Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Търся спешно информация за гуми


Препоръчан отговор

преди 1 час, snood написа:

Гумите не "комуникират" с предавките.

Ако дадена кола излезе от производителя с да речем гуми 18 цола, но и се сложат гуми 13 цола - тази голяма разлика в големината на гумите, няма ли да доведе до промяна във въртящия момент на двигателя?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 31 минути, plmen88 написа:

Ако дадена кола излезе от производителя с да речем гуми 18 цола, но и се сложат гуми 13 цола - тази голяма разлика в големината на гумите, няма ли да доведе до промяна във въртящия момент на двигателя?

Не. Ще доведе в огромна разлика в скоростта на движение и ускорението. Ако примерно с 18 цола гуми, на 5-та скорост, на равно и 2500 оборота на двигателя колата се е движела със 140км/час, с гуми 13-ки ще се движи със 100 (примерно) при същите обороти на същата скорост. двигателят няма нищо общо с гумите, скоростната кутия и т.н. Той просто върти маховика, който пък се "зацепва" за скоростната кутия посредством притискателен и феродов диск. Ест, при смяна на скоростна кутия, размер на гуми - ще му е "по-трудно" или "по-лесно" да ускори колата за дадено време до определена скорост или да поддържа дадена такава. Например ако скоростната кутия е с "по-къси" скорости от оригиналната, колата ще се усеща "по-пъргава", бързо ще ускорява, но няма да държи същата скорост на същите обороти и при същият преразход на гориво, както с оригиналната. В смисъл, много инжинери са ги изчислявали и конструирали тези неща. Някои по-успешно, други по-малко. Двигателят си има минимални и максимални обороти, мощност, преразход на гориво. Ако не го чопкаш, остават си същите без значение от гуми, трансмисия и т.н. Вече, ако си свикнал с гуми 18-ки примерно да караш на "тихи обороти 2700" примерно и това да е скорост от 130км.час, като сложиш 13-ки пак може да караш със 130, но вече двигателят ще работи на 3000 оборота примерно. Или ако си свикнал да караш без да гледаш километража, а по усет на двигателя, ще имаш спад в скоростта. И обратното - ако гумите са 15-ки примерно, а сложиш 18-ки, колата ще ускорява по-бавно.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 часа, JKirilov написа:

Само глупости пишете...

От теб гледаме!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

За тези, които все пак искат да научат нещо - не е (почти) от значение размера на джантите, а размера на гумите! Когато външният диаметър на гумата се запазва, всичко горенаписано отива на кино...

За България избирайте по-малък диаметър на джантите и по-висок борд/балон на гумата.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, JKirilov написа:

а размера на гумите!

Да. Така е по-правилно да се каже. Няколко поста по-нагоре с тази идея написах, че има калкулатори. Дефакто 205/60 R13 е малко по-голяма от 195/45 R15 нищо, че е за 13 цола джанта. 13-ката е с диаметър от 22.7 цола, а 15-ката с 21.9. Та тези неща се смятат с калкулатори. Също, колкото е с по-голям обем гумата, толкова на по-малко налягане се помпа. Например на коли е някъде между 1.8 и 2.5 бара в зависимост от гумите и товара. На трактори, комбайни, фадроми е около или по-малко от 1 бар. На един шосеен велосипед е 7 до 8 бара, на планински между 4 и 6.

 

преди 4 часа, JKirilov написа:

Само глупости пишете...

Тва малко примера с 13-ка джанта да замениш с 18-ка е от сферата на фантастиката, де.. В смисъл няма как да стане не само заради калниците, които да речем ще бъдат изрязани, ми и заради спирачния диск, спирачния апарат и чашката на амортисьора.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, JKirilov написа:

За тези, които все пак искат да научат нещо - не е (почти) от значение размера на джантите, а размера на гумите! Когато външният диаметър на гумата се запазва, всичко горенаписано отива на кино...

За България избирайте по-малък диаметър на джантите и по-висок борд/балон на гумата.

Ти откри ... топлата вода!

При мен бяха: летни - 195/65, зимни - 185/70. R14

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 30 минути, snood написа:

Тва малко примера с 13-ка джанта да замениш с 18-ка е от сферата на фантастиката, де..

Не е съвсем в сферата на фантастиката. Въпроса го зададох заради тази снимка, на която автомобила е съвсем истински с тези гуми.

3887e0e22b77f32676da3a3edf6982fc-gar54.jpg

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Tова пък е извращение. Неправилни гуми...

преди 1 час, snood написа:

и заради спирачния диск, спирачния апарат и чашката на амортисьора

Точно!

При мен предните апарати бяха по-големи и беше зор докато намеря две джанти да не опират. То ЕТ42, то ЕТ35...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 48 минути, plmen88 написа:

3887e0e22b77f32676da3a3edf6982fc-gar54.jpg

Никой не е казал - „Сменяш само джантите!“

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване