Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


В много от мненията, които прочетох в темите от този форум се цитира Библията. Както и част от форумците смятат, че я тълкуват правилно. В Библията пише за пророци, на които хората се доверяват, защото Господ через сънищата им изпраща знания . Примерно Данаил от темата за Антихриста е такъв пророк. За мене ключовата дума е "сънища". Това е така, защото сънищата са нещо неподправено и индивидуално ,и затова са нещо лично. На всекиго сънищата са си за самия него. Той участва, а тълкувателите липсват за да ги видоизменят. Въпросът е : могат ли сънищата да бъдат извор на истината?

Какво смята авторът, на чието име е кръстена темата:

Карлос Кастанеда

Изкуството на сънуването

Съществуват и други светове, освен нашия, разположени един в друг като люспите на лука, и чрез специално обучение и подготовка ние можем да променим съзнанието си и да посетим тези удивителни места. Най-добрият студент по пътуване из духовните вселени е антропологът Карлос Кастанеда. Чрез уроците на големия магьосник дон Хуан той е накарал милиони читатели да се отправят на изумителни духови пътешествия с помощта на книги като „Учението на дон Хуан", „Една отделна реалност", „Пътуване към Икстлан"... След шест години, прекарани в размисъл и изследвания, Карлос е написал книга, която може да се окаже най-значителното му произведение -„Изкуството на сънуването"; книга, която ни разкрива как странниците, търсещи духовното, могат да използуват „четвъртата врата" на сънищата, за да проникнат в други светове.

С „Изкуството на сънуването" и вие ще научите онова, което Карлос е узнал: че основното постижение на великите магьосници е навлизането в алтернативни реалности посредством съзнателен контрол над сънищата; че сред нас живеят древни, необикновени и понякога опасни същества; че благодарение на уроците на дон Хуан двама или повече души могат заедно да сънуват и да изследват други светове. Ще станете свидетели на духовно приключение, различно от всяко друго, което някога сте преживели, и ще вземете участие в най-новите проучвания и открития на Кастанеда, изумителни и вълнуващи като всичко, за което е писал досега. И най-вече ще бъдете запленени от историята на неговия забележителен живот и на духовните му пътешествия; пътешествия, които могат да се осъществят единствено чрез уроците на дон Хуан и чрез книгите на Кастанеда.

ПРЕДГОВОР НА АВТОРА

За последните двайсет години съм написал редица книги, описващи моето обучение при един мексикански магьосник от индианското племе яки - дон Хуан Матус. В тези книги съм обяснил, че той ме обучаваше в магьосничество, но не както ние разбираме тава понятие в общоприетия му смисъл - като прилагане на свръхестествени сили за въздействие над други хора или призоваване на духове чрез заклинания, магии или ритуали за постигането на свръхестествени резултати. За дон Хуан магьосничеството означаваше приложение на някои специфични теоретични и практически постановки, свързани с естеството на възприятието и с неговата роля за създаване на представа за света около нас.

По съвет на дон Хуан съм се въздържал да определям познанието му като шаманизъм - категория, присъща на антропологията. Вместо това навсякъде съм го наричал, както правеше и самият той, магьосничество. Но когато преосмислих написаното, си дадох сметка, че това название прави още по-неясни и без това неясните явления, с които дон Хуан ме бе запознал в своите уроци.

В антропологическите трудове шаманизмът е описан като система от вярвания, свойствена за някои северноазиатски народности и преобладаваща и сред известен брой коренни северноамерикански индиански племена; според тази система един невидим свят на първичните духовни сили, добри и зли, съществува навсякъде около нас и тези сили могат да бъдат призовавани или овладявани чрез практическите действия на хора, които служат като посредници между естествения и свръхестествения свят.

Дон Хуан наистина беше посредник между естествения, ежедневен свят и един друг, незрим, който той наричаше област не на свръхестественото, а на второто внимание. Целта му като учител бе да направи тази област достъпна за мен. В предишните си книги съм описал методите, използвани от него за тази цел, както и магьосническите умения, които ме караше да упражнявам; най-важното сред тях се нарича "изкуството на сънуването".

Според твърденията на дон Хуан, нашият свят, в чиято цялост и неповторимост ние сме убедени, представлява само един от множеството последователно устроени светове, подредени като люспите на лука. Дон Хуан изтъкваше, че макар и в енергийно отношение да сме били определени да възприемаме само нашия свят, все още разполагаме с възможността да влизаме и в тези други сфери, които са също толкова реални, цялостни, неповторими и завладяващи, колкото и собственото ни мироздание.

Той ми обясняваше, че за да можем да възприемаме тези сфери, трябва не само да се стремим към тях, но и да имаме достатъчно енергия, за да можем да ги обхванем. Те съществуват постоянно и независимо от нашето съзнание, казваше той, а недостъпността им се дължи изцяло на нашето устройство. С други думи, само поради това свое устройство ние сме принудени да приемем, че единственият съществуващ и единственият възможен свят е този, с който се сблъскваме в ежедневието си.

Вярвайки, че нашето енергийно устройство е поправимо, дон Хуан посочваше, че магьосниците от древността постепенно са създали система от похвати и действия, предназначени да преправят енергийните ни способности за сетивно възприятие. Те са нарекли тази система „изкуството на сънуването".

................................................................................

................................................................................

..........

Ако някой е запознат с творчеството на Кастанеда, Флоринда Дюнер, Тайша Абелар, изредените са последователи на гореспоменатия дон Хуан, ще го помоля да остави лично мнение.

Препоръчвам ви да прочетете книгата "Тайната на Карлос Кастанеда" от Алексей Ксендзюк, понеже е изключително интересна, а авторът е ерудиран изследовател на религиите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Някои от книгите му съм чела преди години, но сега ги започнах всички последователно, за да мога да ги обхвана като цяло. Повечето от идеите му са интересни, но не и нови (срещала съм ги и в други текстое), въпреки това ми е интересно. За всеки, койро не е заслепен и приема и други възгледи (а не само заложени в Библията) би било добре да се запознае с тях.

mecholari, книгата, която препоръчваш, може ли да се намери на електронен източник?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
mecholari, книгата, която препоръчваш, може ли да се намери на електронен източник?

За съжаление не съм я открил все още(става въпрос за "Тайната на Карлос Кастанеда"от Алексей Ксендзюк). Докато всички книги на горецитираните автори, можете да издърпате от www.izvorite.com или oт ###### от book bg part.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Лично аз не съм му голям фен. Трудно се чете ( поне за мен ). Абе, малко ми е объркан, но за доста хора им е нещо като гуру. А и дрогата е на ниво-като спомагателно средство в методиките му :yanim: .

Редактирано от скитник (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Може би трябва да повторя отново въпроса си: Възможно ли е сънищата да бъдат извор на истина? Все пак много от пророците цитирани в Библията са получавали послания именно через тях. Колкото до Кастанеда, той дава практически подход към сънуването.

Дрогата, доколкото разбрах от прочитането на петте книги на Кастанеда, е използвана само в самото начало на обучение, защото съзнанието на авторът, според дон Хуан е било твърде "социализирано" и непригодно за новия начин на мислене и възприемане на реалността. Има момент, когато се обяснява, че "растенията на силата" навреждат на организма, и не са необходими, като обучението продължава без тяхното понататъшно използване. А другите ученици дори не са я използвали. Скитник можеш да се запознаеш и с тяхното творчество.

"Магическият преход" от Тайша Абелар

"Живот в сънуването" от Флоринда Дюнер

От "Магическият преход" :

ПРЕДГОВОР

от Карлос Кастанеда

Тайша Абелар е една от трите жени, обучавани специално от няколко магьосници в Мексико под ръководството на дон Хуан Матус.

Описвал съм години наред своето обучение при него, но никога не съм писал нищо специално за тази група, на която е член Тайша Абелар. Имаше негласна уговорка между всички, които бяха под настойничеството на дон Хуан, че за тях няма да се говори нищо.

Повече от двадесет години ние спазвахме това споразумение. И макар че бяхме работили и живели в тясна близост, ние никога не бяхме разговаряли помежду си за личните ни изживявания. Всъщност никога не бе имало възможност да споделяме какво по-конкретно бе правил с всеки от нас дон Хуан или останалите магьосници от неговата група.

Това положение не се дължеше само на присъствието на дон Хуан. След като той и групата му напуснаха света, ние продължихме да го спазваме, защото нямахме никакво желание да използваме енергията си, за да преразглеждаме което и да било от предишните споразумения. Насочвахме цялото време и енергия, с които разполагахме, към това да затвърдим в себе си нещата, на които дон Хуан така старателно ни бе обучавал.

Дон Хуан ни бе обучавал на магия като прагматично усилие, посредством което всеки от нас може да възприема енергията непосредствено. Той бе твърдял, че за да възприемаме енергията по този начин, ние трябва да се освободим от нормалната си способност за възприятие. И задачата да се освободим и да възприемаме пряко енергията изискваше всичките ни способности и време.

Схващането на магьосниците е, че параметрите на нормалното възприятие са ни били наложени като част от нашата социализация, не насила, естествено, и все пак като нещо задължително. Един от аспектите на тези задължителни параметри е интерпретационната система, с която сетивните данни се преработват в смислови единици и социалният ред се представя като интерпретационна структура.

Нормалното ни функциониране в рамките на социалния ред изисква сляпо и предано придържане към всичките му правила, като никое от тях не допуска възможността за непосредствено възприятие на енергията. Дон Хуан например твърдеше, че е възможно да се възприемат човешките същества като енергийни полета, наподобяващи големи, заоблени яйца с белезникаво сияние.

За да можем да постигнем разширяване на възприятието, ние имаме нужда от вътрешна енергия. Затова проблемът да се открие достъп до вътрешната енергия, за да може да се използва тя за изпълнението на тази задача, е ключов въпрос за учениците на магьосниците.

Обстоятелства, присъщи на нашето време и място, позволиха сега на Тайша Абелар да пише за своята подготовка, която беше подобна на моята, но все пак с доста различия. На нея писането й коства доста време, защото тя първо трябваше да усвои магическите средства за писане. На мен самият дон Хуан Матус ми бе възложил задачата да пиша за неговото магическо знание. И той самият бе определил нагласата, с която да изпълня тази задача, като ми каза: „Не пиши като писател, а като магьосник." Той имаше предвид, че трябва да го правя в това състояние на повишено осъзнаване, което магьосниците наричат сънуване. На Тайша Абелар й костваше много години да усъвършенства своето сънуване до степен да го превърне в магическо средство за писане.

В света на дон Хуан магьосниците в зависимост от основния си темперамент се делят на два взаимно допълващи се вида: сънувачи и прикривачи. Сънувачи са тези магьосници, които имат вродената способност да навлизат с лекота в състояния на повишено осъзнаване, като контролират сънищата си. Тази способност се развива с трениране в едно изкуство — изкуството на сънуването. Прикривачи, от друга страна, са тези магьосници, които по рождение са предразположени да боравят с факти и са способни да навлизат в състояния на повишено осъзнаване, като манипулират и контролират собственото си поведение. Обучението при магьосници превръща тази естествена способност в изкуство на прикриването.

И въпреки че всеки член от групата магьосници на дон Хуан познаваше напълно и двете изкуства, те все пак се разпределяха към единия или другия вид. Тайша Абелар беше в групата на прикривачите и обучена от тях. Книгата й носи белезите на нейната изумителна подготовка като прикривач.

страктния полет", защото представлява реене от страната на конкретното, физическото към страната на разширеното възприятие и безличните абстрактни форми.

Тези магьосници проявиха интерес да ме подготвят за извършването на този абстрактен полет, за да мога да се присъединя към тях в основните им занимания.

За мен университетското обучение се превърна в съставна част от подготовката ми за магическия преход. Водачът на групата магьосници, с която бях свързана, нагуалът, както го наричат, беше личност с подчертан интерес към задълбочени академични знания. Затова всички, които бяха под неговите грижи, трябваше да развиват способността за абстрактно, ясно мислене, което може да се придобие само в съвременния университет.

Като жена аз бях дори повече задължена да изпълня това изискване. Поначало жените още от ранно детство са възпитавани да зависят от мъжете, членове на нашето общество, за да могат изобщо да си представят и подхванат някакви промени. Магьосниците, които ме обучаваха, имаха много твърдо мнение в това отношение. Те смятаха, че е абсолютно необходимо жените да развиват интелекта си и да разширяват способността си за анализ и абстракция, за да могат по-добре да схващат света около себе си.

Подготовката на интелекта освен това е чиста проба магьосническа уловка. Като държат преднамерено ума зает с анализ и разсъждения, магьосниците са свободни да изследват безпрепятствено други области на възприятие. С други думи, докато рационалната страна е заета с формалните изисквания на академичното изследване, енергетичната или нерационалната страна, която магьосниците наричат „двойника", се заема да изпълнява магическите задачи. По този начин е по-малко вероятно, че подозрителният и аналитичен ум ще се намесва или дори забелязва какво става на ирационалното ниво.

Като противовес на академичното ми развитие беше разгръщането на способността ми за осъзнаване и възприятие: двете заедно развиват цялостното ни същество. Работейки заедно като едно цяло, те ме изведоха от този възприеман като даденост свят, в който съм родена и за който съм социализирана като жена, и ме въведоха в нова сфера на по-големи способности за възприятие от тези, които бе натрупал в мен нормалният свят.

Това не означава, че обвързването ми със света на магьосниците от само себе си бе достатъчно, за да осигури успеха ми. Притеглянето на всекидневния свят е така силно и постоянно, че въпреки най-усърдната си тренировка, всички практикуващи се озовават отново и отново насред най-унизителен ужас, глупост и самосъжаление, сякаш нищо не са научили. Моите учители ме предупреждаваха, че аз не съм изключение. И че само непреклонна борба, минута след минута, може да противодейства на естественото ни, но затъпяващо упорство да оставаме непроменени.

След като внимателно разгледах крайните си цели, аз заедно с моята група стигнах до заключението, че трябва да опиша подготовката си, за да изтъкна пред търсещите непознаваемото колко е важно да се развива способността да възприемаме повече, отколкото с нормалното си възприятие. Това разширено възприятие трябва да бъде трезв, прагматичен, нов начин на възприемане. То в никакъв случай не бива да бъде просто продължение на възприятието на света от всекидневния ни живот.

Събитията, които разказвам, отразяват началните етапи на подготовката ми за прикривач. Тази фаза включва прочистване на обичайния начин на мислене, поведение и светоусещане със средствата на традиционните магьоснически похвати, един от които, наречен „преглед", трябва да приложат всички начинаещи. Като допълнение към прегледа аз бях обучена на серия практически упражнения, наречени „магически движения", които включват различни движения и начини на дишане. И за да се осмислят и свържат тези практики, аз бях обучавана в съпътстващите ги философски обосновки и обяснения.

Целта на всичко, на което бях обучавана, бе преразпределяне на нормалната ми енергия и разгръщането й по такъв начин, че да може да се използва за извънобичайни постижения на възприятието, които се изискват в магическата подготовка. Идеята зад тази тренировка е, че когато чрез прегледа се разградят затвърдените модели на старите навици, мисли, нагласи и чувства, човек без никакво съмнение вече е в състояние да натрупа достатъчно енергия, за да живее според новите постановки, съдържащи се в магьосническата традиция, и да си ги доказва, като възприема непосредствено една различна реалност.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Ако погледнем строго на нещата за сънищата, то сънуването е обект на анализ от съвременната психология, като се анализира съня, като символичен код и се правят интерпретации.

За магическото сънуване нищо не мога да кажа. Много е сложно и трябва сериозна подготовка.

Тук може би ще намериш някой отговори на твойте въпроси www.inchaos.org , но ВНИМАВАЙ много с това, което ще прочетеш там-не е за всеки.

Редактирано от скитник (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Ако погледнем строго на нещата за сънищата, то сънуването е обект на анализ от съвременната психология, като се анализира съня, като символичен код и се правят интерпретации.

За магическото сънуване нищо не мога да кажа. Много е сложно и трябва сериозна подготовка.

Тук може би ще намериш някой отговори на твойте въпроси www.inchaos.org , но ВНИМАВАЙ много с това, което ще прочетеш там-не е за всеки.

Дали няма някаква грешка в адреса, защото не мога да го отворя?

Извинявай Скитник, това не знам дали е за всеки, но определено не е за мен. Все пак ти благодаря.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Може би трябва да повторя отново въпроса си: Възможно ли е сънищата да бъдат извор на истина? Все пак много от пророците цитирани в Библията са получавали послания именно через тях. Колкото до Кастанеда, той дава практически подход към сънуването.

Напълно е възможно.

Сънищата са свързани така с нас,

че могат да предадат по по-възприемчив

начин индукционни линии или да дадат израз

на първоначални вълнения и мисли.

Или казано по-просто, видовете сънища са толкова много,

че едва ли биха могли да бъдат определени в една или две групи.

Това няма нищо общо с Библията.Нито с Кастанеда.

А към сънуването няма практически подходи.

Има интензивни начини за контролиране на съня,

които се базират на останалите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Ако погледнем строго на нещата за сънищата, то сънуването е обект на анализ от съвременната психология, като се анализира съня, като символичен код и се правят интерпретации.

За магическото сънуване нищо не мога да кажа. Много е сложно и трябва сериозна подготовка.

Тук може би ще намериш някой отговори на твойте въпроси www.inchaos.org , но ВНИМАВАЙ много с това, което ще прочетеш там-не е за всеки.

Да,а защо? cool.gif Голям майтап е според мен...

А Кастанеда е направил нещо наистина уникално.

Редактирано от N e o (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
В много от мненията, които прочетох в темите от този форум се цитира Библията. Както и част от форумците смятат, че я тълкуват правилно. В Библията пише за пророци, на които хората се доверяват, защото Господ через сънищата им изпраща знания . Примерно Данаил от темата за Антихриста е такъв пророк. За мене ключовата дума е "сънища". Това е така, защото сънищата са нещо неподправено и индивидуално ,и затова са нещо лично. На всекиго сънищата са си за самия него. Той участва, а тълкувателите липсват за да ги видоизменят. Въпросът е : могат ли сънищата да бъдат извор на истината?

Какво смята авторът, на чието име е кръстена темата:

Карлос Кастанеда

Изкуството на сънуването

Съществуват и други светове, освен нашия, разположени един в друг като люспите на лука, и чрез специално обучение и подготовка ние можем да променим съзнанието си и да посетим тези удивителни места. Най-добрият студент по пътуване из духовните вселени е антропологът Карлос Кастанеда. Чрез уроците на големия магьосник дон Хуан той е накарал милиони читатели да се отправят на изумителни духови пътешествия с помощта на книги като „Учението на дон Хуан", „Една отделна реалност", „Пътуване към Икстлан"... След шест години, прекарани в размисъл и изследвания, Карлос е написал книга, която може да се окаже най-значителното му произведение -„Изкуството на сънуването"; книга, която ни разкрива как странниците, търсещи духовното, могат да използуват „четвъртата врата" на сънищата, за да проникнат в други светове.

С „Изкуството на сънуването" и вие ще научите онова, което Карлос е узнал: че основното постижение на великите магьосници е навлизането в алтернативни реалности посредством съзнателен контрол над сънищата; че сред нас живеят древни, необикновени и понякога опасни същества; че благодарение на уроците на дон Хуан двама или повече души могат заедно да сънуват и да изследват други светове. Ще станете свидетели на духовно приключение, различно от всяко друго, което някога сте преживели, и ще вземете участие в най-новите проучвания и открития на Кастанеда, изумителни и вълнуващи като всичко, за което е писал досега. И най-вече ще бъдете запленени от историята на неговия забележителен живот и на духовните му пътешествия; пътешествия, които могат да се осъществят единствено чрез уроците на дон Хуан и чрез книгите на Кастанеда.

ПРЕДГОВОР НА АВТОРА

За последните двайсет години съм написал редица книги, описващи моето обучение при един мексикански магьосник от индианското племе яки - дон Хуан Матус. В тези книги съм обяснил, че той ме обучаваше в магьосничество, но не както ние разбираме тава понятие в общоприетия му смисъл - като прилагане на свръхестествени сили за въздействие над други хора или призоваване на духове чрез заклинания, магии или ритуали за постигането на свръхестествени резултати. За дон Хуан магьосничеството означаваше приложение на някои специфични теоретични и практически постановки, свързани с естеството на възприятието и с неговата роля за създаване на представа за света около нас.

По съвет на дон Хуан съм се въздържал да определям познанието му като шаманизъм - категория, присъща на антропологията. Вместо това навсякъде съм го наричал, както правеше и самият той, магьосничество. Но когато преосмислих написаното, си дадох сметка, че това название прави още по-неясни и без това неясните явления, с които дон Хуан ме бе запознал в своите уроци.

В антропологическите трудове шаманизмът е описан като система от вярвания, свойствена за някои северноазиатски народности и преобладаваща и сред известен брой коренни северноамерикански индиански племена; според тази система един невидим свят на първичните духовни сили, добри и зли, съществува навсякъде около нас и тези сили могат да бъдат призовавани или овладявани чрез практическите действия на хора, които служат като посредници между естествения и свръхестествения свят.

Дон Хуан наистина беше посредник между естествения, ежедневен свят и един друг, незрим, който той наричаше област не на свръхестественото, а на второто внимание. Целта му като учител бе да направи тази област достъпна за мен. В предишните си книги съм описал методите, използвани от него за тази цел, както и магьосническите умения, които ме караше да упражнявам; най-важното сред тях се нарича "изкуството на сънуването".

Според твърденията на дон Хуан, нашият свят, в чиято цялост и неповторимост ние сме убедени, представлява само един от множеството последователно устроени светове, подредени като люспите на лука. Дон Хуан изтъкваше, че макар и в енергийно отношение да сме били определени да възприемаме само нашия свят, все още разполагаме с възможността да влизаме и в тези други сфери, които са също толкова реални, цялостни, неповторими и завладяващи, колкото и собственото ни мироздание.

Той ми обясняваше, че за да можем да възприемаме тези сфери, трябва не само да се стремим към тях, но и да имаме достатъчно енергия, за да можем да ги обхванем. Те съществуват постоянно и независимо от нашето съзнание, казваше той, а недостъпността им се дължи изцяло на нашето устройство. С други думи, само поради това свое устройство ние сме принудени да приемем, че единственият съществуващ и единственият възможен свят е този, с който се сблъскваме в ежедневието си.

Вярвайки, че нашето енергийно устройство е поправимо, дон Хуан посочваше, че магьосниците от древността постепенно са създали система от похвати и действия, предназначени да преправят енергийните ни способности за сетивно възприятие. Те са нарекли тази система „изкуството на сънуването".

................................................................................

................................................................................

..........

Ако някой е запознат с творчеството на Кастанеда, Флоринда Дюнер, Тайша Абелар, изредените са последователи на гореспоменатия дон Хуан, ще го помоля да остави лично мнение.

Препоръчвам ви да прочетете книгата "Тайната на Карлос Кастанеда" от Алексей Ксендзюк, понеже е изключително интересна, а авторът е ерудиран изследовател на религиите.

Сега виждам че всъщност се интересуваш предимно от изкуството на сънуването.Може би така трябваше да озаглавиш темата.Доста време съм си мислил,доколко може да се приемат книгите му -колко процента е истината и има ли измислица и шарлатанство.И досега е трудно да се даде категорично мнение.Но повечето от нещата които е разказал могат да се изпробват,но трябва доста да се внимава за последствията.Той самият твърди че всичко което е описал е самата истина.И е едно честно изследване и описание на това което е видял.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Сега виждам че всъщност се интересуваш предимно от изкуството на сънуването.Може би така трябваше да озаглавиш темата.Доста време съм си мислил,доколко може да се приемат книгите му -колко процента е истината и има ли измислица и шарлатанство.И досега е трудно да се даде категорично мнение.Но повечето от нещата които е разказал могат да се изпробват,но трябва доста да се внимава за последствията.Той самият твърди че всичко което е описал е самата истина.И е едно честно изследване и описание на това което е видял.

Всъщност, моите сънища си ги имах преди да прочета книгите на Кастанеда. Той просто ми даде отговори на въпроси, които бяха възникнали в главата ми. Написаното за сънищата и от други автори също ми беше много полезно. Да кажем "Исра" на пророка Моххамад. За библейските пророци съм засегнал вече въпроса в темата, но "тълкователите" без опит не са ми полезни. А да кажем в сайта на "дъновистите" има раздел за "осъзнато сънуване".

Колкото да се внимава за последствията, на мен нещата ми се случваха без да се стремя към тях. Не мога да кажа, че съм мечтал за подобен род опитност.

Редактирано от mecholari (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Всъщност, моите сънища си ги имах преди да прочета книгите на Кастанеда. Той просто ми даде отговори на въпроси, които бяха възникнали в главата ми. Написаното за сънищата и от други автори също ми беше много полезно. Да кажем "Исра" на пророка Моххамад. За библейските пророци съм засегнал вече въпроса в темата, но "тълкователите" без опит не са ми полезни. А да кажем в сайта на "дъновистите" има раздел за "осъзнато сънуване".

Колкото да се внимава за последствията, на мен нещата ми се случваха без да се стремя към тях. Не мога да кажа, че съм мечтал за подобен род опитност.

Това си е напълно естествен процес.Съзнателно сънуване ли си правил ,искам да попитам?Защото с всеки е различно и едва ли някой може да ти помогне да си тълкуваш сънищата.Големия интерес към сънищата е доста преди Кастанеда в началото на 20 век,с психоанализата на Фройд .После сюрреалистите го правят даже артистичен метод.

Аз лично съм имал по скоро предчувствия които се сбъдват,не толкова сънища и наистина няма да съм ти полезен явно.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Това си е напълно естествен процес.Съзнателно сънуване ли си правил ,искам да попитам?Защото с всеки е различно и едва ли някой може да ти помогне да си тълкуваш сънищата.Големия интерес към сънищата е доста преди Кастанеда в началото на 20 век,с психоанализата на Фройд .После сюрреалистите го правят даже артистичен метод.

Аз лично съм имал по скоро предчувствия които се сбъдват,не толкова сънища и наистина няма да съм ти полезен явно.

Нео, благодаря ти, че си остави мнението по темата но не искам да отговарям на въпросите ти. Темата казва много неща, едно от които е, че сънищата са нещо лично. Също тя е информативна за мнението на Кастанеда. Затова смятам, че името й си е подходящо. А евентуалното й прочитане е възможно да бъде полезно на някого.

А за моите сънища ми се струва, че в момента нямам нужда от помощ. Иначе съм наясно, че има много хора, които с удоволствие биха ме лекували, даже по-добре от Фройд.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Нео, благодаря ти, че си остави мнението по темата но не искам да отговарям на въпросите ти. Темата казва много неща, едно от които е, че сънищата са нещо лично. Също тя е информативна за мнението на Кастанеда. Затова смятам, че името й си е подходящо. А евентуалното й прочитане е възможно да бъде полезно на някого.

А за моите сънища ми се струва, че в момента нямам нужда от помощ. Иначе съм наясно, че има много хора, които с удоволствие биха ме лекували, даже по-добре от Фройд.

:PТова ми казва че пак не се разбрахме.Мнението на Кастанеда за сънищата,не значи че това е той,или това което е написал.Затова ти казах че заглавието е подвеждащо.А тълкуването на сънищата не е психоанализа ,за да говорим за лечение.... biggrin.gif

Та моето мнение е че сънищата са игра на мозъка.Но ако се научиш да сънуваш преднамерено ,могат да са много полезни. cool.gif

Редактирано от N e o (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
:)Това ми казва че пак не се разбрахме.

Всъщност, ще ти призная нещо. Идеята ми за това, което целя с темата се промени за една година. Възможно е в началото да исках да кажа "имам мотиви да вярвам на Кастанеда, защото имам сънища по начина, по който ги е описал". Но това си е моята истина. Но хората , които не сънуват така ще продължават да си мъдруват дали думите са му истина или е шарлатанин. Аз не искам да им внушавам моята истина, да ме разбират, защото смятам че щом не сънуват по посочения начин, това си има уважителна причина. Тя може да е по-важна от моята да сънувам. Така че , в момента темата е информативна за хора, които имат сънища , които им "раждат" въпроси в главите.

За да задоволя любопитството ти ще кажа че съм имал повтаряеми "пророчески" сънища, които когато се "сбъдваха" в действителност вече знаех какво ще стане, защото бях сънувал ситуациите дни наред. Също съм имал сънища в които съзнанието ми има такава яснота , сякаш съм бъден а осъзнавам ,че спя. И аз в тях избирам на къде да вървя, (летя) и контролирам поведението си. И в тях мога да се "разгърна", защото да кажем примерно стените не са пречка. И да кажеме в тях се срещам с хора, които след това се запознавам в действителност. Но това са си мои неща.

Е ,ако искаш помоли се на администраторите да сменят името на темата, ако това ти се струва "по-правилно". Нямам нищо против. До толкова ми стигат силите да те разбера. Радвам се, че се усмихваш и е голям майтап според теб.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Всъщност, ще ти призная нещо. Идеята ми за това, което целя с темата се промени за една година. Възможно е в началото да исках да кажа "имам мотиви да вярвам на Кастанеда, защото имам сънища по начина, по който ги е описал". Но това си е моята истина. Но хората , които не сънуват така ще продължават да си мъдруват дали думите са му истина или е шарлатанин. Аз не искам да им внушавам моята истина, да ме разбират, защото смятам че щом не сънуват по посочения начин, това си има уважителна причина. Тя може да е по-важна от моята да сънувам. Така че , в момента темата е информативна за хора, които имат сънища , които им "раждат" въпроси в главите.

За да задоволя любопитството ти ще кажа че съм имал повтаряеми "пророчески" сънища, които когато се "сбъдваха" в действителност вече знаех какво ще стане, защото бях сънувал ситуациите дни наред. Също съм имал сънища в които съзнанието ми има такава яснота , сякаш съм бъден а осъзнавам ,че спя. И аз в тях избирам на къде да вървя, (летя) и контролирам поведението си. И в тях мога да се "разгърна", защото да кажем примерно стените не са пречка. И да кажеме в тях се срещам с хора, които след това се запознавам в действителност. Но това са си мои неща.

Е ,ако искаш помоли се на администраторите да сменят името на темата, ако това ти се струва "по-правилно". Нямам нищо против. До толкова ми стигат силите да те разбера. Радвам се, че се усмихваш и е голям майтап според теб.

Завиждам ти за търпението и подхода в комуникирането. Моето уважение и респект! :wors:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Всъщност, ще ти призная нещо. Идеята ми за това, което целя с темата се промени за една година. Възможно е в началото да исках да кажа "имам мотиви да вярвам на Кастанеда, защото имам сънища по начина, по който ги е описал". Но това си е моята истина. Но хората , които не сънуват така ще продължават да си мъдруват дали думите са му истина или е шарлатанин. Аз не искам да им внушавам моята истина, да ме разбират, защото смятам че щом не сънуват по посочения начин, това си има уважителна причина. Тя може да е по-важна от моята да сънувам. Така че , в момента темата е информативна за хора, които имат сънища , които им "раждат" въпроси в главите.

За да задоволя любопитството ти ще кажа че съм имал повтаряеми "пророчески" сънища, които когато се "сбъдваха" в действителност вече знаех какво ще стане, защото бях сънувал ситуациите дни наред. Също съм имал сънища в които съзнанието ми има такава яснота , сякаш съм бъден а осъзнавам ,че спя. И аз в тях избирам на къде да вървя, (летя) и контролирам поведението си. И в тях мога да се "разгърна", защото да кажем примерно стените не са пречка. И да кажеме в тях се срещам с хора, които след това се запознавам в действителност. Но това са си мои неща.

Е ,ако искаш помоли се на администраторите да сменят името на темата, ако това ти се струва "по-правилно". Нямам нищо против. До толкова ми стигат силите да те разбера. Радвам се, че се усмихваш и е голям майтап според теб.

Да,променят се нещата с времето.Аз се радвам пък че имаш такива сънища.Съжалявам че ме разбираш неправилно.Но няма проблем-тук това е естествено! cool.gif

Завиждам ти за търпението и подхода в комуникирането. Моето уважение и респект! :wors:

Валчо,тука няма транстъупациии,не се включвай неподготвен.Хапни една шкембе чорба утре,мойе и да ти помогне с диетата. cool.gif

П.С.Пък току виж и ти минеш край орела без да те усети?!!! :wors: :wors: :wors: :wors: :)biggrin.gif

Редактирано от N e o (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

-Съжалявам, че не ме разбираш-казал разочарованият глас в телефонната слушалка.

-Глух съм...-рекъл слепият.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравеите!Пише ви напълно "бос" по темата почитател на Кастанеда, но с огромно желание за повече инфо.Прочетох "Учението на Дон Хуан" , "Една отделна реалност" и по малко от Тайша Абелар и Флоринда Донер. Доста интересно ми стана , но не искам да си остана само с "интересното" искам да практикувам , но не знам от каде да започна. Живеа в далече от БГ и незнам за това колко е известен Кастанеда и последователи в БГ.Има ли реално клуб , хората интересуват ли се , мога ли да намериа хора , които да ми помогнат в началото.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Здравеите!Пише ви напълно "бос" по темата почитател на Кастанеда, но с огромно желание за повече инфо.Прочетох "Учението на Дон Хуан" , "Една отделна реалност" и по малко от Тайша Абелар и Флоринда Донер. Доста интересно ми стана , но не искам да си остана само с "интересното" искам да практикувам , но не знам от каде да започна. Живеа в далече от БГ и незнам за това колко е известен Кастанеда и последователи в БГ.Има ли реално клуб , хората интересуват ли се , мога ли да намериа хора , които да ми помогнат в началото.

Бих те посъветвал да не се занимаваш с това.Доста опасни моменти има в тая практика.Рискът да попаднеш на шарлатанин който да ти гледа сеира и да си прави експерименти с теб е твърде голям.Но изборът си е изцяло твой. cool.gif

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако имате"Тайната на Карлос Кастанеда" от Алексей Ксендзюк молиа изпратете ми .

Благодариа за савета , извинете ме за правописа , но се справиам трудно с кирилицата:),естествено , че има психари особено в подобна насока, исках инфо и мнение само, не знам как е в БГ.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Независимо в БГ или където и да било,

има риск,чувала съм за наранени физически

след такъв експеримент и др.не особено

приятни неща

Струва ли си?!

Та това ми е мнението

само

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Самият дон Хуан, казва че без нагуал няма как да се усвоят практиките описани от Карлос Кастанеда!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Въпросът е : могат ли сънищата да бъдат извор на истината?

Според мен е възможно. Но е възможно и да не са.

Според мен не е необходимо да се обръща твърде много внимание на сънищата.

Няма как да се следва учение, когато няма учител.

Иначе съвета от книгите на Кастанеда - за намаляване на чувството за собствена значимост е нещо което според мен е полезно.

Но дори това е трудно човек да направи сам, защото имаме склонността да се самозалъгваме.

Редактирано от Вало (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Самият дон Хуан, казва че без нагуал няма как да се усвоят практиките описани от Карлос Кастанеда!

Не ми става ясно какво разбираш под нагуал?Така както си го казал звучи като учител.Нагуала е истинската същност на видимия свят,той е навсякъде,но само който може или са го научили го вижда.... Поне аз така го разбирам....Почти всичко което Кастанеда е описал е истина,и точно затова е рисковано занимание да експериментираш невнимателно с тия неща.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване