Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор

Шофирам от няколко години и вече ми дойде време за собствена кола.

Първата ми основна дилема е дали да е компактен хечбек като например Toyota Auris/Corolla или да е по-голяма кола, за предпочитане комби/MPV, с място за крака отзад (не само за куче), както и повечко багажник - конкретни модели, които ми харесват, са BMW 320i комби (E36), Toyota Avensis комби, Toyota Corolla Verso, Peugeot 306 комби. Разглеждам модели, произведени от 2003 до 2010 (изключае горкото бемве, там моделите са от '95 и '97). 

Една от основните причини да искам автомобил е, за да мога да пътувам повече и да ходя напред-назад. Допълнително към това искам просто да мога да съм много мобилен в спешни ситуации. Не смятам да го използвам като основно ежедневно превозно средство. 

Не ми пука за това как вози и колко е лъскава. BMW-то е в листата просто защото много харесвам естетиката на E36. Даже едно такова бемве ме зариби по идеята изобщо да имам автомобил. За жалост много трудно се открива такова, а и има неприятния дефект да ръждясва.

Търся по-скоро прагматична кола, която да не носи много главоболия. Да има приличен разход и достъпна поддръжка/поправка. Опитвам се да вляза в бюджет около 7500лв само за автомобила.

Клоня към бензинови двигатели по три причини - защото са по-чисти, може лесно да се монтира газово (стига да не е много малък моторът, нали?) и се поддържат по-евтино от дизеловите.

 

  • Предвид потреблението ми смятате ли, че има смисъл да търся голям автомобил?
  • Можете ли да дадете мнения от опит или слухове по гореизброените модели или пък да препоръчате нещо сходно?
  • Много ли съм смотан за тоя форум т.е. да си вземам ли колелото и да се махам оттук?

Мерси много, оценявам всякакви отзиви. 😚

P.S.: Допълнително се сетих, че 1-2ма души ми споменаха за Opel Astra като добър вариант както хечбека, така и комбито (пак модели 2003-2008)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих взел Toyota Avensis комби, но само защото я харесвам като кола (визия), което си е чисто лично предпочитание.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Много зависи - колко човека ще пътувате обикновено.
Когато в нашето семейство бяхме четирима - си взех Рено Еспейс - 6+1. В момента сме двама + 1-2 допълнителни. Достатъчна ни е 4+1. Дали комби или хечбек - вся едно. Но предпочитам да е с 4/5 врати. Варианта „стани да седна” го избягвам.

За горивото:
Когато взимам кола под наем - предпочитам дизел. Гори по-малко. Ако ше купувам - ще избера бензин. Ти си посочил причините.
По-мощния двигател (стига да не е много мощен) и по-малкия горят почти еднакво - ако искаш една и съща скорост. Просто големия ще работи „по-спокойно”'

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

По-старите автомобили, особено японските, ръждясват много. Изключение правят Ауди и тук-там нещо друго.

Обаче като двигател старите са по-надеждни, т.е. компромис някакъв...

Има също неясноти с тези нови стикери и данъците!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове



По-старите автомобили, особено японските, ръждясват много. Изключение правят Ауди и тук-там нещо друго.

Нали затова бях с Еспейс. Няма ръжда по калници, врати, покрив …
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Вземе си нова на лизинг. Има опции в даден момент да я смениш с друг модел. Така, че докато изплатиш автомобила, то може да покараш различни нови автомобили и решиш коя марка да избереш за постоянна твоя кола. 

Успех!

п.п. Може да видиш в лизинговите компании някоя върната. Поне ще знаеш, че е на до четири години и е обслужвана във фирмения сервиз. Мнозина собственици на Тойота "връщат" лизингова, за да си вземат по-новия модел. Така, те, до към шест, седем години имат нова изплатена кола. О, да, малко по-скъпа излиза колата, но то е в рамките на 20%, а и пък накрая имаш нов автомобил и те така спестяваш някакви разходи за поддръжка на автомобил в близките 15 години. = Само шофираш и не мислиш за ремонти и т.н. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, dioib написа:

Вземе си нова на лизинг.

Деди - откакто стана „златен потребител“ - много си ларж!
Ша я земи на лизинг, а ще я плаща - на ... духинг?
А „Каското“ по време на изплащането ... Дядо Коледа ли ще плаща?

преди 17 минути, dioib написа:

= Само шофираш и не мислиш за ремонти и т.н. 

Аз това го правя с по-малко усилия и пари!
Взимам кола под наем и мисля само ... за насрещноидващите!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 35 минути, jhoro написа:

Ша я земи на лизинг, а ще я плаща - на ... духинг?

То, най-хубавия автомобил е служебния. ;) Доволно тренирах на такива .... :) 

На мен ми трябваха двадесет години, за да си позволя собствен автомобил. Да, взех го на лизинг. И?!

Да, издуха ми се здравето, но това е ... какво да направя, че съм идеалист ... :) И не правя разлика между жена и автомобил = Вземаш ги до живот ... :) 

Не съм богат, за да купувам евтини неща ... :) Поне знам, че са мои и ги пазя ... поддържам и си плащам за поразиите, а не чакам покриване по каско ... :)

п.п. По-скоро дилемата му е дали немски или японски автомобил ... Аз съм заложил на чешки ... който е в "немската група" ... 

Иначе, що не погледне и Киа ... Някои модели се сглобяват в Словакия ...  

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, dioib написа:

Аз съм заложил на чешки ... който е в "немската група" ... 

Чешки ... бяха до „Фабията“! После са VW!

Колкото и Дачиите са рУмънски!

преди 3 минути, dioib написа:

И не правя разлика между жена и автомобил = Вземаш ги до живот ... :) 

Ти ... още ли вярваш в „Дядо Коледа“?

Потребителско общество! Купуваш нещо евтино, ползваш, хвърляш и купуваш друго.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, jhoro написа:

После са VW!

А колко патента са взели от чехите?! :) мъ?! :) 

Все пак съм човек от народа ... и съм си взел автомобил за народа, а иначе какво да направя, че тази група правят невероятни автомобили по отношение цена-качество ... = Автомобили за средната класа .... :) 

п.п. В реалността не съм "златен потребител" .... :) 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 часа, JKirilov написа:

По-старите автомобили, особено японските, ръждясват много.

Колко пък много да ръждясват? Имам Сивик от 2005, чак сега започнаха да й се виждат малки кръгчета ръжда. :) Но пък вече я подарявам на баща ми, та не ми пука.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре почни да ходиш по огледи, за да видиш колите на живо, да ги усетиш как возят и да видиш въобще изобщо дали технически са ок. Също така в момента предлагането на пазара е ограничено, цените са високи, продават страшни трошки. Ходейки на живо поне ще се ориентираш какво ти харесва, дали колите от даден модел, които се продават в момента, стават за нещо. Едно е човек да чете по форумите за различни модели, съвсем друго е да се сблъска реално с колите, които се продават в момента. Огледай на живо няколко коли от моделите, които ти харесват и няма да имаш проблем с взимането на решение какво да си купиш. Ако имаш възможност да си докараш кола от Германия, силно ти го препоръчвам. След месеци наред търсене на автомобил по автокъщи и огледи на коли от частни лица се убедих, че се продават само блъскани коли с завишени цени на пазара. Ако търсиш читава кола с достъпна поддръжка, в бг обявите няма да я намериш...😄

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 часа, JKirilov написа:

По-старите автомобили, особено японските, ръждясват много. Изключение правят Ауди и тук-там нещо друго.

Много интересно наблюдение за ръждата, срещнах го няколко пъти във форума.

Нашите си купиха нова Тойота Корола Версо D4D от 2004. Имала е минимални проблеми и никога не се е забелязвала ръжда. Сходно с Аурис от 2011, който за жалост продадохме. 

преди 6 часа, dioib написа:

Иначе, що не погледне и Киа ... Някои модели се сглобяват в Словакия ...  

В момента освен Версо-то, има Киа сийд 2014 комби. Аз много я харесвам, просто не ми е по джоба този модел, опитвам се да си намеря нещо под 10к, оптимално около 7.5. Може би да погледна моделите на Киа от по-ранните години?

 

преди 6 часа, dioib написа:

п.п. По-скоро дилемата му е дали немски или японски автомобил ... Аз съм заложил на чешки ... който е в "немската група" ... 

Не бях поставял така въпроса, но има нещо такова. Харесвам японските, защото са надеждни и се поддържат евтино, за разлика от немските, за които чувам всякакви щуротии, които за японски не съм чувал. Въпреки това постоянно виждам добри отзиви за шкодите, може би това е нелош вариант?

преди 2 часа, littlesecret написа:

Най-добре почни да ходиш по огледи, за да видиш колите на живо, да ги усетиш как возят и да видиш въобще изобщо дали технически са ок. Също така в момента предлагането на пазара е ограничено, цените са високи, продават страшни трошки. Ходейки на живо поне ще се ориентираш какво ти харесва, дали колите от даден модел, които се продават в момента, стават за нещо. Едно е човек да чете по форумите за различни модели, съвсем друго е да се сблъска реално с колите, които се продават в момента. Огледай на живо няколко коли от моделите, които ти харесват и няма да имаш проблем с взимането на решение какво да си купиш. Ако имаш възможност да си докараш кола от Германия, силно ти го препоръчвам. След месеци наред търсене на автомобил по автокъщи и огледи на коли от частни лица се убедих, че се продават само блъскани коли с завишени цени на пазара. Ако търсиш читава кола с достъпна поддръжка, в бг обявите няма да я намериш...😄

Благодаря за съвета, гледах твоите теми от по-рано. На каква кола се спря в крайна сметка?
Иначе имам един познат майстор, който си е направо магьосник и наистина разбира от автомобили. Той работи с хора, които внасят от Италия, и ми е казвал, че се намират големи бижута там.

 

преди 4 часа, A State Of Permanent Abyss написа:

Колко пък много да ръждясват? Имам Сивик от 2005, чак сега започнаха да й се виждат малки кръгчета ръжда. :) Но пък вече я подарявам на баща ми, та не ми пука.

Близък приятел има Джаз от 2003 и е танк. Нищо не можа да спре тази кола, а какво ли не я е правил.

преди 11 часа, jhoro написа:

Много зависи - колко човека ще пътувате обикновено.
Когато в нашето семейство бяхме четирима - си взех Рено Еспейс - 6+1. В момента сме двама + 1-2 допълнителни. Достатъчна ни е 4+1. Дали комби или хечбек - вся едно. Но предпочитам да е с 4/5 врати. Варианта „стани да седна” го избягвам.

За горивото:
Когато взимам кола под наем - предпочитам дизел. Гори по-малко. Ако ше купувам - ще избера бензин. Ти си посочил причините.
По-мощния двигател (стига да не е много мощен) и по-малкия горят почти еднакво - ако искаш една и съща скорост. Просто големия ще работи „по-спокойно”'

Много се радвам на този отговор, щото докосва една от метадилемите ми.

Като цяло не мислех, че ще си взема кола поради ред причини - замърсяването (колкото и да е малко на фона на вс. друго - въпросът за мен беше принципен), занимавката с поддръжката, нерационалността на ползата понякога ( в смисъл 3 пъти по-голям автобус събира 100 човека, а аз съм само 1 в кола например), проблема с паркирането и как градовете мн често имат смотано градоустройство само за да се съобразяват със супер многото коли.

Та гледах ей тва видю, където един американец в Холандия обяснява, че не ти трябва кола, освен в мн редки случаи. Това важи само за Западна Европа, където carsharing-а е значително по-развит отколкото тук, а и градовете са много добре пригодени за пеша и с колело. Но това не е темата, България няма общо с Холандия.

Темата е, че тоя пич направи един отварящ очите за мен аргумент. Нещо от сорта на това как хората често си купуват "crappy SUVs", дето да са големи и мощни и... само за да разберат, че когато наистина им трябва да ползват голяма кола с цел да пренасят много хора/товари, великото SUV нищо не им носи.

Та аз винаги съм предпочитал комбитата, заради повечето пространство и => повечето неща/хора, които можеш да събереш. Обаче тоя пич ме наведе на мисълта - защо пък да не си взема нещо, което просто е надеждно и икономично -и когато наистина ми потрябва голяма кола - просто да си я наема за колкото ми трябва.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

@shokoladovispageti Не те съветвам да си взимаш внос от Италия. Италианците не се славят с добре поддържани коли. Спрях се на ауди а3, 1.8т. А-тройките не са скъпи за поддръжка и този двигател е издръжлив (стига предишният собственик да се е грижил за него). Има го и във варианта на а-четворка, за феновете на по-големите коли.

Не ти препоръчвам японски коли втора ръка. Първо, че двигателите им са по-сложно устроени и са по-скъпи за поддръжка. Второ, че вдействителност ръждясват. Колите от Фолксваген групата НЕ ръждясват, освен ако не са били блъскани. Препоръчвам ти да разгледаш VW/Audi. По-устойчиви коли са, неслучайно са доста разпространени. Другият вариант е BMW, но ми се струва че втора ръка са доста измъчени...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, shokoladovispageti написа:

Много се радвам на този отговор, щото докосва една от метадилемите ми.

Като цяло не мислех, че ще си взема кола поради ред причини - замърсяването (колкото и да е малко на фона на вс. друго - въпросът за мен беше принципен), занимавката с поддръжката, нерационалността на ползата понякога (в смисъл 3 пъти по-голям автобус събира 100 човека, а аз съм само 1 в кола например), проблема с паркирането и как градовете мн често имат смотано градоустройство само за да се съобразяват със супер многото коли.

Та гледах ей тва видю, където един американец в Холандия обяснява, че не ти трябва кола, освен в мн редки случаи. Това важи само за Западна Европа, където carsharing-а е значително по-развит отколкото тук, а и градовете са много добре пригодени за пеша и с колело. Но това не е темата, България няма общо с Холандия.

Темата е, че тоя пич направи един отварящ очите за мен аргумент. Нещо от сорта на това как хората често си купуват "crappy SUVs", дето да са големи и мощни и... само за да разберат, че когато наистина им трябва да ползват голяма кола с цел да пренасят много хора/товари, великото SUV нищо не им носи.

Та аз винаги съм предпочитал комбитата, заради повечето пространство и => повечето неща/хора, които можеш да събереш. Обаче тоя пич ме наведе на мисълта - защо пък да не си взема нещо, което просто е надеждно и икономично -и когато наистина ми потрябва голяма кола - просто да си я наема за колкото ми трябва.

Благодаря за положителната оценка, но все пак ...
Човек най-много вярва на отговорите, които иска да чуе.

Този х'американец може би е имал предвид само провинциите Северна и Южна Холандия (виж снимката)

Spoiler

 800px-Map_provinces_Netherlands-en.svg.png

Но даже и там - Нидерландия е най-равнинната държава и има много добри условия за каране на велосипед - за по-големи разстояния се ползват автомобили. Като цяло, хората в Западна Европа приемат ежедневен преход от около 100 км за нещо нормално.
Една отметка (бележка) - ако автомобила е произведен за там, това е много добър вариант. Поради по-влажния и студен климат, автомобилите са с по-висок клас на издръжливост срещу корозия.

За броя и видове автомобили - това е „според джоба“, но най-добрия вариант е - един, два или повече „градски“ и един семеен.

За размерите - всичко е според предназначението. Май само по-бедните си купуват автомобил - „50 в 1“!
Спортна двуместна е едно, луксозен седан - друго, хечбек или комби - трето ...
Един приятел си купи „Рено Канго“ товаро-пътнически - варианта без преграда, с два врати отпред, само една плъзгаща отстрани и двойна задна. Даже се кефеше (той все още строи и достроява, и мъкне разни материали) - как с мотокара, му натоварили цяло пале, директно в багажника.

преди 2 часа, littlesecret написа:

@shokoladovispageti Не те съветвам ...

@littlesecret - бих те посъветвал, да не обобщаваш.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, shokoladovispageti написа:

оптимално около 7.5

За тези пари може да се намери прилично VW-Голф комби - "нов внос" на употребявани автомобили. 

Само разгледай ... след като си се спрял на "втора" ръка ... 

п.п. Моя най-малък наследник се е спрял на Голф 4-ка ... независимо, че е "млад" шофьор". Неговия оптимум обаче е 2.5 ... ;) Все пак съм му приготвил още 1.5 ... щото всяка кола втора ръка си трябва да "додадеш" .... Уви .... него не го съветвам да взема на изплащане ... все още не е със сигурен доход, а и го чака ремонт на апартамент ... 

Така, че и ти си приготви някакви пари отгоре. Независимо от модела или марката. 

Поддръжката им е оптимална и не е като при Ауди, БМВ и т.н. 

За Киа по-ранен модел ... по-важно да е произведена в Словакия и да е отново "нов внос" ... Те, обаче си държат цената ... Попаднах на една в нета, но е над 7.5 ... 

Успех!

п.п. Трябва да подчертая, че не съм се бъркал в ориентирането. Самостоятелно и/или със съвет на негови приятели го е решил. 

И друго: Разгледай автомобили и извън България. Има Шанс да попаднеш на добра на по-ниска цена, а и ще си направиш екскурзия ... примерно ... :) 

 

преди 2 часа, shokoladovispageti написа:

добри отзиви за шкодите

Те също държат цена. Все пак погледни някоя "върната" от лизинг. Шкода предлагат разни пакети за подмяна с по-нов модел и може да вземеш нещо хем на изплащане и хем втора ръка.

За японските: Виж и Хонда и отново да е "нов внос". Попаднах в нета на едно комби. На мен ми "хвана окото". 

За начало не ходи на огледи, а се ориентирай в нета за цените. По-лесно е да си набележиш в нета, а после да ходиш на оглед. 

Внимавай с "търговците"!!! Вземи някой който по-разбира от теб за оглед. 

Успех!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 часа, shokoladovispageti написа:

Като цяло не мислех, че ще си взема кола поради ред причини - замърсяването (колкото и да е малко на фона на вс. друго - въпросът за мен беше принципен), занимавката с поддръжката, нерационалността на ползата понякога ( в смисъл 3 пъти по-голям автобус събира 100 човека, а аз съм само 1 в кола например), проблема с паркирането и как градовете мн често имат смотано градоустройство само за да се съобразяват със супер многото коли.

Та гледах ей тва видю, където един американец в Холандия обяснява, че не ти трябва кола, освен в мн редки случаи. Това важи само за Западна Европа, където carsharing-а е значително по-развит отколкото тук, а и градовете са много добре пригодени за пеша и с колело. Но това не е темата, България няма общо с Холандия.

Темата е, че тоя пич направи един отварящ очите за мен аргумент. Нещо от сорта на това как хората често си купуват "crappy SUVs", дето да са големи и мощни и... само за да разберат, че когато наистина им трябва да ползват голяма кола с цел да пренасят много хора/товари, великото SUV нищо не им носи.

Та аз винаги съм предпочитал комбитата, заради повечето пространство и => повечето неща/хора, които можеш да събереш. Обаче тоя пич ме наведе на мисълта - защо пък да не си взема нещо, което просто е надеждно и икономично -и когато наистина ми потрябва голяма кола - просто да си я наема за колкото ми трябва.

Те електрическите автомобили замърсяват сумарно най-много природа,. Е, при нас държат чистичко, но в мините за добив на ценни метали в Конго и Чили е яд. Важното е ние да сме фьешан. ;)

Има доста + в това да имаш кола, особено когато имаш дете. Я го води до лекар с градски транспорт или такси. Особено в Ковид времена.

Ние например си взехме тоя месец малък SUV, не за гъзария, а просто защото ни трябваше кола с по-висок просвет. Зимата като се наложи да карам детето на ски на Витоша бяха едни  кратери по пътя от замръзнал лед, че Сивика 3 пъти закачи отдолу и се чудих дали няма да останем там, бързайки за урока. :)

Ако искаш дуракоустойчива кола с която малко да се занимаваш - някой читав Сивик 2005 ако намериш... Нашият беше ебаси животното - къде ли не го прекарах и аз, в половинметрова дупка на Етъра пропаднах наполовина на един паркинг. Единственото, което го доведе до ремонт на окачване беше шофирането 2-3 години по паветата на Борис III в София :( А, и сменихме двте врати от едната страна, че жената забърса един стълб на паркинга пред блока... :)

Вече е на 225 000 и още не гори масло, взех го на 137 000, а дори не знам дали са го били въртели джамбазите.

на 28.06.2021 г. в 0:48, shokoladovispageti написа:

Първата ми основна дилема е дали да е компактен хечбек като например Toyota Auris/Corolla или да е по-голяма кола, за предпочитане комби/MPV, с място за крака отзад (не само за куче), както и повечко багажник - конкретни модели, които ми харесват, са BMW 320i комби (E36), Toyota Avensis комби, Toyota Corolla Verso, Peugeot 306 комби. Разглеждам модели, произведени от 2003 до 2010 (изключае горкото бемве, там моделите са от '95 и '97). 

Една от основните причини да искам автомобил е, за да мога да пътувам повече и да ходя напред-назад. Допълнително към това искам просто да мога да съм много мобилен в спешни ситуации. Не смятам да го използвам като основно ежедневно превозно средство.

В този модел Сивик (EU7) на задните седалки има достатъчно място да се разположи конфортно 120 кг човек - проверено с нашия кум ;)

Давал ми е разход 4.5/100 бензин според борд-компютъра, на междуградско каране с 90км/ч. НА магистрала 110-120 км/ч ми дава около 6.3/100 с пуснат климатик. Говоря за двигателя 1.4iS (90 кс), но съм чувал, че 1.6i-VTEC е също толкова икономичен. Дори не видях нужда да му слагаме газ при този разход.

От време на време на пазара се появяват втора ръка американски Сивици, те са с по-готин дизайн и са малко по-малки от Акорд, имам колега много доволен от неговия. Мисля за този бюджет може да намериш нещо 2007-2008.

преди 22 часа, littlesecret написа:

Най-добре почни да ходиш по огледи, за да видиш колите на живо, да ги усетиш как возят и да видиш въобще изобщо дали технически са ок. Също така в момента предлагането на пазара е ограничено, цените са високи, продават страшни трошки. Ходейки на живо поне ще се ориентираш какво ти харесва, дали колите от даден модел, които се продават в момента, стават за нещо. Едно е човек да чете по форумите за различни модели, съвсем друго е да се сблъска реално с колите, които се продават в момента. Огледай на живо няколко коли от моделите, които ти харесват и няма да имаш проблем с взимането на решение какво да си купиш. Ако имаш възможност да си докараш кола от Германия, силно ти го препоръчвам. След месеци наред търсене на автомобил по автокъщи и огледи на коли от частни лица се убедих, че се продават само блъскани коли с завишени цени на пазара. Ако търсиш читава кола с достъпна поддръжка, в бг обявите няма да я намериш...😄

Ние си взехме миналия месец от оказион на официален представител. 10 годишна кола на 55 000км.. Реални, със сервизна история. Наистина каран от жена 55 набор, колкото и смешно да звучи ;)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 часа, A State Of Permanent Abyss написа:

Те електрическите автомобили замърсяват сумарно най-много природа,. Е, при нас държат чистичко, но в мините за добив на ценни метали в Конго и Чили е яд. Важното е ние да сме фьешан. ;)

Още един „пишман еколог“!!!

В „мините за добив на ценни метали“ било мръсно - а при сондажите и на платформите за добив на нефт е „аптека“!

И кое е по-добре:

  • потенциално замърсяване на две места - при добиването и при утилизацията - което може да се ограничи или
  • постоянно замърсяване там, където отиде „дизеловото кюмбе“?
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 часа, A State Of Permanent Abyss написа:

Те електрическите автомобили замърсяват сумарно най-много природа,. Е, при нас държат чистичко, но в мините за добив на ценни метали в Конго и Чили е яд. Важното е ние да сме фьешан. ;)

Ако искаш дуракоустойчива кола с която малко да се занимаваш - някой читав Сивик 2005 ако намериш... Нашият беше ебаси животното

 

Електромобилите още са просто хайп, докато не се направят достатъчно иновации за възобновяемите източници на енергия и за батериите. В България не виждам кой би карал електричка, освен хората, дето се чудят къде да си изхвърлят парите.

Яко, че споменаваш Сивик-а, тъкмо попаднах на един, който ми хвана окото, но е 2.2 дизел, иначе изглежда читав - https://www.cars.bg/offer/60ca1c015876bd4ce908e303

Чудя се и за Джаз, защото гледам, че е много дуракоустойчив и сигурно няма да ми пука, ако го малтретирам.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

@shokoladovispagetiТи сериозно ли? Хонда Джаз!? Освен някоя мацка, която да си мачва тоалета с колата, надали някой друг би си взел подобна малолитражка...Дори аз не бих си взела подобна таратайка, а все се опитват да ми ги пробутват по автокъщите. Кола с двигател по-малко от 1.6 не я признавам за кола. Двигателят на една малолитражка като Джаза ще даде фира пъти по-бързо от един двигател с обем 1.6/1.8. Сивика е правилният избор. Но бензинка, освен ако не искаш да прекараш повече време с ремонти, отколкото във шофиране 😄

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не се ли усещате - колко едностранно мислите??? Явно  - НЕ!

преди 1 час, shokoladovispageti написа:
  1. Електромобилите още са просто хайп, докато не се направят достатъчно иновации за възобновяемите източници на енергия и за батериите.
  2. В България не виждам кой би карал електричка, освен хората, дето се чудят къде да си изхвърлят парите.
  1. Има доста разработки на коли, без батерии - захранване „в пътя“ например.
    Безжичното зарядно за телефон е пробива. После - просто ще увеличат обхвата и мощността!
    Без значение - с батерии или не - тук въпроса е „Каква е енергията - електричество или от течно/твърдо гориво?“
  2. Аз бих карал още сега, ама чакам ... да поевтинеят!
    Предимствата са една камара:
  • няма данък;
  • зареждането е безплатно (поне беше - когато се интересувах за последно);
  • паркирането е безплатно и навсякъде;
  • конструкцията е по-проста, следователно - поддръжката също;
  • ако задвижването е „Direct Drive“ - ще има повече място и за багаж, и за пътниците.

В момента се чудя - дали да си взема електрическа тротинетка?
Спират ме само две неща - цена и визия.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, jhoro написа:

Още един „пишман еколог“!!!

В „мините за добив на ценни метали“ било мръсно - а при сондажите и на платформите за добив на нефт е „аптека“!

И кое е по-добре:

  • потенциално замърсяване на две места - при добиването и при утилизацията - което може да се ограничи или
  • постоянно замърсяване там, където отиде „дизеловото кюмбе“?

Викаш, да го дух*т негрите... ;)

преди 1 час, shokoladovispageti написа:

Електромобилите още са просто хайп, докато не се направят достатъчно иновации за възобновяемите източници на енергия и за батериите. В България не виждам кой би карал електричка, освен хората, дето се чудят къде да си изхвърлят парите.

Яко, че споменаваш Сивик-а, тъкмо попаднах на един, който ми хвана окото, но е 2.2 дизел, иначе изглежда читав - https://www.cars.bg/offer/60ca1c015876bd4ce908e303

Чудя се и за Джаз, защото гледам, че е много дуракоустойчив и сигурно няма да ми пука, ако го малтретирам.

За дизелов Сивик нищо не мога да кажа, особено от годините преди 2005. Чувал съм , че са с проблемен Isuzu мотор. Поне това са ми разказвали, нямам личен опит.

Някъде след 2006 мисля Хонда започват сами да правят дизелов агрегат.

преди 1 час, littlesecret написа:

@shokoladovispagetiТи сериозно ли? Хонда Джаз!? Освен някоя мацка, която да си мачва тоалета с колата, надали някой друг би си взел подобна малолитражка...Дори аз не бих си взела подобна таратайка, а все се опитват да ми ги пробутват по автокъщите. Кола с двигател по-малко от 1.6 не я признавам за кола. Двигателят на една малолитражка като Джаза ще даде фира пъти по-бързо от един двигател с обем 1.6/1.8. Сивика е правилният избор. Но бензинка, освен ако не искаш да прекараш повече време с ремонти, отколкото във шофиране 😄

Е, аз карах 7 години кола 1.4 (90 коня), но с жената сме финяги и нямахме проблеми на магистралата, дори и с климатик ;) Виж, като качихме приятелско семейство, къдетоо и двамата бяха на по 80кг +, на моторчето му се взе въздуха 😞

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, A State Of Permanent Abyss написа:

Викаш, да го дух*т негрите... ;)

А ние - така ли правим, като гълтаме пушеците на ТЕЦ-овете?
Хайде - на Марица Исток сложиха сероочистващи и други филтри (дали?), ама другите замърсители?

Оня ден видях ... „едно облаче“ на пътя! Колата беше дизел, но модел, марка, цвят - не се познаваха. За номера - не говоря!

преди 17 минути, A State Of Permanent Abyss написа:

Е, аз карах 7 години кола 1.4 (90 коня), но с жената сме финяги и нямахме проблеми на магистралата, дори и с климатик ;) Виж, като качихме приятелско семейство, къдетоо и двамата бяха на по 80кг +, на моторчето му се взе въздуха 😞

1,4 е добре - виж 1,0 е мъка! Най-добре върви надолу!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 часа, jhoro написа:

А ние - така ли правим, като гълтаме пушеците на ТЕЦ-овете?
Хайде - на Марица Исток сложиха сероочистващи и други филтри (дали?), ама другите замърсители?

Оня ден видях ... „едно облаче“ на пътя! Колата беше дизел, но модел, марка, цвят - не се познаваха. За номера - не говоря!

1,4 е добре - виж 1,0 е мъка! Най-добре върви надолу!

И си прав, и н е си прав. Аз дизел не бих си взел, точно защото втората ръка са еб*ти и пушилниците.

Електричка бих си взел, но само ако е нова, но пък не мога да си я позволя. Ако можех да си я купя, щеше да е Тесла, щото е гъзария, а не защото е еко. Но щях да съм с ясното съзнание, че заради моя кеф, страдат някакви печки, а нямаше да се правя на много еко и зелен. ;)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

на 28.06.2021 г. в 5:14, dioib написа:

Вземе си нова на лизинг. Има опции в даден момент да я смениш с друг модел. Така, че докато изплатиш автомобила, то може да покараш различни нови автомобили и решиш коя марка да избереш за постоянна твоя кола. 

Успех!

п.п. Може да видиш в лизинговите компании някоя върната. Поне ще знаеш, че е на до четири години и е обслужвана във фирмения сервиз. Мнозина собственици на Тойота "връщат" лизингова, за да си вземат по-новия модел. Така, те, до към шест, седем години имат нова изплатена кола. О, да, малко по-скъпа излиза колата, но то е в рамките на 20%, а и пък накрая имаш нов автомобил и те така спестяваш някакви разходи за поддръжка на автомобил в близките 15 години. = Само шофираш и не мислиш за ремонти и т.н. 

Бай Диоде аз смята, че колите на лизинг са лукс за богати хора. Освен, което е има страшно много уловки в условията. Като лимит на километри, условие на застраховане и прочие. Преди две години бях в представителството на VW за да се поинтересувам за техните лизингови условия. Ами сори ама за едно поло с мотор 1.0 искат 600 евро на месец. Което си е доста, То кредит, ако изтеглиш от банката за цялата сума, ще връщаш доста по-малко на месец, но знаеш, че колата си е твоя и никой не може да ти каже вафла колко ще караш, как ще застраховаш и прочие.

на 27.06.2021 г. в 23:48, shokoladovispageti написа:

Шофирам от няколко години и вече ми дойде време за собствена кола.

Първата ми основна дилема е дали да е компактен хечбек като например Toyota Auris/Corolla или да е по-голяма кола, за предпочитане комби/MPV, с място за крака отзад (не само за куче), както и повечко багажник - конкретни модели, които ми харесват, са BMW 320i комби (E36), Toyota Avensis комби, Toyota Corolla Verso, Peugeot 306 комби. Разглеждам модели, произведени от 2003 до 2010 (изключае горкото бемве, там моделите са от '95 и '97). 

Една от основните причини да искам автомобил е, за да мога да пътувам повече и да ходя напред-назад. Допълнително към това искам просто да мога да съм много мобилен в спешни ситуации. Не смятам да го използвам като основно ежедневно превозно средство. 

Не ми пука за това как вози и колко е лъскава. BMW-то е в листата просто защото много харесвам естетиката на E36. Даже едно такова бемве ме зариби по идеята изобщо да имам автомобил. За жалост много трудно се открива такова, а и има неприятния дефект да ръждясва.

Търся по-скоро прагматична кола, която да не носи много главоболия. Да има приличен разход и достъпна поддръжка/поправка. Опитвам се да вляза в бюджет около 7500лв само за автомобила.

Клоня към бензинови двигатели по три причини - защото са по-чисти, може лесно да се монтира газово (стига да не е много малък моторът, нали?) и се поддържат по-евтино от дизеловите.

 

  • Предвид потреблението ми смятате ли, че има смисъл да търся голям автомобил?
  • Можете ли да дадете мнения от опит или слухове по гореизброените модели или пък да препоръчате нещо сходно?
  • Много ли съм смотан за тоя форум т.е. да си вземам ли колелото и да се махам оттук?

Мерси много, оценявам всякакви отзиви. 😚

P.S.: Допълнително се сетих, че 1-2ма души ми споменаха за Opel Astra като добър вариант както хечбека, така и комбито (пак модели 2003-2008)

Е36 Шест цилиндъра, ако намериш що годе запазена, ще е цяло чудо. А и 2.0 маторя е най-малко за предпочитане, понеже спрямо 2.5 и 2.8 най-малко върви, а гори същото и не са толкова здрави както 2.5 и 2.8  С верига са, така, че при огледа се заслушай да ли не издава странни звуци. Смяната и не е ефтина. На БМВ охладителната система е ахилесовата пета. Дръж нивото на антифриза и стрелката на температурата първия месец под око. Ремонтите на главите не са никак ефтини. Мен, ако питаш специално за комби предпочитам всичко друго, но не и БМВ. Виж БМВ са спортни автомобили. Хулигана на пътя. Лошото момче от квартал Люлин. Той не е създаден да мъкне буркани и щайги от село. Или да пътуваш със семейството от София до морето. Тия коли са за келешлък, да сваляш мадами с тях, да обикаляш по кафетата и те така.

 

 

Успех!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Подобни теми

    • от nedqlkow
      Здравейте колеги,
      след като колата, която имах до момента(и първа такава в живота ми) приключи своят жизнен цикъл преди около месец, за втори път съм във филма с намирането на нов автомобил. В рамките на този един месец разгледах немалко коли, предимно такива в автокъщи и ситуацията е меко казано трагична - абсолютни трошки с милион забележки, които разбира се никой не ти казва по телефона, виждаш ги на място. Лошото е, че не живея в София и всеки път ми се налага да отида на оглед, респективно да мина 150 км в двете посоки, за да видя нещо, което просто не си струва да гледам. Най-пресният пример е да се "пропусне" да ми се каже по телефона, че въпросната кола е с отрязан катализатор или да бръкна в ауспуха на бензинова кола и да има половин сантиметър чернилка. Както и да е, по темата.
      Нагледах се на всякакви трошляци и вече сериозно се замислям за покупка на нова кола или кола от оказион, случаи при които поне мога с малко по-голяма сигурност да предположа, че няма да се набия на нещо, което е умряло в някоя автоморга в Австрия/Италия/Германия и нашите са го докарали за продажба тип "качваш се и караш". Малко по-детайлно и за очаквания, бюджет и прочие.
      Все още доизбистрям окончателните параметри, но към момента спокойно бих могъл да направя една първоначална вноска от порядъка на 7-8000 лева и съответно да разсроча на лизинг останалата част от сумата и да си я плащам на вноски. Това при вариант покупка на нов автомобил или на оказионен такъв, който е малко по-евтин от новия и също се предлага на разсрочено плащане. Целта ми е след като направя първоначалната вноска, да ми се върже месечна такава не по-голяма от 200-250 лева, което пък според моите сметки ме класира във вариант на автомобил с цена не по-голяма от 22-23 хиляди лева.
      Разбира се, вариантът с покупка на употребяван автомобил от собственик(за предпочитане) или от автокъща си остава съществуващ, като там бих казал, че мога да отделя нещо от порядъка на 10-12000 лева.
      Относно техническите параметри на самия автомобил, изискванията ми не са кой знае колко. Единственото нещо, което не търпи коментар е автоматичната скоростна кутия. Първият ми автомобил беше с такава, следващият също ще бъде. Ако имам възможност да избирам, бих избрал бензинова кола, но това не означава, че отписвам дизелите. Предпочитам също да не е малка, тоест по-скоро бих купил седан или SUV, отколкото хечбек.
      Е, да видим какво мислите. Ще съм благодарен на всеки коментиращ :)
    • от Polina Gencheva
      Здравей те първо искам да се извиня че ви занимавам с тези неща и второ ако има правописни или други грешки защото не живея в България и не съм много добре с писането от няколко години живея в друга държава и ми трябват съвети как да се държа и така подобни че да ми е както в БГ И благодаря предварително.
    • от good luck
      Здравейте ! Харесвам една страница от колективен сайт с много теми и автори . Моля Ви , научете ме как е по-добре да подкрепям страницата - 1. Кликам често върху нея или 2. Стоя продължително в страницата .Предварително благодаря за съветването !
    • от Анита Христова Трифонова
      Сараят на Доган - лукс в крепост край морето
    • от Ramiram
      Здравейте искам да си купя нов Телефон но незнам какъв да си избера за това исках да попитам и вас за вашето мнение кой телефон бихте ми препоръчали Huawei Mate 20 Pro Samsung Galaxy Note 9 Motorola One Nokia 8.1 това са едни от моделите но разбира се може и да си избера и други модели кажете си вашето мнение цената няма значение благодаря предварително
  • Дарение

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване