Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Похвалете автомобила си, но кажете и недостатъците му!


Препоръчан отговор


Теми за автомобилите много и не знам дали не се припокрива с някоя друга. Определено тоя въпрос се дискутира на много места. Ама ми се ще, всеки, който е доволен или недоволен от автомобила си да сподели. Тук не искам да става въпрос за това кой е най-добрия автомобил или каква кола искам да имам. Повечето от нас са карали или са се возили в няколко марки автомобили, които се броят на пръстите на ръцете. Да бъдем честни и да не заплюваме голфаджиите, щото митове и мнения за тях много в тоя форум.

Към модераторите: не малко, а много ми е трудно с търсачката да намеря теми за автомобили, щото почти във всяка тема присъства тая дума. А и няма специален раздел за АВТОМОБИЛИ, което е голям пропуск май .

Аз бих почнал така темата:

Карал съм Газ 53, Зил 130( къса база :clap: ), Виетнамка ( Газ 66), Уазка ( само едно кръгче по плаца), москвич, жигули, доста покарах ЗАЗ 968М ( Запален зазаджия съм), 4 години на сухо и накрая минах на Ford Fiesta модел 2006. Предимствата и недостатъците малко по-късно

Редактирано от bildera_ (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • Отговори 111
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Популярни публикации

хахахахахахаха... пич изкърти сички пернишки печки барабар с кюнците... мухахаха...

ами аз автомобил нямам и не смятам скоро да си взимам, та търсех тема за велосипеди... обаче - нъцки! та хайде тук да си го похваля моето добиче, което сам завърших преди около седмица - 21 скорости S

Браво за мнението, абсолютно съм съгласен с всичко, което си написал Относно голфчето - именно високата цена бе причината да не карам този автомобил.. с какъв мотор е? А, ето на пежака малко сн

Публикувани изображения

Хе,ами че ти си ми колега бе-мояята първа страст беше един ЗАЗ 968 А (не М,като твоя ;) ) След него съм сменил последователно-Жигули 1200 комби,Фиат "Ритмо"1,3,Фолксваген "Голф" 2, Опел "Корса",Форд "Фиеста",Тико cool.gif ,Опел "Астра" 1,7 CDTI,а сега личната ми кола е Мазда 323 BG 1,7D,произв.1994 г.

Та за нея. l_nippon-tuning690.jpg (моята изглежда по същия начин,само че е цвят "бордо")

Искаш плюсове и минуси.Честно-нали? ;) Имам я от три години и вече и знам и кътните зъбки ;)

Първо предимствата:

1.)нисък разход на гориво-5 /100 дизел според мен си е добре.Говоря-няма зиме,няма лете,няма градско или извънградско.

2.)здрава е като танк.Ламарините са поцинковани-няма ръжда,няма дявол.Вече има навъртени 215000 км.,а още си е с капсулованите оригинални болтове на предницата

3.)Двигателят е просто мечта.Само му сипвам гориво,и сменям масло и филтри.Каруцарска работа.

А сега недостатъците:

1.)двуврата е-тип "стани да седна" (кога ли,ще си купя кола като хората sad.gif)

2.)седалките са ми малко тесни

3.)снабдяването с резервни части е ходене по мъките.Всички продавачи като чуят "японска",и заточват голямата брадва laugh.gif .Ако не знаеш какво търсиш (да живее Autodata :) ),просто ти режат главата с цени.Давам пример-ангренажния ми ремък го намирам на цени от 9 до 50 лв,като цвената зависи от това дали като вляза в магазина питам "Имате ли ангренажен ремък за Мазда ?",или казвам направо каталожния номер......Мда.Мошенници.

4.)Ниска е-в София не мога да се кача на бордюра като софиянци :).И не мога да хойкам с нея по лозята.

Темата е много хубава,bildera_ ;) Надявам се повече хора да се включат и така,всеки,като чете за колите на другите-да си избере следващата си кола ;)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Коли,който съм карал

1.Москвич

2.Жигула

3.Лада

4.Форд Сиера

5.Тойота Корола

6.Сеат

7.Мерцедес

Впчечатления:

1.Бива си я на времето колата-Добре вървеше,не се чупеше (малко скърцаше) ;)

2.И от нея съм бил доволен макари само в града

3.Ладата ми хареса повече от тези двете,защото върви по-добре и е по луксозна

4.Форда е от по ново поколение от колкото тези 3 и разбира се,че ще съм впечатлен

5.Много добра количка,макари остаряла вървеше добре (продадох я)

6.Много съм доволен от Сеат-а (продавам го).210 ги лепи от воле(на 210 километра на повечето коли им изгасят помпите)

7.Мерцедес-(Без коментар) ;)

Редактирано от PoliceMan (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Та така, за Фиестата. Ще се старая да бъда честен, а не пристрастен. На 6 месеца е и съм изминал 8000 км. Времето е достатъчно на човек да придобие някаква представа за автомобила, но не и да вади крайни заключения.

Оборудването на базовия модел е бедничко, но за сметка на това даваш 15000 лева. Еърбег, нагревател на задното стъкло, някои глезотии със светлините и чистачките + още някои необходими неща, 3 врати и 75 коня, които малко конкурентни фирми предлагат за базовия си модел в тоя клас на тая цена, даже и да махнем допълнителното им оборудване. Мен естествено не можа да ме задоволи такова оборудване, щото съм си патил със ЗАЗ-а в жегите, затова си имам и климатик, а и нещо успокояващо - металик. Цвета не прави колата, но за мен щом една кола не предизвиква чувства в собственика си, то значи тя е загубила битката още отначало!

Така. Почвам от двигателя. 75 коня за 1100 кг? Човек би си помислил, че са недостатъчни, но какво ще кажете тогава за 54 коня при подобно тегло на Шкода Фабия? Всъщност Фиестата върти гуми на 2-ра и 3-та при ускорение. Малко мудничко, но за човек прехвърлил се от ЗАЗ на Форд е направо революция. 75 са си напълно достатъчни за нормално каране, дори и малко по спортно, каращи ония до вас да си мисля че си имат работа с някой звяр :) За мотора ще кажа следното. Под 1900 оборота не го търсете. Има детонации. Максималния въртящ момент е при 2250 оборота в минута, което отговаря на 3-та скорост и около 50 км/ч. Шоуто се получава след 3000 оборота в минута, когато се усеща как матора дърпа достатъчно, а звука се променя така, сякаш се е включило турбото! Това е така до 6500 оборота в минута при което мотора изведнъж спира и ако сте на първа се получава ефекта, все едно сте натиснали спирачките ;). Иначе максималната мощност се постига при 6000 оборота в минута. Мощността е достатъчна да се изкачва сравнително стръмен баир, които ги има по главните пътища в страната на 5-та скорост. Само в изключителни ситуации е необходима 4-та. Това не важи за изпреварванията! Рисковано е да се изпреварва на 5-та. Винаги един зъб надолу и това е положението! Моторът става и шумен, когато наближи 3000 оборота, но това предизвиква усещането, което си търсел ,достигайки тия обороти ! Невероятно е усещането - Спокойно каране - мотора почти не се чува, а само контакта на гумите с неравните ни пътища и спортно каране, при което усещаш колата със всяко свое сетиво! Тука стигам до управлението, което много е хвалено в европейските издания и аз успях да се докосна до най-доброто, което е според европейците. С волана усещаш пътя по начин, който и очакваш! Няма изненади. Просто ако решиш да дадеш газ и пуснеш волана, знаеш какво ще стане, ако минеш през дупки също, чувството просто е невероятно за търсещия красота Българин :) Може би единствената ми забележка е не толкова директното управление. Примерно в завой на 90 градуса ръцете се преплитат малко повечко, но е в рамките на нормалното. Все пак не е F1 нали ;) Може би и още нещо . Въпреки, че волана е от мек материал, подобен на тоя на таблото( който е по мек де) сутрин при потегляне в студа ръцете ми малко се плъзгат, ама аз съм си малко чувствителен на тая тема. Като казах таблото, тука нещата са спорни. Материалът на половината от таблото е супер мек, антибактериален и така нататък, но останалата част е пластмаса, която почва да скърца при минусови температури. След 5-10 минути , след като се стопли купето скърцането изчезва. Стигнах и до размерите. Аз съм висок 185 с дълги ръце. Най-голямия недостатък за мен в тоя модел е, че волана не се регулира в дълбочина( екстра ), а само на височина. Това предполага или малко по свити крака и излегнало положение на облегалката с добро разположение на ръцете или достатъчно място за краката, но тогава за да са добре ръцете е необходимо да се поизправи облегалката за гърба. Свиква се разбира се. Това по-изправено положение на торса предполага и по-добра видимост. Обаче ако сте 1.85 като мен и сте си дръпнали седалката назад, предната колонка на купето пречи малко на видимостта при завой наляво. Средното огледало също е малко малко и се налага промяна на положението при седене, за да се види обстановката отзад по-добре. За страничните ще кажа, че имат малка мъртва зона, която ми е изигравала лоша шега на няколко пъти. Защо не бяха малко по-големи? Друго, с което почти свикнах са педалите. С моите плавници 47 номер и маратонки Булдозер нямам добро чувство за контакта с педалите. Докато свикна, на няколко пъти при изпреварване ми се е случвало с левия крак да закачам и спирачката при превключване от 4-та на 5-та. После си взех поука и не превключвам на 5-та, докато не съм извършил маневрата изцяло. Ами ако имаше и оная система, дето усеща кога спираш аварийно? Това означава КАТАСТРОФА! Добре, че я нямам! На дълъг път крака върху педала на газта се умаря и се налага какви ли не промени в положението му. Свиква се разбира се със всичко и му се намира цаката, но това доказва само необходимостта от всички ония глезотии, които се предлагат като екстри - ABS (нямал съм серииозна необходимост досега, но зимата предстои), ел. огледала( при паркиране се налага промяна положението на дясното огледало), темпомат ( дълъг път), Подгряване на предното стъкло ( най необходимата екстра зимата - задното си го има, ама не е толкова от значение, щото деня е къс и ми се налага да пътувам в мрак най-често сутрин, а тогава фаровете на задните автомобили се виждат), Бордови компютър ( За икономично каране и други работи . Стандартно има само показание за разстоянието, което може да се измине с наличното гориво и часовник), Фарове за мъгла( тука много пъти съм се изкушавал да включвам дългите и да ги регулирам електрически за осветяване възможно най-близко), автоматични чистачки ( постоянно се налага регулирането на скоростта им при слаб дъжд. Добре, че поне има 6 степени за регулиране + още 2)... Екстрите са много и досега бих се отказал само от оная , която подпомага спирането при аварийни ситуации. Завършвайки с каросерията и обслужването ще допълня следното. Фиестата, сравнявайки я с конкурентите ( размери от Ауто Билд), превъзхожда почти всички по пространство или е равна на тях. Единствено скоропоявилата се Тойота Ярис има с 1 см по дълго вътрешно пространство. 280 литра багажник са и много и малко. Хубавото е, че и полезния товар на Фиестата е голям, което дава възможност да се качат 4 човека ( аз съм към 100 кг) и да се напълни багажника от село, без да се превишава максималния допустим товар. Разбира се, седалките лесно се свалят и багажното пространство се увеличава. Това, което немците изтъкват като недостатък, че на Фиесатта багажника не е тапициран изцяло, аз го имам за предимство, щото някой носил ли е брашно, дърва, грозде? разбира се, че да. И после как се чисти тоя мокет? Няма как естествено! На Фиесата задната част на седалките не е тапицирана и това много улеснява живота на жените ;). Мокетът отдолу може да се извади и изпере. Е, не всичко е идеално разнира се...

Обаче за мен, най ценното качество на колата е стабилността! Заедно с чудесното управление, това е силен коз. Всичко е предвидимо и лесно се овладява автомобила при критични ситуации. Това разбира се не трябва да успокоява, щото ESP-то е опция, която за мен, както и за германските журналисти от Ауто Билд е необходима да се вгражда серийно! Имал съм няколко случая, когато тая опция би компенсирала тясното пространство на пътя. Разбира се, тогава търсех границата на възможностите на колата. Стигнах до заключението, че е много важно налягането в гумите, което в един случай( 3 отпред и 2.5 отзад, предоставено ми от глупаците от Мото Пфое) предизвиква недозавиване, тоест предните гуми поднасят в завой, аи при по-рязко потегляне приплъзват, а в друг ( 2.5 отпред и 2.5 отзад) свръхзавиване празен. Хубавото е, че всичко е под контрол, даже и на заледен участък в смолянските завои.

Сега и за дефектите. На 3200 км ми изгоря запалката, ама кой да ми каже, че след употреба е хубаво да се изтръсква отвреме на време. Това не го пише в ръководството за експлоатация.( Гаранция и нова запалка, която чаках 3 месеца, а работата беше за минути ! некадърните техници в Мото Пфое не знаеха къде са предпазителите на Фиестата!!!!!!!!.Накараха ме да си купя бушон за 2.10 лева, за да няма формалности по оформлението на гаранцията, който изгоря веднага!!!!) Сега си я пазя запалката като очите ;) Друго, което ме притесняваше в началото, след изминати около 1000 км беше шумът в скоростната кутия или съединителя при празен ход. Монтьора ми каза, че това бил луфт в скоростната кутия и който е допустим при сглобката. Чувал съм и за други подобни проблеми и при новия Фокус. А може и да не е проблем не знам, но дразни понякога, като спра на светофар и мотора започва да наподобява понякога дизел. Натискам пак съединителя и работата се оправя.

Ами това е за 8000 километра. имам още доста впечатления и ако се сетя ще пиша. крайната ми оценка е 5+ по шестобалната система. ;)

Ехх, как забравих най-важното - разхода на гориво. даже и тема бях пуснал по тоя въпрос. Докато я разработя, а и докато и се понарадвам, разхода ми беше между 7 и 8 на 100. После мирясах малко и ония минимални скорости от 130 км/ч ги позабравих. Вместо това, разхода ми с Shell V - Power стигна 5.1 на сто за 700 км , от които 150 планинско в Родопите и на Шипка + малко градско в Пловдив и търчене напред назад около Пампорово. 5.3 постигнах с 95 на Лукойл за същото разстояние( ама тогава имаше и дъжд), което ме накара да се откажа от V-Pover. Налях си го заради Фераритата дето даваха за 2 лева. Тоя разход разбира се го постигнах при спазване на всички ограничения по пътищата. Тоест, не си позволявах повече от 90, освен при изпреварвания. Иначе средно есента ми гори 6-6.5 на сто, но тогава карах без светлини, климатик, парно...Сега работата загрубява. Утре ще зареждам, но не се надявам разхода ми да е под 7.5 на сто. Щеше ми се да постигна разход с литър надолу, но сравнявайки го с предния ми ЗАЗ968М съм от благ по-благ. ЗАЗ-а ми гореше от 9 нагоре. Единствено едно лято при пътуване до Варна ми падна на около 7.5, но това беше инцидентен случай. Еееее... то тогава и бензина беше по 810 лева( 81 стотинки сега).

ПП: Както си и мислех в тоя студ колата ми е изгорила точно 7.5 на сто.

Редактирано от bildera_ (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ето и за мойта френска лъвица Пежо 205, бензин 1.1

Автомобила е с 3 врати (тип "стани да седна"), което го прави удобен за несемеен човек и подходящ предимно за градски условия. Подредбата на арматурното табло е изключително семпла - само километраж и бензиномер. Недостатък е липсата на скала за температурата на антифриза и оборотомер (присъстват при по мощните двигатели, при моя не), но за сметка на това размера на таблото е малък и е ниско разположено и създава пространство за гледане през предното стъкло. Особено подходящо е за начинаещи шофьори и жени, защото много добре се вижда предния капак. Параметрите на колата са изключително удобни за паркиране. За по високите хора са недостатък близко разположените педали до волана. Особено дразнещо е и липсата на програмиран режим на чистачките с прекъсвания (има само 2 режима без прекъсвания). Ако дъжда е слаб трябва постоянно да побутвате лостчето на чистачките нагоре. Специално при моя модел липсват и централните въздуховоди на парното. Багажника е доста малък и не е подходящ за пътувания с мацки към морето, които са помъкнали целия си гардероб. При максимално натоварване колата ляга без много да се вдига предницата (качвал съм 370кг товар, разположен в багажника и върху спуснатите задни седалки). Въпреки слабия двигател колата е пъргава и ускорява доста добре при потегляне. На мен ми отне малко време докато свикна да потеглям без въртене на гуми (друг вариант за това е потегляне на 2ра предавка). Колата обаче не е подходяща за високи скорости. Голям недостатък е липсата на 5та предавка, което води до изключително голям разход на гориво при скорост по висока от 90км/h. Аз съм вдигал най-много 140км/h. Скоростния лост има доста голям ход и малко трудно влиза на 2ра предавка. Един щифт от превключващите щанги се износва доста бързо и на мен ми е създавал доста проблеми. Въпреки малките си размери кормилната уредба не е особено лека. За ходовата част няма какво да говорим. Всички знаят, че не е пригодена за нашите пътища и бързо се разбива, а френските части хич не са евтини. Иначе возията е мека. На завои не е особено стабилна. По време на изкачване лъвицата просто разбива конкуренцията. Без вериги и с добри гуми ще стигнете много по-далече дори и от някои джипове. Върви докато снежната покривка не стана толкова дебела, че да опре в предната броня (лично съм го изпробвал). Голям недостатък е липсата на сигнализация за включени фарове при отваряне на вратата. Както добре се досещате, не веднъж съм си забравял фаровете включени, което води до падане на акумулатора и безкрайните мъки докато запали.


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ха, ето и повод да опиша моя 21-годишен таралясник, носещ гордото име Лада 1200 S (това дали значи Super?).

Предимства:

1. Страхотно парно - казват, че ако една Лада струва 1000 лв (условно), то 900 лв струва парното й.

2... не се сещам за второ

Кусури:

1. Парното не е особено предимство, защото на сняг возилото едва се движи, пък макар и с нови гуми и няма как да се насладя на топлината

2... всичко останало, което може един шофьор да се сети

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Seat Cordoba SDI 1.9

Предимства:

Гори малко масло,възможност да духа климатроник из цялата кола,бодови компютър показващ температурата вън,във колата,също така и от него се контролира силата на климатроника (как да духа).Много ясно на бордо вият компютър на колата неможе да се играе ЦС,Вайс Сити,НФС и.т.н. biggrin.gif .Можеш да си дигаш и сваляш вулана,седалките.Спирачките са в много добро състояние.Много голям и удобен багажник отварящ се от Марката на колата.Тоест като дръпнеш Марката и отваряш багажника :handshake:Има много добро серво управление.Също така когато си без колан почва да те предупреждава :clap:

Недостатъци:

От задните седалки до редните има около 5 см. растояние.

П.С:Ако се сетя за други недостатъци ще си редактирам поста,защото за сега не се сещам :clap:

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Ха, ето и повод да опиша моя 21-годишен таралясник, носещ гордото име Лада 1200 S (това дали значи Super?).

Предимства:

1. Страхотно парно - казват, че ако една Лада струва 1000 лв (условно), то 900 лв струва парното й.

2... не се сещам за второ

Кусури:

1. Парното не е особено предимство, защото на сняг возилото едва се движи, пък макар и с нови гуми и няма как да се насладя на топлината

2... всичко останало, което може един шофьор да се сети

За жалост S означава специал, а не супер :rolleyes: . По-високото ниво е L - лукс при Лада.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Seat Cordoba SDI 1.9

Предимства:

Гори малко масло,възможност да духа климатроник из цялата кола,бодови компютър показващ температурата вън,във колата,също така и от него се контролира силата на климатроника (как да духа).Много ясно на бордо вият компютър на колата неможе да се играе ЦС,Вайс Сити,НФС и.т.н. biggrin.gif .Можеш да си дигаш и сваляш вулана,седалките.Спирачките са в много добро състояние.Много голям и удобен багажник отварящ се от Марката на колата.Тоест като дръпнеш Марката и отваряш багажника :rolleyes:Има много добро серво управление.Също така когато си без колан почва да те предупреждава :lol6:

Недостатъци:

От задните седалки до редните има около 5 см. растояние.

П.С:Ако се сетя за други недостатъци ще си редактирам поста,защото за сега не се сещам :)

Дате подсетя малко :) А как се държи на пътя? При изпреварвания има ли тяга? SDI е без турбо нали? Заслужава ли си според теб да се кара дизел, въпреки по-високата покупна цена и ако си дал 1000 лева повече примерно ще можеш ли да ги избиеш, като включиш и застраховките и така нататък.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Заслужава ли си според теб да се кара дизел, въпреки по-високата покупна цена и ако си дал 1000 лева повече примерно ще можеш ли да ги избиеш, като включиш и застраховките и така нататък.

Заслужава си,разбира се.

Следващата ми кола пак ще е дизел. cool.gif

Предимства:

1.)лесна поддръжка-т.е. почти никаква.На моята бабичка по двигателя не съм пипвал нищичко вече две години (мой пробег около 96000 км.)

2.)нямаш проблеми със свещи,запалване,карбуратор и т.н.-двигателят е по-прост,а всички знаем,че колкото едно нещо е по-сложно,толкова е по-голяма вероятно да се развали.... :rolleyes:

3.)разходът на гориво (което не маловажно)

4.)вярно,в момента се изравниха цените на нафтата и бензина,но:

-можеш да си сипваш алтернативно гориво (олио,например biggrin.gif )

-нафта на черно има под път и над път (а зареждам за 1,10 до 1,30 лв. на литър)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Дате подсетя малко :) А как се държи на пътя? При изпреварвания има ли тяга? SDI е без турбо нали? Заслужава ли си според теб да се кара дизел, въпреки по-високата покупна цена и ако си дал 1000 лева повече примерно ще можеш ли да ги избиеш, като включиш и застраховките и така нататък.

Супер се държи на пътя.Има тяга.SDI е без турбо да,но според мен е по-хубав от TDI.SDI е по-нова от TDI.Всяка година застраховка-ГРАЖДАНСКА ОТГОВОРНОСТ и АВТОКАСКО.

Редактирано от PoliceMan (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Заслужава си,разбира се.

Следващата ми кола пак ще е дизел. cool.gif

Предимства:

1.)лесна поддръжка-т.е. почти никаква.На моята бабичка по двигателя не съм пипвал нищичко вече две години (мой пробег около 96000 км.)

2.)нямаш проблеми със свещи,запалване,карбуратор и т.н.-двигателят е по-прост,а всички знаем,че колкото едно нещо е по-сложно,толкова е по-голяма вероятно да се развали.... :)

3.)разходът на гориво (което не маловажно)

4.)вярно,в момента се изравниха цените на нафтата и бензина,но:

-можеш да си сипваш алтернативно гориво (олио,например biggrin.gif )

-нафта на черно има под път и над път (а зареждам за 1,10 до 1,30 лв. на литър)

Да, това за нафтата ми е ясно, макар, че скоро един колега си взе на 1.20 92Н. Ама ако караш Комън Рейл е малко рисковано. Аз досега съм зареждал само на 3 бензиностанции и не смятам да зареждам на други. Лукойл, Shell и OMV. Правил съм си прости сметки и се оказва, че за да си избиеш парите от дизела при сегашните цени на нафтата и застраховките са ти необходими над 50000 км пробег. При разлика в цената между дизелов и бензинов автомобил с идентична мощност от 2000 лева, това прави около 60000 км пробег. Като прибавим и по високото каско - това са около 10 % по-големи разходи. Данъците и така нататък - вече отиваме над 70000 километра! Това прави около 5 години. И ако реша да сменя колата къде ми е далаверата? Единствено остава нафтата на черно, но както казах, малко си е рисковано за мотора и вместо икономии може да се набуташ доста от некачественото гориво. Иначе и аз съм навит на дизел, но не заради по-ниския разход на гориво, а заради по-добрите динамични качества. Пробвах Фиеста TDCI 90 коня - е...стрела си е отвсякъде + 2600 лева отстъпка работата беше добре, но... моето портомне не :clap:

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Мда,прав си,но само донякъде...Сметките ти са верни,но-

1.)аз лично използвах моята за служебни нужди и две години съм и навъртял пробег от около 96000 км.-т.е по тези сметки отдавна вече съм и избил разликата в цената.

2.)нафтата,която зареждам си е от колонка (само че плащането е на черно :) ) или от резервоара на камион.А веднъж бях докопал нафта от БДЖ (синя е) и с нея просто маздичката ми хвърчеше

3.)освен разликата в цената на горивото,сложи и разходите по текущите ремонти на двигателя,които при бензиновите мотори са по-чести.Дизеловите двигатели са с по-голям експлоатационен срок и заводска гаранция.

Недостатъци са зимните условия,центровките и реглажа на самия двигател,както и сервизното обслужване.....На ЗАЗ-о, cool.gif например му правех ремонт на пътя-там където закъса,там и ми е сервиза,но с дизела не е така sad.gif

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Мда,прав си,но само донякъде...Сметките ти са верни,но-

1.)аз лично използвах моята за служебни нужди и две години съм и навъртял пробег от около 96000 км.-т.е по тези сметки отдавна вече съм и избил разликата в цената.

2.)нафтата,която зареждам си е от колонка (само че плащането е на черно :clap: ) или от резервоара на камион.А веднъж бях докопал нафта от БДЖ (синя е) и с нея просто маздичката ми хвърчеше

3.)освен разликата в цената на горивото,сложи и разходите по текущите ремонти на двигателя,които при бензиновите мотори са по-чести.Дизеловите двигатели са с по-голям експлоатационен срок и заводска гаранция.

Недостатъци са зимните условия,центровките и реглажа на самия двигател,както и сервизното обслужване.....На ЗАЗ-о, cool.gif например му правех ремонт на пътя-там където закъса,там и ми е сервиза,но с дизела не е така sad.gif

Така е, при това положение дизела няма равен на себе си. Някой би казал, че е изгодно на газ или метан, но и там има доста недостатъци, да не говорим за очакваното голямо поскъпване на газта. Аз лично съм склонен да дам повечко пари за дизел въпреки всичко. Весело изкарване на Новата Година от мен, аз отивам да купонясвам :wors:

Редактирано от bildera_ (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

bmw318coupe.jpg

BMW 318 is Coupe

Много съм доволен от колата даже понеже ме радва и сложих и музика Axton ;)

Иначе и аз както повечето съм минал през коли , като Лада 2105 , Пежо 205 и 405, Форд Сиера 2,3 Дизел (Ужас ..Повече няма се кача на такова нещо ) Опел Омега , Сеат Ибиза, Опел Корса (голямо дърво) , VW Джета (беше на 22 години biggrin.gif )

Минусите на това което карам сега ... ами може би само високата застраховка ... ама сам съм виновен хахахах

П.П. Снимката не е на моята кола ...не можах да я кача , но се постарах да намеря такава която прилича

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз още нямам години за шофьор,но пък ще опиша колата на баща ми!

Значи колата е ФИАТ Типо 72 коня,карбуратор.Върви на газ и бензин.Има необичайно голямо ускорение когато върви на газ!Ако натиснеш педала до половината ще почувстваш и натоварване.Ако натиснеш педала за гаста до край ще се залепиш за седалката моментално.Много семпло и стартово двигателче!От място колата просто е коршум!Модела е с предно предаване.При по сериозно потегляне гумите въртят на място 30 метра и повече.Окачването е твърдо и прилича на спортно.Предните пружини са независими както и задните,които са подсилени с телескопични амортисьори.Предните спирачки са дискови с диаметър на диска около 20 см. а задните са барабан със серво.Когато двигатела е изключен спирачките не функционират както е и при всички автомобили от този модел.Купето на външен вид е малко,но пък от вътре е точно обратното.От предните седалки до задните има 1 м.разстояние.Няма излишни чупки по таблото и всичко е изчистено.Типото е с доста екстри-Централно заключване,цифрово табло,електронна проверка,бордови компютър,ABS,предни и задни фарове за мъгла,шибидах,падаща задна седалка за събиране на повече багаж.Като съберем всичко това и добавим че колата е произведена 90г. получаваме чудесен автомобил който задоволява нуждите на моето семейство.

Редактирано от spasov2 (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Колите които съм карал са Жигули комби, Лада 1500, BMW 518 и голф II дизел. Най- много ми хареса BMW-то ама имах възможност да го карам само за кратко sad.gif . Предимствата му са доста- мощно, добри спирачки, удобни седалки... Недостатъци немога да изброя защото несъм го карал достатъчно дълго време. За голфа кво да кажа освен че нямаше душа. Жигулито съм го карал най- много и съм му свикнал. Предимствата му са че е високо и ходи почти навсякъде а пък и можеш да го товариш с квото си поискаш. Ладата освен че е малко по- мощна от жигулито е същата работа.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Даммм, новата година я изкарах в пътешествия из страната и навъртях 900 километра за 2 дена с Фиестата с летни гуми. А минах Шипка на 2 пъти(единия по тъмно) + Асеновград-Чепеларе-Асеновград (Родопите и само завои, който не знае) при минусови температури. Наистина нямаше сняг (само нещо неопределено), а луга или пясък, но и това беше нещо. Нямам ABS, ESP и така нататък, затова си правих експерименти само на безопасни места. Направих и няколко гонки с други автомобили, но там работата е от шофьора. Ами настигаха ме на няколко пъти разни Пасати, Джети и така нататък и аз трябваше да защитя ФОРД :ph34r: Естествено нямаше проблем, щото NFSC ми е в кръвта вече ;) Целта ми беше да видя граничните възможности на колата без екстри. Поднасянията ми се броят на пръсти и за моя радост бяха с четирите колела и много малки. Е то тука зависи и от налягането на гумите, натоварването... Хубавото е, че дори да влезеш с малко по-висока скорост в хлъзгави завои, колата се овладява лесно. Лесно лесно ама, не препоръчвам да се пробва, особено във външни завои, а във вътрешни, когато има видимост за отсрещното движение. Тогава пофтата е голяма ;) И без ABS колата се справи добре, но незнам как ще е при лед. Все повече се убеждавам в един голям недостатък на Фиестата. Волана не се регулира в дълбочина и ръцете се чувстват ненамясто. Не знам каква е била идеята на Форд, но мен ми се схваща кръста в изправено положение и на дълъг път се налага не да държа волана, ами просто да си опирам лявата ръка на долната му част! В противен случай ръцете ми стоят почти изпънати! И още нещо. Появиха се едни шумове някъде вляво( вероятно окачването) , нещо като тия детските гумени мечета. Това беше след като минах през пясъка на Шипка, който биеше по калниците. На връщане всичко изчезна и все още се чудя какво е това. Случвало ми се е и друг път в Родопите. Абе търся аз под вола теле засега и се надявам да не го намеря скоро, щото колата няма 9000 км още ;):rolleyes:

А на колегата с 3-ката ще му кажа, че една такава машинка ме следваше в прохода Шипка преди 2 месеца, но се оказа, че или шофьора и е много страхлив или наистина това задно предаване не е за мокро, камо ли за сняг ;) Едно приятелче има такава 3-ка и бих казал - просто нищо особено. Нещо застаряло и искащо постоянно пари за ремонт, особено ако е 'нов внос'!

Редактирано от bildera_ (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Ето и за мойта френска лъвица Пежо 205, бензин 1.1

Да, само че моята е с 5-степенна скоростна кутия. Твоята явно е от типа дето двигателя и скоростната кутия са в един блок. Засичах и разхода на бензин(сега съм вече на газ) от Видин до София - точно 5/100 през Петрохан лятото с 92Н от Петрол. Изкачването на връщане ми беше бая трудно с 3-ма човека и пълен бъгажник, на места съм минавал дори на втора, но за 1.1 мисля че се справя доста добре. На газ ми дава грдаско около 6,5 лятото и около 9 зимата. Това с чистачките и сигнализацията за фаровете и мен много ме дразни. Моята в сняг не се държи много добре- може би заради факта, че е кабриолет, купето е много леко и при дълбог сняг имам бая проблеми. Това ми създава ядове и при минаване на годишен преглед - спирачките си държат идеално, но заради лекото купе апарата не отчита вярно, та се наложи да дам на човека да ги пробва той, да се увери че наистина държат. Много съм доволен от двигателя - само гориво и малко масло чат-пат и работи екстра, но окачването както спомена и ropotamski не е за нашите пътища. Голям проблем се оказаха някакви иглени лагери ли са втулки ли са на задния мост. Когато се разбият тези лагери направо изяждат метала на моста и дори да се сменят вече самите им легла са разбити и все едно нищо не си направил. Оказа се обаче че тук един майстор му намерил цаката и оправя нещата без да се налага да сменяш целия заден мост - слага текстолитени втулки там където лежат лагерите и слага новите лагери върху текстолита. Мойта 205-ичка я карам така вече 3-та година, а 405-циата на майка ми май направи 6 годинки с тия текстолитени втулки.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Моята в сняг не се държи много добре- може би заради факта, че е кабриолет, купето е много леко и при дълбог сняг имам бая проблеми. Това ми създава ядове и при минаване на годишен преглед - спирачките си държат идеално, но заради лекото купе апарата не отчита вярно, та се наложи да дам на човека да ги пробва той, да се увери че наистина държат.

Пежото разполага с механична система за контрол на спирачното разпределение между предни и задни колела (това май е нещо типично за френските коли) и при слабо натоварване на задния мост задните спирачки не хващат добре, за това при преминаване на ГТП помолете някой да седне на задната броня :blink:

Голям проблем се оказаха някакви иглени лагери ли са втулки ли са на задния мост. Когато се разбият тези лагери направо изяждат метала на моста и дори да се сменят вече самите им легла са разбити и все едно нищо не си направил. Оказа се обаче че тук един майстор му намерил цаката и оправя нещата без да се налага да сменяш целия заден мост - слага текстолитени втулки там където лежат лагерите и слага новите лагери върху текстолита.

Просто по нашите пътища за отрицателно време се разбиват шарнири, селенови втулки и карета. Препоръчително е задния мост да се "разчеква" профилактично на всеки 100-120 хил. км., но ремонтът му е доста скъп. Другия вариант е да се вземе цял читав мост от автоморга, но и такива не се намират лесно.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Готина темичка :blink:

Аз пък от близо година събирам впечатления от една Fiesta 92година. Малко е ъпгрейдвана, купето и е подсилено, сложили са и 1800 литров двигател и със 105 коня даже ми се струва че я мъча, защото я карам предимно в София. Та нека споделя с какво се сблъсках:

Недостатъци:

1. Доколкото зная това е един от последните модели на Fiesta чийто волан е без хидравлика и паркирането ми е леко кошмарно, въпреки че я чувствам като израстък на тялото си :)

2. Има някои електронни компоненти по бензиновата инсталация, които сдадоха багажа скоро (не помня имената им) и се оказа, че струват твъъъъърде много, щото само Moto Pfoe ги продава тук.

3. С газ се оказа че върви мноооого трабантски :)

Предимства няма да споделям. Единствено, че количката съвсем не е претенциозна и обичайните резервни части на кило ги продават :)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз съм шофьо от 6 месеца, но наще бачкат в кат, така че си карам колата от 16 годишен по смолянските улици. Ето и какви коли съм карал:

Пежо 205 - учебната. 1,9 литров двигател, дизел, 90 коня. на 600 000 км беше и вървеше прекрасно. Даже и с гуми съм тръгвал. Проблема беше само в скоросттите - много дълъг лост и волана е малко тънък. Ако не се возиш отзад е що годе широчко. 190 см съм висок и нямах особени проблеми с влизане и излизане.

Ситроен АХ - на един колега на майка. Искаше да ме направи добър шофиор и ме учеше с него. 60 коня е ама е малка колата и са му предостатъчни. Страхотна е иначе. 300 000км пробег, но ако си я поддържа човек е прекрасна. За 3000 е страхотна покупка. Дизел е, от 4 на 3 дърпа страхотно при изпреварване, случва се и гуми да завърти, с предно е. Минус е че няма оборотомер, а часовник до километража - тъпо нали. Иначе колата е перфектна за парите си

Шкода Фабия Класик - майка си я взе преди година. 5 000 км. Страшно съм доволен - много е широка и отпред и отзад, 75 коня е и е доста пъргава, много маневрена, нищо че не и личи. Сложил съм и 4 колони и бас каса пайнер, които дават просто страхотно озвучение, хидравлика на педали и волан, добро разположение и много надеждна. Даже не е поднасяла по завоите, разбира се внимателно карана. Страхотна кола, само дето не е моя.

Полско фиатче 126р - това е моята кола. Семейната ни стара кола, която беше заменена от шкодата. е минусите са, че за моя ръст е доста малък, не му е зиобщо добро обдухването и за това съм сложил допълнително, забравете за багажник - махнал съм резервната гума за да си слагам там якето.

Плюве - нямам проблем с разминаването, ако едната пътна лента е заета, паркирането също не е трудно. 30 конски сили е, но е 600 кг и се клучва на малко хлъзгав път да тръгне с гуми. Изключително лесно можа да го поднасям по завои- като играчка е. Спортни седалкси си има, спортен волан, халогени, аби доста е добра - на 24 годинки е, ама само майка ми го е карала - а жена да го кара е добре за двигателя. вдигам 110 км в час с 2ма човека. е тресе се цялата ,но върви. и гори 4 на сто бенз. А страшен майтап е като ида в някое от гъзарските забедения и спра до мерседесите или джиповете. Един който има bmv 7-ма серия искаше да го покара, за да се снима с него :) иначе други плюсове няма, ама с него определено става майтап.

http://forum.kaldata.com/viewtopic.php?t=193

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Полско фиатче 126р - това е моята кола. Семейната ни стара кола, която беше заменена от шкодата. е минусите са, че за моя ръст е доста малък, не му е зиобщо добро обдухването и за това съм сложил допълнително, забравете за багажник - махнал съм резервната гума за да си слагам там якето.

Плюве - нямам проблем с разминаването, ако едната пътна лента е заета, паркирането също не е трудно. 30 конски сили е, но е 600 кг и се клучва на малко хлъзгав път да тръгне с гуми. Изключително лесно можа да го поднасям по завои- като играчка е. Спортни седалкси си има, спортен волан, халогени, аби доста е добра - на 24 годинки е, ама само майка ми го е карала - а жена да го кара е добре за двигателя. вдигам 110 км в час с 2ма човека. е тресе се цялата ,но върви. и гори 4 на сто бенз. А страшен майтап е като ида в някое от гъзарските забедения и спра до мерседесите или джиповете. Един който има bmv 7-ма серия искаше да го покара, за да се снима с него :clap: иначе други плюсове няма, ама с него определено става майтап.

http://forum.kaldata.com/viewtopic.php?t=193

забравил си най важния плюс за полското фиятче да кажеш. това е най тихият автомобил защото като седнеш вътре и колената ти запушват ушите :help wanted3:

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

На абитиурентския си бал тази година 4 момчета ще се наблъскаме в него и ще се разкарваме по улиците. Само не трябва да му слагам много балони, че ще всеме да се издигне. Като слезнеме от него трябва да го връзвам за някоя шахта ;)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване