Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

"Унищожава" ли Газовата уредба двигателя?


Препоръчан отговор

Зимно време на късо разстояние (студен двигател) разходът на газ може да стане и 20л/100 поради влизането на газ в течна фаза в двигателя.

Това може и да е вярно за газови уредби от преди 20 год. С качествени газиви инжекциони е изключено течна фаза газ да попадне в двигателя и разхода да се промени толкова. Който пък се притеснява от "бомбата в багахника" мога само да кажа, че дори и при пожар няма никаква възможност съвременна газова бутилка да гръмне защото си има защитни предпазители за такива случаи, просто газта от бутилката ще изгори заедно с колата и няма да гръмне. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 92
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Не унищожава! Аз карам от 30 години с газови уредби и не съм имал проблеми породени от употребата на газ / пропан-бутан/. В момента карам Лада на 300 000 км и съм я карал само на газ. Ще я подаря на форума за да ми докажат ,че има поражения причинени от това гориво.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

при еднакви кубици нафтата дава доста по-ниськ разход от бензина, а в сравнение с газта да не говорим

Много малко дизелови автомобили горят 4л/100км. Пежо 308. Ако говориш за тях е вярно, като обърнем разхода в лв./100км. При цената на газта в момента това е най- конкурентно  гориво. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Много малко дизелови автомобили горят 4л/100км. Пежо 308. Ако говориш за тях е вярно, като обърнем разхода в лв./100км. При цената на газта в момента това е най- конкурентно  гориво. 

Коя кола на Газ гори под 8, а никой не смята покрай газта и колко бензин ходи нали? Така мойта кола мазда 323 ф 2.0 ТД е 4.4 изън градско 6.4 градско. Да го сложим 5 на 100 грубо, това са 13 лв на 100 км. Газ при 8 на 100 е 10 лв. а при 10 на сто дето горят повечето на газ става разлика от да не казвам колко стотинки, като пресметнете изпортените гърнета като цена, като щета породена от газта и си коригирате изчисленията ще видите аджеба закакво иде реч!

А кажете ми 2 хиляди кубика кола на газ колко ще изгори. минимум 10 на сто газ. А зимата градско не ми се мисли.

Редактирано от vasilevsa (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм доволен от газта. :) Ето днес ходих до Балчик с колата - мотора е 1.6,  83к.с. обикновено газово Landi Renzo Тръгнах с пълна бутилка газ, и като се върнах, отново я заредих до горе. Значи, минах общо 84км. и бутилката събра газ за 8лв.

Ако карах на бензин, за тия километри сигурно щяха да ми заминат 15 - 16 лв. за бензин.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Коя кола на Газ гори под 8, а никой не смята покрай газта и колко бензин ходи нали? Така мойта кола мазда 323 ф 2.0 ТД е 4.4 изън градско 6.4 градско. Да го сложим 5 на 100 грубо, това са 13 лв на 100 км. Газ при 8 на 100 е 10 лв. а при 10 на сто дето горят повечето на газ става разлика от да не казвам колко стотинки, като пресметнете изпортените гърнета като цена, като щета породена от газта и си коригирате изчисленията ще видите аджеба закакво иде реч!

А кажете ми 2 хиляди кубика кола на газ колко ще изгори. минимум 10 на сто газ. А зимата градско не ми се мисли.

 

Сравнението ти не е правилно, но не ми се влиза в спорове. Всеки сам прави преценката за себе си. За това има всякакви коли по пътищата. Ти си избрал дизел и си доволен, аз газ и също съм доволен. 

Да не споменаваме колко ми струва на мен един инжектор на инжекциона (20 лв), а на теб колко ти струва помпата, дюзите и т.н. 

Дизел е добре, ако караш по 40 + К километра на година. Пази двигателя, защото работи на ниски обороти. Бързо се развърта, дори и на 1500 об/мин. Бензинката под 3000 об/мин. все едно не върви. И т.н. и т.н. 

Също така, нов, гаранционен... не бих се замислил. И аз бих взел дизел, но само ако е гаранционен. А в момента продаваме колата на жена ми и ще взимаме хибрид. Ето това вече ми се струва супер оферта. :) 

Темата ми се струва безсмислена, защото хората тук не отговарят на въпроса "унищожава ли газова уредба двигателя", а на въпроса "какво карате". 

И да не забравим, че в основата на слагането на газ е мизерията. Всеки гледа да прави икономия, това е. На дали в Дубай знаят какво е газова за автомобил. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Имам много стаж на газ. Има и странични ефекти! Многото конденз в ауспуха замръзва и без топъл гараж си е приключение.

Трябва и свещи, кабели и въздушен филтър да се сменят по-често, че започва да киха и гърми във смукателния колектор. За това не се слага газова на мотор със пластмасови колектори. И там вече има решение!

Лошото е, че от тези детонации заминава дебитомера или мап-сензора. И двете са над 150лв. От газта излиза чернилка, която трябва да се чисти от дроселовата клапа и моторчето за празен ход.

Много често изгаря и бензиновата помпа.

Малко е странно, че това което написах е вярно, въпреки че на мен не ми се е случвал нито един от тези проблеми от използването на газ. :D

А баща ми мина през всичките.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Да ви дам едно мнение и малко  цифри ! Аз съм бил и на трите горива. Зависи кой какво търси но общо взето равносметката е следната. Ако търсиш икономия си на газ, ако искаш пъргав автомобил си на бензин а ако искаш икономия и пъргавина си на дизел. Имах една вектра навремето фул инжекция и понеже аз въртя много от колата почти не слизам средно 150км на ден един комшия който имаше сервиз за газови уредби ме нави. Такъв кур ядох а и той в чудо се видя и накрая я разкарах. От изключително спортен автомобил на се превърна баш в каруца (тогава нямаше газови инжекциони) с разход 19л на газ от 11л на бензин, до към 140км/ч се усещаше лека загуба на мощност но след 140 хич я нямаше и я стигне 160 я не а на бензин 220 където и да я пипнеш ама преди газовата уредба, ама с газовото и на бензин се секна понеже и сложиха един фланец с по малък отвор на въздуха. Трябваше да се кара на изключително богата смес понеже гърмеше яко в смукателните колектори и начупи де що пластмасови тръби имаше. Беше с два възвратни клапана ф50мм  защото на един все едно го нямаше и чупеше постоянно. Как не издуха платината на дебитомера още ми е чудно. Та разкарах я. После ми се падна една шкода фелиция 1,3 със газово, е тя беше много икономична ама милата баир да не видеше. Там такова измръзване на ръката ми направи веднъж бутилката на една газостанция че разкарах газовото заедно с колата. Аве за газ не ща и да чуя. Дизела, е там вече е друг свят. Отивам вчера до столицата за сервизно обслужване и се дръпнахме с мерцедес лимузина около 50-60 км гонка ами 2т 4/4 кола със скорост от 180-220 даде разход 10,6 л нафта на климатик. Днес се връщам и чакам някой да се закачим и я сложих на 100км на авто пилот докато някой ме настигне ... за 50 км извън града(не можах да издържа повече) заби среден разход 6.5 на климатик.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Трябва и свещи, кабели и въздушен филтър да се сменят по-често, че започва да киха и гърми във смукателния колектор. За това не се слага газова на мотор със пластмасови колектори. И там вече има решение!

Не е точно така. Свещите и кабелите, както и въздушният филтър са консумативи и се сменяват на определен пробег.

По-принцип в България се кара докато може да върви колата и после се вика "ама тая кола много скапана".

Я честно си кажете на колко хиляди ви е маслото в скоростите, диференциала, спирачната уредба, антифриза ;) . Например на ангренажните ремъци дават гаранция от 4 до 5 години без значение от пробега.

Другия голям проблем са "майсторите". Грубо половината от тях (а може и повече) си нямат на представа от регулирането на газовата уредба. Виждал съм сервиз за газови уредби без НИКАКВА диагностична апаратура. Работеха "на усет" :shock11:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не е точно така. Свещите и кабелите, както и въздушният филтър са консумативи и се сменяват на определен пробег.

Само че при газта този пробег е съкратен. Поинтересувай се малко. Леко замърсен въздушен филтър може при бензин да не го усетиш изобщо но при газ ще ти вдигне веднага разхода. Кабели на свещи и свещи  ... същата работа, на бензин може и да не ти правят проблем но на газ ще ги усетиш веднага.

Охладителна система същата работа, ако ти е леко замърсена на бензин може и да смогва да поддържа в нормален топлинен режим мотора но на газ ще почне да ти загрява.

Редактирано от izabel1 (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Да ви дам едно мнение и малко  цифри ! Аз съм бил и на трите горива. Зависи кой какво търси но общо взето равносметката е следната. Ако търсиш икономия си на газ, ако искаш пъргав автомобил си на бензин а ако искаш икономия и пъргавина си на дизел. Имах една вектра навремето фул инжекция и понеже аз въртя много от колата почти не слизам средно 150км на ден един комшия който имаше сервиз за газови уредби ме нави. Такъв кур ядох а и той в чудо се видя и накрая я разкарах. От изключително спортен автомобил на се превърна баш в каруца (тогава нямаше газови инжекциони) с разход 19л на газ от 11л на бензин, до към 140км/ч се усещаше лека загуба на мощност но след 140 хич я нямаше и я стигне 160 я не а на бензин 220 където и да я пипнеш ама преди газовата уредба, ама с газовото и на бензин се секна понеже и сложиха един фланец с по малък отвор на въздуха. Трябваше да се кара на изключително богата смес понеже гърмеше яко в смукателните колектори и начупи де що пластмасови тръби имаше. Беше с два възвратни клапана ф50мм  защото на един все едно го нямаше и чупеше постоянно. Как не издуха платината на дебитомера още ми е чудно. Та разкарах я. После ми се падна една шкода фелиция 1,3 със газово, е тя беше много икономична ама милата баир да не видеше. Там такова измръзване на ръката ми направи веднъж бутилката на една газостанция че разкарах газовото заедно с колата. Аве за газ не ща и да чуя. Дизела, е там вече е друг свят. Отивам вчера до столицата за сервизно обслужване и се дръпнахме с мерцедес лимузина около 50-60 км гонка ами 2т 4/4 кола със скорост от 180-220 даде разход 10,6 л нафта на климатик. Днес се връщам и чакам някой да се закачим и я сложих на 100км на авто пилот докато някой ме настигне ... за 50 км извън града(не можах да издържа повече) заби среден разход 6.5 на климатик.

Е тук е истината. Ако е поставена газовата уредба както трябва и е настроена правилно нямаше да си на това мнение. В твоя случай са съсипали колата. При баща ми е същото. На пълна инжекция са сложили обикновена газова. Газовата дава разход + - 1л. Три коли съм сменил и трите бяха така. В екстремни изпреварвания може да се наложи да обърнеш на бензин. Иначе тягата е почти незабележима. И на газ и на бензин максималната скорост се постига. На газ е малко по-бавно.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Коя кола на Газ гори под 8, а никой не смята покрай газта и колко бензин ходи нали? Така мойта кола мазда 323 ф 2.0 ТД е 4.4 изън градско 6.4 градско. Да го сложим 5 на 100 грубо, това са 13 лв на 100 км. Газ при 8 на 100 е 10 лв. а при 10 на сто дето горят повечето на газ става разлика от да не казвам колко стотинки, като пресметнете изпортените гърнета като цена, като щета породена от газта и си коригирате изчисленията ще видите аджеба закакво иде реч!

А кажете ми 2 хиляди кубика кола на газ колко ще изгори. минимум 10 на сто газ. А зимата градско не ми се мисли.

Мойта си гори под 8!И като казвам 8 при скорост от 120-130.

Така е никой не смята колко бензин "ходи",защото не ходи,не върви ,не бяга и не гори.

4.4л извън градско?При каква скорост 120-130 или при бутане?

 

Аз съм доволен от газта. :) Ето днес ходих до Балчик с колата - мотора е 1.6,  83к.с. обикновено газово Landi Renzo Тръгнах с пълна бутилка газ, и като се върнах, отново я заредих до горе. Значи, минах общо 84км. и бутилката събра газ за 8лв.

Ако карах на бензин, за тия километри сигурно щяха да ми заминат 15 - 16 лв. за бензин.

 

Дори е много разхода..

Имам много стаж на газ. Има и странични ефекти! Многото конденз в ауспуха замръзва и без топъл гараж си е приключение.

Трябва и свещи, кабели и въздушен филтър да се сменят по-често, че започва да киха и гърми във смукателния колектор. За това не се слага газова на мотор със пластмасови колектори. И там вече има решение!

Лошото е, че от тези детонации заминава дебитомера или мап-сензора. И двете са над 150лв. От газта излиза чернилка, която трябва да се чисти от дроселовата клапа и моторчето за празен ход.

Много често изгаря и бензиновата помпа.

Малко е странно, че това което написах е вярно, въпреки че на мен не ми се е случвал нито един от тези проблеми от използването на газ. :D

А баща ми мина през всичките.

ти луд ли си?

Вземи прочети малко за частите кое за какво е.

Свещите и кабелите се сменят след определен пробег или когато са дефектни и/или не работят.

За филтъра също.

При газ дебитомера и мап сензора не играят никаква роля.

Каква чернилка излиза от газта?Нагар?Стъпковото моторче какво общо има с детонацията?Моторчето се чисти ако клеяса

Бензиновата помпа си гори защото забравяте да сипвате бензин или дюзата пропуска бензин и си гори газ/бензин едновременно и за това се получава нагар в дроселовата клапа.

 

Наистина е странно, че е вярно,което пишеш!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

След 62 поста трябва на всички да е станало ясно, че газта не унищожава двигателя. Напротив,  двигателите обичат газта.

Ако се използват съвремени високотехнологични газови уредби не може да се усети разлика от вървене на газ и бензин. Като сложим и цената на газта, не знам на какво гориво може да се стигне от София до Бургас /по магистралата не се кара с 90км/ч. / с 4 човека и багаж за 40 лв. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

След 62 поста трябва на всички да е станало ясно, че газта не унищожава двигателя. Напротив,  двигателите обичат газта.

Ако се използват съвремени високотехнологични газови уредби не може да се усети разлика от вървене на газ и бензин. Като сложим и цената на газта, не знам на какво гориво може да се стигне от София до Бургас /по магистралата не се кара с 90км/ч. / с 4 човека и багаж за 40 лв. 

А метана? И той е газ, но не бих го сложил на колата си. Виждал съм поразиите на свалена глава от такси работещо на метан. Дори и нови клапани нямаше шанс да спасят положението.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

А метана? И той е газ, но не бих го сложил на колата си. Виждал съм поразиите на свалена глава от такси работещо на метан. Дори и нови клапани нямаше шанс да спасят положението.

Абе,то и пръднята е ГАЗ  :cant believe: ,ама не става за каране!Между метан и пропан-бутан разликата е голяма ;)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Мойта си гори под 8!И като казвам 8 при скорост от 120-130.

Така е никой не смята колко бензин "ходи",защото не ходи,не върви ,не бяга и не гори.

4.4л извън градско?При каква скорост 120-130 или при бутане?

 

 

Дори е много разхода..

ти луд ли си?

Вземи прочети малко за частите кое за какво е.

Свещите и кабелите се сменят след определен пробег или когато са дефектни и/или не работят.

За филтъра също.

При газ дебитомера и мап сензора не играят никаква роля.

Каква чернилка излиза от газта?Нагар?Стъпковото моторче какво общо има с детонацията?Моторчето се чисти ако клеяса

Бензиновата помпа си гори защото забравяте да сипвате бензин или дюзата пропуска бензин и си гори газ/бензин едновременно и за това се получава нагар в дроселовата клапа.

 

Наистина е странно, че е вярно,което пишеш!

Да не би колата ти да е 2000 кубика?От писаното вероятно е няква сапунерка от рода на пежо 106, дето е с 1.1 двигател.Абе бутане няма за справка може да си погледнеш аутодата, за да не пръскаш излишен мухозол

Редактирано от vasilevsa (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Да не би колата ти да е 2000 кубика?От писаното вероятно е няква сапунерка от рода на пежо 106, дето е с 1.1 двигател.Абе бутане няма за справка може да си погледнеш аутодата, за да не пръскаш излишен мухозол

1.8 90 кончета и няколко мулета

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеца по-късно...

Аз пък си бях събрал 1000 лева за газова уредба(толкова ми е най евтината) и точно от два сервиза ме разубедиха да не я слагам ако съм решил повече време да си ползвам колата.При ремонт на двигателите газта нямала като бензина същите смазочни компоненти и била суха.Не са виждали скапан двигател работил на газ който вътре да не е станал на вестник.Като сметнах че била суха и по бързо скапвала двигателя плюс факта че не я карам много и ако дам 1000лв.за уредба то аз по добре да си я карам на бензин защото тези 1000лв.и 5 години не мога да ги избия а камо ли след това и печалба да чакам-след 10 год. не се знае какво ще бъде.Ако бях бакшиш-бива,иначе при всички други обстоятелства най-добре е на бензин.По цял свят се правят коли и всички са на дизел и бензин-да не споменавам че има държави в които е забранено да имаш кола на газ.Ако газта беше по добра от бензина всичко щеше да се прави на газ.

Евала за тоя отговор ! Много съм съгласен с теб ! Ако газта беше ефективна щеше от Mercedes да помислят и за бедните и да сложат на някой мерджан газ, но те са го изчислили и са преценили, че няма файда освен при бакшишите в България.

Карам на газ вече над 60 000 км (Мицубиши Лансър 2008г.). Минимална разлика при вървежа (при леко побарване на настройките на газта и това изчезва), абсолютно никакви оплаквания от повреди и т.н., разхода ми е много по-нисък и съм много доволен. Разбира се, хубаво и евтино НЯМА - 1 550 лв газов инжекцион с 63л бутилка :):) :)Абе

Абе човек имаш 15 000 лева за Лансър, а нямаш 2,50 за бензин ? Така ли да го разбираме ? Все едно да сложиш на Мерцедес C класа 2012 модел за някаква 6 цифрена сума  и да и сложиш газ да икономисваш. Звучи ми глупаво, но ти си решаваш колата си е твоя :)

Абе който реве за икономия да си вземе нещо 1.5 чист Дизел градско му дава от 4 до 5 литра и то ще ти излезе горе долу равностойно с газта. Ако си вземеш някоя вектра 2.0 115 коня и да сложиш газ и да ти харчи 10,11 на 100 няма смисъл.. Аз не разбирам кой знае колко, но все пак не е ли така ? Който му се икономисва си взима 1 Корса 1.5 Дизел :D Итова е няма какво повече да кажа. Поздрави ! :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

То просто е смешен факта....да си купиш кола за пет-шест цифрена сума и да слагаш газ с цел да икономисаш някой лев-абсолютна пародия. :shock11:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Евала за тоя отговор ! Много съм съгласен с теб ! Ако газта беше ефективна щеше от Mercedes да помислят и за бедните и да сложат на някой мерджан газ, но те са го изчислили и са преценили, че няма файда освен при бакшишите в България.

Абе човек имаш 15 000 лева за Лансър, а нямаш 2,50 за бензин ? Така ли да го разбираме ? Все едно да сложиш на Мерцедес C класа 2012 модел за някаква 6 цифрена сума  и да и сложиш газ да икономисваш. Звучи ми глупаво, но ти си решаваш колата си е твоя :)

Абе който реве за икономия да си вземе нещо 1.5 чист Дизел градско му дава от 4 до 5 литра и то ще ти излезе горе долу равностойно с газта. Ако си вземеш някоя вектра 2.0 115 коня и да сложиш газ и да ти харчи 10,11 на 100 няма смисъл.. Аз не разбирам кой знае колко, но все пак не е ли така ? Който му се икономисва си взима 1 Корса 1.5 Дизел :D Итова е няма какво повече да кажа. Поздрави ! :)

Колега, имах 36 600 лв за Лансър 2008 година, имам и 2.50 евро ако трябва за литър гориво. Имах и 50 000 за новата Мазда 6. Слагането на газова уредба не е знак за сиромащина или андрешковски тип спестяване. Газовите инжекциони са напълно оправдана инвестиция, даже и за нови автомобили. Защо да давам 2.50 за бензин, като мога да дам 1.20? Ако е само, за да покажа някакъв социален статус - еми, не страдам от такива комплекси и си ценя всяка изкарана стотинка. Затова внимавам как я харча, а горивото е много сериозно перо в ежедневието ми :) Иначе, ако говорим за икономия, Маздата е 2.2 дизел 129 коня - 6.0л/100 км твърдо :) (много далеч от бавно шофиране)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Колега, имах 36 600 лв за Лансър 2008 година, имам и 2.50 евро ако трябва за литър гориво. Имах и 50 000 за новата Мазда 6. Слагането на газова уредба не е знак за сиромащина или андрешковски тип спестяване. Газовите инжекциони са напълно оправдана инвестиция, даже и за нови автомобили. Защо да давам 2.50 за бензин, като мога да дам 1.20? Ако е само, за да покажа някакъв социален статус - еми, не страдам от такива комплекси и си ценя всяка изкарана стотинка. Затова внимавам как я харча, а горивото е много сериозно перо в ежедневието ми :) Иначе, ако говорим за икономия, Маздата е 2.2 дизел 129 коня - 6.0л/100 км твърдо :) (много далеч от бавно шофиране)

Е да, новите коли ги правят по икономични това е неуспорим факт. Просто си изказах мнението не ме разбирай погрешно :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Е да, новите коли ги правят по икономични това е неуспорим факт. Просто си изказах мнението не ме разбирай погрешно :)

В никакъв случай! В спора се ражда истината :))))

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ако влезе забраната за бензина и дизела в Англия то след това и други страни ще я последват.Това значи че ще спре и производството на дизелови и бензинови коли и ....темата за газта ще отиде в историята.http://www.emic-bg.org/news/item/774

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ако влезе забраната за бензина и дизела в Англия то след това и други страни ще я последват.Това значи че ще спре и производството на дизелови и бензинови коли и ....темата за газта ще отиде в историята.http://www.emic-bg.org/news/item/774

Нали няма да е газ :D Ще са хибридни :D

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване