Премини към съдържанието
Fifa

Предлагат от трети клас обучение по религия

Препоръчан отговор


От трети клас да се въведе обучение по религия в училищата предлага заместник-ректорът на Софийския университет проф. Георги Бакалов. В интервю за „Дарик Кафе” председателят на Обществения съвет към Министерството на образованието и науката за въвеждането на религия в училищата прогнозира, че това обучение може да влезе в програмата за учебната 2008-2009 година.

Парламентарната комисия по правата на човека и вероизповеданията, чийто председател е проф. Огнян Герджиков, привика в края на миналата седмица просветния министър Даниел Вълчев и поиска от него въвеждането на този предмет. Комисията реши да бъде създаден Обществен съвет към образователното министерство по този въпрос, а председател на обществения съвет да бъде заместник-ректорът на Софийския университет проф. Георги Бакалов.

В първото си интервю по тази тема проф. Бакалов дава подробности от кой клас да бъде въведен предметът „Религия”, какви да са преподавателите за него и откога това да се учи в училище.

Източник: Дарик

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да още повече да натоварват програмата на учениците. Едно дете от 3 клас сега има седмично един ден по 7 часа, и през останалите дни по 6. Какво искат те? Да не се пребират направо в къщи ли? Не може да ги натоварват с допълнителни часове :P Трябва този предмет да е по желание, но да се пополизира, че изобщо има такъв предмет, кой да посещаваш. Защото аз вече 8 години съм ученичка и един единствен път чух, че имало такъв предмет.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Така се промиват мозъци

От първи клас се учи европеистика, от трети християнство, от пети майкрософтски продукти

На учениците не трябва да им се оставя свободно време, защото в свободното време могат да мислят

Затова - 8 часа дневно, контролни всяка седмица, за да са натоварени на макс и да трябва да научат предоставената им информация без да мислят

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Евала poisk, няма какво повече да добавя :clap:

Всъщност една иронична добавка> Да вземат да въведат и Американизъм в шести клас.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Мисля, че прекалявате. На никой не му е лесно, но аз съм вече в 12 клас в най-добрата гимназия в града ми и досега не съм умряла от пренатоварване, въпреки, че не са за подценяване нощите, в които не съм спала, за да ида подготвена на училище. Отделен е въпросът, че се учат неща, които нямат реална приложимост в живота поне при повечето. Но всеки сам избира как и по колко да учи.

А относно религията - това, че досега я е нямало, че ние не сме я учили, не означава, че тя е лоша. И какво друго?! - промиване на мозъците...ами и за чалгата може да се каже, че промива мозъци и подтиква момичетата да стават проститутки, и за техното, че подтиква към здраво надрусване в петък вечер, и за телевизията, и за МкДоналдс, защото ни прави дебели, докато ние повтаряме I'm lovin' it..

Не съм свръхнабожна, но съм сигурна, че ако хората започнат да вярват в Бог повече (и не става въпрос затова да се молим да намерим пари, за да си платим телефона, когато ни дойде сметката), ще повярват повече в себе си. А на България и трябват вярващи хора, а не хора, които чакат някой или нещо да ги оправи.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
А относно религията - това, че досега я е нямало, че ние не сме я учили, не означава, че тя е лоша. И какво друго?! - промиване на мозъците...ами и за чалгата може да се каже, че промива мозъци и подтиква момичетата да стават проститутки, и за техното, че подтиква към здраво надрусване в петък вечер, и за телевизията, и за МкДоналдс, защото ни прави дебели, докато ние повтаряме I'm lovin' it..
Точно така! Добре го каза... Ама аз не слушам чалга (Опа)

Техно слушам, даже доста, но през живота си не съм опитвал трева, камо ли нещо по тежко и нямам намерение да опитам... (Ами сега?!)

Телевизия не гледам, МкДоналдс не посещавам...

А така. Аз съм на двайсет години и имам някакъв "установен" характер, имам мнение по повечето въпроси и т.н. И ако някой малумен даскал ми каже "Бог Иисус Христос е велик", ще погледна с примес на учудване и насмешка и ще го отмина. Но на едно хлапе в трети клас, което тепърва си оформя поведението, да му се наливат в главата простотии... Извинявай :rolleyes:

Ако подобен предмет се изучава в гимназията, нямам нищо против, стига предметът да описва не само християнството, но и останалите религии. Такъв предмет трябва да бъде опознавателен, не религиозен.

А да те попитам сега, защо не се учи предмета Култура? Да именно Култура?! Страшно много младежи на моята възраст (че и нагоре и надолу) имат отвратително поведение към всичко, което мърда около тях. Защо да не се изучават обноски? Някои ще кажат, че е глупост... Може и така да се каже. Защо да не се изучава предмета Обща Култура или Култорознание, че на младежа като му задам въпрос кой има право да влезе в джамия да може да ми отговори не само кой, но и как!

Религиозно обучение? А какво правим с мохамеданите? Те Християнство ли ще учат? Не забравяйте, че в България, образованието е светско, не килийно, не църковно!

Edit: @poisk - знам, че не съм от най-грамотните

Редактирано от Arcopix (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Мисля, че прекалявате. На никой не му е лесно, но аз съм вече в 12 клас в най-добрата гимназия в града ми и досега не съм умряла от пренатоварване, въпреки, че не са за подценяване нощите, в които не съм спала, за да ида подготвена на училище. Отделен е въпросът, че се учат неща, които нямат реална приложимост в живота поне при повечето. Но всеки сам избира как и по колко да учи.

Точно така, ти си 12ти клас и си учила по друга програма. Европеистика наскоро започна да се пропагандира в училищата и едно е да я учиш в 12ти клас, друго е в 4ти. Същото е и с наричаното от министрите ни ИТ - от 5ти клас било задължително. Хубаво, нямам против ИТ, аз съм ИТ човек, но да се преподават информационни, а не майкрософтски технологии (не че съм запален линукс фен, напротив - ползвам продукти на Microsoft, но правя разлика между Windows и OS, между Word и OS, между браузър и Интернет).

Религията - нали се сещаш че няма да се преподава вяра в Бог ;) Явно не се сещаш всъщност. Arcopix е поставил въпроса за атеистите и хората с различно вероизповедание :)

А така. Аз съм на двайсет години и имам някакъв "установен" характер, имам мнение по повечето въпроси и т.н. И ако някой малумен даскал ми каже "Бог Исус Христос е велик", ще погледна с примес на учудване и насмешка и ще го отмина. Но на едно хлапе в трети клас, което тепърва си оформя поведението, да му се наливат в главата простотии... Извинявай

Те да вземат да се разберат дали е Исус или Иисус, пък другото ще го оправим :speak:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Arcopix, напълно съгласна съм с теб. Обаче виждаш ли, ние сме на почти една и съща възраст и както каза poisk, учили сме по друга програма и затова го имаме това установено мислене. Далече съм от мисълта, че съм много умна и знам всичко, ако попиташ баща ми, уча по учебници за "олигофрени и малоумници",като след това следва "дори и крави няма да можеш да доиш на село". Обаче като погледнеш децата, които сега са в 6, 7 клас можеш да се отчаяш тотално. Затова си и помислих, че ако тази религия се вкара, е добре да е по - отрано. И за да се уточня какво аз разбирам под този предмет, мисля, че той ще е именно нещо като час за възпитание, култура, ще учат дечицата да се обичат и така нататък, а не някакви сектански изпълнения.

За Европеистиката, да, странно е да се слага в 5 клас, но аз лично виждам причината затова. България тепърва започва да развива пазарната си икономика с по-висок темп и затова сега и са нужни специалисти, а това са именно въпросните лапета, за които говорим. Не сме виновни ние, че в другите страни децата се откърмват с това, а ние трябва да го учим, но това е положението. hush.gifИ за IT обучението не виждам нищо странно, може би, когато аз бях в 5ти клас щеше да е, но не и сега...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За IT обучението случая е друг и е проблем още от преди да решат че трябва да се учи от всички. Няма кадри. Няма кой да обучава тези, на които това им се води специалност, а в същото време искат да обучат и всички останали. Няма стандарти за обучение. Резултата от това е кошмарен. Не стига че в различни училища се учат съвсем различни неща, но и почти навсякъде - неверни. Аз в училище съм работил на Mac. Повечето ми познати обаче през живота си не са виждали това. Лошо е когато им е и внушено, че то не съществува. "Не е Pentium - не е компютър. Какво е AMD не знаем. И какво общо имат Intel с компютрите също е неизвестно. Май се опитваха да конкурират Pentium по едно време?"

Това че училището промива мозъци не е моя идея. Още 1988 Helloween казват "In school they teach us what to think"

Историята например винаги е била въпрос на политика. Утре могат да решат да заменят османското иго със съюз между двете държави, за да няма вражда :speak: И това децата приемат за истина. Обаче родителите му казват друго. И ако то каже на преподавателя "били сме под робство" - двойка.

Изобщо, когато става дума за образование, трябва да се подхожда с мислене. Нещо на което тия в министерството едва ли са способни. А не да се променя всяка година програмата. И липсата на култура не е заради това че не се преподава "Религия". Добавянето на един предмет няма да промени с нищо дисциплината. Слава богу божиите заповеди всеки ги знае. Кой от телевизия, кой от родители, кой пък прочел някъде. И какво като се знаят? В тях не се включва "не драскай по чиновете", "не плюй стъклата в коридора", "не псувай директора". Тези проблеми не са от липса на преподаване по някой предмет.

Недай си боже някой да му хрумне да накара дете в трети клас да прочете стария завет. Че и да го изпитва върху него?! Какъв ще е резултата? После обяснете на същото дете защо Йехова казва "око за око", пък Христос - подай и другата буза. Това не са неща, които дете в трети клас ще разбере.

В крайна сметка, източници на информация днес бол. Който иска да прочете за някоя религия - ще намери от къде. Ако не знае от къде - преподавателя ще му каже. Кажете ми сега целта на същия този преподавател каква е - да предостави избраната от него и от министерството информация на децата, да ги накара да вярват че света е такъв, какъвто самия той мисли... или да им помогне сами да изградят виждането си за света, като ги насочва в търсенето на отговори и им обяснява това което е формулирано по начин който не разбират? Като им показва различните страни на едно нещо, като им каже за няколко религии и ги насочи къде да прочетат повече за всяка от тях, като представи приликите и разликите и ги свърже с историята и географията на съответните народи

Много всех да пиша и може и да пиша глупости.

Но все пак, аз имам свое виждане (подчертавам, не е визия, а виждане) върху нещата. Доколко е правилно времето ще си покаже

Arcopix

Забележката за Исус и Иисус изобщо не беше към теб. Смята се че и двете са правилни, а не е редно да е така

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Бе то и аз имах подобни подозрения, ама карай :wors:

Колкото до IT обучението... Тук мога да разказвам легенди от 1001 часа biggrin.gif

Проблема не е в липсата на кадри, проблема е че, качествените кадри никога няма да се навият да работят с деца за 200лв. Те предпочитат да ходят да бачкат кат' подръжка за някоя фирма и взимат 400 примерно... Секретарките (за които също трябва компютърна грамотност) получават повече. И кои останаха? Разни лелки на по 50 години, за които върха на техниката е Правец 16. А лошото става, когато лелката си мисли, че разбира повече от учениците си...

Колкото до нашето интересно министерство на Образованието и Науката (Смех-смех-смех)

Те имат твърде сухарски поглед върху нещата и за тях Религиозно обучение = на преподаване на стария и новия завет. Било трети клас, еми хубаво, ще преподават Библия за Деца.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Като не могат да осигурят добри кадри защо задължават всички да го учат, вместо да осигурят най-добрите за паралелките където това е част от профилираната подготовка. Приятелката ми е учила C++... разбира се преподавателката не беше успяла да им обясни дори каква е ролята на ++ и += :) За i++ и ++i и дума не може да става; тя преподавателката им ако види ++i и ще се застреля :ph34r: А в колко учебни заведения се преподава void main ( някой ако има намерение да каже, че main наистина може да бъде void, да направи справка на сайта на Строуструп и тогава да се обажда)?

Нито ще им трябва на повечето хора да разбират от програмиране ( работата с компютър си е полезно, ама дори на мен не ми се налага всеки ден да пиша код, пък това работя), нито пък тези деца ще разберат нещо от предмета. Само ще го намразят, защото не го разбират и им пишат ниски оценки за нещо което знаят че няма да им потрябва. И запомнят невярни неща, защото невярни неща са им преподавани.

Нека се изучава религия, но като сип, и не в 3ти клас, когато още не можеш да я разбереш. И нека се изучава като философия, не като вероизповедание. Но най-вече, нека се затегне контрола. Учениците трябва да им е интересно да учат поне по някои предмети ( нормално е едно дете да се интересува повече от едни предмети и по-малко от други), да се чувстват задължени да посещават другите часове, да не се позволява тази анархия, на която аз съм бил свидетел в НПМГ... и изобщо учениците да ходят на училище за да учат, а не да пушат, да пият, да се друсат и да се видят с приятелчетата си в двора на училище, докато "зубърите" са в час :yanim:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Приятелката ми е учила C++... разбира се преподавателката не беше успяла да им обясни дори каква е ролята на ++ и +=

И нашите зайци в мг-то учат с++, ххахх пък аз, която вече завършвам до миналата година, когато имах кратка първа среща с visual basic, страхотно се забавлявах с бай Паскал...с майтапа си, голям зор беше...но пък в крайна сметка ни обясниха, че на първо място трябва да знаеш алгоритмите, а после да тръгнеш да учиш езиците за програмиране. :angry22:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пак изкривихме темата до немай къде sad.gif

Информатика, философия, култорознание...

Къде остана религията? Нека обсъдим, каква ще бъде ползата от подобен предмет. Как подобен предмет може да възпита някакви ценности? Може ли този предмет да даде някакви реални житейски знания, които ще бъдат полезни на учениците? Как този предмет ще повлияе върху личностите, които се изграждат в училище? Ще промени ли този предмет ценностната система? Дали учениците ще имат интерес да посещават тези часове? Тези въпроси, макар и глуповати на пръв поглед, ще отговорят на големият въпрос поставен в началото на темата, а именно - Има ли смисъл от този предмет?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Пак изкривихме темата до немай къде sad.gif

Информатика, философия, култорознание...

Къде остана религията? Нека обсъдим, каква ще бъде ползата от подобен предмет. Как подобен предмет може да възпита някакви ценности? Може ли този предмет да даде някакви реални житейски знания, които ще бъдат полезни на учениците? Как този предмет ще повлияе върху личностите, които се изграждат в училище? Ще промени ли този предмет ценностната система? Дали учениците ще имат интерес да посещават тези часове? Тези въпроси, макар и глуповати на пръв поглед, ще отговорят на големият въпрос поставен в началото на темата, а именно - Има ли смисъл от този предмет?

Ама как ще няма полза - християнството проповядва смирение. А на всяка държава й е необходим именно смирен народ, за да могат управниците да правят каквото си пожелаят

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да познаваш същността на религията е хубаво нещо, което за съжаление е рядко явление у нас. Религията като познание е изключително интересен предмет. Ще се изненадате, че ще откриете в неща, които смятате за общоприети и правите по навик как в тях има дълбок религиозен смисъл...Не е лошу да знаете, да познавате, да виждате нещата в контекста им а не само като факти. Накратко аз съм "за" да има такъв предмет. Но в 3 клас??? Абсурдно е...Не само заради натовареността на програмата, а по скоро заради крехката детска възраст...Религията трябва да се преподава във възраст, в коята въпреки че ще я учиш по задължение поне да имаш правото сам да избираш да вярваш или не. Както казах тя не бива да бъде налагана, а опознавана...Смятам, че определено ще има по - голяма полза от философията например...Поне ще знаете какво приемате или отричате.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Но в 3 клас??? Абсурдно е..

Добре де, вие какво искате да я сложат в 11 или 12 клас??? когато всеки се чуди откъде да намери свободна минута?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Добре де, вие какво искате да я сложат в 11 или 12 клас??? когато всеки се чуди откъде да намери свободна минута?

Бил съм и в единайсти, бил съм и в дванайсти клас. При това съм бил в училище с реноме на тежка гимназия... Същевременно съм ходил на по четири пет състезания (годишно), които нямаха нищо общо с кандидат студентските ми изпити.

Мога да ти кажа, че в единайсти и дванайсти клас, не е чак толкова натоварено. Сега ще кажеш кандидат студентски изпити, подготовка за матури... Не е чак толкова тежко, колкото някои го изкарват. А освен това, никой не е говорил за единайсти и дванайсти клас. На мен примерно десети ми се вижда напълно приемлив :whist:

Нямали време тинейджърите? Айде бе, ако пият малко по рядко, знаеш ли колко време ще им се освободи...

Редактирано от Arcopix (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това ще си остане предложение, изобщо не допускам вариант да бъде приет. Училището е светска институция и религията няма място в него в този си вид, а именно – като предмет от задължителната програма. Подкрепям позицията на poisk, нека желаещите за вероучението да бъде организиран кръжок, СИП и т.н.

Освен това ми е меко казано странно човек-кадър на ВУЗ да внася предложения за СОУ-тата. Мисля, че университетските преподаватели леко прекрачват границите на правомощията си, сипейки безброй критики и внасяйки абсурдни предложения към учителите в средното образование. И това е мое лично наблюдение, бидейки студентка вече 4 години.

Честно казано, писна ми от налудничави идеи и предложения, още по мое време почнаха с експериментите - от 7 клас изведнъж станах 9 и разни такива :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване