Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Значи госпожата ми по математика каза че ще пише 6 на този който я реши та ето и задачата : Точките M,N,P,Q са среди на страните на четириьгьлника ABCD.Какви трябва да са диагоналите на ABCD, така че MNPQ да е : а)правоьгьлник ; б)ромб ; в)квадрат ? значи от зад на учебника имам отговори на а) е перпендикулярно на б)равни а на в) перпендикулярни и равни !!!!!!!!!!!! Който ми каже как да я реша, да ми опише по подробно ще се уговорим някаде да го черпа по бира незнаех каде да пусна темата зато я пускам тук задачата ми трябва за утре helllppppppppppppp

Редактирано от stanley56 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не мога да ти помогна, но мога да ти покажа къде могат: Посети този сайт, напиши условието на задачата там. Мисля, че ще имаш повече късмет :wub:

Ето тук

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Дано си втора смяна и не е късно :wub: От това, че MNPQ са среди на страните, много лесно следва, че всяка от страните на този четириъгълник е успоредна и равна на половината от някой диагонал. Вземи например триъгълник ABD и AMQ и много лесно се доказва (с познания от 6-ти или 7-ми клас, струва ми се). От там следва, че за да е правоъгълник MNPQ (да са му ъглите 90 градуса), трябва и ъглите между диагоналите да са 90 градуса. За да е ромб (да са му равни страните) трябва и диагоналите да са равни. За да е квадрат - сам се сети. Квадрата е едновременно и ромб и правоъгълник. Струва ми се много лесна задачата, за да я обяснявам по-подробно или да правя чертеж. Дано помогнах!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравей! а) По условие е дадено, че MNPQ е правоъгълник. Разгледай един от малките четириъгълници, които се получават в MNPQ, при пресичането на диагоналите. За тези четириъгълници, единият ъгъл съвпада с ъгъла на MNPQ, а срещуположният е пресечният на диагоналите. Срещуположните ъгли се допълват до 180градуса, а ъгъл, примерно M=90градуса, от където следва, че диагоналите са перпендикулярни. б) По условие е дадено, че MNPQ е ромб. Страните на ромба са равни. Понеже точките са среди на страните на четириъгълника, следва, че страните на ромба са средни отсечки за триъгълниците, примерно BCD и ACD, от където следва, че средните отсечки на триъгълниците са равни и са равни на 1/2 от основата, а основите на триъгълниците са диагоналите. в) Комбинира се решението на горните две.

Редактирано от rainov (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Значи тая задачка доста ме измъчи и затова търся помощ... Да се реши ребусът: (р+о+м+а)^4 =¯р¯о¯м¯а¯ това ^4 е на четвърта а ¯ ¯ ¯ ¯ е надчертано в смисъл си е число а не множители...


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Значи тая задачка доста ме измъчи и затова търся помощ...

Да се реши ребусът:

(р+о+м+а)^4 =¯р¯о¯м¯а¯

това ^4 е на четвърта а ¯ ¯ ¯ ¯ е надчертано в смисъл си е число а не множители...

Ето моето решение:

р=2 о=4 м=0 а=1

имаме (2+4+0+1)^4=2401 Публикувано изображение

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички.

Понеже се подготвям за матури и кандидат студентски изпити по математика и решавам задачи искам да помоля за решенията на няколко задачи.

Задача 1:

Даден е триъгълник ABC. През върха A е прекарана права 'а' така, че произведението на разстоянията от т.B и т.C до правата 'а' да е максимално.

За други задачи нямам въпроси за сега ще съм благодарен, ако някой ми помогне..

... мерси.

Редактирано от Phonomania (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Та, какво се търси?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това е задача за построение! Решава се на лисче с моливче. Ако ни дадеш какъв е триъгълника, може и да измъдрим нещо ;)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Триъгълника е следния: 1сл: Остроъгълен; 2сл: Правоъгълен; 3сл: АТъпоъгълен. Щом не е споменато според мен е така.... мъчих се ама ... не мога извън компетенцията ми е...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Влез ТУК, регистрирай се и питай УМНО!

Защото бъка от математици, които ще те изядат за лошо зададен въпрос, че и отговор няма да получиш.

А както си формулирал първият си пост, въпросът ти е много лошо зададен.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Даден е редът 26, 34, 38, 42, 20, 41, 30, 37, 26, 28, 39, 31, 46, 49, 24, 44. Определете средно аритметичното, модата, медианата. ако някой ми помогне ще съм благодаааарна!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ще се намери някой, но пиши в заглавието вместо математика - статистика. Иначе, модата ти е 26 медианата е 37 средна аритм. е 35

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Можете ли да ми помогнете с тея три задачи по математика(геометрия), защото хем не ги разбирам, хем учителят ми малко... неможе да обеснявя като хората(решава си задачите за себе си). Ето ги и задачите: Задача.1 Ъглополовящата на един от ъглите про основата на равнобедрен триъгълник дели бедрото в отношение 0.8 считано от върха при основата, а височината към основата му е 70 см.Да се намери радиусът на вписаната в триъгълника окръжност. Задача.2 Около остроъгълен триъгълник ABC и с височина CH е описана окръжност и е построен диаметърът й CD. Докажете, че BH.CD=AD.CB Задача.3 AL и AM са съответно ъглополовяща и медиана в триъгълник ABC.Да се намери BC, ако AB=20см, AC=32см и ML=3 см. Между другото, който може да ги реши да ги обясни защотото немога нещо да ги схвана. БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО!!!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

А, добре, че малко си припомням планиметрията,

ама зле за вашия мързел... Тези задачи се решават от теоремите, които в момента учите - кой да ви ги решава...

Първата задача ми се струва със сгрешено условие. Дадено е отношение 0.8, което аз разбирам като 4:1, което пак аз вменявам за невъзможно.

Втората зададача...

BH.CD=AD.CB

ами нали в т.H имаме прав ъгъл, но понеже CD е диаметър, то значи и ъгъл CAD е прав

в същото време ъглите CBA и CDA са вписани с еднакви пресечни точки в окръжността, което означава, че са равни

това пък означава, че триъгълниците ADC и HBC са подобни, от чието подобие следва, че CD/AD=CB/BH, тоест BH.CD=AD.CB

ако ви трябва чертеж - направете си го.

Трета...

И ще си направите чертеж, като обозначите пресечната точка на ъглополовящата с L, а на медианата с M, спуснати от А

Значи... Имаме си теоремка, ъглополовящата разделя страната, която пресича на части, равни в отношението си на прилежащите бедра

тоест AC/AB=CL/BL

ами ние това отношение го имаме - 32/20, или 8/5, а в същото време знаем, че CL е по-голяма с 6 см. от BL (разликата е ML, отнета от едното, прибавена към другото)

правите си формулка от тези зависимости и получавате, че BC е 26 см.

Редактирано от Венцислав (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

ми ето пример в отношението 8/5 заместваш съответната частичка с "х" от него и от разликата 2ML виждаш, че 8x-5x=6 , тоест х=2, а BL ти 8+5=13 х = 13*2=26

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това е задача от последното домашно на сина ми. Аз вече блокирах. Ако някой може да я реши без да ползва тройни уравнения и степени.............. напарво ще го призная. При събиране на две цели числа ученичка сгрешила, като написала допълнително една нула в края на едното събираемо и получила 6611 вместо 2741. Да се намерят кои са числата.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Първото число записваме с X, а второто с Y.

Та щом е добавила една 0 на края на числото то следва, че е умножила по 10 или 10Y.

В крайна сметка системата е:

| X + 10Y = 6611 -> X = 6611 - 10Y (заместваме в 1)

| X + Y = 2741 (1)

6611 - 10Y + Y = 2741

9Y = 3870

Y = 430

X = 6611 - 10Y (Заместваме Y = 430)

X = 2311

Числата са съответно: 430 и 2311

Редактирано от Phonomania (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Е! Наистина си ГОЛЯМА РАБОТА!!!! Не се сетих да го умножа по 10........... Благодаря :huh:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Първото число записваме с X, а второто с Y.

Та щом е добавила една 0 на края на числото то следва, че е умножила по 10 или 10Y.

В крайна сметка системата е:

| X + 10Y = 6611 -> X = 6611 - 10Y (заместваме в 1)

| X + Y = 2741 (1)

6611 - 10Y + Y = 2741

9Y = 3870

Y = 430

X = 6611 - 10Y (Заместваме Y = 430)

X = 2311

Числата са съответно: 430 и 2311

Браво! изпревариме!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

нямате грижи - всяка вечер ги решавам такива завъртяни. Мога да ви ги прехвърлям и на вас :huh: Двама търговци се готвели да продават ябълки. Всеки имал по 30 ябълки. Първият смятал да продава 2 ябълки за 1лев, а другият - 3 ябълки за 1 лев. Внезапно първият продавач бил извикан по работа и помолил съседа си да продава и неговите ябълки. Вторият продавач решил да продава 5 ябълки за 2 лв.. За всичките 60 ябълки получил 24 лв.. Ако продавачите продавали поотделно, щяха да получат съответно 15лв и 10 лв., т.е. 25 лв. Къде изчезва единия лев?

Редактирано от emmi (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Та най - простят отговор е че продавача го е откраднал... но уви... не е!

1 продавач:

2я = 1лв. / /2

или

1я = 1/2 лв. (1)

2 продавач:

3я = 1лв. / /3

или

1я = 1/3 лв. (2)

Събъраме почленно 1 и 2 : (не е показано както трябва - мързел)

2я = 1/2лв. + 1/3лв. (знаменател 6)

2я = 3/6лв. + 2/6лв. (събираме)

2я = 5/6лв.

В задачата е:

5я = 2лв.

5я = 2лв. /*2

10я = 4лв. / /5

2я = 4/5лв.

Като сравним отговорите:

5/6 =/= 4/5 ( =/= - разбирайте различно )

25/30 =/= 24/30

Продавача, не се е научил в 4ти клас да събира дроби и затова не му излиза единия лев.

Дано съм бил ясен!

Редактирано от Phonomania (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

всичко е шест ама те не са учили дроби ако първия търговец продаде ябълките си по неговата си схема - 2бр. за 1 лв ще изкара 15лв но ги е продадал по схемата 5бр. за 2лв и е изкарал 12лв И е назад с 3 лв. втори ако е продавал по първоначалната схема 3бр. за 1 лв щеше да изкара 10лв обаче той ги е продавал по схемата 5бр. за 2 лв и е изкарал 12лв И е напред с 2 лв. Т.е единия лев е от загубата на първия.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...