Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

"Унищожава" ли Газовата уредба двигателя?


Препоръчан отговор

Във връзка с това само на мен ли ми прави впечатление, че за около 10 дена газта падна с близо 10ст? И продължава да пада - вчера беше 1,24 днес сутринта - 1,22 ... Това ме навежда само на една мисъл - идват отпускарски сезон гответе се за ударно увеличение - на бас с някой от Вас, че Август месец газта ще се качи на поне 1,40 като фантом в опера ;)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 92
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Във връзка с това само на мен ли ми прави впечатление, че за около 10 дена газта падна с близо 10ст? И продължава да пада - вчера беше 1,24 днес сутринта - 1,22 ... Това ме навежда само на една мисъл - идват отпускарски сезон гответе се за ударно увеличение - на бас с някой от Вас, че Август месец газта ще се качи на поне 1,40 като фантом в опера ;)

Може и заплатите да увеличат :D ,ще почакаме и ще видим.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Във връзка с това само на мен ли ми прави впечатление, че за около 10 дена газта падна с близо 10ст? И продължава да пада - вчера беше 1,24 днес сутринта - 1,22 ... Това ме навежда само на една мисъл - идват отпускарски сезон гответе се за ударно увеличение - на бас с някой от Вас, че Август месец газта ще се качи на поне 1,40 като фантом в опера ;)

Обикновено горивото се вдига веднъж с 30-40 ст.и пада 5 пътии по 2-3 ст.Прав си че ще скочи.Оправданията все са едни и същи-като не се купува се вдига за да има пари за заплати а като се купува за отпускарският сезон се вдига защото имала голямо търсене и когато една стока се търсела тя се вдигала.При всички положения все е нагоре.

Редактирано от KGKulata (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Струва ми се, спора тук стана като спора - дизел или бензин всеки е прав за себе си. А карам бензинови автомобили с газова уредба от 1988г.(4бр.) и двигател не е се е скапвал за това ,че карам на газ. За марките на газовите уредби за мен не е толкова важно марката а майстора, който я е поставил и регулирал да си разбира от работата Карал съм с турски изпарител един автомобил (Опел Вектра) 10 години(98х км.) и по него не съм пипал абсолютно нищо (изпарителя). На сегашната ми кола също е турски (1.5г) и засега няма проблем.

Да обобщя - ако ще изминаваш поне 30км на ден излиза по евтино да си сложиш газ, но ако си "съботно-неделен шофьор" няма смисъл защото трудно ще избиеш цената на уредбата а за дизел само трактор или камион :) (е може и джип)  това последното е в кръга на майтапа да не се обиждат "дизелджийте"

Редактирано от jorji6 (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз не знам къде вече е далаверата от дизела.Първо че е по скъп от бензина и второ ако отидеш в Дупница да си вземеш кола то дизеловите са на почти двойна цена от бензиновите-казвам го примерно за покупка на две еднакви коли. :(

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте, моето мнение е, че вече газови уредби не слага никой. Вече се слага само газов инжекцион. А газовия инжекцион е съвсем друга бира. Особено новите газови инжекциони OBD. Тук говорим за ново пололение газови системи управлявани от спец. софтуер регулиращ автоматично подаването на горивото. teddyn1, мисля че този калкулатор  dns-autogas.com е по-добър, има повече полета за попълване :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

 за дизел само трактор или камион :) (е може и джип)  това последното е в кръга на майтапа да не се обиждат "дизелджийте"

Оф пак експерти ! Аз такива бензинаджии ги отказвам още на първите 100тина метра с печката (нали така ги наричате). Една панамера ми беше дала лек отпор ама и нея я отказах след 80-100 км дистанция и  рязко върна газта че явно попривърши бенза.

 

Аз не знам къде вече е далаверата от дизела.Първо че е по скъп от бензина и второ ако отидеш в Дупница да си вземеш кола то дизеловите са на почти двойна цена от бензиновите-казвам го примерно за покупка на две еднакви коли. :(

Като си купиш нова кола и я караш 100 хил и я смениш пак с такава тогава ще разбереш къде е далаверата.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Изабелов, съобразявай се малко с нашата действителност. Тука шепа хора си сменят колата с нова на 100 хил. километра.

Редактирано от Silvering (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз си сложих газов ижекцион за 1200лв - Романо с ОБЦ. Автомобила е 4цилиндров. Колата е малко по-тромава в ниските обороти като във високите не се усеща фрапираща разлика. Промяна в разхода не усещам, но преди на седмица слагах по 40-50лв бензин а сега слагам по 20лв газ и на 2 седмици по 10лв бензин. Газовата е платена една част кеш а другата е на изплащане и така с икономията си плащам месечната вноска като след няколко месеца ще съм си я избил. Като се има в предвид, че лятото ще се ходи няколко пъти на море и на балкан избиването на уредбата ще стане още по-бързо. Не знам какви са тези неща, че колата на газ дигала 120-140 и край. Вече четири коли имаме на газ и си набират доста добре всичките и не забелязвам подобни неща. Ако е някоя обикновена газова намалена нарочно за да гори по-малко... е няма пълно щастие :)

Относно изсъхването на гарнитурите - да и има негативен ефект, но когато колата се кара само на газ. Пак ще дам пример- Ауди 80 карбуратор... Поради затруднения го карах 2-3 месеца само на газ още със запалването. Сипвайки бензин след това при даването на газ имаше сериозно замисляне около секунда преди да се изфорсира, което при ляв завой в задръстване си беше доста дразнещо. Сложих 100 октана покарах я една седмица на яки обороти и проблема изчезна. Ако колата се пали на бензин такива проблеми не съм забелязал. Зимата е добре може би да се покарва на бензин 1-2км и тогава да се прехвърля. На сегашната кола сложих газов инжекцион, който си пали на бензин и си прехвърля автоматично на газ ,когато колата достигне някаква температура и изобщо не се забелязват подобни аномалии поне при мен.

Така, че моето мнение като потребител е, че кадърно настроена газова уредба/инжекцион е много добра инвестиция за хора които карат ежедневно. Проблемите в повечето случаи идват от потребителите, а не от самата кола. Не ви е виновна газта ако карате само на газ и не се сещате да палите на бензин и от време на време да продухвате добре колата на бензин.

Редактирано от kichuka (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

При изгаряне на пропан-бутана в горивната камера,температурата е значително по висока от колкото на бензина!Затова зимно време да палиш на газ е абсол1тно грешно.Колкото и да сметнали линейните топлинни разширения конструкторите,едва ли са предвидели големи аномалии на метала.Представете си ,колата зимно време е на -10 (аналогично и блока на двигателя е толкова) и изведнъж в горивната камера се подава искра и там температурата става около 400- 600 градуса за няколко части от секундата......

 

Второто,много зависи съотношението пропан/бутан ,по различните бензиностанции е различно,от там идва и разликата в горенето и вървенето (предполагам всеки който е карал на газ го е забелязал)

 

Трето, много е важно да слагат необходимото количество смазочна течност в пропан бутана,ако то е занижено двигателя ви лесно и бързо ще се износи,като първия симптом е леко повишаване на работната температура,а от там и прегряването на гумичките на клапаните,което всъщност води до не доброто им уплътнение и от там горенето на масло става очевадно (сиво  бял пушек от ауспуха)

 

При добрата пропорция и налягане при газта детонационното горене е сведено до минимум,което е много добре,пази двигателя ,лагери колянов вал и др.Това единствения плюс на газта пред бензина и цената естествено,но основно говоря за последиците от карането на пропан бутан.

 

Та така като се замисля,ако реша да слагам газ,то колата трябва да я прежаля,защото в България нищо няма като хората.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен с колегата Тонио85. Не съм много сигурен какво унищожава и какво не. Показателите сочат рязко преминаване на газови уредби. По втино е от всичко друго. Има много инструменти в уеб, които изчисляват колко пари се спестяват месечно, и колко гориво спестяваш. В тази криза не можем да си позволим скъпи неща това е. 

Някои умници ще кажат че понякога евтиното излиза скъпо, но не винаги. Трябва да се залага на качеството на уредбата от световни производители и чак тогава да се сравняват цени и показатели.

 

ПС ето един инструмент. http://nagas.bg/

Като влезеш в сайта отдясно има калкулатор. Действа безотказно.

teddyn1 тук има малко по добър инструмент за проверка на разхода dns-autogas.com/calculate.php

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Карам на газ вече над 60 000 км (Мицубиши Лансър 2008г.). Минимална разлика при вървежа (при леко побарване на настройките на газта и това изчезва), абсолютно никакви оплаквания от повреди и т.н., разхода ми е много по-нисък и съм много доволен. Разбира се, хубаво и евтино НЯМА - 1 550 лв газов инжекцион с 63л бутилка :):):)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

При изгаряне на пропан-бутана в горивната камера,температурата е значително по висока от колкото на бензина!Затова зимно време да палиш на газ е абсол1тно грешно.Колкото и да сметнали линейните топлинни разширения конструкторите,едва ли са предвидели големи аномалии на метала.Представете си ,колата зимно време е на -10 (аналогично и блока на двигателя е толкова) и изведнъж в горивната камера се подава искра и там температурата става около 400- 600 градуса за няколко части от секундата......

Колега, не пиши глупости. Дали температурата е -10 или +10 градуса, смяташ ли че тези 1-2% разлика са фатални за двигателя? В горивната камера температурите са около и над 1 000 градуса...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не пиши глупости. Дали температурата е -10 или +10 градуса, смяташ ли че тези 1-2% разлика са фатални за двигателя? В горивната камера температурите са около и над 1 000 градуса...

По принцип ако се зачетеш внимателно има и още пропуски но не ми се влиза в безсмислени спорове.

 

Всеки рано или късно си дава сметка как е по добре за него на газ или бензин. Според мен и за мен газта пази двигателя ... това да видиш маслото си на щеката след 5 000 км прозрачно и никога да не чуеш авансовото чукане на мотора и куп още, естествено охладителната и запалителната ти уредба трябва да са в завишените норми на много добре. 

... но аз бомба в колата си няма да сложа (повече) и предпочитам дизела.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Оф пак експерти ! Аз такива бензинаджии ги отказвам още на първите 100тина метра с печката (нали така ги наричате). Една панамера ми беше дала лек отпор ама и нея я отказах след 80-100 км дистанция и  рязко върна газта че явно попривърши бенза.

 

Като си купиш нова кола и я караш 100 хил и я смениш пак с такава тогава ще разбереш къде е далаверата.

Ех... Ма компетентно изказване. Твоята кола каква, на този който го "отказваш" каква е и т.н. Като ще пишеш такова изречение горните неща е редно да ги сложиш, защото малко така само в твоята глава става нещо и ние няма как да го прочетем чрез телепатия. А газов инжекцион - не дава нито 1 магаре разлика в мощността на колата и нито 1 секунда във  времето за развиване на 0-100 или  четвърт миля ;). Някой беше писал за паленето на газ зимата - газовият инжекцион винаги пали на бензин и след като достигне нужната температура (има датчик който е към уредбата и се настройва по усмотрение на майстора) минава автоматично на газ. Зависи от автомобила и т.н. има всякакви различни настройки, които могат да се направят - пример при мен освен темп. датчик има и един момент, че след 4 500 об/мин (когато ми се включва vitec технологията на двигателя) минава само и единствено на бензин, обяснението защо е дълго ;). Моят съвет е ако имаш бенз. кола вече и караш както един колега по горе е казал повечко от само съб. и Неделя по няколко км. да си сложиш ГИ (газов инжекцион) и да си щракаш с пръсти! До колегата "izabel1" - прав си, че всеки сам си прави сметката, но се сети, че ако си сменяш автомобила на 100 хил. км. няма значение ако ще и на преработено олио да караш, той като е в гаранция не ти пука, а после още по - малко защото ще го замениш с нов. И щом имаш пари да си сменяваш така автомобилите надали ще те бърка да избиеш 2-3 лева на 100 км. от разликата бензин - газ или дизел - метан и т.н.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

 

Според мен и за мен газта пази двигателя

... това да видиш маслото си на щеката след 5 000 км прозрачно и никога да не чуеш авансовото чукане на мотора и куп още, естествено охладителната и запалителната ти уредба трябва да са в завишените норми на много добре. 

 

 

 

Не само че "пази" двигателя,ами и връща километража ....

Препоръчвам на тези,които маслото им на  5000 км. е все още бистро,при следващата смяна да се замислят за друга марка масло! 

Редактирано от lost in... (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ех... Ма компетентно изказване. Твоята кола каква, на този който го "отказваш" каква е и т.н. Като ще пишеш такова изречение горните неща е редно да ги сложиш, защото малко така само в твоята глава става нещо и ние няма как да го прочетем чрез телепатия.

До колегата "izabel1" - прав си, че всеки сам си прави сметката, но се сети, че ако си сменяш автомобила на 100 хил. км. няма значение ако ще и на преработено олио да караш, той като е в гаранция не ти пука, а после още по - малко защото ще го замениш с нов. И щом имаш пари да си сменяваш така автомобилите надали ще те бърка да избиеш 2-3 лева на 100 км. от разликата бензин - газ или дизел - метан и т.н.

Офф

Да ти кажа нещо извън темата понеже питаш !

Аз съм изключителен спортсмен, тоест не ходя да меря сили с деца от детската градина и никога не провокирам по слаби с цел да си задоволя егото.

Ти да не си мислиш че търся варбурзи и трабанти че да меря сили. Изобщо не търся никой да меря сили все мен ме намират.

Скоча ли на педала означава че някой много ме е подценил или се е надценил.

Имам уникалната способност да поддържам много висока средна скорост когато реша. За съжаление (мое много голямо) автомобила ми в заводски настройки не може да премине скорост от 215км (все пак е 2т 245кс 8 скорости дизелак, разход 9/100км ) но това много не ме притеснява. Горе долу да имаш идея аз няколко пъти съм вземал разстоянието Варна - Русе (табела до табела в средата на 90 години ) за 1.05 часа горе долу 190км/ч средна скорост с опел калибра 150кс.

Варна - Ябланица 2.15 часа (в това време включи едно зареждане на резервоар и един рушвет където платих след Търново за 165км на радара) щях да съм в София доста под 3 часа но ми отнеха предимство :)  по големите моторни превозни средства. (ляв завой от главния път без да се оглежда дали е изпреварван от друго МПС) Вече не знам как са пътищата има ли няма ли магистрали по отсечката аз ти говоря за средата на 90 години сега тия скорости за тези пътища може и да са нормални знам ли !

 

И нещо по към темата. Практиката показва купуваш нова кола караш 100хил км и я оставяш на някой да и бере ядовете и да пише по форуми за проблеми, доплащаш 35% от цената и и купуваш по новия и модел. Няма сервизи няма главоболия,ако и стане нещо, хвърляш я в сервиза на производителя и свиваш рамене и им казваш не ме интересува колата е гаранционна ! Вие сте сериозна марка и си поемете задълженията иначе им пращам едно писмо на ония в Германия.

 

п.п. Ей днес писах за бомби в колата и гледай какво става

http://pik.bg/%D0%BF%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%BF-%D1%81%D0%B5-%D0%B1%D0%BB%D1%8A%D1%81%D0%BD%D0%B0-%D0%B8-%D0%B2%D0%B7%D1%80%D0%B8%D0%B2%D0%B8-%D0%B2-%D1%86%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%8A%D1%80%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%B5%D0%BD-%28%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BC%D0%BA%D0%B8%29-news78117.html

Само на газ може да се получи това и гледам и една бутилка в ремаркето.

Редактирано от izabel1 (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Офф...  

Аз няма как да знам ти спортсмен ли си, лаик ли си какъв си. И все още няма как да знам - просто не се познаваме, както и ти не знаеш аз какъв съм ;) Но мога да дам за пример на всички колеги как не се прави. Какви са тези километри и времена бе човек? Имаш късмет просто защото средата на 90-те си беше анархия... Обаче ела сега и от Варна до Русе може и нито един катаджия да те спре обаче няколко камерки като те нащракат едно хубаво и ти дойдат на адрес снимките и "поканата" да се явиш в съда ;). А аз лично ако имах власт отдавна щеше да се отнема освен книжката и колата за огромно превишаване на скоростта + над 1,2 пром. алкохол, но уви не съм и за това в България има понятие "Войната по пътищата". И тази новината, която си дал не виждам да пише, че пикапа е имал ГУ или ГИ, ако се лъжеш по снимката на която се вижда някаква бутилка отзад на пикапа - по - добре не се заблуждавай, гаранция - Франция.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Като караш 100 км за 10 лева разход на газ в София градско и хич не те интересува какво се случва. Двигателя и неговите ремонти не могат да се сравнят с парите които се икономисват. Карал съм на газ 1 жигули 400 000 км., 2 Рено 19 - 200 000 км. в момента Пежо 206 1.6 16V 110 к.с. газов инжекцион с три режима на каране/икономичен, нормален и спорт/ на икономичен на 3 предавка вдига 150 км/ч и не искам да го пробвам дали на 4-5 ще вдигне 200//гаранция, че ще стане/. По-добро гориво към момента няма измислено на цена 1.16 лв/л и за пъргавина на колата и всичко е като на бензин, даже и по-добре на газ. И сто коли да имам и всичките ще са на газ защото газта се изплаща стократно. Инвестираш веднъж 1000- 1200 лева и си гледаш кефа от там на татък и се смееш на комшиите дето ги е страх да си запалят бензинките и дизелаците, че им е скъпо. Колите са за каране а не за снимки прлед блока.

Поздрави на всички газаджии!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Големи карачи станахте,всеки втори стана рибар,всеки трети майстор газаджия,що не си седнете на задниците и не подскачате като ощипани моми.

Редактирано от lost in... (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Големи карачи станахте,всеки втори стана рибар,всеки трети майстор газаджия,що не си седнете на задниците и не подскачате като ощипани моми.

 

Все пак всеки има право на избор, нали така? Не разбирам защо е тази реакция. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

там на татък и се смееш на комшиите дето ги е страх да си запалят бензинките и дизелаците, че им е скъпо. Колите са за каране а не за снимки прлед блока. Поздрави на всички газаджии!

Много правилно че колите са за каране ! Със всичко съм съгласен в поста ти но чак пък да ни е страх да си запалим дизелаците ми дойде в повече.
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Опасенията, че използването на газ разрушава двигателя отпаднаха още преди 20г.- сегашните клапани и леглата им са от високолегирани сплави и издържат на по-високата температура на изгорелите газове.На теория максималната мощност пада с около 11%, но на практика е около 15-17%.Но иначе поради по-голямото октаново число на газа, на автомобила му се "глади косъма". Опасно е ако има теч на газ или ако самата система е "направи си сам", но всеки отговаря за себе си. Някои твърдят,че е по-опасно от другите горива, но ако се стигне до сблъсък ти не знаеш дали другият не е с газова у-ба, пък ако ще и да си без гориво. Икономията е средно от 15-40 % като се вземат всички разходи и в зависимост от това кара ли се на къси разстояния или не.Зимно време на късо разстояние (студен двигател) разходът на газ може да стане и 20л/100 поради влизането на газ в течна фаза в двигателя.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Защото в БГ и дизел да караш, при нафта 2.60 си е доста по-скъпо от газта. Това имаше предвид. 

при еднакви кубици нафтата дава доста по-ниськ разход от бензина, а в сравнение с газта да не говорим

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване