Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор

Решение:

 

Комбинация от 36 елемента 13-ти клас. Това е равно на вариация от 36 елемента 13-ти клас делено на пермутация от 13.

 

В твоя случай (36*35*34*33*32*31*30*29*28*27*26*25*24) / (1*2*3*4*5*6*7*8*9*10*11*12*13) = 2 310 789 600 комбинации - ако съм го сметнал вярно  :D 

 

Така се решават подобен тип задачи.

 

Поздрави!

 

П.П. Все пак си преизчисли резултата, защото не съм много добър в сметките.  :D

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 539
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Публикувани изображения

Според мене неправилно използва думата комбинация в случая.   Ако кода е 13 знака и знаците многат да бъдат всеки от 36-те е 36 на 13 степен или 1.70582E+20 А ако знаците в кода не трябва да се повтарят е 36!/23! или 1.43893E+19

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Според мене неправилно използва думата комбинация в случая.   Ако кода е 13 знака и знаците многат да бъдат всеки от 36-те е 36 на 13 степен или 1.70582E+20 А ако знаците в кода не трябва да се повтарят е 36!/23! или 1.43893E+19

Всъщност ако знаците не трябва да се повтарят и комбинацията не зависи от реда им формулата е като т горния пост:

36!/(23!*13!)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

1задача.

Намерете височината на правилна триъгълна пирамида с околен ръб 5см. и апотема 4см.

 

2задача.

Намерете дължината на отсечка AB, която е на разстояние 8см. и 14см. от равнината L. ако ортоголната проекция в равнината е 8см. Намерете отсечката AB. Моля кажете ми как се решават тия задачки :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

1задача.

Намерете височината на правилна триъгълна пирамида с околен ръб 5см. и апотема 4см.

 

2задача.

Намерете дължината на отсечка AB, която е на разстояние 8см. и 14см. от равнината L. ако ортоголната проекция в равнината е 8см. Намерете отсечката AB. Моля кажете ми как се решават тия задачки :)

Има специална тема за математика!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Задачата за първолаци, която вбеси преподаватели
 

Публикувано изображение

Математическа задача за първокласници, участвали в коледно състезание, предизвика бурна реакция сред преподаватели. Този път не условието, а посоченият от авторите отговор е ябълката на раздора.

Коледното състезание се провело миналата неделя. След като проверили верните решения на задачите в Интернет, преподаватели от училището в Мездра сигнализираха, че втората задача е със сгрешени отговори.

Децата трябва да запълнят равенството с четири липсващи цифри. Пита се 10 минус 2 е равно на колко плюс 1 е равно на колко минус 3 е равно на колко плюс 4 е равно на колко (10-2=х+1=х-3=х+4=?). Според авторите на теста излиза, че 10-2=8+1=9-3=6+4=10.

„Във всякакъв вид математика, на всички етапи от човешкото развитие „равно“ означава, че стойността на лявата страна трябва да е равна на дясната, в случая се получава, че осем е равно на девет, е равно на шест, е равно на десет, което е неправилно”, коментира преподавателката по математика Румяна Стефанова.
Първокласничката Мария написала в първото кръгче с липсваща цифра 7. Според преподавателите Мария е права, защото се е досетила, че десет минус две е равно на седем плюс едно.

Според председателя на Съюза на математиците в България акад. Петър Кендеров отговорите на задачата са съобразени с възрастта на първолаците.

„Знакът „равно” за вас и за едно дете, което не е ходило на училище, е нещо съвсем различно. Знакът „равно” за вас, който сте завършили училище, който сте решавали уравнения до втръсване, е нещо, което се слага в едно уравнение и има един смисъл. При тях този смисъл го няма. Те тепърва ще се доберат до този смисъл. При тях равенството са две успоредни чертички”, обясни акад. Кендеров.

Проблемът е, че на децата, които са схванали смисъла на равенството, са отнети точки, важни за крайното класиране, а според преподавателите така се опорочава смисълът на подобни състезания – да се отсяват най-добрите.

 

btvnews.bg

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Според председателя на Съюза на математиците в България акад. Петър Кендеров отговорите на задачата са съобразени с възрастта на първолаците. „Знакът „равно” за вас и за едно дете, което не е ходило на училище, е нещо съвсем различно. Знакът „равно” за вас, който сте завършили училище, който сте решавали уравнения до втръсване, е нещо, което се слага в едно уравнение и има един смисъл. При тях този смисъл го няма. Те тепърва ще се доберат до този смисъл. При тях равенството са две успоредни чертички”, обясни акад. Кендеров.

Не схващам логиката. Това, че някой евентуално може да не знае нещо променя неговото значение ли? Въобще, каква е логиката на решаването на подобна задача тогава? Първокласниците не знаят знаците за основните аритметични действия и равенство ли? Какво ще рече "съобразена с възрастта на първокласниците"? Това е просто абсурдно. Всъщност някои родители и в детски градини се учи събиране, изваждане, та много деца имат идея още преди да бъдат първи клас. Ако равенството не е нещо, което трябва да бъде взето под внимание - какъв е смисълът на задачата въобще? Наредена двойка от числа без логика и смисъл? Редактирано от Гост (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

то и аз бях скарана с математиката в училище ама на тая задача не й схващам логиката

:huh:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

10-2  е равно на 8 и всяко следваща задача след знака за равенство  трябва да е равно на 8 ,не може 8+1 ,защото сбора дава не 8 ,а 9 .След знака за равенство трябва да има цифрата 8.

9 не е равно на 8 и затова тази задача е простотия.Това не е равенство ,това е някаква простотия.

10-2=8+1=9-3=6+4=10 ,като премахнем  8+1,9-3 и 6+4 ,имаме 10-2=10

Все едно да напиша 2х+4=10 и да получа х = 4 .Просто ,защото 2 по 4 е 8 ,а сбора на двете събираеми  8 и 4 не е 10.

Редактирано от acnekt (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

"Някаква" логика има, и е лесно да се схване, проблемът е, че задачата е ужасно двусмислена и като такава не трябва да се дава на малки деца.1. И това е грешка в статията, граничеща с манипулативно представяне, в оригиналната задача няма X-ове, а празни квадрачета.2. задачата представлява поредица от изрази а не един-единствен, въпреки че са написани слято. Идеята е, резултатът от всеки израз да участва в формирането на следващия. Сравнително лесно е да се сетиш, защото след всяко равно следва празно квадратче. Очевидно са можели да ги направят на последователни редове със стрелки или нещо такова за да е по-лесно, но...Между другото, логиката не е чужда и при разбиване на нормален запис, просто никой никога не пише = в средата на израз. Пример (това е съвсем легален запис на C и даже ще върне резултата който искат авторите на задачата)(x = (x = (x = 10-2) + 1) - 3) + 4

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

ама така написана няма логика

освен ако не е тест на МЕНСА де

:D

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Знакът за равенство в математиката се поставя между изрази, които дават един и същ резултат.

 

Изразът  x=x-1, написан в математическа задача би дал резултат 0=-1, което не е вярно.

Същият израз (х=х-1), в езика С++ означава, че се присвоява стойност на променливата, с 1 по-голяма от предходната.

Спорът кой е прав и кой не е, е излишен.

В нито една математика 10-2=8+1=9-3=6+4=10, от което всъщност следва 8=9=6=10=10, не е вярно.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

"Някаква" логика има, и е лесно да се схване, проблемът е, че задачата е ужасно двусмислена и като такава не трябва да се дава на малки деца.

Равното си е равно и не значи нищо друго, освен равно. Това му е значението, еднозначност, еднаквост, единосмислие. Ако е поредица от изрази, като отговорът от единият да бъде използван във вторият, като отговорът в третият, нямаше да бъде написано "равно". Твоят запис тип "C" много ясно говори за логическият ред на математическите действия. В C/C++ има оператори за инкрементиране/декрементиране. Редактирано от Гост (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

 

 

„Знакът „равно” за вас и за едно дете, което не е ходило на училище, е нещо съвсем различно. Знакът „равно” за вас, който сте завършили училище, който сте решавали уравнения до втръсване, е нещо, което се слага в едно уравнение и има един смисъл. При тях този смисъл го няма. Те тепърва ще се доберат до този смисъл. При тях равенството са две успоредни чертички”, обясни акад. Кендеров.

Ами и аз така го сметнах, а не като даскалиците на горния ред , сега ко' излиза - че акъла ми е като на първолак ли?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Не фащам и бъкел от тая пуста математика викам си тоя час ще слушам в часа ще запомня всичко а после се прибирам и се чудя как да реша домашната и тази година съм 7 клас и ми предстои матура а аз от началото на година да съм схванал 10 11 урока и основните работи.Искам да влизам и в една гимназия в Бургас където искат 32 бал.Знам че може да се припише на матурата ама не винаги е до преписването. Моля ви кажете какво да правя че направо изпуших...

Редактирано от crazy_wolf_92 (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Съученици нямаш ли ? Приятели нямаш ли ? Родители ,роднини ?Виж ,чуй уроци в интернет на друг език ,на български ? Някаква книжка с упражнения ?Някаква книжка с най-важното по елементарна алгебра и геометрия .Частни уроци лично и аз съм ходил ,само където пари пръснах и нищо не научих.примерно http://www.mathsisfun.com/index.htmСега погледнах външно оценяване за 7 клас и имаше такава задачаhttp://www.mathsisfun.com/angle180.htmlИли в днешно време само се събираме само да ядем и да пием и да се бием.

Редактирано от acnekt (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

С Алгебрата биват братчедката ми ми я обясни ама със моделирането линеините уравнения и там със още малко работи не ги фащам или ми кажете кво да ям за да запомнят по лесно работите като преди..

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

А сега де ... Тук ще си позволя да кажа една поговорка - Да би мирно седяло , не би чудо видяло.Та мисля, че ако беше внимавал във всички часове и беше слушал внимателно преподавателя нямаше да имаш проблеми.Щом казваш ,че не я разбираш тая математика е трябвало да и обърнеш малко повече внимание.Относно по темата , какво да правиш за да наваксаш - четене,писане,четене,писане и малко помощ от учителя по математика разбира се.Не вярвам да откаже да ти помогне ако го/я помолиш да ти обясни някои неща.Лека и спокойна.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

С един час слушане математика не се учи. Не, че не хващаш бъкел просто те е мързяло. Ден да мине друг да дойде. Без да се заяждам, но и правописа и той не ти е наред, макар че него може и сам да го оправиш. Стига да имаш желание естествено.

Ако искаш да наваксваш започваш да учиш математиката от там откъдето си изпуснал нишката. Частни уроци при кадърен математик само това ти е решението. Никакви интернети, никакви съученици ( разбира се това е мой съвет).

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

С един час слушане математика не се учи. Не, че не хващаш бъкел просто те е мързяло. Ден да мине друг да дойде. Без да се заяждам, но и правописа и той не ти е наред, макар че него може и сам да го оправиш. Стига да имаш желание естествено...

Да бе, направо да си плати и за частно училище. Може да се навакса. И всъщност математиката е един от най-скучно преподаваните от много преподаватели предмети. Каквото и да си говорим за внимаване и прочие, ако начинът на преподаване е сух, той няма как да събуди някакъв интерес. Не е въпросът само да се измрънка урока или да се напише нещо на дъската и да се изтрие след 5 секунди, както някога беше правил преподавателя ми по Висша Математика - част 3.
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Да бе, направо да си плати и за частно училище. Може да се навакса. И всъщност математиката е един от най-скучно преподаваните от много преподаватели предмети. Каквото и да си говорим за внимаване и прочие, ако начинът на преподаване е сух, той няма как да събуди някакъв интерес. Не е въпросът само да се измрънка урока или да се напише нещо на дъската и да се изтрие след 5 секунди, както някога беше правил преподавателя ми по Висша Математика - част 3.

 Съвета няма да го отменя. Ако иска да навакса математиката ще трябва да отиде на частни уроци, защото е изпуснал материала и то доста.Все още има кадърни учителие, които ще му помогнат. В Плевен гарантирам поне за двама. Друг е въпроса, че предподаването в училище е под всякаква критика. Тук с теб съм напълно съгласен. Все пак всичко зависи най-вече от желанието и намерението на постващия докъде иска да стигне.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Да бе, направо да си плати и за частно училище. Може да се навакса. И всъщност математиката е един от най-скучно преподаваните от много преподаватели предмети. Каквото и да си говорим за внимаване и прочие, ако начинът на преподаване е сух, той няма как да събуди някакъв интерес. Не е въпросът само да се измрънка урока или да се напише нещо на дъската и да се изтрие след 5 секунди, както някога беше правил преподавателя ми по Висша Математика - част 3.

Друг е въпроса, че предподаването в училище е под всякаква критика. Тук с теб съм напълно съгласен.

Има го и обратното, господа... Ако един човек иска да научи нещо, преподавателя няма да му е пречка. Особено по предмет като математика. Примерно, 98% от всичко, което аз знам за програмирането не съм го научил от преподавателите. Това не е извинение за преподаването, естествено, но и не може да е извинение и за учещия. Наготово работа не става и ако искаш наистина да научиш нещо, трябва да се стремиш, към колкото може повече от него, не само това, което ти слагат на тепсия.
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Има го и обратното, господа... Ако един човек иска да научи нещо, преподавателя няма да му е пречка. Особено по предмет като математика. Примерно, 98% от всичко, което аз знам за програмирането не съм го научил от преподавателите. Това не е извинение за преподаването, естествено, но и не може да е извинение и за учещия. Наготово работа не става и ако искаш наистина да научиш нещо, трябва да се стремиш, към колкото може повече от него, не само това, което ти слагат на тепсия.

Така е колега, но постващия е в 7 клас или на мен така ми се струва. На тази възраст влиза в пубертета. Край с ученето на поне 80% от учениците. Ако е имак желание няма да влиза в 10 урока в часа. Няма да коментирам и кой е учителя и как така ученика няма отсъствия по учебния предмет.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване