Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Здравейте,
След показаното днес отношение от А1, реших да си направя труда и опиша за някои особености, свързани с прекратяването на договори, сключвани с тях.

В първите дни на месец април сключих договор с тях за оптичен интернет 300/180mbps и iptv 200 канала с два приемника. 
Все още тече промоция, която гласи, че за първите 6 месеца от договора таксата ще е наполовина, спрямо стандартната за плана (около 16 или в моят случай заради втория приемник - 18-19лв, вместо 35/38лв). 

Сключих договора, но още от първия ден, тъй като работя от вкъщи и ползвам VPN свързаност с фирмените ресурси (сървъри към Ирландия и други в града, където живея), започнаха да се наблюдават постоянни прекъсвания на връзката. 
Прекъсванията бяха на 5, 10, 20 минути, час или най-много два. С телевизията проблеми нямах, интернета уж вървеше. Защо уж? Защото понякога ако искам да вляза във Фейсбук или друг сайт понякога не ставаше от първия опит (но това ми направи впечатление по-късно).

Пуснах заявка за проверка от ИТ отдела на компанията, от която съм нает. Хората седмица и половина, почти две проверяваха. Наново ми сетваха връзки, сменяха се протоколи, сървъри, права...никаква промяна.

На 20ти април имаше Apple event, което пак прекъсваше на същия принцип - 5, 10 минутки, максимум 15. 
Пуснах го да върви успоредно на друга машина, но с мобилен интернет от Виваком - там не прекъсваше. Т.е. проблема не бе в претоварване сървъра на Apple.

Пуснах няколко ping-a и видях как падат пакети, като загубата бе от 1 до 3.5%. 
Тогава реших да се свържа с поддръжката на А1. Дистанционно проверяваха - проблем не видяха. Пратиха техник, той също не установи проблем и [B]накрая излязоха гордо със становище, че всичко е супер и проблем няма.[/B]
Да, ама аз не мога да работя. Докато се закача през VPN-а с всички мрежови директории и неща (с Apple компютър съм) и пусна всички приложения, които са крашнали, поради предходното прекъсване на връзката - тя прекъсва пак. [B]Т.е. аз не мога да работя с такова "качество" на услугата.[/B]

От работа започнаха да ме притискат да си оправя проблема, затова звъннах на предишния ми оператор, при който като бях проблеми с връзката нямаше и пуснах заявка да ми прекарат отново тяхната услуга.

Кабелът ми е един (моя собственост, откупуван от квартален оператор, прекарал го при строежа на сградата), който бе прехвърлен от кутията на А1, в тази на другия оператор.
Отидох в офиса на А1 с устройствата им, тъй като вече няма с какво да ги захраня (кабела е в друга кутия както казах) и поисках да прекратя договора.

Естествено, трябваше да платя неустойка, все пак по мое искане, и то за веднага ще спираме договор.
Сметнаха ми неустойка в размер на 168.81лв. И тук започвам с интересното:
1. Неустойката включва 3 пълни месечни такси (това е ОК), и НЕИЗПОЛЗВАНАТА отстъпка до края на договора. Това в моят случай е за 5 месеца по половин такса. Разбирам да беше използваната, но неизползваната...
Отворих договора и чета, а там наистина пише, че [B]"абонатът дължи на А1 и част от стойността на отстъпките на абонаментни планове и от пазарните цени на крайните устройства (закупени или предоставени) за оставащия край на ползване по съответния абонамент"[/B].
Да, но каква е тази част е мистерия. Никъде не е посочено, нито пък кои са тези устройства. Че те можеше да ми поискат и част от цената на рутера и приемниците за телевизия поради амортизация примерно. Но слава Богу, не поискаха.

2. Не може да се прекрати услугата веднага. Трябва да се пусне заявление, в което служителя вместо вас посочва дата 1 месец след тази, в която сте им отишли на крака с устройствата и искате всичко да спре.
Ако сте от чужбина - пак ще идете. То ей я къде е България.
Така се заобикаля условието за дължене на максимум 3 пълни такси от клиента. Клиента ще трябва да плати и четвърта. 

3. Не трябва да плащате фактурата, която ще излезе, в моят случай след седмица, а финалната. 
Защо? Защото после ще има изравняване поради това, че плащанията вървят с едно напред (има предплащане), и може да се наложи да ви връщат пари. А връщането на пари е друга песен народна. 
Ако имате "щастието" да ви излезе минуса фактура, т.е. да имат да ви дават пари, трябва да пуснете молба за връщане на сумата и след Х период от време те да ви я върнат. Дали е по банков път или по български ще ви накарат пак да ходите в офис - надявам се да не разбера. Едно време обаче беше, да, познахте - до офис. 

Платих си неустойката, върнах устройствата, взех протокола и пратих всичко на "Customer support" отдела им в София за да разпитам, защо налагат изчакване на още 1 месец. 
Днес получих стоснат отговор: 
"Бих искала да Ви информирам, че договорът за домашен интернет и телевизия може да бъде прекратен предсрочно спрямо условията, описани в него." - добър ден.
"За да прекратите договора си с А1 България, е необходимо титулярят с лична карта да подаде едномесечно предизвестие в магазин на компанията. ... В бъдеще преди да сключите конкретен договор, следва да се възползвате от възможността да го прочетете и да получите разяснения по всяка интересуваща Ви клауза. Подписването на договора означава, че сте прочели, разбрали и приели условията, описани в него."

А в договора, в раздел Прекратяване пише:
- Прекратяване преди изтичане на срока: По искане или по вина на абоната с неустойки.
- Прекратяване след изтичане на срока: С едномесечно предизвестие без неустойки.

Сега договорът ми не е изтекъл, платил съм неустойка, но ме карат да изчакам 30 дни, че и ми казват да си чета договора.

Уведомих ги, че съм потърсил за становище и КЗП, тъй като щом те твърдят едно, пък в договора пише друго...се стига най-малкото до неясноти, от които потребителя бива ощетяван.


ПП. Към другия оператор по същия кабел, прекъсвания и проблеми с интернета и фирмените ресурси, които ползвам няма.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Същото порно е като тръгнеш да прекратяваш договор с кой да е друг оператор, особено "яко" като те посрещнат с широка усмивка, попитат вежливо как да помогнат и как им застиват усмивките като им сервираш че си за прекратяване на договор и почват едни увещания а в някои случаи дори облужващия служител просто изчезва уж до тоалетна или търси управител... XD

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Що подписваш с тези цървули? Малко ли теми има за проблеми и отношение като към парцал, а не клиент? Предполагам е наблизо имаш  поне 2 нормални доставчика.

Да ти кажа и вероятна причина - разни службици се опитват да прихванат и разшифроват VPN трафика. Естествено, няма да ти го кажат и ще се правят на луди.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Другите ми алтернативи бяха ВарнаЛАН, Мнет, Виваком, Булсат.

Бях до скоро клиент на Виваком, на план 500/200мбпс. Обаче един хубав ден решиха да ограничат ъплоуда на 100мбпс (при всяко измерване на ъплоуд скоростта заковаваше на 96.7мбпс). Направиха тогава две проверки и накрая дойде техник, който ми връчи протокол, с който виваком заявява, че не може да възстанови услугата и мога да се откажа без последствия.

Тъй като ъплоуда ми трябва да е минимум 100мбпс, реших да опитам с А1 и меко казано се прекарах.

Сега съм пак на Виваком, понеже знам че поне връзката не прекъсва. Интересното е че сега ъплоуда не е ограничен до 96.7мбпс, а си е както е по новия план до 300мбпс (260-280мбпс).

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, angelovarna написа:

баче един хубав ден решиха да ограничат ъплоуда на 100мбпс (при всяко измерване на ъплоуд скоростта заковаваше на 96.7мбпс).

Имат такава практика големите доставчици за да пестят трафик и да няма претоварване на мрежата . Аз в офиса съм на булсат оптика и от януари месец до март месец бях с ограничен ъплауд до 50 60 мбпс , а съм на тарифа 100 мбпс . Преди да дойде тая тъпа пандемия скоростите се достигаха 90/90 . Обадих им се идваха 4 5 пъти сменяхме устройства и нищо .И гледам от април месец началото изненада оправиха ъплауда даже и бонус ми пускат в момента получавам 94/ даун 96 98 ъплауд и забелязвам много рядко пада скороста .

И те така викаха не знаеха от къде е проблема нивото от кутията сплитера до устройството ми с оптиката било супер .

преди 1 час, angelovarna написа:

Сега съм пак на Виваком, понеже знам че поне връзката не прекъсва. Интересното е че сега ъплоуда не е ограничен до 96.7мбпс, а си е както е по новия план до 300мбпс (260-280мбпс).

Така и аз бях на булсат  бях ограничен от януари и от април месец всичко е тип топ .

И откакто в офиса съм на булсат 2 години 1 път ми прекъсна за кратко заради енергото .


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

а1 открай време са си били измамници.

Не че останалите не са и са цвете за мирисане но тия идиоти напоследък прекалиха с простотиите и измамите им, хич и не се учудвам че има толкова много дела срещу тях.

Онзи ден закрих една карта при тях и не съжалявам изобщо.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

На 1 познат а1 му дадоха таблет пълен боклук менте батерията държи 1 час а човека ди играе онлайн залози на живо мачове .И хопа днеска ми  вика 50 лв сметка.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Щом работата е била

преди 12 часа, angelovarna написа:

прехвърлен от кутията на А1, в тази на другия оператор.

е трябвало да поискаш 3-4 дни безплатни, или платени там, за тест!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

преди 13 часа, JKirilov написа:

е трябвало да поискаш 3-4 дни безплатни, или платени там, за тест!

Промоцията ми изяде главата - тест има за 1 месец, но процедурата е следната:
Ако тестваш, нямаш право да се възползваш от офертата 6 месеца на половин такса. Отделно това, ако не ти хареса услугата, трябва да идеш да им заявиш, че се отказваш и да върнеш оборудването и много да внимаваш, да не отидеш на 31вия ден, защото тогава вече ще се дължи стандартната неустойка и може би както мен се опитват да извъртят - 30 дни предизвестие.

Хитрината им, с която навярно ще минат метър е, че пишат заявлението за прекратяване на компютъра от името на клиента. Като ги питам, защо датата е след 30 дни, а не от утре - отговора е - такива са условията и системата сама задава датата. Ще си платя, не ме бърка, но поне отчасти съм се постарал да им причиня неудобство и затова освен на КЗП, писах и по форумите, където членувам. Не за друго, ами защото това, което правят е гавра.

Изхитриха се с дигиталните им документи те да диктуват парада. Иначе, сега мога спокойно на база бланката, която имам изпратена на мейла да направя дубликат с непопълнени полета и всеки, който иска да прекратява, спокойно да може да си я прочете, попълни и занесе. Обаче...веднага ще кажат, че не може да я заведат, защото всичко им е онлайн, в системата. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Току-що преборих змея. По мейла получих следното (прикачих скрийншот към това съобщение).

По изключение решиха от А1 да не ме карат да чакам 1 месец и нещо докато ми се спре договора.

Screenshot 2021-05-05 114446.jpg

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване