Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


преди 29 минути, badr написа:

Значи просветлението е извън измеренията, а Буда знаем е  бил именно в тези измерения, тогава как би могъл да бъде просветен?

 

Нали писах, че относно просветлението нищо не мога да напиша. И какъв е смисълът да дискутирам последният печат с хора, които не приемат останалите три? Чиста загуба на време. Можем да дискутираме по първите три. Според Далай Лама, който също не твърди че е просветлен, печатите изглеждат така:

Ключовите будистки принципи се излагат в четири основни положения: непостоянство, страдание, липса на същност и празнота. По този начин определени философски възгледи се определят за будистки, а други за небудистки. Будистки школи са тези, които се придържат към принципа на “четирите печата”:

   1. Всички обусловени феномени са непостоянни.

   2. Всички замърсени феномени имат за природа страданието.

    3. Всички явления са празни и безсъщностни.

    4. Нирвана е истинския покой.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • Отговори 618
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Популярни публикации

О, ама разбира се, че всеки е свободен да вярва в това което му допада, но тук става въпрос за това дали човекът може да се нарече истински будист или не. Защото си има определени критерии, които те о

Не може да съществува Будизъм без основната идея за Самсара - Кармата и Прераждането.

1, За да се нарече някой "будист" има налични три основни условия. Задължителното в тях е 'безкритично приемане и повярване". Посланията в горния цитиран текст - целенасочено акцентират на същото. Ако

Публикувани изображения

преди 7 минути, Śūnyatā написа:

Будистки школи са тези, които се придържат към принципа на “четирите печата”:

   1. Всички обусловени феномени са непостоянни.

   2. Всички замърсени феномени имат за природа страданието.

    3. Всички явления са празни и безсъщностни.

    4. Нирвана е истинския покой.

Би ли пояснил как ти разбираш тези четири точки, или печати?

на 15.04.2021 г. в 9:24, Śūnyatā написа:

Идеите са четирите печата, според които всеки който ги приема е будист.

Мислиш, че само приемането на тези четири печата, е достатъчно някой да се нарече истински будист?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, Aumi написа:

Мислиш, че само приемането на тези четири печата, е достатъчно някой да се нарече истински будист?

Зависи какво разбираш под "приемане". 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, Śūnyatā написа:

1. Ако не можете да приемете,  че всички съставни или създадени неща са непостоянни, ако мислите, че има някаква изходна първична субстанция или идея, която е постоянна, тогава не сте будист.

Цитат

Всичко, което наблюдаваме около нас е било създадено в някакъв момент от истинското аз, татхагатагарбха.

Всичко, което съществува, идва от истинското аз и то не е разделено от проявленията си, в смисъл че нищо не идва от друг източник освен от него.

Виждам голямо противоречие между тези твърдения - истинският будист не би трябвало да вярва в съществуването на Първична субстанция, но същевременно се твърди, че всичко идва от един Първичен източник - наречен истинското Аз, или Татхагатагарбха.

преди 1 минута, Śūnyatā написа:

Зависи какво разбираш под "приемане". 

 

Ти твърдиш това:

"Идеите са четирите печата, според които всеки който ги приема е будист."

Ти трябва да обясниш какво е да ги приемеш и как ги приемаш?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, Aumi написа:

Виждам голямо противоречие между тези твърдения - истинският будист не би трябвало да вярва в съществуването на Първична субстанция, но същевременно се твърди, че всичко идва от един Първичен източник - наречен истинското Аз, или Татхагатагарбха.

 

Ти твърдиш това:

"Идеите са четирите печата, според които всеки който ги приема е будист."

Ти трябва да обясниш какво е да ги приемеш и как ги приемаш?

Това го твърди създателят на темата "че всичко идва от един Първичен източник - наречен истинското Аз, или Татхагатагарбха." Успяла си да забележиш противоречието. 

Приемат се на практика, печатите не са символ-верою, за да ги обяснявам или рецитирам. Без да са вкоренени в психиката полза от тях няма. 

Първите два печата са очевидни, третият не. 


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, Śūnyatā написа:

Това го твърди създателят на темата "че всичко идва от един Първичен източник - наречен истинското Аз, или Татхагатагарбха." Успяла си да забележиш противоречието. 

Да отричаш съществуването на един Първоизточник наречен в Будизма Татхагатагарбха, следва че отричаш Великата сутра на Буда, сутрата за великата Нирвана -  Махапаринирвана Сутра.

https://www.monkwho.ru/sutra-nirvany

"Изучавайки други сутри, те изпитват жажда за красотата, която е описана в тях. Но когато чуят тази маха-паринирвана, те утоляват жаждата си за дълго време. Благодарение на тази велика нирвана всички същества наистина преминават морето на всички съществувания. 

Така е и с тази сутра. От самадхите на всички сутри самадхите на тази сутра са най-добрите Тя е най-добрата от всички сутри. "

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 33 минути, Aumi написа:

Да отричаш съществуването на един Първоизточник наречен в Будизма Татхагатагарбха, следва че отричаш Великата сутра на Буда, сутрата за великата Нирвана -  Махапаринирвана Сутра.

https://www.monkwho.ru/sutra-nirvany

"Изучавайки други сутри, те изпитват жажда за красотата, която е описана в тях. Но когато чуят тази маха-паринирвана, те утоляват жаждата си за дълго време. Благодарение на тази велика нирвана всички същества наистина преминават морето на всички съществувания. 

Така е и с тази сутра. От самадхите на всички сутри самадхите на тази сутра са най-добрите Тя е най-добрата от всички сутри. "

 

Посочи къде в тази сутра се споменава Татхагатагарбха или "истинско аз", а не ми цитирай коментари без да си я чела и медитирала върху нея, т. е да си я разбрала в дълбочина. Иначе от повърхностните ти наблюдения върху будизма ще продължаваш да забъркваш само поредния тюрлюгювеч. 

Сложният момент е в третия печат. При него без випасана си обречена да се луташ безцелно. 

У вас нет «я», и у деревьев его тоже нет, и у камней. В использовании термина «не-я» для обозначения отсутствия внутренней сущности есть кое-что примечательное. Медитация випассаны, как мы убедились, ставит себе целью развить в человеке ясное восприятие «трех признаков существования»: помочь нам увидеть, что все вещи в целом обладают тремя свойствами, одно изкоторых – бессамость, или «не-я». Если мы посмотрим на внешний мир, памятуя об этой цели, и сможем увидеть свойство бессамости во всем, что «снаружи», то есть не только в самих себе, но и в том, что нас окружает, – мы постигнем сущность понятия пустоты. 

Аджан Чаа, тайский монах, сделавший очень многое в XX веке для популяризации медитации випассаны на Западе, много говорил о сложност восприятия буддистской идеи анатмана, или «не-я», «безличности». Основной смысл этого понятия состоит в том, что личность – мое или ваше «я» – в определенном смысле не существует. «Чтобы понять безличность, следует медитировать, – говорил он. – Если вы попытаетесь осознать эту доктрину одним только разумом, то почувствуете, что ваша голова вот-вот взорвется». 

Буддистский монах Рахула Валпола в своем важнейшем труде «Чему учил Будда», впервые увидевшем свет в 1959 году: «Согласно учению Будды, идея себя – это придуманная, ложная вера, которой не соответствует никакая действительность, она порождает вредные мысли о „мне“ и „моем“, эгоистичное желание, похоть, привязанность, ненависть, злобу, самомнение, гордыню, эгоизм и другие омрачения, загрязнения и трудности. Это источник всех забот в мире – отличных ссор до войн между народами. Вкратце, все зло в мире может быть прослежено до этого ложного взгляда?».

Тогда как вам объяснение попроще, от учителя-буддиста: «Ты реален, но не то чтобы по-настоящему реален». 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това е Махаяна Махапаринирвана сутра. Помислих че говорите за сутрата от пали-канона. Сутри които не са в пали-канона не коментирам. Няма да ми стигне живота да прочета всичките, камо ли да ги разбера. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Aumi написа:

Да отричаш съществуването на един Първоизточник наречен в Будизма Татхагатагарбха, следва че отричаш Великата сутра на Буда, сутрата за великата Нирвана -  Махапаринирвана Сутра.

Бих искал да направя едно уточнение: първоизточникът не е един. Всяко чувстващо същество има "собствена" татхагатагарбха, която съдържа неговата карма. Не е общ източник като бог или нещо от този сорт, както се твърди в индуизма.

преди 2 часа, Aumi написа:

Виждам голямо противоречие между тези твърдения - истинският будист не би трябвало да вярва в съществуването на Първична субстанция, но същевременно се твърди, че всичко идва от един Първичен източник - наречен истинското Аз, или Татхагатагарбха.

Още едно уточнение: не става дума за субстанция, тъй като татхагатагарбха няма форма, което затруднява нейното разбиране впрочем. И пак, не е един източник: много са.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Śūnyatā написа:

При него без випасана си обречена да се луташ безцелно. 

Може би защото ти имаш нещо общо с випасана? Тия филми вече ги четохме и по другите теми - сега е поредната нарочена да е мегдан за повторителните песни.

 

преди 3 часа, Aumi написа:

Би ли пояснил как ти разбираш тези четири точки, или печати?

Колко пъти вече да го "пояснява"? За какво задаваш въпроси, след като не четеш какво се пише? Или може би - не го вдяваш като го четеш?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, _ramus_ написа:

Колко пъти вече да го "пояснява"? За какво задаваш въпроси, след като не четеш какво се пише? Или може би - не го вдяваш като го четеш?

Да цитираш чужди думи, не е пояснение. Още повече, ако си приел нещо за символ верую както твърди той.

Аз исках той лично да поясни как следва на практика тези четири печата.

 

преди 8 часа, Śūnyatā написа:

Сутри които не са в пали-канона не коментирам.

Вярата и вярата в истинската реалност на Татхатагарбха са представени от съответните писания като положителен умствен акт и са силно призовани; Всъщност отхвърлянето на Tathagatagarbha е свързано със силно неблагоприятни кармични последици. В Ангулималия сутра например се посочва, че преподаването само на не-Аз и отхвърлянето на реалността на Татхатагаргабха, кармично води до най-неприятните прераждания, докато разпространението на учението за Татхатагаргабха ще донесе полза както за себе си, така и за света .

https://www.newworldencyclopedia.org/entry/Tathagatagarbha_doctrine

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 23 минути, Aumi написа:

Да цитираш чужди думи, не е пояснение. Още повече, ако си приел нещо за символ верую както твърди той.

Аз исках той лично да поясни как следва тези четири печата.

 

Вярата и вярата в истинската реалност на Татхатагарбха са представени от съответните писания като положителен умствен акт и са силно призовани; Всъщност отхвърлянето на Tathagatagarbha е свързано със силно неблагоприятни кармични последици. В Ангулималия сутра например се посочва, че преподаването само на не-Аз и отхвърлянето на реалността на Татхатагаргабха, кармично води до най-неприятните прераждания, докато разпространението на учението за Татхатагаргабха ще донесе полза както за себе си, така и за света .

https://www.newworldencyclopedia.org/entry/Tathagatagarbha_doctrine

Това са лъжи, защото ако бяха истини, то теравада учители като Аджан Ча би следвало да се преродят. Но нито един архат не се е преродил. Това са нови учения, свързани с идеята за бодхисатва в Махаяна и тулку в тибетския будизъм. В пали-канона татхагатагарбха и "истинско аз" просто няма. Нирвана, както я разбирам на този си етап, е освобождение от всички заблуди, вследствие на което умът открива едно незамърсеното и мирно състояние, което преди му е било недостъпно. Това състояние не се открива с приказки по форумите и получаване на обяснение от друг, а когато лично седнеш и започнеш да практикуваш, медитираш. Ако не знаеш как, можеш да видиш на клип как учат на медитация учители като Тик Нят Хан и др. в интернет. 

Вие трябва да освободите своя ум от мнения, тогава ще виждате. Нашата практика излиза отвъд пределите на интелектуалността и глупостта. Ако си мислите: “Аз съм умен, богат, значителен, аз разбирам целия будизъм”, то вие не виждате истината, че няма същност. Всичко, което виждате, ще бъде същност, “аз”. Но будизма е освобождение от същност. Той е Празнота, Простор, Нирвана.

По тази причина, ако съберем нещата в едно, като еко даммо – една дамма и видим, че характеристиките им са едни и същи, това ще породи разочароване. Това разочароване не е отвращение. Просто умът отпуска захвата си, писнало му е, празен е, изтрезнял е. Няма любов, няма омраза, няма фиксиране върху нищо. Ако имате разни неща, добре. Ако нямате, пак е добре. В покой сте. Намерили сте мир.

Ниббанам парамам сукам

Ниббанам парамам сунням.

Ниббана е абсолютно щастие. Ниббана е абсолютен покой, празнота.

Аджан Ча

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 9.04.2021 г. в 18:33, Соник написа:

татхагатагарбха, истинското аз.

Статията във Вики.ру и Уики.фр не свързват двата термина. Смятам, че съвсем произволно терминът татхагатагарбха, се превежда като истинското аз. Най- съществената опора за това ми съждение е, че на може да се определи нито Истинско, нито Неистинско Аз или Не-аз, изобщо, терминът не е определим чрез съставящите го понятия Истински и Аз. В т.см. да се обсъжда татхагатагарбха в терминологията на Нагарджуна е по- смислено, отколкото да се прави несполучливо заместване с "истинското аз". 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, Śūnyatā написа:

Но нито един архат не се е преродил

Това, че нито един архат не се е преродил, не означава, че ти си станах архат и няма да се прераждаш повече.

Съжалявам, разбирам, че това е твоето желание, но според изискванията на Будизма, трябва още много да практикуваш, за да постигнеш състоянието в което повече няма да се прераждаш.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Истинското аз винаги е под давление на Егото. Егото от своя страна се видоизменя (Не се променя!!!) във времето. По своята си същност Азът представлява материята в която сме. Извън същата определено не сме. Някои отъждествяват Аз с егото си. Те поставят на пиедестал своето его. То от своя страна е динамично или статично. Определени хора се вкопчват в него и го бранят, а други го споделят. Тези които са се вкопчели в своето Его са страхливци. Те определено отричат състоянието на Аз към всеки един момент.

Принципно живота е море. Някои имат четири "котви", а други само една. Умните знаят кога да вдигнат котвата и да се преместят. Образно казано Азът е кораб. Някои обаче не са кораби, а подводници = не им е необходима котва. :) Достатъчно е да са затворени в себе си, докато преминат неблагоприятните условия.

Истинското аз е мобилно. Някои обаче не го местят. Това е признак характерен за растенията, което означава, че са деградирани същества. 

п.п. Едно морско същество никога не ще разбере едно въздушно. Само едно земно същество може да е и в морето и в небето. ;) По-лесно се научаваш да плуваш, отколкото да летиш.

Наздраве!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Aumi написа:

Това, че нито един архат не се е преродил, не означава, че ти си станах архат и няма да се прераждаш повече.

Съжалявам, разбирам, че това е твоето желание, но според изискванията на Будизма, трябва още много да практикуваш, за да постигнеш състоянието в което повече няма да се прераждаш.

Така е. В момента се прераждам. Всеки миг, всяка сутрин, всяка година съм нещо различно. Но скоро мисля да спра да се прераждам в интернет, защото времето изтича все по-бързо и по-бързо и няма време за безсмислен лаф-муабет. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, Śūnyatā написа:

Това са нови учения,

Махапаринирвана сутра  е, по собствените си думи, утара-тантра (окончателно обяснение на ученията на Буда, дадени от самия Буда) - всъщност утаротара-тантра , според Буда: най-върховното обяснение на неговите доктрини, които Буда някога е изричал (заедно с тези, открити в великата Лотосова сутра ).

Простият факт обаче е, че Нирвана Сутра допълва (и изяснява) доктрините на праджня-парамита . Ученията на нитраната сутра  представляват последната изяснителна стъпка в сутрите към Нирвана и пълното пробуждане: те (в съюз с доктрините на Лотосната сутра и удивително космически измерената сутра Аватамсака) са окончателни и пълни откровения от Буда за неговата крайна Дхарма. Други (по-ранни) учения, като тези за праджна-парамита и Пустотата, не представят цялостната картина.

https://www.nirvanasutra.net/

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Aumi написа:

Да цитираш чужди думи, не е пояснение. Още повече, ако си приел нещо за символ верую както твърди той.

Освен това че той системно нарушава правилото на форума, според което всички цитати трябва да бъдат оформени по определен начин, най-малкото заради коректността. Заради това се получават бъркотии сред прочита, особено - невнимателният прочит. Пуснах вече няколко пъти бележки към форумните модератори - че системно се нарушават правилата и ти си примера как се бърка с това в комуникацията.

Форумният "будист" не прави разлика между свои и цитирани думи - като не ги обозначава. Ти много правилно и точно наричаш неговото "верую" - то човек лесно изтрещява дори и с будизъм да е. Обаче за същия това не е верую. Той вярва че това не е религиозно учение, а път към истината, който той е получил усещане че е извървял и че дори "вече е пристигнал" и спира по "гарите" към края на пътя.

По някаква "случайност" всички учения имат същата претенция - че са път към истината. По този начин се привличат ония празни души, които в даден момент от сънищата си са с усещането че "търсят правилната истина" и... все не я намират. После - изиграват на "намиране", сред поредното учение... като при всяко следващо се бетонират да не допуснат повече разочарованията си от "предишните учения".

Това е съвсем друга тема - колко е изтрещял човека. Той го показва навсякъде където пише. Има моменти в които го играе на овладян и трезв, спокоен и мъдър. Но когато го тресне треската... и настава мазало, проповеди, утвърждения и масово цитиране на чужди думички - което изразява чудесно какво му е в "отвътрешното".

Всяко учение, всъщност е идеология и скелета му представлява доктрина. Таргета са му... нуждаещите се от...

=========

От друга страна - ти не четеш внимателно - или не четеш въобще или си нямаш представа какво четеш. Това са точно неговите интерпретации. Затова и мазалото веднага си проличава. В предишния си коментар точно това засегнах

преди 20 часа, Śūnyatā написа:

По- подробно те (Четирите печата) могат да бъдат обобщени така:

1. Ако не можете да приемете,  че всички съставни или създадени неща са непостоянни, ако мислите, че има някаква изходна първична субстанция или идея, която е постоянна, тогава не сте будист.

2. Ако не можете да признаете, че емоциите – това е страдание, ако смятате, че всъщност някои емоции са изключително приятни, тогава не сте будист.

3. Ако не можете да приемете, че всички явления са илюзорни и празни, ако смятате, че някои неща съществуват независимо и самодостатъчно, тогава не сте будист.

4. И ако вярвате, че просветлението съществува в измеренията на времето, пространството и енергиите, вие отново не сте будист.

Нито е "подробно",

нито това могат въобще да са "обобщения",

нито някъде е написал че това е именно неговата "интерпретация".

Без да допълвам че са подвеждащи и с думите си изразява собственото си неразбиране, допълнено с лъжата че "той медитирал" и някакви спрежения за "випасана". Така се стига до малоумията дето се ширят сред темите.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Успешен ден на всички участващи в темата! Ще направя пауза и след месец ще вляза, за да видя докъде сте стигнали. Съвета ми е да започнете от А и Б (пали-канона) и когато схванете системата на ранния будизъм да продължите нататък. 

Просветления вижда нещата като променливи и празни – лишени от собствено битие, подобни на отражението на луна във вода.

Бодхисатвите (просветлените) виждат, че има две идеи, обясняващи собствената същност (на явленията), а именно: непостоянството във всеки миг и празнотата – отсъствието на собствено битие.

Роденото от условия е неродено, защото е лишено от същност. Зависимото от условия се явява празно. Осъзнаващият тази празнота пребивава в покой.

Чандракирти

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, Aumi написа:

Махапаринирвана сутра  е, по собствените си думи, утара-тантра (окончателно обяснение на ученията на Буда, дадени от самия Буда) - всъщност утаротара-тантра , според Буда: най-върховното обяснение на неговите доктрини, които Буда някога е изричал (заедно с тези, открити в великата Лотосова сутра ).

Простият факт обаче е, че Нирвана Сутра допълва (и изяснява) доктрините на праджня-парамита . Ученията на нитраната сутра  представляват последната изяснителна стъпка в сутрите към Нирвана и пълното пробуждане: те (в съюз с доктрините на Лотосната сутра и удивително космически измерената сутра Аватамсака) са окончателни и пълни откровения от Буда за неговата крайна Дхарма. Други (по-ранни) учения, като тези за праджна-парамита и Пустотата, не представят цялостната картина.

https://www.nirvanasutra.net/

А ти продължаваш да наливаш малоумия в темата. Нямаш си идея въобще какво цитираш - като се вижда какво болдваш... :)  Нямаш и как да имаш и така си караш и с всичко останало.

Въобще цирка си върви... с едни и същи муцунки, с едни и същи номера.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Śūnyatā написа:

Ще направя пауза и след месец ще вляза, за да видя докъде сте стигнали.

Много бързо капитулира ....

Можеше просто да поясниш кое от целият Будизъм и от всички сутри си приел като символ верую и защо.

Да, ти поясни, но това не бяха твои думи. Това бяха чужди цитати.

Да, всички ние цитираме, но когато твърдим, че нещо е наше символ верую, следва да можем да обясним ясно защо сме приели да следваме този път. 

Според изискванията някой да се нарече истински будист, според Будизма, следва да приеме всички сутри за истина, да се опита да изпълнява всичките многобройни канони и правила, което е много, много трудно.

Не знам ти колко успяваш да изпълниш тези изисквания, но разбирам, че твоята единствена цел е повече да не се прераждаш, въпреки, че отричаш Прераждането.

 

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, Śūnyatā написа:

след месец ще вляза, за да видя докъде сте стигнали. Съвета ми е да

:lol6:Достойно, достойно!!!

Пък и сме го гледали вече тоя филм - оттеглянето, съветите... поученията и поясненията... "Медитациите" и "практическия опит".

След един месец всички да си носят бележниците - учителят ще дойде да надникне дали сте си написали домашното и да проконтролира дали сте в "правилната посока"... :)

Той даде вече разяснения, насоки, посочи основите (А и Б)...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, _ramus_ написа:

А ти продължаваш да наливаш малоумия в темата. Нямаш си идея въобще какво цитираш - като се вижда какво болдваш... :)  Нямаш и как да имаш и така си караш и с всичко останало.

Въобще цирка си върви... с едни и същи муцунки, с едни и същи номера.

По същият начин както всички които се изказват в темата.

Единственият, който тук може да се нарече истинки будист е Соник/Скепсис/.

Но това не пречи да си обсъждаме учението на Буда, нали? Още повече след като самият Буда е казал, че всеки един човек съдържав в себе си частицата на Буда., частица от истинското Аз.

 

 

 

преди 9 часа, Соник написа:

Бих искал да направя едно уточнение: първоизточникът не е един.

Това каза ти в първият си пост в темата:

 

Цитат

Всичко, което наблюдаваме около нас е било създадено в някакъв момент от истинското аз, татхагатагарбха. Всичко, което съществува, идва от истинското аз и то не е разделено от проявленията си, в смисъл че нищо не идва от друг източник освен от него. 

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване