Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

За ценителите на верния звук


Препоръчан отговор

Изработвам висококачествени лампови усилватели и озвучителни тела за тях. Атрактивни цени! Снимки - в галерията

Коледни намаления на част от показаните продукти!

За контакти: e-mail

0887 577 588

02 963 1482

Жоро

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Колко ли съвременници изобщо са слушали това!?!

трафове"RAFENA",2xEF81/drive/,2xГУ50/power/,студени се йонизираха,а след малко мощ-светеха в ритъм като въглени...на MAX анодите се топяха...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Трудно ще стопиш анод, но мога да ти покажа EL34 с хлътнало навътре стъкло заради червен анод. На 1200V знаеш ли какво им беше? А, и бакелитовия цокъл беше прорязан между 2 и 3 крак че не издържаше на напрежението и се палеше.

Редактирано от Филипов (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
Трудно ще стопиш анод, но мога да ти покажа EL34 с хлътнало навътре стъкло заради червен анод. На 1200V знаеш ли какво им беше? А, и бакелитовия цокъл беше прорязан между 2 и 3 крак че не издържаше на напрежението и се палеше.

за колко кинта даваш колоните и ако моше пьлно описание

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да не драсна два реда като спам в случая sad.gif

Усилвателите и колоните изглеждат страхотно, сигурен съм, че и звукът им е страхотен laugh.gif

Жоро (gogoaudio), сам ли навиваш изходните трансформатори или използваш нещо готово ? В къщи все още имам една-две ГУ-50 някъде из архивите, на времето не можах да намеря подходящи ламели за трафовете, ръчно правената от мен машинка за навиване се счупи... и постепенно изоставих проекта за най-мощния си усилвател (лампов)...

kmn май е прав, на повечето хора, особено младите, тия неща са като фантастика едва ли не, но това е най-евтиният начин за слушане на максимално качествен звук. Пожелавам ти успех в бизнеса Жоро :wors:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

за колко кинта даваш колоните и ако моше пьлно описание

Налични при мен в момента са два вида - тези на снимки 0360, 0361, както и тези от втората страница в галерията. Първите са конструкция Open baffle, с чувствителност от 95дб/ват/метър, 1,5-лентови (има филтър само са 15"-вия отдолу, горният е фулрейндж), финиша е естествен фурнир индииска ябълка, със странични вложки от африканско дърво (не му помня името), цената е 2300лв.

Другите от втората страница са двулентов басрефлекс, солидно оребрени отвътре с цел минимизиране "пеенето" на кутията, финиша е естествен фурнир абанос, цената е 700лв.

За пълното описание - ако ти кажа че са от 20Хц до 30кХц - ще те излъжа, тела с реални такива параметри струват колкото един двустаен апартамент :P

Аз съм по-скромен в параметрите, но наблягам на слушането - който има желание да ги чуе - да заповяда, при всички случай тези, които предлагам са по-добри от многото скъпи и прескъпи по маркетите...

Жоро (gogoaudio), сам ли навиваш изходните трансформатори или използваш нещо готово ? В къщи все още имам една-две ГУ-50 някъде из архивите, на времето не можах да намеря подходящи ламели за трафовете, ръчно правената от мен машинка за навиване се счупи... и постепенно изоставих проекта за най-мощния си усилвател (лампов)...

Изх. трансформатори си ги навивам сам, все още се намира добро желязо за тях тук-там...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Много интересно, но на каква цена...

Ами ако си слушал добър лампов усилвател няма да се чудиш на цената... Качеството има своя цена

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Много интересно, но на каква цена...

Много интересно, но на каква цена...

На каква цена кое (или какво) ?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеца по-късно...

Привет на всички!

Нови изделия-красотички от мен. Снимките - в галерията.

Обърнете внимание на "Кристалите" - така си кръстих новите ПРОЗРАЧНИ бафъли. За желаещите да ги видят или чуят или пък просто за подробности - 0887 577 588, 02/963 1482 - Жоро,

или e-mail

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • Администратор

Моите впечатления :speak:. Днес се видяхме с Жоро по друг повод, но той настоятелно ме покани да чуя новите му произведения. Имах 5 минути време (наистина много бързах), но като си тръгнах, видях че беше минал час...Малко да си посъбера мислите, че още не мога да се осъзная от чутото... Значи такова нещо досега не бях слушал. Слушал съм почти всичките му досегашни усилватели и колони, но това наистина е най-доброто му произведение и не бих могъл да си представя нещо, което да свири по-естествено и истински като това, което слушахме. Сякаш бях на жив концерт. Слушахме едни странни прозрачни колони - "Кристали", които всъщност не бяха колони, а бяха като пано - без кутия, просто говорител, монтиран на стъкло, разбира се всичкото това нещо изработено напълно професионално - ако го нямаше логото "gogoaudio" под стъклото, едва ли щях да се досетя че това е негово творение...Бях доста скептично настроен за звука на тези "голи" колони - ами как можеш да очакваш бас, като няма кутия, нали така? Скептицизма ми се разсея още с първите звуци. Бас имаше и то какъв... Дълбок, плътен, бърз и жив, липса на всякакво "бумтене" и "бучене", каквото издават всички колони, които досега съм слушал (а повярвайте доста съм слушал). То да беше само баса... Феерия от звуци, бих казал, при това само от един единствен говорител на канал, и при това без кутия! Слушахме едни прекрасни на вид лампови моноблоци с мощност само по 4 вата (по думите на Жоро), които взривяваха стаята на по-силните пасажи и караха косата ми да щръква, дъхът да спира, а аз си мислех, че усилвателят е поне 50-ватов - направо бях изумен! Това, което най много ме впечатли бяха две неща - много ясно изразената сцена - колоните се губеха като звукоизточници, певецът просто си пееше в средата, някъде там, зад стойката с усилвателя (а там имаше стена), отстрани беше китарата, някъде назад бяха барабаните и чинелите. Имаше много дълбочина, всичките инструменти ясно се локализираха в дълбочина освен в широчина - представете си една стена, а звуковата картина е така формирана, сякаш оркестъра е доста далеч след стената, т.е. стаята все едно е два пъти по-дълга...не знам как иначе да го опиша с думи, дано сте ме разбрали правилно. Второто нещо, от което бях изумен - натуралността на звуците и тяхната чистота. Как да го опиша - ами тромпета си е тромпет, чинела си е чинел, китарата - китара. Все едно си наживо - е как да не те полазят тръпки, като чуеш Павароти (лека му пръст) да пее все едно на два метра пред теб, при това без съпровод! Браво Жоро, евала! Е просто си надминал себе си с последните си произведения на изкуството, защото наистина са такива от всяка една гледна точка, наживо изглеждат къде-къде по-добре, отколкото на снимките, а свирят просто вълшебно... Това няма къде да се чуе на друго място, поне аз досега такъв звук не съм слушал никъде. Мда-а-а, скоро ще поискам този звук в къщи :speak:

За техническите подробности - питайте Жоро, не вярвам да скрие нещо, а и предполагам има какво да каже. Аз бях със слушането. Резултатът - сега не мога да си пусна да слушам уредбата в къщи (а тя е доста добра система от старото и истинско производство на JVC - няма нищо общо с новото им производство)...и затова си виновен ти, Жоро (да те вземат дяволите )... :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Бих искал да попитам от любопитство каква е ориентировъчната цена на такова произведение усилвател (ориентировъчно, защото предполагам, че има различни модели)?

Не че мога да си го позволя. Преди две години някъде си взех receiver Pioneer VSX-515 (тогава за 500 и нещо лв., сега не знам колко е) и още доста години няма да се сменя. Просто за сравнение на цената. Не можах да се въздържа след откровенията на kal, очевидно е колко е бил пленен от звученето.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Цената не е малка, но определено си заслужава. Аз съм слушал подобно, ръчно направено произведение на изкуството, което обаче беше насочено в една друга посока, и направено за незрящи хора. Предполагам сте гледали филма: "Деца, забравени от Бога".

Вярвам изцяло на думите на Кал, защото съм усетил за какво неописуемо удоволствие за слуха става на въпрос. За съжаление, тази техника, която имах удоволствието да чуя с ушите си, тези незрящи хора, трудно могат да си я позволят, без някой да им помогне финансово. sad.gif

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз въобще не разбирам от аудиотехника, но имам един въпрос...

Лампите не дават ли по-големи отклонения отколкото транзисторите?

Защото някога четох, че транзисторите дават много по-малки отклонения отколкото лампите... Digital World или нещо от сорта беше...

Така че моля просветлете ме!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз въобще не разбирам от аудиотехника, но имам един въпрос...

Лампите не дават ли по-големи отклонения отколкото транзисторите?

Защото някога четох, че транзисторите дават много по-малки отклонения отколкото лампите... Digital World или нещо от сорта беше...

Така че моля просветлете ме!

Всичко зависи от старание, талант, труд и късмет. В калпавите съвременни заводи където транзисторите ги правят с трилиони (Китайско-Малайзийската промишлена зона) количесвото е по-важно от качеството.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Интересува ме цената на Прозрачните колони и отговарящ усилвател ( засега само за инфо, но знае ли се ... )

Не вярвам инфото да е секретно, но ако е, може и на ЛС :huh:

Редактирано от zdravko87 (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

публикувано (редактирано)

Първо да благодаря на kal за добрите думи! С него слушахме топ модела ми за момента Zenith, еднотактен усилвател моноблочна конструкция, клас А, без обратна връзка (в галерията - снимките с трите отделни блока). Подробностите:

Във всеки моноблок има интегриран мрежов CLC-филтър, както и автоматика за закъснително подаване на анодното напрежение. Изходна лампа - 6С4С. По пътя на сигнала няма преходен кондензатор, няма катоден кондензатор и резистор на изх. лампа. Филтриращите кондензатори по захранване са Hitachi и Nippon Chemi-Сon. Сигналното окабеляване е реализирано с два вида сребърен проводник - Insulated Pure silver wire AWG-23 (0,6mm) на DH Labs и Round Uninsulated Pure Silver Wire AWG-18 (1mm) на Jensen. Регулатора на усилването е реализиран с 24-позиционна галета на RFT с посребрени контакти и 1% металослойни резистори. Има вграден превключвател за 4 входа. Конекторите са производство на Neutric. Изходния трансформатор е навит на немско М-желязо с типоразмер M102a (сечение 12,2 кв.см.), има общо 7 секции и изходи както за 4, така и за 8-омови озвучителни тела. Ами в общи линии е това. Как звучи - трябва да се чуе, но само ще кажа, че синергията между Кристалите и Зенита е невероятна!

За любителите на цифрите:

Честотeн диапазон: 18-27000Hz

Максимална изходна мощност - 4,2 вата/канал

Отношението сигнал/шум е по-голямо от 100dB, на практика от озвучителните тела не се чува никакъв шум или брум при долепено ухо до тях.

Аз въобще не разбирам от аудиотехника, но имам един въпрос...

Лампите не дават ли по-големи отклонения отколкото транзисторите?

Защото някога четох, че транзисторите дават много по-малки отклонения отколкото лампите... Digital World или нещо от сорта беше...

Така че моля просветлете ме!

Ами всички лампи са подбрани с лампомер по двойки, така че отклонение в параметрите на практика няма. Когато купувам, купувам големи количества от вид (50-100 броя), за да мога после да направя подбрани чифтове.

Интересува ме цената на Прозрачните колони и отговарящ усилвател ( засега само за инфо, но знае ли се ... )

Не вярвам инфото да е секретно, но ако е, може и на ЛС :)

Самите "Кристали" струват 1400лв комплект, което за звука, който предлагат е смешна цена. Подходящ усилвател за тях - ами те могат да свирят със всякакъв - транзисторен или лампов, стига да е поне по 1ват/канал. Разбира се, най-много им подхожда лампов еднотактен, цените са от 400лв нагоре.

Редактирано от gogoaudio (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Наистина много интригуващо, но аз като любител на по-мощния звук да попитам: Не са ли малко ватовете на тези лампови усилватели /прочетох някъде 4 W ?!../

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

публикувано (редактирано)
Наистина много интригуващо, но аз като любител на по-мощния звук да попитам: Не са ли малко ватовете на тези лампови усилватели /прочетох някъде 4 W ?!../

Да направим малко сметки. Нормалното ниво на слушане на музика (не говоря за купон и подобни) е да кажем 91-93dB, което всъщност даже хич не е малко, като се има предвид, че една гръмотевица може да създаде ниво около 110dB (и в дискотеката е толкова), или един голям рок-оркестър - 120dB, което вече е близо до прага на болка (този праг варира при различните индивиди и може да е в интервала 130-140dB, което се равнява на звуково налягане, създавано от излитащ самолет). Нормалния говор е с ниво 50-60dB. Обикновено озвучителните тела (или за по-кратко тонколони) имат средна чувствителност около 85dB/1W/1m. Това означава, че за да достигнем зв. налягане за слушане 91dB, ни е необходима подавана мощност от усилвателя 4 вата. Ако ще си правим дискотека, т.е. да си осигурим ниво 110dB, тогава ще ни е необходима мощност точно 256 вата...

Сега за лампите. Моите прозрачни озвучителни тела "Crystals" са с чувствителност около 96dB/1W/1m. Това означава, че за нормално ниво на слушане на музика 91dB ни е необходима мощност от порядъка на 0,3 вата (срещу 4 вата при транзисторен усилвател с нискочувствителни колони). А сега какво звуково налягане може да създадат 4 вата при "Кристалите" - точно 102dB, при което ниво много трудно може да слуша музика. Може да си правим купон например, само че веч писах - за купон си има други усилватели, нали така :)

Има още много неща да разказвам, но трябва и да работя...

Забравих да добавя - ватовете не са всичко cool.gif

Редактирано от gogoaudio (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

gogo, първо поздравляния за хубавата серия. Дано някой път събера сила да я чуя :)

Имам един малко страничен въпрос - гледам, че помещениято ти е със завеси по стените. След като пренесох системата си в ново помещение имам големи проблеми със звука - получават се едни много гадни резонанси. Предполагам че е от стените, които са с гипсокартон на конструкция. Замислил съм да го разкарам, да сложа някаква замазка на стените + такива завеси на всички стени. Дали е добра идея? В някакъв момент когато имам повече време може да помисля за цялостно аукустична обработка на помещението. В стаята се гледат предимно филми и се слуша музика. Няма никакви мебели освен един диван.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

публикувано (редактирано)
gogo, първо поздравляния за хубавата серия. Дано някой път събера сила да я чуя :)

Имам един малко страничен въпрос - гледам, че помещениято ти е със завеси по стените. След като пренесох системата си в ново помещение имам големи проблеми със звука - получават се едни много гадни резонанси. Предполагам че е от стените, които са с гипсокартон на конструкция. Замислил съм да го разкарам, да сложа някаква замазка на стените + такива завеси на всички стени. Дали е добра идея? В някакъв момент когато имам повече време може да помисля за цялостно аукустична обработка на помещението. В стаята се гледат предимно филми и се слуша музика. Няма никакви мебели освен един диван.

При мен пердета има и по тавана :)

А за всеки конкретен случай решението може да бъде различно. Завесите абсорбират определени честоти (основно среди и високи, както и техните отражения), а май в твоя случай не е там проблема...

Редактирано от gogoaudio (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Има ли нещо вярно в това, че при слушане на стерео е добре да има отражения на звука, а при кино поглъщане?

Просто се чудя какви повърхности да сложа след махането на гипсокартона. Знам, че това е доста обширна материя и едва ли става само със "сложи това и готово".

Редактирано от kennyb (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Има ли нещо вярно в това, че при слушане на стерео е добре да има отражения на звука, а при кино поглъщане?

Просто се чудя какви повърхности да сложа след махането на гипсокартона. Знам, че това е доста обширна материя и едва ли става само със "сложи това и готово".

Както и сам си разбрал - много трудно може да се даде готова рецепта за обработка на помещение...Има фирми/хора, които с това си изкарват хляба. Имам такива познати, ако желаеш - мога да ти дам координати. Имат си необходимата апаратура, правят акустично замерване в конкретната стая, на конкретно място, и чак след това се решава къде какво да се постави - акустични поглъщатели, разсейватели и т.н. Опасявам се, че не бих могъл да ти бъда полезен в тази материя - просто това си е цяла наука, а човек не може да знае всичко, нали така :baby:

Акустичната обработка на една стая е много важен елемент за постигане на добър резултат, понякога изисква много средства.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване