Премини към съдържанието
Geronimo

Концептуални автомобили

Препоръчан отговор


Концептуални модели - такива, които може би ще видим само на снимка или като единична бройка, но може и да ги караме след някоя и друга годинка :ph34r:

VOLVO XC60 CONCEPT – ЗАВРЪЩАНЕ В БЪДЕЩЕТО

intro_xc60.jpg

ХС60 Concept e пълна дизайнерска иновация и разкрива основните елементи, които ще характеризират дизайна на Volvo в бъдеще. От дизайнерска гледна точка ХС60 Concept е дръзко и емоционално творение. В долната част разпознаваемите и силни ХС мускули „напомпват” колата, като й дават решителна „стойка” върху широките гуми, а в горната енергичните линии проследяват профила и спортната харизма на едно елегантно, секси купе. Поставените под ъгъл мигачи от двете страни на решетката са част от ДНК-то на следващото поколение автомобили Volvo. По-едрият “железен знак” дава ясен сигнал, че бъдещето е вече реалност. А покривът е прозрачен – от тъмно стъкло, прикрепено към опорна конструкция.Интериорният дизайн на концептуалния ХС60 е предизвикателен поне колкото екстериора му. Това важи в най-голяма степен за инструменталния панел и централното табло и за тънките, сякаш „носещи се” предни и задни седалки.Volvo XC60 Concept е първият модел с революционната “City Safety” система за предотвратяване на инциденти при ниска скорост на движение. Ако автомобилът отпред спре рязко и системата предусети възможен сблъсък, тя ще помогне на водача да избегне инцидент, като подготви спирачките. Но в случай, че системата усети неизбежен удар, автомобилът ще спре автоматично. Серийният модел Volvo XC60 ще се появи на пазара в края на 2008 или началото на 2009-а година.

newsXC60CONCEPT.jpg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Bertone-SKF NOVANTA

SKF съвместно с Bertone разработи два революционно нови автомобила FILO и Novanta, съчетаващи технологии от мехатрониката, базирани на опита на SKF в авиационните и космически проекти. Интелигентни електронно-механични устройства управляват кормилната уредба, газта, спирачките, превключването на скоростите и съединителя. Чрез управление по кабел (drive-by-wire), воланът и педалите са заменени от контролен уред, наподобяващ този на съвременните самолети.

bertone_g.jpgtech_novanta2.jpg001409.jpg

Още снимки

Basic DataPlatform: SAAB 95

Engine: 3.0 V6 24 valve

Transmission: Automatic

Weight: 850 kg

Height: 1440 mm

Length: 4450 mm

Width: 1800 mm

Engineering and by-wire systems:SKF

Design, interior and exterior realisation:Bertone

Systems overview

Brake-by-Wire: by SKF and Brembo Transmission interfacing and control: by SKF Steer-by-Wire: by SKFElectrical systems: 14 and 42-volt

Източник: SKF - България

Още една концептуална кола "Drive by Wire" от SKF и Bertone - FILO

Filo-sm_0841.jpg47.jpg

steering-wheel.jpgelectric-set.jpg

Повече информация (на англииски) тук.

Редактирано от nighty (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Rinspeed Advantage R-one

rin1.jpg

Може ли да съществува автомобил, който да се задвижва от енергията на ферментирали растения и да има характеристиките на спортен автомобил. Отговорът е ДА, а резултатът идва от швейцарската фирма Rinspeed и техния нов модел Rinspeed Adv R-one. Това прекрасно творение на швейцарската фирма Ринспийд дизайн бе един от представените концептуални модели, на които беше обърнато най-голамо внимание на автосалона в Женева. Този голям интерес не се дължи само на ексравагантния външен вид на автомобила, но и на алтирнативното гориво което той използва. Това е първата спортна кола, задвижваща се от енергията на ферментирали растения. Като гориво се използват компресиран природен газ и компогаз, добиващ се от ферментирали биологични отпадъци, които не садържат въглероден диоксид. Но дори и при използването на природен газ вредните емисии са с 60 до 95% по-ниски от тези на бензиновите и дизеловите двигатели.

rin2.jpgrin5.jpg

Въпреки алтернативното гориво, което използва, автомобилът има истински спортни характеристики. 1.8-литровият четирицилиндров агрегат с мощност 120 к.с. при 5500 об/мин и максимален въртящ момент от 165 Nm, предоставя на този концептуален автомобил ускорение от 0-100 км/ч за около 5.9 сек. и максимална скорост от 205 км/ч. Тези добри характеристики се дължат също и на малката маса от само 750 кг.

Друга интересна концепция при тази спортна и екологична кола е "Динамичната концепция за кокпит контрол", разработена от Ринспийд дизайн. Това позволява променянето на разположението на кокпита при различни условия. Така например при скорост по-малка от 40 км/ч кокпита се поствя в най-високото си положение, при над 75 км/ч той се снижава с около 30 см. Чрез тази концепция е възможно накланянето на кокпита напред и настрани при завоите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

През есента на изложението във Франкфурт, Форд ще представи концептуалния модел Kuga. Той ще има малко разлики със серийният модел, който ще излезе през пролетта на 2008 година. Дизайнът е продължение на така наречения "кинетичен дизайн" на Форд, който фирмата представи за първи път миналата есен с прототипа Iosis. Вече излязоха на пазара S-Max и New Mondeo. Kuga ще бъде следващият нов модел. Според изявления на компанията, моделът ще бъде нещо различно от общоприетото в момента под името SUV. Лично аз предполагам, че биха искали да е нещо революционно като RAV 4 преди години или както заявяват от самата компания - нещо подобно на S-MAX, който създаде нов клас спортни ванове. Спортната ориентировка на Форд е известна от няколко години. Според мен това е единственият начин компанията да се отърси от лошия си имидж. Освен това всеизвестно е, че един спортно държащ се автомобил е много по-сигурен от подобен с комфортна насоченост.

По всяка вероятност, това ще бъде заместникът на Maverick, който стана известен навремето от касовия филм на Стивън Спилбърг - Jurassic Park. Точно подобен модел липсваше в европейската програма на Форд. За разлика от Пежо и Ситроен, които навлязоха в света на SUV с копието си на Митсубиши, Форд изпробват собствените си сили и най-вече дизайнерски идеи.

s02.jpg

s06.jpg

s07.jpg

s04.jpg

s09.jpg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

"Форд" пробва реакциите на публиката с малък концепт

Малък концептуален автомобил ще представи "Форд" на изложението във Франкфурт, за да прецени реакциите на публиката спрямо вижданията на дизайнерския екип. Ford Verve Concept ще е основата, на която ще се изгради новата "Фиеста". Дали тя ще изглежда като представения прототип, обаче ще решат посетителите на автосалона.

verve.jpg

Разработката е дело на дизайнерските екипи на "Форд" в Дънтон – Англия, и Кьолн - Германия. Колата е подчинена на "кинетичния дизайн", който вече преобрази "Мондео", S-Мах и С-Мах и предстои да промени коренно визията и на "Фокус". В предната част на Verve Concept акцентът е голямата обърната трапецовидна долна решетка. Фаровете са оформени като при "Мондео" и разполагат с два "прожектора", обкръжени от светодиоди.

07vervecon19.jpg07vervecon13.jpg

Концептът е качен на 18-цоловите, 12-лъчеви алуминиеви джанти от две части.

Акцент в интериора е централната инструментална част на таблото, която е оформена по подобие на мобилен телефон. Естетически тя следва извивките и контурите на целия панел и обгражда големия цветен екран на системата на Ford Convers+.

Ключовият елемент във функционалността на дизайна на инструменталната част е разединяването на традиционните елементи на системата за забавление – екранът, управлението и електрониката. Разделянето им позволява оптимално ергономичното позициониране на бутоните по логика, близка до тази на мобилните телефони.

Основните уреди – скоростомер и оборотомер – са обкръжени от светли тунели с формата на бинокъл, които допълват инструменталния панел и контрастират на цветовете в интериора като моден аксесоар.

07vervecon33.jpg

Източник: Дневник


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

"Мицубиши Концепт cX" демонстрира най-общо формите на новия всъдеход на компанията. Футуристичният кросоувър със задвижване на четирите колела е дълъг 4.1 метра, широк е 1.75 м и висок 1.55 м, но предлага огромно вътрешно пространство. Планира се "Мицубиши Концепт cX" да се задвижва от 1.8-литров турбодизелов двигател с мощност 136 конски сили и максимален въртящ момент 280 Нм, отговарящ на еконормите Евро 5.

MitsubishicX_1_560.jpgmitsubishi_concept_cx2.jpg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
"Форд" пробва реакциите на публиката с малък концепт

Малък концептуален автомобил ще представи "Форд" на изложението във Франкфурт, за да прецени реакциите на публиката спрямо вижданията на дизайнерския екип. Ford Verve Concept ще е основата, на която ще се изгради новата "Фиеста". Дали тя ще изглежда като представения прототип, обаче ще решат посетителите на автосалона.

Разработката е дело на дизайнерските екипи на "Форд" в Дънтон – Англия, и Кьолн - Германия. Колата е подчинена на "кинетичния дизайн", който вече преобрази "Мондео", S-Мах и С-Мах и предстои да промени коренно визията и на "Фокус". В предната част на Verve Concept акцентът е голямата обърната трапецовидна долна решетка. Фаровете са оформени като при "Мондео" и разполагат с два "прожектора", обкръжени от светодиоди.

Концептът е качен на 18-цоловите, 12-лъчеви алуминиеви джанти от две части.

Акцент в интериора е централната инструментална част на таблото, която е оформена по подобие на мобилен телефон. Естетически тя следва извивките и контурите на целия панел и обгражда големия цветен екран на системата на Ford Convers+.

Ключовият елемент във функционалността на дизайна на инструменталната част е разединяването на традиционните елементи на системата за забавление – екранът, управлението и електрониката. Разделянето им позволява оптимално ергономичното позициониране на бутоните по логика, близка до тази на мобилните телефони.

Основните уреди – скоростомер и оборотомер – са обкръжени от светли тунели с формата на бинокъл, които допълват инструменталния панел и контрастират на цветовете в интериора като моден аксесоар.

07vervecon33.jpg

Източник: Дневник

Уаууу! Това ще е следващата ми кола значи! Не бях виждал задницата, обаче само заради нея ще си подновя Фиестата! Ей с тфа вече никой няма да смее да ме мине, най-вече говоря за ония с Полотата и Голфовете. Не, че Поло ме е минавало де, а и въобще на Фауве не се давам и видя ли такава, бързам да я оставя два завоя зад мен :P Направо се развихря нещо в мен и десният ми крак сам настъпва педала до ламарината ;) Всъщност мразя много Фауве, макар, първата западна кола, която карах , да бе точно Поло :speak:

Иначе к'во да кажа за това парче. Ще изчакам до средата на следващата година, за да видя следващата си кола!

Редактирано от WildHorse (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Красива е, наистина.

Абе в Русе всички ли са толкова злобни и завистливи (може би трябва да кажа комплексирани)?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Абе в Русе всички ли са толкова злобни и завистливи (може би трябва да кажа комплексирани)?

Е , стига де . WildHorse изказва лично мнение , което не значи че всички трябва да са съгласни с него .

Лично аз харесвам VW. :ph34r:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Красива е, наистина.

Абе в Русе всички ли са толкова злобни и завистливи (може би трябва да кажа комплексирани)?

Абе ти от шегичка не разбираш ли ;)Не, не са злобни и завистливи, защото фауве преобладава, а собствениците на тая марка мразят собствениците на Форд. По точно се бъзикат със собствениците на Форд и техните коли. Е, аз не мога да остана длъжен, щото моята върви вече 15 месеца и 18000 километра без проблем, а техните почти всеки месец купуват я лагер, я термостат, я бензинова помпа, я не нам си кво. Отдавна съм завършил автомобилното си образование и понеже от години нямам стара кочина, позабравил съм чаркалъците на автомобилите ;) Айде ела ми на гости и чуй какво се говори между нас. Добре, че си падам малко началник, та пред мене не си позволяват да говорят толкова лоши неща за Форд :) Разбира се, аз във всеки удобен случай оплювам Фауве, СЕАТ и Ауди ;) Просто защитна реакция брато. Кво да правя, като заблудените овчици карат Пасати 199... :) За тия с голфчетата няма да говоря. За тях други говорят. Когато се качих за сефте на Полото, си казах: Уауу... това не е ЗАЗ-а ми! Когато пак се качих след време, когато вече имах Форда, си казах. Това нещо е по-зле и от ЗАЗ-а ми! Оня поне не беше толкова тесен ;)

Шегувам се, разбира се! Уважавам всички марки, включително и VW, дори имаше доста дълъг период, в която тя ми бе любимата. Нали може да си стиснем ръцете? :ph34r:

Е , стига де . WildHorse изказва лично мнение , което не значи че всички трябва да са съгласни с него .

Лично аз харесвам VW. :offtopic_s:

Аве ти ли беше следобяд след мене, дето те оставих замислен, въпреки въртенето на гумите с оня Голф 2? :PPP

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Концептуалният Citroen C5 Airscape

Силуетът на този изключителен концептуален автомобил излъчва сила и динамизъм с вътрешно пространство, осигуряващо максимален лукс и комфорт за шофьора и тримата пътници. Отварящият се по кинематичен път покрив подчертава цялостния финес на кабриолета.

airscape_1.jpgairscape_2.jpg

Истинска атракция чрез своя стил, C5 Airscape е също толкова привлекателен и с динамичните си показатели. Оборудван със системата против приплъзване на колелата Snow Motion от последно поколение, неговите двигателни способности се доближават до тези на автомобил с интегрална трансмисия. Към това се добавя и отличното действие на системата UrbanHybrid. Тя осигурява на концептуалния автомобил отсъствие на шумове и вибрации в купето, спиране работата на двигателя на червен светофар, както и много добри екологични показатели.

Източник: Автомотор корпорация

Редактирано от Geronimo (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Opel Flextreme – динамичност, удобство и CO2 под 40 г/км

38122.416.166.4293.2995.300.200.jpg

Opel Flextreme е името на концептуалният автомобил, който поставя крайъгълен камък в развитието на електромобила. Благодарение на напълно новата си екологична концепция E-Flex за задвижване с електричество, основният агрегат на автомобила има нужда единствено да бъде зареден за сравнително кратко време след изминаването на 55 километра. При необходимост Флекстрем може да измине до 715 км без да спира за зареждане с електричество или с гориво, благодарение на допълнителен малък турбодизелов двигател.

Съгласно европейския тестови цикъл за електрически автомобили (ECE R101) се очаква колата да отделя по-малко от 40 г C02 на всеки километър /120 грама норма за 2012-а година/. С динамичния си концептуален еднообемен купе-автомобил, показан на автосалона във Франкфурт /IAA/, Opel подчертава и някои други иновативни решения, включително електрическите персонални транспортери, разположени под пода на багажното отделение FlexLoad® .

Opel Flextreme е разработен на основата на т.н. „E-Flex архитектура“ на GM и представя стратегията на компанията за разработването на автомобили с ниски емисии на CO2 и намаляване зависимостта на индустрията от петрола. Това включва и използването на основната /битова/ електрическа мрежа като източник на енергия. Основният агрегат на концепцията е електромотор с литиево-йонна акумулаторна батерия. За разлика от конвенционалните хибридни системи 1.3-литровият дизелов двигател на E-Flex не е свързан със задвижването на колелата. Той има задачата само да осигурява допълнителна енергия за зареждането на акумулаторната батерия и осигуряването на по-голям пробег на автомобила, като винаги работи при оптимален диапазон на оборотите.

С напълно заредена батерия Opel Flextreme може да измине до 55 км пробег, задвижван само от електричество и изисква единствено стандартна 220 V електрическа мрежа за зареждането на батерията в продължение на около три часа. Повечето хора в Европа изминават всекидневно до работните си места под 50 км, което означава, че ако те зареждат автомобилите си през нощта в къщи и през деня в работата, и могат да изминат около 100 км всеки ден без колите им да отделят какъвто и да било въглероден двуокис.

Flextreme_Segway.jpg

Системата E-Flex позволява различни системи за задвижване да бъдат комбинирани в една универсална конструкция с електрозадвижване. Задвижването с горивни клетки или с биоетанол/дизелови двигатели могат да бъдат също приспособени като вторичен начин на задвижване в зависимост от наличността на съответния източник на енергия в региона на шофиране.

Флекстрем има специална система за отваряне на вратите (FlexDoor®), голям прозрачен покрив, нова система на втори под в багажното отделение - FlexLoad®.

Голямата изненада в колата са двата високотехнологични електрически персонални транспортьора, хитро прибрани в пода на багажното отделение. Те могат да се използват в райони, в които не може да влезе автомобил и по този начин осигуряват допълнителна възможност за придвижване. Електрическите скутери осигуряват до 38 км екологичен пробег.

Източник: auto-press.net

Редактирано от Geronimo (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Абе в Русе всички ли са толкова злобни и завистливи (може би трябва да кажа комплексирани)?

Здравей ! Грешиш :P ! ... В Русе всички сме готЕни ! .....

15350_453.JPG 15351_460.JPG 15352_464.JPG

cool.gif

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Здравей ! Грешиш :) ! ... В Русе всички сме готЕни ! .....

Затова ли всички ви изпреварвам? Как не се намери един русенски шофьор, който да се мери и състезава със Смолянските( най-добрите според мен), освен мен :P

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ти нали си от... Мрас бе? Не се отнася за теб. Шшшшшшт.

А състезателя с Фиестата няма кой да го бие.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Mazda представя концепцията Taiki на автоизложението в Токио

15108lf8.jpg

Mazda представя концепцията Taiki на 40-ото автоизложение в Токио по-късно този месец и привлича внимание с новаторски дизайн и двигател. Традицията на Nagare отново присъства във външния вид, но този път акцентите са по-скоро крачка встрани от утвърденото.

Салонът е изтеглен максимално назад и прелива в изцяло покритите задни колела. По този начин аеродинамичната визия се подчертава още по-отчетливо, отколкото в предишните концепции.

Предното стъкло покрива купето като балдахин, а от Mazda заявяват, че екстериорът е вдъхновен от вятъра, развяващ робата Хагоромо, която позволявала на митичната девица ангел да лети.

Извън легендите Taiki разчита на предноразположен роторен двигател Renesis от ново поколение и задно задвижване.

На щанда на Mazda в Токио ще бъде изложена още новата Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid.

15109dr0.jpg15110sr6.jpg

Източник: speed-press

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Спираща дъха гледка от Volkswagen

Автомобилната еволюция приведе в движение света - Volkswagen от своя страна впечатли света. С технологична компетенция и иновативни идеи Volkswagen успява да претвори своите идеи в движещи се автомобили и създава едни от най-иновативните Concept автомобили на бъдещето.

Iroc

296728176.jpg

Чистокръвен спортен автомобил вместо класическо купе: Iroc е един прогресивно проектиран спортен автомобил с извънредно дълъг покрив и сравнимо по-стръмен заден капак. Както първият Scirocco с неговата оптична праволинейност, така и Iroc прави обратен завой със своя прогресивен дизайн на охладителната решетка и отличаваща се чуствителност към формите.

Concept A

594091766.jpg

Volkswagen-концептуална разработка Concept A съчетава качествата на един спортен автомобил със здравината на един Offroad-автомобил. Едно купе със самочувствие и задвижване 4Х4, едно перфектно съчетание на спортен и пълноприводен високопроходим автомобил.

EcoRacer

400797363.jpg

Изследователският автомобил EcoRacer доказва по впечатляващ начин как очевидно противоположностите се допълват: удоволствие от шофирането и икономичност. Така се обединяват иноватични технологии, които понижават разхода на гориво и едновременно с това удоволствие на шофирането.

Concept R

1749882181.jpg

Concept R е повече от една дизайнерска концептуална разработка. С помощта на силовите линии на каросерията и естетически разработения интериор той изпреварва Roadster като предшественик на Volkswagen дизайна. Ако Concept R беше сериойно прозивеждан автомобил, той би имал само един девиз: Качвате се, потегляте и изживявате едно истинско автомобилно приключение.

Concept T

9274513.jpg

С авангардни си повдигащи се врати и динамичните си линии Concept T се представя като истински спортен автомобил. Но си заслужава да се вгледате по-добре: Защото като иновативно Offroad-купе разработката обединява качествата на един много способен Offroad-автомобил с тези на безкомпромисния спортен автомобил - и дава свобода на погледа чак до далечно непознато автомобилно бъдеще.

Източник: volkswagen.bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Lamborghini Embolado Concept - нещо като нищо познато

467-1.jpg

Lamborghini Embolado Concept е на италианския студент по дизайн Лука Серафини. На лице е зрелищен и красив модел, но Embolado Concept изглежда като част от научно-фантастичен сериал. Къде, кога и дали ще бъде представен - не е ясно. Едно е сигурно- автоманиаците, които разбират от кубизъм ще го харесат. И Пикасо би го карал…

Източник: autoplanet1.com

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Toyota FT-HS

photo_1.jpg

Очакваната мощност на автомобила е около/над 400 к.с., изцедени от 3.5 л. V6, като допълнително автомобилът ще разполага и с електродвигател. Масата е задържана в разумни граници чрез използването на карбон и алуминий, което ще позволи ускорение до 100 км/ч за около 4.5 сек. Конструкцията представлява купе 2+2 с размери 4.32х1.85х1.29 (ДхШхВ), като двигателя ще се вижда посредством плексиглас монтиран на капака. Покрива се отваря плъзгайки се назад, като по този начин закрива задните две седалки. Най-интересното е, че въпреки тези характеристики очкваната цена отвъд океана е около $30,000.

Офицялна страница

Alessandro Volta

photo5.jpg

Офицялна страница

CS&S

photo_1.jpg

Сайт

FINE-N

photo_1.jpg

сайт

Други Toyota

Fine-S

photo_1.jpg

FT-SX

photo_1.jpg

HIBRID-X

photo_1.jpg

NLSV

photo_1.jpg

PM

photo_1.jpg

Toyota IQ Concept

05.jpg

Toyota Sport Concept

toyota_concept.jpg

Toyota Urban Cruiser

concept_Toyota_UrbanCruiser_frontangle_mfr_430.jpg

Toyota's FSC Concept

toyota_fsc_concept.jpg

Toyota Supra Concept

Toyota_Supra_Concept.jpg

Toyota RSC

Concept-Toyota-RSC-2.jpg

Toyota Endo Concept

0509_frankfurt_04%202006_toyota_endo_concept%20dashboard_view.jpg

Toyota i-swing concept

toyota_i_swing_concept_ss.jpg

Редактирано от pavl0v (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Мобилен офис в миниван - NV200 на Nissan

Компанията Nissan представи нов концептуален миниван NV200, разработен от японската корпорация съвместно със своя британски отдел. Взето е под внимание и мнението на известния морски биолог и фотограф Алекс Мастард (Alex Mustard), който е поискал да обедини в един автомобил мобилин офис и миниван с голям багажник. Моделът ще бъде показан пред широката публика по време на изложението в Токио, което ще се проведе в края на октомври тази година.

480-1.jpg

Основната особеност на Nissan NV200 е багажното отделение с голямо количество закрити и открити части, което може да се изтегля от задната част на каросерията на автомобила и е способно да помести цялото необходимо оборудване за подводни спускания, гардероб и хладилник. В „ открито” състояние в машината може да се побере истински мобилен офис.

Източник: autoplanet1.com

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Показаха лицето на Audi A1 concept

15472ml8.jpg

На автосалона в Токио Audi ще представи прототипа Metroproject Quattro. Автомобилът е превю на бъдещия най-малък модел на компанията А1. Негов основен конкурент ще бъде Mini, като се има предвид агресивното излъчване на Metroproject Quattro с масивните му колесни арки и огромната радиаторна решетка.

Задвижването на A1 Concept е поверено на 1,4-литров TFSI двигател с мощност 150 к.с., които задвижват предните колела посредством S-tronic трансмисия с двоен съединител. В допълнение електрически мотор генерира още 41 к.с. и 200 Нм въртящ момент, които задвижват задните колела. При ниска скорост автомобилът може да разчита само на електрическия агрегат, който черпи енергия от литиево-йонни батерии. Те могат да бъдат заредени от ел. мрежата вкъщи и гарантират 100-километров пробег само на ел. енергия.

A1 разчита и на други “зелени” технологии, като автоматичен стоп/старт за двигателя и система, захранваща ел. мотора от генерираните при спиране сили. Благодарение на тези две системи се намалява консумацията на гориво с 15%. Въпреки “зеления” си имидж, А1 може да спринтира до 100 км/ч за 7,8 секунди.

Източник: speed-press

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Peugeot 308 RCZ Concept

b56d6e6dd016e842eb9ebacc0536c931.jpgd5c280fe0af94f32764e4e9230b569fa.jpg52353b31d6cd983b2efdbbf9e6cb6b7d.jpg76d227a857ad340a7354a57cbd3112f0.jpgf724bafa138d729fb86fc9f0a5b11973.jpgc6219578eff7e06091b85810044aeaeb.jpg

Най-новият концепт от Peugeot е купе, което в някои аспекти много прилича на Mitsubishi Eclipse.

От компанията са го нарекли 308 RC Z. Но не очаквайте нещо специално под капака, тук повече е наблегнато на елегантния дизайн.

И все пак, 1,6-литровия турбо агрегат дава мощност от 218 конски сили, което не е за подценяване. Ускорението до 100км/ч. става за 7 секунди.

5e5d65a2c415fa84802b96cd39ca2b78.jpg9f493966e3e9195a49989f893e9ef6d3.jpg

tuning.bg

Редактирано от Geronimo (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

showimgphpfilenamezx500rt4.jpg

"Ауди" мечтае за преобличащ се автомобил

"Робомобилът на 2057 година", това е темата на конкурса "Дизайн Лос Анджелис"(Design Los Angeles), който ще се провежда по време на автоизложението в Ел Ей(16-25 ноември). Формулировката на заданието и най-вече дългият времеви интервал, дава максимална свобода на участниците. Наистина, вероятно тези полети на дизайнерската и техническа мисъл никога няма да намерят приложение в практиката, но кой знае. Все пак преди петдесет години със сигурност много от използваните от днешните автомобили технологии са изглеждали като нереализируема фантазия...

Автомобилът на бъдещето ще е едноместен, с куатро задвижване, водороден двигател и с възможност за промяна на външния вид според желанието на водача. Това е виждането на екипа на "Ауди" от дизайнерския център в Калифорния, въплътен в концептуалният модел Virtuea Quattro. Точно с него компанията участва в конкурса "Дизайн Лос Анджелис".

Най-революционната новост в прототипа е холографския интерфейс, който позволява колата да изглежда по различен начин, като водача ще може да избира измежду няколко заложени в компютъра на автомобила визии. Според създателите на колата това ще позволи на нейния собственик в максимална степен да изрази себе си или дори моментното си настроение. Така отпада и делението на "мъжки" и "женски" автомобили, като универсализацията неминуемо ще доведе и до намаляване на цената на превозното средство.

Освен всичко друго колата е и екологична не само заради използвания водороден двигател, но и заради факта, че за изработването на външната опаковка не са нужни материали и по този начин се опазва околната среда. Идеята впечатлява и с това, че моделът би могъл да сменя разнообразни форми и цветове дори по време на път.

Източник: Дневник

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход


×

Информация

Този сайт използва бисквитки (cookies), за най-доброто потребителско изживяване. С използването му, вие приемате нашите Условия за ползване.