Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Математика -


Препоръчан отговор

Може ли малко помощ

http://prikachi.com/...03/3904703Q.jpg

Умножи числителя и знаменателя по корен квадратен от (x+1)+1.След като разкриеш скобите в числител получаваш само Х. В знаменател има корен квадратен от (x+1)+1.Съкращаваме хиксовете и остава да заместиш. Имаш корен от0+1+1=2.В числител ,имащ 1 и знаменател 2=0,5 Редактирано от ivan_baroveca (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеца по-късно...
  • Отговори 539
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Публикувани изображения

Въпреки, че вече не съм ученичка ми се налага да реша следната задача: Дължините на страните на правоъгълен триъгълник са последователни членове на геометрична прогресия. Намерете частното на прогресията. Знам, че и Питагоровата теорема участва тук, но не мога да приложа правилната формула. Ще съм благодарна на по обширен отговор за да разбера задачата, а не само да препиша решението. От учебника, в който е задачата има и отговор - скобите са корен: {(5) + 1 върху 2} - челият отговор е под голям корем, а петицата е под малък корен

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

Не мога да ти помогна, но знам къде можеш да видиш как да решиш задачата си, както и решенията на много други задачи - http://www.matematikasmironov.com/. Тук ще намериш онлайн задачи по математика от 7 до 12 клас, както и задачите за матура и кандидат-студентски изпити във водещите български университети от последните години.

Успех!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
  • 3 седмици по-късно...
  • 1 месец по-късно...

Просто ги събери

Иска се лице !!! - не обиколка. Вижте тази тема. По спомени S е равно на (А+В).h цятото делено на 2
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте , искам малко помощ с 11 задачи по математика не бях на училище по това време и сега нищо немога да разбера та ако някой може да ми помогне с тези задачи или поне една част от тях да реши. Та ето ги и тях: 1. Лицето на един триъгълник е 9см^2. Най-малката му страна се отнася към малката страна на подобен триъгъкнуй йайти 3:4. Намерете лицето на втория триъгълник 2. Два триъгълника са подобни с коефицент на подобие 3 върху 2 Aко лицето на единия триъгълник е 144см^2 , намерете лицето на другия триъгълник 3. Триъгълник АBC има лице 120см^2. Средите на страните BC,CA,AB са съответно А1 B1 C1. Намерете лицето на триъгълника А1 B1 C1. 4. Лицето на триъгълник със страни а,b,c е S. Намерете лицето на триъгълника със странни 2върху 3a, 2 върху 3b, 2 върху 3c, 5 Oсновите на трапец АBCD (AB||CD) се отнася както 1 : 3, а диагоналите му се пресичат в точка O. Сборът от лицата на троъгълниците COD И AOB е 100 см^2. Намерете тези лица 6.Върху странната АB на триъгълника АBC е взета точка P такава, че АP : PB = 3 : . През P с прекарана права, успоредна на BC, която пресича AC в точка Q. Намерете лицето на триъгълника АPQ, aко лицето на триъгълника ABC е 64 dm. 7. Лицето на триъгълника ABC Е 90СМ^2. Върху страната АC са взети точки M и N така, че АM = MN = NC, a върху страната BC са взети точки P и Q така , че PQ = QC. Намерете лицата на триъгълника CNQ И CMP. 8. Права, успоредна на основната на триъгълник, деку другите му две страни в отношение 4 : 3, считано от върха, а лицето на триъгълника - на части , чиято разлика е 170см^2. Намерете лицето на дадения триъгълник. 9. В правоъгален триъгълник с лице 250см^2, катетите се отнасят както 4 : 3. Височината към хипотенузата разделя дадения триъгълник на два триъгълника. Намерете лицата им.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Имали някакъв сайт където има задачи как се решават обяснено и тем подобно от 5-6 клас нагоре .... Значи в момента съм 9 клас и реално няма как да изкарам нито една 3ка добре че госпожата ми е печена и ми пише някакви измислени 3ки... Ама искам да я науча. До 4 клас бях добре :D .. от 5 до 8 клас по математика не съм отворил учебника нито 1 път ..... И съм изпуснал много работи и сега нищо почти не разбирам, а учебниците нали са безплатни и се връщат и в нас нямам никакви от тогава .... Help :(

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Значи с детето ми го закъсахме с една задача от математика за 12 клас на математически гимназии, от областта на аналитичната геометрия. Задачата е следната:

Намерете пресечните точки /предполагам координати/ на асимптотата на хиперболата 25х2 - 9y2 = 225 и правата 5х - y - 20 = 0

Ще черпя по бира, ако някой може да реши тази задача, че утре сутрин ще имат класно и цял следобед се готви, но на тази нещо зацикли. Преровихме половината учебник, но нещо не се получава. Предложих да решим двете уравнения, като система, но не знам дали това е правилната насока.

Редактирано от andreygg (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Значи с детето ми го закъсахме с една задача от математика за 12 клас на математически гимназии, от областта на аналитичната геометрия. Задачата е следната:

Намерете пресечните точки /предполагам координати/ на асимптотата на хиперболата 25х2 - 9y2 = 225 и правата 5х - y - 20 = 0

Ще черпя по бира, ако някой може да реши тази задача, че утре сутрин ще имат класно и цял следобед се готви, но на тази нещо зацикли. Преровихме половината учебник, но нещо не се получава. Предложих да решим двете уравнения, като система, но не знам дали това е правилната насока.

лесно е, примерния път е такъв

y=5x-20

25x2-(5x-20)2=225

25x2-25x2+200x-400=225

200x=625

x=3.125

От там намираме и y

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Капитане, този път не си прав. Това ще е пресечната точка на хиперболата с правата, а се търсят тези на асимптотите с правата. Постарах се да изровя как се решава това и прилагам решението си. Малко е набързо и може да е грешно, все пак :)

задача.pdf

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Капитане, този път не си прав.

Това ще е пресечната точка на хиперболата с правата, а се търсят тези на асимптотите с правата.

Постарах се да изровя как се решава това и прилагам решението си. Малко е набързо и може да е грешно, все пак :)

Мда, много бързо чета ... и изпускам думи :)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Значи с детето ми го закъсахме с една задача от математика за 12 клас на математически гимназии, от областта на аналитичната геометрия. Задачата е следната:

Намерете пресечните точки /предполагам координати/ на асимптотата на хиперболата 25х2 - 9y2 = 225 и правата 5х - y - 20 = 0

Ще черпя по бира, ако някой може да реши тази задача, че утре сутрин ще имат класно и цял следобед се готви, но на тази нещо зацикли. Преровихме половината учебник, но нещо не се получава. Предложих да решим двете уравнения, като система, но не знам дали това е правилната насока.

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Редактирано от amat (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Второ и трето са еднакви, в едното има един минус в повече

:) мойто се оказа вярно :tongue2:
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

:beer: :beer: Благодаря на flare, capnemo и amat! Имате почерпка от мен. Само казвате къде и когаи няма ядове. Още веднъж благодаря! Редактирано от andreygg (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

:) мойто се оказа вярно :tongue2:

Е, не е съвсем вярно (за 5 1/2 е), защото си сбъркал един знак в последното уравнение, ама нали и тримата бързахме да вземем наградата!

Публикувано изображение

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

На 29.04.2012 от 12 часа на обяд пред Дряновския манастир.

Това е най-малкия проблем. Гледам, че си от София. Аз съм от Кюстендил. Мисля, че ще ти е по-близко.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

:beer: :beer: Благодаря на flare, capnemo и amat! Имате почерпка от мен. Само казвате къде и когаи няма ядове. Още веднъж благодаря!

Важното е да изкарате класната. За почерпка поводи винаги има.

Е, не е съвсем вярно (за 5 1/2 е), защото си сбъркал един знак в последното уравнение, ама нали и тримата бързахме да вземем наградата!

:) Бързата работа...
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Сподели

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване