Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Измерване на Транзистори с мултицет


Препоръчан отговор

Здравей те пичаги имам въпрос как става измерването на един трънзистор ако няма видими следи,че е изгорял с мултицет как може да се направи измерването на един трънзистор сега ще кача снимки дами кажете как може да се направи измерването а и трябва ли трънзистора да е свален от платката 

Screenshot_20210929-010620_Chrome.jpg

ето снимка като я видите ми кажете как точно се измерва 

Редактирано от Roskata99
правописни грешки (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Вземаш един мултицет дето има мерене на трЪнзистори и го мериш, и да трябва да е свален от платката.

Другия вариант е да ги мериш с подобен тестер https://www.youtube.com/watch?v=7Br3L1B80ow

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 часа, Roskata99 написа:

трябва ли трънзистора да е свален от платката 

Биполярните транзистори са два вида-NPN и PNP. При първите хващаш базата с плюсовия проводник на оммера с обхват 20-200 кома и мериш към емитера и колектора-трябва да получиш стойности няколко килоома. Разменяш проводниците на оммера (минуса към базата) и мериш по същия начин-трябва да получиш безкрайност. След това хващаш колектора с плюса и емитера с минуса-пак безкрайност. Тази проверка показва изправността на преходите, но не и какво е усилването (бета)-някой път преходите са здрави , но няма усилване( много рядко). Когато транзисторът е монтиран на платката, свързаните около него елементи влияят на измерването и може само грубо да се провери дари няма късо на някой преход. Да се има пред вид, че при повечето схеми има свързан резистор с малка стойност на прехода база-емитер, той може да заблуди, че този преход е окъсен. При МОС транзисторите може да се мери само за късо  гейт-сорс-дрейн, най-добре при свален от платката. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Повечето съвременни мултицети имат за мерене на транзистори, с тях може да си подбереш не само здрав, но и с по-голямо усилване транзистор. Докато ако се мери съпротивлението на преходите единствената информация ти е ако някой от тях е пробил.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, ice_lion__01 написа:

Използва се тестера за диоди, не омметъра

Това важи за цифрови уреди, все пак съществуват много стрелкови мултицети (напр. Ц 4313 и пр.) , където напрежението на измерване е достатъчно, за отваряне на прехода-над 0.66 в за силициеви елементи. Авторът никъде не споменава какъв е мултицета.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, NEVADA написа:

...съществуват много стрелкови мултицети (напр. Ц 4313 и пр.).... Авторът никъде не споменава какъв е мултицета.

Едва ли при наличие на мултиметри за по 10-20лв. някой ще тръгне да използва аналоговата антика на дядо си. Голямо смятане падаше с тези стрелкови уреди.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Че какво има да се смята? За крайни и предкрайни е напълно достатъчно да се провери дали полупроводникът се станал цял проводник :P

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, ice_lion__01 написа:

Едва ли при наличие на мултиметри за по 10-20лв. някой ще тръгне да използва аналоговата антика на дядо си. Голямо смятане падаше с тези стрелкови уреди.

с тия цифрови уреди, можеш да мериш неизменни във времето величини
ами представи си, че имаш пулсация на всеки 1-2 секунди, ще го видиш с цифровия на кукуво лято
примерно генератори изпълнени  с еднопреходен транзистор и импулс  с дължина от порядъка примерно на 1 до 30 секунди  през интервал от 0,5 секунди, с цифровия ще го хванеш...ама друг път

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

И не само това-като следиш зареждането на един акумулатор, стрелковия мултицет може да седи непрекъснато включен , без опасност да му се изпразни батерията. И за още много други неща. И никакъв дядо-има такива уреди навсякъде, където са нужни.

22.PNG

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 часа, дpъндю написа:

с тия цифрови уреди, можеш да мериш неизменни във времето величини
ами представи си, че имаш пулсация на всеки 1-2 секунди, ще го видиш с цифровия на кукуво лято

За барграф да си чувал? Е не в тези от 20лв., но малко по-скъпите го имат.

Колко често при зареждане на акумулатор някой седи и гледа постоянно волтметъра?

Никой професионалист никъде вече не работи със стрелкови уред! Защо ли?

Въпросните модели от съветските (серията Ц4**) са от 1955-65г. някъде. На един млад човек дядо му(или баща му) тогава си е купил такъв уред, защото е нямало други. Колко заплати е струвал е друг въпрос.

преди 4 часа, NEVADA написа:

И не само това-като следиш зареждането на един акумулатор, стрелковия мултицет може да седи непрекъснато включен , без опасност да му се изпразни батерията. И за още много други неща. И никакъв дядо-има такива уреди навсякъде, където са нужни.

22.PNG

Този само като го гледам и настръхвам. Освен, че почти за нищо не става, подобни на него имат свойството хубаво да....гърмят.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, ice_lion__01 написа:

За барграф да си чувал? Е не в тези от 20лв., но малко по-скъпите го имат.

не бях чувал
сега погледнах в нета,
ами прилича на светодиодните прагови индикатори, които по същество са аналогови
още едно време се ползваха в озвучителната техника
 

преди 1 час, ice_lion__01 написа:

Въпросните модели от съветските (серията Ц4**) са от 1955-65г. някъде. На един млад човек дядо му(или баща му) тогава си е купил такъв уред, защото е нямало други. Колко заплати е струвал е друг въпрос.

да 4330 си струваше парите -1 Мом/V, ама и Ц 20 вършеше работа, въпреки че беше 10Ком/V и който в комплект с поялник струваше 20 лева
ееех, спомени
що не бех ся млад...?
сега на дърти години си намерих един аналогов за 2 лева и тъй като вече не се занимавам с конструиране, тва си ми върши работа
въпреки че е с ниско входно съпротивлние- 1 Ком/V...тъй де, не се занимавам с електроника от 10 години насам
ама и едно време имахме цифрови уреди със светодиодан индикация и бяха много скъпи
ползвахме ги само за точни измервания на постоянни велични
 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 часа, Roskata99 написа:

как става измерването на един трънзистор ако няма видими следи,че е изгорял

В 99% от случаите няма никакви видими следи при изгаряне. Вече са ти казали как да го измериш. Може да започнеш меренето без да го сваляш от платката, но при най-малки съмнения го свали за по-сигурно. Внимавай ако е на радиатор с подложка и втулка после при монтажа на новия да не е на късо корпуса към радиатора.

Успех!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 часа, ice_lion__01 написа:

Колко често при зареждане на акумулатор някой седи и гледа постоянно волтметъра

Виждам, че освен за уреди, ти липсва компетентност и за акумулатори. Когато се прави цикъл на акумулатора, първо се разрежда с товарно съпротивление, като този процес се следи с волтмер да не спадне напрежението под 10.8 волта за 12 волтов . Иначе настъпват необратими процеси в него и загуба на капацитет. При последващото зареждане също се следи еднаквостта на отделните клетки. И още много неща, но не ми е работа да те уча на електротехника.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 часа, NEVADA написа:

Виждам, че освен за уреди, ти липсва компетентност и за акумулатори...

А, аз виждам един заядлив трол неследящ темата и пълнещ я с "оффтопик". Като не ти запали колата зимата, сваляш акумулатора и си играеш да го разреждаш с товарно съпротивление, пък после го зареждаш, отвиваш капачките и мериш напрежението на всяка клетка.... Колко хора го правят това? Идеята е да заредиш, колкото да стартира мотора. Никой не мери напрежение на всяка клетка, гъстота на електролит, доливане и какво ли още. Товарна вилка имат само сервизите(и то не всички).

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 часа, ice_lion__01 написа:

Като не ти запали колата зимата

ще се научиш да правиш цикъл още есента, така акумулаторът ти ще изкара още толкова. Правиш реклама на посредствеността, заливаш темите с повърхностните си "знания"-като искаш да я караш като безмозъчните, твоя работа. Тук, във форума, са интересни полезни съвети и знания, който не ги харесва, да се запише в ИТН, там безмозъчието се цени.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 часа, NEVADA написа:

...Тук, във форума, са интересни полезни съвети и знания, който не ги харесва, да се запише в ИТН, там безмозъчието се цени.

Ще спра до тук. О*рахме темата на човека заради теб. Ще те оставя да си мислиш сложните излишни неща и да ги правиш. На нищо няма да удължиш живота. Най-много да го скъсиш. Купувай си евтините боклуци и слушай "майсторите" да правиш цикли и те така ще ти зацикли и мозъка някой ден гледайки волтметъра два часа.

Моля модератор да почисти темата. Заедно с плявата препоръчвам и изтриването на един конкретен профил.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване