Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Ако работите на компютър...


Препоръчан отговор


Предполагам, че повечето от нас прекарват доста време пред компютъра. Добре е да си припомним някои полезни съвети, които ще ни предпазят. /Дано само няма отворена подобна тема! В такъв случай - извинявам се за недоглеждането, и може да изтриете темата ми/ :)

Мониторът е най-опасната част на компютъра, напомнят здравните експерти. Електромагнитното поле се излъчва от всички страни на монитора. Отпред го "задържат" кинескопът и защитният екран, но от другите страни вълните се разпространяват свободно.

Добре е хората, които работят в помещение с много компютри, да поставят монитора в ъгъл, до страничните стени, да се поставят зелени растения.

Според хигиените норми, за да се предпазите излъчването на съседа, разстоянието между компютрите трябва да е не по-малко от 0,5 м.

Като седите неподвижно, ставате жертва и на различни заболявания на опорнодвигателната система. Най-често се развива остеохондроза.

Скованата поза действа пагубно на гръбначния стълб. При 85% от работещите на компютър над 2 г. се появяват остеохондрозни симптоми, сочи статистиката.

Можете да се предпазите, като водите активен начин на живот. Не е задължително всеки ден да преодолявате маратонски дистанции. Трябва обаче да прекарвате 1,5-2 часа на ден на чист въздух. Залог за здравето на гръбначния стълб са всекидневните разходки пеша. Хора, които често и дълго се разхождат, рядко страдат от болки в гърба.

Правилно организирайте работното си място.

Височината на стола да съответства на дължимата на пищялите: така стъпалата с цялата си повърхност “лягат” на пода.

Максималната дълбочина на седалката да е 2/3 от дължината на бедрата.

Цилиндрична възглавница, поставена на кръста, позволява на гръбначния стълб да се разтовари. Гърбът трябва да се държи изправен. Старайте се целият да е опрян на облегалката.

И най-важното: не бива да оставате дълго в една поза. На всеки 15-20 мин правете упражнения: станете и седнете на стола няколко пъти или променете положението на краката.

Движете се повече.

Раздвижвайте се редовно през целия работен ден. Ако се трудите в голям офис и не е удобно да правите гимнастика на работното място, разходете се в коридора или се изкачете по стълбите до горния етаж.

Компютърът най-силно вреди на очите.

Очите възприемат всички околни предмети с отразена светлина. Изображенията от монитора обаче се състоят от милиони светещи точки, които пламват и угасват през определено време. И възприемането им е огромно изпитание за очите.

# "Компютърният зрителен синдром" се появява при всички, които редовно прекарват пред екрана над шест часа на ден. Симптомите се разделят на две групи. Първата е зрителна.

Тя включва намаляване на остротата на зрението, забавено фокусиране, удвояване на предметите, бързо уморявам по време на четене.

# Втората условно се нарича очна.

Към нея се отнасят парене в очите и под клепачите, болки в слепоочието и челото, болки при движение на очите, зачервяване.

При някои болезнените признаци се появяват след 2 часа, прекарани пред екрана, при повечето хора - след 4 часа, и се откриват при всички, които се втренчват в монитора над 6 часа.

Можете да си спестите неприятните симптоми, ако спазвате елементарни правила за работа с компютър.

1. Не стойте близко до екрана. Разстоянието от 15-инчов монитор до очите да не е по-малко от 60-70 см, при 17-инчов е нужен 1,5 м.

2. Не работете на максимална яркост и контраст.

3. Използвайте компютърни очила или стъкла със специално покритие, което намалява контраста на изображението. Те снижават умората на очните мускули и подобряват акомодацията на зениците.

4. Осветлението в стаята да не дава отблясъци върху монитора.

5. Използвайте допълнително странично осветление, поставено най-добре отляво.

6. Осветителните тела да не са в полето на зрение, за да не усилват натоварването на очите.

7. Не стойте зад компютър в сумрак или когато е тъмно. Ако преписвате, поставете листовете възможно по-близко до екрана, за да намалите разсейването на погледа.

Тибетска гимнастика за очите.

Тези ефикасни упражнения от тибетската гимнастика за очите ще ви помогнат да запазите очите си здрави.

1. Отдръпнете се от монитора и затворете очи. 10 пъти бързо присвийте очите, след това 10 пъти интензивно премигвайте.

2. Затворете очи и мислено рисувайте осморки, първо във вертикална посока, след това хоризонтално.

Масажирайте слепоочието с кръгови движения с краищата на пръстите.

Пръстите на дясната ръка движете по часовниковата стрелка, на лявата - в обратна посока.

3. Направете упражнения, които отпускат мускулите на зениците. Фиксирайте погледа на най-отдалечената точка, която виждате, след това бавно го преместете в края на носа.

Повтаряйте упражнението 10-15 пъти, три пъти на ден.

;)

19.07.2006/rozali.com

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Тибетска гимнастика за очите.

Тези ефикасни упражнения от тибетската гимнастика за очите ще ви помогнат да запазите очите си здрави.

1. Отдръпнете се от монитора и затворете очи. 10 пъти бързо присвийте очите, след това 10 пъти интензивно премигвайте.

2. Затворете очи и мислено рисувайте осморки, първо във вертикална посока, след това хоризонтално.

Масажирайте слепоочието с кръгови движения с краищата на пръстите.

Пръстите на дясната ръка движете по часовниковата стрелка, на лявата - в обратна посока.

3. Направете упражнения, които отпускат мускулите на зениците. Фиксирайте погледа на най-отдалечената точка, която виждате, след това бавно го преместете в края на носа.

Повтаряйте упражнението 10-15 пъти, три пъти на ден.

;)

19.07.2006/rozali.com

Да знаете-върши работа! :)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Според мен е допусната някаква грешка с разстоянието от 1.5м.

Ето няколко изисквания за разположението на монитора:

Спрямо погледа

Когато компютърът се използва често, мониторът трябва да е поставен така, че да го виждате без да извъртате глава. Когато става въпрос за по-рядко използване, например в офис, мониторът се поставя отсрани, в прериферията на зритекното поле (Ъгълът да е максимум 15 градуса надясно или наляво). По този начин се осигурява контакт с останалите колеги в помещението. Оптималният вариант е използването на щендер или платформа, които осигуряват мобилност съобразно необходимостта.

Височина

Мониторът е поставен на необходимата височина тогава, когато последният ред от изображението се намира на височината на погледа. По този начин главата не е нито прекалено отдръпната назад, нито силно наведена надолу, което би довело до натоварване на врата и раменете. Прекалено ниско разположения монитор може да предизвика изкривяване на тялото при седене. В оптималния случай погледът в средата на монитора трябва да е под ъгъл от около 35 градуса спрямо хоризонталната равнина.

Отдалеченост

Разстоянието до монитора трябва да е не по-малко от 50см, а последните изследвания препоръчват дори 70-сантиметрова дистанция. Ако мониторът е по-далеч, е необходим по-едър шрифт. С увеличаване на големината на монитора се увеличава и необходимото разстояние за работа с него.

Местоположение

При избиране на мястото за поставяне на монитора е добре да избягвате светлите повърхности и пряката слънчева свтлина, които биха могли да се отразят в екрана. Прекалено силните контрасти, които попадат в периметъра на зрението, също са дразнещи и изморяват очите. Мониторът не трябва да се разполага и в непосредствена близост до прозореца-разстоянието трябва да е наи-малко 60см. Положението,което сте избрали за своя монитор е правилно тогава, когато посоката на погледа е успоредна на прозореца.

http://ns.neochim.bg/antivirus.html


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Тибетска гимнастика за очите.

Тези ефикасни упражнения от тибетската гимнастика за очите ще ви помогнат да запазите очите си здрави.

1. Отдръпнете се от монитора и затворете очи. 10 пъти бързо присвийте очите, след това 10 пъти интензивно премигвайте.

2. Затворете очи и мислено рисувайте осморки, първо във вертикална посока, след това хоризонтално.

Масажирайте слепоочието с кръгови движения с краищата на пръстите.

Пръстите на дясната ръка движете по часовниковата стрелка, на лявата - в обратна посока.

3. Направете упражнения, които отпускат мускулите на зениците. Фиксирайте погледа на най-отдалечената точка, която виждате, след това бавно го преместете в края на носа.

Повтаряйте упражнението 10-15 пъти, три пъти на ден.

;)

19.07.2006/rozali.com

Ей тези упражнения действат! :yanim:

Благодаря!

Редактирано от vincenzo (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • 1 месец по-късно...
1. Отдръпнете се от монитора и затворете очи. 10 пъти бързо присвийте очите, след това 10 пъти интензивно премигвайте.

2. Затворете очи и мислено рисувайте осморки, първо във вертикална посока, след това хоризонтално.

Масажирайте слепоочието с кръгови движения с краищата на пръстите.

Пръстите на дясната ръка движете по часовниковата стрелка, на лявата - в обратна посока.

3. Направете упражнения, които отпускат мускулите на зениците. Фиксирайте погледа на най-отдалечената точка, която виждате, след това бавно го преместете в края на носа.

Повтаряйте упражнението 10-15 пъти, три пъти на ден.

:temperature:

19.07.2006/rozali.com

Тезе упражнения наитина помагат.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • 1 месец по-късно...
защо от ляво ?

поради няколко причини:

1.)четем буквите от ляво на дясно и осветлението трябва да бъде разположено от страната,от която започваме изречението

2.)за да не пада сянка върху буквите,когото пишем

3.)за да се сведат до минимум отблясъците които ангажират зрението лампата трябва д е разположена малко зад монитора,а не пред него.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

оо лошото е че мога да стоя пред компа 23 часа на ден и очите ми да станат на балони, но незнам защо нищо не осещам?!. Ала каквото и да пишете аз съм си свикнал по-моя начин и това си е. понякога работя\пиша\играя без светлина през нощта. единствено тогава съм като пребито куче. Но през останолото време съм Кукуряк. незнам що така?

иначе темата е полезна.

ПП: на 13 години съм и от 7 годишен се занимавам с компове. ала нямам проблеми с очите :speak: да чукна на дърво!

Редактирано от Rommel42 (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Rommel,ти просто не усещаш как ти се разваля зрението малко по малко.И аз така виках,но ето сега много често ме болят очите главата.

:clap:

Защо си ми гепил аватара?

Редактирано от electric (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Още едно основно правило, което прекалено често се нарушава:

Никога не осветявайте с луминисцентни лампи помещения, където се работи с компютри!!!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Никога не осветявайте с луминисцентни лампи помещения, където се работи с компютри!!!

В училище лампите в компютърния кабинет са луминисцентни и за 30 минути пред компютъра ме болят и главата и очите.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване