Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Защо в България се карат толкова малко скутери?


Препоръчан отговор

Добър ден форум!  В много европейски страни масово се карат скутери. Ще изброя някои от тях. Италия, Гърция, а пък нидерландците са манияци. Тук от баба до бебе всичко е моторизирано. Да си джиткаш из града е перфе. Живея във външен квартал, нещо като Драгалевци в София. С кола ми отнема около 35мин. да стигна до града. Със скутер 12 мин. Няма данъци , 2л. 100 бензин не търси място за паркирано, мога да оставям на всякъде.Всяка точка на града е достъпна директно. Чустваш свободата. Вятъра. Може да минаваш на всякъде. И с по-голям мотор е така, но не толкова мобилен колкото скутера и по принцип трябва да караш от там където и колите.Тука дори най-големия бос на мафията Вилям Холейдър обожава скутерите и обича да се предвижва с тях. Няколко пъти съм го виждал в Амстердам на една много бандитска Веспа черен металик. Обаче ние бившите соц страни сме мнохо изостанали в това отношение. Да ли инфраструктурата ни е проблема или Ганьо си мисли, че колата е всьо? 

95DE09A8-22AD-4C64-B5F2-051CAF07597B.jpeg

DB4CF918-9B7C-49FC-9468-979AA6D96075.jpeg

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

И тук се карат много. Особено в градове където паркоместата буквално липсват или са платени масово.

Недостатъкът на тези машинки е, че искат гараж за съхранение. Не знам как е в Италия, но в България тези неща се крадат лесно и няма намиране. После търси в кое село е закарано и някой си го кара без документи в селото.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, Емил Костов написа:

Да и като завали или дойде зимният сезон всичко умира.

Това е едната причина. Другата е, че цената на свестен скутер (и поддръжката му) не е по джоба на всеки. Лично аз вече 3-та година джиткам лятото с едно ел скутерче (китайско) - леко съм го побългарил - втори акумулатор с ръчно превключване и изкарвам около 80-90 км с едно зареждане.... но със втория акумулатор стъпи на около 1200 лв - за тия пари се намира малка кола все пак...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, NewRedDragon написа:

Това е едната причина. Другата е, че цената на свестен скутер (и поддръжката му) не е по джоба на всеки. Лично аз вече 3-та година джиткам лятото с едно ел скутерче (китайско) - леко съм го побългарил - втори акумулатор с ръчно превключване и изкарвам около 80-90 км с едно зареждане.... но със втория акумулатор стъпи на около 1200 лв - за тия пари се намира малка кола все пак...

Така е, освен това в европейските държави се поддържат пътища и настилски през цялата година, а тук при нас е страшно.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, Емил Костов написа:

Да и като завали или дойде зимният сезон всичко умира.

Емо за зимата съм съгласен.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

току-що, Граф Монте Кристо написа:

Емо за зимата съм съгласен.

Ами зимата по принцип ни е 6 месеца. Хайде сега тук няколко години го караме без зими, но преди не беше така. Освен това пътищата са ни в лошо състояние. Друга причина също е, че ние нямаме такива градове като в Европа. Една София дето е по-голяма. В  Плевен дори пеша можеш да отидеш навсякъде са около 30 минути.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • Kalin Karaboychev промени заглавието на Защо в България се карат толкова малко скутери?
преди 31 минути, ice_lion__01 написа:

И тук се карат много. Особено в градове където паркоместата буквално липсват или са платени масово.

Недостатъкът на тези машинки е, че искат гараж за съхранение. Не знам как е в Италия, но в България тези неща се крадат лесно и няма намиране. После търси в кое село е закарано и някой си го кара без документи в селото.

От кой град си? Любопитно ми, че бая места съм обиколил в България и не съм виждал да ги карат толкова.

 

 

И аз нямам гараж.  Държа го под тая козирка, която се пада част от на комшийката кухнята. За година и половина е почнала малко ръждичката по хром никела.Ама какво пък няма да векувам с него. И без това сега искам е тая Веспа, и обичам да ги сменям. Коли, жени и мотори трябва да се сменят редовно😎🥃   И винаги да се върви към ъпгрейд. И тука се крадат на поразия. Веспа са най-крадените. Двеста коли са ми минали през ръцете, но не съм имал такъв кеф до сега. Кефа цена няма, ама струва пари😎

CCE2A6D3-342A-4943-B95B-89CDC27D400C.jpeg

A4397749-1E2C-4B6A-AD7C-50E273DEEEE1.png

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Това е тип въпрос: Защо в България вътрешните полети на самолети не са рентабилни?!

Бай Ганю би казал, че Борисов ни осигури пътища за автомобили. :)

При положение, че вече се доказа вредата от "двигателите с ВГ", то за какво ни са двутактови машини, при положение, е имаме електричество?! 

Графе, то хубаво, че си "избягал" от затвора, но я си гледай да си отмъстиш, т.е. "вендетата", че явно Рим е в теб. :)  НО, не всеки българин е Спартак ... :)   

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, Граф Монте Кристо написа:

От кой град си? Любопитно ми, че бая места съм обиколил в България и не съм виждал да ги карат толкова.

 

 

И аз нямам гараж.  Държа го под тая козирка, която се пада част от на комшийката кухнята. За година и половина е почнала малко ръждичката по хром никела.Ама какво пък няма да векувам с него. И без това сега искам е тая Веспа, и обичам да ги сменям. Коли, жени и мотори трябва да се сменят редовно😎🥃   И винаги да се върви към ъпгрейд. И тука се крадат на поразия. Веспа са най-крадените. Двеста коли са ми минали през ръцете, но не съм имал такъв кеф до сега. Кефа цена няма, ама струва пари😎

CCE2A6D3-342A-4943-B95B-89CDC27D400C.jpeg

A4397749-1E2C-4B6A-AD7C-50E273DEEEE1.png

Е, сега.... то Веспа си класика в жанра, ама колко струва?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, NewRedDragon написа:

Е, сега.... то Веспа си класика в жанра, ама колко струва?

Остава и въпросните да се вкарват "нов внос" от Италия .... хм ... то автомобил на по-ниска цена "втора ръка"ще намериш, а не нова "Ве спа" и косите като някакъв разрошен еврейн .. :) 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, NewRedDragon написа:

Е, сега.... то Веспа си класика в жанра, ама колко струва?

Базовите тука почват от 3500 евро. Иначе ония ден гледах една фулл опшън в един магазин 6500 евро. Половин чисто нова Дачия. И на вторичния пазар държат цени. 5 годишна Веспа на 15 000км под 2 000 не можеш да я намериш. Тука това е най-караната марка. Виждал съм и жестоки имитации на Веспа от китайски марки. Почти едно към едно, но не е с тия качествени материали. Китаеца наиш кога ще ти сложи алкантара с червени конци обшита седалка. Освен, което ресурса на 4 тактовата Веспа е мин. 50 000км , която си е бая.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Граф Монте Кристо написа:

Базовите тука почват от 3500 евро. Иначе ония ден гледах една фулл опшън в един магазин 6500 евро. Половин чисто нова Дачия. И на вторичния пазар държат цени. 5 годишна Веспа на 15 000км под 2 000 не можеш да я намериш. Тука това е най-караната марка. Виждал съм и жестоки имитации на Веспа от китайски марки. Почти едно към едно, но не е с тия качествени материали. Китаеца наиш кога ще ти сложи алкантара с червени конци обшита седалка. Освен, което ресурса на 4 тактовата Веспа е мин. 50 000км , която си е бая.

В Плевен са на мода моторните колелета. Вършат наистина перфектна работа.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, dioib написа:

При положение, че вече се доказа вредата от "двигателите с ВГ", то за какво ни са двутактови машини, при положение, е имаме електричество?! 

 

 

Бай Диоде двутактови тактови машини отдавна почти вече няма. Иначе и тука е започнал сериозен ъпгрейд към електрически скутери. С две евро ток се изминават около 100км. С четиритактов скутер е около 5 евро същото разстояние. Тук чух, че от 2025г. тук повече няма да се продават чисто нови бензинови скутери. Обаче тия електрическите много грозни ве братче. На нищо не мязат.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, Граф Монте Кристо написа:

Обаче тия електрическите много грозни ве братче. На нищо не мязат.

Е ти на изложба ли ще го водиш возилото или ще си придвижваш Д-то с него :) Грознички са щото се пести всеки грам собствена маса...

Пък и какво не ти харесва:

viber_image_2020-10-02_15-42-511.jpg.f2ca40c5c1533c43cb1c5d9829f26c8b.jpg

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, NewRedDragon написа:

Е ти на изложба ли ще го водиш возилото или ще си придвижваш Д-то с него :) Грознички са щото се пести всеки грам собствена маса...

Пък и какво не ти харесва:

viber_image_2020-10-02_15-42-511.jpg.f2ca40c5c1533c43cb1c5d9829f26c8b.jpg

Трябва да радва и окото неизбежно е. Аз не си купувам електрожен, или флекс, да се интересувам само да върши работа. Виж в какви времена живеем, по-дрехите посрещат, по-дрехите изпращат.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Също така в България нямаме, как да кажа, манталитета да се съобразяваме със скутерите, колата и другите двуколки. Да не споменавам, че някой са нахални и се провират където могат и където не могат.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, Граф Монте Кристо написа:

Трябва да радва и окото неизбежно е. Аз не си купувам електрожен, или флекс, да се интересувам само да върши работа. Виж в какви времена живеем, по-дрехите посрещат, по-дрехите изпращат.

Добре де.....ко се хилиш - знам, че имам още малко работа по задницата, ама такива светлини имаше в работилницата.... Иначе "дизайна" го краднах от китайците :) 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Емил Костов написа:

Ами зимата по принцип ни е 6 месеца. Хайде сега тук няколко години го караме без зими, но преди не беше така. Освен това пътищата са ни в лошо състояние. Друга причина също е, че ние нямаме такива градове като в Европа. Една София дето е по-голяма. В  Плевен дори пеша можеш да отидеш навсякъде са около 30 минути.

Не бих казал, че зимите в България са дълги. Та в Южна България зимата не пада даже и сняг. От Април до началото на началото на Декември спокойно може да се кара скутер. Плевен далеч не е малък град. От двата най-населени квартала Сторгозия и Дружба никакъв шанс пеша до центъра до каскадата за 30мин. А и 30мин. пеша, трябва да си луд да ходиш. Пък Кайлъка да се обикаля със скутер е уникално. За инфраструктурата съм съгласен. Тегава си е, ако има и много скутери на пътя в Плевен. Иначе аз живял на последната спирка на Дружба и съм учил на последната спирка на Сторгозия. Един час в едната посока с тролея един час в другата. Със скутер бих го взел това разстояние за 20 мин.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

току-що, Граф Монте Кристо написа:

Не бих казал, че зимите в България са дълги. Та в Южна България зимата не пада даже и сняг. От Април до началото на началото на Декември спокойно може да се кара скутер. Плевен далеч не е малък град. От двата най-населени квартала Сторгозия и Дружба никакъв шанс пеша до центъра до каскадата за 30мин. А и 30мин. пеша, трябва да си луд да ходиш. Пък Кайлъка да се обикаля със скутер е уникално. За инфраструктурата съм съгласен. Тегава си е, ако има и много скутери на пътя в Плевен. Иначе аз живял на последната спирка на Дружба и съм учил на последната спирка на Сторгозия. Един час в едната посока с тролея един час в другата. Със скутер бих го взел това разстояние за 20 мин.

Сега не пада, а ако пък завали дъжд и тръгне кал и киша не знам какъв скутер може да караш. Просто ставаш на свиня.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, NewRedDragon написа:

Добре де.....ко се хилиш - знам, че имам още малко работа по задницата, ама такива светлини имаше в работилницата.... Иначе "дизайна" го краднах от китайците :) 

Това е триколка, и е съвсем друга бира.  Не е толкова практична колкото скутер. Това ще заема място за паркиране, колкото една малолитражка.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Граф Монте Кристо написа:

Бай Диоде двутактови тактови машини отдавна почти вече няма. Иначе и тука е започнал сериозен ъпгрейд към електрически скутери. С две евро ток се изминават около 100км. С четиритактов скутер е около 5 евро същото разстояние. Тук чух, че от 2025г. тук повече няма да се продават чисто нови бензинови скутери. Обаче тия електрическите много грозни ве братче. На нищо не мязат.

Е ти ще ползваш електричка да си вършиш работата или ще се правиш на гъзар? Освен това да не влизам в излишни спорове електричките няма да се наложат, докато не се намерят евтини материали за производство на батериите им. Докато в тях се ползват злато, платина, кобалт ще си бъдат на заден план. Оставям настрана въпроса за ел. енергията и рециклирането.

 

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, Граф Монте Кристо написа:

Това е триколка, и е съвсем друга бира.  Не е толкова практична колкото скутер. Това ще заема място за паркиране, колкото една малолитражка.

Знам - това е проект за сега - полуготов :) Търся си занимание за зимата :) Иначе, това, което джиткам е двуколесно ....

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 41 минути, S197 написа:

Също така в България нямаме, как да кажа, манталитета да се съобразяваме със скутерите, колата и другите двуколки. Да не споменавам, че някой са нахални и се провират където могат и където не могат.

Трябва постоянно да гледат в огледалата и мъртвата точка при завиване. Обаче, като ходят по Европите как се справят? Едно време като живеех в бегето и гледах италиански филми, как яко карат скутери там и си мислех: Абе тия глупаци защо не карат коли, глупави ли са или бедни или и двете?

преди 27 минути, Емил Костов написа:

Е ти ще ползваш електричка да си вършиш работата или ще се правиш на гъзар? Освен това да не влизам в излишни спорове електричките няма да се наложат, докато не се намерят евтини материали за производство на батериите им. Докато в тях се ползват злато, платина, кобалт ще си бъдат на заден план. Оставям настрана въпроса за ел. енергията и рециклирането.

 

Тука са хит под наем.  Електрическите. Скъсват се да ги карат. Често обикалям магазините за скутери и наблюдавам, че повечето от бензиновите вече ги махат от асортимента и се зареждат все повече с електрически. Ама грозна работа. Трябва да радва окото задължително, това е и по-важно от работата. Работата ще се свърши, тя не е кон да избяга😎

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 часа, Граф Монте Кристо написа:

От кой град си? Любопитно ми, че бая места съм обиколил в България и не съм виждал да ги карат толкова.

Например в Созопол(и други курортни градчета). Лятото паркирането в града е платено навсякъде и дори няма свободни места и на платените паркинги. Има сложени колчета да не влизат коли в пешеходната зона. Обаче всички които са със скутери или велосипеди си минават между колчетата и си карат навсякъде. Масово карат мотопеди и подобни електрически машинки. Не плащат нищо, не търсят място да паркират и минават отвсякъде.

А каква е гаранцията, че като усъмнеш Веспа-та няма ще я намериш? Ако ще и със верига да е заключена.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване