Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Проблем с фирма "СТЕМО" - Варна


Препоръчан отговор


Първо, ти караш да махна на човека лицензирания WINDOWS, и да му сложа пиратски...

Всъщност Vista бизнес, с каквато е въпросния лаптоп има даунгрейд към XP pro. Нищо пиратско няма, а само показва колко всъщност си капацитет. По начина на писане няма как да ти повярвам просто. И доколкото познавам управителя не му е в стила да се крие по телефона, а да навира такива като тебе в кучи гъз...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • Отговори 206
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

В софия НЕ Е по различно на всякаде пържат хората ! Въпреки че и мене искаха да ме изпържат и почти успяха накрая успях да се оправя... Избягвайте всякакви търговци на ПС--- Започнете с Стемо , Стеалтех и др такива . Видят ли те че не разбираш много те изпържват ВЕДнага ! Да не говорим за цени и модели на продуктите ! Искаш едно те ти дават друго и ти казват а....ма то това е уе ... какот и да е .. В такива магазини САМО с човек дето разбира много и им е ЯЛ попарата ! :)sad.gif

2.13 Забранява се употребата на заплахи, вулгарни думи, цинизми и обиди, както в коментари по темите, така и в лични съобщения
Редактирано от pit (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Искам да ви кажа, че не съм доволна и от Пловдивския офис на фирмата "СТЕМО"

1. Компетентни са ДА

2. "Обаче" сервиза им взима луди пари за поправка

3. Цените на продуктите им с корпоративната отстъпка която ми правят е по висока от на други техни конкуренти.

4. До преди две години ми искаха лимита на покупките ми да е най-малко 10 000 лв на месец

От една година може би и повече вече не съм техен клиент те звънят за да си уреждаме срещи но аз винаги съм заета!!!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Искам да ви кажа, че не съм доволна и от Пловдивския офис на фирмата "СТЕМО"

1. Компетентни са ДА

2. "Обаче" сервиза им взима луди пари за поправка

3. Цените на продуктите им с корпоративната отстъпка която ми правят е по висока от на други техни конкуренти.

4. До преди две години ми искаха лимита на покупките ми да е най-малко 10 000 лв на месец

От една година може би и повече вече не съм техен клиент те звънят за да си уреждаме срещи но аз винаги съм заета!!!

Без да искам да защитавам горната фирма да спомена че цените са високи, защото продуктите, които предлагат са скъпи (HP). Например заден капак за PDA струва (без транспорта) 47 долара (парче пластмаса). И трябва да си оставя устройството при тях, да отиде до Холандия за да се "ремонтира". Много от условията и правилата са наложени от фирмите на които Стемо са представители. Но това не оправдава липсата на професионализъм


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз пък имах един случай в JarComputers - Хасково.... влизам си аз в магазина и търся да си купя флаш памет.... продавачката чукаше нещо там на тоя компютър първо каза 30 лева после каза 35 лева да искара касовата бележка ми вика ааа извинявам се много не съм видяла флашката е 42 лева и някфи стотинки..... казах и че нямам толкова че нося в мен само 35 лева.... и тя ми каза съжалявам много вече искарах касовата бележка гаранция това онова..... пфу да ми се невиди добре че имах каширани още 10 лева в задния джоб иначе незнам какво щеше да стане... и така май ме излъгаха с 12 лева....

Редактирано от kopeto (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
Всъщност Vista бизнес, с каквато е въпросния лаптоп има даунгрейд към XP pro. Нищо пиратско няма, а само показва колко всъщност си капацитет. По начина на писане няма как да ти повярвам просто. И доколкото познавам управителя не му е в стила да се крие по телефона, а да навира такива като тебе в кучи гъз...

Обърни внимание как го е написал, той изобщо не говореше за downgrade.Такива като мен си разбират от работата, и гледат да спасят клиента.Бях поканен да избера друг лаптоп, а, като отидох, ми бучаха...За хабенето на нерви сте прави, още съм млад...По отношение на геймърския ASUS, учудвам се колко отрицателни мнения има.После, факторите цена и наличност ги има.За FSC съм съгласен, че са дръвцета, но не са по-големи дървета от HP.Колкото до ASUS-спомнете си еуфорията от G2S, когато излезе, и какво се писа за него.Доказателство Знаете, че изборът в БГ е силно ограничен, и много от актуалните геймърси лаптопи в САЩ няма да ги видим тук и през кривия макарон даже.Все пак, онзи лаптоп е купен вече, и, ако изобщо го сменят, ще трябва да вземем пак от тази фирма, а те предлагат посредствени модели на HP,FSC,BENQ.Това не го решавам аз.И имаме куп други ограничения-че човекът заминава след 2 дни, че лаптопът твърдо трябва да е 17" и т.н.И, след като кашонът не оправдава 400 лв разлика, нямам друг избор, освен наистина да hack-на ши***ата карта, отивам веднага, довечера ще ви информирам.Дори да останем без гаранция, друг избор нямаме.

Редактирано от Fixt00l (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Имам един въпрос можеш ли да ми кажеж каква е разликата между QUADRO видео карта и GeForce?

И защо спориш след като човека е казал, че иска лаптоп за игри, а видео картите QUADRO изобщо не стават за това!

Това е доста разпространена заблуда ;) В действителност разликата между QUADRO и GeForce на хардуерно ниво е нищожна - 2-3 групи резистори са запоени по различен начин, с което се заключват ДОПЪЛНИТЕЛНИТЕ възможности на QUADRO - главно хардуерното изпълнение на различни OpenGL функции. Ако те интересуват подробно всички разлики, можеш да прочетеш тук. Но всяко QUADRO има абсолютно всички възможности на аналогичния GeForce и не му отстъпва по производителност в игрите. Евентуално може да е 2-3% по-бавна заради оптимизациите на драйверите. Преди две години си презапоих въпросните резистори на старата ми GeForce 6800 и и флашнах BIOS-а, с което я превърнах в Quadro FX4000. Не съм забелязал някоя игра да е тръгнала по-бавно или да е отказала да се стартира :)

Друг е въпросът, че цената на QUADRO-то е значително по-висока и ако човек не ползва 3D CAD/CAM приложения просто няма смисъл да си я купува. От тази гледна точка не оправдавам служителите на СТЕМО, ако наистина са му препоръчали конкретния лаптоп, след като той е обяснил точно за какво ще го ползва и за какво - не. Но познавам достатъчно добре и Пламен, и Силвия от варненския офис и съм уверен, че те не биха го направили. Друг е въпросът, ако клиентът е дошъл и им е казал: "Дайте ми най-добрия си лаптоп до 3000 лв, на който да вървят всякакви игри" без да уточнява, че няма да го ползва за нищо друго.

За моряка - не зная защо е решил да си купува нова машина точно 2 дни преди да замине. Имам клиенти капитани и зная, че те престояват на брега минимум месец между два рейса. Нормално е човек да си поръча компютър поне две седмици предварително, особено луксозен модел, от който едва ли ще имат в наличност повече от един екземпляр. Най-малкото, заради възможността първият, който му предложат да има мъртви пиксели или субпиксели и той да откаже да го вземе още в магазина. След като са установили, че конкретният екземпляр е бил дефектен, от СТЕМО са предложили да му го сменят с друг. Не виждам какво повече биха могли да направят. А това, че нямат друга бройка на склад и не могат да направят замяната за един ден е съвсем нормално.

С въпросния Fixt00l нямам никакво намерение да си ги мерим. В случаи като този се придържам към максимата, че "ако спориш с идиот, вероятно и той прави същото" biggrin.gif Само ще отбележа някои негови абсурдни твърения, от които си правя изводи за верността и на останалите му изказвания. Можете да приложите правилото за 13-тия удар на часовника: "13-ият удар на часовника не само е погрешен. Той поставя под въпрос и верността на предходните 12 удара" :)

Първо, човекът бил продал "над 10 000" компютъра. Една проста сметка показва, че дори да е продавал по два компютъра на ден всеки ден от годината, включително празниците и почивните дни, пак трябва да е работил около 15 години ;)

Второ, "поддържал над 4000 компютъра". Такааа... Само че има една малка подробност - във Варна НЯМА фирма, холдинг или каквато и да е друга организация, която да има 4000 компютъра. Нито БМФ, нито пристанищния комплекс, нито корабостроителния завод, нито БТК - Варна, нито веригата "Пикадили", нито някоя от банките, нито целия ТИМ. Освен това физически е невъзможно за един администратор да поддържа над 500-1000 машини. Просто няма да му стига времето, както и да си организира нещата. За такъв брой компютри се назначава екип от администратори.

Трето, само от факта, че не знае за правото на downgrade на всяка Vista към XP и нарича тази операция "незаконна" можете да си направите съответните изводи.

Ще отбележа също, че когато аз купувам с клиент машина от Юмена, РИГ, Жар, ВарСис или Дарина (Лидер), те не и поставят лепенка. Въпрос на лична договорка и изградени отношения с всяка от фирмите. Добре ще е Fixt00l да се замисли защо на него не му гласуват такова доверие.

И на края, фактът, че е спечелил състезание по овърклок не го прави "експерт", точно както спечелването на състезание по пиене на бира не те прави експерт-сомелиер ;) За да накараш една машина да работи един час с параметри, значително надхвърлящи спецификациите на производителя, като при това вие и фучи като излитащ самолет не са нужни особени познания, а само упоритост и свободно време за губене. Личната ми практика показва, че е по-ефективно човек вместо да овърклоква да инвестира времето и усилията си в усвояване на продукти, с които да успее да натовари машина, работеща на нормалните си честоти. А ако производителността не му е достатъчна, със спечелените пари да си купи нов, по-мощен компютър.

Редактирано от V12 (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Fixt00l - две неща искам да ти кажа -

1. Кашона, ако си ми порчел предишното мнение струва не 400 лв, ами даже 3000лв би трябвало. Защото ако служителя приеме обратно неокоплектована стока тя си остава вечно негова.

2. Лаптопите, които се продават в САЩ се продават там и никъде в Европа - това не е политика на стемо, на мост, на не знам си кой, а на фирмата вендор - всички фирми имат такова разделение - САЩ-Европа. И независимо дали ни харесва фирмата вносител ни най-малко не ти е виновна за това. А иначе някой тук спомена, че познава управителя. Аз имам същите наблюдения - по-скоро той би те потърсил, за да те навре където споменаха там....

Но все пак - пробвай да ги потърсиш с добро, имат си мейл за мнение на клиентите, който се чете. Така ще разбереш дали фирмата е скапана или въпросната служителка, или пък грешката е била в теб. Успех!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Разликата дори да е нищожна, повтарям за n-ти път, машината се крашва, и в сервиза не я оправиха.Какво си запоил, или не си, това НЕ Е нашият случай, нито можем да режем гаранцията така.За кашона, добре, ще си замълча.По отношение на лепенките, не ме карайте да залея със снимки форума, апаратът ми има добър макро режим.Отново търпя обиди от V12, не виждам с какво съм ги заслужил.По отношение на overclock-а-трябва да познаваш всеки милиметър от системата при екстремен клок, за да не те издъни нещо.По-нагоре съм писал и преди теб, че картите са почти еднакви, защо повтаряш моите думи?!?!Клокнат Q6600 за 350 лв бие QX процесорите на Intel, които струват в пъти повече, и HD ENCODING 1920X1XXX to 730 x 576, което става на default за 5 часа и половина, след клок ми го сваля на 2 часа и половина (CCE/CANOPUS).Но, какво ли да ти обяснявам...Става въпрос са СЪЩИЯ процесор, просто те карат да дадеш доста повече пари за него, за да пълниш нечии гуши.Така клокърите се противопоставят на натиска и монопола на големите компании, които упражняват чиста проба законен рекет.Така е и с чипсетите, например Х38 @ Х48.За пореден път даваш оф-топици.Нито ще поим по лаптопа, нито искам да го ползвам за опитно зайче, след като имаме право да го сменим.3 бона явно са малко пари, ами, що не ги заложиш, без да можеш да си ги вземеш?За компютрите и броя им, първо, ти работиш на ниско ниво-някакви си фирмички, може да не говорим за това.И ще те посъветвам да не гледаш в чужда паница.ТИМ нали ми предлага работа за някакви си мизерни 1400 лв заплата, както и още няколко големи организации..А, не, мерси...А кой какъв експерт е...Виж сега, пролича ти, че имаш лично отношение.Ние тук не искаме гръмки думи без доказателства.Познавам го-не би го направил..Това в съда дали минава?КОГАТО ФАКТИТЕ ГОВОРЯТ, И БОГОВЕТЕ МЪЛЧАТ.Имам записан разговора с шефа на Стемо по телефона, не ме карай да го пратя на Господари на ефира, и цяла БГ да реши.За другите фирми също дадох примери, познавам и бивши служители, можем да им направим по едно интервю?Какво ще кажеш?За мейла-писах, бяха доста лаконични и учтиви, и ме пратиха в офиса, където станах свидетел на ужасно отношение.Човекът каза-искам геймърски лаптоп, само за това го ползвам, и филми, интернет, музика.Стемо просто нямат НИ ЕДИН чист геймърски лаптоп, 17", виж им сайта, всичко е с QUADRO на NV, колко случайно изглежда цялата работа.Каква ли може да е причината...;)Как може, бе, като си некадърен, да набутваш така човека...Има куп лаптопи с NV 8700M...Казвам го за последен път, като за онези, които нарочно не разбират-Няма да рискуваме, човекът заминава, машината дефектира, не можаха да оправят.Какво точно искаш от мен, V12?Да пратя човека с крашваща се машина на път?!?!Това ли е, което целиш?!По думите ти това се разбира.Ако продължаваш да защитаваш СТЕМО по случая, аз собственоръчно ще се погрижа над 100 техни издънки да бъдат разпространени с доказателства из цяла БГ.Щом познаваш хората, явно не ти пука за това.Не зная как е в другите градове, говоря за Варна.Макар от Пловдив вече да се оплакаха в темата...

Редактирано от Fixt00l (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

V12 може би като си модвал картата си сигурно си проверил цената на 6800 и quadro4000, а може би знаеш цената на 8600 и отговарящатата й quаdro по производителност в игрите и сигурно много добре знаеш, че цените са в пъти различни, много пъти дори. За големите вериги магазини бих казал, че никога не ходиш за да се информираш, а само ако си си харесал нещо и го няма никъде другаде по-изгодно. Аз лично в такива магазини като СТЕМО, Германос, Мост и тем подобни прехвалени фирми не влизам. Предпочитам по-малките и по-изгодни фирми, които не започват да ме убеждават в простотии веднага щом им кажа какво точно искам да сглобя. Моята препоръка е: Ако не разбираш, прочети малко по форумите. Ако те мързи, питай някой дето мислиш, че разбира и няма да те прецака. Никога не се ходи неориентиран и неподготвен в магазин за техника и най-вече компютри. Този който спазва тези правила е много по-трудно да бъде измамен.

Специално за Асус нямам наблюдения, обаче от лаптопи MSI, Gygabite нямам изобщо добро мнение. Пластмасите им се разпадат - буквално. FCS също не са добра марка за мен, защото такива само с разни дефектирали части знам.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Чета и ... се чудя на някои "напъни" в защита на въпросната фирма. Дали ще е "Стемо" или някоя друга, не виждам особено голяма разлика. Безспорен факт е, че по всички тия т.нар. големи фирми, работят (или по-точно губят времето на хората) индивиди с неустановено ниво на познание и интелигентност. Направо бих казал, неориентирани индивиди от всякакъв пол без каквито и да са елементарни познания относно материята, която би трябвало поне отгоре-отгоре да познават. Винаги съм се чудил по какъв критерий са назначавани на работа. Естествено, че има тук там някой, който е " по в час", но това са просто изключенията, потвърждаващи правилото за тоталната некомпетентност на служителите в знайни и незнайни фирми.

По-горе някой спомена, че познавал някого от въпросната фирма ( Иван, Драган .... без значение) и че те не биха подвели клиент. Ми добре, щом управителят е толкова компетентен (така разбрах от писанията по-горе) да остави на работа само тези, компетентните. Другите за к,во му са ? Да му "издигат имиджа" по форумите? Ако е шеф на място, няма да се стига до подобни оплаквания в този или онзи форум. Истинският управител знае много добре максимата: Клиентът винаги е прав! И би трябвало тази максима да я внуши и на подчинените си, в противен случай ....значи не става за шеф.

Всеки, който има компютър и не разбира от материята, е имал срещи с подобни представители на "фирми" и след съответната "консултация" е разбрал с ужас как и за колко пари са го измамили в някаква фирма, била тя малка или голяма. Кой повече, кой по-малко. Справка: форумът е пълен с подобни примери.

Добавено- едно примерче само. Промоция в Метро, компютър, монитор, принтер + мишка, клавиатура ит.н. А сега познайте дали машината тръгна ? Не ! Защо ? След третото посещение на гаранционния "сервиз" с голяма изненада отворковците разбрали, че дъното е без Биос ...

Редактирано от kokomil (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Хвала на Кокомил, с притеснение очаквах мнението му, тъй като му отстъпвам в някои отношения по познания :super: Досега неговото мнение е най-здравомислещо, както и това, което ми каза iovi на ЛС.Зная, че съм краен, и че избухвам лесно, но на мен са ми платени сериозни пари да отърва кожата на клиента, естествено, че съм пристрастен, да не говорим, че е и прав...Естествено, че браня интересите му, като опълченец брани камъните на връх "Шипка", и не е особено лесно, това.В допъление на мнението за истинския шеф ще кажа, че не може да се говори така на колега, както той-на мен, да не говорим, че е некомпетентен, и ми е колега само на хартия, не може да има такова мотаене и отношение към човек, дал 3 000 лв, в този гладен живот, в който живеем.Много хора пискат, като им кажа, че приличен лаптоп струва около 1200 лв, вижте само разликата.Избрах онзи FSC, защото нямам избор от Стемо...И отказаха подмяна, сега ще мъчим картата.Много правилно се изказа и ma_in, за разликата в цените, например G2S струва 700 лв надолу, и е по-добре в някои отношения.Просто от СТЕМО нямали какво да дадат, и решили да измамят човека.Ако влезе кокомил, аз, или някой от по-напредналите, да си избира, сигурно ще си излезе, превиващ се от смях!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Любопитно ми е - като си говорил със шева на варненския офис, що не споделиш името му?

По-горе някой спомена, че познавал някого от въпросната фирма ( Иван, Драган .... без значение) и че те не биха подвели клиент. Ми добре, щом управителят е толкова компетентен (така разбрах от писанията по-горе) да остави на работа само тези, компетентните.

Никой не говореше за компетентност - това е отделна тема, но така или иначе щом фирмата е една от големите, значи мениджърите и шефовете на локалните офиси си вършат работата. Но темата беше, че този човек най-вероятно би те изял по телефона, и в никакъв случай не би се крил.

Относно идеята да се пазарува в марки фирми - аз лично не я възприемам - аз не бих. Просто защото работя в една от големите фирми, не Стемо, но все пак голяма. И малките дилърчета ми звънят непрекъснато когато има клиент при тях да обяснявам неща, просто те не са подготвени. Няма и как. Освен това има ли изобщо някаква логика да купуваш нещо не от вносителя, а от малка фирма, която го е купила от вносителя, но не може да ти предложи нищо повече от по-висока цена, по неадекватно обсулжване и сервиза на вносителя? Няма смисъл.

Иначе - дали ще се смееш или не не знам - 21ви век, компютрите са просто един инструмент, за да си вършим работата.Хвалбата - аз разбирам от компютри е точно толкова несъстоятелна, колкото - аз мога да карам.

Давам ти идеята още веднъж - напиши мейл със случая както го виждаш ти - имат такъв мейл, сигурно на сайта някъде ще го има. Опиши им проблема и ще разбереш - може да си попаднал на куца служителка, може пък и фирмата да е куца. Моето мнение за тази фирма е, че като работещ в същата сфера всекидневно ми се налага да използвам сайта им за техническа информация за продукти. Една чудесна база данни, свързани продукти, страшно улесняваща. Това нещо не се прави от некомпетентни служители - и не говоря за написването на сайта, това също е остараля хвалба, а за съдържанието вътре. още веднъж - успех!!!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Като казах "компетентен", имах предвид компетентност като управляващ. Управител, който допуска подчинените му да се проявяват по подобен начин ( вредящ на бизнеса) .... хм, не знам. Не зная и как се получава така, че уж ще те изядат по телефона, а не могат да се справят с некадърници, назначени от тях на работа във въпросният офис. Май трябва някого другиго да изядат вместо клиента.

...значи мениджърите и шефовете на локалните офиси си вършат работата.

Е, явно я вършат, но по какъв начин щом се получават такива "реклами" из форумите. Пък и след подобна реклама колко ли нови клиенти би спечелила въпросната фирма, ръководена на местно ниво от човек, "който би те изял по телефона" !?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Грешиш, kokomil, клиентът няма право ВИНАГИ. Клиентът има право да се осведоми какво точно му трябва преди покупката. Има право да се консултира с продавачите в която си избере фирма и да приеме или да не приеме техните съвети. Ако го мързи или е прекалено неграмотен, за да разебре какво иска, има право да се обърне към независим консултант ПРЕДИ покупката.

Ако закупената стока е показала дефекти в рамките на гаранционния срок и ограниченията, описани в гаранционната карта, която се явява неделима част от договора за покупко-продажба, съгласно чл.112 от Закона за защита на потребителите клиентът има право стоката му да бъде ремонтирана безплатно или заменена с работещ екземпляр. Чл. 113 от ЗЗП указва, че срокът за ремонт или замяна е ЕДИН МЕСЕЦ. Ако след изтичането на този месец стоката не е ремонтирана или заменена, съгласно чл.114 ал.1 от ЗЗП клиентът има право да поиска разваляне на сделката и възстановяване на заплатената сума. В случай, че продавачът не изпълни задълженията си по ЗЗП, клиентът има право да сезира Комисията за защита на потребителя, както и да потърси правата си по съдебен път.

От друга страна, клиентът НЯМА право на рекламация заради факта, че закупената от него стока притежава допълнителни възможности, които той не е в състояние или няма желание да използва. Няма право да изисква замяна на дефектна стока в рамките на три дни, защото имал лични или служебни ангажименти. И категорично няма право да нарича продавачите "измамници" и "палячовци", защото сам не е бил на ясно какво точно желае, а те са му препоръчали нещо по-добро, което не само покрива, а и надхвърля неговите изисквания.

Редактирано от V12 (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Грешиш, kokomil, клиентът няма право ВИНАГИ. Клиентът има право да се осведоми какво точно му трябва преди покупката. Има право да се консултира с продавачите в която си избере фирма и да приеме или да не приеме техните съвети. Ако го мързи или е прекалено неграмотен, за да разебре какво иска, има право да се обърне към независим консултант ПРЕДИ покупката.

Ако закупената стока е показала дефекти в рамките на гаранционния срок и ограниченията, описани в гаранционната карта, която се явява неделима част от договора за покупко-продажба, съгласно чл.112 от Закона за защита на потребителите клиентът има право стоката му да бъде ремонтирана безплатно или заменена с работещ екземпляр. Чл. 113 от ЗЗП указва, че срокът за ремонт или замяна е ЕДИН МЕСЕЦ. Ако след изтичането на този месец стоката не е ремонтирана или заменена, съгласно чл.114 ал.1 от ЗЗП клиентът има право да поиска разваляне на сделката и възстановяване на заплатената сума. В случай, че продавачът не изпълни задълженията си по ЗЗП, клиентът има право да сезира Комисията за защита на потребителя, както и да потърси правата си по съдебен път.

От друга страна, клиентът НЯМА право на рекламация заради факта, че закупената от него стока притежава допълнителни възможности, които той не е в състояние или няма желание да използва. Няма право да изисква замяна на дефектна стока в рамките на три дни, защото имал лични или служебни ангажименти. И категорично няма право да нарича продавачите "измамници" и "палячовци", защото сам не е бил на ясно какво точно желае, а те са му препоръчали нещо по-добро, което не само покрива, а и надхвърля неговите изисквания.

Нямам никакво намерение да споря относно законовите положения. Въпросът тук е по-скоро за компетентността на хората зад щанда, т.е. тези, които директно контактуват с клиента и при липса на познания от страна на последния, все пак трябва да го упътят. Нали се водят уж "консултант продавачи" ? Как ще погледнете на продавач, който ти предлага Рам памет тип ДДР3 за дъно, поддържащо само ДДР2, и който обосновава предложението си с факта, че видите ли, щом паметта ( ДДР3 ) работи на честота от 1300 МХц, значи ще стане на дъното ( за ДДР2 ) , тъй като и то поддържало въпросната честота !? ( става въпрос за един от най-големите столични магазини на една от най-големите фирми в България)

Как ще погледнете на продавач, на когото поръчваш видеокарта напр. МР GF 7600 GS, той ти подава AXLE GF 7300 GS и се чуди каква е разликата между картите, нали и двете са GeForce !? ( тук вече става дума за "служител" в друга от най-големите фирми)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Според мен, в рамките на три дни от закупуването имаш право да върнеш стоката без да обясняваш защо, даже стоката да е напълно в ред.

Според тебе може и да е така ;) Според законите в щатите при посочените от теб условия можеш да върнеш стоката, да поискаш разваляне на сделката и да си получиш парите обратно в рамките на един месец след покупката. Имам един познат, който живее в щатите от години и непрекъснато ползва последен модел лаптоп, който връща всеки месец и си взема друг точно въз основа на този закон. Направил си е пакет от portable програми, които държи на външен хард и само ги копира за 15 минути на всяка нова машина.

Но в България все още няма такъв закон и едва ли ще има някога. По обясними причини :) У нас имаш право да върнеш напълно функциониращ продукт и да поискаш разваляне на сделката само и единствено при условие, че в каталога на фирмата и договора за покупко-продажба има изрично упоменато такава клауза.

Нямам никакво намерение да споря относно законовите положения. Въпросът тук е по-скоро за компетентността на хората зад щанда, т.е. тези, които директно контактуват с клиента и при липса на познания от страна на последния, все пак трябва да го упътят. Нали се водят уж "консултант продавачи" ? Как ще погледнете на продавач, който ти предлага Рам памет тип ДДР3 за дъно, поддържащо само ДДР2, и който обосновава предложението си с факта, че видите ли, щом паметта ( ДДР3 ) работи на честота от 1300 МХц, значи ще стане на дъното ( за ДДР2 ) , тъй като и то поддържало въпросната честота !? ( става въпрос за един от най-големите столични магазини на една от най-големите фирми в България)

Как ще погледнете на продавач, на когото поръчваш видеокарта напр. МР GF 7600 GS, той ти подава AXLE GF 7300 GS и се чуди каква е разликата между картите, нали и двете са GeForce !? ( тук вече става дума за "служител" в друга от най-големите фирми)

Да, за такива случаи си прав... Аз поне не съм попадал на подобни "консултанти" във варненските клонове на Жар, Юмена, РИГ, Стемо, ВарСис или Лидер. Но като зная какви са заплатите на продавач-консултантите, няма да се учудя, ако попадна :) Все пак съм по-склонен да проявя толерантност, да им обясня грешките им и да им помогна да не ги повтарят, отколкото да ги критикувам. Имах подобен случай в Експерт+, където уверяваха мой клиент, че няма начин да бъде кирилизиран под чист ДОС лазерен принтер на HP втора ръка с паралелен интерфейс. Обясних им, че грешат, подарих им написаната от мен преди години програма за зареждане на шрифтове заедно с колекция от около 50 шрифта и се разделихме в най-добри отношения, които в последствие преминаха във взаимно изгодно сътрудничество.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

tprodanov, господин "работя в голяма фирма", на теб ли трябва да обяснявам защо ще си купя въпросната част не от вносителя и защо не трябва да се пазарува точно от големите фирми? Или щото са вносител, не си слагат супер големите надценки? Голяма фирма=голям лъскав магазин+лъскав персонал+високи цени. Естествено персонала обяснява какви са "големите предимства" от това да се прецакаш и да се набуташ с пари заради това, че сме лъскави и предлагаме невероятния сервиз, който го няма никъде на друго място. И аз съм работил в голяма фирма и съм лъгал хората и напуснах заради това, така че не на мен тия.

Колкото и да ти е чудно, някои хора не разбират от компютри и примера с карането е все едно да ти е чудно как някой не може да щракне 2 пъти на иконката. Или може би към карането ще прибавиш и техническата част от колите?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Темата е много интересна и мисля, не за пръв път се обсъжда това нещо във форума. От една страна Fixt00l е абсолютно прав, че в много от фирмите все още се работи по метода "дайте да измъкнем парите на клиента пък после го е** у д**е" Аз също съм ставал свидетел на много такива "сделки" във всички видински фирми с изключение на една може би която е нова и в нея работи собственикът и, който е наистина добър специалист. RISK(Видин) също са много точни и коректни, но те почти не работят с крайни клиенти и в случая не са важни. Скоро ме извикаха познати, които купили на внука си нов компютър за игри. Еми познайте: процеоср E6850(3GHz), който заради дъното с Р945 което не поддържа официално 1333FSB работеше на 2.66GHz и добре че все пак има неофициална поддръжка за 1333 та се наложи да флошвам BIOS и да задам ръчно честотата за да тръгне на 3GHz, RAM на 667, Еxcelstore хард и 7300GT c DDR2. Сложили това в един CM Elite, което пак е с гадно захранване, ама поне е много по-добре от разните jnc, codegen и т.н. Продавачът им казал - Няма проблем на тоя компютър всяка игра ще върви.

Еми не им казах, че са ги прецакали в магазина - имали са време да ми се обадят и да отидем заедно да изберем конфигурация, при положение, че ме познават и знаят, че мога да им избера хубава машина. Друг случай: с мой познат в продължение на няколко дни се опитваме да убедим трети човек, че ако си купи компютъра от супермаркета(техномаркет, office1, технополис, метро) ще вземе боклук и няма да му върши работа, но той отива и го взима защото:

а) е евтин

б) защото го има на щанда и го грабваш веднага и тръгваш

в) ами момчето в супермаркета казало, че компютъра е много добър, понеже само тази седмица са продали 10 такива и никой не се е оплакал

Човека отива и го купува и получава кашон с компютър, кашон с монитор и толкоз - няма драйвери, няма го DVI кабела на монитора, да не говорим за кутиите и книжките на дъно, видеокарта и т.н. Естествено, после ми звъни да му инсталирам Windows, но всичко се проваля с BSOD по време на инсталацията заради дефектна RAM памет. Следва връщане в магазина, разправии, изгубени време, пари и нерви. Еми такива "клиенти" напълно си заслужават да им се продаде боклучава стока, което е и другата страна на темата.

По конкретният случай не мога да взема отношение, понеже още никой представител на СТЕМО не е писал, а във всеки спор има поне две страни и е хубаво да се чуят и всички преди да се дават мнения за нещо. Ако някой представител на въпросната фирма чете това, нека вземе отношение за да се разреши спора.

Edit:

друг въпрос е, че колегата Fixt00l много обича да преувеличава и да се заяжда с всички за щяло и не щяло. :)

Редактирано от Lyudmil (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
кашон с монитор и толкоз - няма драйвери, няма го DVI кабела на монитора

Е не мога да се съглася с това. Има монитори без DVI кабели, има и такива с. Освен това колкото пъти съм купувал монитори в Техномаркет, първо се отваря кутията, вижда се какво има вътре, пробва се и едва след като бъде потвърдено се взема и плаща. Не защитавам Техномаркет, но все пак трябва да се знае истината.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Е-е, бат` Людмиле, как можа, бре... :wub: Ако това наистина го мислиш...Уж темата е изключително интересна, а съм се заяждал..3000 лв, хвърлени на улицата, нищо ли са ohmy.gif Просто се паля лесно, и побеснявам, като видя некомпетентен човек, който се изкарва Бил Гейтс или нещо от сорта...Опитвам се да си вземам бележка...Тонът ми е остър, но просто бях провокиран.Хиляда пъти ви казах, мейл пратих отначало, и Живко Желев ми даде телефона на Марин Маринов, като твърдеше, че последният е в течение...Да би мирно седяло-не би чудо видяло.Нека се държат човешки-няма да се държа така.И лошия с ножа по глава...Както виждаш, много факти написах.Човекът е моряк, на 50 години, не е длъжен да разбира.Той каза така "Аз влизам в голяма фирма, и казвам-нищичко не разбирам, препоръчайте, и вземам." Служителката ЛЪГА, че му е предложила всичко, и неща, които аз после проверих-НЯМА ГИ В САЙТА ИМ.Май в БГ още важи "Ока брашно да имаш-и него дай на майстор да го смели".Още малко, като отивам да си купя чорапи, ще трябва консултант biggrin.gif На човека са предложили да му сменят видеокартата срещу заплащане, защото не можели да оправят гаранционното QUADRO :wub: И стига сте плюли човека, дето е извадил 3 000 кърваво спечелени пари, и се е доверил, това е СРАМ, че е измамен така!Какви глупости се изписаха, ASUS не била никаква марка...Дето е марката с НАЙ-ГОЛЯМ качествен контрол в класа си, браво, бе...Значи, глупаците с MAXIMUS/RAMPAGE Formula, с новите им монитори, и новите им геймърски карти, ааааа, как можаха така да се набутат, че и световни рекорди да поставят с тия компоненти, малеее, накъде отивал светът biggrin.gif:help wanted: Аз не работя в голяма фирма, защото никоя такава фирма като СТЕМО не може да си позволи да ме наеме, щом 1400 лв заплата смешни ми се виждат...Прави сте за случаите с МЕТРО и Технополис, но този не е от тях, 3 бона са предостатъчна сума, за да играеш на Call of Duty 4-Modern Warfare, и GRID...А за онзи, дето би ме изял по телефона, за да го направи, първо трябва да е по-компетентен от мен, което е изключително трудно, да си имаме уважаението, такива хора са единици, повечето се познаваме.Там искат добри бизнесмени, и парични вампири, да лавират, и изсмучат и последната стотинка от човека.

Редактирано от Fixt00l (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Еми такива "клиенти" напълно си заслужават да им се продаде боклучава стока, което е и другата страна на темата.

E-e, тук изобщо не мисля, че си прав ! Това, че не са извикали тебе за консултант не означава, че трябва да злорадстваш на несполуката на човека. И по-горе споменах: при наличието на уж "продавач консултанти" е нормално клиентите да се доверяват на човека, когото са назначили да върши точно тази работа. ( определено тук вината е по-скоро на управител, шеф или както там обича да се нарича, чието задължение е да подбира персонала си, а не да пие кафе напр., да говори по телефона и да се прави на важен)

Ако ти напр. не разбираш от автомобили, трябва ли преди да дадеш колата си на ремонт да станеш автомонтьор?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Ако ти напр. не разбираш от автомобили, трябва ли преди да дадеш колата си на ремонт да станеш автомонтьор?

Да, аз наистина не разбирам абсолютно нищо от автомобили и като отидох да си купя кола помолих мой познат автомонтьор да дойде с мен и да ми помогне в избора. Ами вече четвърта година карам тази кола и нямам сериозни оплаквания от нея.

За конкретния въпрос ви разбрах. По-късно ще пиша пак да обясня по-подробно, че сега нямам време.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Людмил, безспорно това е добър вариант.Може би Кокомил искаше да каже, че това не трябва да е така, че не е нормално, и не трябва да се налага.Сега, разбирам клиентът да е отишъл в някой гараж, но, той е отишъл в Стемо, ако не се лъжа, втората най-голяма фирма в БГ...И не можеш да искаш от един старец да се напъва така.Хората искат да им избера лаптоп до 500лв, и да става за всичко, човекът дава 3 бона накуп, стигат за всякаква машина...А Кокомил е абсолютно прав да засегне темата за йерахията и служебните задължения.След като не могат да наемат мен, поне да го направят главен manager, че да се оправят biggrin.gif

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
Тази тема е заключена за нови отговори.
×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване