Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

На прага на изпит за книжка


Препоръчан отговор

Здравейте,

Предстои ми един важен за мен момент и това е изпита за книжка. Приятели започнали обучението заедно с мен споделят че са били късани от първия път заради разни грешки и това силно ме наплаши. Дори се замислям дали не е добре да закупя опреснителни часове и така да подобря увереността си. Теоретичния изпит го взех с 2 грешки, но за практическия направо не зная дали ще издържа 15 минути в това натоварено движение. Инструктора е адски пекан човек и не искам да го разочаровам, но какво да се прави в този натоварен свят. 

 

Казват че има изпитващи, които нарочно набутват в натовареното движение с цел да бъдат късани курсисти и така повече пари да се наливат в ДАИ. Практическия изпит е 25 минути и не се знае къде ще ме набутат. 

 

Какви съвети ще ми дадете за да се справя добре.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, NewRedDragon написа:

Е, като вземеш книжката - на полето ли ще караш? 

Едно е да набуташ нарочно някой в най-трудното движение със скрити подводни камъни, друго е ти сам да се вкараш в сложна ситуация. Понякога изпитващия много субективно може да прецени дали реално предизвикваш заплаха или имаш дребни трески за дялане.

Единствения който не нарушава правилата за двеижение е този който е под карантина, всеки друг рано или късно гази лука, въпроса е колко.

Съвет - само ти знаеш как караш като цяло, разбира се инструктура ти също. Не е ясно кога последно си управлявал, но предходните дни преди изпита няколко часа няма да ти навредят.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Наистина се плаша от този ден, а той е близо. Не дай боже се стъписам и не спра на някой СТОП.

 

Казаха ми общо взето че изпитващия има право да пита дали може да се завие в обратна посока на кръстовище където това не е разрешено. Ако постъпя грешно ще бъда скъсан, но ако му отвърна че нямам това право продължаваме да караме. Буквално било като руска рулетка. Затова ми казаха че теорията трябва да се познава напълно.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, Thores написа:

Наистина се плаша от този ден, а той е близо. Не дай боже се стъписам и не спра на някой СТОП.

 

Казаха ми общо взето че изпитващия има право да пита дали може да се завие в обратна посока на кръстовище където това не е разрешено. Ако постъпя грешно ще бъда скъсан, но ако му отвърна че нямам това право продължаваме да караме. Буквално било като руска рулетка. Затова ми казаха че теорията трябва да се познава напълно.

Аз на твое място, бих забравил за шофьрска книжка. Изпитващия има право на всичко - затова е изпитващ. Ти просто се качваш и караш. Едва ли преди да започнеш курсовете, не си карал кола.... 

Има и друг вариант - отиваш на изпит в някое малко градче (Омуртаг, Разград, Видин...) дето има 2 светофара и после почваш да се учиш да караш кола...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Естествено че съм карал преди това и то доста, но като всеки човек се притеснявам. Все пак приятелите ми започнали да кормуват с мен са скъсани от първия път.

 

Варианта с малкото градче съм го обмислил. Реално погледнато в малкото градче е по-голям шанса за вземане на книжка защото няма натоварено движение. Дори и пешеходците ще са по-малко.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Thores написа:

Естествено че съм карал преди това и то доста, но като всеки човек се притеснявам. Все пак приятелите ми започнали да кормуват с мен са скъсани от първия път.

 

Варианта с малкото градче съм го обмислил. Реално погледнато в малкото градче е по-голям шанса за вземане на книжка защото няма натоварено движение. Дори и пешеходците ще са по-малко.

В момента няма ли камери в учебните возила? Ако не правиш грешки, не могат да те скъсат!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, Thores написа:

Наистина се плаша от този ден, а той е близо. Не дай боже се стъписам и не спра на някой СТОП.

Всичко друго бих се съгласил, но да забравиш да спреш ... мм НЕ!

преди 19 минути, Thores написа:

да пита

А едно време беше забранено да се говори с шофьора ... ех какви времена бяха.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, plamen_petrov_80 написа:

А едно време беше забранено да се говори с шофьора ... ех какви времена бяха.

И да караш гол до кръста :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ще дойде време глава на семейство да си, ти 15 минути зад волана не можеш да издържиш ;D Осъзнаваш ли какви тъпотии дрънкаш.Стегни се малко, голямо момче си.Ако към всичко подхождаш с подобен страх, до никъде няма да стигнеш.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Как да не подхождам със страх след като приятелите ми са скъсани от ПЪРВИЯ път. Първият път да те скъсат не е фатално, но не дай боже да продължи примерно до втори, трети път. ... и прочие...Какво ще си кажат инструктора и изпитващия. Не дай боже научат и още мои приятели за това и ще стана за смях. Ще бъда едно разочарование за себе си.

 

Мисля че едно от решенията на този проблем е именно да се изкара изпита в малко населено място без интензивно движение. Ето например такива са Видин, Разград и Омуртаг. От една страна няма да има натоварено движение, а от друга пешеходците също ще са малко.

Баща ми споделя че преди години не е имало такова движение, но уви какво да се прави. Сега с тези кръстовища, пешеходци и маневри направо лудница. Ето например днес до нас имаше катастрофа. Как да не се шашка човек. Пък и има тарикати, които направо си купуват книжката по един или друг начин.

 

 

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Thores написа:

Как да не подхождам със страх след като приятелите ми са скъсани от ПЪРВИЯ път. Първият път да те скъсат не е фатално, но не дай боже да продължи примерно до втори, трети път. ... и прочие...Какво ще си кажат инструктора и изпитващия. Не дай боже научат и още мои приятели за това и ще стана за смях. Ще бъда едно разочарование за себе си.

 

Мисля че едно от решенията на този проблем е именно да се изкара изпита в малко населено място без интензивно движение. Ето например такива са Видин, Разград и Омуртаг. От една страна няма да има натоварено движение, а от друга пешеходците също ще са малко.

Баща ми споделя че преди години не е имало такова движение, но уви какво да се прави. Сега с тези кръстовища, пешеходци и маневри направо лудница. Ето например днес до нас имаше катастрофа. Как да не се шашка човек. Пък и има тарикати, които направо си купуват книжката по един или друг начин.

 

 

 

Пак ти казвам - откажи се от идеята да ставаш водач на МПС! Ти ще бъдеш опасен за себе си и оклоните! Щом разсъждаваш, така, то изпитавищите, ще те разкрият на момента. Никога няма да го вземеш този изпит!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разсъждавам, а казвам факти. Приятелите ми дето не са го взеле изпита  от първия път и те ли не заслужават да имат свидителство за управление на МПС

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

току-що, Thores написа:

Аз не разсъждавам, а казвам факти. Приятелите ми дето не са го взеле изпита  от първия път и те ли не заслужават да имат свидителство за управление на МПС

ДА! Фактите са много прости: Можеш да караш - вземаш изпита. Не можеш - не вземаш изпита. Явно сте един дол дренки тайфата. Като те скъсат един път - ОК случва се (и мен ме скъсаха с газката, ама защото слязох да се бия с един малоумник). На втория път, след 10 дена - всичко точно. Какъв ти е проблема? 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, NewRedDragon написа:

ДА! Фактите са много прости: Можеш да караш - вземаш изпита. Не можеш - не вземаш изпита. Явно сте един дол дренки тайфата. Като те скъсат един път - ОК случва се (и мен ме скъсаха с газката, ама защото слязох да се бия с един малоумник). На втория път, след 10 дена - всичко точно. Какъв ти е проблема? 

Благодаря за уточнението. Значи да се надявам ако не го взема първия път може би ще го взема втория или третия път. Пък не дай боже ми излезе късмета и го взема от първия път. Направо ще черпя цялата рода.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Thores написа:

Благодаря за уточнението. Значи да се надявам ако не го взема първия път може би ще го взема втория или третия път. Пък не дай боже ми излезе късмета и го взема от първия път. Направо ще черпя цялата рода.

Зависи.... без лоши чувства, но ако аз те изпитвам..... никога няма да вземеш книжка!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 часа, Thores написа:

Приятели започнали обучението заедно с мен споделят че са били късани от първия път заради разни грешки и това силно ме наплаши.

Теб те плаши изпита като цяло а не липсата ти на знания. Неизвестното те плаши което е нормално.

Ще ти задам един въпрос - колко човека които не са взели книжка познаваш? 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Хаха, аз от притеснение, изпитващия беше некъв шопар 120 кила, карах на втора и тоя като ми се развика  "стига с тая втора"... накрая драска, нещо, ама питах моя инструктор, вика минал си.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение за шофьорските книжки е, че не е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО всеки карал курс да вземе книжка. Има хора всякакви, както и такива, които не трябва да припарват НИКОГА до автомобил. Според мен, инструктори и изпитващи са прекалено либерални и процента скъсани трябва да е значително по-голям. Не визирам точно автора.

Управлението на автомобил не е нещо елементарно и не е срамно да НЕ можеш да се научиш. Това, че по пътищата е пълно с безхаберници, луди и такива с "овчи" книжки е въпрос на пропуски в контрола и "ситото" трябва да са точно курсовете за шофьори. Инструктори и изпитващи трябва да осъзнаят отговорността си, какви хора пускат на пътя. Твърдението, че само с много каране се става шофьор не е вярно - трябва и много мисъл, внимание и вярна преценка на ситуациите. Прекомерния страх, както и прекомерната самонадеяност са недопустими качества за един добър шофьор.

Инструктори и изпитващи трябва да са отлични педагози, психолози и отговорни хора, за да пускат на пътя единствено тези, които са в състояние да се справят със сложна обстановка и да знаят как да реагират в екстремни ситуации.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 часа, Thores написа:

Здравейте,

Предстои ми един важен за мен момент и това е изпита за книжка. Приятели започнали обучението заедно с мен споделят че са били късани от първия път заради разни грешки и това силно ме наплаши. Дори се замислям дали не е добре да закупя опреснителни часове и така да подобря увереността си. Теоретичния изпит го взех с 2 грешки, но за практическия направо не зная дали ще издържа 15 минути в това натоварено движение. Инструктора е адски пекан човек и не искам да го разочаровам, но какво да се прави в този натоварен свят. 

 

Казват че има изпитващи, които нарочно набутват в натовареното движение с цел да бъдат късани курсисти и така повече пари да се наливат в ДАИ. Практическия изпит е 25 минути и не се знае къде ще ме набутат. 

 

Какви съвети ще ми дадете за да се справя добре.

И от какво си се наплашил? Ами ако ти кажа, че на изпита присъстват и марсианци ти как ще реагираш?! Отиваш на изпита и каквото сабя покаже. Като се стане от първия път ще опиташ пак. Това не значи, че си олигфрен или глупак.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 часа, Thores написа:

....

"Нарочно" няма как да те скъсат на изпита - такъв филм просто няма. Където и да те "набутат" ще реагираш според знанията и уменията си, ако си научил правилата и да управляваш автомобил, значи ще се справиш, ако не си - ами ще те скъсат и със право. Не трябва да си паника зад волана, защото неадекватността животи отнема, рекордьори сме в Европа по ПТП и смъртни случаи, на мен вече не ми се шофира, заради хора, които НЕ трябва да имат право да управляват МПС. Утре деца ще возиш, в градско ще караш, покрай детски градини ще минаваш, трафик ужас, кой пиян, кой дрогиран, кой заспал зад волана, кой решил че е рацер, ти трябва да се справиш със всичките тия ситуации, как я мислиш щом толкова трепериш от някакъв си изпитващ, дето човека просто си върши работата, не е дошъл да те бие или изяде. 

Тъй, че остави тая, дето си много притеснен, това да не те вълнува, щото ти взема вниманието, а то ти е нужно - не просто за да вземеш изпита, а винаги когато управляваш автомобил. Притеснявай се на воля, ала бъди внимателен на пътя, концентриран, фокусиран какво се случва около теб, около машината, която управляваш, ти с това "ами ако не спра на стоп", значи да зависи от мен не само, че ще те скъсам, ами до втори изпит няма припариш - ще пропуснел стопа, щото бил притеснен, ти чуваш ли се. Ако си такъв, просто забрави за книжка, не е за тебе да караш кола.

п.п. на изпита ми за Ц катастрофа стана на броени метри пред Газ- ката, че ти на мое място "ами ако ги бях прегазил" - щото "ако пропусна стопа" това означава: "ако убия човек".

преди 1 час, Емил Костов написа:

Това не значи, че си олигфрен или глупак.

И да не може да вземе изпита, пак не означава, че е олигофрен или глупак. Да управляваш автомобил си е занаят, не всеки го може, не на всеки се отдава. Преди две години 4- и човека наведнъж, с двама от тях бяхме съученици, единия ми беше първото другарче в града - от 4- мата нито един не можеше да кара и съм им го казвал право в очите, и не само аз. Ами, като не можеш, не можеш бе човек, откажи се. Те ти вдовици, те ти бебета без бащи, те ти майки, които си погребват децата. Въпроса въобще не е до изпита и до това да вземеш книжка, въпроса е, дали можеш или не можеш - трето положение няма.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 35 минути, insec написа:

"Нарочно" няма как да те скъсат на изпита - такъв филм просто няма. Където и да те "набутат" ще реагираш според знанията и уменията си, ако си научил правилата и да управляваш автомобил, значи ще се справиш, ако не си - ами ще те скъсат и със право. Не трябва да си паника зад волана, защото неадекватността животи отнема, рекордьори сме в Европа по ПТП и смъртни случаи, на мен вече не ми се шофира, заради хора, които НЕ трябва да имат право да управляват МПС. Утре деца ще возиш, в градско ще караш, покрай детски градини ще минаваш, трафик ужас, кой пиян, кой дрогиран, кой заспал зад волана, кой решил че е рацер, ти трябва да се справиш със всичките тия ситуации, как я мислиш щом толкова трепериш от някакъв си изпитващ, дето човека просто си върши работата, не е дошъл да те бие или изяде. 

Тъй, че остави тая, дето си много притеснен, това да не те вълнува, щото ти взема вниманието, а то ти е нужно - не просто за да вземеш изпита, а винаги когато управляваш автомобил. Притеснявай се на воля, ала бъди внимателен на пътя, концентриран, фокусиран какво се случва около теб, около машината, която управляваш, ти с това "ами ако не спра на стоп", значи да зависи от мен не само, че ще те скъсам, ами до втори изпит няма припариш - ще пропуснел стопа, щото бил притеснен, ти чуваш ли се. Ако си такъв, просто забрави за книжка, не е за тебе да караш кола.

п.п. на изпита ми за Ц катастрофа стана на броени метри пред Газ- ката, че ти на мое място "ами ако ги бях прегазил" - щото "ако пропусна стопа" това означава: "ако убия човек".

И да не може да вземе изпита, пак не означава, че е олигофрен или глупак. Да управляваш автомобил си е занаят, не всеки го може, не на всеки се отдава. Преди две години 4- и човека наведнъж, с двама от тях бяхме съученици, единия ми беше първото другарче в града - от 4- мата нито един не можеше да кара и съм им го казвал право в очите, и не само аз. Ами, като не можеш, не можеш бе човек, откажи се. Те ти вдовици, те ти бебета без бащи, те ти майки, които си погребват децата. Въпроса въобще не е до изпита и до това да вземеш книжка, въпроса е, дали можеш или не можеш - трето положение няма.

Глупости, занаят. Не говорим за професионални машини и нещо от този сорт. Всеки може да управлява автомобил, а това че слуша други или не си вярва си е негов проблем.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, Емил Костов написа:

Глупости, занаят. Не говорим за професионални машини и нещо от този сорт. Всеки може да управлява автомобил, а това че слуша други или не си вярва си е негов проблем.

Глупостите са запазена марка за теб драги. Много, ама много си далеч от реалността, щом смяташ, че всеки може да управлява автомобил - то и зарад туй по пътищата ни такова дереджето. Е наскоро гледах един забавен клип със Cardi B - питат я, добре де имаш пикапи, спорни коли, лимузини, даже камион си имала, ала нямаш книжка, за какво са ти и тя "ами за да се снимам с тях", а защо не си изкараш книжа "щото ме е страх да шофирам". Познавам хора, които сами си го казват - не можем. Ала туй щот не са открили теб, да им обясниш, колко са заблудени.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, insec написа:

Глупостите са запазена марка за теб драги. Много, ама много си далеч от реалността, щом смяташ, че всеки може да управлява автомобил - то и зарад туй по пътищата ни такова дереджето. Е наскоро гледах един забавен клип със Cardi B - питат я, добре де имаш пикапи, спорни коли, лимузини, даже камион си имала, ала нямаш книжка, за какво са ти и тя "ами за да се снимам с тях", а защо не си изкараш книжа "щото ме е страх да шофирам". Познавам хора, които сами си го казват - не можем. Ала туй щот не са открили теб, да им обясниш, колко са заблудени.

Всеки може да управлява драги. Друг е въпросът, че подготовката и някои други неща не се правят както трябва.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

току-що, Емил Костов написа:

Всеки може да управлява драги. Друг е въпросът, че подготовката и някои други неща не се правят както трябва.

Тъй, тъй - срещу правилната сума, всеки може да управлява. Тъй сме си в България.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване