Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Избор на електрическа зарядна станция за домашно ползване.


milen_sf

Препоръчан отговор

Някой има ли опит, наблюдения, мнение и т.н. относно предлаганите на нашия пазар домашни зарядни станции за електроавтомобили?
Интересуват ме по-конкретно трифазните с 11 kW мощност с кабел тип 2 и функции за мониторинг на зареждането.
 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 43 минути, цър-вул написа:

Тия животни горят 11 киловата на час така ли?!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, цър-вул написа:

Потвърждение, че тези електрички са игачки за богати дето не знаят какво да си правят парите!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, цър-вул написа:

Има различни предложения, които може да се намерят у нас, но по-ползотворно би било някой да сподели опит или да напише мнение базирано на някакви наблюдения.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Цитат

Проучването посочва, че за собственика на кола от сегмент В разходът за изминаване на 1000 км ще струва 83 евро за бензин, 71 евро ще е разходът, ако колата е дизелова, докато ако е електрическа – разходът ще е 85 евро. Преди година собственикът на електрическа кола от сегмент В е плащал 33 евро, за да измине 1000 км.

Изтпчника:

https://carmarket.bg/elektromobili/zarezhdaneto-na-elektromobil-v-italiia-veche-e-po-skypo-ot-kola-s-dvg-5473

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, ivan_pop написа:

Ако тези станции горят 11 киловата на час да та ева в електричката.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, Емил Костов написа:

Ако тези станции горят 11 киловата на час да та ева в електричката.

Е, не е толкова зле. Ето ти проста кръчмарска сметка. 

11 киловата на час ти гори зарядната станция. Дневната грубо е 0.20 ст. Значи за час 11 по 0.20 = около 2.20 лв. Ако се зарежда тоя миксер за 10 часа, ще имаш автомобил, с който да изминеш примерно 150-200 км. в градско за 20 лв. 

Ако бензионова или дизеолава кола гори средно 9 на 100 градско, при средна цена между бензин и дизел 2.50 лв. ще можеш тия 200 км. да ги изминеш с 18 литра по 2.50 лв. за около 45 лв. 

Това е 25 лв. повече за 200 километра. И това е, ако зареждаш на дневна тарифа. При нощна нещата са на половина почти, защото тя е около 0.11 стотинки към момента. 

Мисля си, че не е никак зле. 

Може ти да имаш друго виждане. 

 

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, ostavime написа:

Е, не е толкова зле. Ето ти проста кръчмарска сметка. 

11 киловата на час ти гори зарядната станция. Дневната грубо е 0.20 ст. Значи за час 11 по 0.20 = около 2.20 лв. Ако се зарежда тоя миксер за 10 часа, ще имаш автомобил, с който да изминеш примерно 150-200 км. в градско за 20 лв. 

Ако бензионова или дизеолава кола гори средно 9 на 100 градско, при средна цена между бензин и дизел 2.50 лв. ще можеш тия 200 км. да ги изминеш с 18 литра по 2.50 лв. за около 45 лв. 

Това е 25 лв. повече за 200 километра. И това е, ако зареждаш на дневна тарифа. При нощна нещата са на половина почти, защото тя е около 0.11 стотинки към момента. 

Мисля си, че не е никак зле. 

Може ти да имаш друго виждане. 

 

 

Забравяш ДДС то при фактурите на ЧЕЗ и общата сметка за ток! 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, Емил Костов написа:

Забравяш ДДС то при фактурите на ЧЕЗ и общата сметка за ток! 

Дори и да е така, което не е, защото аз съм ти дал цена с ДДС за крайния потребител, пак не ти излиза сметката. 

Провери колко е цената в момента, която ти плащаш на киловатчас и драсни пак. 😉

Иначе сложи и всички други такси за пренос и ала-бала и ми кажи колко ще платиш? Или не ти се смята? Ако не ти се смята, но теорията е твоя, мога и аз да ти го сметна. 😜

Друг е въпроса, че ти ще кажеш нещо от сорта на: А бе не ми обяснявай. Аз ти казвам колко е, ти си говори каквото искаш и си смятай колкото искаш. 

Иначе, аз съм твърдо против миксерите по ред други причини, но това е друга тема. Тук говорим за 11 киловата и 18 литра. 😎

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 часа, Емил Костов написа:

Ако тези станции горят 11 киловата на час да та ева в електричката.

Мощността на станцията е 11kW, колко ще смуче елекричката е друго нещо и би трябвало да е макс 60-80% от тази мощност.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 26 минути, ostavime написа:

Дори и да е така, което не е, защото аз съм ти дал цена с ДДС за крайния потребител, пак не ти излиза сметката. 

Провери колко е цената в момента, която ти плащаш на киловатчас и драсни пак. 😉

Иначе сложи и всички други такси за пренос и ала-бала и ми кажи колко ще платиш? Или не ти се смята? Ако не ти се смята, но теорията е твоя, мога и аз да ти го сметна. 😜

Друг е въпроса, че ти ще кажеш нещо от сорта на: А бе не ми обяснявай. Аз ти казвам колко е, ти си говори каквото искаш и си смятай колкото искаш. 

Иначе, аз съм твърдо против миксерите по ред други причини, но това е друга тема. Тук говорим за 11 киловата и 18 литра. 😎

Намери ми някъде цитат към теб с думите:"А бе не ми обяснявай и прочие"

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, Емил Костов написа:

Намери ми някъде цитат към теб с думите:"А бе не ми обяснявай и прочие"

Не измествай темата. Все още не си отговорил :) 

Предположих, какво може би ще кажеш, защото по принцип правиш така. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, ostavime написа:

Не измествай темата. Все още не си отговорил :) 

Предположих, какво може би ще кажеш, защото по принцип правиш така. 

Въобще не измествам темата и предположенията ти са неверни. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Емил Костов написа:

Въобще не измествам темата и предположенията ти са неверни. 

Eто, казах ли ти. хихихи 

Познавам си стоката. 

Обори ме. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 часа, ostavime написа:

Eто, казах ли ти. хихихи 

Познавам си стоката. 

Обори ме. 

Въобще нямам намерение да те оборвам за нищо. Около мен има 3 електрички и 2 хибрида. Хайде хибридите ги карат ама като гледам са все на гориво, много рядко използват електрическия двигател. От трите електрички 2 ги изкарват само за гъзария. Третата е повредена и вече цяла година не могат да я ремонтират. И да ти ева аз 200-те километра(уж по книга, ама в това студено време надали). Ако трябва да си пътувам до село и да се връщам обратно тоя дарак трябва да го зареждам през ден. Та тези 11 киловата на час са си 11 киловата и като ги добавиш към другата сметка за ток става прекрасно. 

И не, не си знаеш стоката, защото въобще не ме познаваш, макар че не се крия а излизам с истинското си лице и данни. Не съм фантом! 

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 часа, ostavime написа:

 

Друг е въпроса, че ти ще кажеш нещо от сорта на: А бе не ми обяснявай. Аз ти казвам колко е, ти си говори каквото искаш и си смятай колкото искаш. 

 

преди 27 минути, Емил Костов написа:

Въобще нямам намерение да те оборвам за нищо.

Ае кажи, че не си знам стоката. Точно, каквото ти казах. хехехе 

преди 28 минути, Емил Костов написа:

Та тези 11 киловата на час са си 11 киловата и като ги добавиш към другата сметка за ток става прекрасно. 

И не, не си знаеш стоката, защото въобще не ме познаваш, макар че не се крия а излизам с истинското си лице и данни. Не съм фантом! 

Към коя друга сметка да ги добавя бе, гений? Към тази от фурната, лампите и хладилника ли? Става прекрасно, верно си е. На тебе явно избора ти се свежда до: Хладилник или ел. автомобил. Или до ел. автомобил или светлина вкъщи. 

Направо ме късаш от смях всеки път.

Не е нужно да ти знам името, за да знам дали ставаш или не. 

Така и не разбрах, кое точно е невярното? 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Оффф заеви. Няма смисъл г-н Филосов! Никът Ви отговаря точно на същността ви - Оставете ме! Ето оставям ви! 

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Като ти казвам как ще отговориш, ти не вярваш. Ето, потвърди го отново. 

Жив и здрав да си Емкаааааа, и весели празници ти пожелавам. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 часа, Емил Костов написа:

Ако тези станции горят 11 киловата на час да та ева в електричката.

Станцията има за цел да зареди батерията на електромобила и това съответно се случва с различно по време действие. В дадения случай въпросната 11 kW станция ще зарежда с 11 kW, която и да е батерия и тук имаме право пропорционална закономерност, а именно: колкото по-мощна е зарядната станция, толкова по-бързо ще зареди за един час даден електромобил. 

Когато говорим за консумация при електромобилите или изразходваната от тях електроенергия за придвижване това вече е съвсем друга тема. От данните, които най-широко се коментират можем да приемем, че разхода на електромобилите варира най-често между 15 kW/h и 20 kW/h за 100 километра пробег. Тези данни съотнесени към крайните цени на тока за битовите потребители (ЕЛЕКТРОХОЛД СОФИЯ - 25 ст. дневна и 16 ст. нощна тарифа) биха могли да покажат относително, изчисленията за разход на 100 километра и т.н.

Апелирам в тази тема да обсъждаме по-конкретно домашните зарядни станции!

 

 

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Пак се отплеснахте. Токът е 0,95 лв / KWh.  Поне на публичните зарядни на хотели Ростов и Балкан в мое село.

Към автора - На битовата ти партида каква мощност е разрешена?  За голямото село като е на парно с със 6KW. Как ще захраниш 11, а и имаш и други консуматори? 

Същия въпрос е ако не си на парно и ако имаш партида 10KW - тогава ще се отопляваш, бойлер ли ще захранваш или какво?

Навремето баща ми е сложил трифазен ток навсякъде - апартамент, село и вила. Ако и ти си с трифазен - ще стигне.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Филипов написа:

Пак се отплеснахте. Токът е 0,95 лв / KWh.  Поне на публичните зарядни на хотели Ростов и Балкан в мое село.

Към автора - На битовата ти партида каква мощност е разрешена?  За голямото село като е на парно с със 6KW. Как ще захраниш 11, а и имаш и други консуматори? 

Същия въпрос е ако не си на парно и ако имаш партида 10KW - тогава ще се отопляваш, бойлер ли ще захранваш или какво?

Навремето баща ми е сложил трифазен ток навсякъде - апартамент, село и вила. Ако и ти си с трифазен - ще стигне.

Имам партида за трифазен ток и затова се интересувам от 11 kW трифазни зарядни станции.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ами ползвай си го със здраве. Зареждай на нощен битов ток и се радвай. Съобрази само кабелът към автомобила да е с подходящ съединител.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 часа, Емил Костов написа:

Ако тези станции горят 11 киловата на час

....що да не инвестира едни ~$25k за 15KW солар и да се зарежда на слънце...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 часа, milen_sf написа:

Станцията има за цел да зареди батерията на електромобила и това съответно се случва с различно по време действие. В дадения случай въпросната 11 kW станция ще зарежда с 11 kW, която и да е батерия и тук имаме право пропорционална закономерност, а именно: колкото по-мощна е зарядната станция, толкова по-бързо ще зареди за един час даден електромобил. 

Когато говорим за консумация при електромобилите или изразходваната от тях електроенергия за придвижване това вече е съвсем друга тема. От данните, които най-широко се коментират можем да приемем, че разхода на електромобилите варира най-често между 15 kW/h и 20 kW/h за 100 километра пробег. Тези данни съотнесени към крайните цени на тока за битовите потребители (ЕЛЕКТРОХОЛД СОФИЯ - 25 ст. дневна и 16 ст. нощна тарифа) биха могли да покажат относително, изчисленията за разход на 100 километра и т.н.

Апелирам в тази тема да обсъждаме по-конкретно домашните зарядни станции!

 

 

 

Как да го обясниш това на @Емил Костов

Това е приложимо за къщи и т.н. Аз съм в блок и за съжаление нямам опция за ел. автомобил. Ще бъде голям проблем със зареждането и висене по зарядни станции. Пред офиса има една зарядна станция, но там винаги е опашка от поне 2-3 коли, а вечер, когато няма никой идват хора от квартала и си зареждат колите, защото станцията е външна, а не на вътрешният ни паркинг. 

С удоволствие бих се възползвал от електричка за градски условия само, но просто към момента инфраструктурата не позволява на огромна част от хората. Ако имах поне гараж, щеше да е различно. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Публикацията ви съдържа термини, които не допускаме! Моля, редактирайте съдържанието си и премахнете подчертаните думи по-долу. Ако замените букви от думата със звездички или друго, за да заобиколите това предупреждение, профилът ви ще бъде блокиран и наказан!
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...