Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Тайната на Авраам, или ключът към Стария завет


Препоръчан отговор


Тайната на Авраам

Или ключът към Стария завет

Като предисловие на тази тема искам да кажа, че до тази тайна достигнах след 17 годишно изучаване на Библията, през погледа на атеиста, вярващия, езотерика и какво ли още не, докато стигна до ключа към разбирането на Стария завет. Това което ще прочетете по-долу е моя поглед към историята на Авраам, и той не е обвързан с никоя религия или учение. Все пак твърдя, че има равини, които знаят за тази тайна, но са малцина.

Кой е най-добрия начин да скриеш нещо? Ами като го изложиш наяве пред очите на всички. Така е и с тайната на Авраам. Тя е пред очите на всички. Милиарди хора са прочели историята на Авраам, но на пръсти сигурно се броят тези, които са видели тайната на Авраам.

Нека да започнем от самото начало. В Битие 11 глава за първи път се споменава за Аврам. Ето цитата от Библията

26 Тара живя седемдесет години и роди Аврама, Нахора и Арана.

27 Ето потомството и на Тара: Тара роди Аврама, Нахора и Арана; а Аран роди Лота.

28 И Аран умря преди баща си Тара в Ур Халдейски, в родната си земя.

29 И Аврам и Нахор си взеха жени; името на Аврамовата жена бе Сарайя, а името на Нахоровата жена Мелха, дъщеря на Арана, който освен че беше баща на Мелха, беше баща и на Есха.

30 А Сарайя беше бездетна, нямаше чадо.

31 И Тара взе сина си Аврама и внука си Лота, Арановия син, и снаха си Сарайя, жената на сина си Аврама та излязоха заедно от Ур Халдейски, за да отидат в Ханаанската земя; и дойдоха в Харан, дето се и заселиха.

32 И дните на Тара станаха двеста и пет години; и Тара умря в Харан.

Тайната на Аврам е скрита в тези редове. И ключът към Библията! Обаче дори и да ги прочетете 100 пъти няма да видите нищо особено. За да разберете каква тайна е скрита в тези редове, трябва да прочетете внимателно следващите 9 глави от Битие и после пак да се върнете към 11 глава 26-32 стих. Това и смятам да направя.

А защо тайната е скрита в тези редове? Много просто е. Защото това е завръзката, началото на историята на Аврам. Нещо се е случило. Има някаква причина, нещо което да накара Йехова да избере Аврам за родоначалник на велик народ. Това е така, защото веднага във следващата 12-та глава първи стих се казва:

1 Тогава Господ каза на Аврама: Излез от отечеството си, измежду рода си и из бащиния си дом, та иди в земята, която ще ти покажа.

2 Ще те направя голям народ; ще те благословя, и ще прославя името ти, и ще бъдеш за благословение.

3 Ще благословя ония, които те благославят, а ще прокълна всеки, който те кълне; и в тебе ще се благославят всички земни племена.

Само виждате, много силни думи! Трябва да има някаква причина за тях! Защо от всички хора по Земята в този исторически момент, Йехова се спира точно на Аврам? Какви негови качества или достойнства са станали причина за тези думи? Какво притежава Аврам, което другите хора по земята не притежават?

Аз твърдя, че отговорът на този въпрос е даден в 11-та глава, която цитирах по-горе. Ако някой успее да види отговора там, има моите искрени поздравления и адмирации!

Нека сега да разгледаме думите на Йехова. Какво иска той от Аврам – да излезе от отечеството си, от бащиния си дом и да отиде в непозната за него земя, която Йехова ще му покаже.

В древността, както и сега, земите не са били свободни за заселване. Всяка плодородна земя е била заселена от племена, и тези племена са защитавали земите си с оръжие! Хората са били тясно свързани със земята, която са обитавали и с рода, от който са произлезли. Дори до 16-17 век, изгонването от родната земя се е смятало за по-тежко наказание от смъртното! Хората са предпочитали да бъдат убити и погребани в родната си земя, отколкото да бъдат изпратени в изгнание и да се скитат немили-недраги по света. Трябвало е наистина да си презрян от цялото племе (род), за да бъдеш прокуден да се скиташ.

Обаче Йехова иска точно това от Аврам! Най-тежкото! Да изостави отечеството си, земята, рода си и да тръгне към непозната земя, обещана му от Йехова!

Значи Аврам трябва да замени една земя (родната), с друга, която му е обещана от Йехова! Освен това, като награда за тази замяна, Йехова му обещава, забележете! – да го направи голям народ, да благослови тези, които го благославят, и да прокълне тези, които го кълнат! Силни думи! Господ ще кълне лично всеки, който се осмели по една или друга причина да кълне Аврам.

Защо Господ ще кълне враговете на Аврам? Има причина.

Следва продължение...

-----------------------------

P.S. Две хиляди години по-късно Исус Христос казва: " Но на вас, които слушате, казвам: Обичайте неприятелите си, правете добро на тия, които ви мразят, благославяйте тия, които ви кълнат, молете се за тия, които ви правят пакост. "

Не можеше ли Йехова да каже тези думи на Аврам? Защо не го направи? Защо го поведе към обетованата земя (днешен Израел). Защо започна този кървав поход, та дори и сега, 4000 години след Аврам, за тази земя да се водят войни и да се лее кръв? Кои са народите, прокълнати от Йехова?

Редактирано от salim (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • Отговори 398
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Популярни публикации

Глава 20 Битие След унищожението на Содом, на Аврам му се налага да се премести, явно средата там е станала неблагоприятна за живеене. И както виждаме, по стар навик, Аврам продължава да предста

Благодаря за включването. Вярно че милиони четат Библията, но много малко виждат какво пише в нея. Ще се изненадаш като стигнем до 20 глава на Битие, убеден съм. Относно противоречието в 14 глава,

Хубави въпроси, Глен, но аз май не мога да давам кратки отговори, освен когато съм ядосана или пък не съм аз Сега съм си аз и затова в коловоза на темата (наздраве, както се казва): ---------------

ВТОРА ЧАСТ - 12 Глава на Битие

Продължавам с анализа на историята на Аврам

4 И тъй, Аврам тръгна според както му рече Господ, и Лот тръгна с него. А Аврам беше на седемдесет и пет години, когато излезе от Харан.

5 Аврам взе жена си Сарайя, братанеца си Лот, всичкия имот, който бяха спечелили, и хората, които бяха придобили в Харан, та излязоха, за да отидат в Ханаанската земя.

6 И Аврам пропътува земята до местността Сихем, до дъба Море. В това време ханаанците живееха в земята.

7 И Господ се яви на Аврама и рече: На твоето потомство ще дам тая земя. И там издигна олтар на Господа, Който му се яви.

8 От там се премести към хълма, който е на изток от Ветил, дето разпъна шатрата си, Ветил оставаше на запад, а Гай - на изток; и там издигна олтар на Господа и призова Господното име.

9 После, като се дигна, Аврам все напредваше към юг.

Аврам е на 75 години, когато излиза от родната си земя, заедно с племеника си Лот. Забележителното в текста по-горе е, че Йехова е ЯВИ на Аврам. С други думи Аврам вижда Йехова! И Йехова отново обещава земята, населена с ханаанци на Аврам.

Следва този текст в 12 глава на Битие:

10 А настана глад в земята; затова Аврам слезе в Египет да поживее там, понеже гладът беше се усилил в Ханаанската земя.

11 И когато наближи да влезе в Египет, рече на жена си Сарайя: Виж сега, зная, че си жена красива на глед.

12 Египтяните, като те видят, ще рекат: Тя му е жена; и мене ще убият, а тебе ще оставят жива.

13 Кажи, моля, че си ми сестра, за да ми бъде добре покрай тебе и да се опази живота ми, поради твоята дума.

14 И като влезе Аврам в Египет, египтяните видяха, че жената беше твърде красива.

Настава обаче глад в ханаанската земя. Аврам е принуден да отиде в Египет. Преди обаче да наближи Египет, той се уплашва (без накой реално още да го е заплашил) и уговаря жена си Сарайя да излъже египтяните че му е сестра, "за да му бъде добре покрай нея"

Така и става:

15 Видяха я и Фараоновите големци и я похвалиха на Фараона; затова жената беше заведена в дома на Фараона.

16 И заради нея той стори добро на Аврама, който достигна да има овци, говеда, осли, слуги, слугини, ослици и камили.

17 Но Господ порази Фараона и дома му с тежки язви, поради Аврамовата жена Сарайя.

Аврам продава жена си на фараона и в замяна получава "овци, говеда, осли, слуги, слугини, ослици и камили". Виждаме че фараона е доста щедър мъж и възнаграждава богато Аврам, който се води брат на Сарайя. Виждаме че Аврам е добре, добрува в земите на фараона, фараона също е доволен, взел си е красива жена. Обаче има един който е недоволен - Йехова! Защо Йехова е недоволен?

Йехова се разгневява дотам, щото поразява "фараона и дома му с тежки язви, поради Аврамовата жена Сарайя!"

Значи Йехова не е разгневен на Аврам, че е постъпил като сводник, че e излъгал за Сарайя че не му е жена, че я е изтъргувал за овци, говеда, осли....

Интересно, Йехова е разгневен на Фараона! Който няма ни най-малка вина в случая, защото е станал жертва на измама от страна на Аврам!!!

И макар и да няма никаква вина, фараона е наказан от Йехова с тежки язви (под язви в Стария завет се разбира кожни болести като проказа и др. подобни), при това не само фараона е наказан, ами и целият му дом! Това са десетки абсолютно невинни жени, деца, слуги, които нямат никакво отношение към това което се е случило!

И поради каква причина Йехова прави това – причината е, както се вижда от текста: „поради Аврамовата жена Сарайя!"

По нататък става още по интересно.

18 Тогава Фараон повика Аврама и рече: Що е това, което ти ми стори? Защо не ми каза, че ти е жена?

19 Защо ми каза: Сестра ми е, така че аз си я взех за жена; сега, прочее, ето жена ти; вземи я и си иди.

20 И Фараон му определи човеци, които изпратиха него, жена му и всичко що имаше.

Всесилният Фараон, наместника на Бога на Земята, е уплашен. Той казва на Аврам „Що е това, което ти ми стори? Защо не ми каза, че ти е жена? ”

И вместо да осъди Аврам на смърт, за това което е сторил и за това което впоследствие получава като язви, фараона го провожда по живо по здраво до граница с ескорт, при това даже не си взима обратно това, което е платил за Сарайя.

На какво се дължи това алогично поведение на фараона? Наистина е бил уплашен. От кого? Разбира се от Йехова, фараона явно добре е знаел кой е Йехова и на какво е способен. Затова и пуска Аврам и Сарая да си ходят, и за да е сигурен, че ще се махнат от земите му, даже определя хора, които да ги проводят до границата заедно с цялото им имане!

Въпросите, които следва да се зададат тук са:

Кой е Йехова? Защо египетския фараон се страхува от Йехова?

Защо Йехова наказва невинни хора?

Защо Йехова е толкова заинтересуван от Сарайя?

Как се нарича мъж който продава жена си за овци, говеда, осли....

Аврам сводник ли е?

Аврам лъжец ли е?

Аврам страхливец ли е?

Защо Йехова избира Аврам?

Всъщност Аврам ли е избрал?

Как така Йехова се явява на Аврам, така че Аврам да може да го види?

--------------------------

Ето какво казва апостол Йоан, в Новия завет

Йоан 1:18 Никой, кога да е, не е видял Бога; Единородният Син, който е в лоното на Отца, Той Го изяви.

Следва продължение...

-----------------------------

Редактирано от salim (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

ВТОРА ЧАСТ - 12 Глава на Битие

Продължавам с анализа на историята на Аврам

Аврам е на 75 години, когато излиза от родната си земя, заедно с племеника си Лот. Забележителното в текста по-горе е, че Йехова е ЯВИ на Аврам. С други думи Аврам вижда Йехова! И Йехова отново обещава земята, населена с ханаанци на Аврам.

Следва този текст в 12 глава на Битие:

Настава обаче глад в ханаанската земя. Аврам е принуден да отиде в Египет. Преди обаче да наближи Египет, той се уплашва (без накой реално още да го е заплашил) и уговаря жена си Сарайя да излъже египтяните че му е сестра, "за да му бъде добре покрай нея"

Така и става:

Аврам продава жена си на фараона и в замяна получава "овци, говеда, осли, слуги, слугини, ослици и камили". Виждаме че фараона е доста щедър мъж и възнаграждава богато Аврам, който се води брат на Сарайя. Виждаме че Аврам е добре, добрува в земите на фараона, фараона също е доволен, взел си е красива жена. Обаче има един който е недоволен - Йехова! Защо Йехова е недоволен?

Йехова се разгневява дотам, щото поразява "фараона и дома му с тежки язви, поради Аврамовата жена Сарайя!"

Значи Йехова не е разгневен на Аврам, че е постъпил като сводник, че e излъгал за Сарайя че не му е жена, че я е изтъргувал за овци, говеда, осли....

Интересно, Йехова е разгневен на Фараона! Който няма ни най-малка вина в случая, защото е станал жертва на измама от страна на Аврам!!!

И макар и да няма никаква вина, фараона е наказан от Йехова с тежки язви (под язви в Стария завет се разбира кожни болести като проказа и др. подобни), при това не само фараона е наказан, ами и целият му дом! Това са десетки абсолютно невинни жени, деца, слуги, които нямат никакво отношение към това което се е случило!

И поради каква причина Йехова прави това – причината е, както се вижда от текста: „поради Аврамовата жена Сарайя!"

По нататък става още по интересно.

Всесилният Фараон, наместника на Бога на Земята, е уплашен. Той казва на Аврам „Що е това, което ти ми стори? Защо не ми каза, че ти е жена? ”

И вместо да осъди Аврам на смърт, за това което е сторил и за това което впоследствие получава като язви, фараона го провожда по живо по здраво до граница с ескорт, при това даже не си взима обратно това, което е платил за Сарайя.

На какво се дължи това алогично поведение на фараона? Наистина е бил уплашен. От кого? Разбира се от Йехова, фараона явно добре е знаел кой е Йехова и на какво е способен. Затова и пуска Аврам и Сарая да си ходят, и за да е сигурен, че ще се махнат от земите му, даже определя хора, които да ги проводят до границата заедно с цялото им имане!

Въпросите, които следва да се зададат тук са:

Кой е Йехова? Защо египетския фараон се страхува от Йехова?

Защо Йехова наказва невинни хора?

Защо Йехова е толкова заинтересуван от Сарайя?

Как се нарича мъж който продава жена си за овци, говеда, осли....

Аврам сводник ли е?

Аврам лъжец ли е?

Аврам страхливец ли е?

Защо Йехова избира Аврам?

Всъщност Аврам ли е избрал?

Как така Йехова се явява на Аврам, така че Аврам да може да го види?

--------------------------

Ето какво казва апостол Йоан, в Новия завет

Следва продължение...

-----------------------------

Ще ти дам най-простото обяснение-избиване комплекси за малоценност в мащаб народ-в случая евреите. А останалото може да се нарече просто пропаганда. Публикувано изображение

Мога да ти гарантирам ,че древните египтяни изобщо не са се интересували от митовете и легендите на евреите,нито от малоумния им бог и патриарси.Всичко се е случвало зад черепните кутии на разказващите приказки .И записващите ги.

А номера с язвите си прилича от всякъде на обикновен сифилис.

Редактирано от neo2311 (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ще ти дам най-простото обяснение-избиване комплекси за малоценност в мащаб народ-в случая евреите. А останалото може да се нарече просто пропаганда. Публикувано изображение

Мога да ти гарантирам, че древните египтяни изобщо не са се интересували от митовете и легендите на евреите,нито от малоумния им бог и патриарси.Всичко се е случвало зад черепните кутии на разказващите приказки .И записващите ги.

А номера с язвите си прилича от всякъде на обикновен сифилис.

neo2311, Стария завет може и да е една приказка, както казваш ти. Това в случая не е важното. Това което има значение е какво пише в тази приказка. А аз твърдя, че макар и Библията да е най-четената книга на всички времена, ИМА ЕДНО БУЛО, което прече на четящите да вникнат в смисъла на написаното и да го разберат. И затова започват са си измислят разни символи, уж, да разтълкуват написаното. А не виждат какво пише...

Ти например, предполагам също си прелиствал Библията, беше ли видял че Аврам е изтъргувал жена си като сводник?

А беше ли видял, ( в тази според теб 'приказка'), че фараона е наказан от Йехова абсолютно несправедливо!

На какво ни учи една подобна приказка? На какво е научила милиардите хора, които са я слушали или прочели?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

neo2311, Стария завет може и да е една приказка, както казваш ти. Това в случая не е важното. Това което има значение е какво пише в тази приказка. А аз твърдя, че макар и Библията да е най-четената книга на всички времена, ИМА ЕДНО БУЛО, което прече на четящите да вникнат в смисъла на написаното и да го разберат. И затова започват са си измислят разни символи, уж, да разтълкуват написаното. А не виждат какво пише...

Ти например, предполагам също си прелиствал Библията, беше ли видял че Аврам е изтъргувал жена си като сводник?

А беше ли видял, ( в тази според теб 'приказка'), че фараона е наказан от Йехова абсолютно несправедливо!

На какво ни учи една подобна приказка? На какво е научила милиардите хора, които са я слушали или прочели?

Салим,знаеш ли за Зенон Косидовски,надявам се ,че не бъркам името.Имаше една или няколко негови книги, в които точно се опитваше да тълкува библията ,мисля опитваше се да разграничи истината -доколкото я има ,от чистата измислица.Напълно съм съгласен с твоето тълкуване на нещата и искам да продължиш и темата за Давид,ако разбира се искаш. :ph34r:

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

ТРЕТА ЧАСТ – 13 Глава на Битие

1 Така Аврам излезе от Египет, той, жена му и всичко що имаше, и Лот с него, та замина към южната страна.

2 Аврам беше много богат с добитък, сребро и злато.

3 И от южната страна той минаваше постепенно дори до Ветил, до мястото, гдето от по-напред беше поставена шатрата му между Ветил и Гай,

4 до мястото, гдето първоначално беше издигнал олтара; и там Аврам призова Господното име.

5 Също и Лот, който придружаваше Аврама, имаше овци, говеда и шатри.

6 И понеже земята не ги побираше да живеят заедно, тъй като имотът им беше много, и не можеха да живеят заедно,

7 появи се спречкване между Аврамовите говедари и Лотовите говедари. (По това време ханаанците и ферезейците населяваха тая земя).

8 Тогава Аврам рече на Лота: Да няма, моля ти се, спречкване между мене и тебе и между моите говедари и твоите говедари, защото ние сме братя.

9 Не е ли пред тебе цялата земя. Моля ти се, отдели се от мене; ти ако идеш наляво, то аз ще ида надясно; или ако ти идеш надясно, аз ще ида наляво.

Тук виждаме колко щедър е бил Фараона към Аврам – „Аврам беше много богат с добитък, сребро и злато. ”. А стадата са толкова многобройни, че земята на побира говедата на Лот и говедата на Аврам. Затова решават да се разделят, като Аврам дава на Лот правото да избира накъде да поеме, да избере най-добрата посока, най-плодородната земя. И Лот избира:

10 Лот, прочее, подигна очи и разгледа цялата равнина на Иордан и видя, че беше добре напоявана доде се стигне в Сигор, (преди да беше разорил Господа Содома и Гомора), като Господната градина, като Египетската земя.

11 За това Лот си избра цялата Иорданска равнина. И Лот тръгна към изток и се разделиха един от друг.

12 Аврам се засели в Ханаанската земя; а Лот се засели между градовете на Иорданската равнина, и преместваше шатрите си докато стигна до Содом.

13 А Содомските мъже бяха твърде нечестиви и грешни пред Господа.

За какво става дума тук – Содом още не е разрушен от Йехова. Оказва обаче, че содомската земя е сравнена с райската градина! Затова и Лот избира да се засели в тази земя. И тук прави впечатление, че се казва че содомските мъже „бяха твърде нечестиви и грешни пред Господа” Значи най-грешните и нечестиви мъже обработват най-плодородната земя и са я направили райска градина. Интересно. Какво означава думата "нечестив", която е употребена цели 311 пъти в Библията. Отговорът е даден в

Числа 14:26-26

26 Господ говори още на Моисея и Аарона, казвайки:

27 До кога ще търпя това нечестиво общество, което роптае против Мене? Чух роптанията на израилтяните, с които роптаят против Мене.

В този епизод Мойсей вече е завел евреите в пустинята и те роптаят срещу него и срещу Йехова, като казват че по добре са били в Египет, отколкото в пустинята, където Йехова ги е завел. Следователно смисъла да понятието нечестив човек, или нечестиво обшество е човек, хора, които роптаят срещу Йехова, опълчват се на Йехова, не му се подчиняват безпрекословно.

Следователно содомските мъже са роптаели срещу Йехова и не са му се подчинявали, затова са наречени нечестиви.

14 И Господ каза на Аврама, след като се отдели Лот от него: Подигни сега очите си от мястото гдето си, та погледни към север и юг, изток и запад;

15 защото цялата земя, която виждаш, ще дам на тебе и на потомството ти до века.

16 И ще направя потомството ти многочислено като земния прах; така щото, ако може някой да изброи земния прах, то и твоето потомство ще изброи.

17 Стани, обходи дължината на земята, защото на теб ще я дам.

18 Тогава Аврам премести шатрата си, дойде и се засели при Мамриевите дъбове, които са в Хеврон; и там издигна олтар на Господа.

Тук отново Аврам получава обещания от Йехова, че ще получи земята, която вижда, а към нея и многочислено потомство. А Аврам му издига олтар.

По важно е обаче да се зададе тук въпроса:

Защо целия Стар завет е посветен на борбата срещу "нечествите", т.е тези, които роптаят против Йехова, и на тяхното изтребление?

--------------------------------------

Йов 40:12

Гледай на всеки горделив, и снишавай го; И стъпквай нечестивите на мястото им;

Псалми 3:7

Стани, Господи; спаси ме, Боже мой; Защото Ти си поразил в челюстта всичките ми неприятели; Строшил си зъбите на нечестивите.

Псалми 7:12

Ако се не обърне нечестивия, Той ще изостри меча Си; Запънал и приготвил е лъка Си.

Притчи 21:12

Справедливият Бог наблюдава дома на нечестивия, Той съсипва нечестивите до унищожение.

Притчи 3:33

Проклятия от Господа има в дома на нечестивия;

Исая 10:6

Ще го изпратя против един нечестив народ, И ще му дам заръчка против людете, на които се гневя, За да вземе користи и да улови плячка, И да ги стъпче като калта по пътищата.

Еремия 25:31

Ще предаде нечестивите на нож, казва Господ

Еремия 23:19

Ето, ураган от Господа, Неговата ярост, излезе, Дори ураган вихрушка; Ще избухне върху главата на нечестивите.

-----------------------------

Следва продължение...

-----------------------------

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Салим, тъй като не съм чел Библията, би ли обяснил в прав текст смисъла и целта на твоите постове?

Разбира се. Целта ми е тази - да покажа на тези, които са чели Библията и на тези които не са я чели, какво ПИШЕ в тази книга.

Защото това, което ПИШЕ в тази книга, не е това, което хората мислят, че пише. Защото преди да прочете Библията, всеки човек е слушал много за това, което пише там, и като започне да я чете НЕ вижда, това което е НАПИСАНО в Библията, а вижда това, което е чул, че е написано, т.е търси в написаното потвърждение на това, което е чул.

Затова за Аврам примерно, като си слушал колко е велик, и колко е предан на Бога и колко е вярващ, като почнеш на четеш Стария завет, ще откриеш само това, а факти които противоречат на тази представа, ще игнорираш или просто ще кажеш че това са някакви символи, които не разбираш.

Редактирано от salim (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Разбира се. Целта ми е тази, да покажа на тези, които са чели Библията и на тези които не са я чели, какво ПИШЕ в тази книга.

Защото това което ПИШЕ в тази книга, не е това, което хората мислят че пише. Защото преди да прочете Библията, всеки човек е слушал много за това което пише там, и като започне да я чете НЕ вижда, това което е НАПИСАНО в Библията, а вижда това, което е чул, че е написано, т.е търси в написаното потвърждение на това, което е чул.

Ами това е хубава цел. Но по това, което пишеш излиза, че в Библията има само неща, които не са добър пример за подражание. В което не съм сигурен.

Разбира се кръстоносните походи и инквизицията не са нещо добро. Но сега аз не виждам опасност в християнството. Напротив мисля че за много хора то е опора и дава смисъл в живота им.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами това е хубава цел. Но по това, което пишеш излиза, че в Библията има само неща, които не са добър пример за подражание. В което не съм сигурен.

Разбира се кръстоносните походи и инквизицията не са нещо добро. Но сега аз не виждам опасност в християнството. Напротив мисля че за много хора то е опора и дава смисъл в живота им.

Аз разделям Библията на 2 части - Стар завет и Нов завет. Старият завет е злото (условно казано), а Новия завет е доброто (условно казано). Те са антагонисти по своята природа. Обаче християнството разглежда Новия завет като продължние на Стария. От там идват и всички тези кръстоносни походи, инквизицията и други подобни извращения, където в името на Христос за избити и мъчени хилиди и милиони.

Днес на пръв поглед нещата са по благи. Обаче насилието продължава да вирее във всяка християнска страна. Правото и съда е на страната на Силните и властимащите. Под прикритието на изповядването на християнски ценности се подтиска народа, а също и други страни. Демагогията се шири масово.

И става така че вълкът (Стария завет), се е облякъл в кожата на агнето (Новия завет).

А трябва ли да напомня че юдаизма е религия, която е основана на Стария завет? И че юдаизма е религията на най-богатите и хората облечени във власт днес?

И че под маската на християнството всъщност се проводвядва Стария завет. И че хората като имат Аврам и Давид едва ли не за светци, и като прочетат написаното в Битие за тях, но без да вникнат в него, всъшност после вършат делата на Аврам (сводничество), и на Давид (убийства)?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Проблемът не е в християнството. Проблемът е в това, че позволяваме на емоции като гняв, гордост, ревност, завист, алчност ... да управляват мислите, думите и действията ни. Проблемът е че мислим повече за себе си отколкото за другите. Иначе съм съгласен, че не бива да се дава пример на гняв и ревност. Особено от един Бог. Но не съм чел библията, не мога да коментирам. Страданията по света обаче според мен не са причинени от стария завет. Причинени са от човешкото невежество. Стремим се към щастие, а вместо това правим неща които водят до страдания. За другите. И за нас. Проблемите идват от нетолерантността. Когато мислим, че сме прави, а другите грешат. И когато се опитваме да наложим собствената си гледна точка на другите.

Редактирано от Вало (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

АНАЛИЗ НА БИТИЕ 14 Глава

Една от най-интересните глави на Битие, за жалост малко хора са й обърнали внимание!

1. В дните на Сенаарския цар Амарфал, Еласарският цар Ариох, Еламският цар Ходологомор и Гоимският цар Тидал,

2. тия царе отвориха война против Содомския цар Вера, Гоморския цар Верса, Адманския цар Сенав, Цевоимския цар Симовор и царя на Вала, (която е Сигор).

3 Всички тия се събраха в Сидимската долина (дето е сега Соленото Море).

От тук виждаме, че докато Содомските жители мирно си обработват земята, четири съседни народа ги нападат. ИЗВОД – жителите на СОДОМ са неагресивни, миролюбиви по природа

4. Дванадесет години бяха се подчинявали на Ходологомора, а в тринадесетата въстанаха.

Оттук виждаме, че 12 години Содом и Гомор и са били подчинени (васали) на Ходолгомор, вероятно са пращали данък, но сега когато са нападнати, се надигат

5. В четиринадесетата година дойдоха Ходологомор и царете, които бяха с него, та поразиха рафаимите в Астарот-карнаим, зузимите в Хам, емимите в Сави-кириатаим

6. и хорейците в поляната им Сиир, до Елфаран, който е при пустинята.

7. А като се върнаха, дойдоха в Ен-мишнат, (който е Кадис), и поразиха цялата страна на амаликитяните, както и амореите, които живееха в Асасон-тамар.

8. Тогава Содомският цар, Гоморският цар, Адманският цар, Цевоимският цар и царят на Вала, (която е Сигор), излязоха и се опълчиха против тях на бой в Сидимската долина:

9. против Еламския цар Ходологомор, Гоимския цар Тидал, Сенаарския цар Амарфал и Еласарския цар Ариох. Имаше четирима царе против петимата.

Оттук виждаме че Содомския цар и Гоморския цар справедливо възстават срещу агресора, който "поразява" съседните народи

10. А Сидимската долина беше пълна със смолни кладенци; и Содомският и Гоморският царе, като бягаха, паднаха в тях, а останалите избягаха на бърдото.

Оттук виждаме че Содом и Гомор се оказват и неумели воини, и губят битката и бягат.

11. И победителите задигнаха всичкия имот на Содома и Гомора и всичката им храна и си отидоха.

12. Взеха и Аврамовия братанец Лот, който живееше в Содом, заедно с имота му и си отидоха.

Оттук виждаме че победителите разграбват Содом и Гомор, които са били едни от най-плодородните земи по онова време, (както се вижда от текста, произвеждали са храна) и пленяват Лот (взимат го като роб).

14. А като чу Аврам, че брат му бил пленен, изведе своите триста и осемнадесет обучени мъже, родени в неговия дом и гони неприятелите до Дан.

15. И през нощта, той и слугите му, като се разделиха против тях, поразиха ги и ги гониха до Хова, която е от ляво на Дамаск.

16. И възвърна всичкия имот, върна и брата си Лота с имота му, както и жените и людете.

Оттук виждаме, че Аврам с 318 човека успява да надделее над враговете на Содом и Гомор, и освобождава пленения си братовчед, имота и жените и людете.

17. И като се върна Аврам от поражението на Ходологомора и на царете, които бяха с него, Содомският цар излезе да го посрещне в Савинската долина, (която е Царевата долина).

18. Така и Салимският цар Мелхиседек, който беше свещеник на Всевишния Бог, изнесе хляб и вино

Този пасаж е най-интересен. От него виждаме че Содомския цар, излиза да окаже почит и чест на победителя Аврам, а заедно със Содомския цар излиза и свещеника на Всевишния Бог - Мелхиседек. С други думи, заедно излизат ЦАРЯ И ЖРЕЦА. Въпросът е защо излиза ЖРЕЦА на Всевишния Бог, да посрещне Аврам? При това с хляб и вино, (подобно на тайната вечеря на Исус Христос)! Какво толкова е сторил Аврам – ами освободил е неговите хора, содомците, и затова жреца излиза да благодари на Аврам

Още повече виждаме, че Содомския цар е ЗАЕДНО с жреца на Всевишния Бог. С други думи Содомския цар изповядва най-вероятно вяра в Всевишния Бог (Отец) и затова излизат заедно да окажат чест на войската на Аврам, която е освободила неговите жители от поробителите. Тази ситуация е съвсем типична и се е случвала хилядократно - царя и жреца на една страна да посрещат заедно освободителите.

КОЙ Е ТОЗИ ВСЕВИШЕН БОГ, който се почита в СОДОМ?

19 та го благослови, казвайки: Благословен да бъде Аврам от Всевишния Бог, Създател на небето и на земята;

20 благословен и Всевишният Бог, който предаде неприятелите ти в твоята ръка. И Аврам му даде десетък от всичко.

21 А Содомският цар рече на Аврама: Дай ми човеците, а имота задръж за себе си.

22 Но Аврам каза на Содомския цар: Аз дигнах ръката си пред Господа, Всевишния Бог, Създател на небето и на земята,

23 и се заклех, че няма да взема нищо от твоето, ни конец ни ремик за обуща, да не би да речеш: Аз обогатих Аврама.

24 Приемам само онова, което изядоха момците; и дела на мъжете които отидоха с мене: Анер, Есхол и Мамври - те нека вземат дела си.

Тук виждаме, че Аврам постъпва справедливо. Което е добро, е такова и не може по друг начин да бъде наречено.

---------------------------

Нека да видим къде в Новия завет се говори за Всевишния Бог.

Лука 8:27-28

27 И като излезе на сушата, срещна Го от града някой си човек, който имаше бесове, и дълго време не беше обличал дреха, и в къщи не живееше, но в гробищата.

28 Той, като видя Исуса, извика, падна пред Него, и рече със силен глас: Какво имаш Ти с мене, Исусе, Сине на Всевишния Бог? Моля Ти се недей ме мъчи.

Злите духове, обладали клетия човек са единствените, които разпознават кой е Исус! По-интересен е въпроса откъде идват злите духове, кой е техния Господар. На този въпрос съм давал отговор може би преди година в този форум, но тогава никой не обърна внимание.

Следва продължение...

-----------------------------

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Страданията по света обаче според мен не са причинени от стария завет. Причинени са от човешкото невежество. Стремим се към щастие, а вместо това правим неща които водят до страдания. За другите. И за нас.

Вало, хората, както знаем, не са идеални, всеки има своите слабости, има и добрите си страни.

Предполагам си чувал понятията "престъпност" и "организирана престъпност". Прeстъпността е естествено и незаплашващо обществото като цяло явление, с което силите на реда могат да се преборят лесно. Нещо подобно на вирусите, които нашата имунна система убива преди даже да сме се разболели.

Организираната престъпност е стотици пъти по-опасна. Тя е нещо подобно на вируса на СПИН - изкуствено създаден вирус, с който нашата инунна система не може да се справи.

Мафията има свои закони и е добра за своите (малцина), но ужасна са всички останали.

Нещо подобно е и Стария завет. Организирано зло. Идеология на злото. И навсякъде където попадне, създава условия на злото да се организира. И организираното зло се превръща в заплаха за обшеството и хората. Обществото се разболява. Нелечима е тази болест, засега, защото прониква във обществото под формата на уж ваксина против "злото" (или обикновената престъпност, за която говорих по-горе)

Има един фантастичен филм, "Серенити", където се разглежда тази идея, за ваксина против "злото", която превръща 90% от хората в пасивни трупове, а другите 10% в свръх агресивни изроди.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Брей salim, чак себе си ще успееш да убедиш в правота си бе Публикувано изображение

А сега сериозно.Да почнем анализа отначало :

АНАЛИЗ НА БИТИЕ 14 Глава

Една от най-интересните глави на Битие, за жалост малко хора са й обърнали внимание! не е така-някои хора постоянно си я четат.Даже си я ползват на четиво за сън, други пък за възглавница, трети-може и да си палят печките с хартията-хора разни, разни идеали

От тук виждаме, че докато Содомските жители мирно си обработват земята, четири съседни народа ги нападат. ИЗВОД – жителите на СОДОМ са неагресивни, миролюбиви по природа прав си

Оттук виждаме, че 12 години Содом и Гомор и са били подчинени (васали) на Ходолгомор, вероятно са пращали данък, но сега когато са нападнати, се надигат така е

Оттук виждаме че Содомския цар и Гоморския цар справедливо възстават срещу агресора, който "поразява" съседните народи да-точно така

Оттук виждаме че Содом и Гомор се оказват и неумели воини, и губят битката и бягат. наистина

Оттук виждаме че победителите разграбват Содом и Гомор, които са били едни от най-плодородните земи по онова време, (както се вижда от текста, произвеждали са храна) и пленяват Лот (взимат го като роб). така е

Оттук виждаме, че Аврам с 318 човека успява да надделее над враговете на Содом и Гомор, и освобождава пленения си братовчед, имота и жените и людете. което си е подвиг, защото той само с 318 човека разбива обединениете армии на поробителите

Този пасаж е най-интересен. От него виждаме че Содомския цар, излиза да окаже почит и чест на победителя Аврам, а заедно със Содомския цар излиза и свещеника на Всевишния Бог - Мелхиседек. С други думи, заедно излизат ЦАРЯ И ЖРЕЦА. Въпросът е защо излиза ЖРЕЦА на Всевишния Бог, да посрещне Аврам? При това с хляб и вино, (подобно на тайната вечеря на Исус Христос)! Какво толкова е сторил Аврам – ами освободил е неговите хора, содомците, и затова жреца излиза да благодари на Аврам

Още повече виждаме, че Содомския цар е ЗАЕДНО с жреца на Всевишния Бог. С други думи Содомския цар изповядва най-вероятно вяра в Всевишния Бог (Отец) и затова излизат заедно да окажат чест на войската на Аврам, която е освободила неговите жители от поробителите. Тази ситуация е съвсем типична и се е случвала хилядократно - царя и жреца на една страна да посрещат заедно освободителите. логично

КОЙ Е ТОЗИ ВСЕВИШЕН БОГ, който се почита в СОДОМ ? Същият , за който става дума и в цялата Библия и в цитата ти по-долу, относно злите духове, които са разпознали Исус за син на Всевишния Бог

Тук виждаме, че Аврам постъпва справедливо. Което е добро, е такова и не може по друг начин да бъде наречено.

така е.

---------------------------

Нека да видим къде в Новия завет се говори за Всевишния Бог.

Злите духове, обладали клетия човек са единствените, които разпознават кой е Исус! По-интересен е въпроса откъде идват злите духове, кой е техния Господар. На този въпрос съм давал отговор може би преди година в този форум, но тогава никой не обърна внимание.

Относно злите духове-зависи в какво вярваш за природата им.Ако смяташ, че "злите духове" са ангели, които са станали зли и са последвали Луцифер-отговора ти е ясен.

Ако смяташ обаче , че тези духове са си създадени поначало-не мога да ти отговоря, тъй като демонологията не ми е тясна специалност

Следва продължение...

-----------------------------

очакваме го с нетърпение :)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Благодаря за включването. Вярно че милиони четат Библията, но много малко виждат какво пише в нея. Ще се изненадаш като стигнем до 20 глава на Битие, убеден съм.

Относно противоречието в 14 глава, което убягва на мнозина. В 13 глава се казва че Содомските жители били нечестиви и грешни. А в 14 глава ги виждаме като трудолюбиви, угнетени и несправедливо нападнати от съседни царе. Освен това виждаме че содомския цар и жреца на Всевишния Бог, заедно оказват чест на Аврам, който спасява пленените содомски жители. Освен това Лот избира най-добрата посока, най-доброто място за заселване за себе си и той избира именно Содом. Защо Лот би се "набутал" да живее в Содом, ако бяха толкова извратени и пропаднали? Няма причина Лот да е там, ако тези хора са били такива, каквито сега ги смятаме че са били. Напротив били са мирни, трудолюбиви и са почитали Всевишния Бог. Затова и земята им е била като райска градина.

А по въпроса за духовете - всичко е написано в Стария Завет. Само очи да има човек, като го прочете, да види. Ето какво пише по отношение на злите духове.

1 Царе 16:14

А Господният Дух беше се оттеглил от Саула, и зъл дух от Господа го смущаваше.

1 Царе 16:15

И така, слугите на Саула му рекоха: Ето сега, зъл дух от Бога те смущава;

1 Царе 18:10

И на следния ден зъл дух от Бога нападна Саула, и той лудееше всред къщата си; и Давид свиреше с ръката си, както всеки ден, а Саул държеше копието си в ръка.

Съвсем в прав текст е обяснено откъде идват злите духове - от Йехова. И като влязат в хората, както виждаме, хората полудяват. Затова по времето когато Исус проповядва, в земята на евреите има толкова много които са обладани от злите духове на Йехова. И именно тези зли духове за тези, които разпознават кой е Исус и му казват

Лука 8:27-28

27 И като излезе на сушата, срещна Го от града някой си човек, който имаше бесове, и дълго време не беше обличал дреха, и в къщи не живееше, но в гробищата.

28 Той, като видя Исуса, извика, падна пред Него, и рече със силен глас: Какво имаш Ти с мене, Исусе, Сине на Всевишния Бог? Моля Ти се недей ме мъчи.

И отговора на въпроса "От кого или от какво е дошъл да спаси света Христос?" някак си се появява от само себе си - от злите духове на Йехова, и от самия него Йехова - господаря на злите духове

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

salim, тълкуванието ти е много интересно. Изводите ти също са логични и впечатляващи :)

...груповият дух на един малък чергарски скотовъден /значи Авелов тип/ народ с времето и поради особено стечение на обстоятелствата придобива огромна, неполагаща му се съобразно същност и функции МОЩ. Като групов дух, необходим на подопечното му племе /и хранейки се с етерните субстанции на членовете на групата/ спрямо другите племена и народи се отнася враждебно, жестоко и егоцентрично. При чергарите обикновенно думите "Чужденец" и "Враг" са синоними...Моралът е за вътрешна консумация, а спрямо чужденецът /врагът/ всички средства са позволени и добро и справедливо е единствено това, което е в интерес на племето...

Е КАКЪВ ТОГАВА ТРЯБВА ДА Е ЙЕХОВА?

Ами точно такъв, какъвто се описва в Библията.

Той няма нищо общо с БОГ / в Смисъл на Създателя на Универсума/. Но не е и Луцифер. Просто е от неизмеримо по-низш вид в космическата и планетарна йерархия. А придобитата му /на ЙЕХОВА-САВАОТ/ прекомерна власт е друг въпрос ;)

Да, благодаря за разбирането, наистина е така, но има още по-интересни неща по-нататък в Битие, всяка глава разкрива все по-интересни подробности за Йехова.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Глава 15 от Битие

1 След тия събития, дойде Господното слово на Аврама във видение и каза: Не бой се, Авраме; Аз съм твой щит, наградата ти е извънредно голяма.

Интересно е, корените на еврейския народ, и на юдаизма като религия, сочат Аврам като родоначалник. Обаче в 13 Глава видяхме че Мелхиседек е жрец на Всевишния Бог. И Аврам му плаща десятък. Обаче как така има жрец на Всевишния Бог, като религията (юдаизма) не е възникнала още, Мойсей не е дал прословутите 10 заповеди? И защо никъде в Битие, и в другите 4 книги (Изход, Левит, Числа, Второзаконие) от петокнижитето, никъде не е употребено понятието Всевишния Бог. Употребени са думите Господ и Йехова. Единствено апостол Павел забелязва нещо нередно в този епизод от Библията и се опитва да го обясни в посланието до евреите.

Та след случката с Мелхиседек, жреца на Всевишния Бог, изведнъж се появява отново Йехова и пак започва да реди обещания на Аврам.

2 А Аврам рече: Господи Йехова, какво ще ми дадеш, като аз си отивам бездетен и тоя Елиезер от Дамаск ще притежава дома ми?

3 Аврам рече още: Ето Ти не ми даде чадо; и, ето, един роден в дома ми ще ми стане наследник.

4 Но, ето, дойде Господното слово и му каза: Тоя човек няма да ти стане наследник; но оня, който ще излезе от твоите чресла, ще ти бъде наследник.

5 Тогава, като го изведе вън, каза: Погледни сега на небето и изброй звездите, ако можеш ги изброи. И рече му: Толкова ще бъде твоето потомство.

6 И Аврам повярва в Господа; и Той му го вмени за правда.

7 После му каза: Аз съм Господ, който те изведох из Ур Халдейски, за да ти дам да наследиш тая земя.

8 А той рече: Господи Йехова, по какво да позная че ще я наследя?

Щедри са обещанията на Йехова, обаче Аврам не хваща вяра, иска някакво доказателство, някаква гаранция. И какво мислите, че предлага Йехова на Аврам? Ето какво:

9 Господ му рече: Вземи ми тригодишна юница, тригодишна коза, тригодишен овен, гургулица и гълъбче.

10 И той Му взе всички тия, разсече ги през средата и постави всяка половина срещу другата, но птиците не разсече.

11 И спуснаха се хищни птици на труповете; но Аврам ги разпъди.

12 А около захождането на слънцето, дълбок сън нападна Аврама; и, ето, ужас, като страшен мрак го обзе.

Удивително! Странен, почти сатанински ритуал е извършен! тригодишна юница, тригодишна коза, тригодишен овен са разсечени през средата и частите им са поставени една срещу друга, убити са и една гургулица и едно гълъбче. И забележете – след залеза на Слънцето, както казва разказвача „и, ето, ужас, като страшен мрак го обзе.”

Невероятно – точно в този момент, когато Аврам е обхванат от ужас и мрака го обзема, проговаря Йехова:

13 Тогава Господ каза на Аврама: Знаейки - знай, че твоето потомство ще бъде чуждо в чужда земя и ще им бъдат роби; и те ще ги угнетяват четиристотин години.

14 Но Аз ще съдя народа, комуто ще робуват; и подир това ще излязат с голям имот.

15 А ти ще отидеш при бащите си в мир; ще бъдеш погребан в честита старост.

16 А в четвъртия род потомците ти ще се върнат тука; защото беззаконието на аморейците не е още стигнало до върха си.

След като Йехова изрича тези пророчески думи, Слънцето залязва и ритуала със жертвоприношението завършва. Ето как:

17 А когато слънцето залезе и настана мрак, ето димяща пещ и огнен пламък, който премина между тия части.

18 И в същия ден Господ направи завет с Аврама, като каза: На твоето потомство давам тая земя, от Египетската река до голямата река, реката Ефрат,

19 земята на кенейците, кенезейците, кадмонейците,

20 хетейците, ферезейците, рафаимите,

21 аморейците, хананейците, гергесейците и евусейците.

Виждате, сключен е завет (договор), в който Аврам дава на Йехова тригодишна юница, тригодишна коза, тригодишен овен, гургулица и гълъбче, докато Йехова обещава да даде на Аврам огромна земя, която принадлежи към него момент на 10 племена.

Следва продължение...

-----------------------------

Редактирано от salim (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

ГЛАВА 16 БИТИЕ

1 А Сарайя, жената на Аврама, не му раждаше деца; но, като имаше слугиня, египтянка, на име Агар.

2 Сарайя рече на Аврама: Виж сега, Господ не ми дава да раждам; моля ти се влез при слугинята ми; може би ще придобия чадо, чрез нея. И Аврам послуша това, което каза Сарайя.

3 И тъй, след като Аврам беше преживял десет години в Ханаанската земя, Сарайя Аврамовата жена, взе слугинята си Агар, египтянката, и я даде на мъжа си Аврама да му бъде жена.

4 И той влезе при Агар и тя зачна; и като видя че зачна, господарката й стана презряна в очите й.

В тази глава виждаме, че Господ, този, с който Аврам доста често си говори и му се явява, и му обещава многочислено потомство, поради някаква причина, не дава на Сарайя да има деца.

И тя дава на Аврам слугинята си Агар и Аврам спи с нея и тя забременява. Обаче, начева се вражда между двете жени"

5 Тогава Сарайя рече на Аврама: Поради тебе ми дойде тая обида. Дадох слугинята си в твоите обятия; а като видя, че зачна, аз станах презряна в очите й. Господ нека съди между мене и тебе.

6 А Аврам рече на Сарайя: Ето, слугинята ти е в ръката ти; стори с нея, както ти се вижда угодно. Прочее, Сарайя се отнасяше зле с нея, така щото тя побягна от лицето й.

След като побягва от дома на Аврам, Йехова праща при нея ангел. Това между другото е първото споменаване на думата „ангел” в Стария завет.

7 Но ангел Господен я намери при един воден извор в пустинята, при извора на пътя за Сур;

8 и рече: Агар, Сараина слугиньо, от где идеш? и къде отиваш? А тя рече: Бягам от лицето на господарката си Сарайя.

9 А ангелът Господен й рече: Върни се при господарката си, и покори се под властта й. 10 Ангелът Господен тоже й рече: Ще преумножа потомството ти, до толкоз, че да не може да се изброи, поради своето множество.

11 После ангелът Господен й каза: Ето ти си зачнала, и ще родиш син; да го наименуваш Исмаил, защото Господ чу скръбта ти.

12 Той ще бъде между човеците, като див осел; ще дига ръката си против всекиго и всеки ще дига ръката си против него; и той ще живее независим от всичките си братя.

13 Тогава Агар даде на Господа, Който й говореше, това име: Ти си Бог, Който вижда; защото рече: Не видях ли аз тук Онзи, Който ме вижда?

Изключително интересна среща. Първата документирана и описана среща между ангел и човек! Нека да видим какво се случва. Ангела намира Агар в пустинята и й проговаря с човешки език. При това й дава същото обещание, което дава на Аврам – че ще преумножи потомството й. Нека не забравяме, че баща на детето, което Агар носи е Аврам. После обаче, „Агар даде на Господа, Който й говореше, това име: Ти си Бог, Който вижда; защото рече: Не видях ли аз тук Онзи, Който ме вижда?”

Оттук следва да направим извода, че или Агар бърка ангела с Господ Йехова, или че ангела и Йехова много си приличат, или че ангела е някакъв аспект от същността на Йехова, друго негово лице или проявление. Забележете, че е употребена думата „вижда”, Агар е ВИДЯЛА Онзи, Който я ВИЖДА.

След тези знаменателни събития:

14 Затова, тоя кладенец се наименува Вир-лахай-рои; ето той е между Кадис и Варад.

15 И Агар роди син на Аврама; и Аврам наименува сина си, роден от Агар, Исмаил.

16 А Аврам беше на осемдесет и шест години когато Агар му роди Исмаила.

Агар ражда обещания наследник на Аврама, който ще преумножи потомството му „до толкоз, че да не може да се изброи”

Следва продължение...

-----------------------------

Хайде, чакам продължението ;)

Защото предполагам, че ще се стигне и до същността на Соломоновия храм, като една огромна кланица, в която ежедневно са убивани ритуално много животни и птици в един ритуал, който не може да бъде наречен по друг начин освен сатанински...

До храма на Соломон е далеко, в тази тема само за Аврам ще пиша, при това ще разгледам още няколко глави, надали ще успея цялата Библия тука да разгледам, но като разберете каква е тайната на Аврам, ще можете лесно да четете Стария завет, и ще ви стане далеч по интересен.

А Стария завет, нека да си признаем, е едно доста скучновато на пръв поглед четиво, затова и хората помнят и обръщат внимание само няколко, от стотиците имена и истории описани в него. Обаче поради липсата на ключ за разбирането на Стария завет, дори и историите на Аврам, Давид, Соломон, Мойсей и Самсон, не са разбрани правилно и в дълбочина.

Но освен това което казваш, в Стария завет са дадени други, далеч по-любопитни подробности за този храм, обаче това е друга тема, и ще се отклоним от нишката която следваме

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Salim,хората ги виждат тези неща и много пъти съм разговарял по тази тема с християни.Дори много отдавна почнах да давам примери с Давид,Лот,Мойсей и др. във форума.Причината да се откажа,че това води до накърняване на най-съкровенното,вярата на човека.В крайна сметка какъв ключ ще откриеш в Стария завет,като самата Тора е губена поне няколко пъти безвъзвратно?Това,което днес е достигнало до нас само Бог знае,доколко си прилича с оригинала.Тълкуването на християните за тези събития е сходно,като това с Давид,тоест е било по Божие воля.От тук идва невъзможността за критика,защото за вярващия да държиш сметка на Бог е неприемливо,което пък отхвърля всякакъв диалог.Освен това,символиката е стигнала до такава кулминация,че няма никакви правила за нейното използване.Там където има противоречие се употребява символика,като,че ли това е единственото правило.Християнството на практика не може да съществува без Стария Завет,защото съвсем ще остане суха теория,която не може да се въведе в човешкия живот,което пък обезсмисля Божието слово.Затова Стария и Новия завет се използват като взаимно разясняващи се.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Salim,хората ги виждат тези неща и много пъти съм разговарял по тази тема с християни.Дори много отдавна почнах да давам примери с Давид,Лот,Мойсей и др. във форума.Причината да се откажа,че това води до накърняване на най-съкровенното,вярата на човека.В крайна сметка какъв ключ ще откриеш в Стария завет,като самата Тора е губена поне няколко пъти безвъзвратно?Това,което днес е достигнало до нас само Бог знае,доколко си прилича с оригинала.Тълкуването на християните за тези събития е сходно,като това с Давид,тоест е било по Божие воля.От тук идва невъзможността за критика,защото за вярващия да държиш сметка на Бог е неприемливо,което пък отхвърля всякакъв диалог.Освен това,символиката е стигнала до такава кулминация,че няма никакви правила за нейното използване.Там където има противоречие се употребява символика,като,че ли това е единственото правило.Християнството на практика не може да съществува без Стария Завет,защото съвсем ще остане суха теория,която не може да се въведе в човешкия живот,което пък обезсмисля Божието слово.Затова Стария и Новия завет се използват като взаимно разясняващи се.

Далеч не мисля, че съм единствения, който е видял тези неща, които изброих дотук. Обаче има нещо, което ще напиша след още няколко поста, което убеден съм, че е известно само на малцина равини в целия свят. Нещо което е тайна. Най-голямата тайна, скрита на най-явното място, в най-четената книга. И знаенето на тази тайна сглобява целия пъзел, наречен Стар и Нов завет.

Иначе си прав за нещата които говориш. А що се отнася до накърняването на вярата - това, което открих само усили моята вяра.

Редактирано от salim (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

БИТИЕ 17 Глава

1 Когато Аврам беше на деветдесет и девет години, Господ се яви на Аврама и му рече: Аз съм Всемогъщият; ходи пред Мене и бъди непорочен.

2 И ще направя завета си между Мене и тебе и ще те умножа твърде много.

3 Тогава Аврам падна на лицето си; и Бог му говореше, казвайки:

4 Ето, Моят завет е с тебе; и ти ще станеш отец на множество народи.

5 Не ще се именуваш вече Аврам, но името ти ще бъде Авраам; защото те направих отец на множество народи.

Нека да видим какво пише по-горе. Аврам е на 99 години. Явява му се Йехова и му казва, че ще направи завет (договор) с него. Освен това, му променя името от Аврам (висок отец) на Авраам (отец на множество). Забележителен е следния стих „Не ще се именуваш вече Аврам, но името ти ще бъде Авраам; защото те направих отец на множество народи.” С други думи Аврам вече е направен да е отец на множество народи, защото сина на Аврам – Исмаил, вече се е родил.

6 Ще те наплодя твърде много и ще произведа народи от тебе; и царе ще произлязат от тебе.

7 И ще утвърдя завета Си между Мене и тебе и потомците ти след тебе през всичките им поколения за вечен завет, че ще бъда Бог на тебе и на потомството ти след тебе.

8 На тебе и на потомството ти след тебе ще дам за вечно притежание земята, в която си пришелец, цялата Ханаанска земя; и ще им бъда Бог.

9 Бог още каза на Авраама: Пази ти завета Ми, ти и потомците ти след тебе, през всичките си поколения.

10 Ето Моят завет, който трябва да пазите между Мене и вас и потомците ти след тебе:

Виждаме, че Авраам отново получава обещания от Йехова за земя и голямо потомство. В замяна обаче Йехова иска нещо. При предния завет с Аврам, Йехова беше поискал „тригодишна юница, тригодишна коза, тригодишен овен, гургулица и гълъбче.” Какво ли ще поиска сега Йехова. Може би Аврам да му се моли всеки ден, или да спазва някакви заповеди... Не! Ето какво иска Йехова в замяна

всеки между вас от мъжки пол да се обрязва.

11 Да обрязвате краекожието на плътта си; и това ще бъде знак на завета между Мене и вас.

12 Всяко мъжко дете между вас във всичките ви поколения, като стане на осем дни трябва да се обрязва, както роденото у дома ти, така и онова, което не е от твоето потомство, купено с пари от някой чужденец.

13 Непременно трябва да се обрязва и роденият у дома ти и купеният с парите ти; и Моят завет в плътта ви, ще бъде вечен завет.

14 А необрязаният от мъжки пол, чието краекожие на плътта не е обрязано, тоя човек, да се погуби измежду людете си, защото е нарушил завета Ми.

С други думи казано, Йехова иска човешка плът! А реже ли се жива плът, се лее и кръв. Значи Йехова иска кръв и плът. И ако някой откаже да му даде кръвта и плътта си, то „тоя човек, да се погуби измежду людете си, защото е нарушил завета Ми.” Значи, не си ли обрежеш члена – смърт. Това е първата заповед на Йехова всъщност. И най-важната, спазва се безпрекословно и до ден днешен от евреите.

Обръщам внимание, че освен тези, които са потомство на Аврам, трябва да се обрязват и тези, които не са от потомството на Аврам, но например са купени с пари от някой чужденец.

15 После Бог каза на Авраама: Не наричай вече Сарайя жена си Сарайя; но Сара да бъде името й.

16 Аз ще я благословя, още и син ще ти дам от нея; да! ще я благословя, и тя ще стане майка на народи; царе на племена ще произлязат от нея.

Сега идва ред на Сарайя. Тя също е прекръстена и името й от Сарайя, което значи „моя княгиня” т.е княгиня на Аврам, тя е прекръстена от Йехова на Сара (което означава „княгиня”)

И след като на Авраам е обещано потомство, и вече фактически е станал отец на множество народи, чрез сина си Исмаил, сега идва ред и на Сара да стане „майка на народи; царе на племена ще произлязат от нея.”

Забележете, че това са две различни обещания – едното вече се е случило, а другото предстои да се случи, едното касае Авраам, другото Сара!

17 Тогава Авраам падна на лицето си и се засмя, и рече в сърцето си: На стогодишен човек ли ще се роди дете? И Сара, която има деветдесет години, ще роди ли?

18 И рече Авраам на Бога; Исмаил да е жив пред Тебе.

19 Но Бог каза: Не, а жена ти Сара ще ти роди син, и ще го наречеш Исаак; и с него ще утвърдя завета Си за вечен завет, който ще бъде и за потомството му след него.

20 И за Исмаила те послушах. Ето, благослових го, и ще го наплодя и преумножа; дванадесет племеначалници ще се родят от него, и ще го направя велик народ.

21 Но завета Си ще утвърдя с Исаака, когото Сара ще ти роди до година по това време.

Авраам обаче не вярва и не приема насериозно думите на Йехова, защото самия Аврам е вече на 99, близо 100 години, и е много вероятно да „не му става" вече. Затова и се засмива. А и Сара е на 90 години! Но Йехова му казва: жена ти Сара ще ти роди син, и ще го наречеш Исаак (което значи „смях”). И този син, който Сара ще роди, за него Йехова казва, че ще утвърди завета си. Но обещава благословия и за Исмаил, сина на Аврам.

22 А като прекрати думата Си с Авраама, Бог си възлезе от него.

23 В тоя същия ден Авраам взе сина си Исмаила, всичките родени у дома му и всичките купени с парите му, всеки от мъжки пол между човеците на Авраамовия дом и обряза краекожието на плътта им, според както Бог му каза.

24 Авраам беше на деветдесет и девет години когато се обряза краекожието на плътта му;

25 а син му Исмаил беше на тринадесет години, когато се обряза краекожието на плътта му.

26 В един и същи ден се обрязаха Авраам и син му Исмаил.

27 И всичките мъже от дома му както родените у дома, така и купените от чужденци с пари, се обрязаха заедно с него.

След тези думи, Йехова възлиза, може би на небето. А Авраам се обрязва сам, после обрязва сина си, после родените в неговия дом, после купените от чужденци деца, и така се започва едно голямо обрязване, което продължава и до днес.

Следва прдължение...

-----------------------------

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Далеч не мисля, че съм единствения, който е видял тези неща, които изброих дотук. Обаче има нещо, което ще напиша след още няколко поста, което убеден съм, че е известно само на малцина равини в целия свят. Нещо което е тайна. Най-голямата тайна, скрита на най-явното място, в най-четената книга. И знаенето на тази тайна сглобява целия пъзел, наречен Стар и Нов завет.

Иначе си прав за нещата които говориш. А що се отнася до накърняването на вярата - това, което открих само усили моята вяра.

Приятел, щом и ти, че и още няколко души я знаете, за каква тайна говориш ?

Това, че ти не си я знаел досега, не означава, че и другите не са.

Подозирам, че малко преди да настъпи момента на споделянето и, ще се случи нещо, което ще го отложи за неопределно време.

Хайде със здраве !

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Глава 18 Битие

"1 След това Господ се яви на Авраама при Мамвриевите дъбове, когато той седеше при входа на шатрата си в горещината на деня. "

Започва една от най-интересните глави от Библията (поне за мен), всеки път я чета с най-голямо удоволствие. Записана е черно на бяло една знаменателна среща! При това толкова живо е описна, направо е като сценарий за филм.

Начало.

Виждаме, че Господ лично за пореден път се явява на Авраам, докато Аврам си седи на входа на шатрата.

2 Като подигна очи и погледна, ето, трима мъже стояха срещу него; и като ги видя, затече се от входа на шатрата да ги посрещне, поклони се до земята, и рече:

Аврам вдига очи поглежда и разпознава, че скъпи гости са му дошли и се затичва да ги посрещне, покланя им се до земята и казва

3 Господарю мой, ако съм придобил Твоето благоволение, моля Ти се, не отминавай слугата Си.

Удивително! Аврам се обръща към Господ с думата ГОСПОДАРЮ МОЙ! Винаги съм си мислел, че господар произлиза от „господ”, обаче сега вече разбираме че „господ” произлиза от „господар”, затова и до края на тълкуването ще използвам думата „Господар”, вместо „господ”

Още повече, че става дума за класически отношения между господар и слуга.

4 Нека донесат малко вода, та си умийте нозете и си починете под дървото.

5 И аз ще донеса малко хляб, да подкрепите сърцата си, и после ще си заминете; понеже затова дойдохте при слугата си. А те рекоха: Стори, както си казал.

Виждаме че Аврам предлага на Господаря да му измие краката, а също и храна. И Господаря приема.

6 Тогава Авраам влезе бързо в шатрата при Сара и рече: Приготви по-скоро три мери чисто брашно, замеси и направи пити.

7 А Авраам се затече при чердата, взе едно младо, добро теле и го даде на слугата, който побърза да го сготви.

8 После взе масло, мляко и сготвеното теле, та сложи пред тях; и той стоеше при тях под дървото, докато те ядяха.

Виждаме колко е притеснен и припрян Авраам („влезе бързо”, „затече се”) и колко е послушен „и той стоеше при тях под дървото, докато те ядяха”. Господаря и двамата му придружители „ангели” се хранят с младо, добро теленце, а Авраам стои чинно отстрани. (Между другото това е класическа сцена от българската история, когато турски ага (господар) идва в българска къща.)

9 Тогава му рекоха: Где е жена ти Сара? А той рече: Ето, в шатрата е.

10 И рече Господ: До година по това време Аз непременно ще се върна при тебе и, ето, жена ти Сара ще има син. А Сара слушаше от входа на шатрата, която беше зад него.

Сега виждаме и целта на посещението. Господаря не се интересува от Авраам, той е само един слуга, Господаря се интересува от Сара (княгинята). И Господаря казва на Аврам, че до една година ще се върне, и ето, Сара ще има син!

А в това време докато говорят за нея, Сара подслушва.

11 А Авраам и Сара бяха стари, в напреднала възраст; на Сара беше престанало обикновеното на жените.

12 И тъй Сара се засмя в себе си, като думаше: Като съм остаряла ще има ли за мене удоволствие, като и господаря ми е стар?

На Сара и е спрял мензиса, и тя се засмива невярващо в себе си. Освен това се чуди, дали отново ще я огрее и „ще има удоволствие” за нея при условие, че Авраам, нейния мъж вече е стар. Явно, че тя е убедена в половата немощ на Авраам, който по това време е на 100 години.

13 А Господ рече на Авраама: Защо се засмя Сара и каза: Като съм остаряла, дали наистина ще родя?

14 Има ли нещо невъзможно за Господа? На определеното време ще се върна при тебе, до година по това време и Сара ще има син.

Господаря обаче твърдо се заканва да се върне и да стори необходимото Сара да има син.

15 Тогава Сара, понеже се уплаши, се отрече, казвайки: Не съм се смяла. А той каза: Не е тъй; ти се засмя.

16 Като станаха от там, мъжете се обърнаха към Содом; и Авраам отиде с тях, за да ги изпрати.

Сара се уплашва от заканата на Господаря и отрича да се е смяла. След трапезата, гостите, които са наречени мъже, стават и се обръщат към Содом, а Авраам отива с тях да ги изпрати.

17 И Господ рече: Да скрия ли от Авраама това, което ще сторя,

18 тъй като Авраам непременно ще стане велик и силен народ и чрез него ще се благословят всичките народи на земята?

19 Защото съм го избрал, за да заповяда на чадата си и на дома си след себе си да пазят Господния път, като вършат правда и правосъдие, за да направи Господ да стане с Авраама онова, което е говорил за него.

Господаря се чуди дали да каже на Авраам, че е намислил да унищожи Содом и Гомор. Накрая решава да му каже:

20 И рече Господ: Понеже викът на Содома и Гомора е силен и, понеже грехът им е твърде тежък,

21 ще сляза сега и ще видя дали са сторили напълно според вика, който стигна до Мене; и ако не, ще узная.

22 Тогава мъжете, като се обърнаха от там, отидоха към Содом. Но Авраам още стоеше пред Господа.

Господаря казва че „викът на Содома и Гомора е силен” и ще слезе сега да узнае дали правят според вика, който е стигнал до ушите му. И мъжете-ангели тръгват към Содом на инспекция, да видят дали "викат" жителите, дали нещо роптаят срещу Господаря

Интересно, какъв е този вик. Срещу какво викат Содом и Гомор. И защо викат. Дали пък не са твърде шумни, когато правят секс, та да смущават покоя на Господаря. Предстои да разберем в следващата глава.

"23 И Авраам се приближи и рече: Ще погубиш ли праведния с нечестивия?

24 Може да има петдесет праведника в града; ще погубиш ли мястото, не ще ли го пощадиш, заради петдесетте праведника, които са в него?

25 Далеч от Тебе да сториш такова нещо, да убиеш праведния с нечестивия, така щото праведният да бъде като нечестивия! Далеч от Тебе това! Съдията на цялата земя няма ли да върши правда?

26 И Господ каза: Ако намеря в Содом петдесет праведника, вътре в града, ще пощадя цялото място, заради тях.

27 А в отговор Авраам рече: Ето сега, аз, който съм прах и пепел, се осмелих да говоря на Господа;

28 може би на петдесетте праведника да не достигат пет; ще погубиш ли целия град, поради липсата на пет души? Той каза: Няма да го погубя ако намеря там четиридесет и пет.

29 А Авраам пак Му говори, казвайки: Може да се намерят там четиридесет. Той каза: Заради четиридесетте няма да сторя това.

30 А Авраам рече: Да се не разгневи Господ и ще кажа: Може да се намерят там тридесет. Той каза: Няма да сторя това, ако намеря там тридесет.

31 А Авраам рече: Ето сега, осмелих се да говоря на Господа; може да се намерят там двадесет. Той каза: Заради двадесетте няма да погубя града.

32 Тогава Авраам рече: Да се не разгневи Господ и аз ще продумам пак, само тоя път. Може да се намерят там десет. И той каза: Заради десетте няма да го погубя."

Виждаме че започва един голям пазарлък, в който Аврам успява да спазари оцеляването на Содом, стига да се намерят 10 праведни човека в този град.

"33 А като престана да говори с Авраама Господ си отиде; а Авраам се върна на мястото си."

След пазарлъка с Авраам, Господаря си отива. Предстои да се реши съдбата на Содом. Грешни ли са неговите жители и в какво се заключава техния грях (вик).

Следва продължение

--------------------

Редактирано от salim (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

salim,интерсно ми е наистина ,какво намираш в стария завет ,което да повдигне твоя дух и твоето развитие. Напълно споделям казаното от Arsen. В добавка обаче да те попитам :Защо според теб все по малко хора четат Библията? Защо все повече се разпространяват съвременни вариянти с нейни прочит? Защо се тълкуват и се расзъждава над определени моменти в нея? Защо определени фрази казани главно от Иисус се повтарят в тях се намира всеки път нов смисъл? Започвала съм няколко пъти да чета стария завет :speak: не съм го дочитала,знаеш ли защо?защото не намирам нещо ценно там за мен ,не виждам нещо ново ,нещо което да осмисля моето съществуване. Като изключиш популярните имена и това което по един или друг начин човек свързва с тях ,това е хронология на родове.Всичко което се описва ,като живот и битие ,ами огледай се има го навсякъде край нас ,но да подчертая в болшинството. Стария завет е хронология на едно зараждащо се ново човечество в неговия суров вид. И силите които действат тогава са груби според това над което властват. Човека ,започва да се учи ,но започва пътя си с житие и битие ,развитието на мисълта идва отпосле. Развитието на човешкия живот е нещото с което може да свържеш всичко ,замисли се над това. Стария завет е детството на човечеството. Вече сме пораснали не мислиш ли?От спомените си в детската градина трудно можем да извлечем поуки или да определим смисъла на живота си ,защото самите те са повече интерпретация отколкото действителност.Интерпретация зависима от казаното от много хора край нас. Кзвам това защото виждам колко енергия влагаш в нещо от което не знам какво печелиш,а ако я вложиш в в други трудове какво ли би станало ???? :yanim:

Редактирано от didi_ts (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Започвала съм няколко пъти да чета стария завет :) не съм го дочитала,знаеш ли защо?защото не намирам нещо ценно там за мен ,не виждам нещо ново ,нещо което да осмисля моето съществуване.

Като изключиш популярните имена и това което по един или друг начин човек свързва с тях ,това е хронология на родове.Всичко което се описва ,като живот и битие ,ами огледай се има го навсякъде край нас ,но да подчертая в болшинството.

Точно това което пишеш е причината да вложа, както казваш, толкова енергия и да покажа какво пише в Стария завет.

Убеден съм че 99% от хората които са почвали да четат Библията са имали твоята нагласа и усещания. Не са намерили нищо ценно, освен популярните имена, и разбира се една хронология на родове. И е безкрайно досадно със всичките тези имена и родословия да следиш нишката и да гледаш какво е казал един евреин на друг евреин, за кого се оженил и т.н

Обаче точно в тези родословия е тайната. И точно поради причините, които описваш, хората не могат да вникнат в написаното в Библията и виждат само това, което им е казано че пише там.

Ето и отговорите на въпросите, които задаваш:

Защо според теб все по малко хора четат Библията?

Защото не разбират това, което пише там

Защо все повече се разпространяват съвременни варианти с нейни прочит?

За да се завоалира още повече истината

Защо се тълкуват и се разсъждава над определени моменти в нея?

Поради съшата причина

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване