Премини към съдържанието
От 1-ви септември 2021 г., вход във форумите ще е възможен само с имейл адрес вместо потребителско име. Ако не помните имейла с който сте се регистрирали, вижте го в настройките на профила си. ×
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор

Цитат

Вторият критерий, който може да бъде използван от бодхисатвите, е добре известен на всички. Става дума за прочутите три печата на будизма:

  1. Всички феномени са нетрайни.
  2. В никоя дхарма, която се проявява, няма истинско аз.
  3. Вечността е нирвана, която е спокойствие и абсолютна тишина.

Ако искате да използвате този критерий, преди всичко не забравяйте, че ние казваме, че „всички феномени са нетрайни“, а не само „нетрайни“; ние казваме „в никоя дхарма, която се проявява, няма истинско аз“, а не само „няма истинско аз“. Трябва да добавим, че тези три печата имат дълбок смисъл и ние днес съвсем нямаме необходимото време, за да навлезем в детайли и да обхванем изцяло тази обширна тема. Искаме обаче да ви кажем, че тези три печата – „всички феномени са нетрайни“, „в никоя дхарма, която се проявява, няма истинско аз“ и „вечността е нирвана, която е спокойствие и абсолютна тишина“ – са независими един от друг. В същото време обаче, ако искаме да ги използваме, за да определим дали наистина сме намираме на пътя на освобождението, те трябва да се прилагат заедно и никой от тях не бива да липсва.

По тази причина можем да чуем, че в този свят няма нищо вечно, че следователно всичко е нетрайно, включително ние самите, тъй като в най-добрия случай можем да живеем сто години, но със сигурност не и вечно. Това аз следователно не съществува вечно и по тази причина това аз не е истинско. Горепосоченото изглежда като добро обяснение на твърдения като „всички феномени са нетрайни“ и „в никоя дхарма, която се проявява, няма истинско аз“, нали? Сега обаче ще ви кажа, че всичко това не е достатъчно, за да се разбере, че „всички феномени са нетрайни“ и „в никоя дхарма, която се проявява, няма истинско аз“. Всъщност тези два печата посочват, че трябва да се изкоренят фалшивото аз и привързването: това е техният истински смисъл.

Източник: https://www.vraicoeur.org/bg/текстове/често-задавани-въпроси/каква-е-истината-според-будизма/

 

Цитат

Що се касае до третия печат – „вечността е нирваната, която е спокойствие и абсолютна тишина“ – ако искате наистина да разберете неговия смисъл, първо трябва да се изясни какво е нирвана. Има едно много голямо недоразумение по повод на това какво е нирвана и затова много хора ще ви кажат, че е достатъчно да погледнете онова, което е пред очите ви, за да видите, че всички неща са нетрайни и се появяват и изчезват, раждат се и умират. В резултат тези хора си мислят, че непостоянството е нещо естествено и предполагат, че в такъв случай са разбрали истината, която няма нито начало, нито край (те вярват, че теорията на непостоянството е винаги вярна). Мислите ли си, че когато някой стигне до този извод, той може да си каже, че е постигнал вечната нирвана, която е спокойствие и абсолютна тишина? Искам да ви отговоря ясно: не! Нирвана изобщо не съответства на тази доста повърхностна гледна точка, която всъщност е възгледът на даоизма.

Източник: https://www.vraicoeur.org/bg/текстове/често-задавани-въпроси/каква-е-истината-според-будизма/

 

Цитат

Но в будизма има една истина, която е още по-важна, и тя се нарича пътят на бодхи. Ако се интересуваме от пътя на бодхи, можем да се обърнем към Сърдечната сутра, където пише: „не се ражда и не умира, не е нито замърсено, нито незамърсено, не нараства и не намалява“, като това всъщност е описанието на бодхи. Всеки притежава и винаги е притежавал това чисто сърце, описано в Сърдечната сутра. Неговите характеристики са, че то не се ражда и не умира, не е нито замърсено, нито незамърсено, не нараства и не намалява. От гледната точка на това сърце каквото и да правим в този свят, в каквото и умствено състояние да се намираме, нашето мисловно съзнание никога не ще може да постигне неговото състояние. Бодхи следователно ясно и директно сочи към това спокойно сърце, притежавано от всеки един. И това спокойно сърце изобщо не е някакво състояние на нашето мисловно съзнание във всекидневния ни живот или пък някакво ниво на дхяна, постигнато посредством медитация.

Източник: https://www.vraicoeur.org/bg/текстове/често-задавани-въпроси/каква-е-истината-според-будизма/

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 часа, Соник написа:

Това за живите ще питаш преводача

https://firefightersite.wordpress.com/2015/06/06/диамантената-сутра/

Галя Спасова, преводач.

Преводът от английски език беше направен

с любезното съгласие на г-н Алекс Джонсън.

Оригиналният английски превод на г-н Алекс Джонсън може да се намери на

http://www.diamond-sutra.com

................................................................

Тялото не е нищо повече от празнота,
празнотата не е нищо повече от тяло.
Тялото е точно празнота,
и празнотата е точно тяло.
Другите четири аспекта на човешкото съществуване –
чувство, мисъл, воля и съзнание –
не са нищо повече от празнота,
и празнотата не е нищо повече от тях.

Всички неща са празни:
Нищо не се ражда, нищо не умира,
нищо не е чисто, нищо не е опетнено,
нищо не се увеличава и нищо не намалява.

И така, в празнотата, няма тяло,
няма чувства, няма мисли,
няма воля, няма съзнание.
Няма очи, няма уши,
няма нос, няма език,
няма тяло, няма ум.
Няма виждане, няма чуване,
няма мирисане, няма вкусване,
няма докосване, няма представи.
Няма нищо за виждане, нито за чуване,
нито за мирисане, нито за вкусване,
нито за докосване, нито за представяне.

Няма невежество,
и няма край на невежеството.
Няма старост и смърт,
няма край на старостта и смъртта.
Няма страдание, няма причина за страданието,
няма край на страданието, няма път за следване.
Няма постигане на мъдрост,
и няма мъдрост за постигане.

Сърдечна сутра

https://firefightersite.wordpress.com/2015/01/26/45/

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 часа, Соник написа:

Тези хора колко ли живота са имали?

Пиши за себе си. Ти колко живота си имал? 

преди 14 часа, witness написа:

Според мен държиш на една нихилистична крайност... 

Явленията изключват нихилизма, а празнотата или абсолютната истина изключва етернализма.

Само невежа може да бъде нихилист или етерналист. 

преди 1 час, Aumi написа:

Галя Спасова, преводач.

Галя наскоро преведе и АггиВаччхаготаСутта

AggivacchagottaSutta-bg.docx

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 36 минути, Śūnyatā написа:

Пиши за себе си. Ти колко живота си имал? 

Асоциация възникна в идиотската ми информираност ... щото съм изключителен невежа ... :)

Двама пияни. Единия пита:

- Колко луни виждаш?

- На кой ред.

- Тъпак, не на небето ...

- А .... на кой стълб ли?!

:)

Азът в този свят еднакъв ли е с оня на другия свят?!

В будизмът как стоят нещата с другите светове или смята, че света ни е единствен и уникален?!

Някъде дочух, че броя на преражданията е ограничен. Вярно ли е това?! А после?!

п.п. По-екзистенциалния въпрос е когато намерим "истинското аз" какво правим (Без значение колко живота сме имали преди и/или ще имаме в бъдеще)?!

Стоим и мислим. По някое време само стоим. Добро утро! Да ви събуждам ли или предпочитате да сънувате ... :)


Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, dioib :cat написа:

Азът в този свят еднакъв ли е с оня на другия свят?!

В будизмът как стоят нещата с другите светове или смята, че света ни е единствен и уникален?!

Някъде дочух, че броя на преражданията е ограничен. Вярно ли е това?! А после?!

Въпросите са ти неуместни. Може да разбереш защо, ако свалиш и прочетеш файла който дадох по-горе. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 47 минути, Śūnyatā написа:

Въпросите са ти неуместни. Може да разбереш защо, ако свалиш и прочетеш файла който дадох по-горе. 

Ако прочете файла, няма да разбере нищо, защото и там се казва, че учението на Буда е сложно за разбиране и отговорите са доста объркани и неясни.

 

. „Когато умът на монаха е освободен по този начин, Учителю Готама, след като умре, къде се появява?

„Изразът „появява се“ не е уместен, Ваччха“.

„Тогава той не се появява, Учителю Готама?“

„Изразът „не се появява “ не е уместен, Ваччха“.

„Тогава той и се появява, и не се появява, Учителю Готама?“

„Изразът „и се появява, и не се появява“ не е уместен, Ваччха“.

„Тогава той нито се появява, нито не се появява, Учителю Готама?“

„Изразът „нито се появява, нито не се появява“ не е уместен, Ваччха“.

17. „Когато Учителят Готама беше попитан тези четири въпроса, той отговори: Изразът „появява се“ не е уместен, Ваччха. Изразът „не се появява “ не е уместен, Ваччха. Изразът „и се появява, и не се появява“ не е уместен, Ваччха. Изразът „нито се появява, нито не се появява“ не е уместен, Ваччха“.

Тук аз изпадам в недоумение, Учителю Готама, в объркване и количеството увереност, до която бях достигнал благодарение на предишните разговори с Учителя Готама, сега се изпари“.

18. „Разбира се, Ваччха, това е достатъчно да причини недоумение, да причини объркване. Защото тази Дхамма, Ваччха, е дълбока, трудна да се види и трудна да се разбере, спокойна и възвишена, непостижима с обикновени разсъждения, едва доловима, изпитвана от мъдрите. Трудно е да я разбереш, когато имаш друг възглед, когато приемаш друго учение, когато одобряваш друго учение, когато следваш друга практика и когато следваш друг учител. Така че на свой ред, нека сега аз да те попитам, Ваччха. Отговорѝ, както прецениш.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, Aumi написа:

Ако прочете файла, няма да разбере нищо, защото и там се казва, че учението на Буда е сложно за разбиране и отговорите са доста объркани и неясни.

 

. „Когато умът на монаха е освободен по този начин, Учителю Готама, след като умре, къде се появява?

„Изразът „появява се“ не е уместен, Ваччха“.

„Тогава той не се появява, Учителю Готама?“

„Изразът „не се появява “ не е уместен, Ваччха“.

„Тогава той и се появява, и не се появява, Учителю Готама?“

„Изразът „и се появява, и не се появява“ не е уместен, Ваччха“.

„Тогава той нито се появява, нито не се появява, Учителю Готама?“

„Изразът „нито се появява, нито не се появява“ не е уместен, Ваччха“.

17. „Когато Учителят Готама беше попитан тези четири въпроса, той отговори: Изразът „появява се“ не е уместен, Ваччха. Изразът „не се появява “ не е уместен, Ваччха. Изразът „и се появява, и не се появява“ не е уместен, Ваччха. Изразът „нито се появява, нито не се появява“ не е уместен, Ваччха“.

Тук аз изпадам в недоумение, Учителю Готама, в объркване и количеството увереност, до която бях достигнал благодарение на предишните разговори с Учителя Готама, сега се изпари“.

18. „Разбира се, Ваччха, това е достатъчно да причини недоумение, да причини объркване. Защото тази Дхамма, Ваччха, е дълбока, трудна да се види и трудна да се разбере, спокойна и възвишена, непостижима с обикновени разсъждения, едва доловима, изпитвана от мъдрите. Трудно е да я разбереш, когато имаш друг възглед, когато приемаш друго учение, когато одобряваш друго учение, когато следваш друга практика и когато следваш друг учител. Така че на свой ред, нека сега аз да те попитам, Ваччха. Отговорѝ, както прецениш.

Трудно е да отхвърлиш спекулативните и неразбираеми възгледи, но когато го направиш и намериш покой - става лесно :)

Бхикху Бодхи коментира така: 

Възгледът че душата (джива) и тялото са едно е материализъм, който приравнява душата с тялото. Възгледът че душата и тялото са различни неща е етерналистичен възглед, който разглежда душата като един постоянен духовен първоизточник, който може да съществува независимо от тялото.

Възгледът че Татаагата съществува след смъртта е форма на етернализъм който разглежда Татаагата, или духовно съвършената личност, като притежаващ 'Аз' който постига вечно освобождение след смъртта на тялото. 
Възгледът че Татаагата не съществува след смъртта също идентифицира Татаагата като 'Аз', но счита че този 'Аз' е унищожен след смъртта на тялото. Третият възглед е опит за синтез между първите два, който Буда отхвърля защото двата компонента съдържат грешен възглед. Четвъртият възглед изглежда че е скептичен опит да се отхвърлят и двете алтернативи или да се избегне заемането на определена позиция.

https://bg.istanbulseo.net/wiki/Acinteyya

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, dioib :cat написа:

В будизмът как стоят нещата с другите светове или смята, че света ни е единствен и уникален?!

Будистката космология е много сложна и обширна. Няма друго учение или религия с такова обширно обяснение за световете и за всичко случващо се със съществата.

..................

Будистката космология  е идея за Вселената, преражданията и местата на пребиваване, развитието на Вселената според класическите будистки писания - в частност канона Трипитака и енциклопедията Абхидхармакоша , както и от множество коментари.

Будистката космология може грубо да бъде разделена на следните части:

  • пространствена космология (теорията за обитаването), която описва сфери, светове, нива на съществуване на същества в резултат на прераждане (както и състояния на съзнанието),
  • и идеи за времето, периодите на възникване и разрушаване на световете, измерени в калпи . Тези идеи са свързани с будистката теория за появата, развитието и смъртта на световете.

https://ru.wikipedia.org/wiki/Буддийская_космология

преди 11 минути, Śūnyatā написа:
Цитат

 

Това, което не може или не трябва да се мисли, немислимото, неразбираемо, непроницаемо, онова, което надхвърля границите на мисленето и над което следователно не трябва да се размишлява.

Терминът се използва за описване на крайната реалност, която е извън всяка концептуализация

 

За нас, обикновените хора, едва ли е нужно такова задълбочаване в учението на Буда.

Достатъчно е да следваме правилата за етичен живот, които са универсални.

Правилата за монасите са мого сложни, и неизпълними за обикновения човек ... а може би и ненужни. Защото тези правила и цялата доктрина са създадени от многобройните будистки ученици и в следствие на разногласията между тях, както и надграждането на учението на Буда, прибавяйки собствени интерпретации, са се получили много секти и разклонения на учението.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Śūnyatā написа:

Въпросите са ти неуместни.

Не смятам така. Да, до някъде са наивни, но след като не можеш на понятен език за дете на четири годишна възраст да обясниш със свои думи нещо, то значи, че не си подходящ проводник на въпросната философия .... ;) 

п.п. Човешкото съзнание се формира в първите седем години на живота му в този свят. После колкото и да се напъва да стане човек (личност), то не ще бъде истинско неговото Аз.

преди 20 минути, Aumi написа:

Будистката космология е много сложна и обширна.

И мислиш, че трябва да следваме сложното, за да придобием мироглед за този свят?! Не мисля така .... нещата са елементарни: Трябва да приемеш своето несъвършенство и заживееш не следвайки някаква философия, а идея .... 

Будизмът не дава идеал. Само говори за хипотетично космополитно съвършенство, което принципно съществува, но не и в този свят. Горчива истина, която мнозина не могат да преглътнат.

п.п. Само със стоене и мислене не става света ни по-добър. Някой трябва да го прави по-добър този свят, а не само да показва къде има неправда и тублала лайка ... танци и песни на народите ... :)

Абе по-важното е да се забавляваме в този свят .... :) А, когато сме сериозни да навираме несъвършенството в полезрението на другия ... :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

на 23.04.2021 г. в 10:32, дръндю написа:

опитвам се да се абстрахирам от тази манипулация, но като че ли не успявам
не мога да разбера арабите дето колят хората като агнета
разбирам че са бесни, че ограбват техният свят, но с това което правят, предизвикват омразата ми
има доста видеоклипове в светлия нет, които ме ужасяват, та се питам какво би било тяхното разбиране по въпроса на темата

Тях не ги интересува Будизма и какво пише в сутрите и какво е отношението на Будизма към насилието и убийството.

За тях е важно какво пише в Корана и на какво ги учи Исляма.

Но тази тема не е за тук!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, Aumi написа:

Исляма

Мисля, че това е забранено в Япония ... Що ли?! 

Но, все пак и при мен има любопитство какво е спрямо тях правото слова за истинското Аз ... 

п.п. Да не забравяме все пак, че ислям и ислям са различни неща .... 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 55 минути, Aumi написа:

Тях не ги интересува Будизма и какво пише в сутрите и какво е отношението на Будизма към насилието и убийството.

За тях е важно какво пише в Корана и на какво ги учи Исляма.

Но тази тема не е за тук!

за мен, темата за "истинското аз", обхваща цялото човечество: независимо от религия, пол, обичаи, общество и тънъ
сега обърнах внимание на първия пост
променете си заглавието на "За истинското аз според будизма"

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, Aumi написа:

За нас, обикновените хора, едва ли е нужно такова задълбочаване в учението на Буда.

Ваччха е обикновен човек, мирянин, а не монах, затова сутрата не е сложна, сложна си я правим ние, чрез съзнанието, което е плод на въображението и заблудата или кармата. 

преди 51 минути, дръндю написа:

"За истинското аз според будизма"

Не според будизма, а според личните разбирания на автора или една от многото секти претендиращи че са будистки. 

преди 3 часа, dioib :cat написа:

Азът в този свят еднакъв ли е с оня на другия свят?!

Поради непостоянството "азът" не е един и същ в два последователни момента, само като име е един и същ, ЕГН или по лична карта :)

преди 2 часа, dioib :cat написа:

Да, до някъде са наивни, но след като не можеш на понятен език за дете на четири годишна възраст да обясниш със свои думи нещо, то значи, че не си подходящ проводник на въпросната философия .... ;) 

Не си прав. Едно дете не може да разбере възрастните, докато не натрупа съответния опит. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, Śūnyatā написа:

Едно дете не може да разбере възрастните, докато не натрупа съответния опит. 

Цъ ... явно нямаш деца .... :) Или поне не си общувал с такива ... :) С времето децата са в пъти по възприемчиви ... НО, това няма как да знаеш, защото явно нямаш опит с деца, а само с някакви възрастни без детство .... мда .... жалко е ... но такъв е живота .... някои са щастливи, а други се чудят какво е съвършенство ... мда ... 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, dioib :cat написа:

Цъ ... явно нямаш деца .... :) Или поне не си общувал с такива ... :) С времето децата са в пъти по възприемчиви ... НО, това няма как да знаеш, защото явно нямаш опит с деца, а само с някакви възрастни без детство .... мда .... жалко е ... но такъв е живота .... някои са щастливи, а други се чудят какво е съвършенство ... мда ... 

Имам син, който навърши 18, а сега възпитавам и момиче, което е трети клас, но никога не съм им пълнил главите с неща, които не разбирам или те не са готови да разберат. Купувам им тълковни речници, за да говорим на един език :D

Прави ми впечатление, че въпреки напредналата си възраст, много хора не разбират що е то непостоянство или изменчивост. 

от праслав. *měna; др.-в.-нем. mein «лживый, обманный»; др. инд. máyatē «меняет». 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 29 минути, Śūnyatā написа:

непостоянство или изменчивост

При положение, че са израснали в "култивирана" среда, където няма изменчивост по отношение на климата е така.

За тях има само и единствено едно съществено нещо: Да стоят под палмата и разсъждават дали ще падне тя в устата им или не. ;) 

Само, че говорим за възгледи, а не за налични помагала. ;) Все пак в 21-ви век живеем и не е необходимо да имаме хартиени носители. :) Достатъчно е да умеят да боравят с устройство свързано с база данни, която към момента е само на определени езици пълна.

Аз нямам проблем с чуждите езици (словата в тях), но малко са добрите преводачи, а по отношение на будизмът, то до колко същият е преведен от оригинални източници, а не преминали през руския или английския?! 

п.п. Определено не ми е потребен тълковен речник на непалски или друг език, за да си изяснявам духовни съкровения.

п.п. Транс-пе-низ ми е ко е писано фо некфи сутри ... или бля ко било, мъ фо некакфа си непостоянстфост или изменчифост ... :) За мен като отяфлен идиопат е фазну: Има ли или нема.

Приел съм за себе си някакво аз. То в случая е истинското, а не някакво на някой со променливо аз де се чуди дали му е истинско. :)

О, да прост чуек съм, но това не означава, че съм невежа при положение, че не парле ву куше авек ил не авек суда ... :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 часа, Aumi написа:

Галя Спасова, преводач.

Преводът от английски език беше направен

с любезното съгласие на г-н Алекс Джонсън.

Оригиналният английски превод на г-н Алекс Джонсън може да се намери на

................................................................

Няма невежество,
и няма край на невежеството.
Няма старост и смърт,
няма край на старостта и смъртта.
Няма страдание, няма причина за страданието,
няма край на страданието, няма път за следване.
Няма постигане на мъдрост,
и няма мъдрост за постигане.

А това с каква цел ми го цитираш, включително данните на преводача?

И какво означава написаното на края?

Ето ти правилния превод:

Цитат

Истинското аз не познава нито раждането, нито разрушението. Не може да бъде нито чисто, нито замърсено. Не може бъде увеличено или намалено. Истинското аз няма форма, усещания, мисли, жизнен процес или седем съзнания. Няма очи, уши, език, нос, тяло, манас, форма, звук, вкус, миризма, тактилно усещане или дхарма. То няма способността да вижда, не притежава и останалите сетивни способности, нито мисловното съзнание. То не е невежество или разрушаване на невежеството. То не познава стареенето и смъртта, нито разрушението, което носят те. Истинското аз не се дефинира от четирите благородни истини – страданието, разбирането на причината за страданието, прекратяването на страданието и благородния осмократен път. То не притежава мъдростта, нито способността да ни позволи да постигнем мъдростта. Невъзможно е да се постигне или получи нещо, което да е присъщо на истинското аз.

Източник: https://www.vraicoeur.org/bg/текстове/будистки-сутри/сърдечната-сутра/

 

преди 8 часа, Śūnyatā написа:

Пиши за себе си. Ти колко живота си имал?

Безброй.

А теб какво те притеснява да отговориш на моя въпрос?

Защо в сутрата, която сам си публикувал (или не си?!), пише „Но ти, Субхути, трябва също да помниш, че тези хора отдавна са посяли семената на доброто и семената на заслугите, които водят до това разбиране. Те са посадили семената на добрите дела и щедростта не пред някой будистки храм или пред два или пред пет храма, а пред стотици хиляди Буди и храмове. Така че когато такива хора чуят думите и фразите на тази сутра, те са готови да я приемат и чиста вяра и яснота може да се пробуди в техните умове.” и как си го обясняваш?

Ти колко живота си имал и пред колко буди и храмове си се поклонил, че да приемеш и разбереш така добре тази сутра?

преди 4 часа, дръндю написа:

за мен, темата за "истинското аз", обхваща цялото човечество: независимо от религия, пол, обичаи, общество и тънъ
сега обърнах внимание на първия пост
променете си заглавието на "За истинското аз според будизма"

Ми да, защо пък според будизма? Истинското аз по принцип. Та кое е твоето истинско аз и защо го смяташ за истинско?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 34 минути, Соник написа:

А това с каква цел ми го цитираш, включително данните на преводача?

Ти каза, че преводачът греши. Затова, ако имаш някакви претенции относно неточност в превода, можеш да се обърнеш към преводача. Там е цитирано и от кой източник е преведено.

 

преди 34 минути, Соник написа:

. То не притежава мъдростта, нито способността да ни позволи да постигнем мъдростта. Невъзможно е да се постигне или получи нещо, което да е присъщо на истинското аз.

Тогава кой постига мъдростта и кой е този който следва пътя на Буда, кой е този който желае и се стреми да получи просветление?

преди 34 минути, Соник написа:

Ти колко живота си имал и пред колко буди и храмове си се поклонил, че да приемеш и разбереш така добре тази сутра?

Значи, за да  разбере тази сутра, е нужно човек да се поклони пред безброй буди и храмове?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, Aumi написа:

Ти каза, че преводачът греши. Затова, ако имаш някакви претенции относно неточност в превода, можеш да се обърнеш към преводача. Там е цитирано и от кой източник е преведено.

А, добре, не сме се разбрали. Нямам претенции към преводача и малко интересува защо е писала такива неща. Ти питаше защо били "живи" и просто ти казах, че няма такава дума в текста и те препратих да питаш преводача, ако те интересува. Мен въпросът защо се е объркала изобщо не ме вълнува.

преди 8 минути, Aumi написа:

Тогава кой постига мъдростта и кой е този който следва пътя на Буда, кой е този който желае и се стреми да получи просветление?

Е, това е въпросът, нали така? Оставям те да помислиш, макар че аз лично не вярвам, че става с едно голо мислене. Трябва да се приемат убежищата, да се спазват предписанията и изобщо да се практикува будизмът.

преди 20 минути, Aumi написа:

Значи, за да  разбере тази сутра, е нужно човек да се поклони пред безброй буди и храмове?

Така пише в сутрата и понеже, както допуснах, тя е публикация на Śūnyatā, го чакам да каже какво мисли по въпроса. След като той сам я е пуснал, предполагам, че няма забележки по самата сутра или по превода й.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 минути, Соник написа:

 

Е, това е въпросът, нали така? Оставям те да помислиш, макар че аз лично не вярвам, че става с едно голо мислене. Трябва да се приемат убежищата, да се спазват предписанията и изобщо да се практикува будизмът.

Така пише в сутрата и понеже, както допуснах, тя е публикация на Śūnyatā, го чакам да каже какво мисли по въпроса. След като той сам я е пуснал, предполагам, че няма забележки по самата сутра или по превода й.

Разбрах, че няма как да разберем и осъзнаем сутрите, без да сме приели убежищата, без да спазваме предписанията и без да практикуваме Будизма.
А също така, трудно бихме ги разбрали, ако не сме се поклонили пред стотици храмове и буди.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 часа, Соник написа:

Ти колко живота си имал и пред колко буди и храмове си се поклонил, че да приемеш и разбереш така добре тази сутра?

Нито един "живот" не съм имал. Понеже няма "аз" и няма "мое" на абсолютно ниво. На относително съм се поклонил само на една ступа, тази в България, на Плана планина. Присъствах на откриването и освещаването.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 39 минути, Śūnyatā написа:

Нито един "живот" не съм имал. Понеже няма "аз" и няма "мое" на абсолютно ниво. На относително съм се поклонил само на една ступа, тази в България, на Плана планина. Присъствах на откриването и освещаването.

Нека поясня още малко какво ме заинтригува: от една страна, ти не вярваш в прераждането, от друга страна, в сутрата, която си публикувал, пише точно за много прераждания. Да виждаш някакво противоречие с твърденията си?

Освен това ти написа по-горе "Това е и крайната цел в будизма. Това съществуване да е последно." и не става ясно, след като не вярваш в прераждането, то защо това съществуване да не е последно и даже единствено и то без никаква практика на будизма. Ако няма прераждане, всяко същество, независимо дали вярва в будизма и го практикува или не е чувало за него, все едно ще умре и край. Тоест излиза, че крайната цел на будизма ще си се изпълни и така или нещо не те разбирам?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 часа, Śūnyatā написа:

Купувам им тълковни речници, за да говорим на един език

на себе си, или на тях - купуваш речници? Тяхният език не е от тълковните речници. Повече щеше да ти е полезно те да те научат на техния език днес, защото ти ще си щастлив ако доживееш , но ще си в техния свят, а не ТЕ в двоя. Разбира се - чудеса няма как да се очакват :)  

Дано не ги "възпитаваш" с тия номера, дето въртиш на форума и темите - хитрите завъртулки и празни обещания и доста налъгвания... Ще ти го върнат тъпкано, като дойде времето. А времето е точно "тяхно"... не твое? Но в сутрите не ги пише тия неща, жалко!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 часа, Соник написа:

Нека поясня още малко какво ме заинтригува: от една страна, ти не вярваш в прераждането, от друга страна, в сутрата, която си публикувал, пише точно за много прераждания. Да виждаш някакво противоречие с твърденията си?

Освен това ти написа по-горе "Това е и крайната цел в будизма. Това съществуване да е последно." и не става ясно, след като не вярваш в прераждането, то защо това съществуване да не е последно и даже единствено и то без никаква практика на будизма. Ако няма прераждане, всяко същество, независимо дали вярва в будизма и го практикува или не е чувало за него, все едно ще умре и край. Тоест излиза, че крайната цел на будизма ще си се изпълни и така или нещо не те разбирам?

Азът се преражда в рамките на този живот, а гените в рамките на много животи. 

Ако вярваш, че илюзорното "аз" се преражда безброй пъти, без да имаш доказателства, то това не е мой проблем. 

Крайната цел на будизма е Нирвана, а не да се преродиш безброй пъти. Това са индийски заблуди, които дори Буда трудно е могъл да развенчае, затова ги е приел. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване