Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Проблем с автоматик


Sis42

Препоръчан отговор

Здравейте!

Карам Toyota Yaris полу-автоматик (да, жена съм), колата е на сравнително малко километри, но преди няколко месеца приятелят ми я блъсна. Положението не беше красиво, но негов роднина е монтьор и я оправи и сега изглежда като нова. Карам я от една седмица, но вече се сблъсках с два проблема. Първото беше на магистралата, когато педалът спря да отразява на натиск и колата започна да губи обороти. След като отбих, изключих и почаках малко, тръгна без проблем. Второто е, че вече 2-3 пъти се случи, докато чакам на светофар, държа спирачка и след това искам да потегля, колата да не тръгне. Таблото показва N, докато скоростта реално е на D. След като се изключи и включи 2-3 пъти се оправя, но определено не е нормално.

Ще я заведа в сервиз, но и ще съм благодарна за мнения, тъй като очевидно нищо не разбирам от коли. 
Препоръки за добър майстор в София също ще са от полза, ако знаете за такъв.

Брагодаря предварително :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, Sis42 написа:

Здравейте!

Карам Toyota Yaris полу-автоматик (да, жена съм), колата е на сравнително малко километри, но преди няколко месеца приятелят ми я блъсна. Положението не беше красиво, но негов роднина е монтьор и я оправи и сега изглежда като нова. Карам я от една седмица, но вече се сблъсках с два проблема. Първото беше на магистралата, когато педалът спря да отразява на натиск и колата започна да губи обороти. След като отбих, изключих и почаках малко, тръгна без проблем. Второто е, че вече 2-3 пъти се случи, докато чакам на светофар, държа спирачка и след това искам да потегля, колата да не тръгне. Таблото показва N, докато скоростта реално е на D. След като се изключи и включи 2-3 пъти се оправя, но определено не е нормално.

Ще я заведа в сервиз, но и ще съм благодарна за мнения, тъй като очевидно нищо не разбирам от коли. 
Препоръки за добър майстор в София също ще са от полза, ако знаете за такъв.

Брагодаря предварително :)

Прочетете грешките в ECU - във всеки сервиз има "четец"....Но предполагам, че щше се наложи "специализирана" лекарска намеса, защото при повечето японики, първта цифра, след буквата на OBD кода е 1 - демек - само техния си софт може да те насочи

ПС: Какво точно е "полуавтоматик" - роботизиран шифтър или...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, NewRedDragon написа:

Прочетете грешките в ECU - във всеки сервиз има "четец"....Но предполагам, че щше се наложи "специализирана" лекарска намеса, защото при повечето японики, първта цифра, след буквата на OBD кода е 1 - демек - само техния си софт може да те насочи

ПС: Какво точно е "полуавтоматик" - роботизиран шифтър или...

Скоростната кутия се води полуавтоматична, няма съединител, но има “ръчна” предавка при която уж можеш да сменяш скоростите сам с помощта на лостове зад волана. Никога не шофирам на тази предавка и не знаех, че има такива коли преди да карам тази :D

Благодаря за съвета!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е свързан с автоматичния съединител. 

Цитат

Една от най-големите разлики на полуавтоматичната предавка е, че тя може да управлява самата предавка, в зависимост от искането на водача. Как така? Нека да обясним веднага. Казахме, че зъбният механизъм при полуавтоматичните превозни средства всъщност е същият като при автомобилите с ръчна трансмисия. Само съединителят работи автоматично в тези превозни средства. С негова помощ водачът може сам да контролира предавката на автомобила, като избира между автоматична и ръчна предавка.

Какво е полуавтоматична предавка? Какви са разликите с напълно автоматичната предавка? (rayhaber.com)

Успех!

п.п. При всеки модел въпросния е различен. Може да е проблем в самия "робот" (механичен проблем) или в електрониката която го управлява. Хвърляйки боб, показа, че става въпрос за механичен проблем, т.е. някоя пружина се е деформирала или скъсала и не задържа избора на режима. Макар, че е вероятно и някоя би-пластина да е "дала фира" .... 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Публикацията ви съдържа термини, които не допускаме! Моля, редактирайте съдържанието си и премахнете подчертаните думи по-долу. Ако замените букви от думата със звездички или друго, за да заобиколите това предупреждение, профилът ви ще бъде блокиран и наказан!
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...