Премини към съдържанието
Fifa

Вълчев пита света как да се оправя с ученическите бягства

Препоръчан отговор


Министърът на образованието и науката Даниел Вълчев се е обърнал с молба към чужди посланици у нас за информация как в техните образователни системи са решени въпросите за отсъствията, за стимулите и санкциите в училище, както и за т. нар. учене на една или на няколко скорости.

Това министърът каза пред журналисти. Имам уверението, че ще получим експертна помощ под формата на материали и съвети, каза министър Вълчев. Той не съобщи от посланиците на кои страни е потърсил съдействие, но каза, че последната му среща е била с посланика на САЩ Джон Байърли. В голяма част от страните има различно ниво на децентрализация на образователните системи, отбеляза Даниел Вълчев. Във връзка с това голям въпрос у нас е дали ще вървим към централизация на всички тези правила или ще дадем възможност на отделните училища да имат изисквания за малко по-строга дисциплина, или пък демократичното начало да е водещо, допълни той.

Източник: БТА

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

По-хубаво да попита защо ученците в чужбина не бягят? Не е защото има страшни санкции или защото са по-културни от нас. Просто там учат по един по смислен и нормален начин. Искаш да станеш доктор-отписфаш физика и география и вместо тях учиш биология и химия. Матеряла преподаван там е на ниво обща култура, а не както при нас да произвеждаме първокурсници. Смятам, че просто системата ни поврежда. На някои часове ходя с удоволствие, но как се очаква от мен да слушам по физика, когато решаваме задачи за кандидатстване?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

УНИЦЕФ и МОН обсъждат причините за отпадащите ученици

В Министерството на образованието и науката ще бъде представено изследване за причините за отпадане на ученици от училище и мерки за намаляване на техния брой. Проектът е на министерството и на УНИЦЕФ България и е направен на базата на социологическо проучване в цялата страна, уточняват от БНР. Проектът включва национално представително изследване на агенция "Витоша рисърч", план за действие и мерки за намаляване на броя на необхванатите и отпадащи ученици в задължителна учебна възраст.

Източник: news.bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Всяко пето дете не учи, за да работи

Всяко пето българче, което отпада от училище, работи, за да участва в издръжката на семейството си. Близо 12% са напуснали класните стаи, защото са сключили брак на възраст между 12 и 17 години. Най-голям е процентът на преждевременно приключилите обучението си роми - 79. Тревожната статистика бе изнесена вчера от социолозите на “Витоша рисърч”, експерти на УНИЦЕФ и просветното министерство.

Общо през учебната 2004-2005 г. в клас са престанали да ходят 20 800 деца. Най-много са напусналите училище по семейни причини - 9800. Други 5400 са се разделили с класните стаи, защото не са искали да учат.

Източник: Труд

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване