Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Fifa

Едно билетче ни качва в метро, автобус и тролейче

Препоръчан отговор


Софиянци ще могат да ползват с един билет няколко превозни средства в рамките на времето, за което са си купили билет. Това каза заместник-кметът на София Велизар Стоилов пред журналисти, след като Столичният общински съвет одобри избора на чешката фирма "Микроелектроника", която ще направи нова система за таксуване на пътниците в градския транспорт. Плащането ще става чрез отнемане на импулси от смарткарта, уточни Стоилов. По думите му засега най-добрата система е да се таксува по време. Таксуването по изминато разстояние не е правдоподобна система и тя ще дискриминира жителите на по-отдалечените квартали, обясни той. Цената и единицата време, за която ще се плаща, ще станат ясни през лятото, допълни Стоилов. По думите му, тези параметри ще бъдат уточнени след измерването на трасетата. Новата система ще бъде въведена първо в трамваите, тролейбусите и метрото и тя ще се използва успоредно със сегашната система за таксуване на пътниците - с билетчета. Първият етап се предвижда да завърши до есента на другата година, а вторият - до края на 2007. Офертата на чешката фирма е на стойност 2,897 милиона евро и тя е избрана сред 47 предложения и 17 допуснати оферти. Цената е окончателна, тъй като в нея е включена и стойността на правата за използването на софтуера. Въвеждането на новата система ще се финансира от Столичния общински фонд за приватизация и от субсидия от холандското правителство.

Източник: dnes.bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Представете си баба със смарт карта :)

:) Трудно!

--------------

:P Любопитен съм за колко време нашенци ще намерят цаката и на тази система за плащане. Почти съм сигурен в отговора...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Защо ли си мисля, че това е поредното пълнене на гушката на избран човек. Със смарт карти, с билетчета, или с карти - докато във всеки автобус, тролейбус или трамвай няма кондуктор - дотогава ще си има гратисчии. А ние будалите ще си купуваме карти и билетчета.

Ако в София има 100 линии за градския транспорт - по двама кондуктори на линия и с по 300лв заплата - това прави 360000 евро на година за заплати. Отделно. че приходите от продажба на билете ще е поне с 50% по-висока. Ако не и с повече. И

Представете си баба със смарт карта
А вие си представете циганин със смарт карта, или с билет.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сигурен съм, че системата за таксуване на изминатото разстояние не е "правдоподобна". С тези задръствания в последно време, май ще се наложи да отнемат по няколко "импулса" на хората предприели разглеждане на софийските забележителности от Орион до Сточна гара. Е поне през зимата ще се стоплят в пукащият се по шевовете обледен Икарус. Едно време хората си патеха от розови телефони, а от догодина- и от импулсни билетчета.

Дали цвета им ще е розов.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Драйфа ми се от този градски транспорт вече...А тези шуньовци освен да мислят как да ти вземат парите (колкото повече толкоз по - добре) друго не мислят...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не виждам какво се оплаквате от градския транспорт в София,бе хора!Аз в сряда,четвъртък и петък съм си се возил на тролеи,трамваи и метрото-и то навсякъде чинно си дупчех билетчетоВсички около мен почнаха да ме гледат с едно такова неодобрение,че чак ми стана неудобноНикой никъде не ми е искал билетче или карта.Ама нали съм си тъпичък-аз си го дупчех.

Я елате да видите в провинцията -че във всеки тролей седи билетоподавачка и щеш не щеш-си купуваш билетче.Няма мърдане.Аз в София можеш да си спестя всичките тези билетчета,ама......нали съм си примерен :speak:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Не виждам какво се оплаквате от градския транспорт в София,бе хора!Аз в сряда,четвъртък и петък съм си се возил на тролеи,трамваи и метрото-и то навсякъде чинно си дупчех билетчетоВсички около мен почнаха да ме гледат с едно такова неодобрение,че чак ми стана неудобноНикой никъде не ми е искал билетче или карта.Ама нали съм си тъпичък-аз си го дупчех.

Я елате да видите в провинцията -че във всеки тролей седи билетоподавачка и щеш не щеш-си купуваш билетче.Няма мърдане.Аз в София можеш да си спестя всичките тези билетчета,ама......нали съм си примерен :speak:

Късметлия!

Аз пък един път да се возя без билет и ме ловят обикновено. Обикновено се разминавам без глоба, ама понякога има и прекалено заядливи контроли. Просто не си уцелил явно. Зависи и по кои линии се возиш. Някой ги проверяват на високосна.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Не виждам какво се оплаквате от градския транспорт в София,бе хора!Аз в сряда,четвъртък и петък съм си се возил на тролеи,трамваи и метрото-и то навсякъде чинно си дупчех билетчетоВсички около мен почнаха да ме гледат с едно такова неодобрение,че чак ми стана неудобноНикой никъде не ми е искал билетче или карта.Ама нали съм си тъпичък-аз си го дупчех.

Я елате да видите в провинцията -че във всеки тролей седи билетоподавачка и щеш не щеш-си купуваш билетче.Няма мърдане.Аз в София можеш да си спестя всичките тези билетчета,ама......нали съм си примерен :speak:

Докторе, не ми се обиждай обаче едно е да виждаш София и градския и транспорт няколко пъти годишно съвсем друго е да си всеки ден зависим от транспорта. Ще ти кажа аз от какво се оплаквам- оплаквам се от това, че мръзна по спирките постоянно еле па ако чакам 88, оплаквам се че до мен се качва един старец(случай от преди 20 мин.), който смърди на прокиш та почти не се издрайфах върху него, оплаквам се от това, че ме карат като чувал с картофи, оплаквам от това, че в рейса е по - студено отколкото извън него и се оплаквам от това, че ако съм с по- светли дрехи задължително ще бъда омацана с нещо. На някои от мерцедесите като вали хората си отварят чадъри вътре в автобуса, за да не им капе на главите на колелото. Оплаквам се от това, че днес съм дала 6 кинта, за да ми смърди, за да мръзна, и за да ме удрят, а когато и милите граждани решат и скандал да вдигнат се оплаквам и от главоболие. Дали обичам гратисчийте? Не! Завиждам им, че нямам същата самоувереност като тях,а съм си примерна. Не си мислете, че всеки софиянец задължително клинчи от градския транспорт, прекалено сме зависими от него...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Сигурен съм, че системата за таксуване на изминатото разстояние не е "правдоподобна". С тези задръствания в последно време, май ще се наложи да отнемат по няколко "импулса" на хората предприели разглеждане на софийските забележителности от Орион до Сточна гара. Е поне през зимата ще се стоплят в пукащият се по шевовете обледен Икарус. Едно време хората си патеха от розови телефони, а от догодина- и от импулсни билетчета.

Дали цвета им ще е розов.

Орион си е направо центъра laugh.gif

А аз какво да кажа дето съм първата пряка преди Белград :clap:

Бая импулсно май ще ми дойде тая нова глупост :speak:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Може и да има някаква полза от това нововъведение (дано) :rolleyes: Например - да няма вече хора, които да се движат гратис, да има повече приходи в компанията и накрая , като се вложат пари в обновяване например на автобусите - условията в тях да станат човешки :rolleyes: Малко ми се вярва, но надеждата умира последна :rolleyes:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

........''Таксуването по изминато разстояние не е правдоподобна система и тя ще дискриминира жителите на по-отдалечените квартали, обясни той''........

Ами мога ли да попитам,не е ли дискриминация когато таксуваш софиянец който живее в Левски Г примерно с тези импулсчета,от да кажем някой който живее в Яворов?И например с един голям трафик,ами то тогава е по-добре на километри да се таксува поне автобуса като зацикли не едно място не те таксува,а с това време и да мърдаш и да не мърдаш все тая.Съгласен съм импулсите за време да се въведат единстено в метрото поради монопола на трасето.То просто е ни едното ни другото!Накупиха нови автобуси и сега се чудят как да ги платят,и кой да на нашибат за това.

Моето мнение,всички автобуси трябва да работят с една врата (за слизане и качване),както е в Англия и Ирлания.Качваш се,заставаш пред шофера и ако не платиш не преминаваш,а не тия цигански истории (как пък циганите не ги закача никой да му се невиди).Ако не искаш да платиш и правиш проблем има си камери над вратата,идват органите на реда и те пускат да си ходиш пеша.

Много просто е измислено ама няма кой да гледа,язък че всички путки на горни постове за завършили в Английски колежи!

Редактирано от gelen4o (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
........''Таксуването по изминато разстояние не е правдоподобна система и тя ще дискриминира жителите на по-отдалечените квартали, обясни той''........

Ами мога ли да попитам,не е ли дискриминация когато таксуваш софиянец който живее в Левски Г примерно с тези импулсчета,от да кажем някой който живее в Яворов?И например с един голям трафик,ами то тогава е по-добре на километри да се таксува поне автобуса като зацикли не едно място не те таксува,а с това време и да мърдаш и да не мърдаш все тая.Съгласен съм импулсите за време да се въведат единстено в метрото поради монопола на трасето.То просто е ни едното ни другото!Накупиха нови автобуси и сега се чудят как да ги платят,и кой да на нашибат за това.

Моето мнение,всички автобуси трябва да работят с една врата (за слизане и качване),както е в Англия и Ирлания.Качваш се,заставаш пред шофера и ако не платиш не преминаваш,а не тия цигански истории (как пък циганите не ги закача никой да му се невиди).Ако не искаш да платиш и правиш проблем има си камери над вратата,идват органите на реда и те пускат да си ходиш пеша.

Много просто е измислено ама няма кой да гледа,язък че всички путки на горни постове за завършили в Английски колежи!

Не съм била нито в Англия,нито в Ирландия.

Колко време се качват там хората от тази една врата :)

Щото тука с нашия манталитет как я виждаш тази една врата angry.gif - майка с количка,клошар с кашони,още няколко баби и дядовци с бастуни и т.н. :angry:

P.S.Левски-Г си е супер,14 години живях там :sobbing:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Малко е глупаво ... Момента с времето - имам аз да речем едно импулсче останало , и съм си преценила, че с него по принцип се стига от точка А до точка Б... (премерно задаваме НДК - СУ) ... обаче на сфетофара пред СУ има задръстване, което отнема повече от нормалното... Чакам си, и докато си чакам - тръгва контрола (те там много обичат да проверяват)... Изведнъж се оказва, че заради задръстването това ми импулсче не е стигнало, и изведнъж вольо-невольо ставам нередовен пътник и ме глобяват ...

Мисълта ми е , че с тази система няма начин сам да си прецениш колко време точно (и съответно колко пари/импулси) би ти отнело едно пътуване. А който пътува с градския транспорт обикновено не е човек , на когото не му пука за поредните 20/50/70 стотинки ...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Не съм била нито в Англия,нито в Ирландия.

Колко време се качват там хората от тази една врата :rolleyes:

Щото тука с нашия манталитет как я виждаш тази една врата angry.gif - майка с количка,клошар с кашони,още няколко баби и дядовци с бастуни и т.н. :angry:

P.S.Левски-Г си е супер,14 години живях там :yanim:

Вярваш или не не им отнема много време,колкото и странно да звучи,едни хора слизат едни се качват,и да не забравяме майки,клошари и т.н.Не можем да кажем че те си нямат старци,майки с колички и клошари си имат (както навсякъде) :nono: Истина е че става дума за тотално различно превозно средство,става дума за Volvo Alexander (или подобно на него,но поне в горепосочените държави се използва това).Автобусът идва на цена от 100 000 евро до 200 000 че дори повече евро в зависимост от модела (говорим за чисто нов автобус,но разбира се може да се закупят втора ръка на по-разумни цени).

Eто и снимка на автобусът http://edwardhong.fotopic.net/p21896609.html

http://edwardhong.fotopic.net/p21896610.html това че е на два етажа не значи че не се произвеждат и на един етаж или тип ''змия''.Такъв тип автобус има хидравлика която му позволява да се накланя или изправя до 30 градуса,тъй че майките с колички и инвалидите няма да развиват мускули (както сега) :gift: за да се качат на градския транспорт ами автобусът се накланя има си платформа и готово.Автобусът има две врати (по-старите само една),ако е много пълен задната врата се отваря и народа слиза,никой няма право да се качва през нея.Предната врата е достатъчно широка за да предостави място за две пътеки напълно нормално използваеми за слизане и качване. :wub:

Гадският транспорт е готов да похарчи близо 3 милиона лева за нещо което няма да проработи защото пак ще имаме проблем с гратисчии и още пари хвърлени на вятъра!

Относно Левски Г,никой не спори,имам познати които живеят там и не мисля че е честно да бъдат таксувани повече от мен само защото аз съм се уредил в центъра! :clap:

Надявам се успях да отговоря на въпросът ти cool.gif

Малко е глупаво ... Момента с времето - имам аз да речем едно импулсче останало , и съм си преценила, че с него по принцип се стига от точка А до точка Б... (премерно задаваме НДК - СУ) ... обаче на сфетофара пред СУ има задръстване, което отнема повече от нормалното... Чакам си, и докато си чакам - тръгва контрола (те там много обичат да проверяват)... Изведнъж се оказва, че заради задръстването това ми импулсче не е стигнало, и изведнъж вольо-невольо ставам нередовен пътник и ме глобяват ...

Мисълта ми е , че с тази система няма начин сам да си прецениш колко време точно (и съответно колко пари/импулси) би ти отнело едно пътуване. А който пътува с градския транспорт обикновено не е човек , на когото не му пука за поредните 20/50/70 стотинки ...

Точно това и аз се запитах в по-горния ми пост angry.gif Както и да го погледнеш нито на километри нито на време е в твоя ползва :

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...