Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Зная че има подобни теми, но смятам че всяка една такава залужава да бъде отделно.

И така погледнете картинката отдолу и се опитайте да обясните как е възможно това. Ако откриете отговора моля напишете доказателството си за да можем да съберем няколко различни решения.

Публикувано изображение

Редактирано от a_layup (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

a_layup..явно на никой не му прави впечатление разликата в триъгълниците. Оставям още малко темата преди кажа какво е решението :whist:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Очевидно е че и 2-те фигури Не са триъгълници - разликата е че втората е изпълнал 4-ъгълник, откъдето се получава разликата в лицата: червения и зеления триъгълник са различни -> страните им са 2:5 и 8:3 - при откъдето първата фигура ълълът между хипотенузите им е положителен, при втората - отрицателен

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А така.

Само, че страните са 2:3 и 5:8 затова ъглите на малките тръгълнице не са равни, а 2/5 и 3/8 са тагнгенсите на най-малките ъгли(да не ги означавам :-), което пък е друго доказателство че триъгилниците не са подобни.

червения и зеления триъгълник са различни -> страните им са 2:5 и 8:3 - при откъдето първата фигура ълълът между хипотенузите им е положителен, при втората - отрицателен

Това не го разбрах. Нещо не си се дойзказал и какъв отрицателен ъгъл? :-)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

... Ми няма нужда да се задълбавам .. отрицателен е ъгълът между двете горни страни на 1-я четитиъгълник => е вдлъбнат .... т.е. не е изпъкнал - затова лицето му е по-малко с 1-ца от долния

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Разбрах за кой ъгъл говориш, но ъгълът в случая си е положителен :-). това е квадрат все пак :-). Вдлъбнат не означава отрицателен. Нищо не пречи на един ъгъл да е над 180 градуса :-). Доказателствената ти част за задачата не я приемам :-).

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Какви отрицателни ъгли? Какви пет лева и дест стотинки... Бях чувал за въртене в положителна и отрицателна посока, но за отрицателен ъгъл... Бе вие май се борите като прасе с тиква...

Ето го и решенеито на задачата:

В първата картинка ще означим "триъгълника" с ABC, като с С ще обозначим правия ъгъл. Изведнъж откриваме точка D (там където се допират червения и зеления триъгълник. Оказва се, D не принадлежи на BC. Т.е. ако лицето на триъгълник ABC=(1/2)*a*b (дет' се водят хипотенузи в АВС) Така обаче за да получим лицето на оцветените фигурки трябва да извадим лицето на триъгълник BCD, който е толкова тъпоъгълен, колкото един от асистентите ми, но това е друга тема.

S - лицето на цветната картинка ABDC

S=(1/2)*(a*b-BD*CD*sin(BDC)), който ъгъл е толкова тъп, че синуса му е почти равен на нула.

Ако обозначим долната картинка от A->A'; B->B';C->C';D->D' Единствената разлика тук е че D' e симетрично D от гледна точка на BC (D и D' за пореден път казвам, че не лежат на ВС). Което прави ъгъла BDC=BD'C, но в случея S' е пак онова защрихованото.

S'=(1/2)*(а*b+BD'*CD'*sin(BD'C))

Къде е илюзията? Основното: ГОЛЕМИЯ червен триъгълник не е никак ПОДОБЕН(още по-малко ЕДНАКЪВ) на МАЛКИЯ зелен триъгълник. Всъщност между тях няма нищо общо.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

хехех :clap: прав си - " Нищо не пречи на един ъгъл да е над 180 градуса " но: "това е квадрат все пак" хахах ... е не е квардат, както и да го гледаш :) четириъгълник !=(да се чете 'различно') квадрат -> но ако имаш още геомертични задачи давай ....

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

raziel_ie : ясно - ако искш правилно да докажеш задачата трябваше да приравниш разликата от твете лица на 1-ца .... прав си постът ми не е много ясен, но що-годе се разбира за какво става дума .. признавам си: отрицателен ъгъл наистина звучи тъпо в случая....

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

:-) raziel_ie и твоето решение не го приемам :-) Как така изведнъж откриваме т.D. Ясно ми е за коя точка говориш, просто изразът откриваме не ми харесва :-). Откъде открихме, че т.D не принадлежи на BC. Тези неща не са дадени по условие! По условие имате само дължините на страните. Освен това не си доказал къде се намира т.D спрямо BC. Лицата който си написал са вярни (не са доказани), но не ти трябват. Na-KruL четириъгълник е да :-). Други такива терикатски задачи незнам. Тази е доста стара.

Редактирано от a_layup (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Цялото решение се базира на неподобието на двата триъгълника. За да са подобни, те трябва да имат еднакви отношения на страните, което не е така. 2:3 не е равно на 5:8 => Триъгълник ЧЕРВеН не е подобен на триъгълник ЗЕЛЕН. Но и двата са правоъгълни => другите им два ъгала са различни по-между си! От това следва че сбора на ъглите на големия УШ ТРИЪГЪЛНИК в първия случай е по малък от 180 (от което => че не е триъгълник) а втория случай е по голям от 180 (от което пак => че не е триъгълник) От косинусова теорема за онзи тъпоъгълен триъгълник намираме ъгъла...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Кое е следващото число в поредицата? 13 122 83 314 305 3 163 _ :rolleyes:;):eek: Аз не мога да я реша и не знам отговора

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това трябва да се пренапише на: 1 31 2 28 3 31 4 30 5 31 6 3 _ Което са месеца и колко дни има в него За 6тия месец това са 30, така че на мястото на _ трябва да има 0

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ето и от мен една лесна логическа задачка 0 1 1 2 3 5 8 13 21 _ на мястото на " _ " трябва да има число кое е то?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

crazy afl - 34

за какво ти е, що питаш Публикувано изображение

малко се изложих с poisk :rolleyes:

Редактирано от kumbaq (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ето и от мен една лесна логическа задачка

0 1 1 2 3 5 8 13 21 _

на мястото на " _ " трябва да има число кое е то?

<{POST_SNAPBACK}>

34

Редица на Фибоначи. Ех, че хубаво нещо.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

36 91 21 51 82 12 42 7 __ __ Ако я пренапишеш като: 3 6 9 12 15 18 21 24 27 и събираш всяко число със съседните му две, то: 3+6 = 9 3+9 = 12 6+9 = 15 6+12 = 18 9+12 = 21 9+15 = 24 12+15=27 и накрая 12+18=30 и 15+18=33 Възможно е и да греша, разбира се :nono:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Предлагам тук да пиша една логическа задача и докато някой не даде верният отговор да не пиша друга!Ето и логическата задачка: Един султан си имал всичко - пари, жени, невероятен палат, бързи коли ... Но един ден всичко това му писнало и започнал да мисли какво не е правил през живота си. Мислил, мислил и се сетил, че никога през целия си живот не е летял със самолет. Още на другата сутрин багажа му бил стегнат и самолета го чакал в задния двор. Но на излизане от двореца нощния пазач го спрял му казал, че през нощта е сънувал, че самолета ще се разбие и султана ще загине. По някаква странна причина султана се вслушал в съвета му и не заминал, а само час след излитането на самолета султана получил вест, че той се е разбил. Повикал пазача и го позлатил целия, но го уволнил. Моля Ви не търсете отговора в интернет ,а се опитайте да я решите сами!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Ами, според мен го е уволнил, защото му казал, че ще се разбие самолетът и му спасил живота, но султана искал да прави нещо по-различно (в случая да лети) и затова го уволнил - защото не успял да лети ! Редактирано от SentLorlpMan (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Горещи теми в момента

  • Подобни теми

    • от Тамболианеца
      Тема за въпроси, проблеми, мнения, помощ за дистрибуцията FreeBSD и насочена към десктоп потребители.
      Какво е FreeBSD?
      FreeBSD е операционна система, използвана за захранване на модерни сървъри, настолни компютри и вградени платформи. Голяма общност непрекъснато я развива повече от тридесет години. Усъвършенстваните функции за мрежи, сигурност и съхранение са направили FreeBSD платформа за избор на много от най-натоварените уеб сайтове и най-широко разпространените вградени мрежови и устройства за съхранение.
      Централен сайт:
      https://www.freebsd.org/
      Основни източници на знания:
      https://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/
      https://www.freebsd.org/cgi/man.cgi
      Важни форуми:
      https://forums.freebsd.org/
      http://daemonforums.org/
      Полезен канал в Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCxwcmRAmBRzZMNS37dCgmHA/videos
    • от Тошко2001
      Здравейте! Извинявам се, че публикувам тук, но не мога да намеря темата по математика. Имам следния проблем- равнобедрен трапец с основи 6см и 8см  и БЕДРО 5см му търсят лицето. А кажете ми аджаба колко му е височината и лицето, че ми взе здравето таз задача. Аз получавам 4 см височина и 28 см квадратни лице. Отговорите са дадени с корени
      а- 14V6 cm
      b- 28V6 cm
      в- 56V6 cm
      г - 7V26 cm
      д- 2V42 cm
    • от Иван 12
      Здравейте , търся си преносима батерия за Iphone 6. Давайте съвети за преносими батерии , които няма да ми прецакат батерията на телефона. 
    • от DarkEdge
      Здравейте,
      Предстои ми смяна на дограма на кухнята - с остъклен балкон, западно изложение. В тази връзка възникват едни въпроси във връзка с цена/ефективност:
      1. Има ли смисъл дограмата да е повече от 4 камерна
      2. Има ли смисъл стъклопакетът да е  от нискоемисионно или високоенергийно стъкло.
      Моля за ограничен спам в темата. 
      Всички гаубици и други средства за отстрел да оставите на входа.
       
    • от Ценко
      Добър ден! Нов съм положението ми се закучи на няколко задачи, може ли да ми помогнете с решенията? Става дума за c#? Мерси предварително!

      Задача 1. Семейство Иванови
      Семейство Иванови имат три деца. Коледа наближава и г-жа Иванова трябва да купи подаръци за всяко едно от децата си. Тя разполага с конкретен бюджет, който не трябва да надвишава. Всяка година тя ходи в един и същ магазин за подаръци. Там обаче, тя винаги дарява остатъкa от бюджета за деца в нужда, за да могат и те да се радват на една красива и пълна с подаръци Коледа. От крайната цена, която тя има в магазина се взимат 10% за данъци. Вашата задача е да създадете програма, която да пресмята, колко пари г-жа Иванова оставя за децата в нужда.
      Вход
      От конзолата се четат 4 числа:
      • На първия ред – бюджетът на г-жа Иванова. Реално число в интервала [30.00…300.00]
      • На втория ред – цената за подаръка на първото дете. Реално число в интервала [10.00… 90.00]
      • На третия ред – цената за подаръка на второто дете. Реално число в интервала [10.00… 90.00]
      • На четвъртия ред – цената за подаръка на третото дете. Реално число в интервала[10.00… 90.00]
      Изход
      На конзолата да се отпечата 1 число – сумата, която г-жа Иванова дарява за децата в нужда. Резултатът да се ФОРМАТИРА до втория знак след запетаята.
      Примерен вход и изход
      Вход Изход Обяснения
      50
      10
      12
      13 13.50 Обща сума за подаръците: 10 + 12 + 13 = 35
      Оставащ бюджет с данъците = (50 – 35) – 10% = 13.50
      Дарение: 13.50 лв
      Вход Изход Вход Изход
      60
      11.50
      10.30
      12.20 23.40 65.50
      12.70
      15
      11 24.12

      Задача 2. Новогодишно парти
      Семейство Иванови организират фирмено парти по случай Нова Година. Те разполагат с точно определен бюджет, който са събрали заедно с гостите седмица преди празника. За партито има предвиден куверт, който е на цена 20 лв на човек. Ако парите дадени за куверт са по-малко от бюджета, с който Иванови разполагат, 40% от остатъка от бюджета отива за фойерверки, а останалите са за дарение. Ако парите за куверт са повече от бюджета, с който разполагат Иванови, те трябва да доплатят недостигащите пари.
      Вход
      Входът се чете от конзолата и съдържа точно 2 реда:
      • На първия ред са броят на гостите – цяло число в интервала [0 ... 200 000]
      • На втория ред е бюджетът на Иванови – цяло число в интервала [0 ... 20 000]
      Изход
      Да се отпечата на конзолата един ред:
      • Ако бюджетът е достатъчен:
      o “Yes!{40 % от оставащите пари} lv are for fireworks and {оставащите пари} lv are for donation.”
      • Ако бюджетът НЕ Е достатъчен:
      o “They won't have enough money to pay the covert. They will need {недостигащите пари} lv more.“
      Резултатът да бъде ЗАКРЪГЛЕН до цяло число!
      Примерен вход и изход
      Вход Изход Обяснения
      20
      1000 Yes! 240 lv are for fireworks and 360 lv are for donation. Цена за куверт: 20 * 20 = 400 лв
      400 < 1000
      Оставащи пари: 1000 – 400 = 600 лв
      Пари за фойерверки: 40% от 600 лв = 240 лв
      Пари за дарение: 600 – 240 = 360 лв
      Вход Изход Обяснения
      10
      150 They won't have enough money to pay the covert. They will need 50 lv more. Цена за куверт: 20 * 10 = 200 лв
      200 > 150
      Недостигащи пари: 200 – 150 = 50 лв

      Задача 3. Ваканцията на Иванови
      След Новогодишното парти, семейство Иванови решават да отидат на почивка. Заедно със себе си те взимат трите си деца и кучето. Семейството трябва да избере дестинация. В зависимост от мястото където ще отседнат, цената е различна. Дестинациите и цените за нощувка са както следва:
      Miami Canary Islands Philippines
      Нощувки 1 - 10 11 – 15 > 15 1 - 10 11 - 15 >15 1 - 10 11 - 15 >15
      Възрастни 24.99 лв 22.99 лв 20.00 лв 32.50 лв 30.50 лв 28.00 лв 42.99 лв 41.00 лв 38.50 лв
      Деца 14.99 лв 11.99 лв 10.00 лв 28.50 лв 25.60 лв 22.00 лв 39.99 лв 36.00 лв 32.40 лв

      Тъй като семейството има куче, към крайната цена за престоя им се добавят още 25%.
      Семейство Иванови трябва да изберат вида на транспорта, с който ще пристигнат на посочената от тях дестинация. Видовете транспорт и цените са както следва:
      train bus airplane
      Възрастни 22.30 лв 45.00 лв 90.00 лв
      Деца 12.50 лв 37.00 лв 68.50 лв
      Вход
      От конзолата се четат 3 реда:
      • Първият ред – броят нощувки. Цяло число в интервала [1…100]
      • Вторият ред – вид дестинация - “Miami”, “Canary Islands”, “Philippines”.
      • Третият ред – вид транспорт – “train”, “bus” или “airplane”
      Изход
      Да се отпечата на конзолата едно число – цялата сума, форматирана с точност до ТРЕТИЯ знак след десетичния разделител.
      Примерен вход и изход
      Вход Изход Обяснения
      10
      Miami
      airplane 1572.375 Разход дестинация > Miami => (10 нощувки * (2 възрастни * 24.99 + 3 деца * 14.99)) + 25% = 1186.8749
      Разход транспорт > airplane => 2 възрастни * 90 + 3 деца * 68.50 = 385.5
      Разход за цялата почивка = 1572.375
      Вход Изход
      5
      Philippines
      train 1369.288

      Задача 4.Тренировка
      Г-жа Иванова иска да отслабне за празниците. Започвайки тренировка, първия ден тя пробягва М километра. Следващите N дни, тя увеличава дневната си норма с К%. За да успее да отслабне, тя трябва да избяга минимум 1 000 км. Съставете програма, която при получени начални километри, брой дни и проценти, с които тя ще увеличава всеки ден нормата си, ще проверява дали километрите, които тя е избягала са достатъчни. Ако километрите не са достатъчни, на конзолата да се изведат недостигащите километри. Ако са достатъчни да се изведе съобщение в което г-жа Иванова е поздравена за добре свършената работа.
      Вход
      От конзолата се четат поредица от числа, всяко на отделен ред:
      • На първия ред – N – брой дни, в които г-жа Иванова тренира – цяло число в интервала [1...50]
      • На втория ред – M – километрите, които тя е избягала първия ден – реално число в интервала [1.00…500.00]
      • За всеки един ден на отделен ред :
       Процентите, с които се увеличава дневната и норма – цяло число в интервала [1…100]
      Изход
      Да се отпечата на конзолата 1 ред, както следва:
      • Ако пробяганите километри са >= 1 000 км – да се отпечатва съобщение:
      „You've done a great job running {избяганите километри повече от 1000} more kilometers! “
      • Ако пробяганите километри са < 1 000 км – да се отпечата съобщение:
      „Sorry Mrs. Ivanova, you need to run {недостигащите километри} more kilometers“

      Резултатът да се ФОРМАТИРА до по-високото цяло число.
      Примерен вход и изход
      Вход Изход Обяснения
      5
      30
      10
      15
      20
      5
      12 Sorry Mrs. Ivanova, you need to run 783 more kilometers 1 ден: 30 = 30 км
      2 ден: 30 + 10% = 33 км
      3 ден: 33 + 15% = 37.95 км
      4 ден: 37.95 + 20% = 45.54 км
      5 ден: 45.54 + 5% = 47.817 км
      6 ден: 47.817 + 12% = 53.55504 км
      Общо километри: 247.86204
      247.86204 < 1000 =>
      Недостигащи километри : 1000 – 247.86204= 752.13796-> 753





      Вход Изход
      4
      100
      30
      50
      60
      80 You've done a great job running 299 more kilometers!

      Задача 5. Коледен чорап
      Да се напише програма, която прочита от конзолата цяло число N и чертае коледен чорап с:
      • Височина 3 * N + 3 реда
      Вход
      Входът е цяло число в интервала [3…50].
      Изход
      Да се отпечатат на конзолата 3 * N + 3 текстови редове, изобразяващи коледния чорап - точно както в примерите.
      Примерен вход и изход
      Вход Изход Вход Изход
      3 |------|
      |******|
      |------|
      |--~~--|
      |-~~~~-|
      |--~~--|
      \.......\
      -\.MERRY.\
      --\.......\
      ---\.X-MAS.\
      ----\.......\
      -----\_______) 6 |------------|
      |************|
      |------------|
      |-----~~-----|
      |----~~~~----|
      |---~~~~~~---|
      |--~~~~~~~~--|
      |-~~~~~~~~~~-|
      |--~~~~~~~~--|
      |---~~~~~~---|
      |----~~~~----|
      |-----~~-----|
      \.............\
      -\.............\
      --\.............\
      ---\....MERRY....\
      ----\.............\
      -----\....X-MAS....\
      ------\.............\
      -------\.............\
      --------\_____________)

      Задача 6. Таблица за умножение
      Най-малкият син на сем. Иванови все още не знае таблицата за умножение. Веднага след коледните празници, той ще има контролно и вие трябва да му помогнете да я научи. Вашата задача е да съставите програма, в която се въвежда цяло трицифрено число, и се извежда таблицата за умножение. Поради особености на вашата програма вземаме цифрите на въведеното число в обратен ред. Максималната стойност на множителите е определена от всяка една от 3-те цифри на въведеното число.
      Вход
      Входът е цяло трицифрено число в интервала [111…999].
      Изход
      Да се отпечатат на конзолата няколко на брой реда в следния формат:
      {първата цифра} * {втората цифра} * {третата цифра} = {резултатът от умножението на трите цифри}
      Първата, втората и третата цифра не могат да бъдат отрицателно или равно на 0 число!
      Примерен вход и изход
      Вход Изход Обяснения Вход Изход
      324 1 * 1 * 1 = 1;
      1 * 1 * 2 = 2;
      1 * 1 * 3 = 3;
      1 * 2 * 1 = 2;
      1 * 2 * 2 = 4;
      1 * 2 * 3 = 6;
      2 * 1 * 1 = 2;
      2 * 1 * 2 = 4;
      2 * 1 * 3 = 6;
      2 * 2 * 1 = 4;
      2 * 2 * 2 = 8;
      2 * 2 * 3 = 12;
      3 * 1 * 1 = 3;
      3 * 1 * 2 = 6;
      3 * 1 * 3 = 9;
      3 * 2 * 1 = 6;
      3 * 2 * 2 = 12;
      3 * 2 * 3 = 18;
      4 * 1 * 1 = 4;
      4 * 1 * 2 = 8;
      4 * 1 * 3 = 12;
      4 * 2 * 1 = 8;
      4 * 2 * 2 = 16;
      4 * 2 * 3 = 24; Вземаме цифрите от числото както следва: неговата последна за първо, средната за второ, и първата за трето число. 222 1 * 1 * 1 = 1;
      1 * 1 * 2 = 2;
      1 * 2 * 1 = 2;
      1 * 2 * 2 = 4;
      2 * 1 * 1 = 2;
      2 * 1 * 2 = 4;
      2 * 2 * 1 = 4;
      2 * 2 * 2 = 8;

       
  • Дарение

×
×
  • Добави ново...