как се процедира с усилването на отделните източници на сигнал.  И въпросът е чудесен а и неговият коментар.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, Михайлов написа:

Ако под източник разбираш компютър със софтуерен плейър, от саунд миксера на Уиндоус даваш плъзгача за усилване на макс. Усилването на софтуерния плейър или на приложението за стрийминг също го даваш на макс.
Ако новият ти ДАК има вграден предусилвател, го даваш на макс. Усилването го регулираш само от усилвателя.

За предпазване от допълнителни нелинейни изкривявания аз бих подходил така - навсякъде, където @Михайлов е указал макс, бих задал/установил усилване на около 70% от макс.
За усилването на крайното стъпало - никога, ама никога на макс! Особено в твоя случай с 

преди 16 минути, Михайлов написа:

тия малки колонки

делиш максималната мощност на колоните на мощността на усилвателя на канал и умножаващ по 80%. Толкова процента максимум можеш да си позволиш да завъртиш регулатора на усилване.
80*P(sp)/P(a)=N% завъртане/преместване на регулатора на усилване на крайното стъпало.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Някои ДАК-ове или плейъри имат вграден предусилвател, който може да се превключи с ключе или софтуерно през менюто в два режима на работа - с регулируем изходен сигнал или с фиксиран изходен сигнал. Не съм си играл да меря дали при завъртане на регулатора на максимум при първия режим максималният изходен сигнал е по-голям или равен на фиксирания изходен сигнал при втория режим. Само предполагам, че двата сигнала може би са еднакви.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, Михайлов написа:

Някои ДАК-ове или плейъри имат вграден предусилвател, който може да се превключи с ключе или софтуерно през менюто в два режима на работа - с регулируем изходен сигнал или с фиксиран изходен сигнал. Не съм си играл да меря дали при завъртане на регулатора на максимум при първия режим максималният изходен сигнал е по-голям или равен на фиксирания изходен сигнал при втория режим. Само предполагам, че двата сигнала може би са еднакви.

Пти който и да било( регулируем или не ) изходния сигнал трябва да е един и същ,приблизително. Или  0 децибела измерено при честота 1 килохерц. Така е по DIN, така е и по NAB (стандарти за HI-FI).

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, цър-вул написа:

Нелинейните изкривявания по принцип нарастват драстично при нарастване на усилването над 70-80% от максималното ниво. 

Давам за пример какво пише в спецификациите на ДАКа ми Naim DAC V1:

Output Levels: Variable or 2.1V RMS fixed

Т.е. аз това го разбирам така - нивото на изходния сигнал може да бъде променливо или фиксирано на 2.1 V RMS При това съм уверен, че в режим променливо ниво максималният сигнал отново ще е равен на 2.1 волта.

Ако човек ограничи усилването в режим променливо ниво на сигнала до 70-80 процента, ако използва интегриран усилвател и включи преампа на ДАК-а във режим фиксирано ниво на сигнала, как ще го ограничи до 70-80 процента?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, Михайлов написа:

При това съм уверен, че в режим променливо ниво максималният сигнал отново ще е равен на 2.1 волта.

Изобщо не е задължително да е максимумът във фиксираната позиция. Лесно е - превключи го на регулируем режим и усили докрай, превключи на фиксиран и виж колко ще затихне.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

За да намалите спама, ще поясня, че тези ОТ KEF са с много ниска чувствителност и изискват много мощен усилвател!

А източникът винаги трябва да е на макс, когато се гони качество. Когато се гони някакво удобство или при мързел - естествено може да се намалява и от него.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не им пречи, в такива случаи обаче не може да се разчита на интелигентността на собственика. Затова има ред защити. Както е казал руснака - Направи го дуракоустойчиво! ;)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 часа, Kolev71 написа:

Това не може да бъде никакъв офтопик, а изключително добър въпрос от ваша страна. А обяснението на Михайлов е хубаво да се направи в цвят, който ще  покаже на много хора посещаващи секцията, как се процедира с усилването на отделните източници на сигнал.  И въпросът е чудесен а и неговият коментар.

Топика е ON.

JKirilov, не си забавен. Нека аз направя няколко предположения за теб. Ти пиеш алкохол, Ти не си удовлетворен от живота си. Ти получаваш удоволствие да унижаваш хора в мрежата, защото други унижават теб в истинският живот. Твоята майка не те обича. Твоят/а партньор/ка не те обича. Ти имаш малък пенис.

Според упътвънето, изходният сигнал на аналогивите изходи е 4,5 волта, но това е грешка и всъщност е 2,2. За момента съм с този усилвател, но искам да си взема само крайно стъпало и там няма копче за усилване (някой имат лимити, което е супер защита от бъгове). Затова мисля че мощноста на усилвателя се доставя през цялото време и това което прави звука силен или тих е сигнала който идва вътре. Дали сигнала ще е намален от потенциометър или дигитално няма значение. Поне до това заключение стигнах аз и то беше потвърдено от мрежата. Исках да го потвърдя и тук.

 

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване