Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Домашен усилвател жужене при включване


Виж решението Разрешен от AGD,

Препоръчан отговор

Здравейте,

Сдобих се усилвател Fisher CA2221 https://www.radiomuseum.org/r/fisher_ca_2221ca222.html свързал съм го към 2бр 8ома 50Вата колони. Беше му изгоряла една лампичка за централното осветление смених я. Машинката работи като цяло с добър звук, но ме протеснява че когато и се натисне бутона за включване се случват две странни неща:

1.Първо самия усилвател вътре нещо жужи 10-15 секунди

като през това време лампичките на предното осветление мижат

2.След това започват да жужат самите колони 4-7 секунди

след тези звуци всичко си работи както се очаква.

Това опасно ли е за самата машинка? Може ли да ме насочите кой елементи да проверя имам такава грамотност :)

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Прилича на начално установяване на усилвателя - проверка и свваляне на някои от защитите му.
Провери си и зануляването на мрежата.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Много стар модел усилвател (около 40 годишен)

Моята препоръка. Намирате си майстор за основен преглед и евентуално подмяна на някои елементи, за да не се получава след това, помогнете, съсипах усилвателя.

Тук в този форум много от питащите имат такава грамотност, но след това питат отново за това, което съм написал.Лампичка да смениш е едно а ремонта е съвсем друго нещо. Успех!

При появата на такива звуци, машината престава да се ползва.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, Kolev71 написа:

Много стар модел усилвател (около 40 годишен)

Моята препоръка. Намирате си майстор за основен преглед и евентуално подмяна на някои елементи, за да не се получава след това, помогнете, съсипах усилвателя.

Тук в този форум много от питащите имат такава грамотност, но след това питат отново за това, което съм написал.Лампичка да смениш е едно а ремонта е съвсем друго нещо. Успех!

При появата на такива звуци, машината престава да се ползва.

Забравих да ви пусна сервизната документация за техника, който би го ремонтирал. Все ще му е в помощ!

 

fisher_ca-2221_sm.pdf

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

olmo, тъй като не е ясен напълно проблема, желателно е до отстраняването да не ползваш усилвателя!

След като казваш

преди 3 часа, olmo написа:

имам такава грамотност

ОК

1. Снимай релето или поне препиши надписите върху него, за да го намерим и да го смениш.

2. Купи си почистващ спрей и след почистване отвътре с прахосмукачка и мека четка (изключен от контакта!!!), напръскай и прещракай всички вътрешни превключватели, най-вече тези за SPEAKERS. Аз ползвам G-20.

3. Aко имаш мултицет, измери напреженията на двата изхода след половин час вкл. усилвател и волумето на нула.

4. Най-важното за всички такива усилватели - приготви се за смяна на всички електролитни кондензатори. Основния 4700 май не може да се намери, но препиши и неговите надписи!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Привет

До усилвателя ходи двужилен кабел, измерих контакта 225 В с фаза и 0. С фазомера 0 не свети. На една от снимките се вижда, че на корпуса са захванати кабели и има керамичен кондензатор.

Усилвателя е много красив и ме радва много тежи 7-8 кг изглежда солидно

JKirilov релето което като включа след 3-4 секунди цъка му прикачам снимка Taiko e.

Спрей за почистване на контакти нямам, но тази седмица ще купя. Предполагам имаш предвид да отпоя релето да го разглобя и почистя? ако е така нямам проблем с тази операция. Тука забравих да спомена, че като исключвам от бутона усилвателя се получва леко вътрешно жужене за части от секундата, може би почистването на ключа трябва да е приоритетно.

Прикачам снимка на левия канал с волюма на 0- левия канал 4,2мА десния канал е на 1,5мА

Електролитните кондензатори ги огледах внимателно няма такъв с видни симптоми на изтърбушване или ръжда по корпуса

Ако имате още идей, какво моля споделете :)

Благодаря за отговорите

IMG_20210606_193750.jpg

IMG_20210606_194630.jpg

IMG_20210606_194741.jpg

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Едно по едно.

4.2 миливолта е това! ;) Почти е нормално, но е добре да се направи една настройка. Изключен от контакта усилвател. Отбелязва се сегашното положение на тримера за нулиране. пръсва се леко с G20 и се завърта 2-3 пъти от единия до другия край, след което се връща в началното положение. Други също. Пуска се усилвателя с волуме 0 /нула/ и след 1 час (добре е да е сложен капака за добра термостабилизация) капакът се маха и се настройва 0 /нула/ миливолта на двата изхода.

Сега, усилвателят (чак сега го погледнах) е убийствено красив, но от вътре се вижда, че е страшно мръсен. Купи два броя G20 и ще ти опиша как. Първо, разбира се, с прахосмукачката!

Релето е много интересно как изглежда отвътре. Въпреки че усилвателят е маломощен, предполагам нагар по контактите. По-по-най е да се смени с ново! Може да е проблем поради разположението на пиновете.

Почиставне на 220V ключа и останалите е задължително. Маниаците ги свалят, разглобяват, почистват, помедняват, посребряват... Но спрей предполагам ще свърши работа. Не си казал града, дано да има подходящи спрейове. Пиши преди да купиш.

Снимай големия 4700uF!!!

преди 20 часа, цър-вул написа:

зануляването на мрежата

няма какво да му гледаш. ;)

Успех!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

на 5.06.2021 г. в 23:40, olmo написа:

1.Първо самия усилвател вътре нещо жужи 10-15 секунди

като през това време лампичките на предното осветление мижат

2.След това започват да жужат самите колони 4-7 секунди

след тези звуци всичко си работи както се очаква.

 

За начало смени кондензаторите в захранването, към момента ако не са сменяни трябва да са 4700mF/50V. Слоги по-големи примерно 6-10000mF на 50-63V. Има много голяма вероятност проблема да изчезне след това.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, JKirilov написа:

Хубаво е първо да се чете и гледа. Ти такъв кондензатор не можеш да намериш посмъртно! Да не говорим за по-големи стойности...:angry:

А ти е хубаво да знаеше че електролитни кондензатори от този тип са спрени от производство далечната 1980 година, поради технически причини. За целта се постъпва така. Понеже в корпуса на кондензатора реално са два броя, се купуват 2 електролитни кондензатора  от по 6800 до 10000 микрофарада, поставят се така че изводите +  - да са подредени  така  +  - на единия и до него втория, отново с   +  - . После се облицоват двата заедно с тиксо и двата вътрешни края се вързват на късо - това ще е за "МАСА" Крайния ляв със + си остава за  + от греца а крайния десен - за минуса от греца и всичко е свършено без проблем. В кутията на усилвателя  има толкова свободно място че можеш спокойно да събереш и 20 броя. Накрая с една метална скобичка се прикрепят сдвоените кондензатори към шасито и се вързват трите проводника +  - и маса.

Ето примери от Викиват - Пловдив като по малкия волтаж е 7.90 а другият от 63 волта 9.90 лева с ДДС.

https://vikiwat.com/kondenzatori-elektrolitni

product_large_62131.jpg

product_large_75516.jpg

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, JKirilov написа:

Дървени философии, Колев. Това се прави след като се измерят разстоянията между краката!

Когато нещо не ти е ясно, се скриваш в дупката си . Кое е философии и кое не, има кой да прецени бре келеш! Ти тук даже нямаш работа да вземаш участие

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 часа, JKirilov написа:

Дървени философии, Колев. Това се прави след като се измерят разстоянията между краката!

Обичам по-голямо разстояние между краката....

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 часа, JKirilov написа:

Хубаво е първо да се чете и гледа. Ти такъв кондензатор не можеш да намериш посмъртно! Да не говорим за по-големи стойности...

Няма по-малоумен коментар!

Хабер си нямаш какво е кондензатор и за какво служи. И не е необходимо да се търси оригинален 40 годишен кондензатор от фирмата производител, дето ще бъде умрял преди още да е монтиран.

преди 3 часа, JKirilov написа:

Дървени философии, Колев. Това се прави след като се измерят разстоянията между краката!

А разстоянието между краката е като вятъра, който духа между ушите ти.

 

преди 16 часа, Kolev71 написа:

А ти е хубаво да знаеше че електролитни кондензатори от този тип са спрени от производство далечната 1980 година, поради технически причини.

Какво му обясняваш на тоя, той няма запоени два чарка на кръст през живота си, а взел и акъл да дава.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 39 минути, JKirilov написа:

Смешници, кога ще ми дойдете на гости? Нещо шубето голям страх...

Постът ти с нищо не е свързан по темата. И понеже ни каниш на гости, напиши адрес, телефонен номер, с което да ни помогнеш да те открием. Хайде сега понеже не си шубелия дай да видим къде ще е срещата, която ни предлагаш. Или си го ударил на пидераслък, и си търсиш нови бройки?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Приятели, една седмица не влизам и гледам заформила се престрелка тук

Купих сгъстен въздух и четка изчистих всичката прах не знам дали си внушавам, но ми се струва че по-малко жужи при пускане :)

Има вътре един огромен кръгъл кондензатор снимах го, по корпуса му няма индикации за износване предполагам идеята му е да стабилилизира и при силни баси да дава мигновенно необходимата енергия.

Сега за финната настройка снимал съм платката за десния канал, предполагам тя се прави от елемент "1" . Има идентичен елемент и на платката за левия канал.

Елементи 2 са два кондензатора (на схемата C14 i C15) мФ2200 35v, корпуса им изглежда леко черен предполагам от греенето на 2 та елемента пред тях, само там е зачернен. Тях ли имате предвид да сменя?

Усилвателя е в София, но пътувам и до Пловдив

 

big_c.JPG

amplifier_board.JPG

amplifier_shema.JPG

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Приятели, една седмица не влизам и гледам заформила се престрелка тук

Купих сгъстен въздух и четка изчистих всичката прах не знам дали си внушавам, но ми се струва че по-малко жужи при пускане :)

Има вътре един огромен кръгъл кондензатор снимах го, по корпуса му няма индикации за износване предполагам идеята му е да стабилилизира и при силни баси да дава мигновенно необходимата енергия.

Сега за финната настройка снимал съм платката за десния канал, предполагам тя се прави от елемент "1" . Има идентичен елемент и на платката за левия канал.

Елементи 2 са два кондензатора (на схемата C14 i C15) мФ2200 35v, корпуса им изглежда леко черен предполагам от греенето на 2 та елемента пред тях, само там е зачернен. Тях ли имате предвид да сменя?

Усилвателя е в София, но пътувам и до Пловдив

Стана ми интересноб защо не се произвеждат вече такива огромни кондензатори? Мога да сложа лесно 3 жилен кабел като сложа масата на корпуса ако има шанс да помогне нещо

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Вместо сгъстен въздух трябваше да купиш почистващ спрей. Ползвам G20, не защото е най-добрия в света, а защото върши добра работа и май е най-евтин. Част от праха си почистил, но има още много полепнал, всичко трябва да стане чисто и лъскаво. Освен това със спрей се почистват превключвателите, които са причината за жуженето! Мога да ти дам линкове към теми за почистването им с разглобяване, но е високо специализирана и пипкава работа и е необходим вакуум поялник.

Големият кондензатор е качествен и приемаме, че засега няма нужда от смяна, можеш на този етап да направиш чертежче с размери отдолу на изводите му.

Въпросът с кондензаторите стои така - просто през 10-20 години е добре да се подменят, посочените им няма нищо, но естествено може да се сменят. Спреят щеше да почисти петната.

Да, VR01  са тримерите за настройка, също трябва да се пръснат, както писах по-горе.

За кабела - какъв е в момента?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 часа, olmo написа:

Купих сгъстен въздух и четка изчистих всичката прах не знам дали си внушавам, но ми се струва че по-малко жужи при пускане :)

Значи си изгонил пчелите с тази операция и сега е време да се заемеш с големия кондензатор.

 

преди 8 часа, olmo написа:

Има вътре един огромен кръгъл кондензатор снимах го, по корпуса му няма индикации за износване предполагам идеята му е да стабилилизира и при силни баси да дава мигновенно необходимата енергия.

На външен вид може и да изглежда добре, но ако имаш с какво да му измериш параметрите със сигурност няма да е добре. Това е съставен кондензатор като в един корпус са набутани два кондензатора 4700мФ/50V. Тъй като няма от къде да намериш същия ще си купиш два броя като например 10 000 мФ/63V, като снимките дето е пуснал Kolev71 малко по нагоре в темата. Свързването на двата кондензатора е последователно, като средната точка ти е маса, а краищата на единия и другия кондензатор са ти плюс и минус. Като сваляш стария кондензатор си отбележи кабелите на плюса, минуса и масата за да можещ после правилно да ги свържеш с новите конензатори. Двата кондензатора ги свържи със свински опашки един за друг.

Друго за сега не пипай. При усилвателите каквато и схема да ползваме в крайна сметка слушаме захранването модулирано по определен начин.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво представлява този кондензатор от съвременното им производство (Rubycon - японска фирма за електролитни кондензатори) По нагоре съм го описал като съм посочил заменка, защото такива кондензатори се намират само с поръчка. И силно е желателна препоръката на AGD а не да мерите някакви разтояния между крачетата на кондензатора. То си има международни норми за производство и това стриктно се спазва, но Кирилов тези неща няма как да ги знае. Отколонения от нормите се правят само за специално и военно производство.

1103000798.jpg

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Вчера направих много интересно замерване, на тази бъчвичка кондензатор с 3 извода, слагам мултицед постиянно напрежение на крайните му изводи:

1.Включвам от бутона на усилвателя, 62волта и жужи, постепенно се покачва като междувремнно релето е пуснало колоните и те жужат леко. Напрежението на кондензатора за 10-15 сек се покачва до 82волта и спира жуженето, след което се качва до 88,8 волта и си седи постоянно . Съответно всеки кондензатор от 2та е по 44В

2.В работещо положение без жужене дърпам кабела, за 5-8 сек (напрежението на кондензатора е паднало) включвам кабела пак жужи и се покачва постепенно с жужене от 62 до 82 волта където спира

Май ще се окажете прави тази бъчвичка кондензатор бавно се зарежда и от греца се вкарват смущения в усилвателните елементи при пускане.

 

big_c.JPG

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 48 минути, olmo написа:

Вчера направих много интересно замерване, на тази бъчвичка кондензатор с 3 извода, слагам мултицед постиянно напрежение на крайните му изводи:

1.Включвам от бутона на усилвателя, 62волта и жужи, постепенно се покачва като междувремнно релето е пуснало колоните и те жужат леко. Напрежението на кондензатора за 10-15 сек се покачва до 82волта и спира жуженето, след което се качва до 88,8 волта и си седи постоянно . Съответно всеки кондензатор от 2та е по 44В

2.В работещо положение без жужене дърпам кабела, за 5-8 сек (напрежението на кондензатора е паднало) включвам кабела пак жужи и се покачва постепенно с жужене от 62 до 82 волта където спира

Май ще се окажете прави тази бъчвичка кондензатор бавно се зарежда и от греца се вкарват смущения в усилвателните елементи при пускане.

 

big_c.JPG

Капацитета на кондензатора е голям и затова се получава така. Тук, докато той се зарежда, не би трябвало релето вече да е включено. Не съм гледал подробно, но в управлението на релето също би било правилно, ако има тример за регулиране на времето. Най добре вклщчването на релето да става след около 5 секунди след включването на захранването на усилвателя. Мериш 88 волта, което ще рече че двете рамена на крайното стъпало се захранват с по 44волта - едната половина към минуса а другата към  плюс, като общият им край е масата, вързана на крайното стъпало ( виж схемата) Щом толкова бавно се зарежда кондензатора, то е редно да се смени, като се придържате към това, което съм ви посочил. Можете да проверите и в Елимекс, където цената ще бъде по ниска, но нека минимума им да е по 6800 микрофарада  63 волта. Проводниците трябва да са възможно най къси и дебели. Масата се запоява или там където е била до сега, или при измерване  се намира най доброто и място към масата на печатната платка на стъпалото. Долу горе без поглед, това мога да ви препоръчам. За релето.Няма никакъв смисъл да го пипате. Ако е възможна регулация на включването му след 4-5 секунди, го направете. Дори и малко по вече време, най малкото ще му е фатално. Нови кондензатори трябва в рамките на 1-2 секунди да са се заредили вече. Проверката е такава, както вие сте я описал. Волтмера между масата и единия край, а после към другия. При едното положение, стрелката на волтмера, ако е аналогов ще бие силно на ляво, което значи, че трябва да размените сондите на волтмера. С цифров, трябва да изпише, какъв е поляритета на тази секция - Плюс или минус( само при добрите цифрови мултимери) Това е в общи линии за сега!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

минах днес за кондензатори през следните магазини в София , електрон инвест, улСимеон, елимекс имаше само на 40V с близки стойности, обещаха да направят зареждане 63V...

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване